Diskuze

Summit v Johannesburgu začal kritikou

Bitevní linie byly narýsovány s předstihem, a tak Světový summit o udržitelném rozvoji začal včera v jihoafrickém Johannesburgu podle očekávání - tvrdými spory. Hned od začátku se objevila řada problémů. Především se liší pohledy bohatých a chudých zemí na to, jak dosáhnout cíle celého summitu - vyvést z chudoby miliony lidí bez dalšího poškozování životního prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Muki

27. 8. 2002 19:11
otazka
Na jedne strane se dovazi od vyspelejsich narodu, hladovejicim lidem v Africe pomoc o ktere se prohlasuje, ze je nedostatecna. Na druhe strane se rika, ze vyspele narody zabranuji vyvozu zemedelskych produktu z  hladovejici Afriky, ktery  by pomohl problem vyresit. Neni to ponekud nejasne?
0 0
možnosti

Mozek

27. 8. 2002 19:32
Re: otazka
Je to jasne az moc. Grazlove (ruzni vladni predstavitele ruznych zemi)budou rikat cokoliv jen aby vymackali z USA a zbytku sveta penizky. viz Palestina  Neni to o pomoci lidem ale o tom jak se napakovat.
0 0
možnosti

admiral_Atvar

27. 8. 2002 13:53
tupost bushe
na lidovkach psano: jisty Brooks Yeager, predsedajici, temer otevrene prohlasil, ze kdyby USA sly svetu na ruku v snizeni emisi atd. tak zapadni svet by urcite zavrel oci nad znicenim iraku,palestiny atd... at si tu arabskou zver klidne vystrili, ale at nenici Zemi !
0 0
možnosti

Dandy

27. 8. 2002 19:12
Re: tupost bushe
...velmi volne prelozeno, admirale. Tak za prve bych se ptal, kdo to je Brooks Yeager (zastupce reditele Svtového fondu na ochranu pirody) a pak taky, v jakem vztahu je omezovani emisi skleníkových plynů a podpora zhodnocování surovin a obnovitelné energie k boji proti terorismu. Mne nic nenapada. Co tebe?
0 0
možnosti

tak

27. 8. 2002 13:07
Klaus a Bush patří na smetiště dějin
0 0
možnosti

Alex

27. 8. 2002 9:46
USA v JAR jsou
Už jsem to psal jako příspěvek k včerejšímu blábolu MF Dnes, který uváděl, že USA do JAR nevyslaly své zástupce.  Pravdou je jen tolik, že USA nebude representovat George Bush, to ale neznamená, že USA neberou schůzku vážně!  Většina diskutujících tady kritizuje USA a ani si neuvědomuje, jaká jsou fakta.  My taky na tu schůzku nevyslali prezidenta Havla tak proč by tam měl jet Bush ? Copak je Colin Powel páté kolo u vozu ? Myslím, že by jste více měli přemýšlet o projevu jihoafrického prezidenta, který obvinil bohaté státy že Africe náležitě nepomáhají.  Je to vůbec pravda ? Není to náhodou tak, že největším problémem Afriky jsou zkorumpované vlády ? Vždyť většina mezinárodní pomoci se k těm co ji potřebují vůbec nedostane! Afričtí vůdci jsou jedni z nejbohatších na světě, mají tučná konta ve švýcarských bankách a na svoje lidi ve svých zemích z vysoka kašlou!  Až mi tu někdo uvede 5 Afrických zemí, které jsou alespoň z poloviny tak demokratické jako USA, které tady stále kritizujete!
0 0
možnosti

taky občan

27. 8. 2002 13:27
Re: USA v JAR jsou
je.li někdo tak bohatý, jak říkate, tak buď si své grešle zasloužil nebo je to věcí i toho kdo dává....Powel je osobnost skutečně větší než Bush, ale nevím - je na háku politiky...A z těch pěti afirckých aspoň jednu: Česko
0 0
možnosti

Honza

27. 8. 2002 9:23
A co cla a subvence?
Možná by rozvojové země nebyly tak chudé kdyby mohly vyvážet alespoň zemědělskou produkci ve které můžou být díky levné pracovní síle konkurenceschopné. Jenomže kam? Rozvinuté státy mají vysoká cla a dokonce na domácím trhu je k dostání levnější (subvencovaná) produkce z rozvinutých zemí. Když chceme (my - rozvinuté země) volný trh, měli bychom ho teda uplatňovat všude. Maximálně podporovat takovou zemedělskou produkci pokrývající domácí spotřebu. 
0 0
možnosti

