Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vysokoškoláci uštědřili dopravě další ránu

Na Prahu se dovalila další pohroma: už tak přetíženou hromadnou dopravu zaplnily desetitisíce vysokoškoláků. Těm v pondělí začal semestr. Provoz si neoddychl ani po otevření Strakonické ulice. Ochromují ji kolony zvolna jedoucích vozidel. Magistrát proto uvažuje, že zde zřídí stejné speciální pruhy pro autobusy jako na severojižní magistrále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarous

myslet
Prupovidky u ruseni aut jsou sice zajimave ,, ale nerealne a nikam nevedou . Zde  by stacilo pouze myslet pri budovani komunikaci a dimenzovat je s vyhledem do budoucnosti . Mimo urovnove krizovatky (nekolizni) atd ... Vysvetli mi nekdo  , ktery trouba treba vymyslel u Barandova urovnou krozovatku se senaforem ??????? Diky tomuto nepouzivam pri ceste t Ruzyne na Zahradni mesto okruh , ale jedu pres centrum . Pred Barandovem se totiz stoji asi 30-40 minutova fronta s kamiony po boku .  Nedavno tam neco kopali , tak jsem si rikal ze uz to konecne nekoho napadlo . Jenomze ted uz jsou ty semafory do sidliste zase v provozu  :-(((( . Dalsi veci je reseni , kdy se uzavre polovina cest a nebo se vsude daji jednosmerky , takze skrze Prahu se dostanete jen pres par totalne ucpanych tahu. Dalsi reseni by tedy byla tato uptimalizace a napor aut rozlozit do vice komunikaci
0/0
3.10.2002 18:45

Pravnik v.v.

Stačí vydržet do čtvrtka...
Jestli působí vysokoškoláci problémy v dopravě, dnes (ve čtvrtek) skončí - vysokoškoláci pojedou jistě domů, a tak bude v Praze v MHD volno.
0/0
3.10.2002 10:07

0/0
1.10.2002 21:32

otaznik

kde je logika?
"Například studenti Vysoké školy technologické bydlí na Jižním Městě a posluchači Filozofické fakulty Univerzity Karlovy dojíždějí za výukou z Větrníku na Petřinách na Palachovo náměstí."
 
Proc tak komplikovane? Nebylo by jednodussi, kdyby studenti FFUK bydleli na Jiznim Meste, ktere je blize Palachovu namesti nez Petriny; aspon na stejnem brehu Vltavy? Podobne VSCHT v Dejvicich je o hodny kus blize Petrinam, nez Jiznimu Mestu. Kdo rozhoduje o studentskem ubytovani?
0/0
1.10.2002 5:42

sikky

Re: kde je logika?
Kazda kolej patri jine skole, kazda skola ma jiny pocet studentu, kazde koleje a skola byly jindy zalozeny.
0/0
1.10.2002 9:36

mko

Re: Re: kde je logika?
a umisteni koleji bylo vybrano s ohledem na vytizeni dopravy, ze....
proc tedy koleje VSCHT, ktera je v Dejvicich uz od roku 1933, stoji na Chodove? Nebyly vhodnejsi lokality jako napriklad Suchdol, Dědina a pod.? Bohuzel na direktivni vymeny koleji uz je pozde, protoze takovy vliv jako UV KSČ uz nikdo mit nebude. Nezbyva nez jezdit jak se da.
0/0
3.10.2002 17:33

Cyklista

A co treba jet na kole?:)))
0/0
30.9.2002 17:12

chodec

choďte pěšky
Jak přišli povodně, tak jsem si pořídil byt kousek od práce a chodím pěšky. Kdyby to každý udělal podobně, tak jsou tramvaje prázdné. A neříkejte, že na to nemáte, platy jsou tu obrovské a stačí trochu šetřit.
0/0
30.9.2002 16:22

