Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radary stojí tam, kde se vybere nejvíc

Když na konci září řidička na pražské křižovatce V Olšinách srazila žáka páté třídy, ptali se jeho spolužáci: Proč na nebezpečné silnici nehlídkují dopravní policisté? A mnozí řidiči si odpovídali sami: Protože stojí na přehledných místech schovaní "za bukem" a vybírají pokuty za překročení povolené rychlosti. Tragická nehoda, při níž zemřel školák, opět rozproudila debatu, zda dopravní policie opravdu hlídá bezpečnost na silnicích, anebo jen znepříjemňuje řidičům život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HObe

Tak si tak ctu...
Lidi, co blbnete, stejne jako vsude, i mezi policity se najdou hajzlove, ale taky slusny lidi. Uplatek jsem nezkousel - jsem zasadne proti tomu, ale kdyz mne pred 14 dny v Benatkach nad Jizerou merili (jeli za mnou ne s radarem, ale a s kamerou a zaznamem) a skore bylo 43-61 km/h na padesatce, coz se menilo i o 10km/h v sekundovych intervalech, a nevahali za mnou jet az pred dum, tak jsem je skutecne musel poslat s nasazenim veskereho diplomatickeho slovniku do haje. Na druhou stranu - byl jsem mnohokrat v situaci, kdy policaj byl naprosty profik a pomohl. Mam najeto k 0.5 mega za 10 let a netvrdim, ze nemam zdokumentovanou 80-tku na 40, ale.. pred 4 lety mne malem zabil ridic Avie, ktery se na privadeci k dalnici otacel pres delici pas a tak jsme si ji asi v 60 soupli. Ja celne, on bokem do kabiny. Ja nic, on tezke zraneni. Ten den jsem dopoledne zaplatil pokutu za nepripoutani, velmi serioznimu "policajtovi. Pri stretu jsem mel pasy. Tech pet kilo je dobra cena za makovici vcelku, nebo ne? Nepracuji u policie a stejne jako vetsina ridicu je taky nemam moc rad. Howk.
 
0/0
10.10.2002 19:17

Vláďa

Výplatu manželce, pro sebe vysomrovat
Popsal mi kolega vlastní příhodu: Staví mě hlídka: "Pane, vy jste telefonoval za jízdy." "Omyl, nemám vůbec mobilní telefon." Znejistěli a zkoušeli dál: "Vy jste nebyl připoutaný!" "Omyl, jsem připoutaný od započetí jízdy." Nejistota se zvyšuje a přechází v poslední pokus: "A nějaký zbytkáč by tam nebyl?" Chudáci hlady nevidí a Vy všichni chytráci do nich jen šijete. Styďte se!
0/0
10.10.2002 12:58

nekecam@seznam.cz

I cajti jsou jenom lidi:)
Ti, co prijeli po tom, co jsem byla smetena, rekli, ze je to jasne, ten za mnou jel jak prase. Az na to budu mit, koupim do kazdeho auta obycejnych cajtu termosku na caj, aby mohli poskytovat prvni pomoc:)) Na dokumentaristy jsem cekala se zlamanymi zebry ctyri hodiny a po dvou mesicich pri predvolani uz bylo vsecko jinak - onen rychly hoch mel spravne kamarady na spravnych mistech. Celkem s humorem jsme se dohodli, ze proste kazdy musime nekoho poslouchat:) Nekdo tu uz pravil neco o hlave ryby:)))
Cajty, kteri stoji na krizovatkach v prekopavanych zonach, riskuji, ze je nekdo prehledne, inhaluji smrady a snazi se mnohym neidentifikovatelnou gestikulaci nahradit semafory, bych posilala na placene ozdravne pobyty do hor - treba na to skoleni dopravackeho mysleni:)))
Stastnou cestu!
 
0/0
10.10.2002 11:23

Ostravak

Hnije i iDnes
Můj příspěvek drahý komoušský cenzore obsahoval tak leda slovíčko, které děti pouřívají dnes běžně na pískovištích ! Asi se ti nelíbila kritika policie, naštěstí nemůžeš zřejmě vymazat všechny reakce, které hovoří o tom, jaká žumpa policie dnes je !
0/0
10.10.2002 8:40

