Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA chtějí ropu, tvrdí Husajn

Irák nemá žádné zbraně hromadného ničení a USA si vymýšlejí, aby mohly Irák napadnout a kontrolovat ropu na Blízkém východě. V dopise Valnému shromáždění OSN to tvrdí Saddám Husajn. Dopis v New Yorku přečetl irácký ministr zahraničí Nádží Sabrí. Prezident George Bush před tím požádal Kongres, aby posvětil americký úder na Irák a Husajnovo svržení. OSN obejdeme, nebude-li akceschopné, podotkl Bush.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hledátor

vymře ladinosaurus?
mám stále vtíravější abstraktně surreálný dojem, že usa se již staly numero uno válečným agresorem všech dob. a pokud se průmyslohor týká, vždyť drobky sbírá už jen diluviální rusko
0/0
26.9.2002 14:02

Lopez

Bez komentare
Ac mam mnohdy jiny nazor nez Krutas,tak musim souhlasit.Podle nize uvedenych prispevku jsou Americane-arogantni debilove,kteri si delaji co chteji,jejich demokracie stoji za nic,siri nasili po svete a vsichni jim prejeme at to dopadne jak v Mogadisu.No proste.....Proc tedy tolik Cechu jezdi do USA,do skol,za praci-i kdyz nelegalove tolik riskuji,za poznanim,za zkusenostmi,proboha proc radeji nejezdi do Iraqu ?Mirumilovny taticek Sabam,vsude ropa,krasni a rozhodni lide.Je mi z Vas na bliti.
 
 
0/0
23.9.2002 9:48

Krut'as

No když to tvrdí Husajn tak to muší bejt pravda!!!
Kdyby blbost kvetla, nebo bolela!
 
Tak je to zde jedna ruzova zahrada! Vsude samej olej, pro mrtvy Amiky neni kam plivnout a plno dlouhovosejch ceskejch mudrcu s IQ pres 300. A takhle nic, jen blby kecy furt kolem dokola. Se vam sakra divim, ze vas to furt bavi kecat kolem "H***A" a jeste tak ucene!?! Co takhle vo babach? A' to ne, tomu vy nerozumite
Takhle slyším jen hlasite bučení skotu a štěkání ratlíka
0/0
21.9.2002 6:41

Martina

Co probiral Havel - Bush!!!
Co by mohlo opet skvele sjednotit spojence v NATO k planovane akci proti IRAKU? /i Havel o tom mluvil s Bushem/. No preci dalsi teroristicky utok, tentokrate vsak "naplanovany a provedeny" nekde v centru Prahy v dobe konani SUMMITU NATO. Pouze ti teroriste budou mit doma uniformy CIA a FBI! Jak proste. Osobne si na tyto dny beru dovolenou!!
0/0
20.9.2002 14:14

Maryka

dIVADLO MUSI BYT!!
A kasparek Havel nadale pokracuje ve svem predstaveni jako hlavni loutka one navstevy. Pan Brzezinski a ostatni clenove US vlady dodavaji skvely scenar pro jiz osvedceneho demokrata odkudsi z Evropy. Co na tom, ze potomci fasismu maji zalusk na zbyle zasoby ropy, "Podivejte, jaci demokrate za nami stoji" ospravedlnuji nyni svuj neospraveditelny postoj k Iraku USA poukazujice na naseho dramatika Havla!!
0/0
20.9.2002 12:03

IQ200

Zde mate perfektni rozbor soucasnych udalosti ocima samotnych Americanu!!
http://www.blisty.cz/txt.php?id=11635&iid=1134
0/0
20.9.2002 10:08

Al-Shamari

Nesmysl
Americka vlada si jen hleda zaminku, jak za kazdou cenu ospravedlnit utok na Irak. Bush rekl, ze podminkou je, ze musi byt vpusteni inspektori. Irak pristoupil. Tak USA prisadi, aby odstoupil Husajn. To je samozrejme pro irackou vladu neprijatelne a podle me to jen stizi situaci pro inspektory a mirove reseni. Proste, Bush dela co muze, aby mohl sledovat na CNN, jak padaji bomby na Irak a ropa se vesele vali do USA.
0/0
20.9.2002 9:15