Mko

Re: choďte pěšky
trochu setrit a za nejakych 10 let mam na maly byt.... pokud teda dokazu usetrit 100.000,- rocne a byt mi jeste nezdrazi.
0/0
30.9.2002 16:39

youngtimer

Re: choďte pěšky
Moje rec. Idealni cesta do prace. Bohuzel, prumerny mlady clovek, ktery se informuje na moznosti napr. hypoteky zjisti, ze ma sanci ziskat dostupny rodinny byt leda na Kladne, v Nupakach ci Libcicich. Naopak pri regulovanem najemnem se to setri jedna radost.
0/0
30.9.2002 17:14

chodec

Re: Re: choďte pěšky
myslíš, že mě neštve, že platím 8 táců měsíčně za 2+kk, ale rozhodně lepší než se denně trmácet přes dvě hodiny do práce a zpět
0/0
30.9.2002 17:36

x

Pojdte robit do ostravy u nas v dole je mista dost a zacpu mame akorat na zachode
0/0
30.9.2002 15:50

x

kaslete na zacpy, prijedte do ostravy tu zadne nejsou
0/0
30.9.2002 15:47

Vlad

V MHD prosím uvolňujte místa starším.
0/0
30.9.2002 15:36

jana

Re: V MHD prosím uvolňujte místa starším.
hm, taky dobrej nápad...
0/0
30.9.2002 16:00

oldtimer

Re: V MHD prosím uvolňujte místa starším.
Pokud ma starsi osoba pocit, ze si ji mladsi sedici nevsiml nebo se tento domniva, ze starsi nema zajem si sednout, STARSI OSOBA MUSI dokazat pozadat ho o uvolneni sedadla. Za predpokladu, ze starsi osoba je svepravna, domluvi se cesky a je schopna tudiz formulovat svuj, na zaklade zvyklostniho prava, opravneny pozadavek. Stejny prusvih jako nevycvalana mladez mohou byt i neasertivni obcane, pro nez je utrhovani prijatelnejsi, nez ochota komunikovat. Diky.
0/0
30.9.2002 17:05

Jirka

Jezdete auty!!!
Jezdim preplnenym MHD. Casto cekam na dalsi autobus, abych se tam doslova narval. Vyzyvam ridice> Jezdete vice auty, at se vejdem do busu!
0/0
30.9.2002 15:34

daniela

Re: Jezdete auty!!!
:-)))
0/0
30.9.2002 15:38

Miroslav Grossmann

Re: Jezdete auty!!!
No, aby se pak autobusy vešly na silnici...
0/0
30.9.2002 23:32

Všechnoneví

Nejsou jenom auta a autobusy
Pro dopravní kolaps zůstává ještě plně nevyužitá vlaková doprava. Například Dejvice - nádraží střed, Radotín - hlavní nádraží. O její efektivitě se můžete přesvědčit na trase Smíchovské nádraží - hlavní nádraží.
0/0
30.9.2002 15:34

Charon21

FAKT BOMBA!!!
 Fakt skvěle! Teď bude levý pruh ucpaný totálně i v době kdy normálně vůbec nebyl, trychtýř bude mít mnohem delší úzké hrdlo, než když byl uzavřen kousek od Lahovického mostu. Pravým pruhem se jen semtam mihne autobus a pár sviní, které si tudy zkrátí cestu.  Navíc zácpy jsou tu až přes den, kdy už do práce busem nikdo nespěchá... Magistrátu uděluju razítko s prasátkem .
0/0
30.9.2002 15:03

Aleš

Re: FAKT BOMBA!!!
Jseš dobrej ubožák... Zkus se na to podívat z druhé strany - nikdo tě nenutí jezdit autem. Jeď autobusem a směj se těm blbcům, co ztrácejí čas v zácpě.
0/0
30.9.2002 16:33

