Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trhliny vyhnaly další obyvatele Karlína

Obyvatelé dalších dvou karlínských činžáků ztratili jistotu, kde budou bydlet. Ve zdech se objevily trhliny a na některých místech se propadla část stěny. Zatím ale není jasné, zda radnice rozhodne dům zbourat. "Domy v Sokolovské ulici číslo 51 a 53 jsou zatím neobyvatelné. Musíme udělat analýzy. Nadále na ně budou dohlížet statici," řekl iDNES starosta osmého obvodu Josef Nosek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

Objekty C
Naprosto souhlasím s tímto názorem. Bordel jaký je nyní v Karlíně se snad ani nedá popsat. Když se člověk projde po Karlíně večer nenarazí na jednoho policistu. O to více jsem byl překvapen, když jsem bez problémů vstoupil do domu, který je označen C/N. Znamená to, že policie majetky občanů vůbec nehlídá. Už mám dost řečí pana Noska, že pokud se do Karlína nenastěhují lidé nebude zde fungovat doprava atd.
Když jsem navštívil výše jmenovaný dům, o kterém prohlásil starosta, že se do něj budou obyvatelé moci nastěhovat za týden až 10 dní, nevěřil jsem vlastím očím. Zdi po celém době extrémně popraskané, to samé schodiště. Ať radši přestane lidi blbnou a řekne to "naplacato".
 
0/0
3.10.2002 15:29

Frk

Re: Objekty C
říct to nemůže, protože by jej obvinili z šíření poplašné zprávy, nechme v klidu karlín spadnout a pak tam postavme železobetonové paláce
0/0
3.10.2002 18:24

Plk

A bude jich víc...
protože karlín je na bývalém toku vltavy...
0/0
3.10.2002 14:15

Petr

Jaképak přeřazení z B na C !!!
To je strašně zajímavé, že náš dům Sokolovská 51/46 byl od 1.10.2002 přeřazen z kategorie B na C/N. Mám doklad o tom, že tento dům je v této kategorii zařazen od 12.9.2002. Taktéž v mapách na MČ Praha 8, kde jsem si tehdy byl tento stav ověřit, byl dům označen jako C/N. Opět je vidět perfektní informovanost a předávání informací od MČ Prahy 8 svým obyvatelům a médiím.
0/0
3.10.2002 7:20

stankl

Nevíte o čem mluvíte
Kritizujete S. Křečka, ale argumenty povětšinou zůstávají u všeobecných blábolů, které patří někam do 19. století. Pokud jsem Křečka slyšel v televizi a četl v novinách, jeho argumentace byla na rozdíl od té vaší fundovaná.
0/0
26.9.2002 22:20

Gaston

Re: Nevíte o čem mluvíte
Ještě nikdy jsem od Křečka neslyšel ani neviděl fundované a smysluplné argumenty. Tento expert ČSSD pro bytové otázky neobhajuje nájemníky (jak rád tvrdí), ale obhajuje pouze nesmyslné znění zákonů a vyhlášek (regulaci nájemného, odstupné, ...), které vytvářejí konflikty mezi nájemníky a pronajimateli. Populistickými výroky a strašením nájemníků si pouze nahání klienty do své advokátní kanceláře.
0/0
27.9.2002 9:44

Pavel

Re: Re: Nevíte o čem mluvíte
Dokud budu ve zdravotnictví brát 9000,- Kč čistého, tak BOŽE DÍKY ZA KŘEČKA!!! Jinak bych totiž s vaším neregulovaným nájemným bydlel pod mostem. Takhle mám sice 1+0 24 m2, ale za cenu, kterou jsem schopen zaplatit. A ten barák nepadá, má novou omítku i střechu... A to vše z našich nájmů. A majitel neprodělává a je spokojen. Takže o nutnosti vyššího nájemného blábolí jen mamonáři.
0/0
27.9.2002 10:46

Gaston

Re: Re: Re: Nevíte o čem mluvíte
A kolik je ta cena, kterou jste schopen zaplatit?
0/0
27.9.2002 11:21

Gaston

Re: Re: Re: Re: Nevíte o čem mluvíte
Doufal jsem, že podiskutujeme o faktech, ale čísla asi nejsou k dispozici.
0/0
27.9.2002 12:56

Honza

Re: Re: Re: Nevíte o čem mluvíte
A co ty osatni, kteri berou treba jeste min nez ty a nemaji to stesti, ze jim spadl do klina byt s regulovanym najemnym, ty kvuli tobe a podobnym musi opravdu bydlet pod mostem. Nebo u rodicu? To ti prijde spravedlivy?
0/0
27.9.2002 15:32

Jarmila

Re: Re: Re: Re: Nevíte o čem mluvíte
A to se domníváte, že deregulací se těm, kteří berou ještě míň, otevře cesta k finančně dostupnému bydlení? Nezdá se vám, že je to nelogické? Může mi to někdo rozumně vysvětlit?
0/0
27.9.2002 18:23

