Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chyby v metru mají objasnit archivy

Na většinu konkrétních viníků zatopení pražského metra nikdo nepřijde. Řada dokumentů, ze kterých mohli vyšetřovatelé jejich jména zjistit, už totiž neexistuje. Za špatně postavené zdi, které neodpovídaly projektu a v některých částech metra nevydržely tlak vody, jsou zřejmě zodpovědní stavbyvedoucí a kontroloři, kteří na jejich práci dohlíželi. Konkrétní jména jsou uvedena v takzvaných stavebních denících. Jenže ty už dnes zřejmě neexistují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Plk

Utopit vedení města a DP!
Ti parchanti si ještě vyplácejí odměny za to, že metro utopili. Povraždit!!!
0/0
3.10.2002 14:17

jan

Nedůslednost
Tato nedůslednost ve vyšetření příčin a odhlení viníků na jakékoli funkci se nám strašně vymstí. Tyto katastrofy přijdou znovu a mohou být i oběti na životech a ne jen materiální jako teď. Jak potom vysvětlíme příbuzným, my nic, my muzikanti to ti druzí, ale kteří?
0/0
3.10.2002 9:19

kamikadze

Dotaz
Příspěvky jsou moc pěkné a moudré. Ale ptám se. Dělali jste někdy něco v tunelu pouze o baterce? Zvláště když máte za zády vodu? Víte kam ten průlez pod eskalátorovým tlakovým uzávěrem vede? Těch 90 000 000 je příjemný příspěvek do rozpočtu DP. Je zajímavé, že odspodu natekla voda přes uzavřené tlakové uzávěry do eskalátorových tunelů stanic, které nenatekly vrchem. Proč? Protože nebyly těsněny kabely.
0/0
2.10.2002 22:59

Houba

demise vedeni DP???
Za zatopení Karlína a céčka možná může nedokomnalost stavby. Za zatopení áčka a třeba Anděla už bych si tak jistý nebyl.
0/0
2.10.2002 13:03

Mira

Re: demise vedeni DP???
Demise se konat nebude, to už by se stalo. Tak snad jedině defenestrace ...
0/0
2.10.2002 15:33

Mira

Konkrétní vinu DP nese
O jedné skutečnosti se vůbec nemluví: Na trasách A a B bylo několik tlakových dveří, které nebyly uzavřeny, protože se spoléhalo na to, že tam voda nepronikne, že ji udrží jiné dveře nebo konstrukce. Ale neudržely. Chyběla předvídavost, příliš bylo spoléháno na "nepotopitelnost Titaniku". Jak je možné, že v době, kdy už věděli všichni, že to bude více než stoletá voda, bylo spoléháno na jediné dveře (projektované na 100letou vodu, jak je nám stále omíláno) ? Ví se, že některé dveře byly zavřeny, některé se zavřít nepodařilo a některé zůstaly záměrně otevřené. Kdyby zavřeli všechno co mohli a stejně to nepomohlo, smůla, ale takhle je veřejnost oprávněně rozhořčená a apaticky sleduje, jak se zase nikomu nic nestane. Myslím, že viníci by měli být potrestáni, když už ne v rovině trestně právní, tak alespoň politicky - výměna lidí na odpovědných postech. (Pokud vím, kapitán Titaniku a jeho důstojnící si nenastoupili do záchranných člunů, ale šli pěkně s lodí ke dnu.)
0/0
2.10.2002 8:57

Borovička

Re: Konkrétní vinu DP nese
Jo a když jsem nestihl díky chybným rozhodnutím dveře zavřít, tak prohlásím, že jsem je ani zavřít nechtěl! Politici mohou všechno. Za zatopení Karlína a céčka možná může nedokomnalost stavby. Za zatopení áčka a třeba Anděla už bych si tak jistý nebyl.
A jezdit až do noci - to byl hazard z životy cestujících. Prý vodu v metru nikdo nečekal. Důvěra lidí, že za ně někdo zodpovědně provoz v metru hlídá, je fuč. 
0/0
2.10.2002 9:17

