Diskuze

Tramvaje mají potíže s předností

Řidiči tramvají si stěžují, že zařízení, které jim má na Karlově náměstí ulehčit jízdu přes semafory, je naopak brzdí. To je v situaci, kdy koleje jsou přeplněné soupravami, velmi nepříjemné. Podle řidiče tramvají Vratislava Feigela mají potíže řidiči jedoucí z Ječné, kteří s linkami 4, 10 a 16 odbočují vlevo na Moráň.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Šťoura

29. 10. 2002 21:48
Heroudek je odborník
Heroudkovi, tomu věřte. Je to člověk na svém místě. Za špatně fungující detekci tramvají můžou řidiči aut.  
0 0
možnosti

Posleda

29. 10. 2002 17:48
Kdyby nekecali! (Heroudek obzvláště)
To je ale vskutku zajímavé, že si řidiči tramvají odbočující z prostředka Karláku musejí chodit teď po povodních přepínat semafor klíčem! A kde to zařízení tak najednou vzali?
Buď úmyslně oblbují, nebo mají velmi krátkou paměť. To zařízení tam je už mnoho let a často jsem vídal řidiče tramvají i před velkou vodou, jak si chodí semafor přepnout (zatímco výhybku si přepnuli za jízdy). Takže v čem je změna? A pokud to nefunguje jak má, ať k ovladači semaforů postaví policajta.
Heroudek je případ sám pro sebe. Podle něj jsou komplikace způsobené zvýšeným provozem tramvají a proto také nepouštějí auta na Karlovo náměstí z Resslovy. Koho tím chce oblbnout? Nějaké neznalé venkovany?
1. V Ječné větší provoz tramvají není. Linek jezdí stále stejně (vlastně méně - místo 6 a 23 jezdí X-A) a intervaly taky kratší nemají.
2. Auta z Resslovky na Karlák jezdí. Přes den většinou jen ta, kterým to policisté dovolí ("déčkaři", taxíkáři  apod.), ale alespoň v noci po 22. hodině je trasa od Jiráskova mostu na IPP volně průjezdná. Jenže řidiče, kteří chtějí (byť v noci) projet opačnou trasu (tedy Žitnou přes Karlák do Resslovy) čeká nepříjemné překvapení. Vjezd do Resslovy u ČVUT je zatarasen. Takže zatímco na křižovatce s Odborů tramvajové koleje auta přejedou na semaforu tak jako tak a potom už by tramvajím nepřekáželi, takto musejí přejíždět koleje ještě jednou na Moráni a pak se ještě tramvajím motají  v cestě Na Slupi.
Jakou to má logiku? Je to ze strany magistrátního odboru dopravy prachsprostá buzerace!
Pamatujte, co pro vás dělají radní (Hejl, Kovařík apod.) a co pro zlepšení dopravy udělal Velká Huba Kasl, až půjdete k volbám!  
Nevolme již zprofanované vyžírky
(Já osobně zkusím SOS - SZ)
0 0
možnosti

Majda

29. 10. 2002 12:18
Nezávidím řidičům tramvají...
Osobně bych neměl nervy spouštět se z IPP na karlák. To je téměř sebevražda, to stejný je při sjezdu přes jelení příkop. Hrůza
0 0
možnosti

Roger

29. 10. 2002 11:22
Nahoda
Uverejneni tohoto clanku je pouze nahoda, nebo nejak souvisi s havarii tramvaje na Karlove namesti, ktera se stala pred devatou rano? :)
0 0
možnosti

