Diskuze

K utopení metra stačilo pět slabých míst

Stanice Invalidovna na trase B a Nádraží Holešovice na trase C. Tady vtrhla povodeň do pražského metra. Ví to i policie a je také jasné, kdo za to může: všichni - počínaje stavbaři a konče pracovníky Dopravního podniku. Avšak konkrétní jména viníků chybějí a vůbec není jasné, zda bude někdo za obrovské škody v podzemní dráze obviněn. Cena oprav se zatím odhaduje na šest miliard korun, ale tato částka stále není konečná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

špion

10. 10. 2002 18:35
Ostuda
Všechno od DP jsou jenom a jenom kecy. Obyčejný lidi se nikdy pravdu nedoví. A na zajímavé otázky jako např. proč gen. ředitel vydal příkaz neuzavírat tlakový uzávěr na Vysočanské Provoz po povodni, kdy vlaky jezdili bez VKV spojení s vlakovým dispečerem, asi není taky zrovna bezpečný.....
0 0
možnosti

Cmelda

7. 10. 2002 17:36
Jeste k Metru
Jsem pro velice prisne sankce stavarum a DP za to, co predvedli v Metru a nejenom tam!!!!!!Bez Metra je Praha pekne v p....... Doufam, ze se ze stavebnich denniku jasne najde kdo kdy a co delal a pekne pujde sedet,ale i jeho nadrizeni, kteri za nej zoodpovidaji!!!Pokud se zase dukazy strati nebo zamlzi a jasne odsouzeni se nestane, pak nas pravem vyspele ekonomiky povazuji za provincii ruska a neschopneho hloupeho vychodu!!Divte se pak rakusakum, ze nam neveri, ze dokazeme bezpecne provozovat jaderne elektrarny atd.!!!!
0 0
možnosti

Cmelda

7. 10. 2002 17:25
Cha cha cha
No ja nevim, zda takove vymenovani nazoru cloveka z velkomesta a cloveka zijicoho mimo velkomesto, ma cenu....Ale kdo ma penize ten si muze jidlo koupit kdekoliv a nemusi si ho kupovat od zemedelcu v CR....Panove silny prumysl a prachy resi hodne! Kouknete se na Japonsko.Neni zrovna zdrojem  nerostnych surovin,ale jeho prumyls jim dokaze vydelat na tyto suroviny!!!!Proto je jiste, ze by lide z Prahy asi se nenajedli penezi, ale kdyz je kde koupit, tak by se za ty penize nejdli a je navas mimo Prahu, zda ty penize utrati u Vas nebo u nekoho jineho.....Praha hybe tim co se vyprodukuje v CR, proto i produkuje na procenta velke mnoztvi penez. Kouknete se zase na priklad Japonska.Pokud se drzeli starych prezitku a nazoru,tak byly pekne na chvostu sveta.Po zmene mysleni lidi jsou na celnich pozicich!!Nemylsim, ze se da vse kopirovat do puntiku,ale da se vzit z tohot ponauceni a priklad.Proto pokud ty penize nebudou proudit do Prahy,tak nebudeme mit jenom "holou prdel,ale i hlavu".Pak bude uz pozde..... i pro ty co jsou mimo velkomesto.Je ohromna skoda, ze nemame vice skutecny velkomest v CR.OStatni jsou jenom malomesta a kdo tvrdi opak, je samolibej.Ikdyz Praha ve srovnani s velkomesty sveta je jenom male mestecko,ale mylseni velkomesta uz je zde citit!Pokud bude Praha velkomesto, je mozne se od ceho odrazit do tvorby dalsich velkomest a silneho prumyslu.Cus
0 0
možnosti

frk

2. 10. 2002 15:26
Stejná povodeň...
Pokud příjde do Prahy stejná povodeň za 2-3 roky, tak to bude podobný, snad jen metro stihnou zachránit, teď se to nepovedlo a bude to stát přes 6 miliard. Doufám, že ůchylný fejk stihne přemístit gorily a lachtany.
0 0
možnosti

