Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Celé metro bude jezdit až v březnu

Nikdo neví, jaký šok ještě čeká odborníky, kteří kontrolují povodní zdevastované prostory metra, ale jedno je už téměř jisté: V metru bylo zničeno zařízení za mnohem více než dvě miliardy korun. Tuto sumu přitom dosud uváděli představitelé města i Dopravního podniku. Nově se hovoří až o šesti miliardách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Krut'as

Nesem vam noviny poslouchejte, vy z ceske kotliny rozjimejte!!!
 
Pri poslednim zasedani EU, ktere projdnavalo prijeti novych clenu unie bylo rozhodnuto nasledujici: Prijeti CR do EU za predpokladu splneni poslednich nekolika podminek.
1) Zmena nazvu CR na CZVTEEaPMS. CiganskoZlodejskVietnamskoTunelarskeEmiratyEvropske a Protektorat MoravskoSlesky.
2) Nastoleni krale Vaclava Jedineho Jesitu Prvniho "Klause" Velikeho a kralovny Miluse Zemanovny Prvni na CZVTEEaPMS trun. Kralovne bude po ukonceni starovekeho ceremonialu "Objimani Stromu na Vysocine", provedena operace zmeny pohlavi. Jen tak, lze zajistit potrebnou stabilitu Emiratu, pred jejich prijetim do EU. Ze spolu umi kralovat a domluvit se, dokazali behem poslednich 4 let.
3) Zruseni hlavniho mesta Prahy a prestehovani sidla vlady do obce Hrdlorezy a prejmenovani Prahy na Magorov. Brnane aspon prestanou zavidet Magorovu status hlavniho mesta a lepe bude vystizena dana situace!
4) Prestehovani Velke ceny CR a BVV do Magorova, Magorovsti aspon prestanou zavidet Brnanum suche z nosu a bude klid! Aby ale Magorovsti neprisli o vsechno suche, bude toto 1x tydne dodavano do Magorova a spravedlive rozdelovano Magorovskym.
5)Zmena statni vlajky CSSR za novou vlajku CZVTEEaMSP. Velky zluty kosoctverec s tunelem uprostred a rudou zari na jeho konci. Vse predesle uvedene vyjadrujici zbabelost obcanu vytunelovane diry a jejich vysnenou budoucnost.
6) Povinne nenavideni USA, obcany CZVTEEaMSP.
7) Povinne nenavideni Madaru, Rakusaku, Nemcu, Polaku a vzduchoprazdna na vychod od  hranic MoravskoSleskeho Protektoratu. (At' nas ti Slovaci nesejou!)
8) Zavedeni povinneho 5x denniho modleni se k Velkemu Allhovi s modlitbami predrikavanymy samym Sadamem Husajnem v pripade nemoci nahradi Velky Jusaff Araffat.
9) Odkloneni toku Vltavy od pramene smerem na jih, aby jiz nemohla ohrozovat Metro v obci Magorov.
10) Emiraty za vydatne a neunavne pomoci EU dohoni 21 stoleti, ze sveho stredovekeho Status Quo. Po splneni techto podminek nema EU namitek, proti prijeti Emiratu do EU  
0/0
19.9.2002 5:29

Clouseau

Nutnost "městského vlaku"
Souhlasím s tím, že městská doprava po tratích ČD na území Prahy by měla fungovat i mimo mimořádné události typu povodní. Měli bychom si vzít vzor z mnoha měst na západ od našich hranic, kde úspěšně funguje S-bahn. Dle mého názoru by pro zajištění lepší dopravní obslužnosti, zlepšení spojení z jednoho konce Prahy na druhý a zároveň pro ekologizaci pražské MHD mělo fungovat několik linek v následujících trasách:
1) Radotín-Smíchov-Hl.nádr.-Libeň-Běchovice
2) Smíchov-Vršovice-Malešice-Libeň-Vysočany-Počernice (jak navrhl p.Rolf)
3) Masarykovo n.-Bubeneč-Roztoky
4) Říčany-Hostivař-Vršovice-Smíchov-Stodůlky-Zličín.
5) Radotín-Braník-Krč-Malešice-Libeň-Holešovice-Bubeneč
V uvedených trasách by měly být zřízeny nové zastávky v místech možností přestupů na MHD, resp. by měly být zprovozněny ty, které k tomuto účelu neslouží - např. Vyšehrad, Malešice.
Tento návrh ovšem pro zajištění plné funkčnosti a potřebné četnosti spojů (ve špičce po 15 min.) předpokládá rekonstrukci železniční sítě v Praze za účelem zvýšení propustnosti při současném provozu spojů ČD
0/0
18.9.2002 11:59