Charon21

Re: Re: FAKT BOMBA!!!
Aha, ano. Takže mám V Příbrami nasednout na autobus, odtud jet na Anděla. Tady přesednout na tramvaj č. 7 a absolvovat cca třičtvrtihodinovou cestu do Srašnic. Odtud jet autobusem č.?? na Černokosteleckou a zde přestoupit na autobus č. 208, který mě už konečně doveze do Malešic do zaměstnání. Ještě jsem zapomněl, že se při této dvouhodinové cestě mám smát blbcům v zácpě. Ti by tam ale stáli kvůli naprosto nesmyslnému nápadu, který není zapotřebí, neboť Strakonická ani ve špičkách od Lahovic k Barrandovskému mostu není ucpaná, pokud nedošlo k havárii.. Např. dnes 8.00: provoz na stupni 2... Asis tam nikdy nejel. Výkřik typu "jseš dobrej ubožák" nepřijímám a neberu jako dobrý argument.
0/0
1.10.2002 8:43

Bohouš

Re: Re: FAKT BOMBA!!!
Kdybych se s tím nářadím, které musím denně vozit do toho autobusu vešel, tak bych to uvítal
0/0
2.10.2002 12:54

_B_art

to Lucie
Sem si chtel precist komentare k tomuto clanku - a zacal sem Tvym, a tim sem skoncil. Ani nechci vedet, co tam psali *TI* pod tebou... Dik za rozumny nazor a davku optimismu!
0/0
30.9.2002 14:57

Lucie Krsková

Pražák, nepražák...!?
Jak tak koukám, tak to tady chvílemi nabralo obrátky typu: "... nafoukaní Pražáci, vesničtí balíci apod...." Ale propána proč???  Povodně přece zasáhli celou republiku ( i když třeba některé části jen obrazně) a to, že je v Praze dopravní kolaps, taky v této fázi není vina úředníků. Ukázalo se, že metro pohlcuje velkou část obyvatel Prahy a i těch, kteří sem za prací nebo za studiem dojíždí. Přiznám se, že mně doprava MHD taky není příjemná, ale v tuto dobu jsem zaparkovala auto a vozím se MHD. Ale pokud chce někdo viset v autě v zácpě, je to přece propána jeho věc. Myslím, že kdyby ještě posílili autobusovou dopravu, tak se teď už nic moc nezlepší. Příklad toho je st. metra Vltavská, kde se sjíždí autobusy z Prahy 8 a tramvaje. Autobus dojede až na Argentinskou v pohodě a pak stojí, protože najíždí zároveň s tramvajemi. Sice každé ráno nadávám (v duchu), ale pak si říkám, že jestli mně povodně zasáhli jenom tím, že musím vydržet pár týdnů se mačkat v MHD, tak zaplaťpánbůh za to! JIní přišli o střechu nad hlavou. Co takhle zkusit občas přestat přemýšlet o tom, kdo je pražák, kdo není, který úředník za to může.... , ale zatnout zuby a vydržet? Lucka
0/0
30.9.2002 14:45

Pospech

Re: Pražák, nepražák...!?
Zatnout zuby a maso nedat.
0/0
30.9.2002 14:49

dan

pupek republiky
Nejsem kovaný pražák - spíš venkovan žijící v Praze, ale nedá mi abych nezareagoval na příspěvky typu " Praha - pupek republiky nebo pražáci umírající hlady bez venkova". Praha má skutečně spoustu vnitřních problému včetně dopravy, ale fascinuje mně spousta reakcí nepražáků, kteří nevím proč mají tak trochu škodolibou radost z každého neštěstí, včetně povodní. Mají pocit, že v Praze žije milion vyčůránků kteří žijí z jejich těžké práce. Já naopak vidím, že většina normálních lidí tady žije úplně stejně jako ve zbytku republiky, jen chybí ty nekonečné zamindrákované řeči o tom jak někde někdo mi něco kazí a okrádá mně. Většina lidí se zcela správně snaží starat sama o sebe, jsou hrdí na to že žijí v Praze a nešťourají se v ostatních. Pokud se však stane nějaké neštěstí jsou schopni a ochotni pomoci finančně i fyzicky. Znám spoustu kamarádů, kteří po povodních pracovali jak v Praze tak i na svoje náklady jeli pomáhat třeba do Jižních Čech.  Diskuse o tom jestli zbytek republiky živí Prahu, nebo Praha zemědělskými dotacemi a sociálními podporami podporuje zbytek mi připadají nesmyslné. Takže buďte pyšní na to, že jste třeba z Brna a nelepte si na auta nálepku "Já nésu z Prahy", ale třeba "Já su z Brna".  
0/0
30.9.2002 14:35

