Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na 11. září vzpomněl i bin Ládin

Celý svět vzpomíná na události 11. září 2001. Stranou nezůstal ani muž, podezřelý z toho, že útoky na Světové obchodní centrum v New Yorku a Washington zorganizoval Usáma bin Ládin. Katarská satelitní televize Al-Džazíra v úterý přinesla videozáznam s jeho prohlášením. Oslavuje v němž sebevražedné únosce letadel jako lidi, kteří změnili běh dějin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Proč to všechno ??
Já nevím, ale připadá mi, že za těmi všemi událostmi stojí peníze. Proklínané, ale potřebné peníze. Nepřipadá vám divný, že Amerika má pořád zájmy na blízkém východě ?? Není tam náhodou ropa ??  Nechci nějak komentovat, kdo je špatný a kdo dobrý, jestli Ládin, Saddam nebo amíci, ale mám pocit, že svatý není ani jeden. Jen mám strach z toho, že se amerika přestane ovládat a nedokážu si představit, jak by to mohlo skončit. Uvidíme .....  doufám že dostanou rozum.
0/0
13.9.2002 8:15

gigi

Ládine, ty kurvo ...
0/0
12.9.2002 12:05

GhorX

Nepoučitelní
Je to velmi jednoduché - do určité doby se velmoc chová rozumně, chrání sama sebe, stará se o své občany, dává jim vzdělání a blahobyt. Bohužel, postupně také generuje od reality odtržené humanisty, kteří nechápou, že "venku" věci fungují jinak. Ti venku zase nechápou, proč u nich je bída a hlad, když *tam* je tak fajn, a tak si myslí, že je velmoc okrádá a zneužívá. Toho se rádo chytí několik vůdců, obvykle vytvořených z peněz pomoci těm nejchudším a vyhlásí velmoci svatou, definitivní, tajnou nebo jakoukoliv jinou válku. Samozřejmě, i tady se najde spousta rozumných lidiček, kteří budou tvrdit, že blbě to dělá ten vůdce, jenom bída na manipulaci národa nestačí. Takže: bída souvisí s nevzdělaností a to oboustraně. Co nám tam chybí ? Aha - idol. Tzn. máme vůdce, nevzdělaný a zbídačelý národ, sjednocený společnou vírou, ať už je to Bůh, Aláh, nebo třeba rudá hvězda, poslední pochybovače přesvědčíme *ostrými* argumenty a můžeme jít věc... Jak to, že se peníze na pomoc dostanou do rukou podvodníků ? No protože velmoc uznává principy svobody a nemůže říct - my vám přesně řekneme, co budete dělat. Humanisti, tvořící velkou část společnosti, by to nedovolili. Ti samí humanisti, kteří si myslí, že když dáte průměrnému cikánovi dost peněz, stane se z něj slušný člověk... Asi nikdy nebudu oficiální verzi těchto událostí věřit na 100%. Ale napadá mě jedna věc - kdyby nezemřelo těch 3000 lidí, kdyby nebyly zničeny symboly velmoci; mohli by její vůdci takto tvrdým způsobem napadnout pravděpodobně nejschopnější teroristickou síť na světě, to vše bez rizika odporu ostatních moderních (tzn. humanistických) států ? Jakou jistotu mám, že tato organizace, v té době tiše podporována mnoha (a hele) chudými, nevzdělanými a nábožensky zaslepenými lidmi po celém světě, nechystá skutečně konečný úder ? Spekuluji, samozřejmě. Uvidíme...
0/0
12.9.2002 6:04

taky občan

Re: Nepoučitelní
jakou máte jistotu, že nějaká z mnoha organizací na Vás nechystá pro Vás konečný úder? Kdo má obdobnou jistotu? A legelita nelegalita, Vám už to může snad být jedno....Ohledně humanismu - ano máte pravdu, dejte chudému dost peněz, tím se ještě z něho nestane bohatý - a zbohatlíci horší bohatých ne? Zřejmě ta pomoc asi má být poněkud jiná, má-li jiné naučit aby si byli schopni dělat, co jste například schopen Vy (no, samo, taky aby při tom učení neumřeli hlady, ale to je prostředek, ne cíl). Ovšem že riskujete, třeba to, že žák předčí učitele .... mimochodem, není ten dnešek tak trochu o tom, co se ná je podařilo hlavně naučit? Ano,, uvidíme - ještě ta naše pseudocivilizace neřekla poslední slovo, že?
0/0
12.9.2002 8:54

