Diskuze

Senát schválil pomoc pro zaplavené

Senátoři na nedělním mimořádném zasedání schválili balík zákonů, které zemi usnadní zvládnout škody z ničivých záplav. Senát například rozhodl o dotaci 150 tisíc korun pro lidi, kterým povodně zničily bydlení. Majitelé poničených domů zase mohou žádat o půjčku 850 tisíc korun s úrokem 2 procenta a splatností dvacet let. "Prezident Václav Havel příslušné zákony podepsal krátce po schválení," řekl iDNES jeho mluvčí Ladislav Špaček.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pavel

26. 8. 2002 15:34
anketni otazka
Anketni otazka opet ukazuje pomer lidi uvazujicich realne a tech, kteri touto schopnosti nejsou obdareny........ 2/3 lidi jsou proti zavedeni povodnoveho konta a vubec si neuvedomuji, ze pokud se budou skody platit z rozpoctu,tak to stejne zaplati v nejruznejsich navysenych spotrebnich danich. A co vic, zaplati nepomerne vice,nez kdyby kazdy mesic dali stovku na konto, ktere by bylo jasne dane a kontrolovatelne. Takto ten silenec zvysi nejruznejsi dane a odvody a ziska tak nejen vice prostredku na sve socialisticke vize ale zejmena v nejruznejsim prerozdelovanim se dobra tretina penez ztrati neznamo kde,nejcasteji v kapsach nejruznejsich uredniku...... Pokud by bylo jasne dane konto,do ktereho by kazdy obcan prispival rovnym dilem,pak je to spravedlive a zejmena snadno kontrolovatelne. jenze prave jednoduchost a kontrolovatelnost je mnoha lidem - nejen tem ve vlade ,neprijemna,protoze by jim znemoznila realizovat sve osobni predstavy o tzv. socialnim statu.Bohuzel, soude podle ankety to stale jeste mnozi nechapou nebo lepe receno pochopit nechteji......Inu, mame skutecne vladu takovou, jakou si zaslouzime.......Muj tatinek rikaval "komu neni s hury dano.....". nejsem verici,ale toto je skutecne "svata pravda".....
0 0
možnosti

-ed-

26. 8. 2002 15:17
Dalsi zdaneni ? Vzdyt uz neni kam dane zvysovat.Ale reseni je jednoduche
1.Zreknout se planovaneho nakupu stihacich letadel Grippen 2.Vyhlasit moratorium na vybavovani a rozsirovani statnich uradu a instituci novym inventarem a to na cele volebni obdobi 3.Proverit hospodareni Prazskeho magistratu (ostatnich radnic a st. uradu take), zejmena opravnenost nakupu inventare a spotrebniho materialu ,a vykazani jeho spotreby,vazby na dodavatele nemale financni prostredky nalezené z techto defraudaci poukazat na vladni konta pomoci 4.Letos pripravit a pristi rok zrusit 50 procent pracovnich mist ve statnich organech, a to od kraje vyse.Zejmena zrusit vetsinu nepotrebnych vyzkumnych ustavu,ktere beztak nic nezkoumaji, viz VU pro studium mimoradnych udalosti v Pribrami 5.Redukovat prijmy statnich cinitelu, zejmena financni nahrady a prispevky. 6.likvidace senatu nebo Parlamentu CR, na zbylou snemovnu presunout vsechny pravomoci obou instituci. Usetrena financni castka daleko prevysuje potrebne penize na obnovu postizenych oblasti.
0 0
možnosti

pavel

26. 8. 2002 15:45
Re: Dalsi zdaneni ? Vzdyt uz neni kam dane zvysovat.Ale reseni je jednoduche
naprosto s vami souhlasim,ale ma to jeden hacek, ci spise poradny hak......u vlady jsou lide zastupujici predevsim statni zamestnance (kterych je cca 950.000),lide ,kteri sice moyna chapou a dovedou take takto pocitat ale kteri takto pocitat NECHTEJI !!! Kdyby propustili statni uredniky ,tak ztrati nemalo volicu,kdyby nenakoupili Gripeny, ztrati provize urcene do kasy CSSD,kdyby nenakupovali nove vybaveni a inventar do uradu,ztratili by rovnez nemale zdroje z uplatku,kdyby rusili nesmyslne urady,ustavy nebo senat, tak by nemeli pro sve straniky tepla odkladaci mista atd...... Vase myslenky jsou logicke,realizovatelne ale v teto zemi s touto vladou naprosto iluzorni a nerealne. prilis mnoho lidi by prislo o sve prebendy a CSSD o sve volice. jejim zajmem je udrzet se u moci a proto naopak buduje dalsi a dalsi urady,ustavy a instituce,ve kterych na dluh ,za statni penize opet zamestna dalsi tisice pristich potencionalnich volicu. Spojovat Spidlu a celou CSSD s logikou a rozumem je zcela nemozna predstava......jednodussi je naucit slepeho malovat nes socialistu myslet......
0 0
možnosti