Kominík

27. 8. 2002 10:09
Re: A co cla a subvence?
Ano a zemedelci u nas,ve Francii,Polsku,Italii muzou sedet u televize,pobirat socialni davky a jist brambory,jablka a okurky z Ugandy...pekna hloupost.Krom toho,kazdy stat se snazi si vyprodukovat co mozna nejvice zemedelskych produktu,aby zakladni potreba obyvatel nebyla zavisla na dobrovuli jinych statu(viz treba momentalni problem s ustricemi v Belgii-popr.rozvedu).
0 0
možnosti

kovboj2053

27. 8. 2002 8:25
USA
Fuck Off USA
0 0
možnosti

Krut'as

27. 8. 2002 14:38
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Honza

27. 8. 2002 7:46
A co je neekologickeho na jaderne elektrarne?
   Snížit emise oxidů lze i stavbou jaderné elektrárny nebo obří přehrady.
Ano, jaderné elektrárny jsou dnes nejekologičtějším producentem elektrické energie, jaký známe. Dá se to přirovnat ke vtipu o demokracii: jaderné elektrárny jsou jedny z nejméně ekologických zařízení, avšak zatím neznáme žádné ekologičtější. To, že je něco špatného, nelze řešit tak, že se vrátíme k předchozí, ještě horší a méně ekologické variantě. Jéďte se podívat na Bogatyňu, je to úžasný pohled, co nám Poláci posílají do Jizerských hor z jejich obří uhelné elektrárny. Jsem plně pro výstavbu dalších JE, plně pro náhradu uhelných elektráren jadernými, a to jak u nás, tak prakticky po celém světě.
0 0
možnosti

taky občan

27. 8. 2002 8:54
Re: A co je neekologickeho na jaderne elektrarne?
Na jaderné elektrárně ekologicky nejriskatnější je, že ji ovládají lidé ....a to zřejmě tak odobrně fundování, jako ti, co ve švajcu řídili letový provoz tak dobře, až dvě letadla navedli do strážky. Na rozdíl od trosek letadel  se ale zamoření od trosek elektráren jen tak nezbavíme. Takže souhlas, pokud by to neměl v rukou takový "standard odborníků a expertů", jaký např. manipuloval s metrem......
0 0
možnosti

Václav

27. 8. 2002 5:22
Summit o "neudržitelnosti" světa
Je to až hnusně směšná situace. Hned vedle Jižní Afriky, u komunisty Mugabeho v Zimbabwe, se otevřeně vraždí a krade. Vražděni a vyobcováváni ze společnosti jsou bílí farmáři, protože jsou bílí. Výsledkem je a bude ještě větší hlad v bývalé Rhodézii, v dřívější době jedné z nejvíce prosperujících zemí Afriky. A co dělá "globální vesnice?" Neodstraňuje problém hladu, reversního rasizmu, ani brutální vraždící kriminality, nechce trestat běsnící vrahy, ale křičí pro větší dotace pro zabijáky pod vedením Mugabeho. Někteří západní politici jsou dokonce pro velkou finanční pomoc Mugabemu, a pod rouškou humanity ve skutečnosti nadále podporují vraždění. Jak dlouho se může takto nelogický svět lží, podvodů a kriminality vůbec udržet v neválečném stavu?
0 0
možnosti

Saša

27. 8. 2002 8:59
Re: Summit o
Máte pravdu, pane. Je to skutečně tak. Ale má to i ekologický rozměr - ekologové, jak známo, chtějí snížit celkový počet obyvatel na zemi. Proto chtějí zastavit hospodářský růst a časem mu dát obrácený směr. Tím stoupne počet z hladu umírajících a vzniknou válečné konflikty, jejichž výsledkem opět bude pokles počtu obyvatel. Žel, kryptorasisti z vyspělých státu to podporují, neb se domnívají, že pokles zasáhne jen "barevné" obyvatelstvo a jich se netkne.
A o tom se vlastně v Johanesburgu jedná.
0 0
možnosti