Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti USA dostali rozkaz být kamikadze

Velitelé amerického vojenského letectva rozhodli během teroristických útoků 11. září loňského roku o tom, že piloti neozbrojených stíhaček povedou v krajním případě i sebevražedné mise a narazí do unesených civilních letadel, aby uchránili životy lidí na zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zuzana

kdyz jsou americani ochotni kamikaze, tak proce se divi arabum
arabi (palestinci) ti taky bojuji za jejich zemi a radeji poslou nekoho na smrt , aby uchranili jejich obyvatele nebo ne?
0/0
3.9.2002 19:16

martin BCN

kdyby nestaveli tak vysoke chalupy...
Toz to jsem slysel v hospode. A neni to pravda? :-))
0/0
3.9.2002 15:37

Olgoj Chorchoj

BLBOST
To, že by vzdušný prostor USA hlídalo pouze 14 stíhaček je naprostý NESMYSL. Navíc, na zemi je neustále připraveno v bojových pozicích několik stovek vojenských letadel, která mohou vzlétnout během několika desítek sekund. To se zas novináři vyznamenali. Blbost holt nezná hranic.
0/0
2.9.2002 13:45

taky občan

Re: BLBOST
Ale HLAVNĚ - v pohotovosti je Olgoj Chorchoj, který nedopustí, aby ta jediná správná civilizace - přesněji ta jeho - ještě přesněji, jen to, co si myslí -nejpřesněji, nemyslí, takže jen to, co se mu kdysi snažili nalít do hlavy, v domně ní, že to nemůže zmizet beze stopy - a hle, ony nějaké stopy jsou, co na tom, že jiné než se čekalo ...... vyhrála na celém světě. Pryč s každým, kdo smýšlí jinak .... než Olgoj Chorchoj!
0/0
3.9.2002 9:40

Brblal

Dokonalé USA .........
V celých státech mělo pohotovost jen 14 letadel ? To nás teda v těch filmech krmí pěknými blbostmi. Tak se mi zdá, že si o to vysloveně říkají. Před světem se prezentují jako neporazitelná supercelmoc, kde je vše dokanalé a kde neznají slovo nelze. Realita je ale úplně jiná. Stačí pár nožů a jsou na kolenou. Možná by celým slavných USA neškodilo více skromnosti a věřím, že by je arabášové nechali na pokoji. Možná by pro příště měli svá letadla a zbraně vůbec využítat k obraně jak je v civilozaných zemích zvykem a ne s nima provokovat Sadáma Husajna a vlastní zemi nechat nechráněnou.
0/0
2.9.2002 12:49

Dennis Welt

kamikaze
kamikaze = suicidal by Webster dictionary.
0/0
31.8.2002 21:07

bk

tak moment
Americani se uz snazily mlzit u hodne pripadu v minulosti , proc si myslite ze ted zrovna rikaji svetu 100% pravdu ? podle mne sou na prvnim miste statni ochrana a az na druhym informovaná verejnost, Neco je samozrejme pravda ale neco se verejnosti musi podat tak aby to zkousla...(viz. roztristeny letadlo u Pentagonu a jeho "havarie") Nekomu to dojde nekomu ne...
0/0
31.8.2002 19:32

Kuk

Re: tak moment
Zase nejaky konspiracni teoretik. No tak nam povez ta fakta. Jiste jich mas celou radu. No nenapinej nas pritroubly co si mysli, ze kdyz se ztratily 4 letadla takze museji byt 4 mista kde neco spadlo. No tak uz to vytahni z rukavu, nemuzu se dockat.
0/0
31.8.2002 21:00

Martin

K moznostem "sestreleni"
Pilot stihacky by nemusel nutne obetovat sebe ani stroj. Mohl by pouzit vytokovych plynu z trysek sveho letadla k vychyleni dopravniho letadla. Timto zpusobem se stalo jiz mnoho nehod civilnich i vojenskych stroju - vytokove plyny zpusobuji silne proudeni vzduchu a vir, ktery rozhodi stabilitu zasazeneho stroje a krome toho muze zpusobit i selhani motoru. Rozhodne pro vycviceneho pilota neni problem najit vice reseni nez kamikaze - ovsem problemem tu byl spise cas, nez technicke moznosti.
0/0
31.8.2002 12:12