Karel z Prahy-Jižňáku

Police... ...něco tady hnije
Tak abych se také přidal.... Police, včetně té dopravní, je dle mého názoru instituce, která v 90% případů prostě jen využívá toho, že jí byla svěřena jistá moc. Sám rozhodně nejezdím příliš podle předpisů a popojíždět po městě 50kou mě nedonutí nikdy nikdo, protože to bych za tím volantem asi usnul. Z pohledu profíků a těch, co mají služebáky, nejezdím dlouho - asi tak dva roky - a přesto jsem zatím mohl mít jen dvě nehody - jednu díky tomu, že jsem zcela nevěnoval pozornost dění na vozovce (poslouchal jsem svého kolegu-spolujezdce) a druhou díky vyčerpání. Ač jsem jezdil s Favoritem vykazujícím značné známky koroze, s policií jsem se setkal jen jednou. Proč? Protože jsem věděl, kde mají schované radary (tam jsem samozřejmě jel způsobně 50) a dával jsem pozor na blikání solidárních řidičů jedoucích v protisměru. To jediné setkání bylo s Felicií na trase Brno-Praha, kdy mě stopnul policista na odpočívadle, kam jsem zajel, abych mohl napsat SMSku (a to BĚŽNĚ píšu SMSky za jízdy... ...asi jsem měl tehdy záchvat zodpovědnosti, který se nemusel vyplatit). Felda byla v bezvadném technickém stavu, nechyběly žádné doklady, příslušenství bylo také do puntíku, ale policista lačný kasírování si prostě vymyslel, že tahle felda musí mít ne přišroubované, ale přinýtované značky. Jako asi většina z přítomných jsem ani já neměl v hlavě vyhlášku týkající se toho, jaké auto ty SPZky musí mít přišroubované a které ne... ...zkoušel jsem všechno možné počínaje tím, že mám auto půjčené (což byla pravda, kterou mi policista vyvracel tím, že jako řidič jsem povinen zkontrolovat si auto před vyjetím... ...včetně toho, zda má nýty na SPZ), přes nevím co a kdybych se tehdy "nepochlubil" se složitou životní a velice osobní situací, díky které jsem tohle auto měl v rukách, trval by si na svém, že bude hodný a nenapaří mi litr, ale "jen" 500 Kč, přičemž současně s tím stále zjišťoval, kolik peněz mám u sebe. Po osobní zpovědi se mu cosi stalo - asi se v něm probudila troška lidskosti - a nechal mě jet. Nebudu říkat, že jsem svatý - nejsem: 2x jsem jel pod vlivem alkoholu, nesčetněkrát jsem překročil tu značku, která má určovat "nejvyšší povolenou rychlost," ale další přestupky jsem snad neudělal. Každopádně o tom, co je pro mne policie, svědčí můstek kousek od litochlebského kruhového objezdu v Praze. Je to rovný úsek, kde NIKDO (snad vyjma trabantářů) nejede méně, než 90. A nevidím důvod, proč tam jezdit méně - chodci tam nemají co dělat (a nikdy tam nic nedělají), úsek je přehledný a vidíte asi 1 km před sebe (možná dál). Přesto asi 200 metrů za můstkem stává skrytá policejní Felda a o dalších 500 metrů policajti s pokladničkou, jež se náramně radují z příjmů od řidičů, kteří o tomto zdejším koloritu nevědí.... Že by zde hrozilo nějaké nebezpečí je nesmysl - kdo může, jeďte se tam podívat - ani na dálnici snad není úsek, který by byl takto přehledný.... A co se úplatnosti policistů týká - o té vím jen z doslechu a SPOLÉHÁM na to, že kdyby mě náhodou chytli, vystačím si s větičkou "nějak se dohodneme" a pokud to zrovna nebude policistKa (ty jsou prý nekompromisní... ...deset bodů pro ně!), tak je mi jasné, že můj řdičák zůstane neposkvrněn, já budu lehčí o pár kilo a milý polda si dá snídani "u Meka." Mimochodem - slyšeli jste o nehodě dnes již bývalého policejního viceprezidenta Antla? Řídil pod vlivem, vjel do křižovatky na červenou a rozstřelil jiné auto, které mělo zelenou. Budiž. Legrace začíná v okamžiku, kdy se ukázalo, že policista, který přijel nehodu vyšetřovat, byl také opilý (kdo viděl Novu, ví o čem mluvím - vliv alkoholu se na "výpovědi" onoho policisty projevoval dosti zásadně). Teď by mě zajímalo, zda policisté pijí proto, že těžko snášejí rozpor svého vnitřního já odmítajícího úplatky, s tím vnějším, které je bere, bere a brát bude. :))) No, dosti bylo legrace - až se policisté budou chovat a sloužit na základě toho, že si je sami platíme z vlastních daní, budu je brát a respektovat, ale šašky, co jezdí nalití jako dogy k dopravním nehodám a mají uspokojení z toho, že zapíchnou Feldu do křoví na rovném úseku, nebudu brát o nic výše, než naší uklízečku.
0/0
9.10.2002 22:03

Gaston

Re: Police... ...něco tady hnije
Zkuste takovou svou zpověď napsat pravidelně po každých uplynulých pěti letech a mimořádně po každé závažné životní události(například až začne vaše dítě samo docházet do školy; až vám to dítě někdo, koho nikdo nedonutil k popojíždění padesátkou v obci, rozmázne na přechodu; až vám nějaký nalitý nebo SMSky píšící řidič zmrzačí manželku apod.). Možná nebude vaše zpověď vždy shodná s tou minulou. Mimochodem v úterý jsem viděl bývalou chodkyni, v tu chvíli již pouze oběť dopravní nehody, ležet na silnici po střetu s Avií. Šla po přechodu a netušila, že někdo v obci jezdí tak rychle.
0/0
10.10.2002 11:06

