Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Karlínští uvolnili koleje studentům

Vysokoškolské koleje na pražském Strahově tento týden opustily stovky lidí evakuováných během povodní. Většina z nich má však byty v Karlíně, do kterých se nemůže vrátit. "Nikdo z nich by neměl zůstat na ulici," tvrdí starosta Prahy 8 Josef Nosek. Obyvatelé se proto pouze přemístili do jiných evakuačních center, aby koleje uvolnili studentům. Někteří z evakuovaných se navíc nechtějí domů vrátit, ani ve svém bytě uklízet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

leni

a nemam zatim koleje
jooo, takze ani ja jsem prozatim nedostala kolej :o(...jsem prerazena do druheho kola s vyhruzkami, ze dostat koleje od skoly neni jejich povinnosti ...v pripade, ze je nedostanu ....upozornuji, ze nikdy jsem nemela problem s koleji....budu si muset shanet nejaky podnajem a zvysit tak navstevovanost brigad...samozrejme ubrat na skole.
Behem prazdnin pri vyrizovani zadosti na kolejich Strahov jsem mela moznost setkat se s evakuovanymi obyvateli Karlina....vypadali spokojene, sedeli si na laveckach, na travniku, v hospudkach a cele dva dny meho pobytu tam vykecavali, popijeli alkohol a povolavali na mlade studentky....neni mi prijemne, kdyz tri spinavy starsi muzi s PET lahvi naplnenou vinem na me povolavaj: "Hele to je kocka!!...Slecno pojdte na vinecko!"... je mi to opravdu neprijemne...
0/0
29.9.2002 17:20

Roman

Re: a nemam zatim koleje
No bóže, chtějí se s Tebou milovat. Ty toho naděláš ...
0/0
1.10.2002 13:33

0/0
23.9.2002 17:39

Michaela

Musíme pryč!
Přes celé prázdiny jsem byla na koleji, tak jsem měla i možnost všechno sledovat. Dokonce bydlí většina Karlíňáků na bloku, kde jsem ubytovaná i já. My jsme tam všichni spokojeni (až na pár věcí), jen evakuovaní si pořád na něco stěžují. Je to příšerný, protože my, co jsme tam rádi, musíme pryč a ti, co se neumí chovat a ani nemají chuť si zvykat na jiné podmínky, tam budou zůstávat a stěžovat si i nadále. Nejen, že se nám rozpadne parta, ale ztratíme tím i klid na učení. Mimochodem včera asi v 5 hodin někdo z nich kopal do vedlejších dveří a něco na chodbě vyřvával. Tak teď tak přemýšlím, jestli ty příští dveře, do kterých bude někdo kopat a násilím se do pokoje dostávat, nebudou zrovna ty moje. Tím chci naznačit, že jejich ubytování na kolejích není zrovna nejlepší řešení.
0/0
21.9.2002 0:14

otec

měli jsme s bordelem vyvést na skládku i cikány
0/0
20.9.2002 17:04

saphira

Re: měli jsme s bordelem vyvést na skládku i cikány
Jéžiš, tak proč jsi to, ty ňoumo neudělal ?
0/0
23.9.2002 17:47

člověk

Re: měli jsme s bordelem vyvést na skládku i cikány
pravda, pravda..
0/0
24.9.2002 10:19

Ged

Zivot na Podoli
Jako obyvatel koleji Podoli, dopvolte, abych Vam trochu priblizil dnesni zivot u nas na koleji. Mame tu celkem 6baraku, kazdy ma kapacitu kolem 300lidi. Jeden barak z toho obyvaji evakuanti, prevazne nasi tmavsi spoluobcanne. Tohle jsou zkopirovane zapisky s naseho vnitrniho diskusniho serveru: "Bydlim na bloku D prvni patro a vcera jsem sel na zachod a banda malejh harantu tam vyvadela jak pominuta. A to nemluvim o pos... zachodech tak brutalne ze si neumim ani predstavit jak to ted dotycny udelal." Nebo take: "Ted jsem se vratil na pokoj, koukam z okna a vedle vchodu na Becko stoji nejakej malej evakuovanej a vesele tam cura (slaby slovo!!!) na zed!!!!!! - Jeste ted je uzasne videt ta poch.... omitka!!!" Tohle bylo pred nekolika dny. Bohuzel dnes je to v takovem stadiu, ze nekteri z nich nepouzivaji zachody, ale spolecne chodby na svoje vykaly. Doufam, ze tento nastin situce Vam pomuze pochopit nase zaporne reakce proti obyvatelum Karlina.
0/0
20.9.2002 15:33