Michal

26. 8. 2002 0:47
pouziti statniho prispevku a pujcky
Souhlasim s urcitou pomoci statu postizenym. Vazim si vsech, kteri postizenym pomahaji Velkoryse prehlizim ze si pan Spidla zase prihriva polivcicku, nemam ho moc rad Ale jsem proti tomu, aby tyto prostredky byly pouzity ke stavbe a opravam domu v nejvice zatopenych oblastech. Da se totiz predpokladat, že velka voda prijde drive nebo pozdeji znovu. Pak to zase zaplatime z nasich dani znova??!! Nechci to privolavat, ale v r.1997 jsem se domnival, ze takovou potopu uz nezaziji. Jen si vzpominam, ze tehdy nekdo v TV ukazoval jak by asi vypadala velka voda v Praze. Stacilo pet let a je to tu. Dale se domnivam, ze kazda rozumna pojistovna v techto oblastech nic nepojisti, a pokud tak za vysoky obnos... Takova potopa tu klidne muze byt za 20-30 let. V Rakousku uz v tom maji jasno - po zkusenostech nejen ze se v takovych oblastech jiz nebude moci stavet, ale tyto oblasti budou postupne vysidleny. Divejme se trochu do budoucna - ne co bude za 5 let, ale za 30, 50 a vice let. Povodně nelze zrusit. Proste tu budou Ted jde o to, aby priste lide nebyli primo v epicentru a zase neprisli o vsechno, a neriskovali sve zivotyMysleme trochu do budoucna, a ne jako nekteri nasi...    ...vsak vy vite.
Michal
0 0
možnosti

Václav L.

25. 8. 2002 23:59
Šetřil bych silnými slovy
o "největší katastrofě svého druhu". Finanční prostředky v řadech desítek mld by měly jít především do protipovodňových opatření. Jinak se obávám, že veškerá tato pomoc jsou vyhozené peníze.
0 0
možnosti

spiderman

25. 8. 2002 20:53
Josife Visarionovici Spidlo!
Ty si opovazujes tvrdit ze ta fraska povazovana tvou bandou za socialni stat obstala?!? No to uz prestava vsechno! Uz to nekdo napsal, ale musim to napsat znovu, neobstal stat (pod takovym vedenim neobstoji nikdy), ale obstali lide, kteri serou na tvoje velkohube vychvalovani a proste makaj. Az se dostanou z nejhorsiho, tak jim zustanou akorat oci pro plac z toho, jak je tenhle stat obere a odrbe. Howg - domluvil jsem, ale jeste jsme spolu neskoncili kamarade!
0 0
možnosti

daňový poplatník

25. 8. 2002 21:15
Re: Josife Visarionovici Spidlo!
Nejhorší na tom je,že za tento stav vlasti,kdy ani jedna z předchazejících vláda nevěnovala bezpečnosti národa náležitou pozornost,budeme celý národ za tuto bandu bafuňáku a darmožroutů trpět!!!
0 0
možnosti

daňový poplatník

25. 8. 2002 20:01
Kolik peněž věnují vyplaveným chudákům bafuňáci...
Kolik peněž věnují političtí odpadlíci v senátu z naších daní na tak obrovské soužení a odříkání si tato zkorumpovaná banda odpadlíků a vychcálků není nikde ani jediné slovo.Co to je za dobytek a co jsme to vůbec v dobré vůli třeba pane Rumbuku Žantovský plný keců zvolili!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

daňový poplatník

25. 8. 2002 20:28
Re: Kolik peněž věnují vyplaveným chudákům bafuňáci...
Trěba z nakradených milionů devizového konta bafuňák Lánský????
0 0
možnosti

