Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diplom a vztek

Budeš-li se, synku, špatně učit, budeš... učitelem. I Špidlova vláda začala svou éru obětováním vzdělaných lidí na ošoupaný oltář "objektivních potíží" státního rozpočtu. Přidá jim jen tolik, aby se nemohlo říci, že je oškubala. Petra Buzková se sice snaží, ale i ona vstupuje do stop svých předchůdců. Jako oni se nechá válcovat "vyššími politickými zájmy". Letos se jim alibisticky říká tragické povodně a obnova poničené země (loni to bylo zase dodržení opoziční smlouvy).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Ve státním asi ne...
Ve státní škole nebo ve státní službě, asi to bude nastejno. Co Vám zbývá vysokoškolsky vzdělaní přátelé jiného než to zkusit na vlastní jméno, na vlastní zodpovědnost, za účelem dosažení zisku, než se pořád spoléhat na erár? Budeme čekat na spasitele? Objednal se už u Vás na konzultaci?
0/0
24.9.2002 22:05

Petr Janatka

Přidávat učitelům - proboha za co?
třeba za to, že již léta brání zavedení školného na vysokých školách?
Nebo za to, že vyučují ve třídách stále méně dětí?
Nebo za to, že na svoji práci nestačí?
Za to, že studenty nic nenaučí?
Za to, že ničemu nerozumí?
Za to že volili soc. dem?
No to určitě ne - peníze dejte rodičům, žákům a studentům a seberte školám - neumí s nimi hospodařit!
 
 
0/0
22.9.2002 14:43

kritik

Re: Přidávat učitelům - proboha za co?
Dotaz první: Jakým způsobem učitelé brání zavedení školného ?
Jak mohou učitelé ovlivnit porodnost ? Mimochodem 30 žáků ve třídě považujete za vhodné? No to snad ne !
Jak jste přišel na to, že na svoji práci nestačí ?
Jak to, že ničemu nerozumí a nic nenaučí ? ( Jistě, jazyková a slohová úroveň mnohých příspěvků v této diskuzi Vám dává částečně za pravdu. )
Jak můžete vědět, že volili VŠICHNI právě soc. dem. ?
Proč je házíte všechny do jednoho pytle ? Vám musel ve škole asi někdo velmi ublížit.
0/0
22.9.2002 17:51

posledni emigrant

Vlastence a mefisto,...
Mate naprostou pravdu, to se nedela.
Dam na Vase rady, protoze to je to jedine, co ma vyznam.Vam -dobri lide-dobre skolstvi, zdravotnictvi a soudnictvi.Jeste lepe, budte dlouho zdravi a nenechavejte ublizovat slabsim.
To je vsechno.
Vsim ,cim jsem sil, sil jsem rad.
P.E.
0/0
22.9.2002 13:51

mefisto

Re: Vlastence a mefisto,...
K tomuto opět zvláštnímu příspěvku nemohu dodat nic jiného, než abyste šel sít třeba proso .
0/0
22.9.2002 17:58

CMP

Proč stojí naše školství za h....
Na zvyšování platů by bylo rázem, kdyby ze školství odešli všichniti pr-duchové (pracující důchodci)... Samozřejmě, že pak nejsou mladí učitelé ani peníze na jejich platy! Spíše než o valorizaci směšných platů by se tedy mělo diskutovat o dobrých důchodových podmínkách a zvýhodnění pro zaměstnávání lidí v aktivním (nedůchodovém) věku.
0/0
20.9.2002 23:30

kritik

Re: Proč stojí naše školství za h....
Zcela souhlasím. Měli by odejít, ale nejen ze školství. Ve zdravotnictví je jich taky jak much. Většina z nic má důchod, který se stále zvyšuje. Potom mohou pracovat i za meší plat než mladý člověk, protože mají vlastně luxusní přilepšení. Takže mladí lidé  jim platí na důchody a sobě si důchod ještě do budoucna spoří, aby vůbec nějaký měli. To je nehorázné !
0/0
21.9.2002 9:41

vlastenec

poslednímu emigrantovi
Prosím Vás konečně už přestaňte psát ty Vaše "inteligentní" příspěvky o ničem a již odjeďte za hranice ČR . Nebo svůj styl upravte. Mnohé Vaše reakce postrádají smysl a jste nechutně vulgární. Lidé s Vaším talentem jsou pro náš národ opravdu "nepostradatelní".
0/0
20.9.2002 22:29