prazanda

Je to všechno hezký,
ale já se těm lidem ani moc nedivím, že se nechtějí vrátit domů. Chtěla bych vidět toho, kdo by chtěl bydlet v bytě, kde elektřina funguje jen občas, a co ti, kteří mají plynový sporák, ohřev vody na plyn a rovněž v domě plynovou kotelnu, to mají být bez možnosti si uvařit, umýt se, s blížící se zimou žít ve studeném bytě ? Nemluvě o zničené infrastruktuře, nefungující dopravě, všudypřítomném zápachu a špíně ? Co dělá radnice Prahy 8 pro to, aby se do zničeného Karlína mohl vrátit normální život ? Denně sleduji jejich server na netu a jediné, co jsem se za posledních zhruba 14 dní dozvěděla je to, že se pořádá na Vítkově jakýsi koncert pro Karlín. Jediná instituce, která poskytuje aktuální informace je Pražská energetika, plynárny vám ani na netu, ani na jejich krizové lince neposkytnou víc, než jen velice neurčité a hlavně netermínované údaje, to samé radnice. Tak mi řekněte, co od těch chudáků z Karlína (samozřejmě s určitými výjimkami) vlastně chcete ?
0/0
20.9.2002 9:34

Venca

Re: Je to všechno hezký,
Takových lidí je po celý republice tisíce a jen v praze mají tyto problémy. Doporučuji jim koupit petrolejový lampy(knot+petrolej), campingvařič, elektrický přímotop a topit a topit za vlastní. Jako je to jinde v povodněmi zaplavených oblastech
0/0
20.9.2002 13:15

Marcela

Re: Je to všechno hezký,
A jak myslíte, že to je jinde ?  
0/0
20.9.2002 13:26

Bóďa

Re: Je to všechno hezký,
Jsem z Karlína, máme s mužem 3-letou dceru a současně jsem těhotná a jako chudák si rozhodně nepřipadám. Mám to štěstí, že nebydlím v přízemí a že nám nespadl dům, takže jsem se mohla domů vrátit. Je pravda, že to není úplně normální život - nejde plyn (tedy nemáme teplo ani teplou vodu), ale není pravda, že elektřina má výpadky. Od chvíle, kdy jsme se mohli vrátit, jsem nezažila ani jeden. Vařím na půjčeném el. vařiči, sehnala jsem si elektrický přímotop a jsem ráda, že jsem ve svém. Pokud se někdo nechce do Karlína vrátit, nemůže to svádět na okolnosti, ale - v případě že je zdravý - jen na svou lenost.
0/0
20.9.2002 15:30

saphira

Re: Re: Je to všechno hezký,
Jo, děvenko, ty jsi ještě mladá, poradíš si a přizpůsobíš se situaci, ale těžko můžeš něco takového chtít třeba od mých rodičů, kterým je oběma přes osmdesát, mají značné zdravotní problémy a nejsou s to si zvyknout na něco jiného než na to, co dělali celý život. Takové nápady na řešení jsem měla taky, ale oni to kategoricky odmítají, proč taky ne, u mne mají veškeré pohodlí a obsluhu, co na tom, že se s maželem už šest týdnů střídáme na jedné posteli a druhý spí na nafukovací matraci, protože další postel není kam dát. Nechci si nijak stěžovat, ale taky bych chtěla, aby mi někdo uvařil, vypral, uklidil po mně a já se mohla jen celý den válet v posteli a kňourat, jak jsem z toho unavená....
0/0
23.9.2002 18:06

Tomáš Slavíček

Další výmluvy neschopných úředníků.
Pokud vím, každý nájemce stvrdil svým podpisem na nájemní smlouvě povinost starat se o byt který užívá. Jestliže tak nečiní, je to závažný důvod k ukončení nájemní smlouvy. A každý, ať bílý, žlutý, čokoládový či černý si toho musí být vědom. Takže páni úředníci, nahlédněte k čemu se vám nájemníci upsali a jednejte.  Nenahlížím na problém jako nezůčastněný pozorovatel, neboť mně voda odnesla v Libni živnost a mé sestře v přízemí na Lyčkově náměstí v Karlíně byt. 
0/0
19.9.2002 22:14

