Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otevření dvou mostů dopravě nepomohlo

Praha se snaží vyřešit krizi v dopravě. Policie poprvé po ničivých záplavách otevřela všechny čtyři proudy Strakonické ulice a také Jiráskův a Libeňský most. Dopravní chaos se však jejich zprovozněním nevyřešil, uvádí dopravní agentura DITA. Uzavřeny stále zůstávají Štefánikův, Čechův, Mánesův, Palackého a most Legií. Magistrát mosty po povodni uzavřel kvůli obavám z jejich poškození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miroslav Grossmann

Tramvaje ztratily leckde plynulost
Přes Palackého náměstí začaly opět jezdit auta. Dopravu řídil na místě policista, který ovládal semafory. Auta stály v dloooouhé koloně a tak raději nechal projet 30 aut se 31 lidmi, než jednu plnou tramvaj, která vezla na 300 pasažérů. Na Výtoni už také funguje semafor, ovšem o preferenci tramvají neví nic. A co přitom říká město? Město říká: Jezděte MHD.
0/0
26.9.2002 3:11

SOLDAT

Re: Tramvaje ztratily leckde plynulost
 Člověče, já myslel, že už si toho nikdo nevšimne! Už týden před otevřením Jiráskova mostu jsem to vytruboval na stránkách hl. m. Prahy. No copak, že by mě nebrali vážně mi tak nevadilo, ale oni teď tvrdí, že o tom otevření rozhodli odborníci ze všech možných resortů kolem dopravy. A že je to kompromis, který nevyhovuje nikomu.
To jsou mozečky, co?
Ovšem na kolony já koukám rád, je neuvěřitelný, kolik jsou lidi schopný prosedět v autech peněz
0/0
26.9.2002 5:19

hufv

Re: Tramvaje ztratily leckde plynulost
Tramvaje v centru města nemají vůbec co dělat. Ta halda valícího se šrotu po ulicích najíždějící do lidí - každý týden někdo sražený tramvají. A to mají tramvaje 100% přednost před vším, tedy i před vším živým. Mnohem rozumější rešení je zrušení tramvají obecně a pro MHD využít vlakovou dopravu vedenou mimo ulice propojenou s podzemní dráhou (vzorem mohou být S a U-bahny v Německu) a autobusy (třeba s plynovým pohonem), které budou mít vyhrazené pruhy s vlastní signalizací v křižovatkách. A hlídat aby do těchto pruhů nejezdil nikdo jiný může policie, místo postávání u zákazu vjezdu. Jenomže by to taky muselo platit pro všechna auta včetně právě policistů v civilu, taxíkářů a poslanců.
0/0
26.9.2002 13:27

admiral_Atvar

Re: Re: Tramvaje ztratily leckde plynulost
tramvaje jsou krasne a elegantni dopravni prostredky. haldy srotu jsou ty burzoasni bavoraky a audiny s odulymi bohaci co arogantne ignoruji lidi a velkopansky jezdi kde se jim zachce. vice koleji a tramvaji ! ne osobakum, metru a autobusum !
0/0
26.9.2002 15:40

Miroslav Grossmann

Tramvaje ztratily leckde plynulost
Přes Palackého náměstí začaly opět jezdit auta. Dopravu řídil na místě policista, který ovládal semafory. Auta stály v dloooouhé koloně a tak raději nechal projet 30 aut se 31 lidmi, než jednu plnou tramvaj, která vezla na 300 pasažérů. Na Výtoni už také funguje semafor, ovšem o preferenci tramvají neví nic. A co přitom říká město? Město říká: Jezděte MHD.
0/0
26.9.2002 3:11

Jerry

Otevřené mosty?
Myslim ze otevrení Jiraskova mostu byl jemom slabý pokus jak pomoci lidem kteří cestuji za prací na druhou stranu Vltavy.Všechny přilehlé komunikace jsou zacpany a tudiš naprosto neprujezdné.Nechápu proč pro majitele karet "D" není umožněno projiždět za Jiráskovým mostem do ulice Resslovi nebo vlevo na nábřeží.Že je vydáno moc karet "D"? Jistě protože magistrát je zacal bezhlavě vydavat všem.Tak že to nakonec dopadne tak že se mosty uzavřou, jako před několika týdny Chotkova ulice.Rano ji otevřeli a odpoledne zavřely.Proč? Řidiči jsou bezohlední a jezdí i po kolejích.To,ale přeci není nic nového.Že páni kolegové.
0/0
25.9.2002 23:15

