Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje mají potíže s předností

Řidiči tramvají si stěžují, že zařízení, které jim má na Karlově náměstí ulehčit jízdu přes semafory, je naopak brzdí. To je v situaci, kdy koleje jsou přeplněné soupravami, velmi nepříjemné. Podle řidiče tramvají Vratislava Feigela mají potíže řidiči jedoucí z Ječné, kteří s linkami 4, 10 a 16 odbočují vlevo na Moráň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Šťoura

Heroudek je odborník
Heroudkovi, tomu věřte. Je to člověk na svém místě. Za špatně fungující detekci tramvají můžou řidiči aut.  
0/0
29.10.2002 21:48

Posleda

Kdyby nekecali! (Heroudek obzvláště)
To je ale vskutku zajímavé, že si řidiči tramvají odbočující z prostředka Karláku musejí chodit teď po povodních přepínat semafor klíčem! A kde to zařízení tak najednou vzali?
Buď úmyslně oblbují, nebo mají velmi krátkou paměť. To zařízení tam je už mnoho let a často jsem vídal řidiče tramvají i před velkou vodou, jak si chodí semafor přepnout (zatímco výhybku si přepnuli za jízdy). Takže v čem je změna? A pokud to nefunguje jak má, ať k ovladači semaforů postaví policajta.
Heroudek je případ sám pro sebe. Podle něj jsou komplikace způsobené zvýšeným provozem tramvají a proto také nepouštějí auta na Karlovo náměstí z Resslovy. Koho tím chce oblbnout? Nějaké neznalé venkovany?
1. V Ječné větší provoz tramvají není. Linek jezdí stále stejně (vlastně méně - místo 6 a 23 jezdí X-A) a intervaly taky kratší nemají.
2. Auta z Resslovky na Karlák jezdí. Přes den většinou jen ta, kterým to policisté dovolí ("déčkaři", taxíkáři  apod.), ale alespoň v noci po 22. hodině je trasa od Jiráskova mostu na IPP volně průjezdná. Jenže řidiče, kteří chtějí (byť v noci) projet opačnou trasu (tedy Žitnou přes Karlák do Resslovy) čeká nepříjemné překvapení. Vjezd do Resslovy u ČVUT je zatarasen. Takže zatímco na křižovatce s Odborů tramvajové koleje auta přejedou na semaforu tak jako tak a potom už by tramvajím nepřekáželi, takto musejí přejíždět koleje ještě jednou na Moráni a pak se ještě tramvajím motají  v cestě Na Slupi.
Jakou to má logiku? Je to ze strany magistrátního odboru dopravy prachsprostá buzerace!
Pamatujte, co pro vás dělají radní (Hejl, Kovařík apod.) a co pro zlepšení dopravy udělal Velká Huba Kasl, až půjdete k volbám!  
Nevolme již zprofanované vyžírky
(Já osobně zkusím SOS - SZ)
0/0
29.10.2002 17:48

Majda

Nezávidím řidičům tramvají...
Osobně bych neměl nervy spouštět se z IPP na karlák. To je téměř sebevražda, to stejný je při sjezdu přes jelení příkop. Hrůza
0/0
29.10.2002 12:18

Roger

Nahoda
Uverejneni tohoto clanku je pouze nahoda, nebo nejak souvisi s havarii tramvaje na Karlove namesti, ktera se stala pred devatou rano? :)
0/0
29.10.2002 11:22

Henry

Bezpečpečnostní předpisy
Zajímalo by mě, jestli je počet lidí v tramvaji omezen nějakými bezpečnostními předpisy, nebo jestli se tam může nacpat tolik lidí, kolik chce. Zda je zato odpovědný doprvní podnik nebo kdo?
0/0
29.10.2002 10:18

sikky

Re: Bezpečpečnostní předpisy
Zajmem dopravniho podniku je samozrejme nacpat do jedne tramvaje co nejvic lidi. Typicky autobus (mezimesto) ma cca 45 mis k sezeni a krome toho se tam vejde na stojaka dalsich az 40 osob (vlastni zkusenost)
tzv. obsazenost stupne 5 je 8 stojicich lidi na metr ctverecni
0/0
29.10.2002 20:58