Bogan

Re: poslednímu emigrantovi
Pokud veřejně publikují a dokonce v MF lidé typu Komárka, Bendové , Slonkové a Steigerwalda - nechť na Idnes publikuje kdokoliv
0/0
23.9.2002 10:37

posledni emigrant

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.9.2002 15:20

mefisto

Re: Dobre , pani Bendova, az moc dobre
Vy se asi taky rád posloucháte a čtete. S těmi, co píší články si nemáte co vyčítat. Mohl byste být alespoň na úrovni a bez těch "silných "slov. Smysl Vašich příspěvků je mnohdy opravdu důkladně zašifrován. Víte co, emigrujte.
0/0
20.9.2002 22:15

Bubák1

Mě připadá, že se tady všichni zbláznili.
Napřed kritizují vládu, když chce zvýšit daně, potom kritizují vládu, že nemá peníze. Pěkná pivní debata. soudný člověk ovšem chápe, že když se nevybere více peněz, někdo jiný to odskáče - na platě. Reforma výdajů je možná potřebná ale pochybuji, že ušetří tolik aby zaplatila povodňové škody, zvýšila platy učitelů, policistů a vojáků, a zároveň snížila daňovou zátěž. Snaž se Špidlo, udělej z jedné koruny dvě, demagogie MfD nezná hranic, blbost některých mých spoluobčanů taky ne. Nedávno jsem vyzýval alespoň k nahlédnutí do státního rozpočtu, a diskusi nad ním, odpovědí byl pouze jeden příspěvek, který mi sdělil, že "to chce makroekonoma". Umění počítat je u nás zřejmě jenom výsadou ekonomů.
0/0
20.9.2002 13:33

Vladimír

Re: Mě připadá, že se tady všichni zbláznili.
Plně souhlasí s tímto textem. Demagogie je příliš slabé slovo, přestal jsem odebírat i tisk MF DNES.Jsou to ti co mají 50 000 měsíčně, tak píšou jen hnus za druhým. Zajímalo by mne, kolik by jim přidal Tlustý, Langer aspol. A kolik měli přidáno za vlády těch "neomylných".  Dostali přidáno loni a nyní i malé přidáná v % dělá více než kdysi, protože základ je větší. Určitě by rádi přidali, ale překročili by rozpočet a zase by pravičáci řvali, že zadlužujeme stát.
0/0
20.9.2002 14:36

posledni emigrant

Re: Re: Mě připadá, že se tady všichni zbláznili.
Nech toho , Vlado, brecenim a lamentovanim, kricenim a volenim v nejakejch priblblejch kozenackejch volbach se pravdy nedockate. Budte rad, ze Bendova svou praci obsluhuje zavist malych lidi "velkym rozhorcenym spravedlivym vztekem". to pro Vas neznamena, abyste se pripojoval k teto vladni "jakobykritice".
P.E.
0/0
20.9.2002 14:44

posledni emigrant

Re:tantalske jablko
Ja nevim ,jednicko, ktrerej Vy jste ten bubak. Vzdyt vite, s Vama byly vzdycky jen problemy:bud jste neumeli napsat to, co jste si mysleli, nebo jste vzdycky napsali to, o cem jste nepremysleli. Proto vétsinou muj despekt. Pro jasnost veci: chci vedet, KEREJVYPASTE.
To, co jste napsal ,jednicko, je na jednicku, protoze je to k veci.
A pani Bendovou to osvobozuje.
vas P.E.
0/0
20.9.2002 14:39