Radek

Dopravni policie si nechala manyry komunisticke VB
Vloni jsem jezdil po Australii a libilo se me, jak maji mista mereni krasne oznacena. Ridic, ktery vidi ceduli s rychlosti a hned ceduli o mereni a obcas i ten radar by musel byt prasteny, kdyby nezpomalil. A o to zpomaleni a BEZPECNOST prece jde! Nebo si snad policie mysli, ze je treba se skryvat?
 
0/0
9.10.2002 20:15

Pavel

Stacilo by malo
Coz takhle zavest nekolik opatreni, ktera v civilizovanych zemich plati jiz davno. 1) Zakazat policii zastavovat vozidla bezduvodne. 2) Zavest dodrzovatelnou hranici hladiny alkoholu v krvi 0.5-0.8 promile, ktera plati vsude na zapad od nasich hranic. Jeji prekroceni pak dusledne trestat. 3) Zakazat policistum vybirat pokuty v hotovosti. Jakakoli manipulace s hotovymi penezi behem vyrizovani prestupku by mela byt duvodem k propusteni a trestnimu stihani.
Jak proste mily Watsone....
0/0
9.10.2002 20:10

Q

Re: Stacilo by malo
1. Souhlas, ale oni si vždy nějaký "důvod" najdou :-( 2. Možná časem, v současnosti by to v ČR asi nebylo moc cobré - nezodpovědných blbů bez špetky soudnosti je tam bohužel stále poněkud více, než by bylo zdrávo. Už vidím vesnické burany táhnoucí ze "zábav" jak se hádají o desetinky promile. Navíc okamžitá hladina alkoholu v krvi závisí na mnoha faktorech a pro normálního člověka je dost těžké ji spolehlivě uhlídat. Součáasná nulová tolerance mi přijde nejrozumnější řešení. 3. Naprostý shouhlas, problém je, když se to přežene a policajti už auta vůbec nestaví, jen fotí a posílají účty - šance postihnout cizince, k jejichž evidenčním údajům nemá policie přístup, je v podstatě nulová a to i v rámci EU s její propagovanou spoluprací ve všech oborech.
0/0
10.10.2002 1:18

Pepa

Re: Stacilo by malo
Ale ale. Tak si zkuste jet v Nemecku s alkoholem v krvi. Uvidime, jak daleko se dostanete po nadychani.
0/0
11.10.2002 11:22

Pavel

Stacilo by malo
0/0
9.10.2002 19:52

REMEK

Zcela NOVÁ silniční pravidla
1) Objeví-li se na semaforu červená, musí na ni projet velkou rychlostí ještě alespoň 3 vozidla, která mají v křižovatce absolutní přednost před těmi, která již jedou na zelenou 2) Dojede-li několik aut k překážce nebo k odstavenému vozidlu, jako první ji začne objíždět ten poslední. 3) Při přejíždění z pruhu do pruhu a při odbočování je zakázáno používat směrová světla. 4) Jízdní pruhy ve stejném směru ( zejména do kopce ) byly zřízeny proto, aby naložené kamióny mohly jet vedle sebe. 5) Pro motocykly neplatí žádná omezení rychlosti, ani pravidla pro odbočování. Jediným kritériem je kdo se kam vejde s odřenýma ušima. 6) Dodávka skládající náklad smí zastavit kdekoliv na libovolně dlouhou dobu. Čím víc aut zablokuje, tím lépe. 7) V obci se nesmí jet pomaleji než 50 km/hod. Na dálnici méně než 130 km/hod. 8) Nemohu-li předjet vozidlo vlevo, jsem povinen jej předjet vpravo. 9) Při parkování zastavím tak, aby pro jízdu ostatních nezbylo dostatečné místo a v takovém rozestupu, aby se už mezi nás jiné auto těsně nevešlo. 10) Čím více ztížím při parkování výhled do křižovatky, tím lépe. 11) Pokud nemám kde zaparkovat, využiji přechod pro chodce nebo trávník. 12) Cyklisté jsou povinni jem minimálně 3 vedle sebe. 13) Cyklista smí odbočovat doleva pouze těsně před kapotou nic netušícího řidiče. 14) Řidiči jedoucímu podle starých pravidel jsme povinni sprostě nadávat, blikat na něho a troubit. 15) Řidič drahého vozu musí za každou cenu předjet řidiče levnějšího vozu. 16) Řidič levnějšího vozu si toto nesmí nechat líbit a i kdyby se mu ta jeho popelnice měla rozpadnout ( vznést ). 17) Předjíždí se zásadně přes plnou čáru, dvojitou plnou nebo přes zebru. 18) Cyklisty je třeba vytlačit z vozovky. 19) Na přechod pro chodce vjíždíme plnou rychlostí. Vhodné je se přitom strefit do blízké louže a chodce pocákat. 20) Když se tvoří kolona, tak zásadně předjížděj a snaž se vecpat do volného místa. Řidiči ostatních vozidel tam totiž schválně drží místo pro takové talenty, jako jsi ty a ne, aby měli bezpečný odstup. 21) Mlhová světla jsou proto mlhová, aby se s nimi svítilo pořád. 22) Korektor sklonu světlometů je v autě jen pro ozdobu, zejména u plně naložených kombíků. 23) Pokud máte malé autíčko, najděte dvě volná místa a zaparkuje uprostřed.
0/0
9.10.2002 16:00

