Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Irák zahájil přípravy na válku

Iráčtí vojáci hloubí zákopy a staví obranná postavení v metropoli Bagdádu v přípravách na útok Spojených států. Podle amerických bezpečnostních zdrojů jde o nejvýraznější budování obrany v zemi od války v Perském zálivu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Realista

Buďme všichni češi......
USA (tím nemyslím obyčejné američany,jde o o zájmy finančních a ekonomických špiček)si klidně půjdou do války pro své vlastní zájmy, pro suroviny, které jejich průmysl potřebuje. Nikdo na Zemi je nezastaví. USA (opět mám na mysli hlavně mocné, na obyčejných američanech jim zas tak nezáleží)jsou dobře chráněny oceány a protiraketovým deštníkem. Zbytek světa je jim zcela lhostejný(viz odmítání snížit škodlivé emise atd.). USA se zaštítí koalicí, a ta odvetu odnese a navíc i zaplatí(USA hradili jen 7% nákladů akce v zálivu-zbytek zaplatila Saudská Arábie, Kuvajt,Japonsko a další). To způsobí pokles hospodářských výsledků Evropy, USA tak budou ještě silnější a kdo s nimi je  kamarád tak z toho bude "možná" profitovat, proto buďte rádi,že jim lezeme do ........., všechno co udělají jim slepě schvalujeme. Třeba i nám něco kápne.Co nám je do nějaké spravedlnosti, nehledejte žádnou pravdu. Pravdu má vždy silnější a dobře přece víme, že "vítěz píše dějiny". Co nám bude platné se zastávat např. Jugoslávie, Iráku(mám na mysli opět obyčejné lidi těchto států, ty to vždy nejvíc odnesou). Musíme být vždy s tím silnějším, ať je to grázl sebevětší, jen z toho nám může plynout "možná" nějaký užitek a nějaký drobeček nám třeba i nechají.A proto neprovokujte našeho nového silného přítele a kušujte.A myslím si, že (po přečtení některých příspěvků) to řada nás čecháčků pochopila a tvrdě postoje USA brání. To je správné tak to mám být-buďte všichni češi, ale nemusí to o nás nikdo vědět.
0/0
2.9.2002 8:11

Mandor

Re: Buďme všichni češi......
Jo jo, kdyz jsme se rozhodli koupit stihacky nekde jinde, to byl hned za louzi humbuk. Nedovedu si predstavit, kdyby nase stupid vlada poridila modernizaci armady za deblokaci ruskeho dluhu. To by jsme mozna tu novou techniku brzy vyzkouseli :)
0/0
2.9.2002 8:47

Kikin

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.9.2002 10:30

Michal

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.9.2002 11:42

Peter

Bozko...
Ktera media poslouchas?
0/0
2.9.2002 1:07

Bozka

Re: Bozko...
Petre, jen mezi nami dvema ( nikomu to nerikej) :
أم ... زعيم آخر. بغداد.. يا سيدة المدن ستولد من جديد، وهي المثقلة بالتاريخ، والوقائع والأسماء، وزهو الماضي وألق الحاضر، المتوجعة بكبرياء.. بصمت من الحصارين الظالمين.
0/0
2.9.2002 2:49

Mila Bozko,

Re: Re: Bozko...
mezi nami vsemi, kteri to vidi jako ja - to se mas teda cim vytahovat. Rikej to vsem. Ale necekej pomoc, az ti bude horet zadek!
0/0
2.9.2002 3:05

Eiffel 65

Re: Re: Bozko...
Chodím s jednou Boženou, vona jí má koženou. První zásah USA bys měla dostat do hlavy, aby se v ní rozsvítilo. Má jí motorovou..
0/0
2.9.2002 3:41

Bozka

Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
Sept. 1 —   U.S. Secretary of State Colin Powell said on Sunday that Washington wanted the “first step” toward solving the Iraq crisis to be the return of weapons inspectors to assess President Saddam Hussein’s arms capability. The comment highlighted a division within the U.S. Administration over its Iraq policy. On two occasions last week, Vice President Dick Cheney suggested there was no point in sending back the U.N. inspectors and hammered home his case for pre-emptive action against Baghdad.
0/0
1.9.2002 22:06

bozka II

Re: Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
Co rika Powell nic neznamena, Bozka. Americani uz maji vojaky v Turecku, v AE a Kataru. Vsak vime, jak se Powell obcas uplacne a nekdo musi hrat toho hodneho strejdu, jinak to maji vsechno pekne spytlikovany a jeden den se rekne to a druhy den se rekne neco jinyho. Co rika Amerika nikoho moc nezajima, Bozka. Co je slyset z Ameriky je stekani psu a karavana tahne dal....
0/0
1.9.2002 22:23