Peace

USA take nedodrzuji, co reknou
Neni to tak davno, co USA rekly, ze Irak musi vpustit inspektory OSN bez podminek na svoje uzemi. Zda se, ze tak ucini, ale USA zautoci stejne. To je vec hodna trestu a to rikam s tim, ze iracky rezim taky nemam rad.
Podivejme se na to z pohledu USA: 1) Maji nejmensi zasoby ropy od 70. let a Irak by mohl vyvazet cca 6x tolik, co vyvazi ted - zaroven patri Irak mezi 5 zemi s nejvetsimi zasoby ropy na svete
2) do pripravy valky uz USA investovali nekolik miliard USD - tento fakt je zrejme hlavnim duvodem, proc je valka neodvratitelna
3) Bushova pozice by hodne oslabila - uz se ukazalo, ze bez valek popularitu nema - pred afghanistanem to byla asi tretina, pri valce v A. asi 80% a ted je to asi 50%.
4) Americka ekonomika jiz dlouho stagnuje a valka je - jak znamo - docela slusnej starter ekonomickyho rustu.
Jsem hrozne zvedav, jak zareaguje arabsky svet - (napriklad brutalnim zvednutim cen ropy). Osobne jsem presvedcen, ze Saddam zadne zbrane hromadneho niceni a komponenty a dokumentaci na uzemi Iraku taky tezko najdete. Po vpadu do kuvajtu vetsinu dokumentaci a dalsich veci pravdepodobne vyvezl do jinych zemi.
Dale jsem zaregistroval snahu spojit terorismus (nebo dokonce Al Kaidu) se Saddamem. Argumentace v tomto smeru je spise legracni nez zajimava a zatim se zadna spojitost neprokazala (ovsem v projevech americkych politiku se vzdy mluvi o terorismu a Iraku soucasne).
Chtel bych apelovat na ty z Vas, kteri s utokem jednoznacne souhlasite, aby ste alespon zvazili nasledujici vec: Informace nas vsech jsou velmi neobjektivni a tezko se muzeme spravne rozhodnout. Nemeli bysme proto v takto zavaznych vecech reagovat na propagandu nepodlozenou dukazy a snazit se ziskat informace, kde to jen jde. Resit tyto konflikty spada do kompetence OSN, ktera musi dat souhlas s pripadnym utokem, jinak by vznikl novy precedens - preventivniho utoku jedne jedne zeme na jinou. Predstavte si po te trebas cinu, ktera udela to stejne na Taiwanu, s pouzitim stejne argumentace jako USA. Pokud USA obejdou OSN a nebudou potrestany, pak je OSN bezmocna loutka v podruci USA.
za chyby se omlouvam, nectu to po sobe
0/0
20.9.2002 9:00

Dráček Mráček

Arogance sama
Mám obavy, že celá akce na svržení režimu v Iráku dopadne jako akce Mogadišu v Somálsku. Umře spousta mladých kluků ve jménu vlasti a jen proto, že pan Bush a jeho vláda jsou tak namyšlení a arogantní, že si nevidí ani na špičku nosu. Jde jim jen o to, aby hájili své zájmy a vůbec je nezajímá jaké to bude mít následky. Své zájmy hájí ve jménu války s terorismem a svobody. Jeho slova jsou falešná jak prstýnek z pouti.Myslím si, že Saddam Husajn je velmi nebezpečný člověk schopný úplně všeho, ale musím s ním souhlasit, že jde o kontrolu ropných polí. V tom se p, Hasajn trefil do černého. Leckteré věci jsou v USA vymyšlené dobře, ale přehnané vlastenectví amerických občanů mi někdy hrozně leze na nervy. Občas mi připada, jako by říkali:" My jsme ten nejlepší národ a nikdo na nás nemá a proto si můžeme všechno dovolit."Ale pravda je, že znám i prima amíky. Ale Bush dělá USA jen ostudu.Asi nejsem sama, kdo s útokem na Irák nesouhlasí. A tak vzkazuju p. Bushovi: Hey WAKE UP Georg!!!!!
0/0
20.9.2002 8:39

Brblal

Busch chce zajistit světový mír válkou ?
Není ten strejda tak trochu blázen ?
0/0
20.9.2002 8:08

jens0013

U.S.A proc?
americane jsou jako ja nebo Ty/Vy jedinej rozdil je v tom, ze nejaky jejich predek se pred 100-150 lety rozhodl[ nebo v tech horsich pripadech byl deportovan] do Noveho Sveta a tyhle lidi si ted chteji uhajit svoji suverenitu, politicke ikdyz netejne presvedceni a vyru v mnoho ruznych bohu. Svoboda trochu pokulhava ale zato mate jistotu ze kdyz se vam neco stane na ulici tak se o vas policie stara a ne jako na Vaclavaku v Praze, ze se na to 4-6 policajtu kouka[pobavene] a nakonec vam reknou ze nic nezmuzou a ze to byla koneck-koncu vase vina etc etc, nechci schazovat ani Cechy ani Vyzdvihovat Americany, ani naopak jen chci upozornit ze ruzne narody maji ruzne politicke smery a bohuzel USA je natolik velike ze se jim da tezko zbranit a EU se rozvyji velice pomalu, NATO aby neco vyresila...
 kritikum se predem omlouvam za gram. chyb kterych jsem se mohl dopustit
0/0
20.9.2002 6:26