Aiki

Re: Zcela NOVÁ silniční pravidla
24) podchody na frekventovaných místech jsou určeny výhradně sprejerům        25) přechod pro chodce určuje, že silnici je nutné přechazet 20m před a za zebrou, pokud chodec využije přechodu je povinen ho přechazec co nejpomaleji a ženy jsou povinny na přechodu dokončit hovor s koleginí, který RÁNO v práci začaly.
0/0
9.10.2002 23:31

Cybernaut

O čem to vlastně je?
Tak už je to tady !!!!!
Jsem velmi překvapen , že se v celé diskuzi do této doby neobjevil žádný příspěvek, který by poukázal na několik dnů starou kauzu , která mne velmi vyvedla z duševní rovnováhy. Jednalo se o vedoucího útvaru dopravní policie ( bohužel jsem v tom návalu čirého zoufalství zapoměl odkud) , který byl odsouzen za zpronevěru cca 4.400.000.- Kč k trestu odnětí svobody na 3 roky s podmíněným odkladem na 5 let !!!! Ještě jednou policista pod přísahou ukradne přes 4 mega vybraných na pokutách a dostane podmínku !!!!!!! Jak proboha potom chceme od normálních policistů normální výkony ???? Co na to pan policejní prezident? Kdzž si dovolím trošinku divočejší paralelu tak výše zmíněný polda ( ve služebním poměru - pod policejní přísahou se dopustí trestného činu z velkou společenskou nebezpečností a ještě , aby se na to nepřišlo tak si půjčoval před prověrkami prahy od lichvářů - za vyhazov od policie a 5 letou podmínku to vůbec není špatný obchod, že ? Nebo je to součást nové strategie policejního prezídia pro nábor posil do řad PČR??? ) a takový např. pan Mach (ten co vlastnil SPARTU - nehodnotím pana Macha - Tato osůbka je pouze jedním z mnoha případů - a už vůbec si nemyslím , že by neměl bručet ) dostal Pankrác na 5 let natvrdo za to , že neproclil auto za 2 mega ??? To ta spravedlnost musela být nejen slepá , ale i hluchá , a hlavně hloupá a úplatná.  Je mi smutno .
Myslím, že by nám měl někdo zodpovědný vysvětlit jak to vlastně s právním státem a s naší celospolečenskou snahou o vymýcení korupce je. A už se mooooooooc těším na argumenty typu Nezávislích soudů , o nemožnosti zasahovat do průběhu soudních pří apod.
Co VY na to?????
0/0
9.10.2002 15:50

Henry from Brloh

Opilecka stezka
Dost jsem se pobavil kdyz mi kolega ukazal clanek "Opilecka stezka". Casti te cesty jsem casto jezdival, ale nikdy jsem neslysel o pojmu "Opilecka stezka". Musim souhlasit s tim, ze jiste useky jsou v noci sjizdne jenom pro znalce. Radeji to napoprve zkuste za bileho dne. Diry v uzouckych silnicich, prejezdy pres hlavni silnice, spadle krajnice, cerna skladka u cesty (strepy na silnici), caste srnky pres cestu a dalsi "zlepsovacky".  Zajizdka je to opravdu festovni a lehce si dovedu predstavit, ze by behem cesty mohl nekdo i vystrizlivet (nebo usnout ...).  Zato provoz je tam opravdu temer nulovy a sotva tam potkate druhe auto, natoz policii 
0/0
9.10.2002 14:45

Ostravak

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
9.10.2002 14:38

Bratislava-Brno
Zážitek starý tři týdny. Dálnice Bratislava- Brno. Na rovném úseku asi kilometr před hranicemi s ČR je nepochopitelně snížena rychlost ze 130 "prý" na 60km/h (Není tam k tomu opravdu žádný důvod). Těsně před hranicemi to výbírají. Já to měl za 2000 Sk.
0/0
9.10.2002 13:58

