Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koblihu koupíte už jen v igelitu

Tvarohový koláč, který nevoní, nebo maková buchta, kterou místo čerstvého pocukrování dochucuje nevzhledná kaše z rozmočeného cukru. Tak může podle pekařů brzy vypadat prodej tradičního českého pečiva v samoobsluhách. Už více než měsíc totiž platí vyhláška ministerstva zdravotnictví, která v samoobsluhách zakazuje volný prodej plněného a zdobeného pečiva. Takové výrobky se od 6. srpna mohou prodávat pouze balené nebo u speciálních pultů s obsluhou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Matilda

koblihy a EU
Jsem momentalne ve Svedsku a nevsimla jsem si, ze bych si ve Spidlove zemi zaslibene nemohla koupit jednu nezabalenou koblihu, kterou jsem si sama vybrala. Takze zadny pult. A tady je potravinarska inspekce postrach - takze jakapak narizeni EU, to jsme si sami vymysleli. Asi chceme mit vic obalu a posleze je po vzoru Svedska recyklovat...
0/0
24.9.2002 15:41

taky občan

Re: koblihy a EU
0/0
24.9.2002 16:33

Bušek

Proč?-proto.
Vlastním restauraci a vím své. Jednoduše. Dodržením hygienických podmínek se zvyšuje cena vstupu a tím i cena výstupní. Pokud chcete v restauraci dodržet hygienické normy, koupíte buď velmi drahé polotovary-polévek, omáček, příloh.... nebo musíte nakoupit velmi drahou až předraženou technologii. Není náhodou že loni už před platností tvrdších norem se objevili zástupcí práškových jídel a zástupci  distributorů technologie a zpola výhrůžkami o pokutách nabízeli své zboží, nezřídka i tím, že polotovar od té firmy povede k omezení počtu mnou zaměstnaných lidí. Kdybych měl čas napsat všechno, bylo by to hodně dlouhé. Jednoduše nikoho nezajímá zdraví lidí, jezte chemii, hlavně když byde odbyt pro velké firmy kterým se cestička udělala i těmi tvrdšími zákony.  Zaplatí to zákazník, vždyť má peněz dost. Hlavní je přece zisk velkých firem.  Co se týče technologie, kromě Německých a českých výrobků je to rychle na svět a rychle ze světa. Odpovědí na dotaz o životnosti technologie mi jeden opilý zástupce firmi řekl doslova: "Ty vole, nech nás vydělat, k tobě se chodí pít a jíst denně, já prodám jednou za čas. Nech nás žít." Přeberte si to, ale takhle jsem si tržní hospodářství nepředstavoval.  Toto jsem před volbami konzultoval s panem poslancem Benešem. Ten jen bezmocně odpověděl že s tím on nemůže dělat prakticky nic, že se s takovými názory setkává často a to nejen od restauratérů, ale i od řezníků. S Fišerem se nedalo dělat nic.
0/0
24.9.2002 8:49

taky občan

Re: Proč?-proto.
fandím, zůstaňte co nejvíce svůj. Toto si představoval málokdo a s chutí se zapomínalo, že vždycky všechno zaplatí lidi, ať je to přes daně, pojištovnu nebo jinak. V to je ale naděje , že "technologické obrátky" nemohou růst (ostatně jako cokoliv v reálném světě) do nekonečna - jednou na to nebude .....  
0/0
24.9.2002 10:38

jars

první zkušenosti
tak jsem byl nakoupit ve "svém" nejmenovaném supermarketu, kde je již zakázáno prodávat nebalené "dělené" chleby a sladkosti. V místech, kde ještě v pátek lákaly ke koupi různé koblihy, koláče apod. bylo jen pusto prázdno. V místech, kde byl k mání ten "odporný", čerstvý dělený chleba, byly půlky balené již od výrobce. Přestože měly ještě dva dny trvanlivost, byly nádherně natvrdlé, lákavé od pohledu. A co víc?! Místo 8,50 za nebalenou nehygienickou půlku jsem s neskrývaným nadšením zaplatil 11,70, tj. o pouhých 35% navíc. Jsem nevýslovně šťastný, že si mohu připlatit na svoji hygienu. Děkuji ministerstvu zdravotnictví.
0/0
24.9.2002 8:37

taky občan

drazí spluobčané,
nevím, co vás tak na tom prudí. Copak nejste zvyklí si všechno, nebalené i doma rozbalené, před užitím  omýt pod proudem čisté vody? 
0/0
23.9.2002 14:59

