Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči i přes varování ucpali ulice

Pondělní dopravní situace splnila všechna očekávání policie i magistrátu. Řidiči nedbali na výzvy policistů, aby nejezdili do práce svými auty, a v ranní špičce zacpali všechny hlavní tahy Prahou. Hlavní město během prvního školního dne zažilo dopravní kolaps. Ulice jsou i nadále přetížené hlavně kvůli četným uzavírkám i ochromenému provozu metra. "Žádáme řidiče, aby využili prostředků městské dopravy," sdělil iDNES policejní mluvčí Ladislav Bernášek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andrew

Houfek je génius
Prý nechtěl lidi při povodních strašit tím, že by nejezdilo metro. Tak při povodních jezdilo, zato teď a asi následující rok jezdit nebude. A to si ho ještě všichni musíme zaplatit! Bravo Houfku, jsi skutečný génius!
 
A vůbec nechápu, proč se teď lidi vztekají? Když nechali Houfkovi soukmenovci zaplavit při povodních metro, co se teď asi dá dělat, nevíte?
0/0
2.9.2002 12:38

Eso

Re: Houfek je génius
Jen pockej na listopadovy summit NATO, to bude teprve sranda :-)))
0/0
2.9.2002 13:03

Krysar

Prujezd Prahou
je mi celkem fuk, jak je v Praze zacpano, ale co mi jedno neni, ze clovek, ktery chce jet po dalnici Plzen-Brno, MUSI do te Prahy take najet a je v p..i. Jizni spojka a Barrandovsky most ... to je lahudecka. Praze by se hodne odlehcilo, kdyby se propojila D1 a D5 jinym zpusobem. Kolik kamionu dnes jezdi tady tudy???? Kolik je tady diky nim bouracek??? Jinak fandim MHD, prestoze pouzivam hodne auto (ale po jizde po Praze ne, nejsem silenec). Krysar
0/0
2.9.2002 12:33

marzena

Re: Prujezd Prahou
No myslim, ze prave tahle trasa bude v soucasnosti pres den jednoznacne rychlejsi pres Tabor .. rozhodne neplati, ze je nutny pres Prahu jet
BTW: jizni cast obchvatu Prahy - obavam se, ze ta se bude stavet az jako posledni .. takze v nejblizsich prinejmensim dvaceti letech to bude na Jizni spojce horsi a horsi.
0/0
2.9.2002 13:08

Ian

Re: Prujezd Prahou
tak to asi budeme muset pověsit celej STUŽ i s panem Kužvartem za koule, protože ta propojka už se mohla dávno stavět
0/0
2.9.2002 15:44

Olda

placene MHD
Jezdil jsem zasadne autem, po povodnich je to za jedno na zblazneni a za druhe jsem chtel ulehcit prazske doprave, proto jezdim socialkou.
Vyzyvaji, aby se autama nejezdilo, ale dnes jela 25ka jen s jednim vozem. Dlouho jsem nevidel tak nasrany lidi... V tomhle state se vzdycky vsechno dela tak, aby lidi byli nasrany. Treba to, ze se uzavre pulka dalnice a nikdo tam nedela, zavre se jeden smer jizni spojky a pracanti se tam opiraji o lopaty, aby to kazdy kolemjedouci ridic videl.
Dal budu jezdit socialkou, nez se doprava nezlepsi, ale jizdenku si za tuto sluzbu kupovat nebudu, na neschopnost a slendrian tech, kteri nechali zatopit metro stejne budu dlouo prispivat z dani, tak uz se tesim, az narazim na revizora pekne od plic mu vsechno reknu...
0/0
2.9.2002 12:22