Mirek

Re: Bratislava-Brno
Jednak 1 km pred hranicema neni bezduvodne, je to kvuli tvoreni kolon v dobach spicek, a protoze nejsou penize na promenlive znacky, resi se to tak, ze se system nastavi na nejhorsi situaci, aby se predeslo tomu, ze to tam nejakej idiot privali a pak nastele do stojicich aut. Pokud tam nic neni, je to svinstvo, ze tam stoji, nadruhou stranu to nemuzes vedet, ze tam nic nebude. Navic to muze mit i souvislost s prejezdem hranic.. jakpak by to vypadalo, kdyby to kazdej valil pred zavorama by zacal brzdit ?? Kazdej den by menili zavoru aspon 5x !!
0/0
9.10.2002 14:03

battes

Re: Re: Bratislava-Brno
Je to bezdůvodné :)  Na hranice je to ještě alespoň 4km, ten úsek na 60 je dlouhý cca 300m a pak už je zase 130ka. Cca 500m před čárou je rychlost postupně snižována. Ta 60ka je ale v kompetenci SK Policie a slouží jako výběrcí místo na výplaty :)
0/0
9.10.2002 14:55

Pepa

Re: Re: Bratislava-Brno
Jeste porad? Ja jsem jezdil pred 4 lety pomerne casto sluzebne do Bratislavy a policajti tam sedeli pokazde, kdyz jsem projel. Takze to neni nouzovka, ale stala stanice na vyber mytneho (neco jako peage ve F.) :-)
0/0
11.10.2002 11:27

Pepa

Dálnice na HK
He he, me vybrali pred casem na metru CM, kde je znacka zakaz zastaveni a ja jsem potreboval vyhodit manzelku na metro. Takze jsem zaplul mezi dodavku, ktera tam vykladal zbozi do stanku a taxikare. Manzelka vystoupila a ja jel dal. Po sto metrech me zastavil policista a obvinil me z poruseni plynulosti dopravy na silinic. Kdyz jsem mu rekl, ze jsem zastavil mezi taxikem a dodavkou, tudiz jsem nic neohrozil, pouze zopakoval nejaky paragraf. Tak jsem se ho zeptal, jak si pri tom pripada, zaplatil 500 a odjel. Jo jo, policajti bez mozku, policejni lampy posrany strachy atd.
0/0
9.10.2002 13:04

Otík

Bordel
Pouze znepříjemňují řidičům život.Vždy dobře schovaní, svá auta neoznačená a nesmírně chytří jsou ti naši strážci pořádku.Tam,kde mají být nejsou a tam kde dělají spíš bordel než pořádek je najdete vždy.Je to úsměvné,že tady u nás funguje dobře a kvalitně jen málo co.Bohužel kvalitních lidí pro tuto práci je jak šafránu,většinou tuto práci vykonávají blbci s pěti třídama základní školy.Dokud bude tato situace trvat nemůže dojít k žádnému zlepšení.Tak hlavy vzhůru mohlo by být i hůř.
0/0
9.10.2002 12:42

REMEK

Re: Bordel
Tak, tak. Navíc nikdo na ty řadové policisty nedohlédne. Inu - ryba smrdí od hlavy. Viďte pane Grossi ?
0/0
9.10.2002 12:48

Josef Novák

Re: Bordel
Není nic jednoduššího, když máš alespoň 6. tříd ZŠ, jít k policii a napravit reputaci. Mimochodem musíš mít ukončené úplné střední vzdělání. Občas když nejsou lidi povolí vyjímku a nabírají i lidi s výučním listem.
0/0
9.10.2002 19:23

Děd Vševěd

Test pro řidiče
Po obci se jezdí : a) 50 km/hod. b) podle toho, kolik mně to auto jede c) podle počtu policistů na komunikaci. Alkohol před a během jízdy : a) nikdy b)jen když je horko c) jen když mám dobrého známého u Policie. Chodci na přechodu : a) mají přednost b) podle toho, kdo má silnější nervy c) lidí je....
0/0
9.10.2002 12:31

Tomáš K.

Policajti v Chorvatsku
se při měření rychlosti chovají poněkud jinak. Často je vidíte ve vesnicích, jak postávají s příručním radarem a v tu chvíli všichni jedou povolenou rychlostí. A stojej pokaždý jinde. Ne jako tady, kde přesně znáte místa s radary (např. křižovatka D11 s I/38 ve směru na HK apod.) a dle informací mých kamarádů se s vámi moc nemazlej. Totéž policajti v Rakousku, slušní ale neústupní. To těm našim chybí. I když jsem párkrát potkal policajta, který se choval slušně, upozornil mě např. na prasklou žárovku apod. Ale to byly asi výjimky.
0/0
9.10.2002 12:31