PC

Re: Další výmluvy neschopných úředníků.
Majitel bytu je povinen udrzovat v takovem stavu, aby najemnici mohli v nem bydlet.
0/0
19.9.2002 22:34

Ludanek

Re: Re: Další výmluvy neschopných úředníků.
Toznamena, ze kdyz se doma vyseru uprosred pokoje na koberec, tak mi to majitel bude muset prijit uklidit? Bydlel sem v Karline v prizemi a tejden sem tam musel vynaset smradlavy, promoceny veci na chodnik, tak nevim proc by to za nekoho jinyho mel delat majitel. Pokud je to v silach dotycnyho, tak si to proste musi vyhazet sam. Pokud ne, tak treba porposit vojaky nebo naky dobrovolniky. Timto bych chtel podekovat lidem, ktery nam s uklidem pomahali. Dik.
0/0
20.9.2002 14:42

Puzzle

Cikani na Stravove????
To snad neni ani mozny. Ceka me bydleni na Strahovsky koleji a jestli tam bude teda po ni spoust.... Kdyz se nekdo neumi chovat, jako vetsina z nich, i kdyz znam i nekolik velice slusnych, tak bych jim nic nedal at si bydi treba na ulici nebo za mestem, kde nikomu nevadi, jako je to napr. v Recku. Niceho si nevazi a jen stat a my danovy poplatnici do nich cpene penize a kdyz se proti nim nekdo ozve tak rikaj, ze jsou diskriminovany.  Jsou to pekny... Nechapu vubec, jak je to mozny ze se s nima nic nedeje, kdyz tohle delaji. Rika se o nas, ze jsme rastickej stat, ale ve svete, zvlaste v zamori se nima nikdo nemaze, takze ten kdo to rika tak asi nebyl nekde ve svete. Nejsem rasista, ale kdyz nekdo dela bordel, tak at tahne odkud prisel a nedela ostudu Cesky republice.  Tot muj nazor , k tomuto tematu.
 
0/0
19.9.2002 21:54

PC

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.9.2002 22:40

Zulu

Tak to mu prikam priority
Cikansky paraziti dostanou pekne bydleni na Strahove a pak v Podoli a ti co jim za par let budou vydelavat na socialku se musi odstehovay na Kladno. Tomu rikam bolsevicky rovnostarstvi dotazeny do maxima. Pak se nedivte, ze drtiva vetsina lidi by nejradeji videla cigose v Rumunsku a nebo v hromadnym hrobe.
0/0
19.9.2002 21:39

x

Re: Tak to mu prikam priority
nebo v Malešický spalovně
0/0
20.9.2002 9:01

x

Re: Tak to mu prikam priority
nebo v Malešický spalovně
0/0
20.9.2002 9:01

Johny

solidarita
Smutný je, že dost studentů pomáhalo při odstraňování následků. A jako odměnu dostali dojíždění z Kladna. Hlavně že bydlí nemakačenka, studenti ať si dojíždí, vždyť jsou mladí...
0/0
19.9.2002 21:32

Bubrak

policajti/rasismus
Kdyz mi nekdo bude bydlet v mym byte proti me vuli, tak snad zavolam policajty a oni ho vyvlecou nasilim. V toto jeste doufam, v tomhle "Kocourkove". Stejne tak muze policajty zavolat obecni urad a je jedno jestli de o cikany nebo o bily. Takhle akorat sam statni aparat podnecuje lidi k rasove nesnasenlivosti. ;-(
0/0
19.9.2002 21:02

obyvatel SH

povoden mela prijit v noci, aby
cikani nestacili utect a utopili se! Byl by klid!
0/0
19.9.2002 20:11

amanda

cooo tooo rikkaaateeee???
..seeem meeel..byt ..nove vybavenej v rodnem Karline... ..viss..novy parrkeeety...nove namalovanyyy...hahah..a tet mi to vzala vodaa.. ..to je chiba statu..neee moje..co bich to uklizelll..at to uklidi stat..neee..joo..ja nemuzu pracovat..bich si znicil packy...uz bich z mozolamaa nemohl carovat v tramvajiich.. ..joo vy bili..to je prece muj zdroj obzivi...neee..umelec..
0/0
19.9.2002 19:43

