Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážku letadel nepřežilo patnáct lidí

Na západě Indie se srazily dva letouny vojenského námořnictva. Jeden stroj spadl na rozestavěnou budovu. Zemřelo patnáct lidí, dalších patnáct bylo zraněno. Nehoda se stala dva kilometry východně od námořní základny Dobaliom ve svazovém státě Goa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

loooo

In addition
aa
0/0
1.10.2002 12:47

Dan

In addition
Zapomněl jsem dodat, že většina postupů a technologií je zkopírována od Britů. Dokonce i systém armády a ceremonie nápadně připomínají VB.
0/0
1.10.2002 12:29

Dan

Pár odborníků nestačí
Indie je bezpochyby obrovská země a každý 6. obyvatel planety Země je Ind. Je tedy jasné, že spousta Indů jsou vynikající odborníci. To ale nemění nic na tom, že stovky milionů obyvatel Indie žijí v bídě, špíně, jsou rádi, dokážou-li alespoň číst a počítat. V Indii je totiž stále hluboce zakořeněn kastovní systém - čili jakási vnitřní segregace obyvatel. Nejlepší odborníci pocházejí z bohatých rodin a vzdělání získali v Evropě či USA a tam také odcházejí pracovat. Ti, kteří zůstali dávají svou důležitost náležitě najevo. Jenomže tak rozsáhlý komplex jako je letectví a související služby a persoál vyžaduje značné množství lidí, takže je v něm plno zkorumpovaných byrokratů. Co se týče bezpečnostních opatření a předpisů - Evropanovi by se jen točila hlava nad lehkomyslností. Na všechno existuje univerzální odpověď - No problem. Na všechno je dost času a údržba ... Stačí, když se podíváte na indické město a jeho domy, pospojované vším možným i nemožným. Účelem mého příspěvku není kritika či pohrdání této země, ale 4 roky jsem tam pracoval a troufám si říct, že toho o indické mentalitě vím dost. S tím souvisí i pojem rasismus. Jestli někdo tvrdí, že Češi jsou rasisté (možná i indičtí studenti u nás), měl by se podívat do Indie. Nadřazenost tam panuje i mezi vlastními obyvateli. Pokud přijde běloch cokoliv kamkoliv zařídit, dávají mu to náležitě vychutnat. Díky obstrukcím a zkorumpovanosti státního aparátu pak 1 razítko představuje dvouměsíční úsilí a doprošování. (pracoval jsem u firmy Škodaexport, která tam buduje produktovod). Takže názorům na odbornou úroveň a hi-tec ponechávám s úsměvem na Vás.
0/0
1.10.2002 12:26

petr

Re: Pár odborníků nestačí
Myslim ze tady pletas dve veci dohromady. To ze vyrizeni prkotiny trva v Indii 2 mesice neni rasismus ale byrokracie (kterou se jim nedari vymytit - dost me pobavilo kdyz psali v novinach ze chteji prosadit u kazdeho urednika telefon ... to ale narazilo na odpor uredniku, kteri se bali ze by zacal nekdo kontrolovat jejich praci).... Ale jeste k rasismu: I Indum trva vyrizeni nekterych zalezitosti dlouho (naopak kdyz si jdes v Indii koupit listek na vlak tak mas jako cizinec narok na tourist quotu, kdezto Ind si to musi zaridit 2 mesice pred odjezdem vlaku, tobe staci den predem ...). Jinak s prvni casti tveho prispevku se neda nesouhlasit ...
 
 
0/0
1.10.2002 13:45

Dan

Re: Re: Pár odborníků nestačí
Ne, nepletu dve veci dohromady. Jen jsem to nechtel zdlouhave rozepisovat, protoze to az tak nesouvisi s clankem. Ja vim, co je to byrokracie. Ale rasismus s tim souvisi. Pokud nekdo stejnou operaci, kterou u jineho vyridi za 5 min. schvalne protahuje a poukazuje neustale na nove a nove potvrzeni a povoleni, tak to s tim souvisi. Souvisi s tim i ton a způsob jednání. Hovořím na základě každodenních zkušeností. Samozřejmě nelze generalizovat, ale stačí se podívat i na chování Indů k přistěhovalcům. Přistěhovalci v Evropě by si mohli pískat. Tam jsou jen trpěný póvl. Navíc v Indii existuje nucená práce dětí (child labour) a otroctví, o kterém se tolik nemluví. Rodiny prodávají své děti, které jsou vězněny a slouží k prostituci nebo pro práci v dolech.Tyto oblasti však nejsou v rekreačních oblastech a ani turistické příručky o nich nehovoří, takže si člověk u nás utvoří představu idylické země s průmyslovými oblastmi a hi-tec ... Ten kdo se vzdálil od turistických či obchodních center alespoň 3 km (což není tolik), ten nemohl nevidět špínu a chudobu. Odpadky se neodklízejí. V živötě jsem tam neviděl sanitku či jeřáb. Cihly nosí ženy na hlavách. (jeřáb možná tak při stavbě mrakodrapu v Bombay). Podívej se laskavě na mapu, jak obrovská je Indie. Skoro jako Evropa bez Ruska. Žije tam přes miliardu obyvatel. Co je v této souvislosti NĚKOLIK staveb či center a pár desítek či klidně stovek programátorů, když zbytek obyvatelstva žije ve středověku? Velká část lidí není nikde registrována, protože se narodili v chatrči. V Indii neexistuje sociální systém. Nemáš práci a peníze? Musíš si jídlo vyžebrat, jinak umřeš hlady. Pokud tě nezachrání humanitární pomoc z Evropy či USA. Ale na letadlovou loď, na ponorky, na nové cvičné letouny, na jaderné zbraně a gigantické zbrojní programy peníze jsou. Tak je to. Pokud jde o ten lístek na vlak, je pěkná blbost. Promiň, ale indické železnice (bez ohledu na jejich "bezpečnost" jsou největším železničním komplexem na světě, kterým denně cestují miliony (či desítky milionů?) lidí, takže si nedokážu představit, že by si všichni museli rezervovat lístek 2 měsíce předem. Zřejmě máš na mysli nákladní dopravu. Opravdu nevím. Na závěr musím říct, že spousta Indů je přátelská, ovšem nikdy nevíte, jestli jim nejde jen o vaše peníze - ať už se jedná o obchodníky, taxikáře, rikšu či pod.Zkrátka se snažím říct, že si u nás lidé neustále stěžují,jak je všechno drahé, nízké platy a důchody, byrokracie a kdoví co všechno. Jsou země, kde tento "luxus" (jako např. důchody) neznají. (možná jen ti mocní). Ale na dovolenou mohou doporučit.
0/0
1.10.2002 15:46