Terazky

Hnusoba mek ládík je vážně kašpar numero uno !!! Doufám, že ho Amíci brzo dostanou !!!!!
0/0
11.9.2002 20:56

Honza

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
11.9.2002 18:30

Muki

Laden
Cil bin Ladena, rozestvat a mnohonasobe zvetsit neduveru mezi zapadem a musimskym svetem, rozestvat a oddelit Ameriku od Evropy se dari. At mam na nej nazor jakykoliv, zatim ti hosi vitezi.
0/0
11.9.2002 18:19

Honza

vymydlené mozky
proboha, proč mají přispěvatelé v tomto foru strašně vymyté mozky? a co se týče historie, tak se ji nejprve naučte, až potom ji komentujte
0/0
11.9.2002 17:30

Kominík

Lojzik a jeho mamca..
Nase kultura, kultura Euramericka prahne po zavedeni sveho radu... To je ale naprosto v poradku, protoze, kdyz ne my, tak to udela nekdo jiny, nekdo jako Usama, ci Hussain. A jsme prece Evropane, ne? S Amerikou ma Evropa vztah jako matka a syn. USA je jako syn. Mlady grazlik, pacifista, svalovec, ktery bere steroidy, bere hodne penez a vsude vsechno rozbiji a kupuje si. Evropa je jeho chytra, rozvazna mamca vysokoskolacka, ktera mu domlouva, radi, jak se ma chovat, at je trpelivy, slusny, hodny, mily, aby ho vsichni lide meli radi. "V posledni dobe se asi zapletl s nejakymi spatnymi lidmi......" Mamu ma ale stale rad, da na ni, i kdyz nekdy ji trosku potrapi, jako kazdy spravny syn. A take kazda spravna mama by mela mit rada sveho syna at je jakykoliv. Takze takove by melo byt stanovisko kazdeho rodileho Evropana. A kdyz bude blbnout, domluvit mu, nebo dat mu par facek, aby videl co proto! Doufam jen, ze nezacne byt zly, nedejboze, aby mamcu uhodil nebo ji jinak tryznil.:-(.Zatim
0/0
11.9.2002 16:20

radek

Re: Lojzik a jeho mamca..
mas pravdu, ze evropa a amerika ma vztah jako matka a dite. jenom mi to pripada trochu obcacene...tzn...amerika je zrala a stabilni (tzn MATKA) a evropa je nestabilni a divoka (tzn. SYN)...videli jsme to na hodne pripadech v historii...1. a 2. svetova valka, kde amerika zachranovala evropu a musela ji DOMLUVIT...
0/0
11.9.2002 18:11

Venca

Amerika není řím.
Troubové, amerika má trochu jiný mechanizmy fungování. Uvidíte za 10 let , kdo má pravdu. Mimochodem, konec říma vrátil evropu na úroveň doby bronzové
0/0
11.9.2002 16:16

