Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spolana uklízí, policie zatím mlčí

V neratovické Spolaně pokračuje generální úklid po záplavách. Nad zaměstnanci chemičky stále visí možnost trestu kvůli úniku chlóru. Policie vyšetřování dosud neuzavřela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Václav Kubrt

Že mlčí ? Zavolejte mi Staníka ...
Cože ? Gumičky nepřišly ?
0/0
3.9.2002 13:55

UmaGuma

Re: Že mlčí ? Zavolejte mi Staníka ...
kdepak, tohle bude chtit Hivrise
0/0
3.9.2002 15:09

Staník

Dneska se ve Spolaně obzvlášť povedl nálev !
0/0
3.9.2002 15:48

Deveroux

POLICIE
mlčí? To je divné...V případě firmy, která nabízí plynové masky jsou až moc slyšet. Že soudruhu Antle?
0/0
3.9.2002 13:44

Miroslav Šuta

Na "uklid" ve Spolane prispejeme kazdy cca 3 500 - 4000 Kc
Jen sanace "starych ekologickych zatezi" maji stat 3,5 - 4 miliardy korun, ktere se budou platit z vynosu privatizace statniho majetku. Dalsi penize zada generalni reditel Unipetrolu a predseda predstavenstava Svarc od ministra Rusnoka. Inu kdyz se zaveden povodnovana a milionarska dan, tak proc by si Spolana nerekla o nejake penize ... vice o zamoreni ve Spolane: http://www.greenpeace.cz/agentorange
 
 
0/0
3.9.2002 11:37

J&S

Příspěvek
Kdo chce mluvit o Spolane musi vědět následující věci:1)jde někomu o peníze, 2) jde někomu o peníze 3) jde někomu o peníze. 4) Spolana Neratovice je podnik,kde se již za komunismu dělaly pokusné výroby všeho možného. I konzervačních látek do krmiv pro Skot....výsledek..ukazalo se, že je to karcinogenní a tak se to všechno dalo do kontajneru a zahrabalo pod koberec. Take se tam delalo DDT a jiné hnusy. 5) Spolana Neratovice je podnik, který se o své zaměstnance nestará, vůbec nespostřehne, že se nektery utopil v rtuťovém poli. 6) Spolana Neratovice je podnik, který je využívá chlór k další výrobě. Když přehlédnu velkoryse to, že je chlór jedovatý a jeho výroba je riskantní (výbuch elektrolyzeru),všechny sloučeniny,které vznikaji při jeho použití,krom chornanu sodneho a soli,kterou Spolana, jsou tvrdě toxické a karcinogenní. 7) Spolana Neratovice je podnik, který kašle na obyvatele Neratovic a okolních obcí. Co je jim do toho, že jim parkrat unikl chlór. No bóže... 8) Spolana Neratovice je podnik, který kašle na povodně. Oni přeci nemají nic nebezpečného. 9) Spolana Neratovice přeci nepouští nic do ovzduší. S dovětkem jen když na to není vidět...v noci, za mlhy ... Zkuste se zeptat lidi v okolí Spolany, jestli mohou nechat otevřena přes noc okna.... 10) Spolana Neratovice je podnik ztratový, jeho ztrátu táhneme všichni ze své kapsy. Neberte to, když je to tak levné. 11) Spolana Neratovice je podnik, který neodpovida normám EU a proto se stejně dříve či později zavře, jen s tím rozdílem, že teď do ní narveme peníze, aby nám ještě do vstupu do EU smrděla a ohrožovala naše zdraví a životy. 12) Spolana Neratovice je podnik, který má ve vedení lidi, kteří za nic nemohou o ničem nevědí a za nic nemají odpovědnost. Takoví lidé se přeci hodí v každém režimu ať je kapitalistický, nebo komunistický.. 13) Spolana Neratovice je podnik, který je potenciálně nebezpečný a který nechce mít na svém území žádný z rozvinutých kapitalistických států, podobný podnik vyrábějící PVC z VCM totiž v Bulharsku expolodoval. Proto od nas rádi nakupují. Přeci si nebudou ničit vlastní přírodu, to by byli pěkní hlupáci. 14) Spolana Neratovice je podnik, který se obnovovat rozhodne neměl. A vedení by mělo čelit trestním oznámením a vysokým pokutám.
0/0
3.9.2002 14:08