Bozka

Re: Re: Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
Prece nebudu poslouchat Ceska media, to bych dopadla !!
0/0
1.9.2002 23:14

Steely

Re: Re: Re: Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
To se tedy divím, že se účastníte diskuze na českých stránkách. Američané na svém území zažili pouze válku Severu proti Jihu. Asi proto jsou tak strašně žhaví neustále válčit. Je zajímavé, že už se do toho nehrnou další spojenci. A na co máme OSN, když si roli světového vynucovatele práva osvojují Spojené státy. Kdyby se do podobné (byť oprávněné) akce pustilo Rusko nebo Čína, to bylo řečí o agresi, porušování suverenity státu atd. Upozorňuji, že jsem nikdy nebyl komunista a za své protinormalizační postoje jsem musel v roce 1970 opustit vysokoškolská studia. Mám hrozně rád názory některých našich emigrantů, kteří nám, co jsme po 68. roce zůstali, dávají najevo jak jsou oni chytří.
0/0
2.9.2002 1:53

Sever proti Jihu'

Re: Re: Re: Re: Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
nema s nikym nic spolecnyho. Podle mne byla 11. zari vyhlasena valka proti Americe islamistickymi extrimisty. Jestli ty to tak nevidis, kdo za to. OSN je jenom loutka, predstavujici nektere narody, ktere ani neuznavaji svobodu mysleni, natoz cokoliv jineho, co je spojeneho se svobodou. Podarilo se ti nekdy dostudovat?
0/0
2.9.2002 3:19

Steely

Re: Re: Re: Re: Re: Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
Myslím, že s extrémisty se zúčtovávalo v Afgánistánu. I když Saddám je jinak parchant, útok 11.září nijak halasně neuvítal. Čili mícháte hrušky s jablkama. A jinak nevím, že bychom si potykali. Každopádně se nepouštějte do diskuzí o věcech, na který Váš inteligenční kvocient nestačí.
0/0
2.9.2002 3:34

Povykani

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
Uz vidim, jak Sadam verejne jasa nad tim, co se stalo pred rokem v USA. Stacilo videt iracke lidi v telivizi, jak oslavovali tento utok v ulicich. Afganistan je teprve zacatek. Stacilo to, ze se Sadamova prava ruka sesla s Mohamedem Attou v CSR dvakrat nez zavrazdili pres 3000 lidi 11.9. 2001. Jenom proto, ze se nic za Clintona nevysetrilo a nevyresilo, kdyz byly provedeny nekolikere utoky na USA kolem celeho sveta, neznamena, ze kolem toho konecne nekdo neco neudela. A jestli se V A M to libi a nebo ne, Vas inteligentni quoecient si na to bude muset zvyknout.
0/0
2.9.2002 3:57

Jan

Re: Re: Re: Re: Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
co více říci než
0/0
2.9.2002 11:51

Don Antonio Soprano Sr.

Re: Re: Re: Re: Jak jsem rikala, snaha je dostat sadama out, jedine kdyz se to nepodari tak bude vojensky zasah :
...valku Severu proti Jihu??? Dovolte par cisel - 1. sv. valka = 130.000, 2. sv. valka = 300.000, Korea = 40.000, VietNam = 60.000, Kuwait, Jugoslavie, aj. = 1.000+ , coz mi dava vysledek temer 600.000 mrtvych americkych vojaku v tomto stoleti. Stale trvate na tom, ze sobecky padli za naftu nebo bankere???????? K Vasi posledni vete, Mr. Steely, Vy zase rad ukazujete, jake jsou nekteri lidi hloupe svine, vidte.
0/0
4.9.2002 8:23

