Diskuze

Svoboda: Za dekrety se neomluvíme

Výsledek právní analýzy Benešových dekretů dodal Praze na sebevědomí. Po příznivém posudku německého právníka Jürgena Froweina vyloučil ministr zahraničí Cyril Svoboda jakékoli omluvy ve věci dekretů. "Tady není cesta k žádným omluvám," prohlásil a zdůraznil: "Česká republika nemusí měnit žádný zákon - je zcela způsobilá být členem EU."
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

TK

22. 6. 2003 1:34
Udiv
Jak je mozne, ze si nackove udeluji ceny ceskeho krale Karla IV ?
0 0
možnosti

Jarda

3. 10. 2002 21:35
Omluva neexistuje!
  Vazeni, z toho, co se z vasich prispevku da vycist mam pocit mdla. Je smutne konstatovat, ze cesi jsou na dne, je konec vsem nadejim. Marnosti byly po staleti veskere, leckdy velice uspesne snahy o udrzeni a povzneseni ceske hrdosti, o ukazani Evrope a celemu svetu, ze tento maly stat v srdci evropy je velice pokrokovy, prinosny, ze lide kteri tento stat obyvaji (povetsinou slovane) dokazi byt dokonce lepsi nez germani. Kde je ona prirozena rivalita mezi nemeckem a ceskem? Kde je dnes ono soupereni na vsech polich kulturou pocinaje a prumyslem konce? Zarazi dnes nekoho, ze jeste pred necelymi sty lety byly ekonomiky techto dvou sousednich zemi skoro stejne?A co dnes? Jak muzeme charakterizovat soudobeho cecha? Je to porad jeste clovek s velkym potencialem schopnosti?Jeste pred par lety, a neni to tak davno se na nasich cestach prohanely  ceske automobily Tatra (Skoda je jiz nemecka), ceske motocykly, cesky prumysl byl vyspely. Dnes jiz cesky prumysl nesouperi s nemeckym. Dnes jiz cesky prumysl totiz neexistuje....
 Podekujme proto prosim komunistum a omluvme se nemcum a rakusakum...P.S.:nzapomente me nazvat skinheadem, ze nemam rad cikany, ze nemam rad buzeranty atd....
 
0 0
možnosti

GhorX

3. 10. 2002 23:53
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Tesik

2. 10. 2002 15:13
Omluva Němcům??
Chápu sice, že někteří Němci byli nespravedlivě odsunuti, ale je možné se divit? Po té hrůze, co nám jiní Němci připravovali předchozí léta??? Je mi 31 let, válku jsem nezažil, ale nechápu, kde bere tu drzost národ, který v minulém století rozpoutal dvě světové války, chtít po někom omluvy!! Představte si někdo na chvíli, že by Češi pozabíjeli v minulém století milióny lidí a dalším miliónům způsobili nepředstavitelný utrpení, zároveň by zničili a vyplenili několik států a rozpoutali dvě války, který se dotkly skoro celý planety a PAK žádali po jedné z napadených zemí omluvu???? Kanálama bych chodil a styděl bych se za to, že jsem Čech... No to si snad dělaj pr...!!!! Oni se omluvili milionům Čechů?!?? Nesnáším Skopčáky...  
0 0
možnosti

kamo

2. 10. 2002 15:58
Re: Omluva Němcům??
Kanálama by jste asi měl chodit vy a sice za to, co tady píšete. Copak jste tak jednoduchý, že nechápete princip kolektivní viny? A co víc nejen to, uznáváte i princip kolektivní zásluhy. Sám píšete cituji: "Po té hrůze, co nám jiní Němci připravovali předchozí léta??? .." Slyšíte? sám to říkáte JINÍ Němci. Copak může malé dítě či jinej civilista být trestán za něco, co neudělal a s čím nemá nic společného. Vzpamatujte se chlape a taky si něco přečtěte, třeba o čs-něm. historii v tzv. sudetské oblasti za posledních 150 let. A taky se zkuste oprostit od obyčejné nacionalistické nenávisti. Uvědomujete si, že se tak stáváte obyčejným náckem či fašistou? Moc bych za to nedal, že sympatizujete se skinheadským hnutím, nemáte rád romské etnikum, nesnášíte taky přistěhovalce a taky nemáte rád homosexuály a když vidíte na bazénu tělesně postiženého člověka, tak si říkáte: Proč nám sem leze a straší moje děti? Po práci si zajdete zanadávat s kamarády do hospody na poměry, na politiky a jak všichni kolem jenom kradou a vy poctivý člověk, poctivý Čech nemáte nic. Že nejsem daleko od pravdy?
0 0
možnosti