Inkvizitor

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
30.9.2002 14:51

mirda.petarda@seznam.cz

Re: pupek republiky
Máš naprostou pravdu. Kolikrát se chce člověku brečet, když slyší ty zakompleksovaný řeči. Povodně postihly velkou část země a jestli je někdo zlomyslnej ubožák, tak mi ho je líto. Buran je člověk, který se neumí chovat a je úplně jedno, jestli je z Prahy, Brna nebo z vesnice u hranic.
0/0
30.9.2002 15:57

Pavel Hampl

a co vlacek?
doporucuju, kde to jde, jezdit po Praze vlakem. Z Radotina na Hlavni nadrazi 20 minut, jezdi to ve spickach po 30 minutach - co chce clevek vic? Nejak nechapu tu zminku o lidech, kteri v Radotine cekaji hodinu na autobus na Smichov. Mimochodem kyvadlova doprava ze Smichova na Hlavni nadrazi porad funguje s intervalem 20 minut. Pavel Hampl, Praha - Radotin, Vypadova ul.
0/0
30.9.2002 14:20

Mko

Re: a co vlacek?
Protoze takovy vlak snadno nabere zpozdeni. vysledek je pak ten, ze se ceka misto 10 minut na vlak 30 minut a nahodou se pak pocka dalsich 15 minut na trati pred nadrazim a je z toho misto 20 minut celkem hodina. (Zkusenosti z trasy Bechovice-Masarykovo nadrazi)
0/0
30.9.2002 16:37

Rats

Do skoly autem ... ?
Docela by me zajimalo, kolik ze to studentu jezdi do skoly autem?!
0/0
30.9.2002 14:13

Martin

Re: Do skoly autem ... ?
studentu VS jezdi autem docela dost
0/0
30.9.2002 14:30

Pospech

Re: Do skoly autem ... ?
Asi 12.
0/0
30.9.2002 14:36

Jirka

Re: Re: Do skoly autem ... ?
No a zbytek jede tramvaji :((( Ach jo.
0/0
30.9.2002 15:05

tom

Re: Do skoly autem ... ?
Studuju VŠE a jezdím poměrně často, několik kamarádů též, a když vidím těch aut zejměna před budovou na Jižním Městě tak je toho vcelku dost...
0/0
30.9.2002 16:41

Pohodlny automobilista

Nechte nás žít
Já se přiznám, že v Praze jsem už 14let nejel ani tramvají a ani autobusem. Jsem jeden z těch kteří, jak tady bylo nazváno mají přirostlou autosedačku k prdeli. Ale proboha proč tady z nás děláte (to mám na mysli i předcházející diskuze) téměř kriminální živly. Já souhlasím všemi deseti pro upřednostnění MHD. Ale nechte už na mě, jestli se budu tlačit v autobuse mezi smradlavými spolucestujícími a přejedu přes Nuselský most za 1 minutu anebo se tam budu posouvat v klimatizovaném autě 30 minut. Spíš mám pocit, že se tady dělají řidičům naschvály. Podle mě by bylo užitečnější, kdyby policisti místo "kontrolování" povolenek "D" (mimochodem barevné kopírky jsou rozšířené a všemocné...) tak by hlídali provoz na kritických místech, aby MHD měla opravdu volný průjezd (nepustila by hňupy na nám. I.P.Pavlova na koleje a blokovali tramvaje apod.)
Jen tak mimochodem - i ve světě jsou vyhrazené pruhy pro MHD, ale mohou tam i motocykly a taxíky. Tady zase vymýšlíme vymyšlené a chceme být papežštější než papež.
0/0
30.9.2002 14:04

