Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči upadla protéza. Srazil ženu

Když letos v únoru invalidní důchodce Jiří Stříbrný z Domažlic po dvou vypitých pivech sedal do automobilu, netušil, co vše v následujících minutách způsobí a jak moc si tím nakonec i on sám zkomplikuje život. Sotva totiž ujel pár metrů, uvolnila se mu protéza nohy a zablokovala brzdu. Auto srazilo ženu, která se tou dobou vracela z práce domů. "Asi před dvěma roky se mi něco podobného stalo. Tehdy jsem bez problému protézu zpod pedálu vyndal a jel. Mám krátký pahýl, takže mi na něm protéza dobře nedrží," vyprávěl před soudem důchodce Jiří Stříbrný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xy

Chlastal, tak at si chodi pesky!
Jestliže někdo vědomě sedne do auta se 2 pivy, tak také musí počítat s tím, že když se něco stane, že musí přijít trest! Musí tedy počítat i s tím, že bude jezdit dále autobusem! Kdyby Vám zmrzačil Vaše dítě nebo ženu ( třeba by skončili na vozíku ), tak je na vše pozdě. A před takovými lidmi se musí společnost bránit! Třeba i exemplárně!
0/0
24.9.2002 10:44

Martin

Aspon tu protezu mohli odsoudit na 5 let
kdyz uz to nestesti zpusobila. Vzal bych mu ji a zavrel na Bory do cimry ke Kajinkovi.
0/0
24.9.2002 10:34

Věra

Re: Aspon tu protezu mohli odsoudit na 5 let
Myslis jako tu protezu? To mat byt for nebo co?
0/0
24.9.2002 11:56

kokot

...
komentare nekterych lidi me docela desi...
0/0
24.9.2002 10:27

Peda

Vzal bych mu protezu i s tou druhou nohou ... volovi
0/0
24.9.2002 9:32

Spravedlivý

Re: Vzal bych mu protezu i s tou druhou nohou ... volovi
A usek bych mu ruce a vypích voči
0/0
24.9.2002 10:12

Honza

Co se tak rozčilujete ???
Co se tak rozčilujete - dyť jsme v česku, a tady se z takových věcí až tak moc nestřílí... Tak co ?
0/0
24.9.2002 8:59

Killy

Jo, jo, to jsou věci ...!!
Jezdím od roku 1960, za jednu maličkou dávnou nehodu bez zranění se stydím dodnes, ale podobné případy, jako tento, mě vytáčejí. Výrok soudu je ostudný! Ten postižený pán by si ostatně měl zcela sám již uvědomit, že za volant nepatří (ale naivně si myslím že i další podobní - s vážnými poruchami zraku, neléčenou epilepsií a podobnými neduhy, notorici).To není ale to nejhorší, co nás občas potká. Po silnicích se řítí stále víc opilců (co na to mají), tmavých osob bez řidičáků v autech bez techničáků s neprůhlednými okny, lidí na čoprech bez helmy a "právem neomezené rychlosti", kamionů s "absolutní" předností v jízdě ..... a obávám se, že soudy budou v jejich případech postupovat podobně. Hrůza!
0/0
24.9.2002 8:38

Šulín

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.9.2002 9:26

Jakamarus

Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Jo miluju takovýhle pány v velkejch traků co si myslej, že 700 kobyl pod rezatým plechem je opravňuje k neomezenému pohybu po silnicích.
A v německu si asi nikdy nebyl debil
0/0
24.9.2002 10:09