Blamage

Re: Amerika není řím.
Dovolím si poopravit nebo spíše doplnit tuto informaci o skutečnost že konec Říma jakož i vrhnutí do doby bronzové způsobilo učení Ježíše Krista. I když je sporné nakolik v tom měl prsty on sám jisté je že se na relativně dlouhou dobu po pádu Říma stali představiteli tehdejší Evropy nevzdělaní lidé kteří pohrdali všeobecnou vzdělaností. A tak stejně jako Maova "Kulturní revoluce" vrátila celou Čínu o desetiletí zpět tak i Křesťanská Evropa neměla snahu se opět vrátit k demokratickému řízení státu. Přišla by pak o zisky které se rýsovaly na obzoru.  Ač jsou vždy ideály středem všeho dění jsou to pak vždy peníze které mění dějiny. Všechny zániky velkých kultur pak sleduje jediná osa: rozvinutá humanitně zaměřená kultura není schopná čelit útoku neinteligentní masy. Už mnohokrát jsme se poučili z historických omylů ale stále ještě nejsme schopni pozvednout kulturu mas které tak jako v celé lidské historii pustoší bohaté a úrodné místa v touze utrhnout si kus z toho bohatství které mají "ti" co jsou prostě za vodou. Takže celým problémem Al-kajdy nebo chcete-li středního a blízkého východu je v kulturní neplodnosti vlastních dějin která budí vlastní závist. Takže dokud se ale neoddělí stát od stále ještě okolo sebe kopající církve nebude na světě pokoje.
0/0
11.9.2002 17:16

jurasek

Re: Re: Amerika není řím....konec rima nezpusobilo krestanstvi, ty slavny blamage
kristepane, ty jsi ale kus pseudohistorika a semivzdelance! takze evropa vznikala na nevzdelanosti????? kvuli jezisi? rimska rise nezanikla nevzdelanosti, nic ti nerikaji jmena cisaru jako julian??? ty jsi zalostny nevzdelanec, ktere nikdy neslysel o helenisticke kulture...a ten bravurni skok od nevzdelane evropy k al kajde, to je tedy spin hodny superideologa, ktery nikdy nemel zadne, ale naprosto zadne vzdelani v historickem vyvoji lidstva...nauc se radeji poradne cesky, jelito demagogicke a neplacej tady ve stylu americke orla davida.....on take neumi dat dokupy jednu poradnou vetu, at uz ceskou, tak anglickou...vzdycky to poser* na interpunkci...jako ty, a prazdno ma v hlave taky jako ty....za neco takoveho by te meli bicovat, ty nevzdelany vole.....
0/0
11.9.2002 18:44

SD

Re: Re: Re: Amerika není rˇím....konec rima nezpusobilo krestanstvi, ty slavny blamage
Ale Jurasku, tys dneska ty vtipny kase nejak prebral. Kdy pochopis, ze ty, obecni blb, nemuzes nekomu nadavat do nevzdelancu a myslet si, ze te nekdo bude brat vazne? O tve anglictine a cestine pomlcime, to by par lidi ten zachvat smichu nemuselo prezit.
0/0
11.9.2002 19:32

David

Re: Re: Re: Re: Amerika není rˇím....konec rima nezpusobilo krestanstvi, ty slavny blamage
No nebude to se mnou az tak spatny kdyz jurasek nadava jinejm a mysli na me po celou dobu.  Skoro bych ho kluka polibil...
0/0
12.9.2002 0:20

Re: Re: Amerika není řím.
Co to je za blaboly, tomu rikam mozkovy prujem, je mi te lito.
0/0
11.9.2002 22:13

Pilat

Re: Re: Amerika není řím.
Problem je v tom, ze i vul muze beztrestne vlastnit computer. Okamzite ho bez vratit, vzdyt ty vole muzes rozpoutat dalsi svetovou valku!!!
0/0
12.9.2002 2:48

Gary

Už to tady bylo
Vzpomeňte si na Římany. Dohasínající světová velmoc, která na jednu stranu šířila civilizaci světem a na druhou stranu pobíjela a ničila vše, co jí připadalo barbarské. Ne náhodou ji Barbaři neustálými útoky zničili. Nenáviděli římany a taky si chtěli urvat něco z jejich bohatství a blahobytu. Řím se díky své velikosti ale hroutil i zevnitř. Jeho vlastní lidé a vládci ho svou povýšeností dovedli ke zkáze. Neviděli za hranice své země. USA nejsou starý Řím, ale historie má sklony se opakovat. Ani oni mnohdy nedohlédnou za hranice své země nebo považují za "svůj" celý svět. Navíc většinu svých dnešních nepřátel v minulosti financovali, vyzbrojili a vycvičili v boji. To od nich nebylo moc chytrý, nemyslíte?
0/0
11.9.2002 15:57

radek

Re: Už to tady bylo
jo souhlasim...historie je zrcadlo budoucnosti.....
0/0
11.9.2002 18:16