Mitch

cikani necikani - to jedno!
Vzhledem k tomu, ze na kolejich nemaji trvale bydliste, muze jim byt toto provizorni ubytovani kdykoliv odejmuto - a to se uz melo stat, ted je pet minut po dvanacte. A doufam, ze humanitne smyslejici obcane prijdou pomoci s uklizenim toho bordelu, co po nekterych z nich na kolejich zustane...:P Povoden je pohroma, nase mesto postihla ta predchozi, nicmene socialismus je ten tam, a clovek se musi starat o sebe sam. Pokud se nestara, skonci na ulici - i toto je svoboda, a je to mimochodem jeden ze zakladnich kamenu uspesnosti zapadniho ekonomickeho modelu. Je potreba si uvedomit, ze 'nemit kde spat' neni jen jakasi chimera, ale ze je to zcela realna a normalni moznost. U nas se porad jeste spoleha na to, ze 'se stat nejak postara', a mnozi urednici jsou bohuzel podobneho nazoru. Dokud urednici budou jednat v duchu socialismu, to te doby toho bude spousta vychcanych jedincu vyuzivat - pak je potreba tohle zatrhnout, aby si takovi lide poradne nabili hubu a hejbli kostrou, jestli chteji bydlet a rozumne zit. Ja nikomu ze svych dani dlouhodobe ubytovani a stravu platit nehodlam !!!
0/0
19.9.2002 18:45

předseda

Re: cikani necikani - to jedno!
Jen by mě zajímalo, jestli by jste takhle směle a rezolutně mluvil, kdyby ta povodeň spláchla i Vás, a třeba ta "normální možnost nemít kde spát" byla reálná i pro Vás, nejen pro "ty ostatní". Ona možná tahle povodeň nebyla poslední za těchto sto či pětset let - nebo opravdu bydlíte na tak vysokém kopci, že ani tisíciletá povodeň Vás neohrozí ?
0/0
19.9.2002 20:15

předseda

Re: Re: cikani necikani - to jedno!
Samozřejmě dodávám, že tito postižení musí makat jako každý jiný - pokud nechtějí, pak ať si samozřejmě vyberou. Ovšem někteří, kterým to sebralo střechu nad hlavou, jsou opravdu závislý na pomoci státu a ostatních lidí, tedy i těch daní - to nemusejí být žádní "nemakačenkové".
0/0
19.9.2002 20:20

19kluk

Re: Re: Re: cikani necikani - to jedno!
melo by se co nejdriv projit vsechno - byt po bytu a urcit, ktera rodina potrebuje byt nadale evakuovana a ktera uz muze jit pracovat na svem byte. Az bude byt bytelny, necht se odstehuji.
Cikanum se ale nebude chtit a koleje obsadi natrvalo - jako byste je neznali... je to kocovnej narod - najit, obsadit, vyplenit a jit dal.. dokud koleje budou drzet pohromade, nikdo je z nich nedostane.
Nebude se jim chtit vratit, maximalne pujdou jinam. Znici dalsi cast Prahy. Tak, jako kdysy obsadili Karlin a Zizkov, tak se budou ted lifrovat do dalsich mestskych casti.
Ta malesicka spalovna by fakt bodla!
Kdyz se urcita spolecenska vrstva neumi spolecensky chovat, at se pak nedivi, ze ji spolecnost zavrhne. A to se u cikanu stalo uz davno. Mel jsem spoustu znamych, mame cikana i v rodine (prizenil se k me tete), dlouho to bylo ok a ja zacinal pozmenovat sve nazory z detstvi. Pak obral rodinu o mnoho set tisic, tetu postavil proti vsem a dodnes s nim vsichni bojujou. Jen teta se vratila... vyplenil co se dalo a sel dal...
Normalne bych je po narozeni kastroval. At si dozijou, nezabijel bych je, nejsem rasista. Tohle by nikomu neuskodilo, naopak. Cikani se (umyslne) mnozi mnohokrat vice, nez cesi a vite proc? Chteji prevazovat! Kolik deti ma prumerna bila rodina? A kolik romska? A jsme u toho...
...nechci videt ten bordel za par let, az se jako krysy premnozi uplne.
0/0
24.9.2002 10:39