Henry

29. 10. 2002 10:18
Bezpečpečnostní předpisy
Zajímalo by mě, jestli je počet lidí v tramvaji omezen nějakými bezpečnostními předpisy, nebo jestli se tam může nacpat tolik lidí, kolik chce. Zda je zato odpovědný doprvní podnik nebo kdo?
0 0
možnosti

sikky

29. 10. 2002 20:58
Re: Bezpečpečnostní předpisy
Zajmem dopravniho podniku je samozrejme nacpat do jedne tramvaje co nejvic lidi. Typicky autobus (mezimesto) ma cca 45 mis k sezeni a krome toho se tam vejde na stojaka dalsich az 40 osob (vlastni zkusenost)
tzv. obsazenost stupne 5 je 8 stojicich lidi na metr ctverecni
0 0
možnosti

Pavel

29. 10. 2002 9:43
paradox
To jsem nevedel, ze nefungujici metro se snazi nahradit 10 autobusu a tramvaji. Kdyby jich bylo treba 20, stacilo by to ? "Nefungující metro - hlavní dopravní prostředek v Praze - se marně snaží nahradit desítka autobusů a tramvají." 1) Jecnou ulici od Pavlaku ke Stepanske jezdi tramvaje 60 km/h a ja mam vzdycky strach, kdy vyskoci z koleji a zastavi se v nejakem dome. Cestujici maji alespon plno adrenalinu. 2) Nedavno jsem stal v tramvaji na 2.schodu a drzel se dveri. Zatacku na Olsanskem namesti jsme projeli tak rychle, ze se dvere otevrely a ja jsem malem vypadl ven. Rychle jsem pustil dvere a chytl se neceho jineho, protoze ridic byl taky prekvapeny, ale v dalsi zatacce popadali pro zmenu duchodci jedouci na Olsany (tramvaj c. 5). 3) Pak jsem byl na Smichovskem nadrazi svedkem nasledujici sceny: k tramvaji pribihala skupinka turistu 2 zeny byly o par kroku napred pred chlapama s zacali nastupovat, ale nechteli odjet sami. Ridic si jich vsiml a zacal stridave otevirat a zavirat dvere a doplnil to zvukovou kulisou bzucaku. Turiste byli docela zmateni, ale nakonec odjeli vsichni. Stejne tramvajak potom pustil dalsi 2 lidi, kteri dobihali na posledni chvili. Nekteri tramvajaci (ne vsichni) se takhle skvele bavi, ale me to moc smesne neprijde. Zazitky lidi, ktere ctu tady, jsou bohuzel podobne, jako ty moje. Snad je tech prasat mezi tramvajaky jen mala cast, ale dobre viditelna.
0 0
možnosti

karel

29. 10. 2002 11:35
Re: paradox
Souhlas jezdí rychle, zejména Pavlák - Karlák je jejich doména. Jezdí rychle do zatáček atd. atd........ Pokud se cítí přetěžováni, tak ať nejezdí. Kecat jenom o tom je nanic, pokud jim pracovní podmínky nevyhovují, tak ať se proti tomu postaví, jde o bezpečnost lidí. Většina jich ale jenom uspokojuje pouze svoje ego a využívá k tomu všeobecnou náklonost veřejnosti k preferování hromadné dopravy.
0 0
možnosti

Jirka Karasek

2. 10. 2002 0:27
Souhlas
Tak jek sem si precetl spousta lidi souhlasi s tim ze  daveji li tramvaji prednost chodci tak je to bezohlednost ridicu. Jo ja stim plne souhlasim takze v praxi to bude vypadat tak ze rano vyjedu, udelam jedno kolo a zustanu stat na vaclavaku nebo andelu dejvicky nebo kdekoliv jinde a budu davat prednost chodcum,tato mista zacnou osazovan mobilnimi zachody, kantynou a trafikou. Ono civet celej den na prechod a nemit si dojiot kam na zachod a pro noviny to by bylo za trest.
TO JE ALE BLBEJ NAPAD, CO ?
0 0
možnosti

Karel

1. 10. 2002 13:34
Tramváji jsou ševci..jezdí jako prasata...neslušné, hrubé chování...předost v jízdě a nebo pocit zodpovědnosti za lidi, nesmysl...není vyjímkou, že s narvanou tramvají to rozhulí a pak brzdí na poslední chvíli, nesnáším a doufám, že pojdou.
0 0
možnosti