Posleda

Re: Pomoc? Částečně, ale hlavně prázdné gesto!
0/0
26.9.2002 10:08

Posleda

Re:
Otevření Jiráskova mostu za stávajících podmínek (bez uvolnění Resslovy a Ječné/Žitné ) je pomocí pouze těm, kteří přes most potřebují projet mimo špičku. Je to jen gesto magistrátu, který již nedokázal zdůvodnit uzavření mostu. Takže udělal "úlitbu" a most otevřel, leč se škodolibostí - bez možnosti projet dále. Už jsem ale slyšel v rozhlase v dopravním zpravodajství i to, že tomu kdo na most vjede ze smíchovské strany,  nezbyde než to na Jiráskově náměstí otočit a přes most se vrátit.
Jinak zcela určitě magistrátní úředníci nic nedělají bezhlavě. Možná, že ještě "politické" rozhodnutí bylo vydat Déčka všem taxíkářům a "smluvním přepravcům", a le jinak předpokládám, že je to pro ně dobrý zdroj nezdaněných příjmů...
Chotkova ulice je ve směru nahoru otevřena bez problémů celou dobu.
Směrem dolů je sice zákaz vjezdu (s dodatkem "kromě  MHD", ale i když tam stojí policisté, vůbec si nevšímají, zda někdo z proudu vozidel, který tam projíždí, má povolení.
0/0
26.9.2002 10:22

hufv

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.9.2002 18:03

Toník

Re: je to jenom buzerace
Sice zrejme nepracujete s lopatou, ale podle vaseho prispevku lze vydedukovat, ze mate v uvazovani mirne sklony k demenci. Vozim do prace notebook, dokumenty a semtam i veci na sqash (uznavam, raketa je mensi nez tenisova) a presto to dam do jedne tasky a jezdim "sockou". A jezdim po magistrale autobusem a smeju se takovym veledulezitym typkum jako jste Vy, jak se tam hodiny posunujou ve svem pohodlnem aute. Uzijte si to!
0/0
25.9.2002 18:19

Pavědec

Re: je to jenom buzerace
To je pěkný blábol. Jezdím po Praze téměř výhradně MHD, k práci mi stačí hlava, případně telefon. Je to s podivem, ale ne všichni myslící lidé potřebují notebook. Mám vypracované trasy pro jednotlivé části dne, vím, kde je zácpa ráno a kde odpoledne, jízdní řády mám z webu Dopravního podniku a jsem docela spokojen. Nebýt různých pitomců, kteří svými auty blokují tramvaj nebo autobus, byl bych v cíli ještě rychleji. Nemusím hledat parkoviště, objíždět blok, až mi někdo uvolní místo, nemusím se bát, že mi auto někdo ukradne.
S čím naopak musím souhlasit je odsouzení postoje ekologických teroristů, kteří svými obstrukcemi brání výstavbě v podstatě jakékoliv dopravní stavby kdekoliv. Propojení Dejvic a severu města je ukázkovým příkladem tohoto postoje.
0/0
25.9.2002 19:39

howe

Re: je to jenom buzerace
souhlasim s tim, ze je to jenom buzerace. Socka je pro socialy ostatni maj jezdit autem, protoze je to nejpohodlnejsi a nejrychlejsi.
To ze nekdo nema na to jezdit autem, neznamena, ze bude poroucet ostatnim, kdy a kudy smi jezdit a kudy ne
0/0
25.9.2002 21:32

Miroslav Grossmann

Re: Re: je to jenom buzerace
No, něco vám řeknu. Jste sprostý asociál a divím se, kde se ve vás bere ta drzost. A taky hloupost. V Praze je ekonomická situace taková, že 80% obyvatel je sto jezdit všude autem. Pojďme si všichni zkusit sednout ráno do auta a uvidíme kam dojedete. Nebýt statisíců lidí, kteří pravidelně používají MHD, by sobci jako vy, nikam nedojeli. Měl by jste těm, co "na to nemají", být vděčný. Místo toho jste to možná právě vy, kdo se tak rád tlačí na tramvajové pásy a BUSpruhy. Jen pro informaci. Za deset sekund může projet křižovatkou tak 20-40 lidí auty (1+1 pruh), ale až 300 lidí tramvají. Vole!
0/0
26.9.2002 3:03

howe

Re: je to jenom buzerace
a navic je mi vzdycky k smichu, kdyz se divam za jizdy na tachometr tramvaje. Vetsinou na nem vidim udaje 15 - 30 Km/hod Kdyz se jede 40 km/hod tak to je uz docela nahoda
0/0
25.9.2002 21:37

