Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrozí exodus lékařů do ciziny

Německo přetahuje lékaře z Česka. Česká republika přetahuje lékaře ze Slovenska. Nastává světové stěhování doktorů? Zatím jen pozvolna. Čeští lékaři jsou konzervativní. Bojí se jen tak zpřetrhat nitky s českou medicínou, protože by už pro ně nemuselo být snadného návratu. Mají tu rodiny a byty. A někteří, kteří teprve nezačínají, se koneckonců tak špatně nemají, byť to třeba není na výplatnicích vidět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emigrant

Kachna
Co je to zase za blbost, jako emigrant z 80 let vim, ze nemecko kromne karlovy university zadne jine vzdelani neuznava, byl problem s uznanim stredniho vzdelani, kdy se muselo zadat vladu te ktere zeme o uznani a ta kdyz ji uznala stanovila si podminky, znam priklad zdravitni sestry emigrantky, ktera musela na 4 mesice nastoupit do nemocnice, bez naroku na plat a bylo pozadovano vladou od vedeni nemocnice o odborny posudek. Znam pripad doktora, ceskeho nemce, kteremu vzdelani sice uznali, ale musel delat znovu aprobaci, musim podoktnout , ze cecho nemci byli lepe postaveni, jako emigranti, takze vim ze ceske zdravitni sestry delaji v nemecku tzv. podsestry, protoze je nikdo k nicemu nepusti, vzhledem k tomu, ze nemaji uznane vzdelani statem, takze si dovedu predstavit co asi dela cesky doktor v nemecke nemocnici, je logicke ,ze ho nemuzou k nicemu pustit, nebot v pripade nejakeho neuspechu , by to melo nedosirne nasledky.Takze cesti novinari by se mneli lepe informovat a ne poustet kachny do novin. Jako perlicku muzu uvezt, ze ani nemecke staty mezi sebou neuznavaji vsechny druhy vzdelani, jestlize se dotycny prestehuje do druheho bundesstatu, musi zadat o uznani vzdelani.
0/0
26.9.2002 18:28

0/0
25.9.2002 13:55

občab

Počítejte se mnou..
, Těch 150.000 Kč je pěkných, ale odečtět min. 1.500-2000 Euro za byt,500 EUR služby, také jídlo a pití je za "trochu" jiné ceny, oběd nebo večeře cca 15-25 EUR, takže dalších cca 1000 EUR, něco projezdí + další drobné výdaje, takže si to spočítejte. Takže dobrá zpráva vy všichni závistiví Čecháčci, nebojte se, nezbohatnou.....!!!!!!!!!!!!!
0/0
25.9.2002 13:51

Jarka

Re: Počítejte se mnou..
Chtěl jsem psát totéž. Zkrátka český doktor v Čechách ať má nadprůměrný český plat a všichni čeští doktoři co chtějí ať jdou pracovat do německa za německý plat. Ale rovnat v Čechách plat přepočtem na německý, to je jenom zavádějící lobbismus vyčůraného pana Ratha, který postrádá věcnou podstatu. Na rozdíl od něho se exodu doktorů do Němec nebojím, ti nejlepší tam jsou už stejně a tak to bude pokračovat i nadále. Nevím, že by český doktor jezdil v Čechách v trabantu a jeho manželka stála v marketu u kasy ve frontě na loupák! A čeští novináři (rozuměj pražští) na to skočí a fňukají, jaké ti čeští doktoři mají podmínky. Já bych uvítal, kdyby prvním exodistou do Něměc byl motýlkový pan Rath a jeho odboroví soudruzi.
0/0
26.9.2002 8:19

Mitch

Re: Re: Počítejte se mnou...Rath
Clovek, ktery zduraznuje, aby jej ostatni oslovovali "pane prezidente", mi muze polibit prdel - at ma motylku treba tisic!
0/0
26.9.2002 16:49

d

Re: Počítejte se mnou..
5.000€ s doktor tz. dokturek ( ne hanlive) zamestnany v BRD nevydela, soukromi jsou jine tema.   Z platu asi 3500-3.800€ brutto (platy se vzdy udavaji v brutto) musi v prve rade zaplatit kolem 40% dan a socialni davky, nehlede o dalsich sluzbach takze ,zase to neni tak ruzove, ale chtel bych upozornit na dalsi malickost, ze ten clovek studuje za penize danovych poplatniku v ceske republice, (coz ve svete neni vubec bezne) a po studiich jde slouzit nekde jinde, jak ktomu prijdou lide, kteri takove studenty ze svych dani podporuji, proto nejsem zastancem CSSD skolstvi zadarmo, musi si uvedomit ze cesky danovy platce bude sponsorem zapadni Evropy.
0/0
26.9.2002 10:47