Dusan

No je to v nadpisu
Jisteze jde o ropu.... V tom se Husajn nemyli. Teda spise jde o to, aby v Iraku vladla proamericka vlada. Ta ktera udela to, co Washington rekne. Proto ta "moznost", ze staci, kdyz Husajn pujde do exilu a utok se nekona. To by totiz bylo i bez bombardovani a vysledek by byl stejny. Zaminka, ohledne zbrani hromadneho niceni, pravdepodobne vlastnene Husajnem, ma sice realne podklady, ale to neni pravy duvod. O Saudske Arabii, kde se o demokracii ci potirani teroristickych bunek neda hovorit, se zatim nemluvi. No to proto, ze prisun ropy od nich je zatim bez problemu. Az vznikne nejaky problem ohledne dodavek, bude i SA v "ose zla". A odkud ze byla vetsina teroristu v souvislosti s 911 .... Je velice zajimave, jake argumenty Bush pouziva k vyhlaseni valky. O Iraku se vi jiz snad dvacet let, ze vyrabi ( nebo se pokousi vyrabet) zbrane hromadneho niceni. Tak proc az ted. Hodne otazek. Kazdopadne je ale lepe kdyz vladne Bush nez hipik Clinton. Amerika ted sklizi "plody" jeho prace. A take konzumniho zpusobu zivota, kde prachy pro kazdeho jsou az na prvnim miste. Bohuzel, stejne je to i jinde v tzv"vyspelych" zemich... Jako ze jde jen o prachy.
0/0
20.9.2002 6:22

bety

Zvláštní přístup
V USA asi mají smůlu, že je jich tam tak hodně. Možná by pomohlo z těch mocností udělat pár menších států jako je ČR nebo nebo ty přebytečné vyhladit a bylo by po problému, že?
0/0
20.9.2002 2:45

Zdenek

Vsichni zavidi USA...
ve vsem je zavist, nikdo to neprizna, ale zavidi, tajne v duchu zavidi a proto preje USA to nejhorsi, jen zavist nic jineho , jen si to ( v duchu priznejte) kdyz se nekomu dari tak ne aby se clovek pricinil aby se mu darilo stejne dobre, ne ,je jednodusi  si prat, aby ten ,co se mu vede dobre zanikl , aby clovek mu nemusel zavidet.
0/0
20.9.2002 2:32

Pilat

Re: Vsichni zavidi USA...
Ty to mas trochu popletene. Aby v USA bylo dobre obycejne musi zaniknout nekdo jiny. Takova to je smutna pravda. Tohle taky nema nic s tvrde pracujicimi americany je to vec zahranicni politicke ekonomie. Vydelavat znamena zajistit si levne surovinove zdroje a prodavat draze finalni vyrobek. Kdyz ty zdroje dochazi je treba vyvolat nejakou valku rozbit nepritele vypracovat nejaky plan na obnoveni statu za " vzajemne vyhodnych podminek" a je to.
0/0
20.9.2002 3:20

Jan

Re: Vsichni zavidi USA...
Já si zase myslím, že máš pravdu. Jak říkáš, ve všem je závist. Tobě např. závidím, jak jsi bystře dokázal odhalit a popsat vztah všech lidí k USA. Škoda, žes nespecifikoval, cože jim to vlastně závidíme a co to je u tebe pojem "vede se mi dobře". 
0/0
20.9.2002 8:15

SmileFace

OTAZKY
Problem v celé této politice je,že existují mocnosti.Kdyby byly všechny státy tak malé jak ČR,nikdo by si na nikoho netroufal.To byl ale jen takovej sen.Hodlám tu teď vyjádřit pár rozporů:Tak předně:Saddám je diktátor který má vlastní armádu a terorismus podle mého názoru používají spíš povstalecké mimostátní frakce.Podle mě neexistuje důkaz,že by Irák podporoval terorismus.Mám pro vás pár otázek:Jsou vůbec správné hodnoty které USA prosazuje?Je opravdu nutné,aby si všechny země osvojili americký model demokracie?Opravdu musí všechny země nechat americké vojáky cvičit na svých uzemích?Proč je Blair poskok Ameriky?Je celkem zábavné že nejdemokratičtější země světa (alesopoň to o sobě tvrdí) má největší vojenský rozpočet.Je nutné,aby američané tyto peníze zůročili ve válce?Vrátí se USA jejich peníze vložené do armády v ropě z blízkého východu?Nezpůsobili si USA teroristický útok z 11.září tak trochu samy?Je možné aby Taiwan někdy nepatřil k Číně bez toho aby skolabovalo jeho hospodářství(Otazka mimo)?Schází se Havel ve své podpoře útoku na Irák s občany ČR?Je Irácká hrozba tak veliká že se musí vést boje i v takových městech jako je čtyřmilionová metropole Baghdat?Těším se na vaše odpovědi.
0/0
20.9.2002 0:07