Sindelar

Re: Re: je to jenom buzerace
Vazeny Pane, vozy tramvajove dopravy (a to i 40 let stare T3) jsou schopne bez problemu jezdit treba 100 km/h ... takze misto cuceni na tachac se laskave kouknete o par metru dopredu, co tu tramvaj brzdi ... ano, opravdu jste to vy ve vasi zrezle skoduli, takze se priste nezkousejte rozjet na trojku s vybitou baterkou a nebrzdete tu tramvaj. A v ty hospode uz radeji nepijte, kdyz si nevidite na vlastni ozraleckej frnak, natoz na ten tachac. Ta tramvaj v tom oblouku brzdi jen proto, aby neprevalcovala takovy mamlase jako vy, co neumej vcas podradit ... a pak to rozjizdej z kopce na zpatecku :))))
0/0
25.9.2002 23:58

Posleda

Re: Zkoušíte naši pozornost?
Ano, z vašich dvou vyjádření vyplývá, že jste jen - jak to sám označujete - "socka" a vaše vyjádření o tom, že všichni "normální" jezdí autem je buď provokace nebo výraz pusté závisti.  Protože kdybyste autem jezdil vy, jak byste mohl "vždycky" sledovat tachometr v tramvaji?
A je vidět, že tramvají jezdíte jenom v centru. Ale tam ani auta nejezdí rychleji, než těch 15-40.
Pokud chcete vidět, co dokáží řidiči "vytáhnout" z tramvaje, doporučuji svézt se po Plzeňské (9,10), nebo do Modřan (i když po té hromadné havárii v červnu se ještě možná řidiči trochu mírní). 
0/0
26.9.2002 11:49

Sindelar

Re: je to jenom buzerace
Ty asi zijes nekde v pohadce - mne rozmlatili vokynko, pacili zamek, a skoda je za 5 litru - a to si beru domu radio i s reprakama .... v MHD mne jeste nikdo nevokrad, protoze si na veci co mam s sebou davam bachana. Jasne ze jsou tam zlodeji a bezdomovci, ale kdyz si das majzla, tak je to v poho, jenomze ne vsude se naparkuju do garage (a ani to ledskdy nepomuze) a u nas ti vycucnou i posledni litras benzu... takze mi nevykladej o hruzach v MHDcku, vono nechat kdekoliv v CR autak znamena pocitat s pruserem ...
0/0
26.9.2002 0:04

Miroslav Grossmann

Re: je to jenom buzerace
Člověče, vy jste vůl. Kdybyste s sebou vozil tank, pochopím. Ale těch par krámu snad poberete? Ja jezdim vyhradne MHD, dnes třeba s hokejovou výstrojí, jindy vezu nootebook nebo plnou tašku věcí ze školy.
0/0
26.9.2002 2:56

hufv

Re: Re: je to jenom buzerace
Vážený pane,
Neodhadl jste mě, děti mám ä hned dvě. A ne, nepoberu. Já totiž nejezdím buď s tím nebo s tím, ale skoro vždy se vším a tři tašky nebudu vláčet tramvají a už vůbec ne autobusem.
A k těm ostatním - tento týden ukradli synovi mobil v tramvaji z přední kapsy džín. Sice jsem mu už několikrát říkal, že pokud musí do MHD, tak že nesmí mít nic, ale mobil si do kapsy strčil.
K vykradenému autu - ano, stává se, obzvlášť u nezajištěných škodovek. Za 20 let ježdění se mi to stalo jednou - právě se škodovkou. Ale může se to stát, jenže od toho je pojištění. Pokud mi ovšem v tramvaji ukradnou notebook, tam mi pojišťovna řekne, že jsem tam s ním neměl lézt. A taky záleží na tom, kdo kde bydlí.
Závěr - pokud by nebyla zbytečná buzerace v podobně zbytečně zavřených ulic a mostů, doprava by byla lepší - rozhodně ne dobrá. Dobrá může obecně být až se postaví konečně ty vnější okruhy a nebudou barandovský most blokovat kamiony vezoucí dřevo z Jeseníků do Francie. Ale to je o těch zelených aj. Ale nikdy a nikde na světě to nevyřeší hromadná doprava a snaha natlačit lidi do smrdutých a špinavých dobytčáků.
0/0
26.9.2002 13:17