Jarka

Re: Re: Počítejte se mnou..
Naprostý souhlas a za poslední větu potlesk. K tomu jen dodám: my tu EU sponzorujeme už dnes neuvěřitelně nereálným kursem koruny, které narostla křídla nikoli výkonností české ekonomiky, ale díky spekulacím nadnárodních finančníků. Kdyby naše vláda věděla o co jde, potom by měl Telička EU pohrozit, že zmrazíme kurz k EURO do té doby, než ty kursovní hrátky, organizované mimo český prostor, skončí. Když naši Špidlové mluví o daních, cudně mlčí o těch 34% co odvádějí za každého zaměstnance zaměstnavatelé, takže daň z příjmu zaměnstanců není v první kategorii uváděných 15, ale ve skutečnosti 50% !! A k tomu spotřební daně, dph, kolky u každé prkotiny, silniční daň a bůh ví co ještě.Kdyby si dal někdo práci pak by zjistil, že každému z nás stát bere vysoce přes půlku toho, co vydělá. A pořád je to málo. Už by to chtělo návrat k rozumu a žít z toho, na co si skutečně vydělám. Nebo snad Špidla doma utrácí víc než vydělá? Která banka by mu půjčila aby mohl svoji spotřebu přenést na svoje dětí? No a když to Špidla nemůže dělat doma, proč to dělá jako premiér? Když v historii někdo prohýřil víc než vydělá (karty,ženy,sázky), končil s kulkou z vlastní zbraně v hlavě. Špidlové dostanou státní vyznamenání? Bude v tomhle státě ve vládě někdy proboha někdo normální? Vždyť je to jeden větší exhibiconista než druhý, tím nenarážím na vnady paní ministryně školství v Chorvatsku.
0/0
26.9.2002 11:25

Pumpkin

Re: Re: Počítejte se mnou..
..a to zacinajici mlady doktor na 3500,- € ani nedosahne, bude kolem 3000,- € i pod ne a pokud je svobodny, jsou ty srazky na teto platove vysi skoro 50%.  K tomu prijdou nekonecne a neplacene prescasy, ktere kvuli nedostatku personalu nemohou byt vyrovnavany ani volnym casem. Jinak jsou samozrejmosti i 36hodinove sichty na pohotovosti. Proto totiz doktori z Nemecka koukaji, aby se uplatnili v USA, ve Svycarsku nebo v uplne jine branzi, cimz ten jejich nemocnicni medicek uvolnuji zajemcum z vychodu.
 
0/0
26.9.2002 15:29

Mitch

Re: Re: Počítejte se mnou..
Byl bych velmi rad, kdybych si jako student mediciny mohl dovolit za sva studia platit sam. Treba si vzit studentskou pujcku a zaplatit za vzdelavani stejne, jako je tomu jinde ve svete. Nemuzu - nikdy bych ji nedokazal splatit... Skolstvi zadarmo je nejvetsi blbost, ktera muze napadnout jen nekoho s chorou mysli, pripadne s vyzralym socialistickym smyslenim...dela se mi spatne! Podle me by zadarmo melo byt pouze zakladni vzdelani - dalsi at si lide pomalu, ale jiste, zacinaji platit sami. Jsem pro zavedeni skolneho - pokud ovsem pujde nikoliv do statniho rozpoctu, ale primo do skolstvi!
0/0
26.9.2002 16:47

občan

Už na štěstí nežijeme v socialismu, kdy všichni měli mít stejně.........
,
0/0
25.9.2002 13:42

Vendula

Prej, že nemáme počítače !!! U nás v Bohunicích teda ne .
Tam dole si kdosi stěžoval, že nemaj v nemocnici v Berouně počítače. Tak to my ve fakutlní nemocnici v Brně Bohunicích si nemůžeme stěžovat. Máme jich tady opravdu dost. Jednu dobu řediteloval naší nemocnici šéf počítačové firmy a tak tady je počítačů a programů dost. Teď řediteluje jeho kámoš a ten pro to má taky pochopení. Jenom nám sestrám na platy moc nezbejvá, ach jo, asi budeme emigrovat.
0/0
25.9.2002 12:59

GOBLIN

pojďme všichni emigrovat ....
Mám super nápad. Pojďme vsichni emigrovat.......
0/0
25.9.2002 12:48

mami

Re: pojďme všichni emigrovat ....
No, ruku na srdce, jsi si jistý, že by nás tam všechny chtěli
0/0
25.9.2002 15:46

