Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Voda v tunelu

Lidé klopýtající v deset večer přes povodňové zábrany ve stanici metra na Florenci. Dvě soupravy, které nestačily dojet do depa a jejichž obsluha musela prchnout. Zaplavené "technologické centrum 1", ve kterém má v případě války a podobných pohrom pracovat vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

monika

hon na viniky
Myslim, ze se ukazalo, ze civilizace je preci jen v nekterych situacich bezmocna. Extremni zateze se jiste daji nasimulovat a prostrednictvim mnoha slozitych vzorcu prevest do praxe v pripade jednotlivych staveb(mosty, metro...), ale az prislusna sila zivlu muze potvrdit, zda byl vypocet spravny. Hon na viniky v tomto stadiu neschvaluji, melo by k nemu dojit az po dukladne analyze, ktera bude mozna az voda odtece. Neprijde Vam uzasne, ze napr. Karluv most ci most v Pisku odolaly??? Pozn. k poskozeni archivnich pamatek: existovaly vubec org. plany k jejich zachrane pri takove pohrome??
0/0
28.8.2002 11:02

Ája

Re: hon na viniky
Jak mohl Karel IV vědět jaký bude v roce 2002 stav vody a postavit ten most tak dobře.
0/0
3.9.2002 12:49

Vašek

Voda v tunelu ??????
....když to tak čtu, tak je mi z toho špatně, nakonec stejně se nic nevyšetří a zase to půjde do ztracena jako všechno, můj názor je, že to někdo šíleně odflákl už při stavbě metra.....
0/0
27.8.2002 16:34

Atlet

Re: Voda v tunelu ??????
Souhlasim s Vaskem, ze nikomu se nic nestane, jak to bylo za uplynulych deset let v pripade nespocetnich financnich a hospodarskych skandalu. Na druhe strane uz je ustanovena silena komise, ktera zisti, ze nikdo za nic nemuze a voda tece smerem dolu, maximalne zvali vinu na nedokonalost ochranneho systemu nebo na stavare. Nesouhlasim ale s tim, ze by metro bylo odflaknute. Je to udelane sakramentsky, ale opravdu ne na takovou vodu. Uvidime, jak si metro ochrani v Londyne, treba za par let. Tam se to zatopi cele....
0/0
28.8.2002 7:36

Atlet

Re: Voda v tunelu ??????
Tenhle prispevek jsem napsal jeste rano, ale neslo to pripojit, tak to neber uplne osobne. Je to reakce na nazor, ktery kritizoval stavbare: Jak mohli vedet stavbari pred triceti lety, jaka bude voda ve Vltave v roce 2002, kdyz to nevedeli meteorologove, (slavni) vodohospodari a garmada jinych expertu, kteri jsou za to placeni, aby to alespon priblizne odhadli/predpovedeli, dva dni predem!? Neblazni. Ale je to dobry napad, zvalit vinu na stavbare a na komunisty, alespon dnes zustane kazdy cisty a nedotceny. Jeste je dobre, ze vlaky nejezdili az do tehdy, kdyz uz jim zacalo zatekat do vagonu, jeste by si nekdo zamocil poloboty. A fakt, muzeme byt radi, ze tam nezustalo 500 lidi, to by byla tragedie.
0/0
28.8.2002 14:31

Ája

Re: Re: Voda v tunelu ??????
Potíž je asi i v tom, že ti lidé co po různých cestičkách vystoupali na vrcholy moci a jsou zvyklí se mnohdy opírat o své stranické autority a nebo pracovité podřízené, měli najednou něco rozhodnout sami na své triko. To je zlé, to umějí jen schopní lidé. Ovšem ti zase neumí stoupat po těch jiných cestičkách a tak se na tyto funkce dostanou velmi zřídka. Teď když je po všem a jen náhodou a značným úsilím těch co nerozhodují se nic nestalo, tak to už naši ouřadové jsou na pevné půdě. Budou mžít, lhát a hledat důkazy. Vzhledem k tomu, že za nic ale neodpovídají (pouze rozhodují) tak zůstanou na svých postech.
0/0
3.9.2002 12:44

Atlet

Voda tece ze zhora dolu a ne naopak
Uz jsem si precetl desitky, mozna stovky prispevku, nazoru, nadavek a polemik. Spousta obvinovani, nadavek a protinazoru. Tady je muje uvaha: Evropa zazila zatim nejvetsi povoden ve sve novodobe historii, ktera je dusledkem globalneho oteplovani. Tato povoden byla vysledkem prvniho monzunu, ci tropickeho cyklonu, ktery zashl az do nasich zemepisnich sirek. Mozna ne uplne prvni, treba pred peti lety na Morave byl prvni, ale zatim nejvetsi. Bohuzel vypada tak, ze nebude ani posledni a za par let se muze opakovat treba ve vetsi podobe, ze pulka Evropy bude plavat / zatopena. Mimo jine, tato povoden byla nejvetsi a nejrozsahlejsi katastrofou, ktera postihla Evropu od II. svetove valky. Skody na metru jsou priserne a v Zoo jsou bolestne, ale kdyz na vec se podivame trocha zjednodusene, tak metro to sjou diry do zeme podel velikeho toku a do diry voda natece. Hledani vinika je asi jen normalni reakce, ale pri takove hladine by voda i tak nasla cestu i kdyz by byly vrata zavrene, ktere samozrejme nejsou vodotesne. Taky se to nikdy netvrdilo, jen se to automaticky myslelo. Provim Vas, kdyz na Florenci u vchodu byla 3 metrova voda, jaka sila nebo opatreni by mohla zabranit, aby tam nenatekla? Nesmysl. V ZOO vsichni, kteri pracovali na evakuaci zvirat, verim tomu, podali heroicky vykon, predstavme si treba, ze by zahynulo daleko vic zvirat. I tak je mi strasne lito. V pripade zatopenych archivu bych postupoval tvrde, protoze at mi nikdo nerekne, ze ty plany a vykresy nemohly vcas vystehovat do vyssich pater, kdyz uz je skladovaly v prizemich blizko Vltavy. Proste ti lidi, kteri to meli na starosti, klidne spali doma. Toto je des!!!!
0/0
27.8.2002 15:49