PP

Re: placene MHD
Hele, já si stejně myslím, že teď revizora nepotkáš. Předpokládám, že jestli vůbec někde kontrolují, tak to nebude v těch nejnepohodlnějších spojích... Viděli jste po povodních někde revizora?
0/0
2.9.2002 12:26

honza

Re: Re: placene MHD
Viděli, včera na Míráku. Docela jsem se divil, že jim nikdo nezčal vysvětlovat, že za tohle platit nebude.
0/0
2.9.2002 12:28

honza

Re: placene MHD
No, škoda, že u toho nebudu...
0/0
2.9.2002 12:26

Zulu

Uz nechte toho narizovani co kdo ma a co ne
kdo chce at jezdi autem. kdo nechce at jezdi MHD. Misto moralizovani a vyzev by se meli magistratni urednici starat o to, aby pro MHD byly vyhrazeny zvlastni pruhy na komunikacich, i na ukor bezneho provozu, a kazdeho kdo tam nepatri tvrde pokutovat mnohatisicovymi pokutami. Zajistit aby tramvaje nejzdili s jednim vozem, zkratit intervaly, vytvorit podle poptavky nove prechodne linky. jezne kecani a moralizovani je o tolik jednosussi.....................................
0/0
2.9.2002 11:59

Villy

Re: Uz nechte toho narizovani co kdo ma a co ne
Wake up, Zulu. Pruhy pro MHD uz davno jsou a jejich zneuzivani se pokutuje. Tady asi DP zafungoval dobre, jinou veci je, ze pro prujezd Prahou se zatim dela zatracene malo. Krome planych vyzev samozrejme.
0/0
2.9.2002 12:05

platan

Re: Uz nechte toho narizovani co kdo ma a co ne
Hm, a kde ty další vozy a řidiče vezmete? Již dneska jezdí řidiči 11 hodin denně, dostávají v práci i ve dnech, kdy jim vychází volno a nesmí si vzít dovolenou. Myslíte, že to vydrží až do vánoc, kdy má být metro zprovozněno? Vždyť jsou to taky jen lidé a ne roboti.
0/0
2.9.2002 14:21

Villy

Dotaz
Muze mi prosim nekdo vysvetlit, proc je stale uzavren Jiraskuv most? Jeho zprovozneni by dopravu v Praze znacne ulehcilo. Magistratnici vsak pres tento most zrejme nejezdi. Nebo naopak jezdi a maj tady zcela volny prujezd bez kolon, takze proc by se starali, ze?
0/0
2.9.2002 11:54

Eso

Re: Dotaz
No, ja v patek po Jiraskove mostu sel a nevypada nejlip - je tam spousta trhlin na vozovce cerstve zalitych asfaltem.
0/0
2.9.2002 12:24

Radek

Re: Dotaz
Byl jsem u toho, když na Jiráskův most vjíždělo policejní auto s jedním policajtem. Bez houkačky, samosebou. Vzápětí nějaká červená oktávka, řidič jen ukázal nějakej papír a jel. Vzápětí policajti zastavili cyklistu... Podle mě úplně na hlavu. To samý Letenský tunel - ten už měl bejt otevřenej!!! Podle toho to na Letný vypadá.
0/0
2.9.2002 12:25

Fifo

Pan primátor
ať si sedne do našlapané devítky co se sune na Žižkov tomu říkám posílení MHD ať se potom nediví že jezdíme radši jako on autem
0/0
2.9.2002 11:45

www.valka.cz

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.9.2002 11:51

Pražák

Magistrát měl vytvořit podmínky
Smutné je volání magistrátu a policie,aby řidiči nejezdili do centra Prahy a využili MHD.Bohužel ony jmenované instituce nevytvořili ani ty nejmenší podmínky pro takovéto fungování.Prodloužený čas u časových jízdenek je směšný na to kolikrát musíte přestupovat.Pokud by páni konšelé zavedli např.povodňové jízdné zlevněné o 50%,možná by to byl onen důvod,proč vyměnit pohodlí plechového miláčka za přecpané tramvaje a autobusy.A tak nezbývá,než s trpkým úsměvem na rtech poslouchat sladkobolně nářky institucí námi placených o tom co nemáme dělat,jelikož ony jsou zcela bezradné.Tedy ať žijí naši radní !
0/0
2.9.2002 10:51