Mirek

Stát je vytunelovaný, ekonomika nefunguje
Vážení diskutéři, nemá smysl se rozeštvávat. Je jasné, že odměňování lékařů, učitelů a vědců ve státní sféře je nespravedlivé a ponižující. Tito všichni kdyby se narodili o několik 1000 km na západ, byli by spokojeni a naopak. Na kom myslíte, že bude stát šetřit? Mohou lékaři stávkovat jako zaměstnanci ČD? Jestliže výše uvedené profese nepotřebujeme, tak je zrušme! Potom bude mezi Vámi spokojenost. Až bude reálná mzda našich občanů alespoň trochu srovnatelná s civlizovanými státy, bude po diskusích. To ovšem  bude muset fungovat politika i ekonomika, a tedy musejí být na správných místech odborníci, a ne žvanilové a nicmochři!
0/0
25.9.2002 12:02

eno

exodus
Opravdu mám ten dojem, že pan Rath rozeštvává společnost a využívá k tomu ČLK. Soukromí lékaři si nestěžují, lékaři zejm. obvodní na poliklinikách, které jsou spravovány soukromou společností, si také nestěžují. Nejvíce otloukáni jsou asi lékaři ve špitálech. Možná by stálo za to přehodnotit systém jako takový. Např. aby maminka nepřišla k doktorce s tím, že dítě má třísku v palci (zažil jsem), abych po týdenním nachlazení (rýma a kašel bez antibiotik) letěl na rentgen a krev a potom doma čekal 4 dny na výsledky,abych doktor se mnou nekomunikoval od klávesnice, protože celý hovor musí zaznamenat 2 prsty, abych při úrazu neoběhal postupně 4 oddělení a všude mi založili jak kartu tak si to naúčtovali i u pojišťovny, aby pojišťovny byly přímo zodpovědné za hospodaření apod. Možná by se zjistilo, že prostředky v našem zdravotnictví jsou předimenzované, že tolik lékařů náš stát nepotřebuje a že lékaři opravdu budou jenom léčit a ne provozovat administrativu. Potom by možná měli lékaři odpovídající plat.
0/0
25.9.2002 11:18

praskal

Re: exodus
Nejlepší by bylo , kdyby každý pacient dostal účet od lékaře ev nemocnice do ruky a šel s ním na pojˇšťovnu sám , věděl by co mu účtují/ zda se mu uvedeného zákroku vůbec dostalo / a kolik co stojí . Ve zdravotnictví se točí spousta peněz , ale málokdo ví jak a kde .
Ad Nemocnice Podlesí si vybírá jen pacienty s určitou diagnozou a ty léčí za slušné peníze od pojˇšťoven . Co se jim nevyplatí léčí Třinecká státní nemocnice .
 
Praskal Třinec
0/0
25.9.2002 11:45

platy
Platy lékařů většiny okresních nemocnic jsou v této zemi směšné. Je mi jich docela líto. Stát bohužel u nich počítá s inteligencí , svědomím a prestiží tohoto povolání. /podobné je to u učitelů/ 
0/0
25.9.2002 11:07

občan

O zodpovědnosti...
, Je plat ve výši 15.000 Kč (tj. bez služeb aj., nehovořím o nástupním platu cca Kč 9.000 )odpovídající zodpovědnosti, která je na lékaře kladena ? Kdo z nás je ochoten takovou zodpovědnost převzít, jaký plat je odpovídající ? Jediná chyba může jednou provždy znegovat 10, 20, 25 let odpovědné á úspěšné práce, jednou provždy takového lékaře profesně "odrovná". Jsem jednoznačně pro vytvoření takových podmínek, aby lékaři nemuseli mít 150 hodin přesčasů a byli vždy na svoji práci fyzicky a psychicky odpočati a připraveni. Nikdo z nás přece nechce podstoupi riziko, že bude např. operován lékařem, který celý víkend sloužil .. A to se může dnes komukoliv stát. Opravdu si nemyslím, že že je právné, že lékař, který operuje 8, 10 a více hodin, si nevydělá ani jako opravář pračky, který během 15 minut vymění součástku...Zamysleme se nad tím...
0/0
25.9.2002 10:45