Miroslav Grossmann

Re: Re: Re: je to jenom buzerace
Vy jste někde v pražské MHD viděl smrduté a špinavé dobytčáky? Ani s největší nasdsázkou se nedá o ničem podobném mluvit. Že vašeho syna okradli, je mi líto. Mě se to ještě nestalo. Mobil mám tři roky, půl roku mám dva. K tomu vozím běžně pěněženku. Buď v tašce nebo kapse. Vozím najednou hodně věcí, i dohromady. Ale považuji se za zkušeného cestujícího a v dnešní situaci vím, kde nemohu do BUSu nastoupit s taškou na hokej. A k otevření ulic? Nejsem dopravní odborník, ale nenapadlo vás, že každá otevřená ulice by se okamžitě ucpala auty. A kudy má jet MHD? Není efektivnější tam pustit právě tramvaje, které mají kapacitu 300 lidí / soupravu, než auta, do kterých se vejde po 5 lidech. Bydlím na Novodvorské, a abych se dostal na metro, musím autobusem a často uvíznu v husté dopravě. I dnes. Řešením je preference MHD. Když budete nucen čekat hodiny v zácpě a autobusy budou jezdit plynule, možná i vy občas uděláte výjimkku. Mám jeden dotaz: Co cítíte k lidem, kteří používají MHD? Napadlo vás, že díky nim můžete používat auto???
0/0
1.10.2002 0:06

hufv

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
chudák Hašek (a jeho voják Švejk) a taky ubožák, který to maže.
0/0
26.9.2002 17:01

Bláža

Práce bolí...
a proto budeme tady kecat a nikým se nenecháme rozházet, proto přeji všem naprostý kolaps dopravy, aby začali chodit pěšky...
0/0
25.9.2002 15:29

realista

Budme realisti
Je zajimavy cist tady vsechny ty nazory,je znat ze spousta lidi ma napraci cokoli,jen ne tu praci.Je to vsecno stejne jenom prazdne "mlaceni hubou", na stavajici situaci se nic nezmeni,jen si par vice ci mene hysterickych lidi postezuje.Tak jsem zavisla na MHD (metro B-haha),kazdy rano a vecer se tlacim se spoutou dalsich studentu,pracujicich a nesmim zapomenout na protivne a nevrle duchodce,kterych je vsude spousta,ale proc si stezovat,proc se vztekat a hlavne proc nadavat na automobillisty?Ja se jim nedivim,nez stat v zacpe v autobuse,taky bych si radsi sedela pohodlne v aute.Ale nazor ze doprava by se nejak extra zlepsila omezovanim automobilistu je blbost,jen byste se vy vsichni kteri jen zavistive tlachate (kdybyste meli auto,taky nejedete MHD!) museli jeste vic tlacit (dopravni podnik uz stejne nema zadna dalsi vozidla ani lidi na posileni).Nechte zbytecnych kecu a svihejte pracovat. 
0/0
25.9.2002 15:16

Villy

Re: Budme realisti
Tak tomuhle prispevku fakt tleskam, je napsan strizlive, vecne a zrejme od mladeho cloveka, studentky. Fandim Ti, aby Ti optimisticky pohled na svet dlouho vydrzel, nedala sis ho nikym a nicim zkazit a aby takovych bylo vic!!
0/0
25.9.2002 17:20

Toník

Re: Budme realisti
Ackoli tu hystericky nekricim, ze automobilisti nam komplikuji zivot (i kdyz si to myslim), tak s Vami nemohu souhlasit. Nejdrive bych Vam pripomel, ze i Vy tim svym plkanim ztracite cas, ktery byste mohla vyuzit ke smysluplne praci (v tomto jste k ostatnim nespravedliva, nebot cinite stejne jako oni). Dale bych Vam rad osvetlil vyznam omezeni automobilistu ve prospech MHD. Denne cestuji "sockou" ackoli mam dve auta (takze si priste nechte ty kecy). Cast me cesty je po magistrale, dalsi cast je po komunikacich, kde se nezavedla patricna pravidla. Zatimco na Magistrale je provoz autobusu plynuly a na trasu X-C z Prazskeho Povstani do Holesovic staci na 5ti minutove intervaly cca 18 autobusu, tak na trase, kde cestu zneprijemnuji a zpomaluji jednomistne obsazene auta, je nasazeno 22 tramvaji a ztezi zvladnou 10ti minutove intervaly. Pokud stale nechapete, jakou vyhodou je zvyhodneni MHD, tak si jedte projet jiz zminenou trasu X-C a pozorne se divejte na stojici kolony aut a pokuste se zamyslet, jak by to vypadalo, kdyby i autobusy musely stat v te zacpe. Pak teprve neco napiste a mudrujte.
Nebo radeji nepiste a svihejte pracovat!
0/0
25.9.2002 17:39