Joe

Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Máš recht jsou to neschopáci a chtěj to co oni zanedbali hodit na lidi.
0/0
2.9.2002 11:32

Tomáš

Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Za 1,5 hodiny platnosti jízdenky se lze dostat prakticky odkudkoliv kamkoliv. Vzhledem k tomu, že MHD využívám každý den, vím o čem mluvím. Mimochodem, odkud kam dojedete autem za 12,- Kč? A jak je to s tím pohodlím auta uvězněného v pomalu popojíždějící koloně? Další perličkou budiž to, že podobné kolony aut se vytvořily i loni, 3.9.2001, kdy MHD jezdila po městě rychleji a efektivněji než dnes. Problém je spíš v tom, že poměrně početná skupina lidí se nikdy "nesníží" k cestování MHD, což by samo o sobě nebylo na závadu, pokud by A) nezdržovali vozidla MHD a B) nesnažili se svoji závislost na autech maskovat jako neschopnost DP hl. m. Prahy.
0/0
2.9.2002 11:33

Aragorn

Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Máte naprostou pravdu, já bych pánům motoristům zdražil benzín tak, že by i skotskou považovali za levnou tekutinu. Když si ti lenoši musí vozit zadek i pro noviny, tak jen ať trpí, nebo platí. 
0/0
2.9.2002 11:39

R.F.

Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
A hele, zase jeden socák, který nemá na auto a jeho provoz.... Klidně ať benzín podraží, třeba i 10x, odepíšu si to stejně z daní jako většina schopnějších spoluobčanů ......
0/0
2.9.2002 11:57

Borec

Re: Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Zákaz služebních vozidel pro soukromé účely (jízda do práce apod.). Osobní vozidla by se mohla pořizovat pouze ze zisku, bez odečtení. Po Praze by pak jezdilo 60% aut.
0/0
2.9.2002 12:27

Gaston

Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Velmi správně. Také by se měly znárodnit doly a hutě a uvalit mimořádná cla na hedvábí, šampaňské, ústřice a kaviár - pracující je beztak nepotřebují. O milionářské dani ani nemluvě, tu se pod záminkou povodní podaří prosadit vcelku bezproblémově.
Vyhubení automobilistů bez uvedených opatření totiž způsobí drobný problém - nutnost výrazně zdražit hromadnou dopravu. Nějak by se totiž musely vykompenzovat  výpadky na silníční dani, DPH z prodaných aut, jakož i DPH a spotřební daně z benzínu.
Nemluvě ani o tom, že největším a exportně nejúspěšnějším podnikem v téhle zemi kupodivu není zkrachovalá vagónka ani , ale automobilka.
 
 
 
 
0/0
2.9.2002 12:58

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Nevím jak jste přišel na znárodňování hutí a dolů ... Jinak o ty daně si nedělejte starosti, silniční daň se platí jen za auta zahrnutá v majetku firmy, takže zaplacenou silniční daň si příslušný daňový poplatník odečte od zákadu jiné daně a tudíž ji sníží, stejně to funguje u spotřební daně z PHM a díky fíglům si poplatník dokáže odečíst i DPH z ceny nakoupeného vozidla. To je jedna věc, druhá věc je, že pokud ty peníze nezaplatíte za dříve jmenované daně, zaplatíte je za něco jiného a dotečou do státní kasy jinudy. Tolik tedy k Vašemu extrémnímu příkladu vyhubení všech automobilistů. Další věcí je otázka, zda tu někdo psal, že se mají vyhubit automobilisté. Nějak jsem si nevšimnul ...
0/0
2.9.2002 13:34

varel

Re: Re: Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
blbe, silniční daň se platí na auta, která jsou používaná k podnikatelské činnosti, lhostejno, jestli jsou soukromá nebo firemní.
0/0
2.9.2002 13:38

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Máte pravdu, omlouvám se za nepřesnost, nicméně na věci to moc nemění, peníze by přitekly do státního rozpočtu jinudy.
0/0
2.9.2002 15:36

Josef K.