Pavel

paradox
To jsem nevedel, ze nefungujici metro se snazi nahradit 10 autobusu a tramvaji. Kdyby jich bylo treba 20, stacilo by to ? "Nefungující metro - hlavní dopravní prostředek v Praze - se marně snaží nahradit desítka autobusů a tramvají." 1) Jecnou ulici od Pavlaku ke Stepanske jezdi tramvaje 60 km/h a ja mam vzdycky strach, kdy vyskoci z koleji a zastavi se v nejakem dome. Cestujici maji alespon plno adrenalinu. 2) Nedavno jsem stal v tramvaji na 2.schodu a drzel se dveri. Zatacku na Olsanskem namesti jsme projeli tak rychle, ze se dvere otevrely a ja jsem malem vypadl ven. Rychle jsem pustil dvere a chytl se neceho jineho, protoze ridic byl taky prekvapeny, ale v dalsi zatacce popadali pro zmenu duchodci jedouci na Olsany (tramvaj c. 5). 3) Pak jsem byl na Smichovskem nadrazi svedkem nasledujici sceny: k tramvaji pribihala skupinka turistu 2 zeny byly o par kroku napred pred chlapama s zacali nastupovat, ale nechteli odjet sami. Ridic si jich vsiml a zacal stridave otevirat a zavirat dvere a doplnil to zvukovou kulisou bzucaku. Turiste byli docela zmateni, ale nakonec odjeli vsichni. Stejne tramvajak potom pustil dalsi 2 lidi, kteri dobihali na posledni chvili. Nekteri tramvajaci (ne vsichni) se takhle skvele bavi, ale me to moc smesne neprijde. Zazitky lidi, ktere ctu tady, jsou bohuzel podobne, jako ty moje. Snad je tech prasat mezi tramvajaky jen mala cast, ale dobre viditelna.
0/0
29.10.2002 9:43

karel

Re: paradox
Souhlas jezdí rychle, zejména Pavlák - Karlák je jejich doména. Jezdí rychle do zatáček atd. atd........ Pokud se cítí přetěžováni, tak ať nejezdí. Kecat jenom o tom je nanic, pokud jim pracovní podmínky nevyhovují, tak ať se proti tomu postaví, jde o bezpečnost lidí. Většina jich ale jenom uspokojuje pouze svoje ego a využívá k tomu všeobecnou náklonost veřejnosti k preferování hromadné dopravy.
0/0
29.10.2002 11:35

Jirka Karasek

Souhlas
Tak jek sem si precetl spousta lidi souhlasi s tim ze  daveji li tramvaji prednost chodci tak je to bezohlednost ridicu. Jo ja stim plne souhlasim takze v praxi to bude vypadat tak ze rano vyjedu, udelam jedno kolo a zustanu stat na vaclavaku nebo andelu dejvicky nebo kdekoliv jinde a budu davat prednost chodcum,tato mista zacnou osazovan mobilnimi zachody, kantynou a trafikou. Ono civet celej den na prechod a nemit si dojiot kam na zachod a pro noviny to by bylo za trest.
TO JE ALE BLBEJ NAPAD, CO ?
0/0
2.10.2002 0:27

Karel

Tramváji jsou ševci..jezdí jako prasata...neslušné, hrubé chování...předost v jízdě a nebo pocit zodpovědnosti za lidi, nesmysl...není vyjímkou, že s narvanou tramvají to rozhulí a pak brzdí na poslední chvíli, nesnáším a doufám, že pojdou.
0/0
1.10.2002 13:34

Jan Herna

Re:
   Chtěl bych vidět tebe za řízením tramvaje,jak by si jezdil.Když řidič odhouká, že zavírá dveře (tento signál znamená podle MPŘ zákaz vstupování cestujících do vozu) a neukáznění cestující se mu tam ještě narvou,tak,že ani nejdou zavřít dveře.Tramvaje z toho důvodu jezdí přetížené a řidič s tím nemůže nic dělat. Protože,když napomene cestujícího,nebo ho vykáže z prostoru,do kterého řidič musí vidět,neurvalý cestující si na něj stěhuje a řidič přestože byl v právu,obdrží od zaměstnavatele zaplatit pokutu.Díky tomuto jednání cestujících jezdí vlaky tramvají se značným zpožděním a řidič tramvaje nemá čas na konečné si dojít ani na záchod,protože je vázán jízdním řádem.Z konečné musí totiž odjet v dobu určenou jízdním řádem (s tolerancí do + 59 sec).A tak se stává,že jezdíme bez konců třeba celou směnu.Chtěl bych vědět,jak by se ti to líbilo.Tramvaje žádnou přednost nemají-zvýhodnění,které na některých křižovatkách bylo zamontováno je většinou vypnuto.Řidiči OA,zvláště taxikáři si dovolí vjet před tramvaj,která váží 36 tun bez dání přednosti.Mohu říci,že řidiči tramvají mají větší zodpovědnost než si kdokoliv může myslet.Cestující většinou považují za hrubé a neslušné chování,když řidič vykáže cestujícího ze svých dveří.On si ale vůberc neuvědomuje,že řidič do těchto dveří musí vidět,jednak kvůli tomu,že tyto dveře jsou určené pro nástup invalidů a také proto,že jinudy doprava nevidí.Je zajímavé,že ti nevadí,když cestující si roztrhávají dveře a roztrhnou je,když počmárávají vozy,které třeba den před tím přijely z rekonstrukce,poškrábávají okna apod.Že ti nevadí hulvátské chování cestujících k řidičům tramvají,kteří od nich nechtějí nic jiného,než aby neohrožovali provoz.A že ti nevadí,když si cestující za jízdy roztrhne dveře, aby to měl blíže do místa kam jede.Vadí ti neslušné a hrubé chování řidičů a tramvají a přitom jim nadáváš do ševců aže jezdí jak prasata.První se chovej slušně a pak někoho kritizuj!
 