Pepák

Re: O zodpovědnosti...
Je tady ta možnost tu práci nedělat a odejít pracovat jinam (jiná profese, jiný stát). Kdyby to udělali všichni, vláda by se musela zabývat tím, co se děje. A doktorům by možná přidala, možná by jenom přijala více doktorů za stejný plat, aby nemuseli mít tolik služeb. Ale dokud doktoři jenom kňučí jak jsou na tom špatně a neudělají nic pro to aby se jejich (osobní) životní úroveň zvýšila, tak je to o ničem. Tahle situace je stejná i ve školství - všichni si stěžují, ale všichni zůstávají na svých postech (rozuměj všichni = řekněme 98%). Tak v čem je potom problém? Pokud mám problém vyjít s penězma, jsem unavený a přepracovaný, práce mě nebaví, protože v ní odborně nerostu - nejlepší cestou je zvolit jiné zaměstnání, kde to bude v těchto ohledech lepší.
0/0
25.9.2002 11:13

praskal

Re: Re: O zodpovědnosti...
Za mizerný peníze budete mít mizerný doktory .
Za mizerný peníze seženete jenom mizernýho automechanika . To je všecko ,
0/0
25.9.2002 11:47

Marcela

Re: O zodpovědnosti...
No, ono to s tou odpovědností lékařů není zas tak strašné, jednak se obvykle řekne, že nelze prokázat, že poškození  či dokonce  úmrtí pacienta bylo jednoznačně způsobeno pochybením lékaře  a když už se řekne, že tedy ano, pak obvykle následuje pokuta. To prakticky každý řidič tramvaje , autobusu, či vlaku má vodpovědnost větší. Platy u nás jsou všeobecně v porovnání se zahraničím na západ od nás nízké, ve všech profesích. Dnes už má naštěstí každý člověk možnost zkusit žít i  pracovat tam, kde chce, nicméně nemyslím, že by skutečně hrozil nějaký masový exodus našich lékařů do ciziny.
0/0
25.9.2002 14:42

dan

Prekvapuje me negativni ton debaty
Mne to pripada dobra zprava: o ceskou kvalifikovanou praci je zajem. Rada lekaru si dobre vydela - co jim to snad neprejete, nebo co? Delat urazoveho chirurga nebo anesteziologa neni urcite zadna sranda, je to odpovedna prace. I kdyz to znam jenom jako pacient se slepym strevem, tak ja bych to teda delat nechtel.
A proc je takovy poboureni tady, kdyz i v lekarske profesi se stane zvykem, co bezne funguje v rade jinych profesi - totiz, ze clovek cast zivota stravi v cizine? Neco se nauci, vydela si, pak si tady koupi pro rodinu peknej domecek (a treba este jeden ve Spanelsku:-) a vrati se. Lekar s mezinarodnimi zkusenostmi je prece velky prinos pro celou komunitu. Neprimo to prospeje i domacim lekarum, kteri zustanou, protoze budou mit lehci karieru, kdyz bude mensi konkurence.
Tak bych prosil, abychom nebrali na lekare prisnejsi metr nez na maklere, inzenyry, sportovce, ucetni, pravniky atd.  Ty penize, co si v zahranici vydelaji, si vydelaji tvrdou a poctivou praci, o tom nemam pochyby.
Nechapu, proc by meli lekari pracovat za almuznu. Kdo jim zavidi a chce si to s nima vymenit, tak klidne muze uplne stejne jako oni. Staci vystudovat medicinu, tu strasne nenarocnou skolu...
0/0
25.9.2002 10:36

entler

Re: Prekvapuje me negativni ton debaty
Mě negativní ton této pseudodiskuse nijak nepřekvapuje.V této společnost mají totiž lidé k lékařům evidentně ambivalentní vztah.Na jedné straně je nekriticky obdivují(viz různé ankety společenské profesní prestiže)na druhé straně se jich bojí,a proto je vlastně nenávidí.A protože za psa či za auto je většina našich občanů ochotna zaplatit hodně peněz,proč neušetřit jinde,kde je to navíc posvěceno Zákl.listinou práv a svobod.
0/0
25.9.2002 11:00

hup

jasně
hrozí prdlajs a ne exodus,jen nás zkoušejí vydírat a socani jim jdou na ruku.......
0/0
25.9.2002 10:08

občan

Re: jasně
, Závist, hloupost a zase malá čecháčkovská závist a prosím, kdo koho vydírá, mám dojem že ve Vašem nicku chybí "Ň"....
0/0
25.9.2002 10:49

praskal

Re: jasně
Jak Vás vydírají pane HUP ? To by mě hrozně zajímalo .
Když si manažeři KB ,IPB apod odhlasovali obrovský platy a pak prodělali kabát tak jsou všichni v klidu . Ale ti hajzli doktoři ......
0/0
25.9.2002 11:51