Bláža

Karlín je na vltavě..
a proto je jej potřeba včas zbourat. Je to stejný, jako by jste stavěli ve Stromovce.
0/0
25.9.2002 14:22

Miloš

Krečkoviny
Je zajímavé jakými bláboly nás pořád pan Křeček a jemu podobní krmí.Jsme v Čechách a populismus jenom kvete.je to jako se školstvím,zdravotnictvím-milí občané nedovolíme (ČSSD) placení těchto služeb.Přitom to platíme neadresně ze sociálního,zdravotního,daní.S byty prašť,jak uhoď.Řeči o vyhazování nájemníků na ulici v důsledku deregulace jsou mesmyslné a jestliže někdo nerozumí ekonomickým zákonitostem (Křeček),mile rád ho odkážu nejenom na teoretické prameny,ale na zkušenosti západních sousedů v Evropě po provedení deregulace.Ale proč,vždyť u nás je heslo "všechno všech" zažité již desetiletí,viď Křečku 
P.S.:všechno všech a nic ničí-chceme zase šedivé omítky?
0/0
25.9.2002 13:59

Jan

Reakce na prispevky k clanku
Jako majitel domu v Karline bych chtel uvest toto: ne vsechny domu jsou "chudinske" nebo nekvalitni, vetsina domu je pomerne v poradku a casto i v lepsim stavu nez domy, ktere zrovna nejsou v Karline (tj. zdaleka ne vzdy se jedna o byty s pavlacemi apod., ale o byty, u kterych se trzni najemne - vzhledem k dopravni poloze a rozloze a kvalite bytu - pohybovalo v radu napr. 20.00- 30.000 Kc pred povodni). Souhlasim s tim, ze regulovane najemne je hloupost, protoze to po nekolik jenom brzdi rozvoj trhu z byty - na jedne strane je nesmyslne regulovane najemne, ktere NAPROSTO nestaci na pokryti ani BEZNYCH UDRZOVACICH VYDAJU (tj. zadne vyskakovani si nebo extra vydaje), a na druhe strane je proto cerny trh s byty, kde nevlastnici pronajimaji za cerne(=nezdanene) penize byty obci apod., ktere vubec nemaji pravo pronajimat. Pan Krecek je blazen, coz se o nem vi, ale bohuzel je v parlamentu a obcas se objevuje i v TV, takze postaveni najemniku je stale o neco silnejsi nez pronajimatelu. Pak neni divu, ze se nekteri majitele domu snazi vznikle situace zneuzit (tim se jich nechci zastavat, jenom jejich reakce je proste pochopitelna).
0/0
25.9.2002 11:03

Warner

Re: Reakce na prispevky k clanku
Souhlas. Mladi nebydlici dotuji trojnasobne bydlici duchodce. Nejprve v cernem najemnem plati majitelum domu i to, co si nemohou z rozkazu statu vzit na regulovych najemnem z bytu se starou smlouvou, v danich plati dotace na regulovane najemne v obecnich a statnich bytech, a ted se navic jako snad jedine zvysuji (nezdanene!) duchody, zatimco treba nemocenske, pridavky na deti ne, dane (pokud to socanum projde) ano ... At zije CSSD = Ceska Strana aSocialnich Duchodcu!
0/0
25.9.2002 11:59

Kritik

Re: Re: Reakce na prispevky k clanku
Zdá se, že mezi příbuznými a známými nemáš důchodce, t.j. lidi, kteří většinu svého života makali za totality a teď platí regulované nájemné, které činí nezřídka dvě třetiny z těch královských důchodů. Chtěl bych Tě vidět, jak bys s tím vycházel. Tím nechci řict, že systém je v pořádku ale nevoz se (jen) po těch slabších.
0/0
2.10.2002 23:04

cibulka

Re: Reakce na prispevky k clanku
to bych chtěla vědět, jak to musel být velký byt a co v něm všechno bylo, aby nějaký blázen za něj dal 30000 kč měsíčně.
0/0
25.9.2002 12:15

cassiopeya

Re: Re: Reakce na prispevky k clanku
Probuďte se, po Praze je spousta bytů, které se pronajímají i za daleko vyšší částky než zmiňovaných 30 000.
0/0
25.9.2002 13:42

Jan

Re: Re: Reakce na prispevky k clanku
Napr. byt pres 100m po rekonstrukci, ktery firma pronajima pro sveho zamestnance vyslaneho ze zahranici - to je celkem standardni pripad a uprimne receno najemne v teto vysi patri spise k tem nizsim. Jinak najem kolem 30,000 pochopitelne pro nasince neni.
0/0
25.9.2002 14:12

pepe

Re: Re: Reakce na prispevky k clanku
Cibulko, Cibulko, ty nejsi z Prahy, viď?
0/0
26.9.2002 17:06