Mitch

Re: Re: Re: cikani necikani - to jedno!
Pokud jste babicka co uz nikoho nema a ted nema kde bydlet - at se stat postara. Nechci aby to vyznelo jako ze zavrhuju socialni jistoty uplne. Ale at stat pri hledani pristresku vynecha vysokoskolske koleje (pred zacatkem skolniho roku, a kdyz navic koleje dostane ani ne polovina studentu co je potrebuji...)
0/0
27.9.2002 19:01

gogo

proč se nenazývají pravými jmény
proč nikdo neřekne naplno, že to jsou cikáni, kdo likviduje koleje a nechce se vrátit do svých vybydlených bytů, které si vybydleli vlastní pílí a houževnatostí... je snad demokracie to, že jim všechno projde? co by se asi stalo,kdyby se takhle chovali všichni?
0/0
19.9.2002 18:09

Venca

Vojáci nejsou otroci!
To by si mělo uvědomit několik desítek lenivců z karlína, kteří si myslí, že jim ty jejich hovínka někdo vyčistí!
0/0
19.9.2002 17:39

PC

Re: Vojáci nejsou otroci!
V tomto pripade o uklid bytu se MUSI postarat majitel... Ne najemnik..... Najemnik ma pravo majitele bytu zazalovat....
0/0
19.9.2002 22:45

starecek

COZE !!!!!
A kde je mestska nebo republikova policie ? Mozna nemaji urednici pravomoc donutit cikany uklizet sve byty, zejmena,kdyz si zvykli na takovy komfort ,jako je 3 x denne jidlo zdarma apod. Ale maji pravomoc na to, aby je treba i nasilim vystehovaly z koleji. Maji kde bydlet a zda pujdou do svych domu nebo ne, to je jiz jen jejich problem.Takze se ptam, k cemu mame uredniky priposrane z reakci urcitych jednotlivcu,k cemu pak mame policii ? Pokud urednik neni schopen delat svou praci a boji se na cikany spatne podivat,pak nema na svem miste co delat.A totez plati i o policistecha zejmena jejich velitelech. jestli nekdo protipravne obyva prostor,ktery mu nepatri a navic ma kde bydlet, tak ho proste maji vyvest ven a tecka. Pravnich prostredku je zde dost,jen je potreba se nebat jich vyuzivat.Cikani umi kricet a vyhrozovat ale to je ve vetsine pripadu vse. Ale pokud mame priposrane uredniky nebo policisty, pak je to horsi problem. jejich priposranost cikanum i ostatnim zmetkum jen nahrava a utvrzuje je v presvedceni, ze si mohou dovolit vse.
0/0
19.9.2002 17:12

nana

Samota ve velkomeste
Na strahovskych kolejich jsem par dni pomahala, takze vim, co tam bylo za lidi. Nehazela bych je vsechny do jednoho pytle. Byla tam taky spousty "normalnich" lidi. Bohuzel ma pravdu ten, kdo si mysli, ze spouste z nich tam bylo lip, nez doma, a tudiz se do navratu nehrnou. Vetsina tech lidi totiz mela spolecne to, ze jdou tim zivotem dost sami, je to smutny, ale je to tak. Tam se najednou o ne nekdo staral, nekdo si s nimi povidal atd. Specielne na ty bych tak prisna nebyla.
0/0
19.9.2002 17:11

jirka

Re: Samota ve velkomeste
vy jste tam pomahala par dni, my tu s nimi mesic bydleli a kamaradi na podoli se kvuli nim musi dokonce na mesic stehovat na kladno !
vy jste mohla kdykoliv odejit, my tezko
vy jste si tu pomoc a solidaritu zvolila dobrovolne, nam ji vnutili pod pohruzkou ze prijdem o kolej !
 
