Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední zkouška

Tatáž americká administrativa, která usilovala, aby se zbrojní inspektoři OSN vrátili co nejrychleji do Iráku a začali kontrolovat irácké arzenály, se dnes všemi silami pokouší tuto misi zbrzdit. Vypadá to jako blázinec, ale v podstatě to má svou jasnou a tvrdou logiku. Američané iráckému režimu Saddáma Husajna nedůvěřují. Nedůvěřují mu natolik, že už nechtějí opakovat chyby minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Puskin

Posledni zkouska
Spis jde o posledni zkousku toho, jestli USA muzou vladnout celemu svetu. Dnes se jim nelibi Irak, dalsi kdo ma jaderny zbrane je treba Fracie - zaminka proc vtrhnout do Evropy. A nakonec se jim nebude libit, ze Cesi jedi tlacenku s cibuli a zautoci na nas.
0/0
8.10.2002 0:08

BOB

Re: Posledni zkouska - Puskine , Vy jste se zbláznil !!!
Tak takové komunistické výplody nikoho zde nenapadly ani v padesátých letech !!! A to tu bylo husto !!!  Za takové podobné řeči se posílalo na VUML a zařazovalo se do seznamů nomenklatůrních kádrů na vedoucí kádrových a personálních míst a "politruků" . Puskine , ani v Rusku s takovýma krávovinama dneska neobstojíte . Možná snad ještě na Kubě , dokud je čas a šance .
0/0
8.10.2002 20:47

Daňový soumar

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
4.10.2002 16:11

vladimir

Saddám je paranoický vrah
Nevím kolik kritiků USA mělo možnost být v Baghdadu v momentě převzetí moci Husajnem. Já a několik mých kolegů ano. Během jednoho týdne od převratu viseli na Náměstí nezávislosti na kruhovém obelisku oslavující získání samostanosti Iráku všichni bývalí členové strany BASS (ne, že by byli lepší než ti noví). Ale každý z nich měl přislíbenou milost pro sebe a rodinu, pokud spáchá sebekritiku. Neunikli ani ti příbuzní - a to byla honorace. jak pak s obyčejnými lidmi. V horách východně od Sulajmanie se rozsudek smrti rovnal pouze nataženému ukazováčku velitele místní tajné policie. Ani nebylo třeba hledat zeď. Pokud bude Saddám u moci hrozí smrt každému, na koho dosáhne.
0/0
4.10.2002 15:23

BOB

Re: Saddám je paranoický vrah
Plně s Vámi souhlasím , ale těm odpůrcům USA to zřejmě nikdo nevysvětlí tak přesvědčivě , aby to pochopili . Oni to totiž nechtějí slyšet a budou tyto informace zásadně ignorovat . Museli by potom změnit pohled na USA a to zásadně nechtějí !!!!!!!!!!!!!
0/0
12.10.2002 22:02

DIVNÝ NÁZORY...
Jestli má nějaký stát dlouhodobě stabilní, předvídatelnou a vcelku spravedlivou zahraniční politiku, tak je to jen USA. Když není nějaký konkrétní důvod pro opak, tak jim věřím rozhodně spíš než komukoli jinému, určitě včetně států EU. Nejde jen o Irák, před pár roky to byla ex Jugoslávie, předtím Somálsko. Těm pomáhali proč, když do Iráku jdou jen kvůli ropě? Když si čtu některé komentáře tady, připomíná mi to štěkání malých ratlíků na velkýho psa, nic jiného.
0/0
3.10.2002 15:47

Honza

Re: DIVNÝ NÁZORY...
Jugoslavie = trasa ropovodu z Balkanu, Somalsko = nove zasoby ropy. Jeste neco dodat Vy maly psiku?
0/0
3.10.2002 16:00

Martin

Re: DIVNÝ NÁZORY...
Vite co by to ale take mohlo znamenat??!! Ze se "nekdo" bude snazit sjednotit nazor spojencu za kazdou cenu, napr. pri SUMMITU NATO v Praze. Nejlepsi sjednoceni by nastalo opet pri nejakem "teroristickem utoku", napr. na Prazsky hrad apod. Budeme jeste nemile prekvapeni, kam jsou USA a jejich soucasni prisluhovaci ochotni jeste zajit pri prosazovani svych zajmu. Nechci malovat certa na zed, ale at uz pujde pri zasedani o jakykoli utok, bude cilen naprosto "verohodne", tak jak tomu bylo v N.Y. ci Pentagonu. Osobne si na tyto dny beru dovolenou a pojedu hezky daleko z Prahy!!!!!
0/0
3.10.2002 16:01