admiral_Atvar

Re: Nutnost
pres hlavak neprojede zadny mestsky pantak navic, je to smerem na ostravu omezeno na pravou stranu vitkova. jsou radi, ze projedou rychliky a dalkove osobaky. oprava bude hotova buhvi kdy... jinak je ten nazor pekny. chtelo by to elektrizovat semmering a cast posazavskeho a taky vyrobit nejake lehci a hlavne ohebnejsi pantaky, co mohou jezdit i po tramvajovych kolejich.
0/0
18.9.2002 15:17

Miroslav Grossmann

Re: Nutnost
V zásadě jsem pro. Samozřejmě, že třeba v Braníku je třeba vybudovat úplně novou zastávku, protože trať z Radotína vede cca 20m nad nádražím. Vybudovat se může i další směrem na Krč u zimního stadiónu Kobry, kde by mohl být přestup na autobus. K těm tratím bych dodal za 6) Masarykovo nádraží - Dejvice - Ruzyně.
Je samozřejmé, že na jednokolejkách ovšem takto hustý provoz nelze uskutečnit, proto by bylo nezbytné na spoustě míst postavit druhou kolej včetně úpravy železničního spodku (mosty, tunely, zárubní a opěrné zdi, ...)
Další věc jsou vandalové. Na těch zastávkách by museli být buď dozorčí, nebo kamery.
0/0
18.9.2002 16:17

Petr Klinger

Re: Nutnost
Trasa Radotín - Smíchov - Hlavní nádraží - Libeň - Běchovice s patřičnými návaznými spoji (např. nyní prozatímní 701 Kyje - Černý Most) by určitě  nezájmem cestujících netrpěla. Je otázkou, kde a kdo je podobné myšlenky ochoten vnímat a realizovat.
0/0
18.9.2002 22:22

Rolf

Metro x vlaky
Dokud ČD provozovaly vlakovou kyvadlovou dopravu po trase Smíchov - Vršovice - Malešice - Libeň - Vysočany - H. Počernice, bylo to bezkonkurenčně nejrychlejší spojení. Bohužel to ČD vydrželo asi jenom 14 dní a konec. Přivítal bych zavedení vlaků v této trase i v době kdy už metro bude v provozu. Řešením by bylo třeba i to, kdyby osobní vlaky z Berouna přijíždějící na Smíchov pokračovaly v uvedené trase...
 
0/0
18.9.2002 10:37

lida

Re: Metro x vlaky
I ja bych to privitala. Na dotaz u CD proc uz nejezdi, odpovedeli, ze se jim to financne nevyplati, ze vlaky nebyly dostatecne vytizeny! Kolik asi tak pasazeru potrebuji aby se jim to vyplatilo? Tram X-B je dost precpana, to ten vlak byl prazdny?
0/0
18.9.2002 12:01

admiral_Atvar

Re: Re: Metro x vlaky
jiste ze se jim to nevyplatilo, kdyz vozili lidi za permice a listky MHD. zajimalo by mne, jestli CD od DPMP neco vubec dostaly.
0/0
18.9.2002 15:18

Raty

Re: Re: Metro x vlaky
Nediv se, že se to nevyplatí. Osobní doprava je ztrátová a byla by i v okamžiku kdyby v jakékoli soupravě jelo 300% cestujících než na kolik je konstruovaná. Technické podmínky provozu na evropských železnicích jsou určeny normami UIC a s tím nemůže nikdo od ČD nic udělat. Je to mezinárodní dohoda. Tramvaj pro 50 sedících lidí může vážit pár tun, ale motorový vůz musí vyhovět stačovacím zkouškám a výsledek je hmotnost kolem 15 tun. To už je sakra rozdíl.
0/0
19.9.2002 23:08

Pavel

Metro nepotřebuju
Vím že jsem asi jeden z mála, kterému současná situace (nejezdící metro) vyhovuje. Ale díky autobusům X-C a návazných linek se mi zrychlila cesta do práce o cca 20 minut :-))
 