Šulín

Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Jo chlape, těch kobyl je 580 a rezavý to zatím nemám. A budu rád až se s tebou setkám - počítám, že tě uvidím, jak tě seškrabujou z mýho nárazníku. Já zase pro změnu miluju pány v jakémkoli osobáku, co si myslej, že maj rychlý auto a kamionu ujedou. Zatím brzdím, ale až mi dojde trpělivost, tak někdo zařve - ubrzdit skoro 50 tun není hošánku sranda, vzduchové brzdy mají trošku delší reakční čas. A moje vina to nebude. A drž se radši od velkejch aut - mohli by ti ublížit! (Ani by ti nemusel ublížit ten náklaďák, ale třeba ten řidič)
0/0
24.9.2002 10:36

petr

Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
A hele, uz si nekdy videl co udela s kamionem za jizdy odsroubovany viko od nadrze a vhozena zapalena sirka ? Zpusobu jak prevratit jedouci kamion je celkem dost....... Pecejen ridis taky vsude nevidi, zejo.
A nejlepsi je, ze si vzdycky kamiony predjzidej v kopci cimz velice efektne blokujou dopravu. Mimochodem, kdyz s trackem vletis do neceho tvrdyho a dostatecne pevnyho, naves ti slisuje kabinu na placku.
To si zase nevedel ty, vid ? Vetsina havarii s kamionem skonci tak ze ridice odvazej nohama napred :-)
 
 
0/0
24.9.2002 11:42

Šulín

Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
1) sirka hozená do nádrže s naftou zhasne a nic nebouchne - nafta je hořlavina III. třídy - vyzkoušeno chytrolíne, zkus to taky a uvidíš.
2) Převrácení kamiónu je věc jiná - to je nepřizpůsobení rychlosti jízdy - jasná vina řidiče.
3) Smrtelně zraněný řidič náklaďáku je většinou z Liazky nebo z Avie, pozn. Avia a Liaz nejsou kamiony :-), kde kabina není tak tuhá jako u moderních kamionů. A když dojde ke střetu OS s NA, tak většinou ten, koho odnášejí nohama napřed je z OS.
Přeji mnoho šťastných kilometrů
 
0/0
24.9.2002 14:37

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Vážně si zkoušel hodi sirku do nádrže kamionu po delší jízdě ? To je něco jiného, než louže studené nafty na zemi. Za další, až zase budeš "předjíždět", zamysli se nad tím, že tě může dojet sanitka, policajti nebo hasiči a těch pár minut může rozhodnout o něčím žívotě. Stačí, abys nemohl uhnout, třeba v koloně; pak se nediv, až ti někdo vysvětlí zásady slušnosti devítkou.
0/0
24.9.2002 15:47

Šulín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Zkoušel jsem hodit sirku do kanystru s naftou (žiju ). Když je ohřátá, tak to jsem nezkoušel. A už ti nekdo vysvětlil slušnost monterajznou po hlavě? A s tím uhýbáním vozidlům s právem přednosti v jízdě - to jsou všichni řidiči stejný prasata (jak náklaďáků tak osobáků, ale musíš mi dát za pravdu, že tahač s návěsem se na tak malém prostoru těžko uhne - potřebuje aspoň 10 metrů, aby srovnal celou soupravu někam jinam), jeden uhne vlevo, druhý v pravo a vozidlo s majákem nemá stejně kde projet.  Fakt se nemůžu dočkat dne, až po sobě budeme na silnicích střílet (Civil War on the Road). Koupím si raketomet, abych to likvidoval po více kusech najednou.
0/0
24.9.2002 17:14

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
No, tak ořej naftu v uzavřené nádrži a zkus to znovu. Výpary jsou svinstvo. Zvlášť, když nepoužiješ sirku (to by za jízdy udělal jen idiot), ale kapesník, namočený do benzínu. BUM ! Dale nechápu, proč by mi měl někdo rozbíjet hlavu; po 15ti letech za volantem 2 malé nehody, obě nezaviněné, jezdím slušně. Dám ti za pravdu, že prase za volantem je prase bez ohledu na to, co řídí, ale já mluvil o situaci, kdy závody 90/89 způsobí, že zdržíš sanitku atd. Neměl by ses do toho vůbec pouštět, nechápu, proč bys chtěl předjíždět, když jedeš o 1 km/h +/- rychleji a víc stejně nemůžeš.
0/0
24.9.2002 18:30

madla

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Hoši, Hoši, jste teda velký frajeři,klobouk dolů. ale co kdybyste si šli někam na sluníčko plácat bábovičky, a přitom se můžete hádat, kdo z vás je "momentálně" zaostalejší.
0/0
24.9.2002 17:11