howe

Re: Re: Budme realisti
ha ha ha, tak ted jsem se rozesmal. Ja tou tramvaji XA jezdim kolem pulnoci z hospody, parkrat jsem si to projel i za plneho provozu pres den a rozdil byl na 30minutach jizdy IP Pavlova -> Dejvicka sotva 5 minut.
Vazeny pane, dokud se budou vozy tramvajove dopravy pohybovat rychlostmi 15 - 30 km /hod, tak jim nepomuze ani totalne uzavrena oblast ( jak tomu bylo prvnich nekolik dni po povodni). Vzdycky je mi k smichu narvana tramvaj plouzici se chotkovymi sady, ktere ja autem projedu zespoda nahoru 2-3x rychleji
0/0
25.9.2002 22:43

Sindelar

Re: Re: Re: Budme realisti
Vazeny Pane, vozy tramvajove dopravy (a to i 40 let stare T3) jsou schopne bez problemu jezdit treba 100 km/h ... takze misto cuceni na tachac se laskave kouknete o par metru dopredu, co tu tramvaj brzdi ... ano, opravdu jste to vy ve vasi zrezle skoduli, takze se priste nezkousejte rozjet na trojku s vybitou baterkou a nebrzdete tu tramvaj. A v ty hospode uz radeji nepijte, kdyz si nevidite na vlastni ozraleckej frnak, natoz na ten tachac. Ta tramvaj v tom oblouku brzdi jen proto, aby neprevalcovala takovy mamlase jako vy, co neumej vcas podradit ... a pak to rozjizdej z kopce na zpatecku :))))
0/0
25.9.2002 23:56

Toník

Re: Re: Re: Budme realisti
Ha,ha,ha ... ale ja o X-A nic nepsal pane Pako.
0/0
26.9.2002 8:08

Yip

Spousta pražáků jsou líný...
, tak jezdí Prahou plechovými příšerami. Souhlasím se zpoplatněním vjezdu do centra a zavedení zvláštní daně na automobily. Takových 100000 ročně. Postavte stezky pro cyklisty atd.
0/0
25.9.2002 14:15

Bláža

Re: Spousta pražáků jsou líný...
Ty jsi pěkný blb, nevíš jak bych uzved svou prdel?
0/0
25.9.2002 14:27

Pavel

Re: Spousta pražáků jsou líný...
Jo, na kole to je fakt nejlepší. Hlavně když je venku -20, nebo když přijdou pořádné lijáky ;-))) Já bych spíš zavedl daň na blbost...
0/0
25.9.2002 15:02

Barefoot

Další možnost.
Mám naprosto jednoduchý návrh jak omezit dopravu osobními automobily v centru a ještě vydělat nějaké peníze na opravy škod po povodních. Jednoduše zpoplatnit vjezd do centra, za každý vstup 500 - 1500 Kč (sanitky, policie, hasiči, MHD, havárie, invalidé by byli bez poplatku), permanentka za cca 20 -50 000 Kč. Nemyslím si, že většina automobilistů do města vůbec musí, ať si tedy zaplatí. Zároveň by se uvolnil prostor pro MHD a ta by mohla být dále posílena. Po skončení krizového stavu bych poplatky stejně zachoval, aby byl omezenautomobilový provoz v centru. Má to jen jeden nedostatek, poslanci by kvůli tomu museli změnit zákony (zákon o soustavě daní, místní poplatky, policie, obecní policie) a těm se do toho asi chtít nebude.
0/0
25.9.2002 13:21

Tomáš

Re: Další možnost.
Problém je v tom, že někteří řidiči přes Prahu jken projíždí a asi bz nechtěli platit poplatky jen za průjezd, když neexistuje žádný obchvat.
0/0
25.9.2002 13:26

honza

Re: Další možnost.
To je opravdu intelignetní řešení ...
0/0
25.9.2002 13:39

Karel

Re: Další možnost.
A co takhle zdanit i bydliste. Bydlis v centru 10000 za pismeno ve jmenu ulice. Nebo blbosti. Ne to by neslo na svete neni tolik penez a ty by si se nedoplatil. ....
0/0
25.9.2002 14:55

realista

Re: Další možnost.
prala bych ti abys tam jednou bydlel a az budes mit taky auto tak za vjezd k domu platil jako mourovatej
0/0
25.9.2002 15:18