Gaston

Re: Reakce na prispevky k clanku
Vám se opravdu daří pronajímat byty za 20 až 30 tisíc? Jak takový byt vypadá? S vaším hodnocením Křečka nesouhlasím. To není blázenon je jenom neskutečně vychcaný (jinak se to nedá napsat) lump.
0/0
25.9.2002 13:17

VHý

Re: Re: Reakce na prispevky k clanku
Souhlas
0/0
27.9.2002 8:27

VHý

Re: Reakce na prispevky k clanku
Můžete mi vysvětlit, co je to za tupce, kteří platí 20 - 30 tisíc měsíčně za nájem? Normálnílidi by si museli za ty peníze pořídit hypotéku a splácet. Uvedené nájemné by stačilo na splátku hypotéky ve výši 4,0 až 5,5 mil. Kč. Nakonec by to byl i barák
0/0
27.9.2002 8:34

GhorX

Re: Re: Reakce na prispevky k clanku
A než tu hypotéku dostanou a našetří potřebných 30%, tak jako mají bydlet kde, kreténe ?
0/0
2.10.2002 18:38

Honza

Re: Re: Re: Reakce na prispevky k clanku
Ghorx je ubozak...skoda,ze ho nevzala velka voda...
0/0
2.10.2002 20:11

noname

jde jen o prachy.....
Stary byt ma regulovane najemne, tedy par korun - rekneme ze maximum je v Karline 1000Kc. Kdyz dum spadne a ja na miste postavim novy obytny dum, jedna se o novy byt, tudiz nespada pod regulovane najemne. Kdo z financniku by nechtel novy byt 3min pesky od kancelare na Florenci?? A kdo z majitelu soucasnych neudrzovanych domu by nechtel vydelavat 10x -20x vic??
0/0
25.9.2002 2:28

Gaston

Re: jde jen o prachy.....
Máte pravdu: Regulované nájemné bourá domy. Není na čase regulaci zrušit?
0/0
25.9.2002 7:40

madla

Re: jde jen o prachy.....
A jaké nájemné bys chtěl platit za byt bez tepla a se společným záchodem na pavlači. (nejsem róm a neplatič)
0/0
25.9.2002 9:17

Gaston

Re: Re: jde jen o prachy.....
Třeba stejné, ale neregulované. Prostě obyčejné tržní.
0/0
25.9.2002 13:03

Ivo

Re: Re: Re: jde jen o prachy.....
I kdybychom měli neregulované nájemné, diktované v centru ve skutečnosti bohatými z celé ČR i světa, neznamenalo by to konec zmíněného problému. Bouralo by se pro modernizaci bytů i pro kanceláře, které vynesou ještě víc. Nesnažte se vidět za vším regulaci. Parlament volí i obyvatele Karlína, ne však obyvatelé New Yorku, Moskvy či Paříže, kteří se chtějí zabydlet u Vltavy.
0/0
25.9.2002 14:28

Gaston

Re: Re: Re: Re: jde jen o prachy.....
Ale ta regulace za tím je! Ta překrucuje normální pravidla. Je pravda, že by se bouralo a přestavovalo. A bylo by to dobře. Magistrát má dohlížet na to aby z centra nemizel bytový fond a nenahradily ho kanceláře. On povoluje případné vynětí z bytového fondu. Vám se zdá normální, že jsou ekonomická pravidla nastavena regulací tak, aby se majitelům domů vyplatilo kvalitní provozuschopný dům zbořit a postavit místo něj jiný?
0/0
25.9.2002 14:46

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: jde jen o prachy.....
Ivo, ty už čteš Haló noviny? Začíná to na tobě být znát...
0/0
25.9.2002 17:26

Ivo

Parcely bodnou...
Není divu, že po ničivé povodni je řada karlínských domů poškozených. Mnohé by se ovšem daly zachránit. V Karlíně, stejně jako i v dalších pražských čtvrtích, už před povodněmi usilovali mnozí majitelé o zbourání svých domů za účelem výstavby nových kancelářských objektů. Až příliš často byli úspěšní. Je jasné, že povodeň přišla pro mnohé vlastníky jako dar z nebe. V Praze má "zlatokopectví" zelenou a obyvatelé jsou k tomu dost laxní. Inu, pod svícnem bývá tma a do pěkných měst budeme moci přece v budoucnu vyjíždět...
0/0
24.9.2002 21:06

Randal

Re: Parcely bodnou...
"Mnohé by se ovšem daly zachránit." ...a kdeze jste studoval tu statiku pozemnich staveb, pane kolego? Na "Vyssi divci" ?!! Nastesti jsou v oboru i lide, kteri radej budou celit laickym rozhorcenim a nepusti lidi jeste mesic domu, nez aby na ne ten dum po zime spadl.Odpovednost za obet by totiz nesl prave statik...
0/0
25.9.2002 15:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.