Šulín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
A ty nám do toho nekecej  Ne sorry. Omlouvám se. Už toho mám dneska dost. Čekám tady už od rána na nakládku a leze mi to na mozek.
0/0
24.9.2002 17:21

Killy

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.9.2002 10:37

Šulín

Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Je to všechno o respektování se jeden druhého. Řidiči osobních vozidel musí počítat s tím, že náklaďák se pomalu rozjíždí a tak ho většinou málokdo pustí. Kamiónu pak nezbývá nic jiného než si to "puštění" vynutit. A všichni se můžou zbláznit - ale jinak to nejde - přece nebudu stát na křižovatce půl hodiny jenom proto, že s kaminem nikdo nechce zdržovat.
0/0
24.9.2002 13:59

Martin

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.9.2002 11:46

Šulín

Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Jéžiš, samej Neználek. Chápu, že vás béčkaře neučej, že celková hmotnost soupravy může být 48 tun, ale to ti asi nevíš, tak tady ze sebe nedělej chytrýho. V jednom jsme za jedno - aviatiky vystřelit na měsíc. Protože když chytnu aviatika, kterýmu to jede 60, na jižní spojce a nesmím ho předjet, tak bych vyrostl. A k tomu předjíždění - motor by šel, ale omezovač ti pustí 85 - 95 km/h a tak se jede co to da. A to pak ten, co mu to jede 90 předjíždí toho co mu to jede 89 trošku déle. Já to teda řeším skrytým vypínačem. To by ses pak divil, jak dokážu prohnat lecjakej osobák - můj rekord je 150 (měřeno osobákem, který jel za mnou - tachograf ukazuje do 125) A na semaforech se nechytáš ani s dvoulitrem (když jedu jenom s tahačem). A k předjíždění osobáků - nemluvil jsem o předjíždění jako takovém, ale o tom, že se začnou hlavně před kamiony cpát když je někde nějaké zúžení a vůbec nerespektují systém zipu. A už vůbec se pak nediv, že se stává, že kamiony "zavřou" všechny pruhy, aby se tam osobáci pořád necpali. Až někdy sám pojedeš s kamionem, tak pojď diskutovat. Ale teď jsi pro mě nula.
0/0
24.9.2002 14:20

Killy

Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Nechme toho. Odbočili jsme od 2 piv a protézy příliš daleko!
0/0
24.9.2002 15:00

abc

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.9.2002 15:10

Šulín

Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Aspoň někdo to vidí i z té druhé strany. A je pravda, že jsme od té protézy a dvou piv odbočili docela daleko :-)
0/0
24.9.2002 15:51

Martin

Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
Hele  Suline, mel  bys  cist porande  nez  pustis  do  diskuse.  Psal  jsem, ze jestli jezdis  s 50t  tak  musis  mit   doprovod  a  to  je proste pravda.  Jen tak mim ochodem 48<>50. Ale to je jen maly detail.
Jeslti ja jsem  u tebe nula  je  mi vcelku jedno. Ty jsi ale timto  prispevkem jen potvrdil,  ze jsi skutecny debil. Pravidla ti zrejme nertikaji vubec nic (s nakladakem  smis  nejvic 80).  Takze nez  zase budes  srovnavat s Nemeckem,  tak se zkus  zamyslet nad tim, jak se na silnici chovas   ty osobne.  Uz jsi toho na sebe  totiz prozradil dost.  Ty jsi ten posledni, kdo by mel  narok  nekomu kazat.
0/0
24.9.2002 15:45

