Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student práv únos bankéřova syna popírá

Hodiny poté, co už se vědělo o únosu syna německého bankéře, poobědval hlavní podezřelý s rodiči. "Jako by se nic nestalo," řekla listu Bild matka Magnuse Gaefgena, který je obviněn i z vraždy. Jedenáctiletý Jakob Metzler byl nalezen mrtvý poté, co jeho otec zaplatil milion eur. Sedmadvacetiletý student práv vinu popírá. Policie však tvrdí, že právě on prozradil, kde se tělo mladíka nachází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

68er

chladnokrvna kalkulace
je to otrasne, votriet sa do rodiny ako ucitel a potom... dufam, ze zohladnia jeho chladnu kalkulaciu a dostane max.trest. Neskutocne je aj to,ze sa to stalo prave takejto rodine, ktora sa vobec nepretrcala na verejnosti v Jaguaroch ako mnohy nasi "podnikatelia", ktora vychovavala svoje deti ako normalne tj nemali ziadneho osobneho sofera a chodili do skoly peso, do normalnej skoly.... musim vyjadrit len sustrast ...
Clanok ma vsak par nepresnosti: Langener See - nie je dlhe ale je pri meste Langen.
0/0
2.10.2002 11:51

Legi

Čeho je člověk ještě schopnej pro prachy?
0/0
2.10.2002 10:04

lany

Re:
vseho nediv se. az nekdy budes uspesnej tak se ti to muze stat taky. to je na tom nejhorsi !!!!
0/0
4.10.2002 14:57

Mudrc

Ať žijí recidivisté
Pro rodinné příslušníky obětí těchto odporných zločinů je zpravidla důležitý pocit, že pachatel si svůj trest skutečně odpyká a nebude už zakrátko běhat na svobodě. Bohužel výměry trestů jsou například v Německu často víceméně směšné a tresty bývají často za dobré chování citelně zkracovány, takže údajně převychovaný vrah je hbitě po 6-8 letech svobodným občanem. Nehledě na to, že v rámci převýchovy (resocializace) se ta individua brzy dostávají na vycházky či dovolenou z výkonu trestu. Nezřídka se pak stává, že během vycházky nebo dovolené si dotyčný převychovanec sfoukne meloušek v podobě další prasárny. Tady mi celkem chybí slova. Snad by pomohlo, kdyby se skutečně zavedl regres v té podobě, že v případě recidivy v době výkonu trestu nebo při předčasném propuštění půjde spolu s nepřevychovaným bručet i ten, kdo se za něj zaručil.
Pochopitelně nic rodičům dítě nevrátí; cítím s nimi.
0/0
1.10.2002 23:40

Jaro

poměry
Uvědomte si, že když vrah za vraždu dostane kupříkladu 15 let, tak se dá srovnat situace i takto: život oběti ku výši trestu, z čehož plyne, že život vraha je cenější, než život oběti :-(
0/0
1.10.2002 23:03

híra

salám
0/0
1.10.2002 22:40

Česťa Uh. Brod

Mysli si, za zabit dite je mnohem horsi nez dospeleho.Nejen ze se nemuze branit, ale sebrat mu sanci poznat tento svet ocima dospeleho je neodpostutelne.I kdyby mej zjistit, ze se mu nelibi !!!
0/0
1.10.2002 21:47

taky občan

Re:
nemzslím, že mnohdy je v tom světě dospšlých o co stát. Ale souhlasím, trápit nebo zabít bezbraného tvora, jakým dítě je, je horší než dospělého ...
0/0
1.10.2002 22:15