SOLDAT

Re: Mě připadá, že se tady všichni zbláznili.
Vy už ste taky zbaštil ten slovní obrat: "... když se nevybere více peněz, někdo jiný to odskáče?" ... co je to za blbost? Mně v práci taky nezvedaj výplatu a žiju a nic mě neubejvá. Problém je pouze v hospodaření. Teď přijde nějakej takovej jako vy a začne mi ubírat (vyšší daně) a tvrdí, že je to potřeba. Podle této logiky to tedy odskáču ... to je naprosto absurdní myšlení
0/0
21.9.2002 8:43

Aleš Barák

Plat učitelů
Na pražských gymnaziích bere učitel biologie s úvazkem 20 hodin 17 000,- Kč. Učitel, který je pouze mgr. Já mám doktorát, kandidaturu a tolik si vydělám pouze tím, že kromě přednášek se zabývám vědeckou činností, publikuji v českých i zahraničních odborných časopisech...
0/0
20.9.2002 12:20

Zulu

Re: Plat učitelů
jde o statni nebo soukrome gymnazium?
0/0
20.9.2002 13:30

Aleš Barák

Re: Re: Plat učitelů
Jde o tabulkové platy učitelů na státních gymnáziích...
0/0
20.9.2002 14:36

posledni emigrant

Re: Plat učitelů
Mily pane Alesi Baraku, co cekate? Na co cekate? Periculum in memora! bafnete, hochu, zenu , skodovku, deti a prchnete z toho klausovskeho a kozenackeho raje vylizanych Tigridu. Prchnete do Ameriky, do Evropy.Vyserte se na domov.Es stimmt nicht, dass die Havels ganz Europa von talgfressenden Kalmücken bewohnt ist. Seberte se a tahnete za Vasim stestim. ja uz Vam tady trochu pomuzu: vyplnit naky ty dotazniky, ze Vas pantata z tretiho kolena nebyl Hussajn a komunista. vy zahranicni casopise, co Vy tam pisete? Vzdyt vedec ma jen jednu vlast a je mu jedno, jestli je Adolf nebo Georg Bush: hlavne , ze pravda souhlasi. To mi ukaz, kde Ty publikujes, vlastence!!!
Jinak se na to (Bendova) vyser a hled si vedy.
0/0
20.9.2002 14:56

Michal

Re: Plat učitelů
Z rozpětí univerzitních platů: odborný asistent se 100% úvazkem (bez Doc. či Prof. tedy i dr.) od nástupu za 11.300,- Kč se dostane až do závratné výše 12.600,- Kč za 24 odpracovaných let. S vyšším věkem si CSc. "přijde" až na 14.500,- Kč a Doc. "dokonce" až na 18.100,- Kč. Pořád má někdo dojem, že je to víc než dost??? 
0/0
20.9.2002 16:07