Zlý kukuč

Re: K moznostem
Přesně tak. Spíš je pro mne záhadou odkud atentátnící velmi dobře věděli, kolik času mají a že stihačky v USA nejsou problém. Nebo to nevěděli a měli jen štěstí. A rovněž je pro mne záhada telefonování z palub letadel? Copak Doppleruv efekt v USa nefunguje?
0/0
31.8.2002 12:19

PC

Re: Re: K moznostem
Z letadla jsem telefonoval normalne.... To by piloti nemohli komunikovat s vezi, kdyby to neslo....Piloti netelefonujou, ale princip sireni radiovych vln je stejny.
0/0
31.8.2002 20:05

led

Re: Re: Re: K moznostem
ty ses asi hodne velkej teoretik co ??? az budes trochu v obraze tak zas neco napis č....
0/0
1.9.2002 0:50

PC

Re: Re: Re: Re: K moznostem
0/0
1.9.2002 5:26

Martin

Obrazek v titulku
Je to britsky cvicne bojovy letoun BAe Hawk (zrejme verze 200) - chtelo by to aspon fotku americkeho stroje, kdyz uz je clanek o Americanech.
0/0
31.8.2002 10:30

Franta

letadla
Az spidla koupi 24 gripenu, budeme mit k obrane vic letadel nez kolik jich mela 11.9. cela Amerika :-))
0/0
31.8.2002 9:19

Dennis Welt

Re: letadla
Vzdyt na to nemate
0/0
31.8.2002 21:14

Petr Wagner

Kamikaze
Slovo v latince je jen fonetickým přepisem dvou japonských slov, která znamenají snad nejlépe - božský vítr. Tímto přívlastkem byl označen vítr který rozehnal a zničil flotilu nájezdníků na japonské ostrovy. Později tak byly označováni piloti letadel sebevražedných misí proti loďstvu USA v pacifiku. Důvody těchto misí byly především nedostatečná příprava a schopnosti pilotů. K řádnému výcviku a tím šanci zasáhnout silně chráněnou loď torpédem nebo pumou je potřeba čas, technika a instruktoři. Většina těchto misí skončila pouze ztrátou stroje i pilota, ztráty způsobené lodím byly minimální. Nevím co by mohl způsobit náraz stíhacího letounu do civilního stroje. Nejspíše asi katastrofu pod nimi, zejména v tak husté zástavbě jako je NYC. Rozkaz na který nejsou piloti cvičeni a připraveni jak technicky tak intelektuálně i psychologicky jsou jen prázdná slova. Stíhací letouny jakkoliv rychlé jsou mnohonásobně pomalejší než řízené střely. Rozkazy typu sebevražedných nárazů do čehokoliv se možná hodí do filmu ale jejich reálné použití ve stresu situace, času a nepřipravenosti je fikce!
0/0
31.8.2002 8:32

JK

Re: Kamikaze
Blábolíš. Nejde o porovnání rychlosti střely a stíhačky, ale civilního letounu a stíhačky. Tam není co řešit. Jejich úkolem by bylo zlikvidovat letadlo, kteý by mířilo někam jinam, než na letiště a neodpovídalo. A to by se jim jistě povedlo, náraz samozřejmě obě letadla v okamžiku pošle k zemi. Řešit, jestli dole jsou domy není na místě, stejně tak by se to neřešilo v případě sestřelování. Ono přeci jen - a to neobhajuju, jen konstatuju - jsou jiný počty v případě předměstských domků a mrakodrapů v centru.
0/0
31.8.2002 11:09

sidlo

Re: Re: Kamikaze
to je ale zvlastni logika, proc by letadlo obsazene teroristy letelo nad domky, kdyz logicky budou smerovat k cili s nejvetsi hustotou obyvatelstva? letiste jsou vzdalena od mest mezi 30-50km, dostat se nad mesto je tedy rychle, to si aspon myslim ja. Cela myslenka kamikadze nebo sestreleni je uplne padla na hlavu vcetne te tve divne kalkulace, ze letadlo se sunda pokud mozno nad predmestskymi domky, to jako myslis, ze pokud se utocna stihacka spoji s unesenym letadlem, tak se domluvi take na tom, ze se setkaji nad domky? Tomu rikam Einstainovske mysleni.
0/0
31.8.2002 19:39