Věra

Re: Příspěvek
MÁŠ VE VŠEM PRAVDU, JE TO PŘÍKLAD KOMUNISTICKÉHO VEDENÍ PODNIKU, ALE I STÁTU!!!!
0/0
4.9.2002 10:36

Dioxinový mozek

Re: Ano ano
Vážený pane Šuto, chtěl bych jako jednotlivec přispět na obnovu větší částkou, neboť bych si moc přál, aby mi Spolana otravovala život i nadále, jelikož jsem si jako obyvatel Neratovic zvykl a také bych chtěl mít dopředu jasnou příčinu smrti. Nejvíce by se mi zamlouvalo udušení nebo alespoň chronická bronchitida, případně dioxin se vším co k němu patří nebo bych se spokojil s pomalou otravou rtutí včetně vypadání vlasů, zubů a nehtů, prostě všeho, co může vypadnout.
 
0/0
3.9.2002 14:21

Deveroux

Go Spolana go..
Ste dostali zadarmo chlór a ještě se vám to nelíbí. Cccc. To jsou dneska lidi...
0/0
2.9.2002 16:52

Jana

Představuju si to asi tak, že před povodněma otevřeli všechny vrata, dveře a okna ve všech budovách, nechali je pořádně propláchnout, pak vrata zavřeli a dneska už fakt jenom leštěj.
0/0
2.9.2002 10:20

Dioxinový mozek

Re: Přesně tak
Možná, že touto metodou chtěli propláchnout i ty pověstné chlorové zásobníky.
0/0
2.9.2002 10:33

eddy

Re: To se vam to chytre keca,
kdyz vite prdlajs... Opravdu bych vam nepral, aby vam barakem prosly tri metry vody
0/0
2.9.2002 20:51

Jana

Re: Re: To se vam to chytre keca,
Je rozdíl tři metry vody "čisté" a tři metry vody kontaminované Spolanou. Mimochodem znám několik holek, kterým doktoři výslovně řekli, že vinou Spolany nikdy nebudou mít děti. Pak bych radši brala ty tři metry vody.
0/0
3.9.2002 9:23

Dioxinový mozek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.9.2002 13:52

Dioxinový mozek

Velký úklid ve Spolaně
Myslím, že voda ve Spolaně dostatečně uklidila - dokonce zbavila Spolanu ekologické zátěže, dioxiny odplavaly, rtuť ze staré elektrolýzy taky, další a další chemikálie + oleje a nafty. Zaměstnanci budou nyní už jen vysoušet a leštit.
Jenom nevim jak to dopadne, až začnou najíždět provozy, protože je od chloru všechno zrezlý a od vody podemletý a ve Spolaně si nikdy moc nelámali hlavu se stavem zařízení. Snad to dopadne dobře a výbuch nebude tak velký, takže snad přežijem (bydlím hned vedle Spolany), pak je napadne, že by se na to mohli konečně vy....
0/0
2.9.2002 10:07

Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!

vo co gou
Bůch to vidí !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!Bláznivá adventistská fanatička 7 dne !!
0/0
30.8.2002 10:18

človíček

Re: vo co gou
Ty jsi se nějak zasekla? Nechápu kdo tě pustil k počítači. Kde se léčíš? Hned tam zavolám.
0/0
30.8.2002 10:28

Dr. Cimický

Re: Re: vo co gou
Ona je magor už od narození, ale dneska si nevzala prášky a pak se zamkla v kanclu s počítačem a začla škodit.
0/0
30.8.2002 12:44

človíček

Re: Re: Re: vo co gou
AHA.
0/0
30.8.2002 13:09

Deveroux

Re: vo co gou
proč pouští na Net bláznivé, zfetované čubky?
0/0
2.9.2002 16:40

Věra

Re: vo co gou
JSI FAKT BLÁZNIVÁ. ZDA-LI PAK SI PŘIPUSTÍŠ, ŽE POVODEŇ V ČESKU, JE VLASTNĚ VÝSLEDNÁ KARMA NÁRODA ZA NĚCO????
0/0
4.9.2002 10:39

človíček

To snad nejde!
Kolik desítek let unikalo do půdy i do ovzduší nekontrolovatelné množství chemikálií a oni to chtějí mít do pátku čisté? Zase se nás snažíte uklidnit? Zkuste to raději jinak. Toto tvrzení je doopravdy směšné. Jo a chtěl bych popřát Dědu Vševědovi dobrou chuť k zelenině, která sice bude bez parazitů a škodlivého hmyzu,ale po večerech bude svítit.
0/0
29.8.2002 13:28

