Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do rychlíku narazilo auto

Těžce zraněn byl řidič auta, které se na nechráněném železničním přejezdu v Karlových Varech - Bohaticích srazilo s brněnským rychlíkem. Dva spolujezdci byli lehce zraněni. Nikomu ve vlaku se nic nestalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bubák1

Bezpečnost na přejezdech.
Podle statistik u nás ročně zahyna na železničních přejezdech 150 až 200 lidí. Většinou se vše odbyde větou: "nerespektoval výstražná znamení". Otázkou je jak moc dobře jsou přejezdy chráněny, myslím si, že nedostatečně. Světelné znamení je snadné přehlédnout, zvukové je slyšet až těsně před přejezdeem, domnívám se, že "nerespektování výstražných znamení" je většinou přehlédnutím, nikoliv úmyslem řidiče. Při hustotě naší železniční sítě a přejezdů, je světelné a zvukové znamení nedostatečné. Proč u nás nejsou na přejezdech závory? Nevzpomínám si, že by v jiných evropských zemích bylo zabezpečení přejezdů tak chabé.
0/0
30.9.2002 11:29

Brouk

Re: Bezpečnost na přejezdech.
Nevzpomínám si, že by v jiných evropských zemích bylo zabezpečení přejezdů tak chabé. Projeďte se z Cínovce do Drážďan, budete projíždět jen přes nechráněné přejezdy (bez světel). Světelné znamení je snadné přehlédnout, zvukové je slyšet až těsně před přejezdeem, domnívám se, že "nerespektování výstražných znamení" je většinou přehlédnutím, nikoliv úmyslem řidiče. Jestli takový řidič dokáže přehlédnout i červenou na silniční křižovatce, pak nemá mít řidičák. Ta červená světla na přejezdu dokonce blikají a pokud dodržuji zákon o provozu na pozemních komunikacích a jedu 30 nebo 50 km/hod, není možné je přehlédnout. Před nezodpovědným člověkem nelze ochránit nic dostatečně, ani jeho samého. Stále se bude vymlouvat na "nedostatečné zabezpečení. Těmto lidem je třeba vzít řidičák.
0/0
1.10.2002 7:02

Bubák1

Re: Re: Bezpečnost na přejezdech.
Dobrá myslím země v západní Evropě, Francie, Švýcarsko, Itálie ne postkomunistický blok. Semafory je možné přehlédnout a kdo tvrdí opak asi zatím moc nenajezdil. Přehlédnout se dá i červená na křižovatce. Chybu totiž může udělat každý, i když doposud jezdil bez nehod, člověk prostě chyby dělá. Nejhorší jsou ti řidiči, co trpí pocitem vlastní neomylnosti.
0/0
1.10.2002 11:33

vrana

Radio?
Jaxem koukal na Primu, tak behem dneska (nebo vikendu?) byly podobne nehody snad tri... a u tej, co ukazovali na Prime rikali, ze ridic mel hlasite pustene radio... no to je pak ale tezky, to muze signalizace zvonit jak diva a masinfira houkat jak na lesy a stejne je to vsechno na pikacu... jen kdyz se okna otrasaj... a cim vetsi orezlej shit, tim hlasiteji to hraje... a v tomhle ostrem slunci se cervena svetla snadno prehlednou, obzvlaste, je-li ridic rozptylen hovorem se spolujezdci ci prilisnym prozivani halasneho "tuc tuc"... No, tenhle si to snad uz bude pamatovat celej zivot.
0/0
29.9.2002 23:51

hovnival;

do rychliku narazilo auto
podle toho, co je napsano v clanku by to spis melo byt Rychlik narazil do auta.
0/0
29.9.2002 22:41

Lennor

Ridicaky az do 22 let
Kdyz tak sleduji jak jezdi mladi ridici a kdyz si vzpomenu jak jsem jezdil ja jako mlady, tak jsem pro to aby ridici mohli jezdit az od 22 let.
0/0
29.9.2002 18:56

GhorX

Re: Ridicaky az do 22 let
To by asi nikam nevedlo, ti nezkušení mrtví by prostě byli o pár let starší. Jediná cesta, jak získat zkušenosti, je praxe - a tu v autoškole nezískáte, jedno, kolik vám je. Někomu stačí jedny hodiny na sněhu a dá pokoj, jiný se musí omotat kolem stromu a natlouct si šišku, no a poslední skupina má prostě smůlu a stane se jim napoprvé nějaký vážný průser. Možná by pomohlo zavést řidičák na zkoušku (2 roky po vydání možnost odebrání při jednom přestupku, mladí řidiči by si dávali víc pozor), povinnou praxi (člověk, který 5 let neseděl za volantem za něj bez znovuzaškolení nepatří), přísné zjištění schopností starých lidí (ne "paní doktorka napíše", hezky přezkoušení reakcí na policii, nebo na trenažéru. A taky policii, která hlídá především ve městech a na kritičtějších místech, ale to už jsme v oblasti fantasy.
0/0
29.9.2002 21:04

Train boss

Re: Re: Ridicaky az do 22 let
Odpovědní lidé by se měli také zamyslet nad lepším zabezpečením železničních přejezdů (zpomalovací retardéry, redukce žel. přej., nahrazení nad-/podjezdy...). Jedná se o relativně finančně náročné akce, ovšem některé varianty zase tolik drahé nejsou (např. instalace zpomalovacích prahů před každým žel. přej.). Nejedná se tady pouze o mrtvé v autě. Když někdo opravdu chce zemřít, nikdo mu v tom nezabrání. Je jednoduché vjet pod rozjetou soupravu, ale myslel tady někdo taky na strojvedoucí, který je několikavteřinovým pohledem na mačkající se plech a těla před lokomotivou poznamenán na zbytek svého života?!
0/0
29.9.2002 23:22

Brouk

Re: Re: Re: Ridicaky az do 22 let
Retardéry by opravdu tak drahé nebyly, s těmi nadjezdy - podjezdy, to už jsou akce v řádu set miliónů korun, ke kterým se správa silnic nechce znát a hází to na ČD, které na to nemají peníze. Kdyby se správa silnic o své zákazníky - řidiče - více starala, mohly být nadjezdy či podjezdy všude. Vše je ale o zodpovědnosti či nezodpovědnosti jednotlivce. Odpovědný člověk si jo ale pořádně prohlédne onen semafor, neodpovědný to tam napálí...
0/0
1.10.2002 7:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.