Pospech

Re: Nechte nás žít
Jsi kriminální živel.
0/0
30.9.2002 14:37

doncapone

Re: Nechte nás žít
hm, v palermu jsem videl par jednosmernych ulic, kde taxiky muzou jezdit v pruhu nejvic vlevo (v zasade v protismeru)
0/0
30.9.2002 14:41

x

Re: Vy nechte žít nás
Ty se posouváš ve svém klimatizovaném autě, abys nemusel mezi smradlavé spolucestující v MHD... Ale víš, jak vy všichni, co uvažujete jako ty, zasmraďujete tuhle planetu ?!
0/0
30.9.2002 14:44

Mjr. Jan Zeman

Njo lidicky buete muset zvednou liny zadky z aut a zacit chodit zase pjesky.
Dejvicka - Karlak 30 min
Dejvicka - Zizkov 40 min
atd.
0/0
30.9.2002 13:59

alena

doprava
Jestli jsou problemy uz dneska, tak nevim, co se stane zitra - nam (pedagogicka fakulte UK) zacina semestr az zitra... Prijde dalsi zahlceni tramvaji X-A, X-B atd... Uz by dopravaci meli neco vymyslet a hlavne udelat...
0/0
30.9.2002 13:41

Martin

Re: doprava
tea Aleno, jestli z tebe ma byt jednou ucitelka, tak sve deti bych ti sveorval jen velmi nerad.  Ale oni vas na pajdaku asi uceji cist a psat, nikoliv premyslet, ze :)
Co kdyby takhle dopravaci postavili novou trat napjadak, nebo heliport :)
 
0/0
30.9.2002 14:34

Gazela

kecáte a nic neděláte!
připadá mi, že některý internetový diskuse jsou nejen k ničemu, ale dokonce horší než nic. Dávají účastníkům iluzi, že se něčeho smysluplnýho účastněj, přitom po jejich řečech už druhej den neštěkne ani pes. Máte všichni pravdu, kdo říkáte, že magistrát Prahy je neschopnej a katastrofálním způsobem fixovanej na automobilismus. Ale proč to sakra píšete sem a ne na magistrát?!! Proc nepíšete dopisy radním? Proč nejdete na demonstraci za alternativní formy dopravy? Samozřejmě je otázka, jestli tak něčeho dosáhnete, ale rozhodně máte větší naději, než takhle.
0/0
30.9.2002 13:10

Kesi

Re: kecáte a nic neděláte!
Gazelo, copak děláš dnes večer? Já se docela nudím...
0/0
30.9.2002 14:02

ja

Re: kecáte a nic neděláte!
mas hezke jmeno ale zpusoby .... pravda je, ze po diskusi uz nikdo za par dni koukat nebude (ja tyky ne).
Proc nekandidujete a nevezmete ty starosti na sva bedra?
0/0
30.9.2002 14:12

x

Oslava "individualismu" v praxi
To je přece ten individualismus Klause, Římana a spol. v praxi - dát volný průchod osobní automobilové dopravě, hromadnou srazit na kolena jako "socialistický přežitek" ( vytopení metra jen zvýrazňuje beztak neudržitelnou situaci v dopravě).
0/0
30.9.2002 12:51

Ivo

Re: Oslava
Souhlas. V USA je nejméně osobních automobilů na obyvatele na Manhattanu, nejvíce v málo osídlených oblastech. U nás je jasně nejvíc aut na obyvatele v Praze. Obsazenost do 1,2. Kdyby se situace včas a náležitě řešila, s ohledem na pražskou zástavbu a reliéf, mohli jsme být za stejné peníze úplně jinde, v úplně jinak přátelském městě.
0/0
30.9.2002 14:01

Jirka

Re: Re: Oslava
Bozinku...
0/0
30.9.2002 15:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.