Jmeno

Re: Kamikaze
Slovo kamikazde je sice slozenim dvou japonskych slov,  ale neskodilo by to prepisovat spise jako khamikadze jak je to beznejsi na zapade.
Mala pripominka na predchziho odbornika khamikadze znamena rytiri vetru a s temi bohy nevim kde to vzal.
Kdyby se nahodou ovsem chtel drzet ceske vyslovnosti kamikadze, znamenalo by to papirovi rytiri.
v CR zije ku dnesku kolem 500 japoncu - radej se jich zeptejte, nez zacnete psat precnene, ale neoverene
0/0
2.9.2002 16:05

KK

Re: Re: Kamikaze
Dle http://mtmt.essortment.com/kamikazeinforma_rglb.htm kamikaze znamena Divine Wind tedy Bozi, Bozsky vitr podle tajfunu, ktery v 1281 smetl mongolskou armadu a pomohl japoncum vyhrat prohranou valku.
0/0
6.9.2002 17:36

Jack Mehoff

Bin of Ladin's Kajdas
Who gives a shit?
0/0
31.8.2002 7:24

Krut'as

Re: Bin of Ladin's Kajdas
No co se tebe tyka tak opravdu nikdo
0/0
31.8.2002 14:35

Carlos

kamikaze nebo kamikadze?
Muze mi nekdo, kdo o tom skutecne neco vi rict, zda je spravne kamikaze nebo kamikadze? Mam dojem, ze je v tom tak trochu bordel.
0/0
31.8.2002 3:45

Dusan

Re: kamikaze nebo kamikadze?
Spravne je asi kamikaze. Slovo Kami vychazi z puvodniho japonskeho nabozenstvi( shintoismus, mozna se pletu) a znamena asi neco jako, ze vsechno ma svoji dusi ci ducha. A lidi uctivali prirodu jako zaklad vseho dobra a zla. Vcetne nevysvetlitelnych ukazu. Ale alternativni slova jsou Kami kaze, Kamikadze, Kami kadze, Kamukaze, Kamu kaze. A je to totez. Cert aby se v tom vyznal :-)))
0/0
31.8.2002 6:40

Renata Janeckova

Pane Alane Kajdo (ha ha jak vtipne)
Muzete byt ustepacny jak chcete ale kdyz uz chcete psat anglicky tak piste poradne ("condiderd-pertend-hapened"), o vetne stavbe ani nemluvim. No nic, sem psat to je jen hazeni hrachu na zed.
0/0
31.8.2002 3:14

Alan Kajda

Re: Pane Alane Kajdo (ha ha jak vtipne)
I'm glad you like my name, spelling mistakes are permitted on this website. :-)) Have a life ,  Renatko
0/0
31.8.2002 3:20

Dusan

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
31.8.2002 6:18

Vicente

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
31.8.2002 17:22

sidlo

Re: Re: Re: Pane Alane Kajdo (ha ha jak vtipne)
nejvic se mi libi Renatcina zminka o autorskych pravech (to ma devce trochu popletene, co jsou autorska prava, at ji to rodice vysvetli nad zmrzlinou), Renatce neni 13 a take Renatka asi neni Renatka, ja bych spis rekl, ze ten kdo se ji ted tak zastava, je vlastne Renatka ublizena kritikou.
0/0
31.8.2002 19:43

Dusan

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
1.9.2002 4:39

PC

Re: Re: Pane Alane Kajdo (ha ha jak vtipne)
Lenin to "ucte se" rekl trikrat..... :)
0/0
31.8.2002 20:11