Jana

Re: To snad nejde!
Kdyby jenom svítit - mrkev bude spolehlivě propalovat ubrusy a ovoce mu bude chodit z ledničky naproti :-)
0/0
29.8.2002 13:31

Martin

Nekolika tunove sudy
Docela dobre napsano, ne? Uplavaly sudy. Clovek si predstavi nejaky hektak, ale dale se docte, ze je budou vyzvedavat 50 tunovym jerabem a razem jsou ze sudu kontejnery. Kdybyste radeji napsali kolik toho teda opravdu uplavalo. pokud mozno v kg nebo tunach. Na hrusky se to bude asi pocitat blbe.
0/0
29.8.2002 13:07

Děd Vševěd

Pochvala Spolaně
Spolana Neratovice by měla obdržet poděkování za to, že se při povodních zasloužila o veřejné zdraví občanů naší republiky. Díky tomu, že desítky tun uniklého chlóru dokonale vydesinfikovaly vodu, bylo tím do značné míry sníženo riziko rozšíření epidemických nemocí způsobených biologickými nečistotami ve vodě. Na polích a zahradách se zasloužila o vyhubení hmyzu, který přenáší nemoci. ( A oni za tuto záslužnou činnost ještě vyhodí jejího ředitele ! )
0/0
29.8.2002 12:39

J&S

Re: Pochvala Spolaně
Velice trefně řečeno....Navrhl bych mu i řád Klementa Gottwalda :-))))
0/0
29.8.2002 13:01

Gottwald

Re: Re: Pochvala Spolaně
... jakoby se stalo, se vším co k tomu patří, má ho mít 
0/0
30.8.2002 11:38

J&S

Kdo chce mluvit o Spolane musi vědět následující věci:1)jde někomu o peníze, 2) jde někomu o peníze 3) jde někomu o peníze. 4) Spolana Neratovice je podnik,kde se již za komunismu dělaly pokusné výroby všeho možného. I konzervačních látek do krmiv pro Skot....výsledek..ukazalo se, že je to karcinogenní a tak se to všechno dalo do kontajneru a zahrabalo pod koberec. Take se tam delalo DDT a jiné hnusy. 5) Spolana Neratovice je podnik, který se o své zaměstnance nestará, vůbec nespostřehne, že se nektery utopil v rtuťovém poli. 6) Spolana Neratovice je podnik, který je využívá chlór k další výrobě. Když přehlédnu velkoryse to, že je chlór jedovatý a jeho výroba je riskantní (výbuch elektrolyzeru),všechny sloučeniny,které vznikaji při jeho použití,krom chornanu sodneho a soli,kterou Spolana, jsou tvrdě toxické a karcinogenní. 7) Spolana Neratovice je podnik, který kašle na obyvatele Neratovic a okolních obcí. Co je jim do toho, že jim parkrat unikl chlór. No bóže... 8) Spolana Neratovice je podnik, který kašle na povodně. Oni přeci nemají nic nebezpečného. 9) Spolana Neratovice přeci nepouští nic do ovzduší. S dovětkem jen když na to není vidět...v noci, za mlhy ... Zkuste se zeptat lidi v okolí Spolany, jestli mohou nechat otevřena přes noc okna.... 10) Spolana Neratovice je podnik ztratový, jeho ztrátu táhneme všichni ze své kapsy. Neberte to, když je to tak levné. 11) Spolana Neratovice je podnik, který neodpovida normám EU a proto se stejně dříve či později zavře, jen s tím rozdílem, že teď do ní narveme peníze, aby nám ještě do vstupu do EU smrděla a ohrožovala naše zdraví a životy. 12) Spolana Neratovice je podnik, který má ve vedení lidi, kteří za nic nemohou o ničem nevědí a za nic nemají odpovědnost. Takoví lidé se přeci hodí v každém režimu ať je kapitalistický, nebo komunistický.. 13) Spolana Neratovice je podnik, který je potenciálně nebezpečný a který nechce mít na svém území žádný z rozvinutých kapitalistických států, podobný podnik vyrábějící PVC z VCM totiž v Bulharsku expolodoval. Proto od nas rádi nakupují. Přeci si nebudou ničit vlastní přírodu, to by byli pěkní hlupáci. 14) Spolana Neratovice je podnik, který se obnovovat rozhodne neměl. A vedení by mělo čelit trestním oznámením a vysokým pokutám.
0/0
29.8.2002 12:31