Mary

všichni emigrujme
Všichni emigrujme, protože  všude okolo v zemích EU jsou vyšší platy než za svou práci dostáváme my. To, kolik dosanu já za svou práci je v porovnání s EU pakatel. Víte co, domluvme se, opusťme tuto zemi všichni a hurá do EU, zrušíme ČR a rozejdeme se. A konečně nebudeme mít na co nadávat....
0/0
25.9.2002 10:07

klf

Kampaň
Tak nám roste zase jedna kampaň.......nějakou dobu bylo ticho,aby se neřeklo,ale už to zase frčí....Někdo se nám tu snaží namluvit,jaké hrůzy nás čekají.Kdyby tomu tak bylo,už tu není ani jeden doktor,co má nohy.Proč někdo nezveřejní data o platech a požitcích lékařů nejen v soukromých(a o těch se mluví jedině)  ale i o státních nemocnicích třeba v USA.Srovnávají se tu totiž platy našich lékařů ve státních a zahraničních lékařů v s o u k r o m ý c h zařízeních.A dále - osobně znám dost lékařů,kteří jsou ne-li multi,tak milionáři.Potkávám se pravidelně na svých zahraničních cestách a dovolených nejčastěji právě s lékaři,daleko např. víc,než s podnikateli či živnostníky - namátkou letos -co si ihned vybavuji - rakouské a francouzské Alpy, Kuba,Guatemala,Honduras,Francie-Alsasko,Bretagne i Provance a další a další a v rozhovorech s nimi vůbec nejde o peníze a o jejich nedostatek,ale hovoří o svých nemovitostech, náročných koníčcích a pod..Už jste viděli třeba žebrajícícho zubaře?Prostě jen chtějí doktoři "dříve do EU".řada z nich se také domnívá,že jsou to nějací guruové či bozi dneška-takových je u nás skutečně jen velmi,ale velmi málo.To má mít např.obvoďačka,co na všechno říká,jo to víte,to je stářím,civilizačními chorobami,tloušťkou,chudokrevností atd.atd.(dosaď co libo) a prohlíží Vás ode dveří 100-150.000?Také jich pár znám a rozhodně se jim nevede špatně.Jedině snad co vím,zatím to není nic moc u dětských lékařů............No a samozřejmě by se především mělo přidat zdravotnickému personálu a pak ale vyžadovat kvalitní práci(v řadě případů se totiž můžete rovnou ošetřovat sám)...............
0/0
25.9.2002 10:06

outcast

správně
Máme v rodině dva doktory, takže jsem o problematice docela slušně informován. Jediné "štěstí", které tento země má je to, že české doktoráty (a tituly vůbec) nejsou v těch nejatraktivnějších zemích (USA, GB, Austrálie) uznávány. To je to jediné co zde ještě spoustu mladých odborníků drží. Moje sestra, mladá lékařka trávila v nemocnici 12-14 denně za zhruba 11 000Kč hrubého. Soused - trestaný taxíkář vydělává 4x tolik a náš další známý jezdící Avií 4-5 hodin denně (často s prázdnou) pro firmu, která má to "štěstí", že dostává státní zakázky děla bez problému 70 - 80 000Kč (budiž jim to přáno). Dnes je moje sestra již druhým rokem v Namibii, kde to také není nic moc, ale stále lepší než tady. Ve chvíli, kdy německá lékařská komora začne naše vzdělání uznávat se skutečně můžeme na exodus lékařů připravit. Pro ty co mi začnou psát jež znají doktora, který se má dobře předem podotýkám, že o tom vím. Jedná se soukromé ordinace určitých specialistů. Odborník na srdce, nebo ortopéd se na soukromou ordinaci těžko zmůže.
0/0
25.9.2002 10:03

tre

Re: správně
Přeji všem šťastnou cestu do Namibie(tam to má především tu výhodu,že Vám zbude dost peněz z platu - není za co utrácet,pohled na buvola je zadarmo)nebo kamkoliv jinam.Toto je svobodná země-ať si každý zvolí svou cestu.A za jedny příijdou jiní,o to se není třeba bát.Představa ČR jako nekonečného rezervoiru lékařů,zásobujích celý svět je nejméně směšná..................
A rozhodně po příslušných atestacích nemá lékař v nemocnici 11.000,-To je blábol.Mám v rodině rovněž "nemocniční bojovníky".Možná tak hned po škole-no a co má být?Nejdříve je třeba se něco naučit..............
0/0
25.9.2002 10:20