Rut

2. 10. 2002 13:15
Co o tom vsem vlastne doopravdy vime?
Je tady rec o ciste valecnem aktu, ALE kdo prikazal ceskemu lidu aby znasilnoval a zabijel? Myslim, ze mnohym vyhnanym jde jen o omluvu a  pochopeni. Ne kazdy nemec byl fasista. bylo vyhnano i plno mladych zen s detmi a zato ze tem detem vzat otec nebo udelan sourozenec a oni ztratili strechu nad hlavou a to po sedmi lete valce, kterou taky prozili v hruze stejne jako cesi (bylo i dost cechu co heilovali a potom nemce hnali)......... No jak to bylo tak to bylo, ale ja dovedu pochopit, ze ti kteri to zazili chteji omluvu, nebo alespon nejake slovo pochopeni a ne takovou aroganci! No tak to vydim ja ceska rakusanka!
0 0
možnosti

Dan(1)

2. 10. 2002 14:08
Re: Co o tom vsem vlastne doopravdy vime?
Omluvil se president Havel a na excesy během odsunu není nikdo hrdý. Ale: jeden můj děda byl v koncentráku, druhý totálně nasazen. V životě je nenapadlo, aby po někom žádali omluvu. Na co by jim to bylo? Tady totiž o žádné omluvy nejde. Jde o otevření cesty k znovunabytí konfiskátů. Z lidského hlediska byl odsun jistě politováníhodnou záležitostí, jenže tomu odsunu předcházela Dohoda  mocností z Potsdamu a té dohodě zase předcházela válka. Historie odsunem nezačala. ČR nemůže přistoupit na jakékoli revize poválečného uspořádání a uznává to dokonce ministr Svoboda, jehož strana má k revanšistům velice blízko. Dokonce jsem ho slyšel mluvit o národních a státních zájmech - tato slovní spojení dříve kritizoval. Arogantní je žádat zrušení dekretů, vzkřísit tím Mnichovskou dohodu a vydírat ČR hrozbou veta při vstupu do EU. Mimochodem, značná část lidí do žádné Unie nechce a já osobně, jestliže za 3 týdny nezablokují náš vstup Irové, budu spoléhat na ÖFP.
0 0
možnosti

D.E.S.

2. 10. 2002 12:27
...
Nikdy jsem Svobodu neměl moc rád, ale teď se ukázal jako chlap a jako občan České republiky...
Před nedávnem dávali na ČT2 zajímavý dokument o napadení Panamy američany ... bylo to moc zajímavé a zajímalo by mě, jetli se za tento čistě válečný akt "demokratickým" státem někdo někdy omluvil, nebo že by nahradil nějaké škody. 
0 0
možnosti

jame

2. 10. 2002 13:50
Re: ...
No, on se teď ukázal jako správný chlap a později, neboť je dostatečně flexibilní, nás třeba bude přesvědčovat o opaku...
0 0
možnosti

Pete Jack

2. 10. 2002 12:04
Jedno mi není jasné - a co Polsko?
Po válce se Polsko "kompletně posunulo na západ o cca 200 km a to na úkor Německa. Jakto že Němci proti Polákům nevznášejí žádné nároky podobné těm naším - nemůžou, protože vysídlení - útěk byl výsledek a důsledek války. A ten lze změnit zase jenom válkou. A s tím se Poláci netajili. Takže Němci - uspořádání a stav v ČR je důsledek války, takže chcete-li změnu tohoto stavu, znamená to, že chcete válku? Nebo tou vaší zázračnou zbraní, která vám to zajistí je EU?
0 0
možnosti

Boris

2. 10. 2002 15:03
Re: Jedno mi není jasné - a co Polsko?
Změnu hranic Polska v neprospěch Německa požadoval Stalin v Teheránu a Jaltě a v Postupimské dohodě ze srpna 1945 najdeme zmínku o tom, že tato změna hranic bude projednána s Polskou vládou, která také později se změnou hranic souhlasila. Protože Německo podepsalo bezpodmínečnou kapitulaci, muselo tyto mezinárodní dohody akceptovat. O odsunu Němců a Maďarů z našeho území nenajdeme žádnou zmínku v žádné mezinárodní dohodě. Odehrál se živelně za skryté režie komunistů. Teprve v Postupimské dohodě ze srpna 1945 najdeme zmínku o tom, že odsun Němců a Maďarů, který živelně probíhá musí být zastaven a to do té doby, než budou v Německu a Maďarsku vytvořeny podmínky pro přijetí těchto vyhnanců. Tento souhlas byl vynucen z násilím páchaným vůči německému a maďarskému obyvatelstvu na našem území. O Holandsku, Francii, Dánsku a dalších zemí kde rovněž žili Němci se PD vůbec nezmiňuje. V tom je ten rozdíl mezi námi, Polskem a ostatními zeměmi.
0 0
možnosti