Bláža

Re: Re: Další možnost.
Jó, potřebuji vyprat ponožky a slipy
0/0
25.9.2002 15:38

R.D.Bidlo

Opáčko
K pražské dopravě Všechny řeči magistrátních úředníků o upřednostňování hromadné dopravy před soukromou jsou pouhé fráze, které mají v této otázce jen pacifikovat veřejnost. Praxe je zcela opačná, pro preferenci MHD se nedělá nic. Jen tři náměty, které mě právě napadají: 1. Skoro všude na průjezdních trasách parkují po obou stranách automobily, které tak blokují v každém směru jeden jízdní pruh. Je-li tam tramvajová doprava, jedou automobily po kolejích, na křižovatkách se vytváří fronta a za ní obvykle stojí tramvaj. Toto parkování tak blokuje nejen MHD, ale dopravu vůbec. Je pozoruhodné, jak magistrát, který se vůbec nezajímá o to, zda a jak lidé bydlí, projevuje najednou dojemnou péči o bydlení jejich plechových miláčků. A to nemluvím o lidech, kteří v okolních domech jen pracují. Ti tam zaparkují ráno a blokují dopravu až do odjezdu z práce, - vždyť jinak by museli jít po svých možná i 200 metrů! 2. Při dnešních technických možnostech není nic jednoduššího než opatřit řízení semaforů počítačovým programem, který by při příjezdu tramvaje zajistil zelenou pro její co nejrychlejší průjezd. Existuje to vůbec v Praze? 3. Maximální rozšíření podélných pruhů, které by znemožnily automobilům blokovat průjezd tramvaje. Zatím vidíme jen velice nesmělé pokusy. Všechny tyto náměty jsou na rozdíl od různých tunelů a mimoúrovňových křižovatek UPROSTŘED MĚSTA investičně zcela nenáročné. - Toto jsem poslal do chatu k článku v Haló novinách 25.7.2002 o veřejné dopravě v Praze. Dovoluji si to zopakovat.
0/0
25.9.2002 12:43

Toník

Re: Opáčko
Nelze nez souhlasit. Tato situace vsak nevznikla po povodnich, ta tu byla daleko drive pred onou pohromou. Pan exprimator Koukal jen koukal, jak dostat do Prahy a jejiho centra co nejvice aut. Zrejme vasnivy milovnik jizdy osobnim automobilem chtel tuto radost zprostredkovat nejsirsim masam manazeru a jinych "trotlu". Uprednostnil tak jedince v aute pred stadem "socek" v autobusech a tramvajich. Tato tiziva situace povodnemi pouze vygradovala.
Snaha o napravu je miziva. Na magistrale se pokus uprednostnit MHD pred osobni dopravou povedl. To vsak nestaci. Je nutne udelat patricne kroky i na jinych (mnoha) ulicich.
V situaci, kdy je MHD precpana a navic stejne pomala jako auto, je velmi tezke presvedcit ridice, aby opustily pohodlne misto za volantem a popojeli treba autobusem ...
0/0
25.9.2002 13:55

Ohromeny obcan

Re: Opáčko
1. Ani vam nedochazi, ze mestska doprava je dotovana z dani "bohatych (rozumej tech, co maji auto)", jinak byste zaplatili tolik, co ve Vidni (100 Kc za jizdenku) nebo v Curychu (110 Kc - dvouhodinova) za predpokladu, ze nase byrokracie neni drazsi nez jejich (o cemz uspesne pochybuji, takze by stala spise 150 az 200 Kc). To uz je pak lepsi si koupit to auto, ze?
2. Proc ma mit prednost obcan v tramvaji pred obcanem v aute? Protoze si neprivstal a chrape az do obeda (Barrandovsky most je prujezdny jen do 7 hodin rano)? Chapu, ze tramvaj je ekologictejsi nez auto, ale rec neni jen o tramvajich, tech je mnohem mene nez autobusu a tyto jsou v drtive vetsine mene ekologicke nez auto. Takze nechapu, proc ma byt automobilista diskriminovan. Kdyby ridici (aut i MHD) dodrzovali predpisy a policiste na to dbali (museli by se trochu namahat), vypadalo by to vse asi trosicku jinak. Zijeme jetse bohuzel v Cesku a ne v EU.
3. Problem je ovsem hlubsi. Statni urednici spotrebuji drtivou cast penez z dani (ktera neni urcena na penze, nemocenskou, nezamestnanost a zdravotnictvi) a na verejne projekty v dopravni infrastrukture a vzdelavani naroda se pak uz zakonite nedostava. Reseni nespociva ve zvyseni dani, ale v jejich hospodarnem uziti. Volebni kampan by mela by mela probihat v duchu snizeni nakladu statu a ne v bezbrehem rozhazovani, za ktere by se rozhodne melo trestat!
0/0
25.9.2002 14:41