outcast

Re: Re: správně
"Představa ČR jako nekonečného rezervoiru lékařů,zásobujích celý svět je nejméně směšná". Tato představa skutečně směšná je a já jsem nic takového nikde nepsal. Osobně se domnívám, že 11000Kč i po škole je hodně ubohé. "Nejdříve je třeba se něco naučit..............". Co byste se tu chtěli tak učit? Povšimni si toho, že do diskuse nepřispěje, žádný doktor... Proč? Většina zdravotnických zařízení prostě na PC nemá. Taková berounská (okresní) poliklinika má při dvaceti ordinacích počítače dva. To vše svědčí o "úrovni" českého zdravotnictví. Nicméně jsem rád tomu, že ti tvoji "nemocniční bojovníci" jsou na tom očividně lépe.  
 
0/0
25.9.2002 10:36

entler

Re: Re: správně
Ta paní pisatelka má pravdu.Nástupní plat lékaře v nemocnici je 8300 hrubého.Po složení 1.atestace(po 3 letech práce)je základní hrubý plat asi 11000kč.Osobní hodnocení většinou u mladých doktorů nebývá,nebo je nepatrné.Ostatní peníze se musí nasloužit.Pracuji v nemocnicích již 26 let,takže vím,jaké peníze se tam vydělávají a jak dokážou být naši pacienti na personál sprostí.Zejména ti,kteří žádné pojištění neplatí.Myslím,že se v následujících letech bude úroveň našich nemocnic snižovat.Ale to už bude váš problém,vážení pacienti!
0/0
25.9.2002 10:44

outcast

Re: Re: Re: správně
Nejsem paní vole, ale jinak dík!
0/0
25.9.2002 10:56

ervin

Imbecilní propaganda
Paní novinářka má IQ houpacího koně nebo alespoň 3 doktory v rodině. Jsou profese, které jsou na tom podstatně hůř. Lékařů, pilotů a podobných nátlakových rádoby elit mi v žádném případě líto není.
0/0
25.9.2002 9:38

občan

Re: Imbecilní propaganda
, Bože, Ervine, ty jsi určitš lopata a pokud máš základní školu, tak to je určitě úspěch !! Jenom se modlím, že nemáš žádné potomky, ze kterých by Tvé názory udělaly stejné kretény, kterých je tady dost díky 40 rokům komunismusmu !!
0/0
25.9.2002 11:04

gynekolog

Re: Imbecilní propaganda
Dokud je nebudeš potřebovat.
0/0
25.9.2002 12:47

m

Moc tomu nerozumim
Ale pokud nemocnice o lekare stoji, proc neuzaviraji pracovni smlouvy typu, udelej si u nas atestace, vyuc se, ale pak tu x let zustanes(anebo se vyplatis) ?
0/0
25.9.2002 9:29

Mitch

Re: Moc tomu nerozumim
Opravdu tomu nerozumis :) Skolu koncis nejdriv ve 24 letech. Prvni atestace je po 3 letech, druha po dalsich cca 6 letech. Kolik let by pak mel doktor zustat v nemocnici "z vdecnosti"? Deset? to bu mu na konci bylo 43 :) Medicina neni ucebni obor, takze se o zadnem "vyuceni" neda mluvit. Od tech 24 proste a jednoduse pracujes a tak by se o tom melo uvazovat. Ktere z ostatnich zamestnani ma pro zamestnance podobne podminky, jake navrhujes? Vim jenom o armade...
0/0
26.9.2002 16:41

Stealth

Dr. Rath
je podle mého názoru arogantní floutek typu "Dr." Sládka, který byl a bude především nemakačenkem, populistou a škodičem. Slyšel jsem toho šaška, jak říkal (reakce na to, že lékař ošetřil někoho nad rámec svých povinností), že bez zaplacení by ho neošetřil a klidně stávkoval. To je opravdu člověk hoden Aesculapovy přísahy. Měl raději dělat taxikáře nebo pasáka - víc by si vydělal a nemusel by otravovat svými výplody. Dělá jen hambu poctivým lékařům.
0/0
25.9.2002 9:20

