Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko se přiklání k úderu na Irák

Česko připustilo nutnost vojenského zásahu v Iráku. Mezinárodní společenství se seznámilo s českým názorem během všeobecné rozpravy na zasedání Valného shromáždění OSN. Náměstek ministra zahraničí Jan Kohout v projevu zdůraznil, že je nutné pokračovat v tlaku na Bagdád, dokud nesplní všechny požadavky Rady bezpečnosti OSN. Prezident Havel během návštěvy USA už řekl, že zlu je třeba čelit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gimli

Představme si, že neexistují USA se svými mindráky a touhami. A teď mi někdo řekněte proč má ČR zaútočit na Irák. Je mezi občany ČR někdo, komu ublížil nějaký Iráčan? Zná někdo nějakého Iráčana? Je snad v Iráku někdo, kdo by nás tak hrubě urazil, že se to dá smýt jen krví? Porušili nějakou dohodu, kterou s námi uzavřeli? Jo a mimochodem, kolik našich lidí by Irák našlo na mapě na první pokus?
0/0
23.9.2002 17:33

mike

Asi
Dosadí novou vládu? Budou kontrolovat kohoutek? Jde opravdu o ropu? Anebo o co jim vlastně jde?
0/0
23.9.2002 9:57

Jan

Vazeni
Muze mi nekdo vysvetlit, proc USA nechteji zautocit napr. na Pakistan ci Indii? Ty jiz prokazatelne vyzkousely jaderne zbrane. Navic je vice nez jinde svazuje historie Al Kajdy. Proc zrovna Irak ted , kdyz USA dochazeji zasoby ropy??
0/0
23.9.2002 9:53

HORST

K čemu se přikláním já
Patrně budu v menšině, ale když je tady snaha neustále s někým válčit, jsem pro masivní preventivní úder proti USA, aby už nemohly nikomu ani škodit ani nikoho vydírat. Horst  
0/0
23.9.2002 9:11

mike

Re: K čemu se přikláním já
Myslím, že nejsi v menšině. přikláním se k tomutéž. Je třeba si uvědomit, že ne Irák, ale USA budou v tomto případě agresor. Jak mohou určovat Osu Zla, když jsou stejní. Asi by nemělo platit Oko za Oko (11.září).
0/0
23.9.2002 9:54

Garry

Re: K čemu se přikláním já
Naprostý souhlas, udělejme z menšiny většinu. To, že USA maj ještě větší rozpočet než dalších 10 států v pořadí zbrojení je neoddiskutovatelný fakt. Čili agresorem a nebezpečím č. 1 se pro svět stávají - moc nerad to říkám - Spojené státy.
0/0
23.9.2002 13:14

Setam

Re: K čemu se přikláním já
Věřím, že nejsi v menšině, že snad náš národ není tak slepý. nepříkláním se sice k nějakému útoku na USA, ale nevím, kde vzali pánové diplomati a Havel názor, že jsme v ČR pro útok - dle mého agresi!!?
0/0
1.10.2002 8:36

Alois Indra

Jak někdo může napsat, že Česko připustilo, ptal se jej někdo. Nadpis měl znít, čeští politici a český prezident připustil.
Jsem toho názoru, že každý má mluvit za sebe. Mě se nikdo na názor neptal.
0/0
22.9.2002 19:08

petr

Před 13 lety
Myslím, že vetšina z Vás v té době byla naživu. V roce 1989 jsme byli stát , který vyvolával nepřátelství vůči USA, podporovali jsme teroristy, vyvíjeli (nebo aspoň pomáhali) zbraně hromadného ničení a neměli demokratickou vládu. (Bushovi 4 důvody, proč útočit na Irák). Jaký by to asi byl pocit, vidět nad hlavou na vlastní oči B-2? Asi bych měl pocit jisté nespravedlnosti, proč právě já?
0/0
22.9.2002 13:13

Re: Před 13 lety
US to neudelali z jednoducheho duvodu - protoze by to znamenalo 3. svetovou valku. A navic vetsine lidi se zas tak spatne nevedlo, vetsinou totiz "jen" stacilo obetovat svoje moralni hodnoty a vse bylo v poradku, no a podporu pripadneho utoku v obyvatelstvu meli americani zmapovanou - je lepsi zahodit moralni hodnoty, nez nad sebou videt B22? Co myslite, ze by u nas vetsina lidi odpovedela?
0/0
22.9.2002 22:54

Setam

Re: Před 13 lety
Vidíš to velmi zjednodušeně. Nevyvolávali jsme nepřátelství vůči USA jako celku, ale vůči jeho politice, která byla stejně teroristická jako jiné supervelmoci. Vždyť základy Al Kajidy položily USA, jejich výzbroj a zformování.  A pokud jde o "nedomokratické" režimy? Kolik nedomokratických režimů je v naprostém přátelství s USA? Je to jenom individuálně posouzené hledáčkem USA. A to mi vadí. Až jednou řeknou, že v naší republice je "něco" co se jim nelíbí a zbombardují nás (nebo nějkoho jiného) bude pozdě!
0/0
1.10.2002 8:49