Steely

Zase to odserou prostí lidé
Když jde Američanům skutečně jen o Saddáma, nebyla by snad možnost zlikvidovat jen jeho osobu? To zas musejí všechno rozmydlit na sračky?  Ono se lépe vládne světu, který je ekonomicky slabý. Já Araby rád nemám. Na vysokoškolských kolejích jsem poznal mnoho Arabů a dá se říci, že většina z nich neměla dobrou povahu. Byli nesnášenliví a vůči ostatním agresivní. Byli to však protekční dětičky z elitářských rodin. Menšina z arabských studentů, kteří se do Prahy dostali skutečně na základě svých schopností, byla postatně přístupnější. Prostě byli to normální lidě, s nimiž se dalo diskutovat o čemkoliv. Tím chci říci, že Saddám a jeho klika si zalezou do svých bunkrů a přežijí. Mrtvoly budou zase jen z těch prostých lidí, kteří žijí ze dne na den a mají jen to slunce na obloze. To by si měli USA uvědomit.
0/0
1.9.2002 21:46

Bozka

Re: Zase to odserou prostí lidé
Steely good point. Americane si uvedomuji, proc myslis ze poslednich 6 mesicu sadama jen hecuji, doufaji ze se rezim posere sam odsebe. Vojensky zakrok ja ta posledni instance, ktere amici by radi predesli. Bohuzel nic nevychazi a ke konfrontaci dojde. God bless Amerika
0/0
1.9.2002 21:51

Dobra rada nad zlato....

Re: Zase to odserou prostí lidé
Jak by ten svet byl jednoduchy, kdybychom mohli  vyresit vsechny problemy tak, aby se kolem toho kazdy citil dobre. Na nestesti to tak nejde. Valka ma vzdy sve obeti. A kdyz Sadam zaleze do bunkru, tak alespon vidime, jak mu zalezi na tech nevinnych, za kterymi se tak sobecky zkryva. Nedavno nekomu nechal uriznout usi, protoze ta osoba nesouhlaila s jeho politikou a rozkazy. Jak jeste dlouho budeme obhajovat takovou hyjenu, jako je Sadam? Proc nedat lidem v Iraqu sanci poznat, co to znamena mit vlastni rozhodovani a svobodu nazoru? Podotykam pro ty, kteri s timto nazorem nesouhlasi, ze to bude chvili trvat, nez se ta situace vyresi k lepsimu. Rakovina se musi odstranit z tela co nejdrive, aby telo melo moznost zit.
0/0
2.9.2002 0:23

taky občan

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.9.2002 9:49

Dobra rada nad zlato....

Re: Re: Re: Zase to odserou prostí lidé
Rika ti neco jmeno Kurdove? A myslim tim vsechny lidi, kteri se nepocitaji na stejne urovni jako ten despota a vrazednik Sadam. Proslycha se, ze jeho syn je jeste horsi. Tak mu nezapomente vsici fandit.
0/0
3.9.2002 17:28

Muki

informace
Obe strany diskutujicich v arabsko-izraelskem-americkem konfliktu by mohli najit  dalsi inspiraci k diskusi v publikacich , arabskeho "think tank"-Zayed Center-. Je to skupina z 22 ar. narodu, ktera zrovna skoncila 2 denni konferenci. Clenove jsou predni arabsti vedci a profesori z universit. Krome aglickeho vydani ar. novin maji web stranku www.zccf.org.ae . Dokazuji tam mimo jine, ze zide jsou nepratele vsech narodu, ze zide nejsou semite, nedostatek jakekoliv evidence o zari 11 a vine bin Ladena, vinu zidu za pokazeni dobre "Arab image" v zapadnich zemich a mnoho dalsich udaju.
0/0
1.9.2002 19:12

OSUD.cz

Ještě dnes umírají v Iráku děti na následek války v Zálivu
Kdo si chce trošku vyjasnit, může se podívat sem (http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=503): ještě dnes v Iráku umírají a rodí se degenerované děti jako následek použití spojenecké munice s ochuzeným uranem. Pak tedy kdo mluví o zbraních masového ničení? Případy cholery z 0 v 89 na 1500 v 2000. Tyfus 1.700, dnes 25.000, obrna 0, dnes 16, chronická podvýživa - zanedbatelná, dnes 30%, atd. atd. Takže teď tam Američané vlítnou a dorazí je.
0/0
1.9.2002 15:34

Vladimir

Re: Ještě dnes umírají v Iráku děti na následek války v Zálivu
Blbecku, bez si to trosku vyjasnit a bez do Iraku jim pomoci a nesed na prdeli a ztezuj si.
0/0
1.9.2002 16:36

Mtis

Re: Ještě dnes umírají v Iráku děti na následek války v Zálivu
Jsi boží hovádko, kdopak asi tu Válku v Zálivu rozpoutal, kdo obsadil Kuwait jako plně v duchu pouštního lupičství a anektoval ho ?
Kdo ignoroval veškeré rezoluce RB OSN v této věci ?
Kdo použil nervový plyn proti občanům svého státu a ve válce s Iránem ?
Kdo to rozpoutal 2.světovou (Irán-Irák) na blízkém východě ?
 