Radek Sárközi

Krádež?
Posílal jsem nedávno do Mladé fronty DNES komentář, jehož vyznění bylo zcela stejné, ale navíc obsahoval alarmující čísla. Ani mi neodpověděli, ale za to ho zřejmě „přepracovala“ (spíše opsala) paní Bendová, to je zajímavý styl práce... Nakonec vyšel 18.9. v Hospodářských novinách a podobný i v Britských listech (http://www.blisty.cz/txt.php?id=11582&iid=1130). Moje argumenty najdete na webu www.volny.cz/stavkuj. Tady je: Státní zaměstnanci, plaťte! V pátek poslanci schválili opětovné oddálení zvýšení počtu tarifních tříd na 16, a tak se učitelé, lékaři, vědci a další vysokoškolsky vzdělaní státní zaměstnanci znovu nedočkají výraznějšího růstu svých platů a spravedlivějšího ohodnocení. Oficiálním zdůvodněním, které je prezentováno ve všech médiích, jsou letošní povodně. Při bližším prozkoumání ale zjistíme, že vláda veřejností manipuluje, stejně jako v případě tzv. povodňového balíčku, kdy se pokusila radikální daňovou reformu a zvýšení daní prosadit pod rouškou hrazení povodňových škod. Jaká je tedy pravda? Když naši zemi postihly povodně v roce 1997, rozhodla se vláda, že nebude vyplácet právě schválené 14. platy. Státní zaměstnanci (na rozdíl od ostatních občanů této země) tedy začali splácet povodňové škody formou skryté povodňové daně ve výši asi 8%. Tímto rozhodnutím vláda ušetřila přibližně 11 miliard ročně, což k dnešnímu dni činí celkem 66 miliard. Všichni ale víme, že škody z povodní na Moravě činily pouze 50 miliard. To znamená, že státní zaměstnanci je uhradili v plné výši a už předloni si začali střádat na nové... Přestože povodňové škody už byly zcela splaceny, tvrdila loni vláda státním zaměstnancům, že kvůli povodním musí být o rok odloženo zvýšení počtu tarifních tříd, které by motivovalo učitele, vědce a další zaměstnance placené podle nesmyslných tarifních tabulek, aby zůstali ve svém oboru. Vláda tak ušetřila dalších 14 miliard, celkem už 80 miliard! Na co je ministři chtěli použít, zůstává ovšem naprostou záhadou. Pochybuji, že sociální demokraté loni věděli, že letos přijdou další povodně a začali se na způsobené škody předem připravovat... Každý státní zaměstnanec, který vládě uvěřil a rozhodl se, že jeden rok není tak dlouhá doba a že tedy zatím místo měnit nebude, si musel letos připadat jako Alenka v říši divů! Premiér Špidla vystoupil se svou kamennou tváří a oznámil, že stát opět na zvýšení počtu tarifních tříd nemá. A všechny odborové organizace (kromě školské) tuto lež akceptovali a během několika hodin jednání se zmohly na jediné - vyjednat plošný růst platů z původně předpokládaných 3,5% na 7%. Vláda tak ušetřila na státních zaměstnancích dalších 7 miliard a samozřejmě i 11 miliard za 14. plat a poslanecká sněmovna vše bez mrknutí oka schválila. Po sečtení všech částek vyplývá, že státní zaměstnanci poukázali od roku 1997 do roku 2003 na "vládní povodňové konto" neuvěřitelných 98 miliard. O spravedlivém rozložení zátěže tedy nemůže být ani řeč, neboť ostatní zaměstnanci ani podnikatelé nemuseli platit ani haléř. Jejich příspěvky byly výhradně dobrovolné. Jak dlouho ještě se nechají státní zaměstnanci manipulovat řečmi o solidaritě? A na co vláda používá jejich peníze? To jsou zásadní otázky pro 750 000 voličů-státních zaměstnanců, kteří půjdou v listopadu k volbám...
0/0
20.9.2002 11:20

posledni emigrant

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.9.2002 15:06

posledni emigrant

sub hoc signo
Pod timto znamenim, pod touto vlajkou vzteku, vytahla jste do boje do povodnove medialni kampane na podporu tech, kteri v nasem mocnarstvi nemaji zadnou lobby.Chvalyhodne pani Jean dÁrc, s tim rozdilem od ni, ze ona vedela (1) proti komu bojuje a (2) proc to dela a jaky je jeji cil(3). U Vas vim zatim, ze fuchtlujete vlajkou proti vlade, ktera zadnou opravdovou moci neni.Fuchtlovat musite tam, kde je nejaka mlha, kde je ji treba rozehnat.
Nasim ctenarum a ucitelum urcite to Vase znameni solidarity nepomuze.Vedi to sami, co pisete.Vedi take , kdo pise.Pripominate mi tim Vasim psanim patologa, ktereho si vsichni spojeni pacienti vybrali jako Vudce.Vudce, ktery ma odstranit nedostatky ve zdravotnictvi.Vudce, ktery je ma zbavit trapeni.
sub hoc signo, pod timto znamenim vzteku, za virenim naivity a prostoduchosti v hlavach setniny  szirmayskych a Hurbanovych dobrovolniku, odkladate i posledni zbytky odvahy psat o pomerech k veci.
PREKOTNA PRIVATIZACE byla Vilagosem ceske svobody, ceske demokracie.
tato nesmirna rekrutyrka je pricinou homeopatickeho zurnalismu (Vy) na jedne strane a usamovske paranoidni(kupr.Steigerw.) na strane druhe.
Tato zurnalistika snad ma tu silu zamyslet se nad sebou v zrcadle Havlickovych Narodnich novin?
Nebo je opravdu uz po povodni?
Psalm.david XXI, 13
P.E.
0/0
20.9.2002 9:54

