Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta blokují okolí Obecního domu

Libeňský a Hlávkův most se otevřou zítra pro všechna auta, řidiči by měli od stejného dne jezdit po Strakonické opět ve čtyřech jízdních pruzích. Tato zlepšení dopravy však nepomohou centru města, dopravní chaos bude dále vládnout v ulicích v okolí náměstí Republiky. Magistrát totiž souhlasil s odstraněním obřích betonových květináčů, které bránily projíždění vozidel u Obecního domu z Příkopů na náměstí Republiky, a souhlasil tak s jízdou aut v obou směrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gazela

Re: cyklistický stezky
Uz jste nekdy vyzkouseli, jak rychle se dostanete na kole do mesta treba z Modran? Pritom to neni o nic moc dal nez Jizni mesto, akorat odtamtud vede prima a rovna cyklisticka stezka. Teoreticky neexistuje duvod, proc by stejna stezka nemohla vest prave z Jizniho mesta. Dale: pred Kotvou jsem parkoval uz mockrat a nikdy mi kolo neukradli - mam dobrej zamek. Na dopravu po centru je kolo naprosto genialni - clovek prejede za pet minut trasu, kterou by jinak jel nebo sel treba dvacet minut.
Proc maji lidi, ktery evidentne v Praze nikdy v zivote na kolo nesedli, porad potrebu zasvecene vysvetlovat, proc to nejde? Ono by to slo moc dobre, jen by k tomu musela byt politicka vule. Mozna zrovna vy opravdu bydlite nekde, odkud by se do centra jezdilo tezko; ale to prece nic nemeni na tom, ze statisicum lidi by sit cyklostezek nabidla efektivni, rychly, laciny a pro nas vsechny zdravy zpusob mestske dopravy.
0/0
25.9.2002 9:41

Pavel

Nechci byt zlomyslny, ale novinar by nemel psat uplne kraviny. V tomhle clanku to tak bohuzel je.
0/0
25.9.2002 8:44

Petr

To se zas něco povedlo
Tak nad tímhle se fakt musím zasmát..
0/0
24.9.2002 16:46

P. Plechata, Praha

To snad psal košický dopisovatel MFD!
To snad nemohl napsat někdo, kdo v Praze žije a v centru se pohybuje
(leda by byl namol či měl těžkou kocovinu)
K čemu ten článek má vůbec sloužit? Vždyť je to jeden blábol za druhým!
  1. Zítra bude otevřen Libeňský a Jiráskův most, nikoli Hlávkův. Ten je totiž už dávno prakticky jedinou spojnicí z pravého břehu na levý (kromě těch cca 70.000 držitelů povolení "D"
  2. Průjezd před Obecním domem je otevřen již cca měsíc
  3. Není ale vázán na průjezd od Příkopů (to by si řidiči mnoho nepomohli), ale navazuje na dočasně obousměrně průjezdnou Hybernskou. Ta je nyní prakticky jediným průjezdem na náměstí Republiky po dobu, kdy je uměle zneprovozněn pro osobní dopravu (tedy pro slušné řidiče, ti otrlí a Déčkaři na mostě vytvářejí provoz takový, jako tam je za normálních podmínek.
Navíc:
K čemu jsou uzavírky, když je už skoro nikdo nedodržuje a ani nikdo nekontroluje! Včera v odpolední špičce byli na Horním konci Chotkovy ulice "tři strážníci". jeden řídil plácačkou dopravu a dva přihlíželi, jak do Chotkovy kolem přenosné cedule "Zákaz vjezdu" s doplňkem  "kromě MHD" jede souvislý proud vozidel. asi by se měli věnovat smysluplnější práci...
A kolik vozidel má vlastně výjimku? Sdělovací prostředky stále jen mluví a píší o 20.000 držitelích. Zkusil ale někdo z "investigativních žurnalistů zjistit, pro kolik vozidel tito držitelé (např. AAA taxi, UPS ap.) povolenky získali? Jaké je pořadové číslo nejvyššího povolení "D"
Zřejmě ne. Všichni jen papuškují polpravdy a lži, které jim servíruje náměstek Hejl, který se rozhodl udělat hejly z nás všech ostatních.  
0/0
24.9.2002 14:59

Zdeněk

Cyklistický stezky??
Musím se pozastavit nad návrhem představitele ekologické org. (bohužel se právě nemohu podívat jaké) na zavedení cylistických stezek - prý by to pomohlo dopravě v centru. Idea je to pěkná, ale už vidím, jak někdo z Jižního města popř. Stodůlek přijede do centra na kole (muži v oblecích, ženy s podpatky atd.) .. je to opravdu dost daleko. Navíc, někde před Kotvou by kolo vydrželo stát asi tak minutu, než by ho někdo ukradl (i se zámkem). Systém erárních kol, jak funguje třeba v Holandsku, krachl např. ve Vídni, takže předpokládám, že u nás by krachl taky (rozkradení kol), takže tudy cesta nevede. Netvrdím, že auta pouze s řidičem jsou v tuto chvíli ideální, ale rovněž si neumím představit, že předtím, než vyjedu, obejdu svůj dům a poptám se lidí, jestli taky nejedou do centra. Zbývá preference MHD, o niž jsem přesvědčen, že jí většina lidí využívá. Nemyslím si totiž, že by někdo dobrovolně absolvoval několikahodinové fronty v centru, pokud by nemusel (alespoň ve většině případů). Proto bych poprosil představitele ekologických sdružení, aby když už proti něčemu protestují, navrhovali smysluplné alternativy, jinak ať mlčí. Na to, že je doprava v centru průser, nemusím jimi být upozorňován - to vidim sám.
0/0
24.9.2002 14:46