Mimochodem, ochuzený uran není zbraň hromadného ničení, to je jako by jsi obviňoval Američany, že ve druhé světové způsobili při osvobozování Francie otravu mnoha Němců olovem.
 
 
0/0
1.9.2002 16:54

Janek

Re: Re: Ještě dnes umírají v Iráku děti na následek války v Zálivu
Mozna by to chtelo, aby sis nejdrive sam objasnil jak to s tim napadenim Kuvajtu bylo: O co se tam vubec jednalo, jake byly spory mezi Kuvajtem a Irakem, kdo v nich mel jakou vinu, jakou roli tam hraly USA a proc vubec daly USA (tehdy velky iracky spojenec) Saddamovi nejdrive k anexi Kuvajtu souhlas, a po te s nim odmitly vyjednavat o jakemkoliv diplomatickem mirovem reseni a o poklidnem odchodu irackych vojsk z Kuvajtu, avsak misto toho mu rozbombardovaly cely Irak - vetsina cilu byla civilnich. Ono vse neni tak jednoduche jak se ti muze zdat.
0/0
1.9.2002 22:08

Terazky

Re: Re: Re: Ještě dnes umírají v Iráku děti na následek války v Zálivu
mohl bych mí tři dotazy?? A) Jaké tedy byly ony spory mezi Irakem a Kuvajtem?? Víte ono plácnout něco o sporech ale přitom je neobjasnit je trochu hloupé. B) Kde jste prosím slyšel, že USA daly Iráku souhlas s obsazením Kuvajtu ??? C) Jak jste přišel na onen blábol, že většina cílů, napadených spojenci v Iráku byla civilních???
0/0
4.9.2002 3:12

Henoch

Blbý titulek!
Irák nezahájil přípravy na válku,zahájil přípravy na svou obranu!
Přípravy na válku zahájily USA,pod záminkou odstranění Saddáma,se chtějí zmocnit irácké nafty!
Jedná se o plánovaný útok na suverénní stát a možné rozpoutání třetí světové války!
0/0
1.9.2002 14:45

OSUD.cz

Re: Blbý titulek!
Naprostý souhlas. Bohužel. Ovšem čeští novináři se domnívají, že válku vyvolal Irák. Nech je v tom....komu není zhůry dáno...
0/0
1.9.2002 15:19

SUD.cz

Re: Re: Blbý titulek!
Naprosty nesouhlas. Ovsem cesti novinari se domnivaji , ze valku vyvolal USA. Nechte je v tom..komu neni zhury dano...
0/0
1.9.2002 15:24

lazyman

Re: Blbý titulek!
zase jeden komous v Cesku ktery si mysli ze jde o naftu. suvereni stat..??/, treti svetova?? jses pubertak nebo co , kolik je ti let ??
0/0
1.9.2002 15:27

Janek

Re: Re: Blbý titulek!
Podle tebe Irak neni ani suverenni stat????? Co to tedy je? Zkus udat argument, vyvratit to, co bylo receno, ne blbe rencat.
0/0
1.9.2002 22:14

taky občan

Re: Re: Blbý titulek!
....nikoliv, většina snad dobře ví, že jde o ochranu takových civilizačních výdobytků, jako jste např. Vy, a tak se není čemu divit, že se jim to ekluje.
0/0
3.9.2002 9:53

Mtis

Re: Blbý titulek? - blbý příspěvek
Zase jeden svobodomyslný anarchista, který je schopen hájit i diktátora, masového vraha a nového Hitklera, je když to bude proti USA.
 
Těžko doufat, že se mu v hlavě rozsvítí bez pořádné rány pendrekem ...
0/0
1.9.2002 17:01

Stavte bunkry!