Alik

takže zabít křečka je horší než zabít dítě??
Podle některých příspěvků které se zde objevily, zasluhuje v případě vraždy dítěte oběť větší lítost a pachatel těžší trest, protože "dítě je bezbrannější než dospělý". To je na můj vkus trochu absurdní - pak můžete podle stejné logiky vyvozovat, že zabít zvíře je ještě odpornější (dítě má větší šanci pochopit že je v ohrožení života a zařídit se podle toho, může používat kliky od dveří, telefon apod., tudíž má větší šanci vyváznout živé). Nejhorší by pak bylo zabíjet malá zvířátka - např. kdo si doma utrápí křečka v kleci je podle vás větší zrůda než ten kdo zabije dítě, protože chudák křeček neměl ani kudy utéct. Argument bezbrannosti je prostě naprosto chybný a dítě NEMÁ větší cenu než dospělý.
0/0
2.10.2002 9:26

taky občan

Re: takže zabít křečka je horší než zabít dítě??
souhlasím, že je to absurdní, ale nezlobte se, zmíněnému vyvození fandím. Jestli někdo se cíleně chová tak, že hodlá zabít bezbraného tvora (jedno jestli dospělého, dítě nebo zvíře), aniž ten mu proto dal vážné důvody, nemůže být partner jinak než z donucení..Nelekejte se, ja tz kaši nejím tak horkou jak vypadá, mouch zaplácávám, maso jím, ale jde o tu standardní "nezbytnost" a na druhé straně onen výraz moci, nadvlády a vlastnictví, který takový dementi vykazují....Samosebou, žadný život nemá nějak podstaně jinou cenu než jiný, ledaže u těchle chlápků.....
0/0
2.10.2002 13:37

jak chceš

Re: takže zabít křečka je horší než zabít dítě??
Nech se vyšetřit magore. Srovnávat zabití dítěte a křečka. Asi nejsi normálně zdravý.
0/0
2.10.2002 16:36

Česťa Uh. Brod

trest
Mysli si, za zabit dite je mnohem horsi nez dospeleho.Nejen ze se nemuze branit, ale sebrat mu sanci poznat tento svet ocima dospeleho je neodpostutelne.I kdyby mej zjistit, ze se mu nelibi !!!
0/0
1.10.2002 21:41

Česťa

trest
Mysli si, za zabit dite je mnohem horsi nez dospeleho.Nejen ze se nemuze branit, ale sebrat mu sanci poznat tento svet ocima dospeleho je neodpostutelne.I kdyby mej zjistit, ze se mu nelibi !!!
0/0
1.10.2002 21:36

Alik

nechápu proč by život 11ti letýho kluka měl mít větší cenu než život dospělýho
Proč by vrah dítěte měl dostat přísnější trest? To jako že dítě je bezbranný? To mi příde dost nesmyslný...pak bysme se mohli dočkat situace, kdy obhájce vraha řekne "oběť měřila 195 cm a vážila o 30 kilo víc než můj klient, tudíž se mohla účinně bránit - navrhuji trest na dolní hranici sazby" To je nesmysl - každá oběť je hodna stejné lítosti a dítě nemá větší cenu než dospělý.
0/0
1.10.2002 20:07

Kodl

Re: nechápu proč by život 11ti letýho kluka měl mít větší cenu než život dospělýho
Mily Aliku.Ono to neni vsechno jenom o kilech a centimetrech.
0/0
2.10.2002 0:17

taky občan

milí spoluobčané,
vítám zejména starou gardu neobolševických bijců za i proti US resp Irak. Je zajímavé, žd mnozí tam krvelační jsou zde mírné ovečky (zřejmě se obávají, kdybz náhodou sami se dostali před soud) a naopak. Některým původní postoje zůstali. Což si lze cenit zvláště u těch, kterým se sice kudla v kapse sama otvírá, ale rozum říká, že být žalobce, soud a kat v jedné osobě, tak svět rychle a špatně skončí...Mimochedem, zatím to vypadá tak, že to udělal jeden jeho znýámy student práv (!!!), a zřejmě byl mrtvý dřív, než se mluvilo o výkupným. Holt prach jsou prachy, a to přece nešlo ho pustit, dyť by ho prozradil. Tedy máme se v té naší nej-civilizaci s nejsprávnějším hodnotovým systémem na co těšit, že?
0/0
1.10.2002 20:06