Dalibor Pešek

Důsledky
To na co si ve školsvtí stěžujete jsou jen důsledky nízkých platů. Čekáte snad, že schopní lidé začnou přicházet do školství a pak se jim zvíší platy? To je přece na hlavu postavené. Nejprve se musí zvýšit platy, které ty schopné lidi přitáhnou. Ředitelé si pak budou moci vybírat mezi tím koho zaměstanjí.
0/0
20.9.2002 8:41

Bogan

Škola
Paní Bendová, až se změní škola (běžte se tam nejdřív podívat kdo učí, jak učí  a jaké paláce se leckde budují) změní se i osazenstvo a změní se i platy. Ale důslůedně odmítam z mých daní přispívat na soudružku učitelku (nyní paní), která mě učila 8 let  "Se Sovětským svazem na věčné časy" a běda když někdo řekl že je to jinak a nyní učí  "S USA na věčné časy" a běda když někdo řekne, že je to jinak. 
0/0
20.9.2002 8:30

kritik

Re: Škola
Vždyť přispíváte na většinu členů naší vrcholné politiky, kteří heslo, které uvádíte, horlivě zastávali také !!!!!
0/0
20.9.2002 22:32

Petra

Proč zvyšovat ?
Učitelé mají 20-22 třičtvrtě-hodinový úvazek týdně. Představě, že opravování sešitů a přípravě na další vyučování věnují dalších 20 hodin týdně, věří snad jen úplní naivkové. K tomu spoustu volných dnů v průběhu školního roku. Mám dvě školní děti a učitelé k nim mají přístup snad horší, než v době, kdy jsem do školy chodila sama. Musím platit jazykovou školu, protože jazyky je učí přeškolení rychlokvašáci. Na počítači umíme celá rodina lépe, než učitelé. Tělocvik učí žena před důchodem, která ani nepřeskočí kozu. V dějepise se nepřipouští diskuse, protože je nutno našprtanou látku odříkat. Změnila jsem školu oběma, ale nešvary se opakují. Soudím, že za to, co předvádějí, jsou placení více, než si zaslouží !
0/0
20.9.2002 8:06

I

Re: Proč zvyšovat ?
Nabídka odpovídá poptávce. Jinak řečeno, za podprůměrný plat nesežene ředitel školy kvalitní zaměstnance (učitele). Přidávat plat současným učtelům je možné do nekonečna. Samotné zvýšení platu učitelů, kvalitu výuky bez dalších opatření, nikdy nezvýší.
0/0
20.9.2002 8:37

Murphy

Re: Proč zvyšovat ?
a) to je velmi zjednodusujici pohled - znam i velmi dobre ucitele b) bohuzel jejich plat se nelisi od tech spatnych c) ryba smrdi od hlavy - dobry reditel se snazi mit dobry ucitelsky sbor d) kruh se uzavira - za ty mizerne penize kvalitniho cloveka neziska e) ale pro socialisticky kadr (viz telocvikarka z vaseho prispevku) je to postacujici - protoze jinde by jej s takovymi "schopnostmi" vyhodili, takze je spokojenej
Snad jedine, co se proti tomu da delat, je sponzorovat dobre ucitele a spatne vytlacit (ja vim, ono se to snadno rekne, ale mate ve skole deti - potencialni rukojmi...). Pokud ve Vasem okoli jsou pouze "socialisticke" skoly, muzu Vam jen drzet palce, at se to casem zmeni k lepsimu.
 