Re: Blbý titulek!
Ty si opravdu myslis, ze nekdo bude rozpoutavat treti svetovou valku? Kdyby se Americani chteli zmocnit iracke nafty, tak by ji uz meli z 91. roku. Jenom neco tak primitivniho jako Sadam, mohlo zapalit naftove veze v Kuvejtu, kdyz se mu nepodarilo Kuvejt okupovat, diky zasahu Americanu. Mozna, ze by ti mel Sadam zaplatit 25 000 dolaru za to, ze se ho zastavas.
0/0
2.9.2002 3:42

sv. Ignac

korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
Nekdo o tom chtel vedet, tady je index, jinak hledat pod Transparency International Index:
Country Rank Country  CPI 2002 score  Surveys used  Standard deviation  High-low Range  1 Finland  9.7  8  0.4  8.9 - 10.0  2 Denmark  9.5  8  0.3  8.9 - 9.9  New Zealand  9.5  8  0.2  8.9 - 9.6  4 Iceland  9.4  6  0.4  8.8 - 10.0  5 Singapore  9.3  13  0.2  8.9 - 9.6  Sweden  9.3  10  0.2  8.9 - 9.6  7 Canada  9.0  10  0.2  8.7 - 9.3  Luxembourg  9.0  5  0.5  8.5 - 9.9  Netherlands  9.0  9  0.3  8.5 - 9.3  10 United Kingdom  8.7  11  0.5  7.8 - 9.4  11 Australia  8.6  11  1.0  6.1 - 9.3  12 Norway  8.5  8  0.9  6.9 - 9.3  Switzerland  8.5  9  0.9  6.8 - 9.4  14 Hong Kong  8.2  11  0.8  6.6 - 9.4  15 Austria  7.8  8  0.5  7.2 - 8.7  16 USA  7.7  12  0.8  5.5 - 8.7  17 Chile  7.5  10  0.9  5.6 - 8.8  18 Germany  7.3  10  1.0  5.0 - 8.1  Israel  7.3  9  0.9  5.2 - 8.0  20 Belgium  7.1  8  0.9  5.5 - 8.7  Japan  7.1  12  0.9  5.5 - 7.9  Spain  7.1  10  1.0  5.2 - 8.9  23  Ireland  6.9  8  0.9  5.5 - 8.1  24 Botswana  6.4  5  1.5  5.3 - 8.9  25 France  6.3  10  0.9  4.8 - 7.8  Portugal  6.3  9  1.0  5.5 - 8.0  27 Slovenia  6.0  9  1.4  4.7 - 8.9  28 Namibia  5.7  5  2.2  3.6 - 8.9  29 Estonia  5.6  8  0.6  5.2 - 6.6  Taiwan  5.6  12  0.8  3.9 - 6.6  31 Italy  5.2  11  1.1  3.4 - 7.2  32 Uruguay  5.1  5  0.7  4.2 - 6.1  33 Hungary  4.9  11  0.5  4.0 - 5.6  Malaysia  4.9  11  0.6  3.6 - 5.7  Trinidad & Tobago  4.9  4  1.5  3.6 - 6.9  36 Belarus  4.8  3  1.3  3.3 - 5.8  Lithuania  4.8  7  1.9  3.4 - 7.6  South Africa  4.8  