Delov Kulometovic Puskin

Zadnej trest smrti!
Jsem zcela zasadne proti trestu smrti!!! Opravdu nic neresi. Ja navrhuju dat pachatele k dispozici pozustalym na 24 hodin. At si s nim(nimi) delaji pozustali co se jim zlibi. Jako to delaji oni behem svych kriminalnich cinu. Za par let by si to vetsina tech smejdu rozmyslela.
0/0
1.10.2002 19:14

Hony

Re: Zadnej trest smrti!
Jsem taky proti trestu smrti, ale vydat viniky napospas pozustalym taky podle me neni ta nejlepsi volba. Nejednalo by se totiz o nic vic nez krevni mstu a jak znamo nasili plodi opet jen a pouze nasili.  Osobne bych je nadosmrti zavrel a nechal je makat jako "barevne", aby si svuj pobyt v base pekne zaplatili....
0/0
1.10.2002 19:46

Delov Kulometovic Puskin

Re: Re: Zadnej trest smrti!
Samozrejme vim o co se jedna. Kdepak, zadna prace, lidi je dost, ale toho, ze by je lidi napr. par hodin vlaceli za svou skodovkou po asfalte a polnich cestach, samozrejme sem tam nakej ten strom, toho by se ti smejdi bali daleko vic, ne?
V base by jim bylo dobre, najist by dostali, spat by meli kde, obcas ta televize, po 2/3-nach trestu supky hupky domu..........NE!!!
0/0
1.10.2002 19:54

lany

Re: Re: Re: Zadnej trest smrti!
a co takhle je na vymneu poslat do toho koncentraku v Thajsku tam by jim bylo prijemne a ani bychom nemuseli legalizovat trest smrti
0/0
4.10.2002 15:02

Jan

Re: Re: Zadnej trest smrti!
Ano, to je myslim jedno z nejlepsich reseni takovych asocialnich cinu. Spolecnost se musi branit. Takze zavrit na hodne dlouho. Napr. nejmene 30-50 let nebo dozivoti. Ale do tezkeho zalare! Na nucene prace. Na galeje. Na tezkou a nebezpecnou praci. Tam budou mit cas se srovnavat se svym svedomim. Ono se casem ozve i u tech "nejdrsnejsich " gauneru a zlocincu. Ale jenom trestni pravo nestaci. Je to vec cele spolecnosti. Jejich hodnot a kultury. ...
0/0
1.10.2002 20:40

Jan

Re: Re: Re: Zadnej trest smrti!
Reakce od Jana je na prispevek od Honyho! Z 1.10.2002 19:46
0/0
1.10.2002 20:44

PC

Re: Zadnej trest smrti!
Svleknout do naha a k orangutanum do klece!
0/0
1.10.2002 22:00

duch

Re: Zadnej trest smrti!
Rozumný a spravedlivý trest, souhlasím.
0/0
2.10.2002 9:48

duch

Re: Zadnej trest smrti!
Rozumný a spravedlivý trest, souhlasím - dát vraha k dispozici na 24 hod. pozůstalým
0/0
2.10.2002 9:53

Wendellin

Neplatit výkupné. Nikdy.
0/0
1.10.2002 19:06

pepe

balze tomu, kdo nic nemá, nestará se, kam to schová. Halt, něco na tom je.
0/0
1.10.2002 16:54

Miki

Re:
To je sice hezký, ale ty parchanty to neomlouvá. Rodiče můžou bejt dokonce i bohatý( což je docela vážnej prohřešek proti dobrýmu mravu - a hlavně v čechách) a přesto za to žádný dítě nemůže.
0/0
1.10.2002 17:04