0/0
18.9.2002 10:30

Radek

Re: Metro nepotřebuju
Mě taky, jezdím ze Severního města na Pražského povstání a je to rychlejší a úplně bez přestupů! Ovšem narvanější. Až na tu Vltavskou...
0/0
18.9.2002 11:05

admiral_Atvar

budujte tramvaje !
nechceme drahe metro, za tech 6E9 kc by byla zatramvajovana cela praha i s okruznimi trasami a vyrobeno mnoho tramvaji. temto povodne ani teroriste neuskodi a klaustrofobikum nevadi. metro bez nahrady zasypat.
0/0
18.9.2002 10:24

Inkvizitor

Re: budujte tramvaje !
Až tak úplně nesouhlasím,  ale něco na tom je. Mimoúrovňové křížení tramvaje se silnicí by možná nebylo tak drahé, cesta  by se zrychlila a existují i města, kde to mají. Výstavba by byla rychlejší, levnější a navíc všichni kdo jsme jezdili metrem občas zapomínáme, že do trvání cesty musíme uvažovat i cestu dolů do metra a opět nahoru, čímž se cesta najednou prodlouží o cca 15 minut. Když se vše sečte, ta výhoda metra zejména na kratší vzdálenosti není zase tak veliká. Jediná nepotlačitelná výhoda metra je tedy snížení hlučnosti a prašnosti.
0/0
18.9.2002 14:30

Miroslav Grossmann

Re: budujte tramvaje !
No, stojí za to zvážit rozšiřování tramvají do okrajových částí města, ale i v centru. (třeba Příkopy). Zároveň je dobré tramvaje více preferovat, zajistit, aby je nezdržovala auta a chodci. Přesto - jedna tramvajová souprava pojme asi 300 lidí, jeden vlak metra 1500. Cestu bych viděl oběma směry podle místní potřeby. Třeba severní město - metro + autobusy. Lhotka, Libuš, Krč, Písnice - metro + tramvaje. Dejvice, Vokovice, Ruzyně - železnice + tramvaje, atd...
0/0
18.9.2002 16:08

Libor

Re: budujte tramvaje !
Asi do centra Prahy moc nejezdíte, protože jinak byste mluvil jinak. Kam byste chtěl všechny ty tramvaje pustit, už teď stojí na některých místech v dlouhých kolonách a je rychlejší jít pěšky. Pokud byste navrhoval nové koleje, kam je položíte - ulice s vysokou "návštěvností" a tramvajové uzly jsou již prostě obsazené. Propustnost povrchové dopravy je již prostě na maximumu, které však dlouhodobě udržitelné. Ono každý den ráno, chytit vejít se tak do třetí čtvrté tramvaje, stěží se do ní narvat, nechat se pošlapat a pokašlat a za 10 minut ujet jednu zastávku na zdraví nikomu nepřidá. Čím více podzemních stanic bude, tím lepé - rychlejší a hlavně pohodlnější cestování. Díky bohu za metro a přejme si všichni, ať ho nejrychleji opraví.
0/0
18.9.2002 18:34

pavel

Re: Re: budujte tramvaje !
kam ty tramvaje pustit??? vyházet z uýlic auta.................
0/0
17.10.2002 14:28

naj

Frantovi b
Oficialni cisla jsou pekna, ale kolik lidi dojizdi do Prahy za praci + kolik je zde VS studentu mimoprazskych, kolik mimoprazskych zde zije v podnajmech a kolik je zde nelegalne pracujicich cizincu a to jiz nemluvim o bezdomovcich, kteri se sem na leto a zimu stahuji no a pak jsou tu jeste turisti, takze pokud nejste prazak rada bych Vam prala zazit, specialne nyni, kdyz zacala stredoskolakum vyuka, takovou jizdu do pracepokud nemate ostre lokte, fistrona, taktiku a jste velky ci siroky, neprubojny, tak mate smulu, ale i Ti prubojni maji smulu, protoze napr. na Argentinske, Vltavske jsou busi beznadejne precpane a atk jim nezbyva nic jineho nez cekat a doufat.....
0/0
18.9.2002 9:50