Jan Herna

18. 10. 2002 20:24
Re:
   Chtěl bych vidět tebe za řízením tramvaje,jak by si jezdil.Když řidič odhouká, že zavírá dveře (tento signál znamená podle MPŘ zákaz vstupování cestujících do vozu) a neukáznění cestující se mu tam ještě narvou,tak,že ani nejdou zavřít dveře.Tramvaje z toho důvodu jezdí přetížené a řidič s tím nemůže nic dělat. Protože,když napomene cestujícího,nebo ho vykáže z prostoru,do kterého řidič musí vidět,neurvalý cestující si na něj stěhuje a řidič přestože byl v právu,obdrží od zaměstnavatele zaplatit pokutu.Díky tomuto jednání cestujících jezdí vlaky tramvají se značným zpožděním a řidič tramvaje nemá čas na konečné si dojít ani na záchod,protože je vázán jízdním řádem.Z konečné musí totiž odjet v dobu určenou jízdním řádem (s tolerancí do + 59 sec).A tak se stává,že jezdíme bez konců třeba celou směnu.Chtěl bych vědět,jak by se ti to líbilo.Tramvaje žádnou přednost nemají-zvýhodnění,které na některých křižovatkách bylo zamontováno je většinou vypnuto.Řidiči OA,zvláště taxikáři si dovolí vjet před tramvaj,která váží 36 tun bez dání přednosti.Mohu říci,že řidiči tramvají mají větší zodpovědnost než si kdokoliv může myslet.Cestující většinou považují za hrubé a neslušné chování,když řidič vykáže cestujícího ze svých dveří.On si ale vůberc neuvědomuje,že řidič do těchto dveří musí vidět,jednak kvůli tomu,že tyto dveře jsou určené pro nástup invalidů a také proto,že jinudy doprava nevidí.Je zajímavé,že ti nevadí,když cestující si roztrhávají dveře a roztrhnou je,když počmárávají vozy,které třeba den před tím přijely z rekonstrukce,poškrábávají okna apod.Že ti nevadí hulvátské chování cestujících k řidičům tramvají,kteří od nich nechtějí nic jiného,než aby neohrožovali provoz.A že ti nevadí,když si cestující za jízdy roztrhne dveře, aby to měl blíže do místa kam jede.Vadí ti neslušné a hrubé chování řidičů a tramvají a přitom jim nadáváš do ševců aže jezdí jak prasata.První se chovej slušně a pak někoho kritizuj!
 
0 0
možnosti

Roman Poláček

30. 9. 2002 21:54
Dub má pravdu
Vozy jsou z mé vlastní zkušenosti velmi přeplněné a řidiči se musí rozjíždět i s otervřenýmy dvěřmy,aby vůbec dostali lidi od dveří.Řidiči musí brát ohled na obsazenost souprav a k tomu i přizpůsobit provozní rychlost.Řidiči osobních aut i chodci musí z těmito vozy počítat.
0 0
možnosti

RM

6. 10. 2002 19:50
Re: Dub má pravdu
To mi předveď, jak chceš rozjet tramvaj s otevřenými dveřmi...
0 0
možnosti

tisková mluvčí DP

27. 9. 2002 22:34
Dub lže
Preplnena tramvaj lepe brzdi. Preplnenych tramvaji je minimum. Srazek je mnohem mene nez obvykle. Nevim, kam na to ten Dub chodi. Sem tam nejaky prejety chodec - to se nekdy stane. Budte v klidu a zadnou paniku, dopravni podnik vsechno zvlada. Studenti dopravu nemohou ovlivnit, vse bude vporadku.
0 0
možnosti

Roman

1. 10. 2002 15:01
Re: Dub lže
Tak si tu tramvaj řid sám ty hytráku a pak se uvidí jak brzdí!
0 0
možnosti