Re: Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
A co bys řekl člověče na to, že v západních zemích lze jako náklad firmy započíst pouze cenu do určité výše(cena průměrného auta) a ne jakoukoliv jako u nás. Když si koupíš auto dražší, nadlimit platíš ze zdaněného zisku. Takhle to funguje jinde. Tady si lze odečíst i auto za milióny a být lehce ve ztrátě a NEPLATIT daně. A milionářská daň? Jak rád bych ji platil. Mimochodem jde o zdanění jen nad 100000 Kc mesicne, tzn. pokud beru 120000Kc hrubeho, daň způsobí, že odevzdám státu o 1000 Kc vice nez dnes. To zas tak moc není v té obrovské částce. Jenže kdo má hodně, chce mnohem více, s jídlem roste chuť. A vůbec, rád bych věděl, kolik bohatých vůbec platí daně, když vše jde vlastně do nákladů firem, které jsou vlastně pořád ve ztrátě.
0/0
2.9.2002 14:54

JURA

Re: Re: Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
MÝLÍTE SE!
milionářskou daň nezaplatí podnikatelé, ale zaměstnanci a živnostníci. Netýkala by se těch co vydělávají nad 100000, ale těch s hrubou mzdou nad cca. 75000. Počítejte se mnou - ten kdo vydělává 10000 měsíčně odvádí státu ( pro zjednodušení pouze na daních) 15% = 1500,- , ten který vydělává 100000 odvádí 32% = 32000, což je cca. 21 krát více. Jinými slovy, to co jeden odvede státu za měsíc, odvádí ten druhý 1 a3/4 roku.
NECHÁPU, PROČ TY CO UŽ BEZTAK ODVÁDĚJÍ TOLIK ZATĚŽOVAT JEŠTĚ VÍC?!
Nota bene, většina z nich jsou zaměstnanci zahraničních soukromých firem a jsou hodnoceni ne jako státní zaměstnanci "za účast" ale za výkony.
0/0
2.9.2002 15:07

jana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Jen pro přesnost, kdo má 100 000, tak neodvede 32% z této částky, ale dělí se to samozřejmě podle pásem - najdi si v tabulkách, pak teprv piš nějaký moudra, jo?
0/0
2.9.2002 15:25

Michal

Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Já bych to tak jednostraně neviděl, po povodních jsem přesedlal z auta na tramvaje (jezdím z Kobylis do Šárky - 25, pak 26- asi hodinu a půl) a žádnej med. Dnes například začala jezdit 25 místo se 2 vozy jen s jedním (opravdu skvělej nápad již před tím praskala ve švech), o pohodlí se dá mluvit jen těžko, vnitřky tramvají neviděli saponát již léta (rohy oken, tyče na rdžení), solucestující co chvíli telefonuje na celé kolo, tak že všichni vědí co budou mít k večeři, sem tam přistoupí smradlavej houmlesák, sem tam prodírající stoupne na nohu, kejchne do obličeje,... skutečně labůžo. Pokud to srovnám s autem kde sedím v amatomické sedačce, poslouchám z CD svoje oblíbené hity, klimatizace udržuje přijatelných 23 stupňů, telefonem nikoho neobtěžuji a koberečky luxuji jednou týdně, tak mi zase nepřipadá MHD jeko JEDNOZNAČNĚ nejlepší. Ovšem nikomu to nevnucuji a doufám že MHD nebude nikdo vnucovat mě. Jakmile to půjde přesedlám zpět do milovaného autíčka.
0/0
2.9.2002 11:46