VitaminA

Jenom...
Jenom ať se zdejší debaty nezvrhnou po volání trestu smrti. Normálnímu člověkovi je jasné, že ten nic neřeší. Člověk má právo se chránit(doživotí), ale ne trestat smrtí. Navíc se trestem smrti společnost ještě více brutalizuje a cena lidského života klesá. Každý potencionální vrah si snadno řekne, když to dělá i stát, proč bych i já nemohl. Kromě několika států USA, je ve všech civilizovaných zemích tento trest zrušen. A další dodatek: Trest smrti vždy vedl k nárůstu hrdelních zločinů, ne naopak!  
0/0
1.10.2002 16:44

Bubák1

Re: Jenom...
Nemyslím, že by byla jednoznačně prokázaná závislost mezi trestem smrti a počtem hrdelních zločinů, nicméně podle jednoduché úvahy zavedení trestu smrti nevymítí hrdelní zločiny, protože jinak by tohoto trestu nebylo zapotřebí.
0/0
1.10.2002 16:50

Miki

Re: Jenom...
V podstatě nejsem velkej zastánce trestu smrti, ovšem když si představím že mi někdo jen tak zabije dítě - asi bych se přes to nedokázal přenést kdyby dostali např. 15 let. Ublížit dítěti je to největší svinstvo a každej trest je malej.
0/0
1.10.2002 17:09

dan

Re: Jenom...
To je fajn, ze mas pravo zakazovat nektery nazory...
0/0
1.10.2002 17:24

Dan

Re: Jenom...
Samozřejmě že by je měli pověsit. Co s takovýma parchantama, co jsou schopni pro peníze zavraždit jedenáctiletého kluka?
0/0
1.10.2002 17:48

Muki

Re: Jenom...
V Mexiku neni trest smrti ani dozivoti v americkem pojeti, je to tedy mnohem bezpecnejsi zeme nez USA. V soucastne dobe je tam jen s Californie 160 vrehu, ktere Mexiko nemuze vydat, protoze by jim hrozil nelidsky trest dozivoti, nebo smrti. V New Yorku, je hnuti, ktere kazdemu vyda potrvzeni, muze se nosit u ridicskeho prukazu, ze kyby byl tento clovek zavrazden, tak si nepreje aby jeho vrah byl vystaven jakemukoliv nelidskemu trestu. Takovych lidi si vazim, ty to mysleji doopravdy, ostatni jen mluvi a veri, ze se jich to netyka je nikdo nezabije, tek proc by se tech zlocincu nezastali.  To, ze prisne tresty vedou k rustu zliocinosti, je retorika, kdyz statistika rika neco jineho, tak se proste vyhlasi za nespravnou a je to.
0/0
1.10.2002 17:49

Tomáš

Re: Re: Jenom...
Milý pseudohumanisto Muki.Nedej bůh,aby byl nějaký sprostý vrah vystaven nelidskému trestu doživotí nebo smrti.S takovými lidmi jen v rukavičkách,nejlépe je za jejich čin ještě vyznamenat.V případě vraždy malého dítěte,zvlášť jde-li o peníze,bych ještě navrhl přidělení dobrého bytu a celoživotní renty.Jo a moc rád bych Tě viděl,ty Matěji,jak v případě,že Ti někdo zabije 11 ti letého!!!!!!syna,máváš fízlum před ksichtem s kartičkou na téma,že si nepřeješ,aby byl vrah tvého jedenáctiletého dítěte podroben nelidskému trestu.To ,co jsi napsal,snad doufám ani nemyslíš vážně,ty vtipálku.
0/0
1.10.2002 18:07

Erik

Re: Jenom...
Takové humanisty mám opravdu rád. Jediná starost je, aby se debata nezvrhla ve volání po trestu smrti. Nikde ani stopa lítosti nad smrtí dítěte, jen starost o vrahy. Hnůj.
0/0
1.10.2002 17:56

Dan(1)