ironic

Re: OTAZKY
Napsal jsi to za me...  jen je mi smutno z toho, kolik lidi stejne jako ty pochopilo situaci. Maji informace na dosah ruky, ale nikoho skutecnost nezajima, kazdy se jen nechava oblbovat masmedi a prnda tady nesmysly a zakomplexovanych cesich nebo o mocne silne a dokonale Americe... Nashledanou v lepsich casech, treba se nam nakonec NWO vyhne... Ja k tomu co jsi napsal pridavam otazku - umozni NWO existenci undergroundu?
0/0
20.9.2002 1:11

Lucie

Re: OTAZKY
Souhlasim s tebou, ze problemem jsou a vzdy byly mocnosti. Dnesni problem je vsak, ze existuje hypervelmoc, ktera si dela co chce a ignoruje mineni ostatnich Jestlize si 300.000 lidnaty stat dovoluje urcovat Cine, zda Taiwan je jeji ci ne (mimo japonskou okupaci vzdy patril Cine), tak muzeme tezko cekat, ze bude brat vazne neco jako Radu bezpecnosti. Studuji diplomacii, coz znamena spousta pravnich dokumentu, ve kterych se mluvi o suverenite, mez.pravu, dulezitosti OSN ..., a pak prijde USA a tvrdi, ze je vsechno zbytecne, protoze si dovolujeme mit na vec jiny pohled (prestoze na vsech dokumentech jsou i jejich podpisy - zakladem prava je snad, ze smlouvy se maji dodrzovat). Nejak zapominaji, ze zakladem demokracie je, respektovani nazoru vetsiny, kterou oni nereprezentuji.
0/0
20.9.2002 8:10

Tomáš

Re: OTAZKY
S první částí o mocnostech s Vámi souhlasím, jinak bych si dovolil trochu oponovat. Saddám je diktátor a diktátorské režimy nejenže používají vlastní armádu, policii a milice, ale i ten terorismus. Vzpomeňte si na náš komunistický diktátorský režim, teroristé se tu cvičili, semtex jsme dodávali každému kdo projevil přání a zdůvodnil ho likvidací imperialisty, s ostatními zbraněmi to bylo podobné. Uvědomte si, že Irák už jednou napadnul svého souseda (shodou okolností kvůli ropě!!). Pokud jde o správnost hodnot, které USA prosazuje - absolutně správné nejsou, nemohou být, ale stejně tak nejsou správné hodnoty, které šíří islám. Pro mě osobně jsou hodnoty USA přijatelněší. Další věc, která mi přijde tak trochu jako rozpor - muslimové s chutí využívají práv, která jim jsou, podobně jako všem dalším občanům, v USA přiznána, svobodu projevu, svobodu náb. vyznání, krom nepočetné skupinky vymaštěnců je každému úplně jedno, jestli nosí basballku nebo turban, jestli vyznává kříž či půlměsíc a modlí se v něděli či v pátek. Jinými slovy, muslim se může v USA chovat víceméně po svém, zatímco cizověrec se v muslimské zemi musí chovat po jejich, svoji víru spíš skrývat a snažit se nevyčnívat. Kdo tedy prosazuje své hodnoty vehementněji? Vzpoměňte u nás, to bylo strachů, že Američané vytlačí naši kulturu, že končí české filmy, česká kuchyně, ... Ano, máme USA filmy, máme McDonalda, KFC, ... ale natočila se spousta našich filmů, hrají nám tu vynikající česká divadla, existují české hospody, stále jsme "nejlepší" pivaři na světě, ... Ano, není nutné, aby si všechny země osvojily americký model demokracie (mimochodem, odkud myslíte, že američané svůj model vzali? Není to určitá směs modelu islandského, britského či švýcarského?). Je sice fakt, že se na ně dělá značný nátlak, aby ho přijali, což je dané i tím, že ten náš model je aspoň trochu vypočitatelný, názor obyvatel zde má trochu větší váhu než u diktatury, pročež se tu mnohem víc projeví, že lidé se chtějí mít především dobře, mít co jíst, být zdraví, mít rodinu, zdravé děti. U diktatury se naopak mnohem víc projeví názor diktátora, který na "své" občany nemusí brát ani trochu ohled, kterému rupne v kouli a nechá "své" občany klidně pomřít. Neříkám, že náš systém je dokonalý, ostatně soudruh Hitler byl také do své funkce původně také zvolen. Ale měl-li bych si vybrat státní zřízení, tak bych našemu současnému systému dal přednost před jakýmkoliv systémem, založeným na náboženství. K tomu, že "nejdemokratičtější" země má nějvyšší vojenský rozpočet - jak to spolu souvisí? K útokům z 11. září loňského roku a k tomu, jestli si za to Američané nemohou sami - promiňte, ale přijde mi to jako silně demagogická otázka. Podobně demagogická, jako kdyby se někdo ptal, zda si Židé nemohou za holocaust tak trochu sami, když tolika lidem leželi v žaludku, když měli možnost své chování změnit. Pokud jde o vedení bojů v Bagdádu - ještě se tam žádné boje nevedou, jinak je to otázka strategie. Uvědomte si, že střílením do prázdného místa v poušti nepřítele neporazíte. Doba, kdy si armády domluvily místo střetu a tam si to pak rozdaly, je už pryč. A k tomu, že USA jde o ropu - částečně jistě ano, ale ... Proč tedy drží sankce na iráckou ropu? Stačilo by Saddámovi povolit vývoz a ropy by bylo hned víc a cena by šla hned dolů. Nebo, proč neobsadili Irák při osvobozování Kuvajtu? Mohli teď dřepět u kouhoutků a rozprávět s Kuvajtskými šejky o tom, jak ta ropa pěkně nese ... Na Saddáma platí jen síla, na příkladu zbrojních inspektorů je to hezky vidět (nejen nyní, ale celá devadesátá léta).
0/0
20.9.2002 9:39