Martin

25. 8. 2002 19:39
nelži Špidlo a neurážej české občany
svými výroky o tom, že sociální stát díky své sociálnosti něco překonal, jsi obyčejný bolševik moderního ražení, který lže až se mu od huby práší, a to pravděpodobně proto, že sám nechápe své lži a jejich dosah
stát v ničem neobstál, to pouze lidé svým pudem sebezáchovy dokázali povodně překonat, stát naopak ve svých kontrolních a organizačních funkcích naprosto selhal, stejně jako selže při financování náprav povodňových škod, kdy velkou vodu znovu prožene státním rozpočtem takovým způsobem, že se ekonomické škody zdvojnásobí
není třeba urážet lidi tím, že nejsou schopni bez státu existovat, sociální parazit tvého charakteru, který se parazitování snaží vydávat za politický program, lidem pouze komplikuje život
0 0
možnosti

daňový poplatník

25. 8. 2002 20:34
Re: nelži Špidlo a neurážej české občany
Přesně tak,je o verbež koministická a teď se budou mít jako prasata v žité,protože s naších daní ani jeden z bafuńáku nedá ani korunu.Holoto straj se !!!!
0 0
možnosti

sara

25. 8. 2002 19:17
obstali lide stat selhal
pisu z USA, povodne sleduju na netu. lide u v CR si dokazali pomoct, coz je vysoce ceneno v zahranici. stat naopak cenen neni, protoze soc-dem projedla statni rozpocet a pro lidi postizene katastrofou nema penize. poradaji se tu sbirky, lide se zajimaji co se u nas deje. staty ktere neprojedly rozpocet nam urcite pomohou...
0 0
možnosti

ppetr

25. 8. 2002 19:02
zodpovednost
abych uvedl veci na pravou miru.nemuzu pochopit jak k tomu prijde zodpovedny clovek,ktery si treba 40 let platil pojistku(nekdo uz to psal) a druhy se mu smal do ksichtu jak je blbej(protoze on pojistku nema).ted toho blbce bude z bryndy tahat stat a ten zodpovednej mu na to jeste zvednutim svych dani PRISPEJE.tak takhle si ten SOCIALNI STAT NEPREDSTAVUJI!!!!Spidlo ty jses vazne DEMENT a patris do ustavu a ne na PREMIERSKY KRESLO.jestli ty dane chcete opravdu zvednout,tak si piste,ze vam to vetsina lidi pri dalsich volbach radne PRIPOMENE.pokud nejsem lempl,tak se o rodinu postaram a NEMUSI TO ZA ME DELAT STAT.NIC OD STATU NECHCI TAK MI TOLIK NEBERTE (64% mych prijmu a to neni zrovna malo).
0 0
možnosti

GhorX

25. 8. 2002 19:36
Re: zodpovednost
Já s tebou v podstatě souhlasím (až na ty nadávky). Je to hodně o zodpovědnosti, ovšem v mnoha případech zůstane starost stejně na státu - pojišťovny se začnou chovat tržně a příliš rizikovou pojistku neuzavřou (v záplavových oblastech). Další skupina lidí se nepojistí, protože prostě očekávat na poušti povodeň je paranoia (budeš platit pojistku proti tisícileté vodě ?). No a poslední skupina jsou staří lidé - ty nepřesvědčíš, necháš je teda utopit ? Nebo po povodních na ulici ? Dalším faktorem je zodpovědnost státu za chybná rozhodnutí úřadů (jakto, že se stavělo v místech, která jsou v záplavových oblastech desetileté vody ?) Prostě, není to jednoduché - a tvrdit o někom, že je dement, protože není pojištěný, znamená nedostatek představivosti. Měj se.
0 0
možnosti

Pavel

25. 8. 2002 18:25
5Re:socialni stat
me nezajima co pise slovnik ja tvrdim ze z ust toho socialisty socialni je socialisticky a nenadavej me kretene.Nebo snad  chces tvrdit opak?
0 0
možnosti

GhorX

25. 8. 2002 18:40
Re: 5Re:socialni stat
Takže cokoliv řekne nebo udělá, je špatně. Človíčku, ty to máš v životě asi hodně jednoduchý.
0 0
možnosti