Šulín

Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
No to je opravdu malý detail - dve tuny. Jsem to proste zaokrouhlil. Ale mas recht, ze s takovou hmotnosti je to nadrozmerna preprava a ta musi mit doprovod a povoleni. Bod pro tebe.
Jo a tu rychlost jsem zkousel, kdyz jsem se vracel ze servisu v devet hodin vecer, samotnym tahacem a bylo na dalnici volno, takze jsem nikoho neohrozoval. BTW: Ty jsi nikdy nezkousel svuj osobak na dalnici "co to da?"->
Narozdil od jinych, ktery kdyz jedu osobakem se mi nalepi na prdel a zacnou blikat a troubit a buh vi co jeste za tim volantem delaj. To mi prijde jako velke ohrozovani, protoze nikdy nemuze vedet co se prede mnou stane a ja budu muset na brzdy a pak me sejme. Chapu, ze muj osobacek nevypada jako extra rychle auto, ale to je neopravnuje k tomu, aby me takhle davali najevo, ze mam uhnout, kdyz vim, ze mam uhnout, ale nemuzu. Byl bych opravdu zvedavej, jak by jim bylo, kdybych se jim nalepil takhle na prdel s tim 48 tunovym kolosem - jenze to si s nakladakem nemuzu dovolit. A taky nechapu chovani ridicu za kamionem - uplne se mu nalepi na naves, porad blikaji a jedou co nejvice vlevo, aby je videl. Tu prvni vec, vubec nechapu - akorat si ponici lak na aute od odletujicich kaminku. Ty dalši bych pochopil, ale stejne tim predjizdejici kamion nijak neurychli.
Tim bych tuto debatu o kamionech ukoncil.
0/0
24.9.2002 16:14

vado

Re: Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
....jo jo, predjizdeni kamionu na dalnici...
je to jen o tom, kdo je vetsi sobec, ridic osobaku, nebo nakladaku... Sulinovy predpoklady o desetimunitovem predjizdeni zrealnime na 5 minut a procvicime si matematiku ....
o kolik km/h musi jet pomaleji kamion A, ktery je predjizden kamionem B jedoucim rychlosti 100km/h, jestlize je predjizden po  dobu 5 minut? Predpokladem je, ze kamion meri 20 metru a vzdalenost mezi kamiony pred a po predjizdecim manevru je 5 metru. Vysledek je 0,36km/h.
pak muzeme postupovat dale.... kolik casu ztratil timto manevrem ridic osobniho auta jedoucim za predjizdecim kamionem? predpoklad je, ze jinak by jel 130km/h. Vysledek je 1,15minuty
No a ted at se dostaneme k nejakemu zaveru... je bezne, ze za cestu z Brna do Prahy potkate deset  kamionu, ktery zrovna predjizdi...
Takze ridic osobniho auta prijde o 11,5 minuty a ridic kamionu, ktery nebude predjizdet a zustane za pomaleji jedoucim kamionem prijde o 0,43 minuty
...bohuzel ridici kamionu asi v matematice moc dobri nebyli....
 
0/0
24.9.2002 17:58

Věra

Re: Jo, jo, to jsou věci ...!!
A divíš se? Vždyť dnes získat řidičský průkaz to je hračka. Když máš peníze, můžeš ho mít za týden a prakticky bez zkukšebních jízd....
0/0
24.9.2002 11:58

LS

Jak to, že mu nevzali řidičák?
Jak to, že mu nevzali řidičák? Pil, tak ať piká!!! Přece neomlouvá invalidita!
Znám několik případů starých lidí (mužů) přes 80 let, kteří řídí. Chodí sice na pravidlené prohlídky, ale "paní doktorka je hodná", tak jim potvrzení o způsobilosti vystaví. I když jsou na tom třeba ještě docela dobře, určitě už nemají příliš rychlé reakce. A v dnešním provozu jim ani nemusí upadnout protéza a neštěstí je hotové!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
24.9.2002 8:32

pilk

Re: Jak to, že mu nevzali řidičák?
Piká??? Ty jsi asi na základní škole za svůj pravopis moc nepykal, co?
0/0
24.9.2002 8:42