Alan Kajda

Rentka je right...
Kamikadze were CONSIDERD and always are in situations like in Sept.11th.
Maybe some oders were in place but no one will admit it. So lets pertend it realy hapened and no arguments. Cheers
 
0/0
31.8.2002 2:46

PC

Re: Rentka je right...
veri gud ingliesh:)
0/0
1.9.2002 5:28

antikajda

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.9.2002 4:40

Renata Janeckova

Vazena redakce naucte se anglicky
.c The Associated Press WASHINGTON (Aug. 30) - Moments after the Sept. 11 attacks, a U.S. air defense commander CONSIDERED sending pilots in unarmed Air Force fighter jets on suicide missions to ram any other hijacked airliners. NO SUCH MISSIONS WERE ORDERED, nor did the commander, Air Force Col. Robert Marr Jr., ask his superiors in the North American Aerospace Defense Command for authority to issue such orders. ''It was a thought that went through his mind,'' said Marr's spokeswoman, Lt. Col. Kacey Blaney. Prominte je mi jen trinact let ale uz se odmalicka ucim anglicky a i me je jasny ze jak je to napsane tady tak je to nesmysl. Omlouvam se AP za poruseni autorskych prav ale nedalo mi to a to tiskacimi pismeny jsem zduraznila ja.
0/0
31.8.2002 2:38

PC

Re: Vazena redakce naucte se anglicky
....velitel UVAZOVAL o poslani pilotu ............ ZADNE TAKOVE MISE NEBYLY PRIKAZANY....
Je to logicke ...... uc se dal.....
0/0
31.8.2002 4:00

Renata Janeckova

Re: Re: Vazena redakce naucte se anglicky
Vazeny pane PC
spatne jste me  pochopil i kdyz se priznam ze jsem se nevyjadrila dost jasne. To co nedava smysl neni ten anglicky text, ale ten clanek v cestine tady v novinach.
Jak rikam nenapsala jsem to dost jasne ale take jste to snad z meho uvodniku mohl pochopit ale koneckoncu me sam Vasim prekladem davate zapravdu. Prectete si to znovu anglicky a pak tady cesky a ten rozdil ve vyznamu by napadl i magora. Zdravi Vas Renata Janeckova
0/0
31.8.2002 5:20

GhorX

Re: Re: Re: Vazena redakce naucte se anglicky
Klid - ono ani z reakce PC nevyplývá, že to myslel zle, lze to chápat i jako souhlas. A na to, že dobře anglicky neumí nikdo v iDnes (zato perfektně německy), tak na to si zvykni. Je to v osobních preferencích - pro redaktory MFDnes je mnohem důležitější komunikovat se svými šéfy, než se starat o kvalitní zprávy. Uč se dál - jde ti to :)
0/0
31.8.2002 16:05

PC

Re: Re: Re: Vazena redakce naucte se anglicky
Dobre...nepochopil jsem, davam ti za pravdu. V iDnes pisou takove kraviny, ze je to zabavne cist :))
0/0
31.8.2002 20:01

Dr. Dummy

Vazeni,
ja se jen bavim... Nejdriv si zjistete FAKTA. Uvedomte si, jak bezel 11. zari rano cas, co se kdy a kde stalo. Aspon z oficialnich zdroju. Uvedomte si, jak dlouho trval let z mista vychyleni od kurzu do mista jeho konce, uvedomte si, kde jsou na vychodnim pobrezi zakladny air force. Zjistete si, jak vypadaly trosky letounu v Pensylvanii, zda byly rozpraseny 20 mil po okoli, nebo vicemene v kuse. Zjistete si rozsah a zpusob poskozeni budovy Pentagonu. Ja vam nechci podsouvat fantasmagorie. Jen si ale nejdriv, uvedomte dulezite podrobnosti toho, co se tehdy stalo. Dulezity v tehle veci je taky se ptat - kdo je zdroj. Treba o tam, jak kdosi telefonoval z paluby letadla a rikal neco o vzpoure. Je to vubec overitelna informace? Az si v techhle zakladnich vecech udelate trosicku jasno, zacnete chapat souvislosti. A pak uz vas clanek jako je treba tento nebude vyvadet z miry. Snazte se byt myslenkove otevreni vsem moznym variantam reality. Podvedome se clovek brani priznat si nektere veci a radeji si vytvari sam pro sebe lzi, aby mel klidne spani, zkuste prekonat tyhle bariery a otevrit se pochybnostem. A pak se zacnete hadat, jak to vlastne bylo
0/0
31.8.2002 1:30