 
0/0
19.9.2002 20:57

PC

Re: Re: Samota ve velkomeste
Lidi, je me z vas na bliti
0/0
19.9.2002 22:46

praha

Re: Re: Re: Samota ve velkomeste
jo, me taky, hlavne z tech co, studentum kontaminuji pokoje zloutenkou a svrabem, zvysuji jim naklady na studium tim, ze studenti musi dojizdet z Kladna, a co davaji vydelavat CVUT SUZ 500,-Kc denne, ktere za ne plati stat. CVUT SUZ tam pak samozrejme nechce studenty, kdyz mel za 600 evakuovanych 300.000,-Kc denne, tj. za ten mesic 9.000.000,-Kc a od turistu by mel pri plne obsazenosti asi polovinu a od prazdninove bydlicich studentu ani ne desetinu a od celorocne bydlicich jeste o dalsi tretinu mene!
0/0
19.9.2002 23:22

Podoli

JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Chapu tezkou situaci nekterych lidi postizenych povodnemi. Bydlim na Podolskych kolejich jako student, situaci vidim velice zblizka. Rad bych ale vedel, proc proboha ubytovavaji evakuanty na studentskych kolejich? To nema nic spolecneho s povodnemi. Tady maji bydlet studenti a ne evakuovani spoluobcane. Proc to magistrat nevyresi jinak? Nebo je to spis otazka SUZ a pana Mensika, ktery s tim souhlasil? Nepral bych nikomu, aby byl nucen bydlet spolu s "evakuovanymi obcany" na jednom patre, sdilet s nimi jedno socialni zarizeni a kuchynku. Prinasejme obeti...ale odtud potud. Vsichni vime o co se tu jedna....
0/0
19.9.2002 17:04

Tráva

Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Můžeš mi říct, kde by je měli ubytovávat? Na radnici v kanceláři jim ustlat na šanonech nebo co ? Přinášejme oběti- ale někdo jiný než já, žejo?  Ve škole mého syna bydleli staří lidé ze zatopených domů, žádní nemakačenkové a cikáni, ale naprosto zoufalí psychicky zlomení lidé. Takže sorry, nechápeš vůbec nic. Až dostuduješ ( vyčítá někdo vám, že za vás platíme daně.pojištění a tisíc jiných věcí,aby až dostudujete jste mohli vydělávat balík peněz-  nevyčítá )!
Z pohledu daňového poplatníka, kterým se tady tak rádi oháníte, jsou studenti zatím stejní jako každý cikán - potenciálně z vás bude užitek, ale zatím jen děláte bordel po hospodách a chodíte hulit do parku.
A abych zpacifikoval případné oponenty, vysokou školu mám dostudovanou a daně platím.
0/0
19.9.2002 22:34

HaWran

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.9.2002 10:38

student

Re: Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Jo tys to teďka fakt odhadl! Zapomínáš na to, že většina studentů chodí někam pracovat aby měli na jídlo a ty daně co platí dou na stejné věci jako ty tvoje! Chytrolíne.
0/0
22.9.2002 4:48

19kluk

Re: Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
máš naprostou pravdu
0/0
24.9.2002 10:47

Tomik

Re: Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Zatim mi jeste nikdo nezduvodnil,proc se musi spousta studentu stehovat na Kladno a stejny pocet evakuovanych z ruznych casti Prahy do Podoli.Neni snad lepsi prestehovat evakuanty na Kladno a studenty nechat tam, kde jsou?Navic prumerny evakuant nepotrebuje rano do skoly ani nikam jinam,tak mu dojizdeni nebude delat problemy.Bydlim na bloku C Podolské koleje CVUT.A od jiste doby se povazuji take za obet letosnich povodni,ac jsem puvodem z vych. cech a tam velka voda nebyla.
0/0
26.9.2002 17:49

PC

Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Je pravda, ze stat by se mel postarat o evakuovane jinak... Koleje jsou opravdu pro studenty... Pak prijde jeste nejaka pohroma a studenty vystehuji na Hrad a president bude muset dojizdet z Bratislavy...
0/0
19.9.2002 22:49

Tráva

Re: Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Tak znova a naposled- stát financuje koleje, takže je upřímně řečeno může použít třeba jako skladiště munice. Vy v těch kolejích bydlíte za sumu, která nemá s faktickými náklady na správu a údržbu takřka nic společného, takže o tom, kdo tam bude bydlet má stát právo rozhodovat.  Koleje jsou pro studenty a když nastane přírodní katastrofa, která připravíí lidi o bydlení, holt se studenti na pár týdnů uskromní.
Vy byste potřebovali taky vytopit nebo vyhořet, abyste věděli, o čem je vůbec řeč.
0/0
19.9.2002 23:27