jakub

Re: Dr. Rath
Aesculapova přísaha neexistuje ty trumpeto
0/0
25.9.2002 9:59

Belzebub

Jen forma oblbovani
Souhlasim s pudlajsem. Nasi chudaci lekari jsou to nejdulezitejsi co ve state mame tak jim proboha vsem dejte alespon 100.000. Tohle je nazor skupiny lidi ktera si rika lekari a povazuje se za elitu. Tak
1- ten odchod nebude tak divoky, kdo chce odejit musi si udelat venku atestaci, musi umet rec nebo byt opravdu spicka ve svem oboru. To prvni je komplikovane a tech druhych tady moc neni.
2- nazor ze ve 30 muzete byt spickovy architek nebo informatik ale jako lekar musite studovat cely zivot. Opet klasicky priklad uvazovani dusevne omezenych jedincu provozujicih povolani lekare. Chtel bych toho spickoveho uznavaneho 30ti leteho architekta videt. Jsem v oboru podstatne dele ale jeste jsem takovy exemplar nepotkal. ten architek musi prave tak studovat cely zivot a o dalsim studiu informatiku se nebudu ani zminovat. Tam plati ze co bylo pred rokem  je z doby prehistoricke. Jen tak mimochodem pocitace zacinaji panum lekarum slusne fusovat do remesla a s podstatne vetsim procentem uspechu. Na druhe strane vidim 30ti lete lekare kteri se povazuji za vrchol lidstva, rozumi vsemu a kecaji suverenne do vseho, hlavne pak maji presnou predstavu o svem platu. Kdyz pak prijde na lamani chleba tak si pletou levou a pravou nohu nebo lehkou chripku s podebranym palcem.
3- Nechapu kde se vzal nazor , ze studium mediciny vyzaduje ty nejinteligentnejsi jedince. Podle mne muzete byt celkem hloupy ale musite byt schopny si do hlavy nacpat kvanta poznatku z literatury. Nejake tvurci dalsi zpracovani informaci -coz je vlastne tvurci inteligencni prace a tudiz dukaz pritomnosti inteligence- tam v 80 %  neexistuje. Jen potrebujete vyhledat vzdy ten spravny suplicek . Pro srovnani vemte vetsimu obvodnich lekaru kteri se lisi od starych korenarek jen tim ze nemaji jejich znalosti ale zato jsou nekne nafoukani.
0/0
25.9.2002 9:17

entler

Re: Jen forma oblbovani
Až onemocníš Belzebube,tak se zastav u špičkového architekta nebo informatika.Přeji Ti hodně štěstí!
0/0
25.9.2002 9:42

Pavel

Re: Re: Jen forma oblbovani
Ty troubo, na každém kroku se setkáváš a využíváš výtvory jiných profesí než lékařů. Kde bydlíš, do čeho se oblékáš, kde si sebral telefon, jak ses dostal k internetu,........???Tady jde jenom o to, že lékaři nejsou nějaká elita národa(když už,tak rozhodně ne jenom oni a rozhodně ne všichni) a nejsou jediní,kteří by se na západě měli lépe.
0/0
25.9.2002 10:19

entler

Re: Re: Re: Jen forma oblbovani
Pokud budeme mít elitu tvého typu,s tvým slovníkem a s tvými vyjadřovacími schopnostmi,tak Bůh s námi!
0/0
25.9.2002 10:51

X.W.

Re: Jen forma oblbovani
Ne všechny okolní země vyžadují atestace!!! Některé dokonce uznavají naše!!! Většina českých lékařů ovladá alespoˇjeden jazyk - angličtinu, němčinu, je to totiž nutnost pro další studium.....
0/0
25.9.2002 11:51

alfa

Re: Jen forma oblbovani
Ta tvůrčí inteligenční práce je na tvém příspěvku vidět. Naprostý důkaz přítomnosti inteligence! Doporučuji Ti vyhledat si svůj špuplíček, kam bys ty tyto bláboly schoval a raději s nimi už nevylézal. Blbe.
0/0
26.9.2002 12:20

eno

Já tedy nevím ...
V tomto oboru jsem naprostý laik. S lékaři se setkávám, jenom když musím, ale i na špičkovém pracovišti, kde se mnou jednali velmi ohleduplně, jsem měl pocit, že jsem naprosto nesvéprávný tvor, kterému nemusí lékaři ani sestry nic moc vysvětlovat ( přitom mám vysokou školu s chemickým zaměřením, probírali jsme poměrně důkladně biochemii člověka i anatomii). Ale tento článek je trochu přistřižený za vlasy. Buďto nemají u nás doktoři do čeho píchnout, nebo je jich nedostatek, nebo mají málo peněz (z výpovědí jsem ten pocit neměl) nebo tady nechtějí pracovat nebo co. Že odchází určitá část profesionálů za prací jinam, je přece běžné a důvody jsou většinou jak objektivní tak subjektivní. Obávám se, že pan dr. Rath nebyl dlouho vidět ani slyšet, tak se¨zviditelňuje.
0/0
25.9.2002 9:14