Sima

Re: Vazeni,
Nezapomen, ze ti, co sem ted napsali jednu vetu, jsou nejspis decka, ktera vidi Robocop a veri tomu a Terminator je pro ne vrchol americke vojenske technologie, ktera podle nich skutecne existuje. Decka nerozlisuji mezi realitou a sci-fi.
0/0
31.8.2002 2:14

Stihac

Profici
O tomhle si Cesi, narod Svejku, muzou tak maximalne nechat zdat. Vsichni ted maj plnou hubu kecu, viz Sima, ale napalit to ti Usamovi hulibrkove Boeingem treba do centra Prahy, jsou jako prvni zalezli nekde pekne hluboko pod zemi
0/0
31.8.2002 0:42

Vegitek

Re: Profici
...naprosty souhlas, jen dodam....cesi...narod Svejku, kolaborantu a kurev....omlouvam se asi 5% hrdych a slusnych cechu....Vas se to netyka.
0/0
31.8.2002 0:50

george

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
31.8.2002 8:50

Radek Novotny

Re: Profici
souhlasi 100% , cesi jen hazi machry a rozumy, No Guts !!
0/0
31.8.2002 0:52

ef

Re: Re: Profici
nejak ti asi uslo, ze jsi taky cech. rozumama a machrama jen srsis, chudacku! :-/
0/0
31.8.2002 11:57

Sima

Re: Profici
Mezi nami rict o nekom Svejk je kompliment. Jenomze to by jsi musel aspon jednou Haska cist a ty na to moc nevypadas. Proc by kdokoliv napalil cokoliv do centra Prahy?Nebo Madridu? nebo Parize? nebo Londyna? nebo Frankfurtu, Krakova. Toto byla akce jenom proti Americanum a nikomu jinemu a ze byla provedena bezchybne, o tom nikdo nepochybuje. Nemecky soud a prokurator prisel s vice informacemi nez cela slavna CIA. Vy si tady muzete snit o americkych kamikadze, Americani nemaji odvahu na neco takoveho a navic by je cekali pravnici, kdyby vubec k necemu takovemu doslo a vysoudili na Pentagonu miliardy. Jenom pubertak muze snit a americkych kamikadze, mozna tak pred Playstation, to jo.
0/0
31.8.2002 2:08

Retarda

Re: Re: Profici
Jezisi Sima, Vy jste tak hloupy a prizemni.
0/0
31.8.2002 2:42

Amater Sima

Re: Re: Profici
Ocividne nikdo nema zajem utratit spousta dolaru na necem tak nepodstatnem, jako ta mista, ktera jsi prave vyjmenoval.Na tebe by bylo skoda i kulky, ktera stoji vice, jak tvuj charakter. Americani se moc bat nemuzou, protoze si uz v brzke dobe smlsnou na Sadamovi, proti cemuz ty mas obavy a vyhrady. Bude zajimave si precist tve vytvory za nejakou dobu v bodoucnosti, jestli budes mit jeste odvahu a nervy se priznat k tomu, ze nevis o cem mluvis. Navic priznavas to, ze v Americe je justice, coz o Cesku opravdu rici nemuzes. Kde ty mas odvolani na to, ze jsi se narodil s poskozenym mozkem? Kdo te bude obhajovat, nez tech par kornoutu, kteri se pridaji na tvoji stranu? Ha?
0/0
31.8.2002 3:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.