0/0
18.10.2002 20:24

Roman Poláček

Dub má pravdu
Vozy jsou z mé vlastní zkušenosti velmi přeplněné a řidiči se musí rozjíždět i s otervřenýmy dvěřmy,aby vůbec dostali lidi od dveří.Řidiči musí brát ohled na obsazenost souprav a k tomu i přizpůsobit provozní rychlost.Řidiči osobních aut i chodci musí z těmito vozy počítat.
0/0
30.9.2002 21:54

RM

Re: Dub má pravdu
To mi předveď, jak chceš rozjet tramvaj s otevřenými dveřmi...
0/0
6.10.2002 19:50

Jan Herna

Re: Dub má pravdu
   Tramvaj je zkonstrována tak,že se s otevřenými dveřmi rozjet nedá!Jakmile jsou dveře otevřené nesepne řízení a tudíž se nelze rozjet.
0/0
18.10.2002 20:28

tisková mluvčí DP

Dub lže
Preplnena tramvaj lepe brzdi. Preplnenych tramvaji je minimum. Srazek je mnohem mene nez obvykle. Nevim, kam na to ten Dub chodi. Sem tam nejaky prejety chodec - to se nekdy stane. Budte v klidu a zadnou paniku, dopravni podnik vsechno zvlada. Studenti dopravu nemohou ovlivnit, vse bude vporadku.
0/0
27.9.2002 22:34

Roman

Re: Dub lže
Tak si tu tramvaj řid sám ty hytráku a pak se uvidí jak brzdí!
0/0
1.10.2002 15:01

Jan Herna

Re: Dub lže
   Kde si na tuhle hloupost přišel?Jakékoli vozidlo,tedy i tramvaj má při větším zatížení delší brzdnou dráhu.Mimochodem se to učí i ve fyzice pro základní školy! 
0/0
18.10.2002 20:31

pawel

idnes = totalni upadek
to je opravdu uroven zprav. je videt, ze novinari nemaji do ceho pichnout, tak akorat kritizuji prazske tramvaje a tramvajaky, kteri denodenne odvadi neuveritelne tezkou praci. zkuste si stat se ridicem tramvaje a zastavovat na kazdem prechodu. pak by zase novinari napsali, ze tramvaje moc cukaji a ze lide padaji pri brzdeni. tramvaje opravdu odnasi vsechno, jako popelky - delaji tu nejtezsi praci v MHD [a kupodivu ji v ramci moznosti zvladaji] a zaroven jsou nejvice kritizovany. proc jsou vsichni tak zaslepeni?! uz jen fakt, ze cely clanek je postaven na neoveritelnem zdroji - predsedovi FRT [fed.rid.tram.] - mluvi za vse. a jeste ten trapnej odflaklej podtitulek, ze deset tramvaji a autobusu nahrazuje metro. neuveritelne.
0/0
27.9.2002 18:31

Jivo

Re: idnes = totalni upadek
Nejvic prace delaj autobusaci a ne tramvajci. Tramvajaka muze delat kdejaka zenska od skopku. Autobusaci se namakaj s volantem, a maj vic pedalu.
 