Karel

Chudák Husajn!
Vzdyt chce jenom v klidu poradne vyzbrojit a potom vsem ukazat zac je toho Saddam. Pevne doufa v humanisticke a mirove postoje Evropy (presne jako s nimi pocital Hitler), ale ti zli Americane ho ne a ne nechat na pokoji ... .
0/0
21.9.2002 21:00

Mech

Já nechci!!!
Tvrdíku, ty chlape nešťastná, a to jsem si myslel, že jsi pohodář
Zásadně protestuji, jak to mám říct, kde, komu? Nechci, abychom si zašpinili ruce takovým svinstvem, jako je napadení suverenního státu jen kvůli zájmům pár hovad na druhý straně zeměkoule s jejich přiblblou nevzdělanou figurkou v čele.
0/0
21.9.2002 20:54

Balvan

Česko se vždy přiklání někam
Jednou je to tam, pak zase jinam. Podle toho v jake sfere vlivu zrovna jsme a kym jsme zrovna masirovani.
0/0
21.9.2002 14:08

Těm, jenž neznají svoji historii je souzeno si ji zopakovat!!!!
A proto neopakujme chyby, kterych se dopustili naši dědové!!!!
0/0
21.9.2002 12:15

Krut'as

Re: Těm, jenž neznají svoji historii je souzeno si ji zopakovat!!!!
Teda nevim zrovna ktere dedy myslis? Muj si napriklad nemohl vynachvalit  cisare Franz Josefa. To je ale jina story!
0/0
21.9.2002 12:24

Jan

Re: Re: Těm, jenž neznají svoji historii je souzeno si ji zopakovat!!!!
jasně Pruďasi, on to byl stejný kripl jako ty a jako takový nemusel mašírovat do první světové. Vychcanost je prý dědičná. 
0/0
22.9.2002 10:26

taky občan

Re: Re: Těm, jenž neznají svoji historii je souzeno si ji zopakovat!!!!
je to kruté, ale měli bychom to vědět :Vy jste měl nějakého dědu? Jst si jistý, že to byl Váš děda?
0/0
23.9.2002 22:17

Balvan

S USA na věčné časy a nikdy jinak !
A mír ubráníme ! I kdybychom meli rostrilet pulku sveta ! I kdyby se mela Zeme zadusit dymem z horicich ropnych vrtu ! I kdybychom meli zabit tisice lidi ! Mir svetu, pryc s diktatory !
Navrhuji zautocit take na Somalsko (lide tam trpi hladomorem a je tam vhodne podhoubi pro vycvik teroristu), dale Saudskou Arabii (vetsina teroristu z 11.zari jsou Saudove), Cinu (je tam prece komunisticky rezim), Kubu (co s Fidelem..), Pakistan (podporoval teroristy, vlada se k moci dostala prevratem, ma atomove zbrane),Iran (nevypocitatelna islamska zeme), Columbii (giganticky producent drog, zasobujici cely svet) .....  a postupne dalsi zeme (nejaky padny duvod se uz urcite najde, vzdyt ktery stat je dokonaly ?. Agentury placene za manipulaci s verejnym minenim to uz nejak oduvodni).
0/0
21.9.2002 9:31

Dáda

Re: S USA na věčné časy a nikdy jinak !
Tu Saudskou Arábii bych prosil vyjmout. Ta by nám u George a jeho taťky neprošla....
0/0
21.9.2002 9:41

Don Antonio Soprano Sr.

Re: S USA na věčné časy a nikdy jinak !
Balvane, ses debil.  Co si tim myslel, kdyz jsi vyjmenoval ctvrtinu zemi slavne OSN?
0/0
21.9.2002 14:47

Balvan

Re: Re: S USA na věčné časy a nikdy jinak !
Ze kdyz chce nekdo delat poradek, mel by to delat poradne a kdyz rika tady poradek delat nebudu, tady ano, protoze se me to hodi je to divne... Svet je slozity, tak jako je slozity clovek a jen blbec si mysli, ze jde vsechno vyresit jednoduse pomoci bombardovani. Pomoci bombardovani se daji vyresit, ale jine veci, ty tady nebudu vyjmenovavat, sam na ne prijdes, kdyz zacnes pouzivat tu kouli co mas na krku
0/0
21.9.2002 15:08

jurasek

Re: Re: S USA na věčné časy a nikdy jinak !
hey tony!watch your mouth! show your mudda some respect before i slap you one!
0/0
21.9.2002 18:37

jurasek

Re: Re: Re: S USA na věčné časy a nikdy jinak !
Jsem debil, neumim ani psat jak mi zobak narost´. Nejsem hoden abych se narodil jako Cech. Fuck me please
0/0
21.9.2002 19:49

Don Antonio Soprano Sr.

