Diskuze

Záchytná parkoviště metropoli nestačí

Dopravní situace se v hlavním městě dále vyhrocuje. Na hlavních tazích stojí kilometrové kolony aut. Řidiči totiž neposlouchají výzvy magistrátu i policie a vjíždějí do centra svými vozy. Problém neřeší ani záchytná parkoviště, která jsou zcela přeplněna. "Parkoviště P+R jsou už od rána přeplněna hlavně na frekventovaných dálničních příjezdech do metropole," potvrzuje mluvčí Technické správy komunikací Libor Sosnovec.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lom

2. 10. 2002 10:15
Architekti jsou debilove
Jo jo, protoze navrhuji desne male silnice pricemz vubec nepocitaji s tim ze rok od roku je dorpava v CR i v Praze rozsahlejsi... male dalnice, male silnice ve mestech. Proc napriklad dalnice ma JEN 2 proudy??? Proc ne 3 nebo 4? Penize? Blbost!
0 0
možnosti

Takanobu Okabe

30. 8. 2002 14:05
Modřany
P+R Modřany jsou na Komořanský, hned když podjedeš tramvajovou trať. Leží vpravo od silnice (pokud jedeš od Zbraslavi.) Lístek stojí 10 korun, když máš legitku, když ne tak si můžeš koupit zlevněnej zpáteční lístek za 20 korun. Ale bacha - zatím se na něj nedá jezdit vlakem - prý Dopravní podnik zapoměl instalovat štípač lístků.
0 0
možnosti

BajnyPhoenix@centrum.cz

30. 8. 2002 14:44
Re: Modřany
Díky legitku mam teda jestli je tim mysleno na metro,
a neda se koupit permanentka na cely mesic? Treba za 420kc jako v metru?
0 0
možnosti

BajnyPhoenix@centrum.cz

30. 8. 2002 12:36
P+R Modřany
Ahoj lidi chtěl bych nechávat auto v Modřanech,ale nenašl jsem zachytné parkoviště.POslední značka se zastavila při odbočování na Lhotku a tam nikde není.A rovně je zákaz vjezdu.Tak sem to tam nezkoumal.
Potom slouží lístek z parkovaní jako lístek na tramvaj? Hodilo by se mi tam nechat auto a jel bych 16 až do práce.A nemusel bych se prodírat až ki Žižkovu.
A kolik stoji ten listek? Děkuji a když mně pomůžete ubyde Vám jedno autí z cesty
0 0
možnosti

Fitinka

30. 8. 2002 10:34
Doprava v Praze
Zcela souhlasim s vystavbou nekolikapatrovych zachytnych Parkovist - hlavne v blizkosti stanic metra a pricitam to lhostejnosti prislune instituce, ze se o tento problem nezajimala uz drive - vzdyt postavit parkoviste je zalezitost nekolika tydnu a pak udrzba je minimalni - jako podnikatelsky zamer absolutne vynosna zalezitost. Tak treba v centru pouzivam bud hlidane parkoviste na Narodni tride, pod Narodnim divadlem, pod Rudolfinem nebo na nabrezi v Revolucni ulici a ackoli mam auto se zahranicni poznavaci znackou - zatim auto vzdy bez uhony prezilo.
Muj navrh je ze vsech hlavnich tahu na Prahu postavit prime spojky k nejake stanici metra - samozrejme vychazim z plne funkcnosti metra - a tam postavit skutecne velka nekolika tisicova zachytna parkoviste  (patrova) - pro pravidelne uzivatele samozrejme zvyhodnena jakasi permanentka atd., aby zde byla motivace ke skutecnemu pravidelnemu pouzivani.
Dale vytvorit z centra jakousi zonu - kde se musi v pracovni dobe - kdekoli - platit za stani - opet motivace nejezdit a neparkovat v centru na ulicich, nybrz v garazich. Pro mistni obyvatele samozrejme specialni mistni karta. Je ovsem nutna prisna kontola jak pouzivani parkovacich listku - mohli by byt treba jako znamky v trafice a na poste ke koupi a vydavani karet pro mistni obyvatele - (zadne ja mam zname na Praze 1 a ty stejne nemaji auto)
A co se tyce svobody v automobilu a netisneni se v MHD - tak ma argumentace je zcela jednoducha;
1)pokud auto nema klimatizaci - neni o cem hovorit - v metru je vzdy prijemny chladek i kdyz je venku 35 ve stinu a ze si tech par veci co pres den potrebuji slozim do tasky a musim ssebou nosit - manazerum s laptopy a dokumentaci doporucuji pojizdne pilotni kufriky.
2) Dale bych trochu vylepsila MHD a sice v tom, ze bych zkratila intervaly - hlavne metra - neni preci nutne aby souprava prijela v okamziku, kdy se do vnitr vsichni jen tak tak vejdou - musi se na sebe tisknout - coz pri trocha smule muze byt skutecne neprijemny zacatek dne - to radeji zaplatim za listek o par korun vic ale at ve spicce jezdi soupravy skutecne tak aby to bylo spolecensky snesitelne - prectete si jakoukoliv psychologickou studii - jak agresivne se muze i normalni clovek chovat v pripade, ze musi byt v tesne blizkosti jemu neprijemne osoby - coz v pripade MHD nekdy je az nebezpecne tesna blizkost
3) Dale bych apelovala na vsechny ridice, kteri v soucasne situaci jezdi po Praze autem, ze by ten svuj pocit svobody taky mohli presmerovat do oblasti fair play - a pokud skutecne nemusim - tak proste autem nejezdim - to je to takovy problem se trochu uskromnit???
0 0
možnosti