0/0
20.9.2002 8:50

Zdeněk

Re: Proč zvyšovat ?
Je nesmysl argumentovat počtem odučených hodin (stejně jako se nesmysl argumentovat např. u lékaře počtem "odléčených" hodin) a 8.týdny dovolené. Mimochodem, ta dovolená je chráněna OSN a je i v jiných zemích, takže to asi nesmysl není. Psychická náročnost učitelského povolání je obrovská, odpovědnost také. A že učí na školách maturantky a důchodkyně (úmyslně používám ženský rod, protože muže-učitele téměř nenajdete) ? Protože ředitelé škol jsou moc rádi, že alespoň tyto učí! Nebo čekáte, že při současných platech budou učit např. kvalifikovaní jazykáři, kteří seženou jinde mnohem lépe placenou práci ? A to se netýká jen jazykářů. Trochu jiná je možná situace na venkově, ale ve větších městech toto platí. Jak z toho ven ? Výrazně zvednout platy učitelům (nástupní řekněme 15 000 Kč, průměrný 20 000 Kč) a současně jim "šlapat na paty". Věřte, že pak nebude pro ředitele školy problém vyrazit uřvanou hysterickou kantorku, a naopak se nebude muset bát, že mu odejde výborný účitel angličtiny jen proto, že má problém uživit rodinu.
0/0
20.9.2002 8:59

Re: Re: Proč zvyšovat ?
Nemám nic proti učitelům, ale nepřehánějte to s tou psychickou náročností a odpovědností. V každém povolání či zaměstnání má člověk odpovědnost. Já se každý den stresuju v silném provozu na rozbitých silnicích, odpovídám za šlužební auto, za plnění plánu, za firemní majetek atd. A pokud pokazím obchod, tak holt přijde firma o obrat zisk a já o provizi a musím najít nového zákazníka atd. Když pokazí učitel hodinu, tak se nestane nic a příště to třeba napraví nebo taky ne.
0/0
20.9.2002 12:13

učitel

Re: Re: Re: Proč zvyšovat ?
Ale určitě se nebavíte s  matkou "velice inteligentního dítěte", kterému jste oprávněně nasolil nedostatečnou. Její dítě je génius, tatínek zaplatí další školné ( nebo dá dar škole) a vy si připadáte jako blbec. Taková práce nebaví. Jestli se Vám líbí americký styl školy, tak mně ne !
0/0
20.9.2002 22:40

Petr

Re: Proč zvyšovat ?
S příspěvkem naprosto souhlasím, neboť po dlouhé době se odvážil někdo říci pravdu o pracovní době učitelů a kvalitě výuky. Sám nemám ještě děti školou povinné, ale informací o "kvalitě" vzdělávacího procesu na našich školách mám ze svého okolí dostatek. Ve školství platí jednoduchá rovnice : Rodiči nauč doma děti a my je ve škole vyzkoušíme. Co se týče pracovní doby je opravdu směšné poslouchat nářky učitelů na přetíženost. Sám z vlastní zkušenosti vím, že učitelky jsou schopny v pátek již ve 12,00 - 13,00 nakupovat ! O tomto se zaměstnancům v podnikové či privátní sféře může jen zdát. K tomu všemu je třeba si připočíst ještě prázdininy, řádná volna, mimořádná ředitelská volna apod. a zjistíme, že učitelé pracují sotva 50% času ve srovnání s běžnými zaměstnanci. Proto nevím, proč si stěžují na výši platu, za 50% práce náleží 50% odměna. Co je však ještě větším problémem je skutečnost, že ve školství je prostředků dostatek, ale a/ředitelé škol se nechovají jako skuteční vedoucí pracovníci, tzn. neoceňují učitele dle výsledků, ale vezmou vše v průměru, tzn., aby všichni měli přibližně stejně a tím pádem měli klid v učitelském sboru, b/na mzdy používají veškeré možné finanční zdroje včetně zdrojů, které jsou určeny pro výuku. Tyto "výpadky" poté řeší tím, že pomůcky a další školní potřeby musí pro žáky obstarat rodiče místo školy, tzn. rodiče platí vzdělání svých dětí 2x - v odváděných daních a dále nákupem těchto potřeb. Z v.u. důvodů jsem zásadně proti zvyšování platů učitelům v současné době. Před "naléváním" dalších prostředků do této kapitoly je třeba provést zásadní školskou reformu, zejména stanovit požadavky na učitele (vzdělání, celoživotní vzdělávání, hodnocení výsledků apod.), ná základě těchto kriterií vytvořit tarifní stupnici a učitele hodnotit důsledně dle výsledků a argumenty typu, že učitele není možné hodnotit dle výsledků striktně odmítnout, neboť toto je možné.
0/0
20.9.2002 12:26