Warner

Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Tak si to uzij, nezapomen si pak ty koberecky i natepovat ... a mit ze sveho auticka opet pravidelny orgasmus. Aby bylo jasno: bydlim v Praze, mam auto za 3/4 melounu taky s klimou, ale mit orgasmus z poslechu CD a cichani smradu a jedu prede mnou popojizdejicich aut v denodennich zacpach (ktere jsou i bez povodni) to si tedy odpustim. Po Praze jezdim temer vyhradne MHD, protoze je to v 90% pripadu rychlejsi, a to ani nebydlim u metra (coz je ovsem ted stejne naprd).
0/0
3.9.2002 8:23

honny

Re: Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Warnerku,u takového autíčka by ti měl jít zavřít okruh klimatizace.potom nebudeš čichat smog a jedy.Když budeš ve svém autíčku nebudeš muset čichat ranní zápach nemytých těl a alkoholických výparů. Vstaň o půl hodiny dříve ,zavři se ve svém autě a pusť si třeba Vivaldiho a přemýšlej o tom jak si vyděláš na svůj denní chléb.Ahoj.
0/0
3.9.2002 14:03

KatkaM

Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
naprosto souhlasím
0/0
2.9.2002 11:56

Pražák

Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Tomáši,přiznávám,že mě auto řídít baví a těší mě pustit si rádio a pohodlně sedět.Na druhou stranu bych klidně přesedl do fungujícího MHD,ale bohužel má pracovní náplň mi velí,abych k firemním výsledkům použil vůz,za který firma platí.A je tu další aspek i když asi podružný.Buď si musím kopupit za vlastní peníze kupón nebo lístky,abych mohl pracovat.Firma mi nic neproplatí,vždyť platí benzín.Navíc při akčním rádiusu mého zaměstnavatele bych brzy dojezdil,čímž bych připravil mojí pětičlenou rodinu o pravidelný příjem a vy by jste na mě doplácel jakožto na sociální případ.Myslím,že nejsem sám.Proto stojím za svým.Nemám podmínky pro to,abych nechal vůz doma a mohl pracovat dle libosti mého zaměstnavatele.Ale zřejmě se blýská na lepší časy.Přijeli úředničtí experti z Ruska,ze země , kde zítra znamená již včera,tak doufám,že našim bezradným specialistům z metra poradí. Pražák dronte@centrum.cz
0/0
2.9.2002 12:42

Tomáš

Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Pražáku, vidíte to, řízení je Vám koníčkem a pracovní "nutností". Obojí jste si vybral dobrovolně a s vědomím, co to obnáší. Tak proč tvrdíte, že MHD nezvládá a snažíte se tím obhajovat použití auta, když byste ho použil tak jako tak?
0/0
2.9.2002 13:21

Helena

Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Máte pravdu. Sice mě motoristi velice vadí, ale nevím, kam by se vecpali. Tramvaje jsou už teď nacpané, tak je pro mě jako uživateli MHD rozhodně lepší když jedou autem protože mě  zbyde kousek místa aspoň na jednu nohu.
0/0
2.9.2002 11:46

Michal

Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Kam by se vecpaly?? No přece na okruh okolo Prahy, kdyby nějakej byl a papaláši necpali peníze do bank, kampeliček, ruskýho dluhu, Poldovky.... a radši postavili něco potřebnýho a užitečnýho, co tu zůstane léta.
0/0
2.9.2002 11:49

Wendellin

Re: Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Sancta simplicitas!
0/0
2.9.2002 12:24

Tomáš

Re: Re: Magistrát měl vytvořit podmínky
Tak to by byl jeden z těch menších problémů - vozidla MHD jsou přecpána zejména proto, že kvůli ucpaným komunikacím nemohou dodržovat své jízdní doby a je jich díky tomu "nedostatek" - odstraněním kolon by se výrazně zlepšilo plnění jízdních řádů a vozidla by nebyla zdaleka tak natřískaná, jako dnes. A druhý důvod k optimismu je, že množství lidí, které je uvězněno v 200 m dlouhé koloně vozidel v jednom pruhu, se pohodlně vejde do jednoho autobusu.
0/0
2.9.2002 13:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.