taky občan

Re: drazí spluobčané,
cítím se nepochopený: což si tady nikdo nemyje ruce před tím, než opláchne ty housky?
0/0
24.9.2002 16:35

taky občan

Re: Re: drazí spluobčané,
sakra, to si fakt nikdo nemeje před jídlem chleba?
0/0
24.9.2002 23:26

jars

Mám návrh,
aby se zavedlo i balení jednotlivých kusů ovoce a zeleniny. Protože ty jsou také přece ohmatané a poprskané. Například balené borůvky po jednom kuse, protože obchodník nemůže vědět, zda si chci koupit 2 borůvky, nebo 2 litry. Každá zvlášť zabalená borůvka by samozřejmě musela obsahovat takové náležitosti jako název, výrobce, hmotnost, datum spotřeby, a čárový kód abych je mohl u pokladny zaplatit. U pokladny by pak pokladní buď počítala půl hodiny celkový počet, anebo by přejížděla kódem každou borůvku zvlášť. A abych se vrátil k pečivu. Na té dementní vyhlášce je nejzajímavější fakt, že čtvrtky a půlky chleba nesmí být volně v prodejně, ale běžné pečivo jako rohlíky a nedělený nebalený chléb se mohou v klidu na prodejně povalovat a být ohmatávány a poprskávány. Nevím jestli je vyhláška výplodem ještě bývalého "ministra" Fišera (u něj by mě to vzhledem k jeho nápadům ani nepřekvapilo), nebo už nové ministryně, která ať raději sexuálně obšťastňuje svého Špidlu a nevymýšlí hovadiny.
0/0
23.9.2002 13:54

Standa

EU a alergie
Bohužel, vždy když chtějí Špidlovi soudruzi něco prosadit, odvolávají se na EU. Pak se divíme, že podpora vstupu do EU je u nás jedna z nejnižších v bývalých komunistických zemí. Přičemž EU je ve všem tak z 90% nevině. Vyšší výskyt alergií je skutečně v příčinné souvislosti s malým "procvičováním" našeho imunitního systému. Typickým příkladem je  astma bronchiale, nízká imunitní stimulace našich dětí je důležitý faktor vzniku tohoto civilizačního onemocnění. Nebo Vy si pamatujete někoho, kdo dostal např. infekční žloutenku po koblížku z pekárny... ?
0/0
23.9.2002 10:43

Milos

jednoduse
Co je na tom tak k nepochopeni? Nebalene pecivo a cukrarske vyrobky, podobne jako nebalene uzeniny a lahudky patri za pult. Balene do samoobsluznich casti obchodu.
0/0
22.9.2002 4:51

lida

Nejde jen o koblizky
Tady nejde o to, zda si koupit volne koblizek ci ne. Jde o to, ze do vztahu mezi zakaznikem a prodavacem vstupuje urednik, ktery vnucuje ostatnim svuj nazor. Nekdo ma radeji koblizek baleny, jiny si rad koupi ten volne lozeny. Na tomto problemu bohuzel zase muzeme videt naprosty nedostatek vedomi o tom, co je svoboda a demokracie. Kde konci svoboda jednotlivce? Prece tam, kde zacina svoboda druheho. Vzdyt prece ten, kdo si chce koupit pecivo balene, tak tu moznost ma. Tak i ten, kdo chce volne, by tu moznost mel mit.Nikoho tim neomezuje ani neohrozuje.
0/0
21.9.2002 23:47

Pavel Zatloukal

Zduvodnovani "priblizovanim k EU"
Myslim, ze EU by se mela durazne ohradit proti neustalemu prosazovani nesmyslu, ktere v ni NEPLATI, ktere jsou vsak sladovanim s jejimi zakony oduvodnovany. Kazdy dementni urednicek na ministerstvu, ktery vypoti nesmyslnou vyhlasku ma samozrejme lakavou moznost zastitit se tim, ze to EU tak chce a pochopitelne, pak se politici divi, ze mezi nepoucenym lidem obecnym se k EU vzmahaji antipatie. A neznali degeni, jako treba zde Dareba nebo krok tu pochopitelne musi svou neznalost nalezite exhibovat.
0/0
20.9.2002 19:32