Guderian

Re: Re: Jak to, že mu nevzali řidičák?
To víš, on se moc díval na Pokémon.
0/0
24.9.2002 9:03

andrewdžekill

názor
Takže z rozsudku vyplývá, že pohodlí invalidy je nadřazeno nad životy lidí. Jsem zvědavej, co se bude dít, pokud ten invalida při jízdě autem někoho usmrtí, nebo těžce zraní. Podle mého názoru mu by měl být řidičský průkaz odebrán, navíc jel po požití alkoholu. Řekl bych, že zdravotní způsobilost  pro řízení automobilu je nedostatečně posuzována. Při čtení tohoto článku, jsem si vzpomněl na událost, jíž jsem byl nedávno svědkem. Na parkovišti jsem viděl nastupovat do auta starého pána a měl s tím hodně problémů. V duchu jsem si říkal, jak tenhle člověk může bezpečně řídit. Při výjezdu z parkoviště nedal přednost cyklistovi a pouze rychlá reakce a vyhnutí cyklisty zabránila nehodě. Můj názor je, že lidé od určitého vyššího věku by měli chodit na zdravotní prohlídky a v případě zhoršeného zdravotního stavu by jim měl být řidičský průkaz odebrán.
0/0
24.9.2002 7:45

Drson

Re: názor
Jsem zvědavej, co se bude dít, pokud ten invalida při jízdě autem někoho usmrtí, nebo těžce zraní.
Ta pani se lecila 4 mesice, a stale jeste ma zdravotni problemy... Tomu se snad rika "tezke ublizeni na zdravi", ne?
0/0
24.9.2002 11:48

Pavel

No to je teda dávka!
Takže, jestli tomu správně rozumím, pro invalidy zákaz chlastu za volantem neplatí. A nevzít mu papíry jen proto, aby mohl dál jezdit z hospody nalitej domů, to je HNUS
0/0
24.9.2002 7:06

Jakamarus

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.9.2002 7:00

Jiří

Re: Chlastal tak ať si jezdí autobusem
Ty asi neumíš číst nebo to máš v hlavě úplně vymetený. Proč asi je bez nohy? Přečti si to ještě jednou. Ja být ním už do autobusu nikdy nevlezu. Na druhou stranu nehodu způsobil a to pod vlivem a na to je trst mírný. Uložil bych mu ještě 500 hodin veřejně prospěšných prací.......
Co vy na to?
0/0
24.9.2002 8:29

LibbF

Re: Re: Chlastal tak ať si jezdí autobusem
Hm... sice máš trochu pravdu, ale: jedna věc je, že i s tou protézou může řídit, ale pokud měl problémy, měl s tím něco dělat. Druhá věc je to pivo a tady bych nic neomlouval - invalida neinvalida, jakmile ohrožuje lidi kolem sebe a vyrábí pak další invalidy, měl by být nekompromisní konec s řízením.
No a veřejně prospěšné práce s protézou? :-)
0/0
24.9.2002 9:02

Roman

Re: Re: Chlastal tak ať si jezdí autobusem
No to nemyslíš vážně?! Takže tělesný hendikep umožňuje páchat trestný čin, bez obavy z postihu? Uvědom si, že tu chodkyni mohl zabít! Strach z autobusu je chabá výmluva a ani si nejsem jist (z článku to nevyplývá), že to je ten důvod proč jezdí autem. Jistě je to pohodlnější a rychlejší, ale pro okolí je ten člověk nesmírně nebezpečný. Stalo se to dvakrát (uvolnění protézy), stane se to zase. Co když přes tu silnici bude příště přecházet 20 dětí s paní učitelkou - přikážeš mu 1000 hodin veřejně prospěšných prací? Třeba ve školce...
0/0
24.9.2002 9:03

Pepák

Re: Re: Chlastal tak ať si jezdí autobusem
Jo, jsem pro veřejný práce. Třeba by mohl roznášet poštu :-)
0/0
24.9.2002 10:26

Šulín

Re: Chlastal tak ať si jezdí autobusem
Srabe! Ja dva roky jezdil uplne bez ridicaku.
0/0
24.9.2002 9:16

Kendy

Re: Re: Chlastal tak ať si jezdí autobusem
Blbej jak necky, co?
0/0
24.9.2002 9:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.