taky občan

Re: Re: OTAZKY
je tu problém : jste to Vy, kdo má vybírat, jak to bude jinde jiným než kde žijete? Jestli ano, pak zasloužíte, víte co. Jestli ne, pak Vám zbývá jediné : než začnete vybírat, napřed zdomácnět tam, kde chcete vybírat. Chápeme, že metody zdomácnění mohout být různé - včetně náhrady původní populace, Ale jde souhlasit, že zlu se má čelit ve shodě, nikliv jen proto, že někdo má chuť....
 
0/0
20.9.2002 11:26

Tomáš

Re: Re: Re: OTAZKY
Přiznám se, že mi není úplně jasné, jaký problém máte na mysli. Samozřejmě nechci, aby USA nebo někdo jiný určoval nějakému státu, jak se má chovat k cizincům, na druhou stranu se mi ale nelíbí určitá asymetrie ve vztahu západní civilizace a ostatních - my musíme celkem logicky dodržovat jejich pravidla, zatímco oni pod pláštíkem lidských práv, odlišné kultury a jánevím čeho ještě, se tu mohou chovat jako doma (a nemám na mysli jen muslimy, úplně totéž mi vadí na některých cikánech a dalších lidech). Další věc je, že mám pocit, že oni (ať už muslimové, cikáni a další) chtějí vnutit svoji představu o společenském zřízení nám. Viz svatá válka proti bezvěrcům, kterou vyhlásili někteří muslimští duchovní, ... Jinak, přišlo by mi férové, aby bylo možné na obou stranách očekávat to samé, abych věděl, že když se moje země chová k cizincům nějakým způsobem, tak že se cizí země bude ke mně chovat stejně. Konkrétně k Iráku, ten už své vztahy k sousedům demonstroval v Kuvajtu, svůj vztah k vlastním lidem na Kurdech a dalších menšinách a pokud Američani mají strach, že chystá něco i na ně, nemohu se tomu vůbec divit. Jejich hláška, že vpustí bez podmínek inspektory přišla až po nátlaku, navíc náznak podmínek tam byl. Scénář následujích kroků vypadá asi takto: Irák přijme inspektory, někam je pustí, někam ne a pak se bude tvářit, jakože útok kvůli několika málo nezkontrolovaným továrnám, ve kterých nic nemá, by byl neadekvátní. Už to tak udělal několikrát a není nejmenší důvod věřit, že tentokrát to tak nebude.
0/0
20.9.2002 13:00

taky občan

Re: Re: Re: Re: OTAZKY
1) ten možná problém pochází např. z Vašeho " Ale měl-li bych si vybrat státní zřízení, tak bych našemu současnému systému dal přednost před jakýmkoliv systémem". Já Vás chápu - kdybyste Vy....atd. Jenže jiní si to vyložili torchu jinak a ještě jiní, samozřejmě v tom nejlepším úmyslu to dělají .....a je z toho střet, protože přenášet jen něco (např. svobodu projevu) a nepřenést něco jiného podstatného (že si to mohou dovolit, aniž jim to ohrozí jejich rovnováhu) působí jen a jen problémy, bez ohledu na to, jestli je to správné nebo ne. Např. najděte si, kdy a proč v Anglli vládnoucí kruhy nejen připouštěly rozšíření okruhu voličů a proč (kdzž pochopily, že jim nic tak moc nehrozí, za to ten prospěch ve volbách...). Skoro všichni v našich krajích jistě (a ještě) uznáváme všeobecné volební právo...ale představte si tuto správnou věc v nějaké nějaké dnes civilizované zemi před 500 lety...správná věc by posloužila spíše nesprávným lidem k nesprávným cílům....Čili možná že pomáháme, ale v každém případě takto ničíme cosi, co jim vadí, aniž za to dodáváme jim přijatelnou náhradu.... 
0/0
20.9.2002 14:36