Jana

Nevidim zadny problem
Ja s balenim peciva absolutne souhlasim.Muzu rict,ze ted ziji v Anglii,kde je baleni nejen peciva v supermarketech bezna zalezitost.Nejen ze je zajistena hygienicka stranka veci,ale take pozdejsi preprava domu je snazsi.Vidim to jako spravne reseni.A lidi co Vam na balenem pecivu vadi?Doma ho proste rozbalite,obal hodite do kose a pecivo vypada uplne stejne.A komentare,ze se muze stat,ze koblihy nebo kolace budou rozpatlane a znicene,jakpak to vypada,kdyz Vam je v pekarne zabali to papiroveho pytliku a donesete si to domu?
0/0
20.9.2002 17:30

xaver

Re: Nevidim zadny problem
Ty husičko hloupá. Nechtěl bych bejt v kůži Tvého manžela, ten musí nebo bude trpět.
0/0
20.9.2002 23:50

jars

Re: Nevidim zadny problem
Ono je otázka co je v Anglii dobrého k jídlu. Ale k pečivu. Tady nejde o to když si ty koblihy koupím v pekárně. Já si chci koupit koblihy v supermarketu, kde si je sám vyberu, a to jestli mi zvlhnou nebo ne je můj problém. Ale zvlhlou balenou koblihu si nikdo nekoupí, protože taková kobliha je už od pohledu hnus.
0/0
23.9.2002 14:01

R

Re: Nevidim zadny problem
...a v těch vyhozenej obalech se pak všichni zahrabeme!!!!
0/0
26.9.2002 8:35

barbudo

Koblihu v igelitu, ale vejce v trusu a salmonelách, že ...
0/0
20.9.2002 14:05

taky občan

Re: Koblihu v igelitu, ale vejce v trusu a salmonelách, že ...
0/0
24.9.2002 16:37

antix

já mám jinou metodu
když si vybírám pečivo, mám ruce natažený mikrotenový sáček, který je tam u zboží vždycky. Tím si zboží vyberu, do druhého ho obalenou rukou naskládám a je to. Jednoduché a čisté. Koblihy ani jiné cukrářské zboží jsem ale nikdy nekoupila, protože právě to, že bylo volně ložené a každý na to mohl holou rukou hmátnout a funět na to, mi to zboží zprotivilo. Věřím, že při povinnosti pečivo zabalit do fólie přijdou naši odborníci na metodu balení tak, aby se vyhovělo oběma stranám. Však oni něco objeví!
0/0
20.9.2002 13:33

Yaroukh

Re: já mám jinou metodu
kdesi jsem cetl/zaslechl, ze za vzestup alergii muzeme podekovat i tomu, ze deti vyrustaj v cim dal sterilnejsim prostredi ... tak jen vesele do toho
0/0
20.9.2002 19:43

Vít Simon

Skafandr
Dnes máme vyhlášku na balení koblih a koláčů. Jak dlouho bude trvat než přibude vyhláška na balení rohlíků a housek. A další na balení ovoce a zeleniny. A až bude všechno zabalené, přijde někdo s tím, že obaly jsou ochmatané a je potřeba je zabalit. Proto se ptám, nebylo by jednodužší vzít to z jedné vody na čisto? Zabalíme lidi. Každý z nás bude nosit sterilní skafandr. Bude to naprosto hygienické. Žádný přenos bakterií, žádná kapénková infekce. A dokonce i ekologické, protože ubyde odpadu z obalů. I mě to připadá jako nesmysl. Ale ten nesmysl začíná vyhláškou o balení koblih a koláčů.
0/0
20.9.2002 12:09

Markéta

uz zase
Co ještě svedeme na požadavky EU. Procestovala jsem letos dost států, kteří jsou členy EU a koláče, koblihy si můžete koupi v supermarketech nezabalené. Copak ti co takovéto nejapnosti vymýšlí nechodí nakupovat? Necestují, aby viděli, že všude jinde to chodí jinak?
0/0
20.9.2002 11:53

MartinFX

Pravdou je
že trocha hygieny v prodeji určitě nebude na škodu. Od té doby, co jsem viděl jednoho muže (zjevně 14 dní nemytého) přebírat rohlíky v několika bednách, mě přešla chuť v ten den si vůbec nějaké pečivo koupit. Na druhou stranu je pravdou, že toho mohou zneužít prodejci a zabalit Vám staré pečivo místo čerstvého. Takže si stejně budu chodit kupovat rohlíky do pekárny, kde je mají čerstvé a prodavačka mi to zabalí před očima.
0/0
20.9.2002 11:49