Mudrc

Ptejme se stavbařů
Objektivitě posouzení, jak bylo metro postaveno a jak měla resp. mohla fungovat zabudovaná ochranná opatření by jistě neublížilo, kdyby se podařilo vyzpovídat někoho z někdejších tvůrců. To by mohli být m.j. tehdejší spolupracovníci Metrostavu a jiných do stavby zapojených firem. Nemá někdo z diskutujících kontakt k někomu takovému ?
0/0
27.8.2002 12:15

karel

Kudy nateklo do metra ?
Já bych si odvážil tipnout, že došlo k řadě větších a menších "průvalů" vlivem tlaku vody. Jak se říká skrz "řídký beton" si voda cestu najde.
0/0
27.8.2002 11:38

hub

Metro
Jak je možné, že metro, které bylo stavěno jako hlavní dopravní tepna a v případě živelních katastrof nebo války jako kryt pro civilní obyvatelstvo nevydrželo nápor vody? Tlakové uzávěry měly vydržet tlakovou vlnu při jaderném výbuchu nebo povodňovou vlnu při protržení vltavské kaskády. Nyní se všichni vymlouvají, že metro bylo stavěno na stoletou vodu, ale podle stupně zatopených stanic by nevydrželo ani tu stoletou vodu. V čele vedení metra, v dozorčí radě se přiživovala řada kašparů, kteří pobírali deseti a statisícové odměny a výsledkem jejich práce je zničené metro. Osobně si myslím, že se stejně nic nevyšetří, odpovědní lidé možná odejdou ze svých funkcí (většinou na lépe placená místa) a těch 10 miliard (možná i víc) zase zaplatíme my ostatní - daňoví poplatníci.
0/0
27.8.2002 9:38

Cartman

Re: Metro
Mam obavu ze odpovedni lide ve svych funkcich zustanou a jeste si vypisou mimoradny premie za "zvladnuti povodnove situace"...
0/0
27.8.2002 13:27

Jirka, Praha 10

Voda v metru???
Vsechno se mi to zda jako spatny vtip!!! Stale mi neni jasne, co si Dopravni podnik chtel dokazat, ze nechal metro jezdit po pozdnich vecernich hodin. Pokud by uz nekdy v minulosti bylo vyzkousene, ze to tlakove zabrany vydrzi, pak ano, ale nikdo to vyzkousene nemel, nebylo to kdy a kde vyzkouset. Na druhou stranu, ted uz je zcela zrejme, ze metro jako kryt fungovat nemuze. Diky Bohu, se to nemuselo testovat na lidech. Pravdou zustava, ze projektanti mluvi o predimenzovani metra (silne zelezobetonove zdi, obrovske nepropustne tlakove uzavery), ale pokud projektanti mluvi pravdu a nekryji pouze sami sebe, pak musel zakonite selhat lidsky faktor!!!
0/0
27.8.2002 9:27

Hudec, Praha 4

Držím Vám palce
Pane redaktore, celá novinářská obci, držím Vám palce, abyste ve sledování kauzy ZATOPENÉ METRO nepolevovali a vše bedlivě sledovali a hlavně prověřovali po vlastní ose. Souhlasím s Vaší poslední větou "Ono toho praskne asi ještě víc". Doporučuji kontaktovat i specialisty z Ministerstva obrany a MInisterstva vnitra, neboť i oni k celé události by mohli říci mnoho (byť je tady problém utajení, ale věřím, že investigativní žurnalistika si bude vědět rady také v tomto případě). Mlžení představitelů města a vedení Dopravního podniku hl.m.Prahy je čím dále tím více zmatečné a nyní již přehazuji odpovědnost jeden na druhého, věřím, že se občané díky Vám pravdu dozvědí a viníci neujdou trestu. Zdraví J.H.
0/0
27.8.2002 6:46

Vašek

Re: Držím Vám palce
Vážený pane, máte smůlu. Jak mi ímejlově vysvětlil pan Michal Hanák z redakce MFDnes, oni tyto diskusní stránky vůbec nečtou (názory čtenářů, zde přednesené, redakci nezajímají). Máme, pokud něco chceme vzkázat redakci, napsat přímo do redakce. Takže - kontaktujte sám.
0/0
27.8.2002 12:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.