Martin

Otazka pro concern citizen.
Zcela jsem nepochopil vyznam tveho nicku.
Nemelo by to byt   concerned citizen .
Mozna, ze se pletu. Jestli mi poskytnes vysvetleni, predem dekuji.
0/0
19.9.2002 23:10

Martin

Politiku delaji jenom bezcharakterni pochvy!
Slusni lide pouze pracuji, aby mohli platit dane, ze kterych ziji paraziti jako politici, lenosi, fizli, vojaci a jina nepotrebna pakaz. Jo, a kdyz nam po danich neco zbyde, tak se zatahnou ucty a obcas vyjde taky nejaka skvara na nepotrebne haraburdi, ktere nazyvame spotrebni zbozi, a ktere  nas dela stastnymi.
Jednou za cas hodit do urny jmeno nejakeho vola, ktereho jsme v zivote nevideli, aby bylo demokracii ucineno za dost. Dotycny potom, misto, aby prosazoval podle nejlepsiho vedomi a svedomi zajmy svych anonymnich volicu, dostane nadiktovano z poslaneckeho klubu, kdy ma zvednout ruku a kdy ne, popripade se vubec nedostavit. A nedej Boze, aby snad dotycna pochva mela jiny nazor, nez oficialni doktrina strany.
Omlouvam se za odboceni od tematu.  Presto, mam takovy pocit, ze USA pouzivaji stejnych "teroristickych" metod jako jejich "nepratele", kteri byli jeste pred dvaceti lety spojenci v boji proti Iranu, nebo se  pletu? Je to lautr to same jako v Afghanistanu. V osmdesatych letech USA podporavaly Taliban v boji proti Sovetskym okupantum a jejich podpurcum (nynejsi Northern Aliance). 2001 a razem je vsechno jinak. Taliban je nepritel a komunisticti nohsledi, kteri se po porazce Sovetskeho svazu stahli na severu zeme do hor, se razem stali nejlepsimi spojenci. Tak trochu je mi z toho vseho na grcku.  Vubec nevim, proc se nad tim vubec pozastavuju, stejne to ma za mak smyslu.
Trochu ubohe na 21. stoleti, nemyslite?
0/0
19.9.2002 23:03

nevolič

Re: Politiku delaji jenom bezcharakterni pochvy!
Souhlas Martine
0/0
20.9.2002 8:07

concern citizen

Jurasku-again
Veta "  I will be more than happy  to learn from you" - je naprosto spravna.  Jenom mi nejde do hlavy, kdyz ctu ty Tvoje ceske slataniny bez spravne interpunkce ,nemluve o  pouzivani velkych pismen atd..., kdo Ti pise tu anglictinu? Dej mi vedet.
0/0
19.9.2002 22:48

mirekkacl

zrejme ani andel ani dabel
Vsichni Americane jiste nejsou "vypatlanci".  OSN neni ani bozsky ferova, ani dabelska instituce, pouze ponekud neschopna.  Husajn zrejme neni naprosty silenec, nakonec do velke miry dluzi svou funkci prave Americanum. ...  A USA?  Proc delaji si co chteji? Protoze mohou!  Nebo musi?  Kdyz se nam to Evropanum nelibi, jak jim v tom zabranime? Ted tezko.
Myslim ale, ze George Bush ma na musce jedno: za kazdou cenu a pod jakoukoliv zaminkou zahajit valku v Iraku. Tim se prerusi dodavka ropy ze Stredniho Vychodu. Budou ji kontrolovat Americane, zvlaste pak skupina osob, ktera pomohla vyse zminenemu ignorantovi na prezidentske kreslo. 
0/0
19.9.2002 22:23

concern citizen

To ironic
Then - adverb- at that time, than- conjuction- use to, used to introduce the rejected. Kdyz  nevis, o cem pises, tak se radeji neztrapnuj.
0/0
19.9.2002 21:59