Re: Re: Jenom...
Protože tady se totiž city moc nenosí. Zato si zde dávají dostaveníčko lidé, kteří této tragédie zneužívají k oprašování tématu, který je dávno passé. ČR prostě hrdelní trest vzhledem ke svým mezinárodním závazkům obnovit nikdy nemůže a nevím, zda se tady přítomní kati presentují jako tvďáci a ostří hoši, nebo jen demonstrují svou neznalost práva, smyslu  trestu,  apod. Je to debata na podobné úrovni, jako se dnes dohadovat o to, koho zvolí stavy budoucím českým králem. Nemá to prostě smysl. Pokud chcete diskutovat, najděte si mail na Radu Evropy. Únoscům a teroristům pochopitelně přeji co nejpřísnější tresty.
0/0
1.10.2002 18:20

Erik

Re: Re: Re: Jenom...
Ale jo, to je mi všechno jasné. Koneckonců jsem právník a na téma trest smrti jsem psal diplomku, tak o tom snad mám nějaké povědomí. Ale opravdu nesnáším lidi, co litují víc vrahy než oběť, obzvlášť v tomto případě.
0/0
1.10.2002 18:31

Dan(1)

Re: Re: Re: Re: Jenom...
Zatím tady (kupodivu a naštěstí) nikdo sebemenší sympatie k vrahům nevyslovil, ten člověk jen nechtěl, aby se tohle neštěstí stalo záminkou k něčemu, co sem nepatří. Tady by se lidé spíš měli zamýšlet nad tím, jak vychovávat vlastní děti, aby se nikdy nedopustily takové zrůdnosti. Jsem zvědav, až německá media vyšťourají podrobnosti o těch pachatelích a jejich rodinném zázemí. Asi to nebude hezké čtení...
0/0
1.10.2002 18:41

barbudo

Re: Jenom...
Souhlas, poprava není trest, je to pomsta.
0/0
1.10.2002 18:04

Miki

Re: Re: Jenom...
Kdyby mi někdo zabil dítě tak se klidně pomstím - i osobně!
0/0
1.10.2002 18:17

barbudo

Re: Re: Re: Jenom...
Ano, pomstu můžete vykonat Vy, stát ne.
0/0
1.10.2002 18:21

Miki

Re: Re: Re: Re: Jenom...
S tím se dá i souhlasit - kdyby za to alespoň viníci dostali doživotí. Ale u nás? Vybavuje se mi ten případ z Prahy jak jistý pán před pár lety brutálně utrápil malou holčičku a dodneška je na svobodě. Hnus. Kdyby ji nechtěně srazil autem tak už sedí.
0/0
1.10.2002 18:34

Triky

Re: Re: Re: Jenom...
V dalším životě (pokud nějaký existuje) (ne-li dokonce dřív)  budeš s největší pravděpodobností mluvit jinak. Vsázím 1:(ležatou osmičku  jsem na klávesnici nenašel).
0/0
1.10.2002 22:14

Valsoray

Re: Jenom...
Nebyl bych si tak jist, ze zeme nepouzivajici trest smrti jsou civilizovane. Rekl bych, ze je tomu prave naopak. Nehlede k tomu, ze " oko za oko a zub za zub " je narizeni primo se zhora.......ctete bibli, jak zpivaval J.V.Rich
0/0
1.10.2002 21:44

Michal Rubeš

výkupné?
Jeden ze smutných případů, který potvrzuje, že s únosci se má vyjednávat jen o jejich zatčení a propuštění rukojmích.
0/0
1.10.2002 16:18

Wendellin

Re: výkupné?
Souhlas, je to přesně i můj názor.
0/0
1.10.2002 19:04

heretik

divné
Policisté se soustředili na oblast o rozloze jednoho tísíce metrů čtverečních. Chlapce hledaly stovky pátračů, desítky policejních psů, nad oblastí kroužil vrtulník, píše Bild.- jak se na ten plácek ( 25 x 40 metrů?) vešli?
0/0
1.10.2002 15:57

Amnesty international

asi měli hlad...
a potřebovali peníze, kdyby to bylo u nás dostali by 15 let a po polovině by dostali od Havla zaslouženu milost....
0/0
1.10.2002 15:46

Re: asi měli hlad...
Jsi blb !!
0/0
1.10.2002 16:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.