Zlý soused

nic není bez příčiny
Nechci nijak zlehčovat loňské události. Jen by mě zajímalo, zda se Američané vážně zamysleli nad tím, proč někdo spáchal takto hrůzný a zoufalý čin. Proč desítky mladých mužů jdou dobrovolně na smrt? Proč tisíce dalších považují za největší čest udělat něco podobného? Proč milióny obyčejných lidí po celém světě k smrti nenávidí USA, a to nejen v islámských zemích, ale i v zemích které jsou považovány za spojence a to dokonce i v Evropě. Příspěvky na našich fórech jsou toho důkazem. Není to třeba jejich arogantním vystupováním? Není to třeba tím, že obyčejným Američanům je odmala vštěpováno, že být Američanem znamená být nejlepší, a že prezident USA je v podstatě prezidentem světa? Není to třeba tím, že halasně bojují proti některým zemím pod záminkou chránění lidských práv, ale zároveň podporují režimy, které lidská práva naprosto nepokrytě potlačují? Není to třeba tím, že hlasitě vychvalují svoji více než 200letou demokracii, která byla přitom ještě v 1. 1/2 19. stol. na úrovni starověkého Říma? Není to třeba tím, že bojují proti terorismu, a zároveň jejich výzvědná služba používá stejné praktiky. Možná je to tím, možná je to něčím úplně jiným, ale každopádně pokud se nad nenávistí okolního světa zamyslí a změní svůj přístup, možná zmizí i hrozba teroristických útoků. Možná.
0/0
11.9.2002 15:31

Remek

Re: nic není bez příčiny
To je tzv. politika " dvojího metru ". Jo a mimochodem. Osama bin Ládin je pěkná svině !
0/0
11.9.2002 15:55

Ondrej

Re: nic není bez příčiny
USA asi budou vzdycky USA, stejne jako budou zly sousede nenavidet sveho souseda byznysmena, ktery si drze na svem pozemku dovolil postavit bazen, saunu a virivku a jeste drze investuje na cizich kapitalovych trzich. Tak nebud srab, nauc se ridit Boeing, a udelej neco proti nebezpecne hrozbe kapitalismu a demokracie.
0/0
11.9.2002 16:03

Zlý soused

Re: Re: nic není bez příčiny
Brilantní odpověď.:-)
0/0
11.9.2002 16:11

Vegitek

Re: Re: nic není bez příčiny
.....
0/0
11.9.2002 18:19

Muki

Re: nic není bez příčiny
Zapomel jste tam jmenovat naseni tolika nacistu se obetovat a polozit zivoty za vec ktere verili, tolika japoncu nenavidejicich ameriku a ztrativsi sve zivoty v sebevrazednych utocich. Take komunismus ma sve hrdiny kdy obyceni lide nenavidici kapitalisticky svet se obetovali. A proc vsichni sli dobrovolne na smrt a pachali hruzne ciny? Myslite, ze by se tomu dalo zabranit, kdyby se jim vyslo vstric a zmenit pristup k nim?
0/0
11.9.2002 17:30

Vegitek

Re: nic není bez příčiny
...a mozna je to jeste jednodussi nez si myslis....ZAVIST JE SCHOPNA VSEHO...
0/0
11.9.2002 18:21

Jakub Friedl

Re: Re: nic není bez příčiny
a co bych jim mel proboha zavidet? hamburgry, 150 tv kanalu a tu jejich nevzdelanou pseudodemokracii?
0/0
11.9.2002 18:46

Terazky

Re: Re: Re: nic není bez příčiny
Tak tohle je ten nejstupidnější názor, co jsem tu poslední dobou viděl. Človeče najdi si někde nějakou zeď, rozběhni se a po hlavě do ní skoč. Třeba se ti v makovici alespoň na chvilku rozbřeskne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
11.9.2002 20:53

rudla

Re: nic není bez příčiny
Je to velice jednoduche pro mysliciho cloveka, zavist , zavist a nevzdelanost a trochu lenosti. Musis mit hodne odhodlani aby jsi neco dokazal nezli kritizovat.
0/0
15.9.2002 21:52