Jan

Cílem silničních kontrol jsou pokuty.
S dopravní policií jsem se setkal na začátku nebo konci obce a v přehledných klesáních na dálnici. Vždy to bylo za pěkného počasí a dobré viditelnosti. Šlo vždy o ideální podmínky, kdy je výhled řidiče nejlepší a brzdná dráha nejkratší. V noci jsem se setkal s kontrolami na alkohol. Kontroly mají zcela jistě hlavní účel v chycení co největšího počtu řidičů. Pokud by se zaměřovaly na hlídání nebezpečných míst, musely by být na jiných místech a také jiných povětrnostních podmínek. Vybralo by se méně pokut, ale určitě by to přispělo k větší bezpečnosti na silnicích. Jinak, nikdy jsem žádnému policistovi nedával úplatek a žádný policista po mně úplatek nechtěl, nebo jinak nenaznačoval, že by úplatek nahradil pokutu. Hodně lidí zde o úplatcích píše, ale nejsem si jist zda mají osobní zkušenost, anebo pouze někde něco slyšeli. Svůj dosavadní život jsem prožil zcela bez úplatků a nepociťuji žádnou diskriminace ani ústrky.
0/0
9.10.2002 12:25

petr

Re: Cílem silničních kontrol jsou pokuty.
Mohu vás ujistit, že já mám osobní zkušenost s požadováním úplatku i s jeho zaplacením. Poprvé to bylo na Silvestra 1993, kdy jsem sice pil, ale nafoukal asi 0,5prom. a místo odběru krve jsem byl požádán o 1tis. Kč, který jsem zaplatil a podotýkám, že v tu chvíli bylo takto prověřováno asi 30 řidičů. Podruhé po mě policista požadoval úplatek za to, že jsem zastavil na zákazu stání!!! Nejdříve chtěl 500, potom 100, a když jsem i to odmítl, tak chtěl "aspoň dvacku na pivo". Toto jsou mé osobní zkušenosti.
 
0/0
9.10.2002 22:47

bon bon

policie k ničemu - pouze k buzeraci
Policie je v tomto ohledu naprosto k ničemu. Na silnici mezi Šternberkem a Olomoucí dochází každý rok k několika smrtelným nehodám (naposledy o víkendu tu zahynuli tři lidé). Policajta tady neuvidíte. někteří lidé jezdí doslova jako hovada. Kdyby alespoň někdo přemýšlel, tak ty vraky vozidel postaví kolem cesty, aby se lidi aspoň báli sami od sebe. No a my se zatím budeme modlit, abyjsme toho svého opilce (případně závodníka) nepotkali.
0/0
9.10.2002 12:24

Pepák

Re: policie k ničemu - pouze k buzeraci
Tak, tak, máš 100-procentní pravdu. Od čerpačky Laobu po štarnovák je to snad jedinej rovnej úsek na našich cestách, kde policajta nepotkáš ani s radarem. Přitom by stačilo tam fakt tvrdě jít po některých individuích, kteří nejenom že jezdí jak hovada, ale jejich předjíždění - to nahání hrůzu, i když to vidím zpovzdálí. Natož když to vidím přímo před sebou (jak se v protisměru valí...).
0/0
9.10.2002 12:30

Jorgito

Re: policie k ničemu - pouze k buzeraci
, Ten úsek vůbec stojí za to. Jel jsem tudy nespočetněkrát a kolikrát mě překvapilo, že kolega předemnou prudce brzdí a odbočuje v půli pole. Kdo to tam nezná, tak zabojuje. Tím, že je to tak dlouhý rovný úsek, je i značně nebezpečný tím, že se špatně odhaduje vzdálenost a rychlost protisměrného vozidla, takže předjíždění je taky značně nepříjemné.
0/0
9.10.2002 12:41

Děd Vševěd

SLUŠNÝ ŘIDIČ
Myslím si, že jsem vcelku slušný řidič. No a právě proto si každodenně připadám jak DEBIL. Jedu po obci 5O km/h a mám pocit, že stojím. Předjíždějí mě ostatní účastníci běžně rychlostí o 30 i 50 km/h rychleji. Posouvám se po Nuselském mostě a vedle mě ve vyhrazeném pruhu pro autobusy sviští jedno auto ( motorka ) za druhým. Sjíždím po Českobrodské ul. v Praze 9 do Hrdlořez a běžně mě předjíždějí vozidla, která přejíždějí plnou dělící čáru a drze ohrožují jiná auta v protisměru. Vinohradská ul. v Praze 10. Směrem do centra běžně auta vyjíždějí na zvýšený tramvajový pás a po 300 metrech odbočují k Vinohradské nemocnici. Samostatnou kapitolu tvoří motocyklisté ( hlavně kurýři ) - v Praze je běžná jejich rychlost vysoko nad 100 km/h, předjíždějí zprava, vjíždění přes plnou čáru do protisměru, jízda na červenou .... Co to má vše společného - policistu není nikde vidět. Kde jsou ? Ukládají zrovna své úplatky do banky ?
0/0
9.10.2002 12:21