Fanda Šmanda

Re: Re: Proč zvyšovat ?
Váš příspěvek je silně demagogický a čiší z něj závist. Tak jak píšete to prostě není.
0/0
20.9.2002 13:24

Petr

Re: Re: Re: Proč zvyšovat ?
1/ nikomu nic nezávidím, 2/ bohužel to co jsem popsal je realita, ne demagogie. V našich končinách je stále zvykem překrucovat pravý stav věcí a pokud toto někdo udělá je nálepkován tímto typem výrazů. Pokud si však nepřipustíme, že se skutečnost liší od našich předsatv, nebudeme schopni nikdy nic změnit.
0/0
20.9.2002 14:10

Lada

Re: Re: Re: Proč zvyšovat ?
A jak to tedy je? Já nikomu nezávidím, přeju učitelům třeba 40 tisíc, ale chci vidět kvalitu jsou přece placení z našich daní. Myslím, že je chyba škrtat státním zaměstnancům, tím více ve školství, takhle se nikdy nikam nedostanem - natož dohnat evropu (není snad vzdělání priorita všech stran - misto toho se jde nazpět). Některé návrhy v povodňovém balíčku mají k solidaritě hodně daleko, spíš mají působit na určitou skupinu voličů (milionářská daň). Kdyby se radši zlepšil systém výběru daní, možná by najednou nebyl ani žádný balíček třeba.
0/0
20.9.2002 14:46

Rotas

Re: Proč zvyšovat ?
Hloupým lidem se lépe vládne a Váš příspěvek je toho jasným důkazem. Kdybychom analyzovali Váš genom, asi bychom tam kromě ATCG našli také "proletáři všech zemí, spojte se".
Stejně tak, jako je blbost platit spisovatele "od stránky", chirurga "od stehu" a novináře od počtu znaků v článku, tak je výrazem absolutního kreténismu poukazovat na to, že učitelé mají úvazek 22 hodin (nebo dokonce jen 22*0.75 hodin) týdně. Nezáleží totiž na tom, kolik hodin učitel učí, ale na tom, kolik vědomostí žákům předá a především, jak tyto vědomosti dokážou Vaše milé ratolesti uplatnit v praxi. Kromě toho by měl učitel být také určitým vzorem, podle kterého si žák srovnává své morální hodnoty (a to on si srovnává i v současnosti ať se Vám to líbí nebo ne). Pokud je Vám z výsledku práce učitele na blití, pak neváhejte, vemte každý měsíc 10.000 korun a běžte do hospody za správnými rudými dělnickými kádry, jestli by ten džob učitele Vaší ratolesti nevzali. Pokud Vás hned nenakopou do té části těla, která se  stýká se židlí (chtějí cca 200 Kč na hodinu krát 22 krát 4.5 = 19800, pak budete s výukou zcela jistě spokojená.
Pokud si Vaše děti vezmou příklad z Vás a ze špatně placeného učitele, který na žáky většinou zákonitě "sere jak na placatý šutr" (a tím se nechci dotknout těch dobrých učitelů, kteří učí z čirého nadšení, ale těch je bohužel  menšina), pak se můžete dočkat zhruba toho, že až Vás v cca 70 letech schvátí několik infarktů, popřípadě nějaká ta cévní mozková příhoda, octnete se v domově důchodců a Vaši potomci přijdou cca 1x měsíčně Vás obrat o důchod. Až přijdou, budete z toho celá na větvi a dáte jim všechno, nač si zrovna vzpomenou, protože po zbytek měsíce budou k Vám mít takovou úctu, jakou jste jim vštěpovala v mládí k druhým osobám (učitele z toho nevyjímaje) a budou se k Vám chovat stejným způsobem, jakým se k nim chovalo jejich okolí. Pokud buete mít tolik fištrónu aby jste si to dokázala spočítat, pak učitelé mají výrazný vliv na psychický vývoj a sociální návyky Vašich dětí (už z prostého faktu, že spí-li Vaše dítě v průměru 10 hodin denně, pak čas strávený ve škole tvoří zhruba 40% jejich času). No já nevím, jestli budete mít tolik síly, abyste zvládla všechny problémy, co Vám taková škola přinese, včetně možného drogového návyku Vašich dětí. To paní Buzková, ta to včas pochopila, a proto dala své dítě do soukromé školy. Ona je ochotná učitelům svého dítěte platit cca 30 000 měsíčně. Učitelům Vašeho dítěte platí polovinu až třetinu. Tak kdo je tady vlastně ten blbec? Vy nebo Vaše dítě?
0/0
21.9.2002 1:14