Re: Re: Re: Re: S USA na věčné časy a nikdy jinak !
 Fuggedaboudit Jury!
0/0
22.9.2002 0:36

ED11

Re: S USA na věčné časy a nikdy jinak !
S tím zásadně nesouhlasím, Já naopak trvám na tom, aby se jakékoliv kroky proti Iráku podnikly až poté, co OSN nade vší pochybnost a zcela prokazatelně dokáže, že chemické, biologické a případně i atomové zbraně použité při dalších teroristických útocích byly vyvinuty v Iráku. Pokud se ovšem ještě OSN bude mít kde scházet ...
0/0
21.9.2002 17:03

Yaroukh

Re: Re: S USA na věčné časy a nikdy jinak !
jenze to by Irak musel na sve uzemi pustit zbrojni inspektory ... chapes ? Irak zautocil na sveho souseda a tim sam sebe postavil do role toho, kdo potrebuje vychovat ... a soucasti programu prevychovy agresora byly i zbrojni inspekce ... Irak se ted rozhodl, ze se bude vzpirat (necemu, o co si rekl sam tim, ze zautocil na Kuvajt) a tim dava opet jasne najevo, ze prevychova jeste zdaleka neni u konce ... a ted mi rekni: jak chces neco prokazovat, kdyz nemuzes vysetrovat - a vysetrovat nemuzes jednoduse proto, ze Irak na sve uzemi zborjni inspektory nevpusti - a ten je tam nevpusti do te doby, nez vuci nemu nekdo nepodnikne nejake kroky NEBO mu neslibi zmirneni sankci ... tak co navrhujes ;o)) ... zmirnit sankce ? das uprchlemu vrahovi do cely domaci kino za to, ze se tam vrati ? :o))
0/0
21.9.2002 18:19

Dáda

Demagogie versus objektivita
V Iráku existuje bezesporu totalitní a odsouzeníhodný režim -  již hodně dlouho. Vyrábí zbraně hromadného ničení, neplní závěry Rady Bezpečnosti - již hodně dlouho. Vládne v něm Sadám - již hodně dlouho. Sadám mohl být odstraněn - již hodně dlouho.   
V řadě zemí existuje bezesporu totalitní a odsouzeníhodný režim - již hodně dlouho. V řadě zemí vyrábějí zbraně hromadného ničení, neplní závěry Rady Bezpečnosti - již hodně dlouho. V řadě zemí vládne nějaký "Sadám" - již hodně dlouho. V řadě zemí mohl být odstraněn jejich "Sadám" - již hodně dlouho.
Proč tedy zrovna dnes Irák a Sadám? Ale to bychom se dostali k počátku. K demagogii versus objektivitě. Proč se zabývat objektivními příčinami a stavem věcí a objektivně je řešit, když můžeme demagogicky a hlavně "z pozice síly" ukázat těm "jinověrcům", kde je jejich místo. A přitom se ještě dobře najíme, pohostí nás vlídná první dáma, nostalgicky zavzpomínáme na povodně v Praze, usušíme slzu v oku. A za pár týdnů budou umírat lidé.... A za co a pro koho!!!
Pokrytectví a hloupost se snoubí s demagogií. A dmagogie, ta si s objektivitou nikdy nerozuměla. Vždy jí zašlápla do prachu dějin....
0/0
21.9.2002 9:27

Artex

Re: Demagogie versus objektivita
Co k tomu dodat ? Jen naprosty souhlas. Neni nahoda, ze tolik i demokratickych zemi je zdeseno ze soucasne americke vlady
0/0
21.9.2002 9:38

melah

Re: Demagogie versus objektivita
Výstižné.Osobně mi připadá navýsost alarmující, že postrádám  snahu  dostatečně, průkazně vysvětlit a přiměřeně zdůkazovat   občanstvu v našich krajích(jak je na tom občan USA  nebo UK nevím) proč vůbec, proč ausgerechtnet teď a případně další.Tuto arogantní ignoranci občana nemůžou ospravedlnit kydy o nutnosti utajení, složitosti situace apod. ad nauseam.Světovládcům, ať už jsou jimi kdokoliv, se evidentně zdá, že hra na demokracii je už vcelku zbytečná.A to mi nepřipadá až tak moc chytrý - ta kostička hozená nám 99,99 %, co v tom elitním klubu nejsme, skoro nic nestojí. Sebezáchovně  doufám, páni světa jsou jenom nabubřelí a líní, případně zfetovaný(Koks forever!).Opravdu hrozný by bylo, kdyby byli vypatlaný.   
0/0
21.9.2002 10:49