Daňový soumar

Re: Re: DIVNÝ NÁZORY...
A kde se teda zase zhulíš?
0/0
4.10.2002 15:38

Martin

Re: DIVNÝ NÁZORY...
http://www.hiiraan.com/May/oil_in_somalia.htm
0/0
3.10.2002 16:07

Hráč

Strategické hry a ideály
Ten kdo hrál nějakou strategickou hru amerického původu např. Age of empires si dokáže představit strategické úvahy globální supervelmoci. Jde pochopitelně o to kdo má přístup ke strategickým zdrojům jako je nafta.
 
Pro Evropana jehož země je považována za spojence USA, je bezpochyby lepší, aby přístup ke zdrojům patřil spojenci, než někomu z nepřátelského tábora. Pokud takový spojenec (Česko) v nadcházejícím konfliktu v podstatě nic neriskuje a výsledkem s největší pravděpodobností bude posílení vlastního bloku, byla by strategicky nezodpovědná pitomost takovou akci nepodporovat.
 
Humanisticky založený jedinec s demokratickými ideály může, snad i musí mít pochybnosti o mnoha metodách, zjevných omylů a chybných rozhodnutí a jejich důsledků z hlediska humanistických ideálů. Strategické volby pro malé země, ale nejsou předmětem ideálního řešení dle vlastní chuti, ale volby mezi danými alternativami. Je snad Irák, Čína   nebo… kdo? lepší alternativou?
0/0
3.10.2002 14:24

Marika

Re: Strategické hry a ideály
Strach jde hlavne o to, co autori techto HER vlastne zamysleji. Pokud jste ji take hral, jiste vite, ze nzvitezite, dokud nezpacifikujete posledniho pimprdlika na planete! Je to proste zvracena filozofie, hadejte kdo a proc tyto hry vymysli! Ve svem dusledku je to zrejma priprava na globalni diktaturu par zvhrhlych jedincu, kteri se pred nicim nezastavi. To maji byt nasi budouci spojenci? Tfuj, ale nechci! Kdyby bylo lidstvo naprosto nezavisle na zdrojich /napr. objev vyuziti energie z vakua/, brzy by lide zjistili, ze se bez svych politickych predstavitelu zcela klidne obejdou. To by bylo teprve toco!! Doporucuji rovnez cetbu http://www.gewo.applet.cz/index(0).htm , ci jeste http://www.mwm.cz/index1.php?obsah=1&pjmeno=&kredit=&p1=
0/0
3.10.2002 14:35

Cizinec

Soucasne USA predstavuji novodoby FASISMUS !!!!!
Je zcela jasne ze Americanum ted jde pouze o ziskani moci nad ropnymi zasobami a tim o upevneni pozic ve svete. Ted se jen snazi najit zaminku aby to nepusobilo tak okate a metodami podobnymi brainwashingu ovlivnit a otupit verejne mineni ve svete. USA je v soucasne dobe teroristicky stat c.1.
Navic jak se z nekterych analyz publikovanych ve svete da vycist tak asi planuji po utocich na WTC odklon od podpory Saudske Arabii nebot vetsina teroristu pochazela prave odtud a ekonomicka popora protiamerickych aktivit prave z teto zeme ac navenek pratelske je asi nejvyraznejsi ze vsech arabskych zemi. To ma puvod prave v jejich pojeti Islamu. Proto se ted USA snazi zmocnit relativne "svetskeho" Iraku kde budou moci svuj vliv snaze uplatnovat pokud se jim podari si vynutit  valku.Proto potrebuji irackou ropu.
To ze se takovymto zpusobem snazi zneuzit OSN je ukazkou jejich arogance.
A pokud to mnozi nevedi - prave v Iraku maji napriklad zeny vyrazne lepsi postaveni nez ve vetsine tzv. prodemokratickych arabskych zemich. To co se  v minulosti delo bylo do znacne miry ovlivnovano americkou podporou - americane nejdrive vyrazne podporovali valecne choutky Saddama a ted se zase snazi vyuzit situace- tohle je velice nebezpecna hra s arabskym svetem ktera muze vyustit v novou svetovou valku ci v nuklearni konflikt /i kdyz bude lokalni/ ktery muze vyhubit lidstvo. 
0/0
3.10.2002 11:11