Toník

Re: Re: Opáčko
Pane Ohromeny obcane, placate a placate a nic z toho...
1)Asi Vam nedochazi, ze i bohaty obcan (ackoli i "chudy" obcan dotuje dopravu) ma moznost jet tou dotovanou dopravou. V cenach MHD v zahranici mate ponekud "hokej". Ve Vami zminenych evropskych mestech jsem onou dopravou jezdil a rozhodne jsem neplatil tolik, kolik zde v prepoctu uvadite. Nehlede na to, ze pouhy prepocet do nasi meny neni tak uplne korektnim argumentem.
2)Proc ma mit prednost obcan v tramvaji pred obcanem v aute? Kdyby v te tramvaji, popr. autobuse, jel skutecne jen jeden obcan, pak bych se ptal take. Ovsem situace se ponekud meni ve chvili, kdy v MHD jede najednou v tramvaji 60, ci vice takovych obcanu. Pokud toto nechapete, pak je neni o cem diskutovat. Automobilista by samozrejme nemel byt za "normalnich" podminek diskriminovan. Ovsem, jsou v Praze pro dopravu "normalni" podminky (pojmem "normalni" nemam na mysli bezne, tak jak je zname)?
3)Souhlasim. Nabizel to nekdo?
0/0
25.9.2002 14:56

Ohromeny obcan

Re: Re: Re: Opáčko
Ale dochazi:
1) Pokud mate na mysli bohateho obcana, co bydli na jednom konci Prahy a jezdi na opacny, pak tedy tu moznost ma a to za cenu 6 hodin zivota v MHD. Bohaty obcan se totiz odstehoval z prelidnene casti mesta.
Pred 3 roky stala jednosmerna jizdenka ve Vidni 17 ATS, loni v Curychu jizdenka s platnosti 2 hodiny 5.40 Sfr. Myslim, ze jejich cena jizdneho pokryva, jak cenu autobusu a nafty, tak platy zamestnancu prepravce a o to tady bezi. Tyto "bohate" zeme nemaji tak bohateho danoveho poplatnika, aby uplne vse financoval, jako u nas. Jestli jste jezdil levneji, tak jste mel stesti, ze jste nepotkal revizory. V Curychu napriklad jezdi 4 najednou v jednom voze tramvaje ci vlaku. A kazdy den jsem je potkal nejmene 2x.
2) Dalsi skryte dotace jsou v metru. Videnske metro neni tak megalomanske jako prazske a naklady na prestavbu stanice u nas jsou primo horentni. Tot vse je treba ukrojit z jine dopravni infrastruktury. Kam se podela hospodarnost? Stat nikdy nehospodari, ale rozhazuje!
0/0
26.9.2002 8:42

Toník

Re: Re: Re: Re: Opáčko
1) Ja neupiram "bohatemu" obcanu tu moznost travit dlouhe hodiny v aute, ktere travi spolu s ostatnimi "bohatymi" obcany ve svych autech v zacpane Praze. Naopak jsem rad, ze jezdi svymi auty a "nezabiraji" misto v jiz tak preplnene "socce". Jen jsem pro to, aby MHD (a to zejmena z duvodu sve hromadnosti) byla ne preferovana pred osobni dopravou, ale aby byly umozneny rozumne podminky pro tuto dopravu. Tim jsou napr. vyhrazene pruhy na S-J magistrale. I v jinych mistech by bylo potreba ucinit patricne kroky k tomu, aby osobni doprava neznemoznovala funkcnost MHD. Nic vic. At si to motoristi uzivaj.
Predloni jsem jezdil "hromadnou" dopravou ve Vidni za 14 ATS. V prepoctu na KC to je sice hodne, ale to neni ten spravny pohled na vec. Porovnavejte porovnatelne a ne jablka a hrusky!
2) Nechapu Vasi reakci na muj prispevek. Pokud to nebyla reakce, pak s Vami nemuzu nesouhlasit.
0/0
26.9.2002 10:01

Pavědec

Re: Re: Opáčko
Automobilista musí být diskriminován především proto, že kdyby skutečně všichni Pražáci vyjeli svými auty, tak zcela zahltí Prahu a nedojede nikdo nikam. Jde o plochu, kterou na silnici zabere auto s jedním člověkem a plochu, kterou na stejné silnici zabere tramvaj se 120 lidmi. Praha svým historickým uspořádáním, terénem, šířkou a kvalitou ulic není pro hustý automobilový provoz vhodná. Auta je nutno kvalitním obchvatem vyvést mimo město a uvnitř preferovat hromadnou dopravu.
0/0
25.9.2002 19:51