Dáda

Demagogie versus objektivita
0/0
21.9.2002 9:02

Marek

Slova?
Normální člověk v diskusi podporuje svoje myšlenky silnými argumenty a ne sprostými slovy. Ty jsi asi hospodský diskutér. Vypni počítač a jdi raději na pivo.
0/0
21.9.2002 9:01

slova

omluva
omlouvam se vsem, jenom chci vedet, jaka slova jsou neprijatelna, proto je tady pisu, abych videl, ktera slova budou vyrazena...jeste jednou se omlouvam..
0/0
21.9.2002 8:34

slova

zkouska 3
prdel
0/0
21.9.2002 8:31

slova

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.9.2002 8:30

slova

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.9.2002 8:29

slova

???
ktera slova jsou neprijatelna?? muzete tady prosim uverejnit nejaky seznam, kde by bylo napsano, ktera slova zpusobi vyrazeni prispevku?? abych je pak nepouzival..protoze to neni jen tak...
0/0
21.9.2002 7:55

krk

at zije KSC
spolecnymi silami ubranime mir na celem svete...
at zije delnicka trida..
nasi vesnici americky agent neprojde...
at zije vlada narodni fronty....
republiku si rozvracet nedame.....
socialisticky pracovat, socialisticky zit...
at zije soudruh breznev (andropov, cernenko, gorbacov.)
at zije nase socialisticka republika
0/0
21.9.2002 7:49

Jirka

Re: at zije KSC
Presne a rad jsem vzpomenul "stare casy". Myslim ale ze budes mit problemy s reakcemi. Mnoho lidi nepochopi.......
0/0
21.9.2002 7:56

Antibush

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.9.2002 8:59

Don Antonio Soprano Sr.

Re: Re: Re: at zije KSC
Hrdost? V Cesku? Na cooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo?
0/0
21.9.2002 14:52

Ja...

Dan
A ze jsi sem lezl do te Ameriky,o demokracii vis prd a kdyz ti daji pryc ty MC Donaldy, tak ty jsi bez prace...jsi hlupak...ale jsi tu uz rok...
0/0
21.9.2002 7:26

Jirka

Re: Dan
No to stoji minimalne za precteni. Jsi tu uz minimalne rok a pul.... Co jsi chtel sdelit? To ze vis o demokracii v USA?
0/0
21.9.2002 7:35

dan

patolizalove
Nevim co se stalo s Havlem tim demokratickym clovekem a s nasim statem ze podporuji takovou spinu jako je napadnuti iraku ten americky hlupak chce napadnout irak jen proto aby zakryl neschopnost vladnout tomuto statu ,no bydlim tady v USA jeden rok tady demokracie jakou mame v evrope neexistuje je  prohnila jako STARI RIM NECHCI ABY SE NAS STAT Z AMERIKAZOVAL PRIC S MC DONALDY A S KYCOVITOU AMERICKOU KULTUROU S NASI ZEME MI MAME PRECE NAVIC NONIC CESI PROBUD TE SE NEBUT TE PATOLIZALOVE.
0/0
21.9.2002 7:06

lol

Re: patolizalove
no.....ty ses dost hustej....
0/0
21.9.2002 7:13

KIWI

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.9.2002 7:57

Artex

Re: Re: patolizalove
Ty asi nevis, ze Maorove jsou na Novem Zealandu doma, kdezto tay a ostatni jsou tam jen privandrovalci. Jestli nekomu ukradu zemi, vnutim mu svoji kulturu , tak aspon drzim zobak a nezvanim hlouposti. A je to cti dnesni vlady NZ, ze si to uvedomuje.
0/0
21.9.2002 9:10

Krut'as

Re: Re: Re: patolizalove
No oni ti Maorove jsou na NZ doma jen proto, ze ty puvodni obyvatele vybili a sezrali! To je prokazanej fakt. Jen neni momentalne politicky korektni, vis? Ted si predstav, jak by jsi se tvaril kdyby prisli Vikingove a Kelti a vyhnali tebe z ceske kotliny. Nebo treba i praclovek Janecek, kdyby se vratil a chtel zase svoje luhy a haje oplyvajici mlekem a strdim. Nebo treba Sudetaci a chteli pohranici! To by te asi hodne na***lo, vid'?
0/0
21.9.2002 12:03

Artex

Re: Re: Re: Re: patolizalove
Vsichni jsme smes Keltu,  Slovanu, Germanu , tak ted nevim na koho se mam zlobit. Presto bychom nemeli pouzivat metody starovekych lidi, prece jen stehovani narodu uz je na vetsine planety na nama
0/0
21.9.2002 13:59

Tomáš

Re: Re: Re: Re: patolizalove
Dědo a vy tam v té Austrálii taky jíte lidi ??
0/0
21.9.2002 21:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.