Jana

Re:
Absolutní souhlas se vším. Pročpak asi většinu přečerpávání chlóru zahajují večer???? No přece proto, že v noci ten oblak chlóru není vidět a všechny kdo spí zápach chlóru neprobudí. Když padne mlha, tak je to tam taky zajímavý. A že nás všechny pálí oči, škrábe nás v krku a bolí hlava? No bóže trocha chlóru. A ten co jim utekl do Labe alespoň vodu dezinfikuje. Spálený stromy, tráva a všechno co bylo zelený nevadí, pro lidi to určitě nebeźpečný není. :-(((((( aspoň ne pro nás velký. A co Neratovická porodnice? Jak snášejí zápach chlóru čerstvě narozené děti???
0/0
29.8.2002 13:28

J&S

Děti odkojene Spolanou
Jano, když jsem psal sve shnutí,vychazel jsem z podkladů,které mám od dobrých známých,kteří buď u Spolany bydlí,nebo v ní pracovali či pracují a také z materiálů dostupných na Internetu. Co se týče dětí v neratovické nemocninci,to je problém.Zatím byly Neratovice ušetřeny většího zásahu chlórem,protože vítr ten oblak hnal vždy na chudáky zemědělce (soudí se se Spolanou ještě teď o škody způsobené únikem chloru tuším v roce 2000-tak funguje spravedlonst pro fyzické osoby vs. velký podnik).Co by se stalo,kdyby zásobník, který měl být podle tiskového mluvčího prázdný,nevydržel nápor povodně,to si nedokážu ani představit.Následky by byly hrozné,chlór útočí na plíce....Chlór samozřejmě zničí stromy i zeleninu. Podle toho co vím,na neratovicku dokonce oblak zasahl i letící ptáky a mnoho jich pomřelo. Pocit mám teď jednoznačný, únikem Chlóru se zastírá problém dioxinu a rtuti,pokud bydlíš na Libiši,Tuháni nebo v Neratovicich,žádej od svých zastupitelů informace a klidně pohroz trestním oznámením.Na informace máš právo dle zákona.
0/0
29.8.2002 15:03

Jana

Re: Děti odkojene Spolanou
Právě, že bydlím na můj vkus zbytečně blízko - Kostelec nad Labem. V9m, že Neratovice samotné nebyly vlastně nikdy pořádně zasaženy - právě proto, že mrak chlóru byl hnán větrem ať už na jednu, nebo na druhou stranu. A tak zatímco my jsme se nemohli pořádně nadechnout a balili si svůj "evakuační balíček" čítající domácí zvířata a něco na přežití mimo, v Neratovicích bylo všechno OK a redaktor v televizi dokonce oznamoval národu, že havárie sice je, ale on nic necítí. Nicméně poslední vstupy se konaly z odlehlého pole co nejdál od Spolany, takže z továrny byla vidět jen chladící věž. Viděla jsem kukuřičné pole v blízkosti Spolany, zatopené až po špičky rostlinek a právě ty špičky čouhající ven z vody byly dokonale spáleny. Na zahradě nám popadaly kompletně všechny jablka, hrušky a ostatní ovoce, co se ještě drželo. Podobné plody se češou na podzim, no Spolana nám to "usnadnila". Informace není možné získat, telefonáty na městský úřad vždy končí sdělením, že oni sami nic nevědí a situaci zjišťují, na jakékoli krizové linky se prostě není možné dovolat. A tak máme už 14 dní před barákem nastartovaný auto a jen čekáme na trochu toho chlóru.
0/0
2.9.2002 9:10

Jenny

Re:
Dobré schrnutí a bohuzel pravdive. Bohuzel, pro nas vsechny je to statni podnik a neverim, ze stat tento "skvelý" podnik zavre, kam by pak obsadili sve zname na vysoke posty. Dále by me zajimalo, co dioxiny a rtut, pripadne dalsi chemikalie, ktere ze Spolany utekly, v kontejnerech u Obristvi melo byt i LAO, prohlasenim Spolany neverim, overuje nekdo zda to co rikaji je pravda?? Analyzy, ktere zverejnily, týkající se dioxinů, by nemely byt posledni a nejsou moc duveryhodne. Co Greenpeace, maji jiz vysledky od expertů z Německa?? Proč mam dojem, že chlorovou aferou se snazi skryt unik neceho mnohem horsiho. Chlor ve Spolane utika pomerne casto a nikdy se s tim takovy humbuk jako ted nedelal.
0/0
29.8.2002 14:24