Adela

Re: Re: Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Vazeny pane vysokoskolaku platici dane. Myslim ze Vas pohled na vec je ponekud zkresleny. Nevim sice jak a kde jste studoval, ale dnes studovat VS neni uz rozhodne neni jen to huleni v parku atd. Pokud clovek nema rodice z hornich deseti tisic musi se pekne ohanet, aby vubec mohl studovat. Jakozto studentka pateho rocniku o tom vim sve. Krome skoly jeste prace na vedlejsi uvazek- jako vetsina mych spoluzaku. Zadny med, to mi verte. Za pokoj 4x4 m (bez vlastniho WC) davame statu 2000 Kc, je to totiz trojluzak. Myslim ze situace ohledne koleji-hlavne tech v Praze- byla kriticka uz predtim nez nam sem dali ti "postizene". Normalniho cloveka, ktereho povodne opravdu postihly, tu totiz nenajdete. Je u pribuznych nebo opravuje..
A jeste k tem danim- platim je tez, i pojisteni.Jak jsem se jiz zminila-je nutno pracovat, aby se dalo studovat..
0/0
20.9.2002 0:05

PC

Re: Re: Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Koleje financuje skola, ktere te koleje plati... Odkud dostava skola penize na financovani techto koleji, je vedlejsi....Je na studentech, aby dobrovolne uvolnili koleje v pripade nejake pohromy... Maji ale pravo, to neudelat. Proste tato situace ukazuje nevyhody socialistickeho skolstvi. Studenti by meli platit fakticke vydaje na vzdelani a ubytovani.... Pak by byla situace jina.... Nikdo by totiz na koleje obeti povodni neubytoval. Bylo by levnejsi postavit prozatimni ubytovny nez se behem nekolika mesicu postavi nove byty. O stavbu novych bytu se muze postarat soukromy sektor a kdo treba si nemuze dovolit novy byt, tak se muze odstehovat do Kladna .... Zivot neni prochazka ruzovym sadem...
0/0
20.9.2002 7:08

Ludanek

Re: Re: Re: Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Tak to pak nechapu k cemu by ten stat vlastne byl. Ja stat chapu v tom smyslu, ze nejakejch 10mil. lidi se sdruzi a navzajem si pomaha, kdyz to druhej potrebuje. Napriklad si vsichni dohromady platej policajty, aby je chranili. Platej si silnice, aby po nich mohli jezdit atd. Mimochodem, nemyslim, ze koleje by stat musel nejak hodne dotovat, protoze ty 2000 tacy za jeden pokoj je docela drahy ubytovani. A kdyby byly VS placeny dovedu si dost dobre predstavit spoustu tech, ktery se proste spatne narodili a nemaj tak bohaty rodice aby jim tu skolu mohli zaplatit.
0/0
20.9.2002 14:55

Honza

Re: Re: Re: JAK JE TOHLE VUBEC MOZNE?
Zdá se, že nemáte ani páru o tom kolik se ve skutečnosti na kolejích platí za ubytování. Např. na diskutovaném Podolí studenti za dvoj-buňku (dala by se popsat jako malý byt 2+kk) platí 5500,- měsíčně (1100,- za lůžko). V Praze znám lidi, kteří za byt 3+1 (nájem + voada a energie) platí méně. K druhé části: Kdyby na kolejích byli ubytovaní lidé, kteří to opravdu potřebují a kterí se snaží svou situaci alespoň nejak řešit (např. úkid svých vytopených bytů) tak by se proti tomu nedalo vůbec nic namítat. Ale jelikož jsou tam nastěhovaní ve velké míře i asociální živly, kteří jenom zneužívají nastalou situaci,a kteří během prvního dne, co byli ubytováni, znečistili sociálky svými výkaly , okamžitě začli zkoušet, jesli jsou náhodou nesjou na ostatních blocích otevřené pokoje, a kteří okamžitě z přilehlých zahrádek očesali ovoce ze stromů .............. PS:vysokou školu mám taky
0/0
20.9.2002 15:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.