Martin

Zabit 2 mouchy jednou ranou
Ja jsem pro, aby doktori odesli do ciziny tam si vydelali penize, ziskali dalsi zkusenosti a pak se vratily do svoji vlasti, kde budou poskytovat jeste kvalitnejsi sluzby. Ale v pripade, ze by v cizine zustali natrvalo, poripade by ziskaly obancstvi. Muslely by vratit cast nakladu spojenou s jejich studiem tady u nas stejnou jakou plati zahranicni studenti. (a to pro veschny IT odborniky, ...). Jeste bych k tomu dal podminku, ze musi odejit cela jedna rodina socialne slaba (rasisticky utlacovana) aby si mohla zvysit uroven uroven sveho zivota.
0/0
25.9.2002 9:11

Fantom network

Blb a demagog zůstane blbem a demagogem .
Takové řeči jsou úplně k ničemu. Nemohu přece srovnávat platy v jakékoliv oblasti zde a jinde. Asi i uklízečka v Německu má víc než český průměrný lékař. Na straně druhé jaký plat má Rus-lékař ??? nebo Číňan ? proč se nepřirovnáváte k nim. Jaké platy mají naši učitelé a pod. Proč se pořád vyčleňujete jako něco nadlidského. Kde by dnešní medecina byla bez ostatních profesí - techniků, chemiků atd. - to by se léčilo pořád mastmi a lektvary. A jaké oni mají p laty oproti zahraničním kolegům !!!
Pokud tedy se českému lékaři nelíbí jeho plat, má možnost jít dělat třeba pasáka, tak si vydělá určitě víc. To platí samozřejmě pro všechny profese. Prostě žijeme zde a komu se to nelíbí a je kapacita určitě se venku chytí.
Pane doktore Rathe jste osel a jestli Vy představujete ČLK tak to je hrůza. Je zajímavé, že různé kapacity, které známe z  TV (Pafko..a desítky dalších géniů pracujících nenápadně a naprosto skromně) tak pořád nebrečí. Vy asi nejste doktor, ale politik a handlíř. Vy nadutý osle !
0/0
25.9.2002 9:09

občan Česka

Jejich odchodem nezahyneme
Drzost bílých havranů nezná mezí:
1) Dnešní medicína je postavena na technice. Lékař mnohdy ani neumí vyhodnotit výsledky z tomografů atd. Jak to že ti, co vymysleli, provozují, udržují nebo opravují tuto špičkovou techniku mají malé platy a společensky jsou vnímáni jako opraváři akorát tak dobří, aby vyměňovali doktorům na pokojích žárovky, kterými si mohou posvítit na sestřičky místo aby si raději posvítili na sebe.
2) Společnost, která si na první místo svého obdivu dává lékaře, nutně musí být nemocná. Ať zkusí si otevřít soukromé praxe, ale ne placené pojišťovnou. Asi by obdiv lidí rychle vychladl. Jedno se jim však nedá upřít. Ze společenské vrstvy starověkých otroků se vypracovali na tzv. elitu. Mají štěstí. Dříve když dobře léčili vrchnost dostali peníze, když neuspěli, přišli o hlavu. 
3) Jsou tedy dnes vrchností, ohlupují lidi a jeden druhého kryjí. Blábolí o odpovědnosti. Copak hasiči zachraňující lidi z ohňů nebo vody nemají odpovědnost. Ti však nás nevydírají, že odejdou do zahraničí za lepšími platy. A tak by se dalo pokračovat.
4) Nikdo nemá odvahu říci pravdu ani konec konců ti dobří lékaři, kteří svou práci berou skutečně jako poslání. A rozhodně nikdo z nich neživoří, tak jako ostatní vědci, výzkumníci, technici i učitelé. Chcete-li dřívější terminologií pracující inteligence.
5) A nyní pro ty, kteří by chtěli toho darebáka pisálka žalovat. Ano jejich moc je již tak nebezpečná. Jeden významný a obdivovaný šlechtic v článku v časopisu Reflex před lety napsal: "Největšími vyděrači na světě jsou právníci a lékaři". Konec citátu. Stručné, výstižné a k zamyšlení.
6) Na závěr: "Lékaři, který onemocní, by měli vzít diplom". G.B.Shaw. Proto je nutné zrušit ten kolektivismus v nás. Potom snad oceníme všechny schopné jednotlivce tedy i mnoho našich lékařů.
0/0
25.9.2002 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.