Bruno

kvíz
víte, který dobytek se pase na asfaltu?
zeptejte se Standy Grosse
0/0
9.10.2002 12:17

Rozumbrada

Za tisíc s bločky, za pětset bez bločků....
Dopraváci, zejména na dálnicích, si denně přijdou takto i na NĚKOLIK DESÍTEK TISÍC KORUN !!!!
0/0
9.10.2002 12:06

JK

Pokutovani a radary
Schledavate normalni,ze policie pokutuje na Vaclavaku,ze si mladi studaci cizinci (ZDE TO BYLI angicane) sedli na schod pod kone. dostali za to kazdy 1000 Kc.
0/0
9.10.2002 12:06

Jorgito

Příspěvek
, Jen pár poznámek: Policie je zkorumpovaná. Dopravní značení nestojí za nic. Silnice stojí za ještě větší... Projel jsem Rakousko křížem krážem mimo dálnice a do obce jsem se dostal jen když jsem chtěl. Nebyl důvod překračovat rychlost, když jsem svých 300 km jel pořád 100, protože jsem jel pořád mimo obec. Co mě dokáže opravdu neštvat je to, že když jedu z Ostravy do Prahy, tak se měří na rychlostní komunikaci R55 (možná to má jiné číslo, ale kdo tam jezdí, ví o čem mluvím). Až si přestanou pražáci stavět dálnice na chalupy a postaví se konečně i z Ostravy, tak nebudu překračovat rychlost. Proč z Phy vede 7 dálnic všemi směry a staví se vesele dál ze státního rozpočtu a na tu Ostravskou nezbylo a za úplatek to dostali Izraelci, kteří ještě ani nekopli?
0/0
9.10.2002 11:55

holiday

Naprosto souhlasím s titulkem
Např. na cestě z Nejdku do Karlových Varů je označení obce daleko před první zástavbou. Navíc si označení začátku obce ani nevšimnete (je mezi stromy a tam, kde byste ho nečekali).  A přesně tady měří radarem. Když jsem byl platit pokutu, tak jich tam byly stohy z tohoto jediného místa! Odhadl bych to na několik tisíc. Samotné policistce to bylo blbé a zaplatil jsem jen 100kč a ještě mi řekla, kam ty radary dávaj..........parchanti. Nevím na co, je dobré měřit rychlost ještě před městem a nutit lidi dojíždět do města dlouhé kilometry padesátkou!
0/0
9.10.2002 11:43

jan

tak tohle mne dostalo
Mého kamaráda který na úplatek něměl, dokonce dovezli k bankomatu, tam mu sebrali peníze, a pak ho dovezli zpět k autu a řekli ať se nenechá znova chytit. No tak má k nim mít někdo respekt?
0/0
9.10.2002 11:20

Bubák1

Re: tak tohle mne dostalo
Zrovna tak tvůj kamarád je pěkná sketa, protože mu nevadí uplácet. Policajti berou prrotože jim úplatky dáváme, takže nejen oni jsou svině.
0/0
9.10.2002 11:56

no

Re: Re: tak tohle mne dostalo
bubáku, mám dojem, že jsi stejný debil jako policajt, nebo jsi policajt ?
0/0
9.10.2002 23:18

Bubák1

Re: Re: Re: tak tohle mne dostalo
Mám rád ty ukřivděné chudáčky, co "museli" dát policajtům úplatek. Kdyby nedělali přestupky nebo je řešili standartní cestou jako ostatní normální občané, policajti by úplatky nebrali, protože by jim nikdo nic nedal. Stejné svině jsou i ti co policajty uplácejí, nezřídka i větší.
0/0
10.10.2002 10:40

sswed

u nas ve svedsku je to super
je to v ridicich. ale jeste o malinko horsi je situace, kdy je to ridic stary kraksny. prece jenom s novejsim autem se toho zvladne vic. myslim, ze az se obecne v cechach zvysi sebereflexe za sve jednani a zodpovednost, zvysi se i kulturni uroven nasich ridicu. to same se tyka policie. az ubyde korupce, bude se to jiste tykat i dopravaku. u nas ve svedsku jezdi auta v obci klidne 40km/h. a nejcastejsi nehoda je srazka se sobem. pokuty jsou vetsi, ale skutecne se u nas jezdi hodne pomalu. i ja se svym saabem 280 koni jezdim z 95 % podle predpisu...
0/0
9.10.2002 11:17

M.