jurasek

Re: To ironic
poslouchej, divochu....uz toho nech s tim vysvetlovanm, v tom, jak jsi to napsal, patri 'than', pokud by jsi totiz napsal ..i will (i kdyz patri would v kontextu vety)then be more than happy ...and so on...jak to vsak stoji, chybu jsi udelal ty, tak si to priznej a zmizni jako concerned citizen a prijd sem jako spravny cesky franta nebo jak se jmenujes....
vypada to, ze jsi na v zacatcich anglictiny a kazdy dela chyby....proc vsak blbnout se skolackymi chybami v anglictine na ceskem foru, je otazka......he?
0/0
19.9.2002 22:30

concern citizen

Jurasku!
 Ja, podle Tve terminologie " hopsat' si mohu hopsat z casu do casu, jak se mi zalibi.
Regards se bezne pouziva na zakonceni dopisu. Neposilam " warmest" osobe neprijemne.
A Tobe, zahod svoje ucebnice a bez mezi lidi mluvit anglicky.
                                                                      By, my dear Jurasku! 
0/0
19.9.2002 21:34

jurasek

Re: Jurasku!
muj drahy anxious citizen....hopsej si jak chces, avsak souslednost casu v anglictine zanechej titanum....ti budou vedet, jak hopsat s casy.....he he...
((((warmest hugs)))))))
0/0
19.9.2002 21:56

Krut'as

Re: Re: Jurasku!
Jurasku kdyz uz jsi v tom vysvetlovani, nemas nejake zarucene informace o tom jak ti Zide chteli ten novy Zion v Singapuru a Malajsii a jak jim to ti muslimove prekazili. Rad bych v tom mel jasno! Nebo to byli Palestinci bojujici o homeland okupovany Cinany? Nebo ze by ta svata muslimska valka byla proti celemu svetu, kdyz je ten Islam tak mirumilovny? Doufam, ze mi to nejak vysvetlis at tak netapu! Jo a nezapomen vzit take sebou tupeho Honzu. Ten by to snad neprezil!
0/0
20.9.2002 13:56

taky občan

Re: Re: Re: Jurasku!
Kruťasi, nesmějte se, aby to nebylo naposled, na světě je možná třetina lidstva islámska, v té oblasti určitě má víc než zanedbatelné postavení, a navíc na rozdíl od Vás oni jsou tam doma.....takže koukejte taky mazat domů, už se tam na Vás čeká.
0/0
20.9.2002 14:40

Krut'as

Re: Re: Re: Re: Jurasku!
Aá, ešče sice né, ale už seš hondě blízko Vidím, že se ale hodně snažíš a každa velka snaha je nakonec korunována uspěchem. Tak neztracej nadějiUrčitě juraska a honzíka už brzo dotáhneš Vidíš i palec ti držím
0/0
20.9.2002 14:58

taky občan

Re: Re: Re: Re: Re: Jurasku!
to víte, pod Vaším avatgardním vedením, kdy snad i osel jednou zabučí.... nemám moc na vybranou,že?
0/0
20.9.2002 15:26

Black Shadow

Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
POdle diskuse na iDNES vetsina lidi Ameriku nenavidi. Lide jsou tam uboze hloupi, neni tam zadna svoboda, je to zeme valecnych stvacu a vubec jde kazdemu na nervy. Me by jenom zajimalo, proc je tahle zeme rocne snem desitek milionu chudych, rponasledovanych a zbidacenych lidi po celem svete. Proc jsou tito lide stastny, kdyz se pres vsechny utrapy a nebezpeci nakonec do te zeme dostanou a muzou pracovat byt jen jako cistici bot, posledni uklizeci v supermarketu nebo popelari. Nevim o zadne jine zemi, kam by smerovalo tolik uprchliku z celeho sveta ... nikde jsem neslysel, ze by sli davy emigrantu do Iraku, nebo Saudske Arabie, ani do Indie, Ciny nebo Jugoslavie. Proc kdyz je ta zeme tak strasna a zivot v ni je tak na hov.. tam kazdy rok odjizdi tisice ceskych lidi na praci nebo studovat. Kazda, aspon trochu rozumna odpoved je vitana.
0/0
19.9.2002 21:30

LuLu

Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
Mluvil jsi nekdy s tim stastnym pristehovalcem ? Ja ano , ale zas tak stasne nevypadal
0/0
19.9.2002 21:46

Jarda

Re: Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
Absolutni pravda.
0/0
19.9.2002 22:05

