Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mein Kampf

Podle Nejvyššího soudu nelze stíhat odsouzeného vydavatele Mein Kampfu za propagaci nacismu, protože nacismus v době vydání Hitlerovy knihy už neexistoval. Vydavatel nemohl propagovat, co není. Nejvyšší soud se přiklonil k zásadě, podle níž nesmí státní moc omezovat svobodu občanů přistupovat k informacím, dokumentům a názorům jiných lidí, byť by byly vadné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DfT

Main Kampf je jenom začátek
Tak hned na úvod, mezi skinheady kolovaly přetisky Main Kampf ješťe než vyšel tenhle slavný, který jenom zvýšil zájem veřejnostii. Myslím si že by bylo rozumné, kdyby si každý člověk tyhle knížky přečetl, jak Hitlera, tak Marxe a Englse a všechny "Extremistické" knihy, vždyť jsme rozumný národ a rozumný člověk přece neuvéří nesmyslům, lžím, rasismu... Nebo to nejsou nesmysly, lži... a tenhle systém se bojí jiného názoru ? a proč??
0/0
12.10.2002 10:30

Sadas

Re:
Neříkejte mi, že skini byli schopni přečíst tuto knihu od začátku do konce. To je skoro nadlidský úkon a možná by to určilo konec tomuto hnutí. Takže asi byl jakýsi "sdělovatel", který upravil myšlenky vašeho vůdce do sdělitelné podoby nebo lépe řečeno jen vybral určité pasáže, které se vám hodily do krámu. Nebo ne?? Pak jste osvícení.
0/0
14.8.2003 23:39

jan swiela

prvni souhlas
Poprvé mohu souhlasit i s Nejvyšším Soudem ČR,zatím se mi to dařilo jen
 u soudu Ústavního,kde jsou však lidé od počátku čestní.
Přišel čas,aby se odsuzovalo za konkrétní výhrůžky nebo násilí,ale ne za to,když něčí pravice ukazuje,jak vysoko skáče pes...
A Židům z obce vzkazuji,že by méně citlivosti v Čechách,kde mají dobré jméno a kde se nikdy nesešlo ani dost Čechů na dobytí jedněch kasáren,neškodilo. 
 
  
0/0
12.10.2002 8:38

jeńa

konečně
m.k. je jen jeden z mnoha názorů nic víc nic míň
0/0
11.10.2002 19:43

MAB

Rozhodnutí vítám
Ta kniha odráží určitou etapu lidstva, jsem rád že to u soudu rozhodlo.
Slovy pepy S.: Toho už tady bylo od dob Koniáše až po minulý režim dost. Vyspělá společmost by měla mít lepší nástroje, jak čelit extremismu, než cenzuru.
0/0
11.10.2002 17:53

Daniel

.
O A.Hitlerovi jsem toho četl dost. Nevím, co jste četl vy, Rogere, a nechci se dohadovat o podrobnostech nacisticke ideologie, ale za tím, co jsem napsal, si stojím: Adolf Hitler byl, (nejen) podle mého názoru, velmi inteligentní člověk s extrémními a pro nynější společnost neslučitelnými názory.
0/0
11.10.2002 12:56

Roger

Nemám nic proti tomu, aby se lidé, kteří o to stojí, svobodně seznámili s ideologií nacismu. Nelíbí se mi ale, že byl Mein Kampf vydán bez jakéhokoli komentáře. Neberu argument, že to skinheadi číst stejně nebudou. Hitlerovy choré myšlenky jsou čtenářům předkládány v naprosto syrové formě, přitom mnozí z nich netuší, co se ve světě v době kolem světových válek vlastně dělo. Navíc - mýlím se snad, že existuje zákon o zákazu propagaci ideologií omezující lidská práva? Každý kdo někam namaluje hákový kříž, hajluje je za to potrestán. A Danieli, možná byste si měl o Adolfu Hitlerovi něco přečíst. Pokud ho i poté budete shledávat velmi inteligentním, měl byste se nad sebou vážně zamyslet. Já osobně mám hrůzu z band mladých vyholených kluků, kteří vzývají Hitlerovo jméno. Teď si ještě můžou přečíst "kuchařku" nacistických názorů. Všem zastáncům "svobod" doporučuji přečíst si knihu od Daniele Jonah Goldhagena Hitlerovi ochotní katani.
0/0
11.10.2002 12:09

Pepa S.

Mein Kampf
Souhlasím rovněž z rozhodnutím vrchního soudu. Podle mého názoru téměř nikdo z hnutí skin heads Mein kampf číst nebude a pokud ano, tak mu neporozumí. Naopak, kdyby byl Mein kampf zakázán, může být použit jako symbol útlaku dotyčného hnutí a mohl by škodit víc, než když je možno ji mít.
Jsem rád, hlavně z toho důvodu, že principiálně by se neměly knihy zakazovat. Toho už tady bylo od dob Koniáše až po minulý režim dost. Vyspělá společmost by měla mít lepší nástroje, jak čelit extremismu, než cenzuru. Ono totiž nelze obecně definovat zákonem, které knihy mohou být vydávány a které ne. Co např. takový Macchiavelli ?
 
0/0
11.10.2002 11:32

Daniel

Cenzura myšlení a konání
Jsem rád, že soud rozhodl tak, jak rozhodl. Jenom to zdůvodnění mi moc nesedí.
Nemohli prostě prohlásit, že zveřejnění nějakého díla se nerovná jeho propagaci a občan má právo na jakékoli informace, o které projeví zájem?
Knihu jsem si v době jejího vydání koupil a část i četl. Protože se úzce vztahuje k poválečné (1. Světová válka) situaci Německa z jednostranného pohledu, nečte se moc snadno. I volená skladba slov nepřipívá k zájmu o čtený text. Potvrdila však to, co jsem si myslel už dávno: Adolf Hitler nebyl žádný šílenec, ani hlupák. Podle mého názoru byl v určitém smyslu dokonce velmi inteligentní. Byl to ale zároveň zástupce určitého názorového extrému, který s ním dnes asi v této původní podobě sdílí málokdo. 
Myslím si, že snaha státu zakazovat lidem názory, nebo určovat, které látky člověk smí zkusit a které ne (marihuana x alkohol a cigarety), je škodlivá a omezující. Většina parlamentních stran má v názvu nějaký tvar slova "demokracie" - možná už ani neví, co to slovo vlastně znamená.
0/0
11.10.2002 11:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.