11  0.5  3.9 - 5.5  Tunisia  4.8  5  0.8  3.6 - 5.6  40 Costa Rica  4.5  6  0.9  3.6 - 5.9  Jordan  4.5  5  0.7  3.6 - 5.2  Mauritius  4.5  6  0.8  3.5 - 5.5  South Korea  4.5  12  1.3  2.1 - 7.1  44 Greece  4.2  8  0.7  3.7 - 5.5  45 Brazil  4.0  10  0.4  3.4 - 4.8  Bulgaria  4.0  7  0.9  3.3 - 5.7  Jamaica  4.0  3  0.4  3.6 - 4.3  Peru  4.0  7  0.6  3.2 - 5.0  Poland 4.0  11  1.1  2.6 - 5.5  50 Ghana  3.9  4  1.4  2.7 - 5.9  51 Croatia  3.8  4  0.2  3.6 - 4.0  52 Czech Republic  3.7  10  0.8  2.6 - 5.5  Latvia  3.7  4  0.2  3.5 - 3.9  Morocco  3.7  4  1.8  1.7 - 5.5  Slovak Republic  3.7  8  0.6  3.0 - 4.6  Sri Lanka  3.7  4  0.4  3.3 - 4.3  57 Colombia  3.6  10  0.7  2.6 - 4.6  Mexico  3.6  10  0.6  2.5 - 4.9  59 China  3.5  11  1.0  2.0 - 5.6  Dominican Rep.  3.5  4  0.4  3.0 - 3.9  Ethiopia  3.5  3  0.5  3.0 - 4.0  62 Egypt  3.4  7  1.3  1.7 - 5.3  El Salvador  3.4  6  0.8  2.0 - 4.2  64 Thailand  3.2  11  0.7  1.5 - 4.1  Turkey  3.2  10  0.9  1.9 - 4.6  66 Senegal  3.1  4  1.7  1.7 - 5.5  67 Panama  3.0  5  0.8  1.7 - 3.6  68  Malawi  2.9  4  0.9  2.0 - 4.0  Uzbekistan  2.9  4  1.0  2.0 - 4.1  70 Argentina  2.8  10  0.6  1.7 - 3.8  71 Cote d’Ivoire  2.7  4  0.8  2.0 - 3.4  Honduras  2.7  5  0.6  2.0 - 3.4  India  2.7  12  0.4  2.4 - 3.6  Russia  2.7  12  1.0  1.5 - 5.0  Tanzania  2.7  4  0.7  2.0 - 3.4  Zimbabwe  2.7  6  0.5  2.0 - 3.3  77 Pakistan  2.6  3  1.2  1.7 - 4.0  Philippines  2.6  11  0.6  1.7 - 3.6  Romania  2.6  7  0.8  1.7 - 3.6  Zambia  2.6  4  0.5  2.0 - 3.2  81 Albania  2.5  3  0.8  1.7 - 3.3  Guatemala  2.5  6  0.6  1.7 - 3.5  Nicaragua  2.5  5  0.7  1.7 - 3.4  Venezuela  2.5  10  0.5  1.5 - 3.2  85 Georgia  2.4  3  0.7  1.7 - 2.9  Ukraine  2.4  6  0.7  1.7 - 3.8  Vietnam  2.4  7  0.8  1.5 - 3.6  88 Kazakhstan  2.3  4  1.1  1.7 - 3.9  89 Bolivia  2.2  6  0.4  1.7 - 2.9  Cameroon  2.2  4  0.7  1.7 - 3.2  Ecuador  2.2  7  0.3  1.7 - 2.6  Haiti  2.2  3  1.7  0.8 - 4.0  93 Moldova  2.1  4  0.6  1.7 - 3.0  Uganda  2.1  4  0.3 
0/0
1.9.2002 5:47