Black Shadow

Re: Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
ano mluvil. a hodne. ... oni ten zivot vubec nemaji lehky, fyzicky urcite ne, ale jejich deti aspon maji tu nadeji, kterou by ve svoji vlastni zemi nemely. A take se nemuze stat, ze ti domu legalne vtrhne nejaka tajna policie, protoze te nekdo udal ze delas spiona, nebo ze jsi nebyl(a) v prvomajovem pruvodu. To je trochu rozdil.
0/0
19.9.2002 22:07

jurasek

Re: Re: Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
myslis? ja bych si tim nebyl az tak jisty v americe dnesnich dob....staci si nekde hodit hamburgra, u vedlejsiho stolku je nejaka divoka patriotka, ktere se na tobe neco nelibi, ze treba mluvis s prizvukem a nejsi oholeny ( a navic opaleny a tmavy), zavola fbi nebo 911 a mas za sebou smecku serifu.....a tv kamer a zatarasenou polovinu floridy, jak tomu bylo minuly tyden.....stovky lidi jsou uvezneny bez radneho obzalovani, bez moznosti promluvit s pravniky nebo dokonce kontaktovat rodiny...co to je tedy? policjeni stat nebo zacatek policejniho statu.....zlate cesko podle mne a vubec zlata evropa!
0/0
19.9.2002 22:39

PC

Re: Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
USA je zeme neomezenych moznosti.... A kazdy ma takovy zivot, jaky si udela....
0/0
19.9.2002 22:58

taky občan

Re: Re: Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
no, spíše tam platí jako všude jinde "jaký ho bližní nechají si udělat", jen  - pravda, jsou mnohem tolerantnější než kde jinde. Nebo lhostejnější k osudu (ne, znám příliš mnoho amíků, kteří žili a žijí s názorem, že úspěch jednoho zavazuje pomoci druhým ne tak úspěšným, protože nebýt na jejich mistě je vícméně životní loterie)? Jen se divím, že toto se tak málo promítá do života nejdůležitějších institucí. Zřejmě jejich "složky" jsou jiní, rostli jinde, jinak,....no hraje prostě onen "genius průměru"...10% gaunerků stačí ztrpčovat život celé populaci....to ovšem známe i zejména doma, ne? 
0/0
20.9.2002 11:35

Muki

Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
Ja na to prisel, ti lide jdou do te strasne zeme, do tech hroznych podminek, kde se prakticky neda zit, aby se zocelili, aby si dokazali ze to vydrzi. V jinych zemich priznive podminky by zpusobyly zpohodlneni a zmekknuti cehoz se obavaji.. Take cast jich je asi masochisti, kteri vyhledavaji a maji radi utrpeni.
0/0
19.9.2002 22:43

Jaroslav Balcarek

Re: Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?.....Ja Vsechno !!!!!
Ziji v USA (Atlanta,Georgia) pres 30 let, mam se velice dobre , procestoval jsem sluzebne cely svet, nedovedu si predstavit zit nekde jinde nez zde ve statech. Pri mnoha navstevach Ceske republiky , dekuji Bohu ze tam nemusim zit. Ceska zeme je krasna ale lide??? tam je ten problem, vezme to jeste dve generace nez  budou na urovni americke spolecnosti.
0/0
20.9.2002 2:26

Michal

Re: Re: Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?.....Ja Vsechno !!!!!
 Jestli jsi procestoval cely svet, tak si se teda zrovna omezil na nejhorsi cast USA. Ja sem tady 2 mesice a myslim, ze by se tady lide mohli spoustu veci od nas ucit. Nejhorsi, ze z Atlanty utikaji vsichni rozumni americane a ti co se sem pristehovali, tak na zivot v Atlante nadavaji. Ale jestli patris k cernochum, co si daji nasravacky a nedelaji nic jineho nez poslouchaji ten svuj hip hop, tak verim, ze se ti tu libi. Ja se tesim, ze odtud za 2 mesice vypadnu a nebudu muset poslouchat, jak me na ulici nadava nejaky cernoch, co nevystudoval ani zakladni skolu(high school). Ale nemam nic proti slusnym cernochum, bohuzel tech odpadu spolecnosti je tu vice. Mej se a preju ti dalsich 30 let, jestli te drive nekdo nepodrizne, ze si se na nej skarede podival.
0/0
20.9.2002 5:11

Oko

Re: Re: Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?.....Ja Vsechno !!!!!
Až bude celý svět na úrovni Ameriky tak bude vydrancován bez lesů, naleziště surovin vyplundrována, moře bez ryb , vzduch k nedýchání a všichni budou všechny bombardovat kvůli barelu ropy nebo svým zájmům
0/0
20.9.2002 8:05

Krut'as

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.9.2002 15:10

kvik

Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
Iluze, Cerny Stinu, iluze, zidovskou propagandou generovane iluze, to na te proklate zemi ti emigranti vidi!
0/0
19.9.2002 22:50

hledátor

Re: Co na te Americe vlastne kdo vidi ?
mám takový iracionálně abstraktní dojem, že usa vedou v all-time žebříčku vyvolaných válek. pak dlouho nic, furt nic a pak někde krutý řím.
0/0
26.9.2002 13:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.