J&S

Re: Re:
Napsat shrnutí není tak těžké jako přinutit odpovědné orgány,krom toho námi volené a placené,aby si jej přečetli.Co se týče známých,o ty je velice dobře postaráno ve firmách s podobným výrobním sortimentem,takže kdo na tom bude škodný....zase my všichni. Dioxiny,rtuť a jiné dobroty...Co se týče rtuti,lze považovat pravdivé tvrzení,že rtuť se nedostala za bránu závodu,pokud ovšem neodtekla kanály.Velká voda by ji neměla odplavit.Daleko větší problém jsou Dioxiny...ve Spolaně vznikal velmi specifický dioxin,který se běžně v přírodě nevyskytuje a pro jde zjistit,zda ze Spolany pochází.Poškození dioxiny se pozná v delším časovém horizontu, podle úmrtnosti na rakovinu,poruchami metabolismu tuků-velké cysty na rukou,protože s tím nikdo nepočítal,pochybuji,že Ti tento dotaz někdo zodpoví. Naše jediná možnost je, počkat co na danou problematiku řeknou německé orgány,které jiste dělají své rozbory a které nám samozřejmě škody,které chemickým znečištěním vzniknou dají k náhradě a to v EURO.
0/0
29.8.2002 15:17

bertini

to je mi novina
"...dioxin, který se běžně v přírodě nevyskytuje.."  já měl za to že dioxiny se v přírodě nevyskytují mimo oblasti s extrémními podmínkami jako jsou sopky oblasti velkých požárů apod. jak by asi takový polychlorovaný paradibenzodioxin (PCDD) mohl za přírodních podmínek vzniknout to mi jako chemikovi uniká. kromě cílených syntéz (případně nechtěně při syntézách za jiným účelem prováděných) PCDD`s vznikají totiž při nedokonalém spalování chlorovaných organických látek a ty se v přírodě ve velké míře plošně nevyskytují. nebo nás to učili blbě? nebo jsem blbě poslouchal?
0/0
31.8.2002 11:21

J&S

Re: to je mi novina
Je to tak,jak píšete,dioxin vzniká právě tak.Já narážím na prohlášení R.Věka,že dioxin ze Spolany je trošku jiný a tak se dobře identifikovat,že je skutečně jejich a ne ze spaloven v okolí.
0/0
3.9.2002 14:03

bertini

ještě něco
právě proto že se v přírodě dioxiny nevyskytují jsou tak toxické (zatím neexistují metabolické pochody pro jejich odbourání) a perzistentní (není možná jejich likvidace přírodními procesy)
0/0
31.8.2002 11:27

Olgoj Chorchoj

Chcíply rybičky
Vážení ! Můj příbuzný bydlí v Praze 9, Horních Počernicích. Má na své zahradě malé jezírko, ve kterém léta chová takové ty malé červené rybičky. Po únicích chlóru ze Spolany se tento " v neohrožujících koncentracích " plyn postaral o jejich spolehlivou likvidaci. Podle mého odhadu je toto místo cca 30 km vzdáleno od Neratovic a od Spolany. Ze 14 rybek se ke včerjšímu dni dosud podařilo přežít pěti....
0/0
29.8.2002 11:39

človíček

Re: Chcíply rybičky
To je dobrý, ale těch pět muselo mít malé kislíkové přístroje. Že jo.
0/0
29.8.2002 13:43

HomeRun

Bývalý symbol povodní
Dřív byl symbolem povodně nebohý Gaston, dnes je jím Spolan. Mám pocit že, než se na nebožáka zapomělo, tak poslední zprávou bylo že výsledky jeho pitvy budou zveřejněny v pátek - ten co už byl. Nevíte o tom někdo něco? Otrávil se? Čím?
0/0
28.8.2002 23:25

Pavel

A co kdyby se chlor nerozpustil?
Co by se stalo, kdyby se ty desítky tun uniklého chloru nerozpustily šťastným řízením osudu ve vode? Nebo treba jindy při jiné možné alternativě havarie zásobníku - pád letadla, teroristický útok nebo tradiční postsocialistický šlenrián (viz trvalé problémy Temelína). Mam takový pocit, že kdyby každý občan v okolí měl pod polštářem zajištěný granát, tak je 1000x bezpečnější než žít zde.
0/0
28.8.2002 11:00