Mira

Zaměstná se víc prodavačů
Ve slušných supermarketech bylo pečivo už dřív za pultem a prodavač ho každému zákazníkovi zabalil. Stejně jako v malých pekárnách. To je toho, supermarkety budou muset zaměstnat několik prodavačů navíc, nebo prodávat balené zboží. Když vidím některé existence, jak se v pečivu přehrabují, díky za tu vyhlášku a doufám v její brzké prosazení.
0/0
20.9.2002 11:40

ata

Re: Zaměstná se víc prodavačů
Souhlas.
0/0
20.9.2002 14:54

Dusan Forejt

Kolace na zemi
Vazeni, souhlasim s tim, aby se nebalene kolace, buchy, dorty a jiné cukrovinky prodavaly v obchodech vyhradne u specialnich pultu. Nejde o zadnou buzeraci, protoze soucasny stav je stejne takovy, ze kolace volne lezici v kosi uprostred samoobsluhy vypadaji, jako by prosly uz mnoha prsty kolemjdoucich zakazniku a neni vubec jiste, zda uz nektere z nich nenavstivili maticku zemi. V Holandsku, kde jsem delsi cas pobyval tomu tak napriklad je jiz davno i bez predpisu. Nekdo holt ma cit pro prodej sveho zbozi, na jineho musi byt upleten bic.
0/0
20.9.2002 11:06

Martin

Neni to vina EU, ale debilnich ceskych uredniku!!
Stejne jako ve vsem, dokaze cesky urednik i v koblihach udelat poradny zmatek! Jen jestli to neni vsechno jen snaha pospinit EU v ocich ceskych spotrebitelu! Ted se kazde debilni rozhodnuti bude svadet na to, ze to tak chce EU. Pochopitelne ze si nikdo nepujde najit platne zneni predpisu EU, ale radsi uveri svemu malemu, ceskemu urednikovi.
0/0
20.9.2002 10:57

ond

Re: Neni to vina EU, ale debilnich ceskych uredniku!! vyhlaska je v pohode
idnes zase zbytecne plasi, prectete si to poradne, balene to musi byt jen, kdyz na to muzou vsichni chmatat, za pultem to muze zustat nezabalene
 
0/0
20.9.2002 11:01

alice

Re: Re: Neni to vina EU, ale debilnich ceskych uredniku!! vyhlaska je v pohode
jo ale tam to ochmata prodavacka a poda to nejhorsi co tam vidi - teste se donesete si domu tvrde koblihy stare plesnive kolace - to bude veselo
0/0
20.9.2002 11:19

Yaroukh

Re: Re: Re: Neni to vina EU, ale debilnich ceskych uredniku!! vyhlaska je v pohode
Z A H Y N E M E ! ! !
0/0
20.9.2002 19:45

Warner

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.9.2002 10:56

krok

Vsichni HURA EU !!
0/0
20.9.2002 10:39

Mark

neekologický
0/0
20.9.2002 10:31

Dareba

Bez komentáře?
No dobře, tak to řeknu i já:
NASRAT NA EU!!!!
 
0/0
20.9.2002 10:14

eno

Balené koblihy
Veliký podíl na přijetí této vyhlášky měly právě rzní velkoprodejci a supermarkety. Ve snaze zefektivnit a zlevnit náklady na prodej, pracovníci vysypali nebo vyskládali zboží do otevřených regálů, ve kterých se všichni přehrabovali jak libo, dokonce jsem viděl děti a důchodce okusovat "prdelky" rohlíkům a tÿ rohlíky vraceli nazpět. A přitom by stačilo, aby všechno zboží bylo v šuplících, kleště k tomu, apoblíž odpovědný člověk, který by dohlížel na neukázněné zákazníky. Věřte, za pár týdnů by se zákazníci naučili chovat jak se patří. Teď samozřejmě velkoprodejci řvou jako první, ale u nás v Delvitě kolem velkých beden na pečivo neuvidíte ani jednoho prodavače, pokud ovšem nepřivezl novou dávku vysypaných rohlíků a znovu posbíraných ze země ve skladu, kam bohužel bylo v tu chvíli, co to vykotil, vidět přes otevřené dveře.
0/0
20.9.2002 9:59

lena

reseni
Spravne by melo byt. V supermarketu, kam maji vsichni pristup balene v dirkovanych foliich nebo na papirovem tacu(koblihy a kolace) Kdo chce kupovat volne, koupi si u pultu, ktery je ve vetsine supermarketu nebo u pekare. Kde je problem?
0/0
20.9.2002 9:45