BajnyPhoenix@centrum.cz

Re: Cyklistický stezky??
Absolutně souhlasím,ja jsem přesně ten případ pokud nemusím,auto odstavim a jedu MHD.Jenže ne vždy mám na výběr takže i mě je možné záhlednout v kolonách i když se většinou je snažím objet přes okrajové části Prahy
0/0
24.9.2002 15:09

Pavel

HLÁVKŮV MOST JE OTEVŘEN UŽ DÁVNO
Hlávkův most byl otevřen hned poté, co opadla voda. Autor článku si pravděpodobně spletl mosty. Informace, kterou chtěl autor sdělit ztrácí úplně smysl, když je od počátku zmatená. Toto je další důkaz neprofesionality redaktorů iHNES (MF DNES).
0/0
24.9.2002 13:47

BajnyPhoenix@centrum.cz

Zákaz provozu
Jezdit místní obyvatelé? To je docela kravina,spousta lidi v Praze pracuje a dojíždí.A mimo jiné,napříště zakážeme jezdit pražským autum třeba na chalupy.Necháme tam jezdit jenom  naše auta ne? Místní.A pak to zakaže každé město.Zní to blbě co? Take je to hovadina zakázat provoz.Spíš to chce najít řešení.
0/0
24.9.2002 12:22

cassiopeya

Re: Zákaz provozu
Jo, spousta lidí v Praze pracuje a dojíždí, od toho jsou ale parkoviště P+R. Jsem přesvědčena, že v těchto kritických dnech by měli mít od centra přístup jen místní, případně taxi. Zásobování se taky dá vyřešit jindy než v dopravních špičkách. Výjimek bylo uděleno tolik, že už postrádají smysl.
0/0
24.9.2002 12:59

BajnyPhoenix@centrum.cz

Re: Re: Zákaz provozu
No ja jsem zvykly nechavat auto na okraji Prahy kdyz jedu z Plzne tak ho necham ve Zlicine na parkovisti a jedu metrem do centra.
Jenze kdyz jezdim z jihu z PB tak prijizdim po Strakonicke a jak rad bych nekde nechal auto,jenze bych rad vedel kde,kdyz prvni moznost parkovani je az Smichov a tam uz se musim prokousat v zacpach.Nastesti ted mohu na pracoviste jinudy a mohu to objet pres Lhotku,ale co mit praci v centru jako driv?
0/0
24.9.2002 13:22

Posleda

Re: Re: Zákaz provozu
Je fantastické, jak všichni předpokládáte, že každý jezdí služebně autem do Prahy (případně v Praze z periferie do centra) sám (to může být v zásadě pravda), ale jen s kufříkem či aktovkou. 
A když pojedu do Prahy s kufrem a a navíc dvěma či třemi přepravkami různých složek papírů, tak předpokládáte, že auto nechám na P+R a budu vše přepravovat metrem, tramvají, busem či vlakem a ještě několikrát přestupovat? Vždyť i na to dotáhnout to z P+R k MHD by znamenalo mít rudl. Ale co potom s ním?
A to už neuvažuji o různých řemeslnících, kteří jezdí do obchodů a kanceláří dělat různé zakázky. Jak se budete tvářit, až se vám do tramvaje necpe instalatér vre špinavých montérkách (to se často děje), ale ještě s kufrem s vrtačkou, svazkem trubek a záchodovou mísou. Určitě oceníte, že nejede ucpávat centrum autem.
A přesně takhle je nedomyšlená kampaň magistrátu "Nejezděte do Prahy, je neprůjezdná" (blbordy u dálnic), "Nevjíždějte do centra", "sice vám milostivě otevřeme Jiráskův most, ale asi vám nezbyde než po něm jezdit sem tam, protože Resslovkou a Ječnou na Vinohrady či na magistrálu vás nepustíme,   zdržovali byste nám tramvaje".
Přitom argument o zdržování tramvají v Resslovce (taky na iDNES bylo v minulých dnech citováno) je zcela absurdní. Resslovkou tramvaje nejezdí, po nábřeží zatím jezdí jen 21 (první křížení - se semaforem) a jediné "kritické" místo je křížení na karlově náměstí, kde ale jsou také světla. Při tom ale magistrát zprůjezdnil pro auta Spálenou, kde to ale nedoplnil zákazem  zastavení, takže auta jezdí přímo po kolejích a blokují tramvaje. U Máje dokonce ve směru od ND tramvaje několi dní nestavěly vůbec, protože se prý tvořily fronty na Národní....
Na magistrátu jsou buď úplní trotlové, nebo se snaží trotly udělat z nás.
 
0/0
24.9.2002 17:43

Tomáš

Re: Re: Zákaz provozu
Jo jenže na P+R se nesmi nechat auto přes noc a když jsem ho jednou nechal na nehlidanem parkovišti na kraji Prahy, tak bylo druhý den vykradené (no nic sem tam neměl a zabezpečení proti nastartovaní mám taky dobrý, ale musel sem měnit rozbité okénko), takže prostě do centra jet MUSÍM.
0/0
25.9.2002 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.