Jan hans Novak

V JAR pokračuje ekologický summit, Greenpeace kritizuje Spolanu
JOHANNESBURG 27. srpna (ČTK) - Mezinárodní ekologické hnutí Greenpeace dnes v rámci Světového summitu o udržitelném rozvoji (WSSD) v jihoafrickém Johannesburgu zveřejnilo studii nazvanou "Firemní zločiny", která upozorňuje na nezodpovědné chování řady velkých chemických podniků, včetně neratovické Spolany. Podle hnutí Greenpeace Spolana, která v uplynulých dvou týdnech ohrožovala životní prostředí opakovanými úniky toxických látek, po desetiletí ponechávala nezajištěné obrovské zamoření dioxiny a rtutí na břehu Labe a opakovaně zveřejňovala nepravdivé informace či odmítala poskytnout údaje týkající se toxického zamoření. Hnutí Greenpeace upozornilo, že už více než dva roky odmítá Spolana též odškodnit zemědělce, kterým zničila úrodu havárie spojená s únikem chloru z podniku. Tomáš Zikmund, mluvčí Unipetrolu, který Spolanu ovládá, řekl, že o problém, který existuje téměř 40 let, se Greenpeace zajímají teprve druhým rokem. Unipetrol alias Spolana se podle něho snaží řešit problém starých ekologických zátěží, ale Greenpeace prý v tomto procesu sehrálo spíše negativní roli. "Nesledujeme aktivity Greenpeace, i když to neznamená, že by nás nezajímala jednotlivá ekologická hnutí," řekl Zikmund. Zpráva "Firemní zločiny" dále zahrnuje například holandsko-britský koncern Shell, německou firmu Bayer nebo chemický gigant Dow Chemicals odpovědný za následky katastrofy v indickém Bhopálu, která v roce 1984 způsobila smrt více než 3000 lidí a zranění dalších desetitisíců. Přestože tyto firmy mají na svědomí vážné poškození životního prostředí a zdraví lidí, chemický průmysl jim udělil značku "Responsible Care" (Odpovědná péče). Podle hnutí Greenpeace "případ Spolany dokazuje, že program Responsible Care je v českých podmínkách bezcenným cárem papíru. Jeho podmínky nedodržují nejen jednotlivé firmy, ale dokonce ani sám svaz chemického průmyslu, který opakovaně neposkytl žádané informace o zapojených firmách a o kontrole dodržování programu," uvedl Miroslav Šuta, odborný konzultant Greenpeace pro oblast toxických látek. "Greenpeace žádá delegáty summitu v Johannesburgu, aby přijali tzv. Bhopálské principy zavazující firmy ke globální zodpovědnosti za jejich aktivity ohrožující životní prostředí, zdraví lidí či lidská práva," řekl Jiří Tutter, ředitel Greenpeace ČR.

marek

pár poznámek
1. Kdepak byli aktivisté z Greenpeace, když komunisté dioxinovou zátěž tvořili? Mám pocit, že kde není mediální publicita, nejsou ani Greenpeace. A kdepak byli dnes rozlícení občané celou tu dobu, kdy nám komunisté likvidovali přírodu na léta dopředu? 2. Nepostavila náhodou Spolana protipovodňovou zeď na základě požadavku ekologických aktivistů? Proč tehdy neprotestovali, že je příliš nízká, když jsou dnes tak chytří? 3. Kdopak z kritiků by odsouhlasil investice v řádu miliard na likvidaci ekologické zátěže ve Spolaně, nota bene v době, kdy socialistická vláda zadlužuje zemi na desetiletí dopředu? 4. Nebyl to právě hrdina pan Švarc z Unipetrolu, který zakázal Spolaně informovat veřejnost? A odkdy řídí ministr vnitra podniky? A cesta z Prahy do Neratovic je zaplavená, že musel letět vrtulníkem, náš mladý pistolník se zlatým řetězem? 5. Bylo by možno seriózně zjistit, jak nebezpečné mohou být dioxiny rozptýlené v milionech kubických metrech vody?
0/0
27.8.2002 16:13