0/0
1.10.2002 12:23

Lopez

Indie a letecka technika
Stihacku IL 38 S neznam,protoze Iljusin zadne stihacky nedela.No to ale nevadi,je to jen nepresnost.Je to nestesti ktere se muze stat vsude na svete i kdyz je technika vyspela,je to jenom technika.A co se tyce narazky souhlasim s sidlem.Indie je zeme velkych protikladu.Na jedne strane strasna bida na venkove,na druhe strane Bangalore-hi-tech veda,nejmodernejsi technologie,spickovi vedci-informatikove,matematikove .Nepletme se indie,co se tyce letecke technologie patri po velmocech ke spicce,vyrabi si dokonce stihacku vlastni konstrukce a ma zkusenosti s licencni vyrobou letadel.
0/0
1.10.2002 9:10

xxx

Re: Indie a letecka technika
jde spíš o ten šlendriján (šlendryján? :) okolo. souhlasím s tím, že u nás je to s tím přístupem v mnoha ohledech (a hlavně ve výsledku) něco podobnýho...
0/0
1.10.2002 10:06

pjotri

Re: Indie a letecka technika
Ta tvoje "Hi-TECH" stihacka je prekopana IL-18! Vyrabela se od 50. let do konce let 60. Tedy zadny HI TECH. A odkud mas tu stihacku opravdu netusim. Spis to vypada, ze neumis cist. Krome toho stihacky litaji ponekud rychleji, nez nejakych 650 km/h, pokud ovsem nebereme v uvahu HI TECH z II. svetove valky...
0/0
1.10.2002 11:43

Lopez

Re: Re: Indie a letecka technika
No pokud by jsi si precetl clanek cely tak by jsi jiste,diky pronikavemu intelektu,poznal,ze nemluvim o letadlech ktera havarovala.No nic priste.Doporucuji cist casopis letectvi a kosmonautika.Zase jeden clovek ktery neumi napsat slusne argument a navic necte clanky do konce.
0/0
1.10.2002 18:01

r

Odkdy je transportni letadlo stihacka?
No comment, bulvar jedna basen
0/0
1.10.2002 8:52

abcd

Re: Odkdy je transportni letadlo stihacka?
To mas jedno, hlavne ze to lita.
0/0
1.10.2002 9:07

Redakce iDNES

Oprava
Podle prvních agenturních zpráv nebylo jasné, o jaký typ letadel se jedná. Informaci i foto jsme již opravili.
0/0
1.10.2002 9:11

xxx

indická nátura vs. moderní technika
indická nátura a moderní technika, to podle mě nějak nejde dohromady... takhle to pak dopadá...
0/0
1.10.2002 8:39

Michal

Re: indická nátura vs. moderní technika
Nevím co myslíš indickou náturou, v Indii jsem nebyl, ale pokud bych měl soudit, tak běžná česká nátura se s moderní technikou taky velmi těžko snáší. Ale nám vlastně ty letouny taky padají dost často...
0/0
1.10.2002 8:44

sidlo

Re: indická nátura vs. moderní technika
Prave naopak, je to stara civilizace a uz si vse prosla, ne nahodou maji nejlepsi informatiky na svete.
Zato lidi, kteri nikde nikdy nebyli, misto podpisu maji 3 krizky, tezko vubec neco pochopi.
0/0
1.10.2002 8:56

xxx

Re: Re: indická nátura vs. moderní technika
málokdy sem píšu nějaký reakce, ale protože sem se zrovna vrátil z indie, tak mně to nedalo... :)
0/0
1.10.2002 10:02

Lomax

Re: Re: indická nátura vs. moderní technika
Souhlasím, většina programátorů v Microsoftu jsou Indové. Citibank má IT centrálu v Indii....
0/0
1.10.2002 10:14

xxx

Re: Re: Re: indická nátura vs. moderní technika
jasně, a elitní hackeři sou rusi. ale to nemá co dělat s tím, že je v rusku taky ve všem bordel...
0/0
1.10.2002 10:29

Dan

Re: Re: Re: indická nátura vs. moderní technika
Odkdy je 20% většina? A ohledně té centrály - není to náhodou z důvodu úspor? Spousta společností má výrobny v Asii, ale neznamená to, že by tam byli větší odborníci, jen jsou několikrát levnější.
0/0
1.10.2002 12:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.