0/0
27.9.2002 22:37

Pavela

Re: Re: idnes = totalni upadek
Jivo, Jivo, zase musim reagovat - ta "ženská od škopku" se to musí nejdříve naučit, udělat spoustu zkoušek, o kterých se ti ani nesní, a pak jde teprve jezdit s lidma. A mnohdy jezdí lépe než kdejakej chlap. Můžeš mi věřit, dost o tom vím. A posuzovat náročnost podle počtu pedálů (navíc to ani nemusí být pravda) - je, nezlob se, dětinské.
0/0
3.10.2002 16:42

Tomik

Re: Re: Re: idnes = totalni upadek
0/0
21.11.2002 21:14

tramvaják

Řidiči tramvají - prasata?
Když tak čtu některé názory, tak se ani nedivím, že pod tramvají končí tolik lidí.  Každý by si to měl alespoň hodinu vyzkoušet. Tramvaj jedoucí z kopce o klesání 6 % s polovičním zatížením brzdí z rychlosti 50 km/h přes 300 m. ( tato vzdálenost je pro představu 20 tramvajových vozů za sebou). To je oficiálně změřeno a ještě za předpokladu ideálního stavu koleje. Plně zatíženou tramvaj se nepodařilo změřit, protože nikde v Praze není tak dlouhé klesání. Zajímavé bude, změřit toto na nové trati na Barrandov. Zábrzdná dráha se bude hodně blížit půl kilometru. Ten kdo si toto uvědomí, pochopí, že ten tolik kritizovaný zvonek je jediné, co ten tramvaják může často udělat k odvrácení srážky. Pokud tramvaják použije zvonek, pak pouze chodce informuje o tom, že když upadne v kolejišti, tak skončí pod tramvají, protože už se pohybuje na vzdálenosti kratší, než je zábrzdná dráha. To si však mnoho lidí nedovede představit, neboť žijí v podvědomí, že když tramvaj brzdí kolejnicovou brzdou, tak za sebou trhá koleje.   
0/0
27.9.2002 9:10

David Hofmann

Re: Řidiči tramvají - prasata?
To jsem si nevšiml že by tramvaj na zastávkách měla rychlost 50 km/h. Ale to je jedno, hlupák zůstane hlupákem. Příště si místo ty svý trapný matematiky strč ruce do kapsy.
0/0
29.10.2002 10:22

karel

Re: Řidiči tramvají - prasata?
O čem je tu řeč? Pokud je 50 km nevyhovující, tak ať jezdí 30-40 km/hod. Pro auta se toto rychlost stanoví zcela normálně. Oni jezdí prostě jako dobytek, viz např. kopec u INTERSPARU v Zahraním Městě a tak bych mohl pokračovat. Řidiči autobusů to mají těžší a o nich se nemluví.
0/0
29.10.2002 11:40

Vážný

Vazny
Tchan mi kdysi vypravel, ze pri napojovani zabezpeceni metra jeste za bolsevika kdosi prisel se zlepsovacim navrhem jak pri pripojovani tras nemuset prerusit provoz jiz fungujici linky, cimz se namuselo 2 dny jezdit nahradnim autobusem. Podle predpisu se snazili zjisti jakou usporu to prineslo, aby mohli vypocitat patricne odmenu.
No a zjistili, ze by byl levnejsi ten nahradni provoz !!!! (Autor pak dostal symbolickych par stovek...)
0/0
27.9.2002 0:37

Jivo

Spis opacne
Nemel by bejt ten nadpis Tramvajci ohruzuji lidi a celorocne. Porovnejte to treba s ridicema autobusu, co maj o dost vic prace nez oni a jak se chovaji na silnicich. O poznani lepe. Asi to bude tim, ze ridic autobusu musel mit 2 roky praxe s nakladakem a ridic tramvje nemusi mit nic. Hol jako prazak uz sem si zvyk.
0/0
26.9.2002 23:30

petr

Re: Spis opacne
0/0
27.9.2002 8:50

Pavela

Re: Spis opacne
Jivo, Jivo, jak jsi přišel na to, že autobusáci mají mnohem víc práce? Možná to tak na první pohled vypadá /nemusí nic dělat - má přece koleje :-))/ a pravděpodobně jsi nikdy tramvaj neřídil, ale věz, že absence volantu neznamená absenci práce. Mimochodem - kolik autobusů jezdí centrem...?
0/0
3.10.2002 16:37

frk

řidiče aut by měli pověsit do průvanu
To co předvádějí dennodenně líní automobilisté, by zasloužilo pořádný slastry a nebo je alespoň pověsit za koule do průvanu! Smekám před celou MHD, že mají tu trpělivost- samozřejmě krom kriminálníka Houdka, který za tento stav může tak z 80ti procent
0/0
26.9.2002 18:57

no

Re: řidiče aut by měli pověsit do průvanu
frku, co je slastr? je to plechový? 
0/0
26.9.2002 23:57

Martina

ach ta doprava
Nezávidím řidičům (ani aut, ani MHD) a jsem moc ráda, že můžu být jenom pasažér. Vozit lidi v současné Praze je úctyhodný výkon. Děkuju.
0/0
26.9.2002 16:35