taky občan

Re: pár poznámek
1. venkovní byli nežádoucí (jako např. také AI), 2.  tady byl rozlícen na takové ty občany, co to jako dnes tak i dříve svým mlčenlivým souhalsem umožňovali. 2. nevím, kdo určoval rozměry, ale odpovědná snad je Spolana, nikoliv ti druzí (jinak by tam asi nebyla ani ta)3. no, třeba by se u Vás něco našlo....4 tomu nerozumím, co má být tím hrdinstvím? 5 pokud se nemýlím kdysi v Sevesu bagrovali krajinu....
0/0
27.8.2002 16:45

pevl

Rozhodli perfektně
To že odvolal pan Švarc ing. Věka bylo podle mého názoru sprtávné. Ne proto, že k havarii došlo, ale proto že se neřídil havarijním plánem, který musí s únikem chloru pošítat a zahrnovat opatření která musí být provedena a proto že je prostě ze zákona odpovědný za situaci v podniku. Zda mu bylo někým nařízeno mlčet je druhá věc a jeho chyba že do tohoto rizika šel. Je otázkou co si vedení Unipetrolu od nových generálních ředitelů slibuje. Pan Kuliha byl opravdu vynikajícím studentem, ale po dlouholeté praxi v cementářském průmyslu toho, jak jsme se tady mohli dočíst, v Chemopetrolu moc nepředvedl a jak tedy může být zárukou rychlého uvedení Spolany do provozu. Pan Cingr po necelých 7 měsících vedení Kaučuku, ve kterém byl zaměstnán delší dobu toho jistě moc pro vedení takového kolosu jako je Chemopetrol nepochytil (ne svojí vinou). No a nový ředitel Kaučuku pan Roubík pokud vím nebude také žádné terno. Takže nezbývá nic jiného než pracovníkům všech tří podniků popřát pevné nervy a naději.
0/0
27.8.2002 15:43

Zblblá adventistka 7 DNE !!!

NOVA je šmejd !
Tuna nebo zůna nebo jak se ti kokoti jmenují, dělají akurát chaos a bordel, ale Zazu v sobotu řekne, že to bylo vysoce profesionální a Tuna , že jen komentuje co obdržel.
Jsou to svině v Nově, u nás točili o policii a lidech. V televizi dali jen určité části z kontextu, takže to co lidi na kameru o policii řekli, bylo nepravdivé, zkreslené a lživé, neb podstatné části vystříhali. Bohužel na základě této reportáže pak policajti brali lidi k výslechu, co že to o nich na Nově povídají.
Nova je svinstvo !!!!
 
0/0
27.8.2002 13:04

Petr Šůna (P.Suna@seznam.cz)

Re: NOVA je šmejd !
S tím naprosto souhlasím. Nova je sračka všech sraček!! Já osobně na ní nekoukal už více jak dva roky. A teď co jsem si koupil nový televizor tak jsem se nanamáhal ani s laděním této stanice. Koukat na stále se opakující telenovely a úmělý šarády mě skutečně nebaví.  Jen kazí pohled na vše co se okolo nás děje. Dle mého názoru je NOVA obrazové podání tištěného BLESKU. A jen pro zajímavost, to v jednom televizním médiu už tři roky pracuji..... mějte se. 
PS: Za svůj podpis se nestydím..
0/0
27.8.2002 13:45

Jakub Venc

Re: Re: NOVA je šmejd !
Souhlasim s kazdym slovem. i kdyz, na mem televizoru nova naladena je - mam automaticky ladeni a nejak sem byl liny na novu prepnout a vymazat ji :-))
0/0
29.8.2002 15:36

pavel

Re: NOVA je šmejd !
Já bych počkal do soboty, třeba nám pan ředitel (senátor) vysvětlí, že NOVA má nejlepší povodňové reportáže a její reportéři nasazovali životy, aby nám odhalili pravdu askutečnosti.
0/0
27.8.2002 14:15

taky občan

Re: NOVA je šmejd !
lidi, nelžete, kdo se tedy na ní kouká, že má takové zisky z reklam?
0/0
27.8.2002 14:46

Ich

Re: Re: NOVA je šmejd !
spíš mě mrzí, že se najde dost a dost lidí, kteří těm kecům v těch jejich zprávách věří! Já se na to dívám jen proto, abych viděl, jak zase oblbujou věřejnost. Naštěstí používám výhradně jiné informační zdroje než TV Nova, jinak bych už totiž byl úplně vygumovanej poslušnej Novák.
0/0
27.8.2002 15:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.