David

Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
No az na to, ze tohle je index "perception" tedy jak je vnimana a ne jaka je opravdu. I autori vedi, ze srovnat opravdovou korupci podle nejakych "vedeckych" zasad dost dobre nejde. Nestudoval jsem to az tak do hloubky, ale z toho, ze to je "perception" MUZE vyplyvat taky jen jedno, ze Finove nejsou na korupci az tak haklivi a tak ji proste nevnimaji. To je jiste samozrejme prehnane, ale urcite kulturne-historicky vliv na to co je jeste korupce a co uz neni ta, musi byt.
0/0
1.9.2002 10:01

Sima

Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
My jsme zapomneli, ze Finove korupci "nevnimaji", zatimco Americane ji ziji, jak vsichni vidime z financnich skandalu z USA. Pokud te to skutecne zajima, zagoogluj si a najdi si report z Transparency international, kde mas cely index vysvetleny a na zaklade jakych kriterii. Hlavne, ze mas plno vysvetleni. Nejdrive si precti, o cem to vubec je, nez zacnes s vedeckosti tve kulturne-historicke percepce, jako Cech mas zrejme jiny pristup a mnohem vice pochopeni pro korupci prave z tohoto kulturne-historickeho hlediska.
 
0/0
1.9.2002 10:47

Zdenek Balcarek - Rochester

Re: Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
Sima je videt ze nezijes v Americe, tady zadna korupce neexistuje, tech par skandalu je je kapka v mori. Tvoje pochopeni korupce je mylne, podle toho prispevku co jsi zde dal.
0/0
1.9.2002 14:11

Zdenek Balcarek Rochester

Re: Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
Simo mylis se. Ziji v Americe 12 let a zadnou korupci jsem nevidel, tech par skandalu to je kapka v mori. Je zde paradni ziti, bez korupce. Zdenek
0/0
1.9.2002 14:46

David

Re: Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
Hele pane Porado a kde myslis, ze jsem si to precetl, ze to je o vnimani korupce? Prave tam a tam jsem taky nasel, ze to neni o skutecne korupci, ale o jejim vjemu. Mas-li potrebu me opravit tak aspon to zkus faktama, protoze ta kriteria jsem ja cetl, ale ty asi ne. Je to tedy o vnimani korupce a ne o tom jaka skutecne je.
(Jednou jsem mel schuzku s Italem, ktery sluzebne jezdil krizem krazem Evropou. Ten me vysvetloval, jak jezdi samozrejme rychle a jak v cestovnim pase ma na konci zalozenou bankovku(y) a kdyz ho kdekoliv policajt zastavi, tak mu rekne at se poradne podiva do pasu, ze proste oba pracujou. Rikal, ze to pracuje vzdycky. Zkus tohle nabidnout americkymu policajtovi. Vsadim 99:1, ze budes v lochu za uplaceni)
PS Muze me nekdo informovanej rict, jestli je jeste v Nemecku mozny si uplatky legalne odepsat z dani?
0/0
1.9.2002 19:14

jurasek

Re: Re: Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
he he he...nas american v bikinach z pruhu a hvezd...lol! cely vas volebni system je zalozeny na uplatcich, jenomze se tomu rika lobbying a je to uzakonene..lol! a jinak se staci podivat na tony soprano...he he...pokuty se v americe ani na fleku neplati........to si zaridis uplne jinak...he he he....ale muzes klidne skoncit v mistnim vezeni na 48 hodin, kdyz se neco nebude policajtovi libit, asi tak jako ve starem sojuzu........he he he.......
0/0
1.9.2002 19:42

David

Re: Re: Re: Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
Jurasku, ty koni z pohadky, ja jsem rikal, ze te budu ignorovat a budu, protoze s takovym hnupem jako ty ztracet cas nebudu. Jen reknu, ze to, ze se v americe pokuty na miste neplati je dobre. Jenom v postkomuniskticky zemi muze byt policajt zalobce, soudce a exekutor v jedne osobe. To si americka demokracie vuci obcanum nedovoli. A jinak me ignoruj nadale jako jsi to delal doposud, ja te taky budu ignorovat, neboj... i kdyz to ctu co pises. Meli by vedle tebe dat krabicku od sirek, aby bylo videt jak velkej blb jses. Jses unikat a muzes byt na to klidne i pysnej.
0/0
1.9.2002 19:50

jurasek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
jakou krabicku od sirek...tu skladaci nebo na sirky to krbu? a proc sirky?.....delas nejaky inteligencni testy prave ted? sdel nam vysledek, pokud vubec zabodujes.....
 
0/0
1.9.2002 20:01

kuku-kuku

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
Hovnivalova kulicko, to ty nikdy nepochopis.
0/0
3.9.2002 17:19

grandslam

Re: Re: Re: Re: Re: korupce ve svete, od nejlepsiho Finska (bez korupce) po Banglades na 102. miste
he he he ...blbecek z Troubelic se ozval ( kdyz chces pouzivat acronyms tak Laugh out loud se pise LOL ne lo ....duhhh)  he he he
0/0
1.9.2002 21:46

salamiskater

sr.Rush
Doufám, že se batka Rush dívá, co prošvihnul před dvaadvacetii lety. Kdyby tehdy mašíroval až do Berdelovic, tyhle miskuse by dneska nebyly.
0/0
1.9.2002 4:17

berni

Bush sr.
Doufám, že se taťka Bush dívá, co prošvihnul před dvanácti lety. Kdyby tehdy mašíroval až do Baghdádu, tyhle diskuse by dneska nebyly.
0/0
1.9.2002 1:51

Alan Kajda

Jsem pro utok na Irak
Američani delaji zase za nas za vsechny to co uz se melo udelat davno  . Je pozoruhodné, že existuje spousta zemí, kde jsou hrůzně porušována lidská práva, dějí se tam hnusné věci a nikoho hlavne nas v Cesku na to uplne kadime, to moc netrápí . Ovšem nepravosti v zemi, která je ropnou velmocí - je třeba napravit.
A co víc, není třeba spojenců - USA přece ví, co je pro koho nejlepší…… doufám, že se k nim přidáme.
0/0
1.9.2002 0:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.