Tomáš Gottschalk

2. 10. 2002 11:27
ad Politická odpovědnost
Zapomněl jste, že do stanice Florenc na trase C natekla voda zvenku, protože překonala zábrany udělané jen na stoletou vodu. Směrem na Smíchov nebyly zvrata zavřeny, protože tudy utíkali technici, kteří vrata zavírali ve směru od Karlína.
0 0
možnosti

zajic

2. 10. 2002 4:50
Zeptal bych se - co kdyz stjna zplava prijda za 2-3 roky?
Pri neschopnosti nasich celnich predstavitelu hrozi nebezpeci ze vse bude opakovat znova. Nejen zatopeni metra ale i ostatnich postizenych oblasti. Zde je nutne vytvorit skutecny tlak na politky a uredniky, aby se prosadila skutecne ucinna opetreni proti budoucim povodenim. A tato oparteni nemusim byt vubec draha, jak argumentuji nekteri lide (ze povodne napachaji mensi financni skody nez stoji obrana).
0 0
možnosti

Roman Poláček

1. 10. 2002 20:22
Metro bylo dobře projektováno,špatně postaveno
Za zaplavení metra podle mě může stavební firma(Metrostav).Například v Karlíně,kde měla být želzobetonová zeď a byla tam pouze cihlová příčka. Metro nevydrželo tlak,který se tam nacházel např.přestupní stanice Můstek,kde díky prasknutí podlahy dostala voda do trasy A.Trasa B díky své hloubce odnesla nejvíc např. stanice Florenc.Metro bude snad kompletně opraveno březnu 2003 jak předpokládá DP a věc bude uzavřená.Přece takovádle voda přijde jedno za 500 let a to už nás nemusí zajímat.Tato povodeň aspoň dohnala magistrát k rekonstrukci poškozeních a špatně postavených částí pražského metra.
                                                                     Roman Poláček
                                                                      Praha
0 0
možnosti

Pepa

1. 10. 2002 18:14
Mýlíte se, metro vydržet mělo...
Veškeré prostupy byly konstruovány na 50m sloupec vody po dobu mnoha hodin. V podzemí jsou také čerpadla, která případně  prosakující vodu mohla odčerpat. Největší díl viny leží na primátorovi Němcovi, panu Hejlovi a vedení dopravního podniku. Praha bude díky jejich chybám dlouho dopravně paralyzována. Bohužel naše soudnictví je tak neschopné, že neodsoudí nikoho z viníků.
0 0
možnosti

pavel

3. 10. 2002 12:17
Re: Mýlíte se, metro vydržet mělo...
je sice pravda, že vmetru jsou čerpadla, ale to by nesměly vypadnout generátory a vinou špatné údržby nefungovaly zpětné klapky v čerpacím potrubí. Výsledek: voda vesele tekla čerpacím potrubím, ale směrem do metra.
0 0
možnosti

Honza

1. 10. 2002 12:15
Voda v metru
Vážení, jeden názor. Jest-li se někdo domníval, že voda při takovém průtoku, který tekl Prahou nenateče do metra , absolutně nechápe situaci. 1.Tlakové uzávěry jsou konstruovány na tlakovou vlnu a nikoliv na takové množství vody které v Praze bylo. 2. Při stavu protipovodňových opatření, vč. funkčnosti, resp. nefunkčnosti zpětných uzávěrů v kanalizaci zabránit vodě aby natekla vrchem je skutečně absurdní. je pouze grotestní, jak se každý zodpovědný pracovník snaží vnutit veřejnosti, jak on je dokonalý a Ti ostatní jaký jsou lumpové. Krásný den všem
0 0
možnosti

kamikadze

30. 9. 2002 23:29
Jen pět slabých míst?
Většina rozhodujících tlakových uzávěrů byla opravdu včas uzavřena. Bylo to ale houby platné, protože jsou jak cedník. Každým tlakovým uzávěrem, jak traťovým, tak eskalátorovým, vede spousta kabelů. V posledních 10-ti letech se na těsnění dosti kašlalo kvůli pochybným komerčním zájmům. V metru se neustále něco dělá, takže nikdy není nic hotovo a úplně zatěsněno. Například se stále tahají optické kabely, které nepatří metru, ale metro je jimi prošpikováno a přecpáno, elektrické přípojky pro obchody ve vestibulech atd. Situace kabelů metra není o nic lepší.
0 0
možnosti