pes Novák

30. 8. 2002 7:58
Já bych tam rád nejezdil,
ale každá firma z Horní Dolní, jakmile stoupne její obrat nad nějakejch 10 melounů si přesune centrálu do Prahy  A pokud pak člověk něco od nich potřebuje musí tam. Hlavně že firma je "světová"!
0 0
možnosti

Kacirek

30. 8. 2002 1:29
A co venkovani v noci?
Musim se tech venkovanu trochu zastat. Vim jak to v Praze vypada ale zkousel jste se nekdo dostat treba v jednu hodinu v noci  z Prahy treba do Kralstejna? Jedine ze by sel pesky protoze jine spojeni neexistuje. Ted se treba naskytne situace ze potrebujete byt rano na porade a pak zustanete na druhem konci Prahy celej den az do vecera.Posledni spojeni jeden nekdu okolo dvanacte hodiny a pak az do rana nic. Jak se tedy dostat ven z Prahy? Kdyz jedu do Prahy tak parkoviste jsou plna  a nebo nejsou zadna. Kde je parkoviste na Strakonicke po ktere pojedu? Nakonec urednici rikaji ze nic delat nemohou. Myslite ze je to opravdu pravda ze nic delat nemuzou?
0 0
možnosti

Aden

30. 8. 2002 13:54
Re: A co venkovani v noci?
Svata pravda.
0 0
možnosti

alfabet

29. 8. 2002 23:53
Názor
Komunikační síť v Praze a v okolí je naprosto nedostatečná pro "normální" situaci, v současné situaci je to totální kolaps. Protože se Praha rozkládá na obou březích Vltavy, jsou nejkritičtější mosty, které jsou k dispozici v podstatě 3 (Hlávkův a Barikádníků jsou na jedné trase). Jižní spojka nejvíce trpí kamiónovou dopravou a kamióny způsobují časté nehody. Myslím, že v současné době by se mělo přistoupit k regulaci kamiónové dopravy přes Prahu. I když se to nebude leckomu líbit. Skutečností je, že tady je živelní katastrofa a její následky musí být řešeny i regulací. K argumentům průjezdů např. Brno - Plzeň - osobně bych raději volil trasu Humpolec - Tábor - Plzeň, než postávat hodiny na Jižní spojce. Jinak zastávám názor, že osobními vozidly by se mělo jezdit do centra co nejméně, ale z vlastní zkušenosti vím, že jsou situace, kdy se bez auta člověk těžko obejde. A ať se na mě nezlobí inkriminovaní "venkovští" - bude skutečně lepší, když se Praze vyhnou. Bude to nejen ve prospěch kapacity silnic, ale i ve prospěch bezpečnosti. Nakonec jednu aktuální osobní zkušenost: ve dnech, kdy se pohybuji převážně v centru (a mohu si tím dovolit i střídat břehy), je nejrychlejší cestování na kole!
0 0
možnosti

ctenar

29. 8. 2002 22:22
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Bubrak

30. 8. 2002 0:49
Re: Blbci
100% SOUHLAS!!! Sem v Cincinnati, Ohio, auto tu ma svy kazdej od 16ti let a uprostred mesta nejsou prakticky zadny zacpy behem dne (3-4 proudy jednosmerky), jen okolo 15-16 hod zhruba na okraji mesta se zpomaluji zaplnene 5-ti proude dalnice (2 pruhy byvaji odbocovaci). Tak na 10 minut, pak je to zas OK. Na skoro kazdym rohu je tu ale minimalne 4-patrovy blok s parkovanim. Argument, ze v Praze nejsou mista pro parkoviste je proste DEMAGOGIE!!!
0 0
možnosti

Xeon

29. 8. 2002 22:05
Zkusenostq
Dneska jsem prijel na zlicin a tam je mista tri prdele (Globus, Tesco). Metrem jsme dojeli na Smich. nadr. a potom XB pekne do centra - nemuzu si stezovat tramvaj se propletla celkem rychle
0 0
možnosti

PetrX

29. 8. 2002 20:40
procenta
No, dejme tomu, že pražáci nejezdí tolik jako před vodou a mimopražští jezdí stejně. Takže je přece logický, že je jich ted větší procento než normálně, i když jich jezdí (nebo projíždí) třeba stejně jako dřív...
0 0
možnosti