Mira

Re: Frantovi b
A bezdomovce je nutné počítat, protože ty jezdí MHD často ...
0/0
18.9.2002 10:00

Graetar

Re: Re: Frantovi b
Z konečné na konečnou . A začíná podzim, bude chladno, bezdomovcům bude zima...
0/0
18.9.2002 10:31

M

Narustani odhadu
Uz bych ty odhady uplneho zprovozneni dale nezverejnoval - v srpnu to byly tydny, na zacatku zari do konce roku, v pulce zari brezen ...
Z toho plyne, ze v polovine listopadu odhad predstavovat neco kolem vanoc 2005. Do te doby bude treba 3x rekonstruovat tramvajovou krizovatku Andel a dalsi podobna mista, takze cestujici by skutecne meli zauvazovat, kudy budou chodit.
Neslo by se jeste vice dohodnout s Ceskymi drahami, ktere k memu naprostemu udivu poskytuji vzhledem k jejich prumeru velmi solidni sluzby, na rozsireni vlakovych spojeni ?
 
0/0
18.9.2002 9:49

Giuseppe

V březnu? :)
A někdo tomu tady věří? Tomu se může vážně člověk jenom pousmát. Možná narychlo splácají trasu potřebnou k pohodlnému cestování pánů vojáků a politiků při summitu a pak zjistí, že došli peníze. A to budou podle mého názoru zjišťovat ještě hodně dlouho. Jestli někdo věří, že do března bude jezdit celé metro, tak to není optimista. To je snílek. Bohužel.
0/0
18.9.2002 9:37

kaboom

Hurá na kolo
0/0
18.9.2002 9:26

Pete75

Celý metro v březnu? Kdo nevěří, ať tam běží!
Ale má vůbec smysl zbytečně si namáhat nohy?!
0/0
18.9.2002 9:03

0/0
18.9.2002 7:45

Josef

Na opravu nejsou peníze.
Škoda v metru 6 miliard je větší než povodňové škody ve většině poškozených krajů. Vypadá to tak, že vznikla díka fušerství stavbařů, zanedbáním údržby a chybám při povodni. Nevím, kde by se na jeho opravu mohly vzít peníze, když se zatím nenašly na protipovodňová opatření na Moravě a o vyhovující silniční spojení Ostravska (kde žije 1 milion obyvatel) se planě slibuje už 12 let a nakonec ho mají platit Izraelci.
0/0
18.9.2002 0:06

Bohuš

Re: Na opravu nejsou peníze.
Ponechme stranou, kdo co zanedbal, ale i tak se dá očekávat, že škoda na infrastruktuře téměř dvoumiliónového města, jehož centrum je navíc v záplavovém území, bude větší u obcí s několika stovkami až desítkami tisíc obyvatel. Sama velikost není zárukou větší odolnosti. | Naopak, je to typický příklad nevýhod jakékoliv centralizace - zde soustředění obrovské masy lidí na malém území - dokud jde vše dobře, může se při správném řízení dosáhnout násobně vyšší efektivity. Ale až se něco stane (a vždycky se něco stane) následky jsou nedozírné. Porovnejete si třeba dobu potřebnou ke zprovoznění čističek kanalizace v menších obcích a v Praze. A porovnejte si škody, které způsobí nefunkčnost malé a pražské čističky.
0/0
18.9.2002 7:41

Ipsum

Re: Re: Na opravu nejsou peníze.
Jenom dodatek. Praha přece nemá ani zdaleka 2 miliony obyvatel.
0/0
18.9.2002 9:10

Franta B.

Re: Re: Re: Na opravu nejsou peníze.
Přesněji řečeno, podle posledního sčítání 1 181 000, jak se uvádí na stránkách Českého statistického úřadu...
0/0
18.9.2002 9:15

Glum

Re: Re: Re: Re: Na opravu nejsou peníze.
S trwalym bydlistem tusim ... kolik ale lidi je w Praze w podnajmech apod ?? s pripoctenim turistu se pres ty 2M urcite daa dostat a to nejenom sezonne ..
0/0
18.9.2002 9:31

Ivan

Re: Na opravu nejsou peníze.
A zajimavé je, že důvod škod v metru už novináře vůbec nezajímá. Takže normální člověk se zase nic nedozví.
0/0
18.9.2002 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.