Jiricek

Nechápu!!!!!!
Nechápu proč všichni vzpomínají na 11. září , na chudáky Američany a nikdo si nezpomene na chudáky Japonce (Nagasaki, Hirošima, k tomu ještě spousta ostrovanů při pokusech "na nečisto"), na Korejce nebo na Vietnamce! Proč si nikdo nevzpomene na Srby a ostatní,kteří přišli také o život zbytečně! (Spočteno, to byly statisíce.)
0/0
11.9.2002 15:26

Ondrej

Re: Nechápu!!!!!!
Holt se musis smirit s tim ze 11. zari se bude vetsinou vzpominat na 11. zari.Na tom neni nic spatnyho ani nelogickyho.
0/0
11.9.2002 15:33

ski

Re: Nechápu!!!!!!
Ježíši Jiříčku, ty seš ale vůl! Vzpomíná jenom ten kdo chce, tak si v klidu vzpomínej na padlé Srby, když chceš, to ti nikdo nebere přece! A je rozdíl mezi válkou (válečný stav) a terorismem (z ničeho nic narvat letadlo do mrakodrapu)...
0/0
11.9.2002 15:40

Remek

Re: Nechápu!!!!!!
Na chudáky Američany nikdo nevzpomíná. To byly totiž původní obyvatelé Ameriky - indiáni. Kde je jim konec ?
0/0
11.9.2002 15:58

Terazky

Re: Nechápu!!!!!!
No víš - ty jseš nejspíš ještě moc maličkej a pitomoučkej na to abys něco takovýho mohl pochopit...
0/0
11.9.2002 21:02

Petr Zlevnil

Re: Nechápu!!!!!!
Jiříčku, když už seš tak blbej, že něco nechápeš, tak si to nech pro sebe a nevytrubuj to do světa, jo?
0/0
13.9.2002 9:08

Ondrej

Probuh, budme aspon minutu zticha!
:(((
0/0
11.9.2002 15:19

Mech

Re: Probuh, budme aspon minutu zticha!
Stačí?
0/0
11.9.2002 15:30

Ondrej

dobry, to bylo 11 min 9 sec?
:))
0/0
11.9.2002 15:52

honza

nemám chuť čist si všechny nesmysli...
který pode mnou někdo napsal, ale kdo v tuto chvíli stojí proti USA, tak nepochopil o čem je demokracie, svoboda, právo... Tak mu doporučuju ať se do USA jede podívat a poté ať jede do Iráku! NEKRITIZUJ, SYNU, CO JSI SÁM NEZAŹIL
0/0
11.9.2002 14:59

Komenská J.A.

Re: nemám chuť čist si všechny nesmysli...
Nesmysly !!!!!!! Podle vzoru HRAD. Tvrdé " Y "
0/0
11.9.2002 15:01

Olgoj Chorchoj

Vážené dámy, vážení pánové !
Divím se, kam se tato diskuze až dostala. Rád bych se vrátil k prapůvodnímu tématu, a to k Usama bin Láďovi. Co myslíte, žije ten živočich ještě nebo je ten videozáznam z doby před jeho smrtí ? To asi nikdo přesně ze západních tajných služeb neví. U Arabů je vůbec velice težké provádět výzvědnou činnost. Evropana snadno poznají a mezi ( fanatickými ) muslimy těžko naleznou informátora.
0/0
11.9.2002 14:57