nasinec

Re: Soucasne USA predstavuji jedinou moc,ktera snad rozbije diktatorum huby
Jak nekdo muze tvrdit , ze americka politika je fasisticka ?? Ano ,muze ,ale je na jedne lodi s komunistou Filipem.
0/0
3.10.2002 11:22

doktor

USA zkoušejí lidstvo,
kolik z jejich dobrodružných, nákladných a pro celý svět nebezpečných akcí hodlá nadále tolerovat. Od Saddámova Iráku se totiž zase tak neliší: mají k disposici všechny zbraně hromadného ničení, včetně biologických (viz aféry s antraxem),pod pochybnými záminkami občas nerespektují suverenitu dalších zemí, jsou ve svých úmyslech i činech proti nim nevypočítatelné (viz zásahy v Kolumbii, Nikaragui, Chile, Panamě, Sudánu, Bosně, Jugoslávii, Afghanistanu, atd.), a neuznávají - podobně jako kdysi Hitlerovo Německo - pravomoci Organizace spojených národů. Jejich prezident, který má ve srovnání s ostatními demokratickými zeměmi, podobně jako Saddám Husajn, vyjímečnou osobní moc, byl zvolen pochybným způsobem s podezřením na volební podvody a navíc výraznou menšinou všech oprávněných voličů. Nechápu proto, proč se nediskutuje také o zbrojních inspekcích v USA, bezletových zonách pro americká letadla třeba v oblasti Předního Východu nebo dalších zásazích do suverenity USA?
0/0
3.10.2002 10:28

Mirek

Re: USA zkoušejí lidstvo,
Mate pravdu. Navic tato valka je jiz dlouho pripravena, hleda se tedy jakakoli zaminka k utoku. Jde predevsim o ropna pole = vliv v oblasti. Nic nebranilo USA jiz v minule valce odstranit svoji loutku Saddama, ovsem pak by v budoucnu chybela opet ona "zaminka". Z toho je videt, ze CIA vychovali skvele sveho agenta. Soucasna US vlada pochazi z lidi, kterym se po 2. sv. valce podarilo i pres fasistickou minulost usadit v prum. odvedtvich a nyni svoji ideologii /jez nikdy neopustili/ uplatnuji podobne, jako jejich drivejsi vudce - Hitler. Soucasna vlada USA skodi svemu lidu i celemu svetu. Demokracie, kde vladnou prumyslova lobby, jiz neni demokracii. Spravny vyklad takoveho pojmu umoznuje spise slovo FASISMUS
0/0
3.10.2002 10:37

:-|

Re: Re: USA zkoušejí lidstvo,
Presne tak.
0/0
3.10.2002 11:06

Dan

Re: USA zkoušejí lidstvo,
Bravo, hoši, VUML je proti vám hadr, Milouš z vás určitě má radost, tak vymyté mozky se jen tak nevidí. Na jaké to vlastně žijete planetě? Vzhůru ke světlým zítřkům, ozářeným Saddámovou bombou a ochuceným jeho biologickým svinstvem! Nechcete se do jeho osvícené země odstěhovat? Srdečně dopručuji!
0/0
3.10.2002 11:55

Mila

Re: Re: USA zkoušejí lidstvo,
Mate snad nejake verohodne protiargumenty nebo se zmuzete pouze na urazky. Ti lide vi o cem mluvi a dokonce maji pravicove smysleni, jinak by takto neargumentovali. Radeji byste si mel take precist par historickych fakt , napr. o rodine pana Bushe a jejich kontaktech jiz na Hitlerovske Nemecko v minulosti. Proc myslite, ze otec soucasneho US prezidenta odesel dobrovolne do US armady za valky? Musel totiz "ocistit" jmeno sve rodiny, jeho otec mel byt zac. valky vysetrovan pro spolupraci s fasistickym Nemeckem. Prachy holt nesmrdi a proto i VBam doporucuji trochu dovzdelani!
0/0
3.10.2002 12:09

doktor

Re: Re: Re: USA zkoušejí lidstvo,
Milo, naše otce a dědy bych do toho (stejně jako třeba u rodiny Grebeníčkovy) nepletl. Ústrků za původ jsme si užili v nedávných letech až dost. Zajímají mne fakta o současných aktérech té ziskuchtivé a vyděračské americké politiky a důvody jejich zahraničních i zdejších přikyvovačů (Žantovský, Zahradil, Devátý, Havel, a tisíce dalších). Při úrovni našich sdělovacích prostředků, které výběrem zpráv a jejich řazením provozují bezostyšně cenzuru, se toho ovšem moc nedozvíme.
0/0
3.10.2002 14:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.