Co napst o uplatnych policajtech?
Snad kazdej policajt bere uplatky a vezme si radej 500 bez blocku nez 1000 s blockem. Vsichni to vedi, deje se to stale, ale nikde se o tom moc nemluvi. Jen v markantnich pripadech. Je to pro to, ze je to vyhodne pro obe strany?
0/0
9.10.2002 11:09

Warner

Re: Co napst o uplatnych policajtech?
Me prijemne prekvapilo tohle: na kraji Kocova (I/21), kdyz jsem tam jel poprve, mi namerili 101 kmh. Bylo to na zaznam a pokuta 2000 Kc. Po chvili povidani s velmi slusne hovoricim policistou jsem dostal "slevu" - rekl, at zaplatim jen 1100 Kc. Zacal trhat listky a 100 Kc. Ta divna castka me okamzite svedla k myslence, ze listku je jen 10 a ta stovka je pro nej. Az doma jsem ze zvedavosti prepocital listky a bylo jich 11 ...
0/0
10.10.2002 9:44

battes

Respekt
Souhlasím s tím, že PČR si jen těžko buduje respekt, ale nedivím se. Příklad: stojíte (každý den) v koloně podél tramvajového pásu (Zábrdovická ulice, Brno, ráno, směr do centra). Kolem vás projíždějí po tr. pásu i mezi ostrůvky "spěchající frajeři". V protisměru za tu dobu projedou minimálně 3 hlídkové vozy PČR (sídlo na Bratislavské ulici je kousek) a světe div se, nic. Takže si připadáte jako blb, že nekličkujete mezi lidma u ostrůvku taky. Další případ dálnice. Třeba D1 82 km směr Praha, je to z kopce a auto s radarem je kam schovat. Proto tam stojí téměř pořád. O kus dál je uzavírka a zúžení do jednoho pruhu. Ale aby dohlédly na pravidlo "zip" to už je ani nenapadne. Ale takových míst je halda :(
 
0/0
9.10.2002 10:58

Aleš

Re: Respekt
Ta Laguna na 82. tam stává pořád. Je to v úseku, kde je vidět min. 2km, takže ti křováci jsou vidět v protilehlém kopci, jak to vybírají. Asi se jedná o velmi nebezpečné místo, když tam jsou denně:-) Osobně nechápu, že se ještě nechá někdo chytit, když se jedná o notoricky známé místo:-) Ale jak říkáš, u zúžení nikoho nepotkáš a nejedná se jen o "myšky", ale i o předjíždění zprava, odstavným pruhem-za to bych dával fyzické tresty.
0/0
9.10.2002 11:17

jerry

Re: Respekt
... vidím že je tady taky brňák. Zcela souhlasím a mám bohužel čerstvou zkušenost cca 3-4 dny. Jako blbec jsem se "nechal chytit" za 1500,-. V Brně je silnice Hradecká - je to výpadovka z města a od jejího začátku až za město je to čtyřproudá silnice s odstavnými pruhy travnatým pásem a svodidly vně i vevnitř. Kolem celé silnice nevede jediný chodník a za denodeního ježdění jsem přes ni viděl přebíhat míň lidí než na kterémkoli městském úseku dálnice v místě přivaděče. 250 m před poslední křižovatkou je snížení rychlosti (která je na této silnici kupodivu povolená vyší) na 60 km/hod a přesně v její úrovni stojí roh garáže (s výjezdem jinam) ... a náš drahý radar je přesně zde. No abych to zkrátil - policisté si opravdu mákli jak horníci, aby dokázali všechny pozastavovat!
Takže určitě dostali pochvalu a poplácání od nadřízených po napucovaných frčkách .... ale já nedokážu pochopit proč se místo buzerace (a že to buzerace je mě nikdo nevymluví ..... je to jen o tom kdo tu brzdu sešlápne natolik aby 5 metrů za značkou jel správnou rychlostí) neměří o sto metrů dál, kde už by to mělo nějakou vypovídající schopnost a potažmo na dvou souběžných ulicích ve vzdálenosti cca sedmiset metrů, kde věčně někdo lítá minimálně osmdesátkou po tramvajových kolejích, předjíždí kolony včetně v místech křižovatek a kde je vidět havárku minimálně jednou týdně.
Holt by se asi taky nenudili, ale na to poplácání po ramenou by tam museli stát o pár hodin dýl .... Takže ať žije vysoká produktivita české dopravní policie - když nám nemaká průmysl někdo to dohnat musí .
0/0
9.10.2002 11:33

battes

Re: Re: Respekt
Křivdíš PČR, to je obvyké místo pro radar Městské "policie". To je ovšem sqadra blbů non plus ultra!!!! Panebože ať mi někdo rozumně vysvětlí důvod dvou Policií.
0/0
9.10.2002 12:06

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Respekt
Jednoduché: aby mohli být  zaměstnáni blbci, jejichž IQ nestačí ani na práci u Policie ČR.
0/0
9.10.2002 12:12

jerry

Re: Re: Re: Respekt
No mě brala státní .....  a po pravdě řečeno ani nevím, že by měšťáci měli právo na vybírání za rychlost a měli radary.
0/0
9.10.2002 12:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.