Mech

Hledání záminky
Taky nemám arabskou kulturu v lásce, především proto, že islám je velmi pohodlné náboženství. O nic víc však nemám rád Američana a jeho obdivuhodné schopnosti podlehnout hysterii, kterou mu někdo (musím uznat, že velice umně a nechutně) naordinuje s pomocí médií a brilantní propagandy. Ta, složená z polopravd, dokáže neskutečné věci. Zkuste se na věci podívat trochu z nadhledu, tohle je jen vodítko, takových článků jsou stovky, jen je jaxi oficiální média nevytahují na světlo. Proč asi, co dělá televize Nova a její "skvělé" po skandálech a záhadách pátrající relace. Uznávám, Nova asi není ta, která s tím může vylézt, ale že s tím vylezl jen jedna kanadská televize bez větších ohlasů, to mi nejde na mozek. No nic, námět k zamyšlení: http://www.blisty.cz/txt.php?id=10748
0/0
11.9.2002 14:29

Keba

Možná se mýlím
Stále slyším, že zájmem US je ropa, že to je kvůli oživení jejich ekonomiky. Paradoxní však je, že všichni co plivou po US a argumentují, tím čím argumentují, jezdí autama (ropa), čumí na PC a "inteligentně" debatují (přímá souvislost s ropou) a to můžu pokračovat a pokračovat. Kdyby tyto státy, myslím tim Peršany a Araby měli funkční tržní ekonomiku a demokracii popř. lidský přístup k řízení své země, např. jako Spojené arabské emiráty, Kuvajt apod., myslím, že by ke konfliktům nemuselo dojí. Přestaňte se otírat o US a UK a začněte přmýšlet. Vždyť zájmy US jsou našimi zájmy a to jsme na chvosu, ak v demokracii tak ekonomice, všech velmocí. Jen pro dobarvení, nelezu nikomu do prd.... ani US, D, F, UK, nikomu jen tak si přemýšlím, čtu a žasnu nad těma názorama bouráků a negativistů za každou cenu.
0/0
11.9.2002 14:21

Marie

Re: Možná se mýlím
Nenavidite take FASISTY? A pritom plne podporujete kazde kroky soucasne americke vlady. Clovece uvedomujete si, ze je to v rozporu?!! Vite vubec, kolik SSmanu se po valce dostalo do USA kde zapustili koreny a infiltrovali svoji politikou i soucasnou vladu? Cim se da v soucasnosti ovladat civilizovany svet, demokracii, ci diktatem ropy? Jak to mysleni boli....
0/0
11.9.2002 14:28

jirka

Re: Re: Možná se mýlím
Maruško, už to svinstvo nekuř!!!!!
0/0
11.9.2002 14:36

Keba

Re: Re: Možná se mýlím
Kolik SSmanů, kteří zrovna nespolupracovali s CIA jsou vUS, zajímalo by mě to. Taky Vás to myšlení asi bolí, protože máte velmi zkreslené představy. Kolik, že to je let po 2. svět. válce? Mám pocit, že jste madam trochu ujela, víte kolikrát od 2. svět války do současnosti se změnila zahraniční plolitika US? Bože můj, (pardon jsem ateista) tak SSmany jsme tady ještě neměli. Nakonec za to může tajná služba Rudých kmérů, infoltrovaná do US vlády a Bush je jejich mluvčí.
0/0
11.9.2002 14:43

kacenkin

Re: Re: Re: Možná se mýlím
Kebo nic si z toho nedělej, stejnou odpověď napsala majka i mě...
holt to má trochu pomateny....
0/0
11.9.2002 14:50

Marie

Re: Re: Re: Možná se mýlím
Zkuste si tedy najit ve slovniku pojem "fasismus" a zjistite, ze tento pojem se bezvyhradne hodi na naftarskou lobby ovladanou soucasnou vladu USA!Pak Vas asi prejde humor a ironie!! Nemohu za to, ze znate tyto pojmy pouze letmo!!
0/0
11.9.2002 14:52

Jura

Re: Re: Re: Re: Možná se mýlím
Kdybys mohla, tak bys šla po prachach stejně, jak jdou v USA naftaři, tak zavři hubu. Tady nejde o žádnej fašismus
0/0
11.9.2002 15:02

conoco

Re: Re: Re: Re: Možná se mýlím
Marie, kdybys radsi starymu neco dobreho uvarila a ne tady zvatlat takoveto nesmysly. Zase bude k veceri jen pastika a to te manzel moc nepochvali.
0/0
11.9.2002 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.