Pete Jack

2. 10. 2002 11:23
EU je nevěrohodná
EU údajně nevznikla proto, aby řešila minulost, ale aby dala Evropě lepší budoucnost. Proč to platí s vyjímkou ČR? EU je pro mě nevěrohodná pro dominantní vliv Německa, které tohoto svého postavení chce zneužít vůči ČR kladením podmínek pro přehodnocení poválečného uspořádání ČR (zákony, majetek, postavení SN). Dokud nebude za touto záležitostí učniněna "poslední tečka" právně závazná pro obě strany (EU/ČR) do té doby bychom neměli do EU vstupovat. Nebylo by nic horšího, kdyby po našem vstupu evropský parlament rozhodl a to v náš neprospěch - zrušení BD, vracení majetku SN a jejich potomkům. Proč se řeší majetkové a právní skutečnosti pouze z doby poválečné, proč ne současně i ty válečné a předválečné (po Mnichov) - jedno s druhým souvisí, to druhé by nebylo bez toho prvního. Jedno s druhým souvisí - čeští vyjednávači musí toto jasně požadovat. Když odškodňovat a odsuzovat, tak všechny na obou stranách. Válečné reparace, odškodnění Čechů vyhnaných ze SN, důsledky II. sv. války = expanze sovětského komunismu a devastace ČR hospodářská i morální - a mluvit o tom, že si za to Češi můžou sami je nesmysl - všude, kam vkročili Sověti, všude byli ustanoveny prosovětské režimy a k tomu by nedošlo nebýt 2. sv. války vyvolané zdebilněně zfanatizovaným Německem! Nejdřív plaťte Vy Němci, pak Vám zaplatíme my a omluvy můžou následovat po té. Takže dokud to takhle nebude jasné, tak jsem proti vstupu ČR do EU - v referendu hlasuji proti! Radši tady shniju v tomhle pstkomunistickém bordelu, než se dožít toho, že my budem platit Němcům za jimi prohranou válku. Součet škod a obětí snad jasně vyznívá v náš neprospěch, tak proč neřveme my! A nemotejte sem tu demagogii, že tímhle způsobem jako souhlasím s vražděním neviných, či uplatňuji princip kolektivní viny, což je neslučitelné se současným právem atd. Na to mám jedinou odpověď - bavíme se o tom, co vzniklo díky Němcům a na co v důsledku mnohonásobně víc doplatili Češi (životy i majetkově).
0 0
možnosti

Jiří Lukáč

2. 10. 2002 10:46
Zbytečné debaty.Už je dávno rozhodnuto!
Zbytečně diskutujete.Mlátíte prázdnou slámu.Už je dávno rozhodnuto.Věnujme čas něčemu jinému a potřebnějšímu.A to u nás doma po záplavách.
0 0
možnosti

Eger

2. 10. 2002 10:41
Omlouvat se nemusíte.Alen vraťte majetek nebo ho zaplaťte ! A budeme kamarádi jednou provždy.
Co sme si, to sme si.Pro pořádek vraťte ukradený majetek. Nebo ho zaplaťte.A to se týká i majetku po češích, který jsme legálně nabyli koupí od Říše po připojení sudet k Německu.Jak vidíte je to prosté.Nikdo nebude nikoho vyhánět.
0 0
možnosti

Dan(1)

2. 10. 2002 14:21
Re: Omlouvat se nemusíte.Alen vraťte majetek nebo ho zaplaťte ! A budeme kamarádi jednou provždy.
Lieber Herr, konfiskáty byly podle dohod považovány za reparace. Takže my vám to klidně zaplatíme, ale vy nám tu samou částku obratem zaplatíte zpět jako reparace. Buďte rádi, že jste museli odejít, jinak byste byli prvními na řadě, koho by komunisté zavírali do pracovních lágrů. Děkujte osudu, že jste neskončil v jáchymovských dolech a nesvítíte jak hodinová ručička. Nedostanete ani cent.
0 0
možnosti

Eger

2. 10. 2002 10:40
Omlouvat se nemusíte.Alen vraťte majetek nebo ho zaplaťte ! A budeme kamarádi jednou provždy.
Co sme si, to sme si.Pro pořádek vraťte ukradený majetek. Nebo ho zaplaťte.A to se týká i majetku po češích, který jsme legálně nabyli koupí od Říše po připojení sudet k Německu.Jak vidíte je to prosté.Nikdo nebude nikoho vyhánět.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

Lidé po celém Česku si mohli užít polární záři, nejsilnější za dvě desetiletí

9. května 2024  12:33,  aktualizováno  11.5

Kvůli mimořádně silné eruptivní aktivitě Slunce je v posledních dnech v Česku vidět polární záři –...

Téma klimatických změn už tolik netáhne, voliči v Evropě se víc bojí migrace

11. května 2024

Premium Za čtyři týdny budou evropští voliči vybírat 720 poslanců nového europarlamentu a už nyní je...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

V Petrohradě autobus s dvacítkou lidí divoce kličkoval a pak se zřítil do řeky

10. května 2024  14:27,  aktualizováno  22:30

V centru Petrohradu v pátek přišlo o život nejméně sedm lidí, když z mostu do řeky Mojky spadl...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!