Mirek

Re: Re: Proč zvyšovat ?
Rotasi, napsal jste to perfektně! Dovolím si ještě menší rozšíření Vašich úvah. I když se podobné názory vyskytly, dovolím si je ještě jednou zdůraznit.
1. Závistivci, uvědomte si, že ve spořádaném státě existuje hierarchie platů. Lékaři, učitelé, výzkumní pracovníci, vědci jsou se svými průměrným platy třikrát i vícekrát výše, než v našem Kocourkově. Jestli nevěříte, ověřte si alespoň výši platů učitelů v SRN, UK, USA. Přihlouoplé počítání odpracovaných hodin je nesmysl. Tak může argumentovat, slušně řečeno, úplný laik. Počítá vám automechanik odpracované hodiny na výměně dílce? Měl by chirurg při náročné operaci říci, že už mu končí směna, že jde domů? Prosím, proberte se a zapomeňte na komunistické odměňování! Všechny tunely a defraudace peněz zatím nejvíce dopadají na výše zmíněné profese a střední stav.
2. Proč naříkáte na úroveň vzdělávacího procesu? Vždyť si to tak vlastně závistivec přes jeho zastřené myšlení přeje! Šel by pracovat do školství a živit za tu almužnu svoji rodinu? Ne! Proto je zapotřebí i těch důchodců. Až bude odměna učitele podle bodu 1., pak tam bude i více a lepších učitelů, než doposud.
3. Myslí si závistivec, že bankéři za zkrachované banky měli dostat dvoumilionovém odstupné, roční milionové platy - desetinásobek průměrné mzdy? Nezávidím, ale plat by měl odpovídat úspěšnému rozvoji banky. O tzv. poradcích, auditorech, makléřích a jiných expertech se mně ani nechce psát. Takže problém je někde jinde. Na tomto podivném pseudodemokratickém systému tyjí jen vychytrálkové, podvodnící, defraudanti a ekonomické klany v různých pochybných dozorčích radách. Malý podnikatel, učitel, lékař, vědec, ten se může s velkým udivením na to jen dívat. Všechny pokusy založit slušné politické strany nebyly úspěšné.
4. Ve 3. tisíciletí bude vám, zavistivcům a nekvalifikovaným odzvoněno, protože se bude cenit jen inteligence, schopnost něco rozumného vymyslet a realizovat. S vaším přízemním uvažováním nemáte šanci. (I když v tomto systému se toho nemusíte deset, dvacet let obávat.)   
0/0
23.9.2002 13:02

Martin

Stavkujte!
Vsichni, kterych se tyka Spidlova neschopnost STAVKUJTE! Spatna politicka elita neodejde sama, musi byt vyhnana generalni stavkou!
0/0
20.9.2002 0:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.