SOLDAT

Re: Re: Opáčko
2. Tramvaj má přednost proto, že jde o MHD, město si ji dotuje a město si samo určuje, kdo bude kde jezdit a jak. Podle vaší logiky si můžete rovnou jít stěžovat na jednosměrky nebo zákazy vjezdu umístěné po městě.
0/0
25.9.2002 23:15

phampl

Re: Opáčko
semafory - takovy nebo podobny system existuje a pouziva se, treba na krizovatce Nadrazni a Strakonicke u Lihovaru na Smichove. Pokud tam prijede autobus ve smeru od Barrandovskeho mostu (uz nekolik mesicu maji vyhrazeny pruh), velice brzy dostane zelenou pro odboceni vlevo do Nadrazni. Podobne systemy se instaluji na krizovatkach, kde jeden smer je treba podstatne slabsi. Ten hlavni smer je preferovany a ma delsi interval zelene, coz se da zkratit jednak tlacitkem pro chodce a jednak pokud z vedlejsiho smeru prijede vozidlo. Je to nejak na detekci hmotnosti, zrejme je neco pod vozovkou. Ale tam, kde soubezne jezdi auta a tramvaje, se obvykle pousti oboji soucasne nebo s navaznosti a takove prednostni pousteni tramvaji by do toho zaneslo dost neporadek. Vysledkem by bylo (obavam se) mirne urychleni tramvaji a znacne zpomaleni vseho ostatniho. Pavel Hampl, Praha Radotin
0/0
25.9.2002 15:41

Pavědec

Re: Opáčko
Naprostý souhlas, pokud se někde dělají nějaká opatření k upřednostnění MHD, je to hlavně aktivita městských částí. Úspěchy jsou, ale minimální, Rašínovo nábřeží, Národní třída, Nádražní, tam jsou tramvaje odděleny od aut. Pokud jde o semafor, jediný, o kterém vím, že si ho tramvaj přehazuje, je před Vltavskou směrem od tržnice v Holešovicích. Jinak je to bída a utrpení, tramvaje stojí na každé křižovatce, ač nic nejede, není zavedena přednost tramvají před ostatní dopravou (například Blanická-Korunní), auta stojí na kolejích (Jičínská u Flóry, Lidická na Smíchově) a to je jenom na jedné lince (10). O autobusech ani nemluvě, tam jediná světlá výjimka je vyhrazený pruh na magistrále pro X-C. Nádraží Smíchov-Modřany či Strahov-Karlovo náměstí jsou v některých částech dne prakticky neprůjezdné.  Řidiči (převážně jeden v každém autě) sedí ve svých plechových obludách, pálí neobnovitelná fosilní paliva, vytvářejí jedovaté zplodiny a ještě se diví, že je silnice neprůjezdná. Jenže zkuste přesvědčit někoho z těchto řidičů, aby jel sockou, každý vám položí tolik výmluv, že se budete divit. Navíc pro řadu lidí je představa jízdy v hromadné dopravě nepředstavitelná.
0/0
25.9.2002 20:10

VitaminA

MHD v Praze?
Mám pocit, že pražská MHD už nebude nikdy jezdit pořádně. Metro je naprosto zdevastované(voda pouze dorazila žalostný stav této stavby), trasy tramvají a autobusů jsou hloupě navržené a zaměstnanci MHD patří k té nejblbější části zaměstnanců v ČR. MHD v Praze nikdy pořádně nefungovala, tak alespoň vše svedou na velkou vodu. Stejně jako naši socanobolševici.
0/0
25.9.2002 12:16

rejpalka

to redakce
Je dost blby kdyz je na prvni pohled poznat ze je aktualizovana jen cast clanku.V uvodu pisete,jak je super,je ze zprujezdnena cela Strakonicka a v zaveru clanku je hlaska pana  namestka Hejla,jak zprujezdneni Strakonicke do konce zari doprave pomuze (logicky vyplyva otazka,je zprujezdnena ci nikoli??)
0/0
25.9.2002 12:13

Jan Motl

Volby
Při podzimních volbách nezapomeňte jak stávající úředníci řídili město.Není jiné řešení ,když zavrhneme defenestraci.   Každá jiná volba je lepší než stávající.                                                                              Ono otevřít most a neotevřít návaznou komunikaci na něj je diletanství nebo zlý úmysl.Již několiktát jsem psal že jsme možná součástí nějaké velké bojové hry CO.
0/0
25.9.2002 10:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.