Michal

Částečná pravda
Nasi milovani tramvajaci by si taky meli uvedomit, ze nejsou na silnicich sami. Nevim jestli je to pouze muj subjektivni pocit, ale tramvajaky vnimam jako lidi, ktery si musi dokazat svoji suverenitu. Priklad - kdyz projizdi u prechodu pro chodce, tak namisto aby pribrzdili neli zastavili, rozdrnci ten jejich zvonek a lidi at skacou kam chteji. Koho to ser*.
Potom se nesmi divit, ze pribyva srazenych chodcu, nabouranych vozidel apod.
Tramvajaci se proste chovaji jako prasata a nikdo me nepresvedci o opaku. Stoupnete si na malou chvilku na stanici tramvaji Andel u Carrefouru a budete zirat.
 
0/0
26.9.2002 16:18

Kris

Hodně částečná pravda
Kdybyste se obtěžoval přečíst si pravidla silničního provozu, tak byste věděl, že na přechodech pro chodce tramvaje, na rozdíl od automobilů, nedávají přednost. A důvodem je především delší brzdná dráha tramvají. Navíc v dopravně přetíženém centru Prahy je potřeba, aby soupravy projížděly co nejrychleji. Nemluvě o tom, že pokud se rozjíždíte osobním autem z 0 na 50 km/h, stačí na to 3 sekundy, zatímco tramvaji to trvá několikanásobně déle.
 
0/0
26.9.2002 16:49

mctom

Re: Hodně částečná pravda
a to ma byt Vase obhajoba toho, ze zvoni misto brzdeni? Mam zkusenost z autobusu X-C - ridici vetsinou brzdi uplne na posledni chvili a v lepsim pripade pulka autobusu popada. S preplnenym autobusem jedou po magistrale 70 km/h, autobus (hlavne kloubovej) skace ze strany na stranu a lidi se zoufale drzi tyci. Jestli se nespusti metro, tak ty autobusy uplne oddelaj.
Vubec jim nezavidim jejich job, stezujou ho i ostatni neukazneni ridici, troska citu by jim nechybela - jezdi stylem Tomase Engeho a nemaj na to!
0/0
26.9.2002 17:14

anonim

Re: Hodně částečná pravda
Myslím že je zbytečné aby tramvaje na sdílených komunikacích jezdily tak rychle jelikož průměr bude někde níže. Jinak zrychlují velmi svižně a o tom se může přesvědčit kdejaký motorista který se na křižovatce rozjíždí vedle tramvaje.
0/0
26.9.2002 17:18

Kedluben na buben

Re: Částečná pravda
Dej si mokrej hadr na hlavu a nohy do vody. Pokud to nevis, tak tranvaje maji prednost VZDY, a to i kdyz krizuji prechod pro chodce. Duvod je jasny - dlouha brzdna draha kolejovych vozidel. Takze ti, kdo se chovaji jako prasata, jsou casto chodci a hlavne ridici, kteri jsou mistri sveta a ani se neobtezuji precist si vyhlasku, natozpak se ji ridit... A pitomi novinari je v tom jeste podporuji.
0/0
27.9.2002 13:52

Jan Herna

Re: Částečná pravda
   Michale,přečti si Pravidla silničního provozu.Je tam jasně napsané,jak je to s předností chodců na přechodech.Pro ty,kdo to neznají:Chodec je povinen než vkročí na přechod se rozhlédnout,zda není v blízkosti vozidlo a řidič motorového vozidla je povinen dát přednost chodci,který dá najevo svým chováním,že chce přecházet.Na tramvaje se to nevztahuje,kvůli jejich dlouhé brzdné dráze.Když řidič OA dá přednost chodci na přechodu a vedle projíždí tramvaj řidič tramvaje nemá jinou možnost než chodce varovat zvoněním,protože na tuto vzdálenost tramvaj není schopna zastavit.A u toho Carrefouru si chodci stejně jako kdekoliv jinde,ale tady ve větším počtu myslí,že mají přednost a skáčou pod tramvaje.Podle PSP žádnou přednost nemají.Mimochodem řidič tramvaje musí použít zvonek vždy při rozjíždění (podobně jako lokomotiva při rozjíždění houká) a kdykoliv vzniká jakékoliv nebezpečí v souvislosti s jejím provozem, například,když se mu tam pokusí vstoupit chodec,který se ani nerozhlédne. Křižovatce Anděl u Carrefouru se říká přechod sebevrahů!   
0/0
18.10.2002 20:46

Joao

No, myslím že jich je o něco víc
"Nefungující metro - hlavní dopravní prostředek v Praze - se marně snaží nahradit desítka autobusů a tramvají. "
0/0
26.9.2002 13:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.