Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vraky aut zbytečně brání čištění ulic

Blokové čištění je pohromou pro řidiče. Za špatné parkování jim hrozí odtažení a pokuta. Pracovníci Technické správy komunikací (TSK) totiž kvůli údržbě ulic odtahují auta, která jim brání v úklidu. Umožňuje jim to silniční zákon, který čištění definuje jako veřejný zájem. Nepojízdné vraky ale v ulicích zůstávají. Vedení TSK tvrdí, že vraky odtahovat nemůže. Hlavní důvod: žádný zisk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Macha

Poradek se nedela, poradek se udrzuje!
To je heslo, ktere mi muj otec vstepoval odmala. Zrejme by si panove na radnici meli uvedomit to same a metare vysilat pravidelne a nejen 2x do roka. Kdyz jsou penize na luxy na psi exkrementy, proc pak nelze zajistit mechanizaci ktera by si poradila se smetim u obrubniku kde je zaparkovane auto.
0/0
8.10.2002 13:06

Takanobu Okabe

Nechci žít ve špíně
Nechci žít ve špíně a prachu a tak si klidně auto 2x do roka přeparkuju.
0/0
8.10.2002 8:57

Cernohumorista

Ziju v zahranici uz leta, takze takova buzerace lidi mi je neznama.
Je obdivuhodne, ze vraky uklidu nebrani a pojizdna auta jo. Jsou v tom velke penize a i policajti, straznici z toho maji slusne "kapesne". Kdyz uz jim auto prekazi v uklidu, tak ho muzou presunout o par metru dal a zdarma. Ale to uz by asi byla spatna sluzba obcanum. Zrejme se ta defenestrace v Praze musi opakovat casteji. Ti dnesni "komunisti" na radnici jsou jeste horsi nez ti pred nima.
0/0
8.10.2002 7:18

Václav

Odtahování kvůli čištění je zvůle!
Jo jo:
 Strážníci ... tvrdí, že si s nepojízdnými vozy ... nevědí rady: "Vrak neblokuje během komplexního čištění provoz v dopravě, takže my nemůžeme nařídit jeho odtažení," vysvětluje náměstek ředitele městské policie Ludvík Klema.
A jak to, že jiné parkující auto které stojí vedle a rovněž neblokuje provoz v dopravě,  nařídit odtáhnout můžou?
Je to neuvěřitelný rest z dob komunistického šikanérství občanů pražských (nebo i jiných?) sídlišť, nevídaný v kulturním světě. - Ani ve vnitřní Praze by si takovou šikanu nikdo nedovolil, nemluvě o západních velkoměstech, masové stěhování stovek a tisíců aut z celých ulic kvůli ulehčení práce několika  metařů  je prostě nemyslitelné.
V Praze to myslitelné je: přijde strážník, zapíše, zavolá, přijede náklaďák odtahovky, auto naloží a odveze několik kilometrů na parkoviště. - Je to tisíckrát více práce než kdyby se Pan metař ohnul a během deseti vteřin odmetl nějakou tu nečistotu. Tedy svrchovaně neracionální a neekologické chování.
Občan pražského sídliště je rukojmím  ziskuchtivých chytráků kteří svévolným výkladem veřejného zájmu udělali  šikanovaná rukojmí z ubohých  nevědoucích dovolenkářů či prostě lidí nehlídajících den co den zda si někdo neusmyslí postavit přenosnou značku zákazu parkování na povolené parkoviště . - A jakým právem se při odtažení účtuje parkovné za ZAPOČATÝ den (nevyžádaného parkování)?
0/0
8.10.2002 0:26

Vladík

veřejný zájem = služba obyvatelům ???
Proč mi je pražská TSK k smíchu. Docela by mě zajímalo kam ty peníze za odtahy dává? TSK čistí ulici, značky jsou všude rozmístněny dostatečně, samozřejmě je otázka jak viditelně. Takže se ráno jistě někdo najde, kdo po 7hodině ranní nechá auto na parkovišti, kde se provádí úklid (konkrétně mluvím o sobě a Praze 9). Chlápek kterej si zapisoval SPZ ještě stojících aut mi řekl podle SPZ, je již odtaženo, a ještě mi na otázku, kolik nešťastníků dopadlo jako ukázal 3popsané listy A4, kde na každým listě bylo jistě 20 SPZetek. Auto jsem si vyzvedl ten den večer a platil jsem 1450Kč (konkrétně privátní firmě RM TRANSPORT, s.r.o., základní sazba 1300 Kč, parkovné za 1.den 150Kč). Večer bylo odtahové parkoviště obsazeno tak z 20% (odahduju, že stálo kolem 100aut) a protože čištění tvalo na Pze 9 celý týden a druhý den dopoledne bylo toto parkoviště obsazeno z 90%, jsem začal počítal: 400aut/den x parkovné je 60tis/den; 400aut/den x základní sazba za odtah je 520tis/den!!! a tak pokud by mi někdo byl schopen ozřejmit, že tyhle peníze jsou využity tak a tak, tak ani nebudu psát tokovýhle reakce v MFDNES, nebo TSK není s těmito obraty tvořit zisky? nebo ten zisk jistě na základě smlouvy s TSK zůstal firmě RM TRANSPORT a nejen této firmě zabývající se odtahem? Pokud autor tohoto článku v tom hodlá dál šťourat tak ho prosím o zaslání jeho dalšího článku. Osobně si mylsím, že čištění komunikací by mělo být službou pro obyvatele, kteří jistě platí daně a z těchto daní žije i TSK. Copak je velký problém, týden před čistěním rozeslat do schránek oznámení, že tehdy a tehdy bude čištění a proto prosíme aby auta neparkovala, a případný odtah řešit jednodušším a i levnějším způsobem pro roztžité obyvatele jako jsem já??? A rozhodně to nepíšu, že bych záviděl firmě RM TRANSPORT její profit, ale proto, že mě tenhle způsob řešní v tý době pěkně nasr*l...
0/0
7.10.2002 19:32

Vladík

Re: veřejný zájem = služba obyvatelům ???
ještě přidávám svuj mejl pro případné osvětlovací odpovědi (vlmk@centrum.cz). Díky
0/0
7.10.2002 19:35

Bohuš

Re: veřejný zájem = služba obyvatelům ???
Asi před 2 týdny jsem přespával v Praze na Vinohradech při 2-denní služební cestě. Zaparkoval jsem auto před ubytováním, žádnou značku jsem neviděl, ráno bylo auto odtažené a stálo mne to 1650,- Kč (200,- pokuta, 1450,- odtažení). Později jsem slyšel, že je to běžné. Značky o čištění jsou prý v Praze umísťovány nevhodně, takže je jiná parkující auta zakryjí. Mnoha lidem prý takto odtáhli auto... | Co by se stalo, kdyby používali mobilní značky umístitelné na sloupky či sloupy? Ostatně, neříká vyhláška, že značka, jejíž spodní okraj je níže než 1 m nad povrchem, je neplatná? | A BTW v Brně se platí za odtažení podle vzdálenosti (tedy paušál + vzdálenost), ne jen paušální částka, jako v Praze.
0/0
8.10.2002 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.