JiriK

Re: Konkrétní vinu DP nese
Máte pravdu, ale je to trochu složitější:
- Kdyby byla prováděna řádná údržba a z tunelových dveří nebyly vyndané pojistky (detaily viz Britské listy), bylo by možno je zavřít elektricky centrálně za 15 minut.
- Protože tam pojistky nebyly, musely se zavírat ručně, což se u dvou nestihlo (to DP přiznává). 
- Ručně lze dveře zavřít pouze zevnitř, to leckde nešlo kvůli tomu, že obsluha by pak neměla kudy odejít ven (tvrdí DP) a dnes již bezpečně víme, co by ji uvnitř čekalo:-(. Proto byly zavřeny na trase B až dveře na Smíchovském nádraží
- V tom má DP v podstatě pravdu, s výhradou, že kdyby byly nejdřív uzavřeny ručně dveře traťové a teprve poté teprv staniční, obsluha odejít mohla a suchá mohla zůstat podstatná část trasy A (mimo Můstku) a  řada stanic na trase B (např. Karlovo náměstí, Anděl). DP příliš spoléhal na jedinou dvojici dveří, která prokazatelně těsnila (u Florence ve směru k nám. Republiky), pak praskl poklop a bylo vymalováno - první další zavřené dveře byly až Smíchovské nádraží!!!
- Obsluha by se teoreticky ven dostat měla, protože okolo staničních dvečí byly budovány průlezy s poklopy jak v ponorkách, pouze je dlouho nikdo neotvíral a málokdo o nich věděl, školení nebyla ... takže pravděpodobnost utopení obsluhy kterou narychlo sehnali se téměř rovná jistotě.
- Pouze díky neuposlechnutí pokynů vedení DP nebyly utopeny dvě nové soupravy M1 které měly přenocovat 13.8. na Florenci.
Bohužel, tyto otázky málokdo klade a čest vedení metra má ke cti lodních kapitánů dooost daleko :-(.
0/0
2.10.2002 14:12

karel

Re: Re: Konkrétní vinu DP nese
Jak může někdo vymyslet dveře, které se dají zavřít jen ručně jen zevnitř. Neuvěřitelné. Jo a pokud zavírám dveře a jsem po pás ve vodě, tak je to pozdě!! To už je všude metr vody. To není u mě včas!!!
0/0
2.10.2002 15:44

hromadně přepravující se osoba

Zatloukat,zatloukat,zatloukat .........
Vážení,nečekejte,že za zaplavení metra ponese vinu konkretní vinník.Proč? Protože Dopravní podnik,a.s. a jeho jeden z několika odštěpných závodů Dopravní podnik,a.s. - Metro má tolik možností,že ředitel DP Houfek z tohoto maléru vyklouzne jako lasička.Jenom nevím co se dělo každoročně s 90 miliony dańových poplatníků určených na kontrolu bezpečnosti metra a jak asi taková kontrola proběhla.Podle výsledků zatopení metra se asi žádná kontrola nekonala a naše peníze shrábnul Dopravní podnik,a.s. na své "důležitější" aktivity.Nebo nám toto všechno pan ředitel Houfek vyvrátí a doloží skutečné dokumenty a výsledky kontrol?
0/0
2.10.2002 7:57

Jenny

Kdo je vinen?
Tak presne takovou odpoved jsme cekali. Viniku je mnoho a zadny, takze se to zahraje do autu a jede se dal.
0/0
2.10.2002 7:52

Nekro

Debílci
vy v těch svejch vylízanejch hlavách nemáte fakt lautr nic, debilové ... 
0/0
2.10.2002 4:14

Dva za cenu jednoho

Re: Debílci
Kdo?
0/0
2.10.2002 7:26

hromadně přepravující se osoba

Re: Debílci
Ozvala se opravdu reprezentatívní část této skupiny lidi a tak brzo ráno? Žeby z nočního tahu se 4 promile krve v alkoholu??
0/0
2.10.2002 8:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.