vasik

Re: reseni
problem je,ze si chci koupit v delvite pulku chleba a nemam moznost-bud si vezmu cely bochnik nebo balenou pulku,ktera tam lezi od rana a je uplne gumova...a to me sere!
0/0
20.9.2002 10:32

lena

Re: Re: reseni
pulku chleba ureze prodavacka na pozadani, druhou pulku schova do igelitu. U pultu nebo u pekare pulky bezne rezou, takze opet zadny problem. Proc se vsichni tak rozcilujete?
0/0
20.9.2002 10:52

ond

Re: Re: Re: reseni -souhlas,vyhlaska je dobra
presne, souhlasim, konecne prestane to "prasacky" zachazeni s jidlem ve velkych supermarketech. Malych obchudku a pekaren se to netkne
0/0
20.9.2002 10:59

Katka

Re: Re: Re: reseni
Kdybys nakupovala u nás, věděla bys! Unylá prodavačka - pokud ji ovšem najdeš mezi regály, odbytí, že ona je na konzervy a na pečivo je jiná kolegyně... ještě nějaký argument?
0/0
20.9.2002 11:03

Sara

Re: Re: Re: Re: reseni
Chodit jinam.
0/0
20.9.2002 11:09

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Re: reseni
a kdyby to nestacilo, zmenit pohlavi
0/0
20.9.2002 19:47

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: reseni
nebo aspon umejt
0/0
20.9.2002 19:48

lena

Re: Re: Re: reseni
Uz nejsem nejmladsi ale ani duchodkyne, v obchode se domaham slusne obsluhy, nejdriv hledam prodavacku, kdyz nic vlezu do skladu a hledam vedouciho a kdyz porad nic jdu k pokladne a otravuji pri kase. Samozrejme slusne, jenom porad opakuji, co si preji. Zatim mi bylo vzdy vyhoveno  bez emoci a s usmevem. To k te poznamce o unylych prodavackach. Krome toho tento problem s balenim koblih nesouvisi.
0/0
20.9.2002 11:14

Inkvizitor

Vše má svá negativa,
ovšem taková podřízenost Unii - to už je trochu moc. To když se Unii nebude zamlouvat, že někteří z nás mají různobarevné výkaly podle druhu jídla, vydáme rovněž vyhlášku přikazující kálet jednobarevně ?????
0/0
20.9.2002 9:45

Bubák1

Re: Vše má svá negativa,
Ty jsi asi trošku xenofobní. Proč by nám měly vadit pravidla, která nás (spotřebitele) chrání, já to jenom vítám. Zrovna zákony jako tyhle jsou jednou z věcí proč do EU ANO.
0/0
20.9.2002 12:54

Inkvizitor

Re: Re: Vše má svá negativa,
Časem možná přijdeš na to, že trochu xenofobie je velmi prospěšné. Také by to mohlo končit tak, že si nebudeš s to ani pěkně s rukou v igelitovém pytlíčku moci zkusit, zda je kupovaný chleba čerstvý. Budeš závislý na tom, co ti podá prodavačka.
Například v Tescu v Letňanech si můžeš vybrat naprosto čerstvý chleba - ještě teplý - pravda záleží na tom, jestli jsi prase a vezmeš si na tu zkoušku pytlíček. Kousek dál v Kauflandu ovšem mají chleba rovněž, problém je, že jsem tam ještě nikdy nenašel chleba úplně čerstvý. Nakonec si koupíš půlku zabalenou do igelitu - sice rovněž tvrdou, ale vyhodíš menší kus.
0/0
20.9.2002 16:13

zbx

koblihy me milovane
nezbyva nez vyvesit vlajku anarchie a ty debily co to tu ridi pekne defenestrovat, dekapitovat apod.
0/0
20.9.2002 9:43

Oswald

???/!
A co když nějaký konkurent v tom supermarketu pocukruje kobližky jedem na krysy? Nepřipomíná vám to něco? Nebo dokonce teroristický útok - pocukrovat koláče spóry antraxu? Nechci strašit, ale i takové obyčejné "omakávání" pečiva v supermarketech mi vadí. Nejde o to "zalíbit se EU", jde o hygienu a zdraví. Také jednou můžeme jít příkladem.
0/0
20.9.2002 9:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.