Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Druhý únik chlóru ve Spolaně prověří policie

Už druhý únik jedovatého chlóru v neratovické Spolaně za posledních deset dní prověří policie. "Musíme zjistit, zda někdo nespáchal trestný čin," uvedla mluvčí ministerstva vnitra Gabriela Bartíková.
Kolik chlóru uniklo, zatím není přesně jasné. První odhady strašily až tunou plynu v ovzduší, později šéf mateřské společnosti Unipetrol Pavel Švarc hovořil o dvou až pěti stech kilogramech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tana

Jak z toho??
Co takhle ombutsman? Je tady k necemu nebo take jde ruku v ruce s temi rovnymi a nejrovnejsimi?? Mel by preci hajit zajmy jedince proti zlu masinerie spolecnosti a to se tady deje.
0/0
26.8.2002 12:33

Miroslav Suta

Informace o toxickem zamoreni Spolany na Internetu
0/0
26.8.2002 11:21

HomeRun

Komu věřit?
Spolaně určitě ne, hloupoučkému Standovi, kterého "ožrali" rohlíkem taky ne, ministerstvu živ. prostředí /co si nechá poroučet od Spolaňáků taky ne, teroristům z GreenWar taky ne, Němce pustíme jen podívat, ale měřit nám tady rozhodně nebudou. Odborníky na chlór stejně také někdo platí a jestli umřel Gaston na otravu se určitě nedozvíme. Mám strach, vím jen, že se nic nedozvím abych nepropadl panice. Možná je to správně, možná to jinak nejde. Nepropadám panice.
0/0
26.8.2002 10:18

Vladimir

Několik faktu o chloru
Novináři mají senzaci, ve sdělovacích prostředcích stíhá jedna hrůzná zpráva druhou. Většina z nich má ale jeden společný znak, a to je téměř úplná absence faktů. V interview můžeme slyšet odborný názor důchodkyně, traktoristy nebo "odborníka na toxikologii", ale je to chemik? Nebo doktor? Nebo aktivista nějakého hnutí, který kdesi slyšel, že chlor je jedovatý? Korunu pak tomu nasadí komentátor prohlášením o vegetaci zničené vodou obsahující chlor.
Potíž s chlorem je to, že ačkoliv je sám o sobě jedovatý, jedná se o biogenní prvek, bez něhož by naše tělo nefungovalo. Také řada léků a výrobků, jiných než Greenpeacem dost zbytečně zprofanovaný plast PVC, se bez chloru nedá vyrobit. Chlorem se také dezinfikuje voda v bazenech a upravuje se jím pitná voda. Chlorování pitné vody je stále ještě nejlepší a nejúčinější technologií úpravy pitné vody.
Proto je nutné chlor vyrábět a skladovat, a to za všech dostupných bezpečnostních opatření. Všichni pracovníci chemických podniků musí být prokazatelně náležitě školení a znají vlastnosti látek s nimiž pracují, každý objekt musí být náležitě vybaven pro případ havárie signalizačním systémem i potřebnými prostředky pro likvidaci havárie.
Vlastnosti chloru jsou vzhledem k jeho nebezpečnosti také velmi dobře prozkoumány a jsou stanoveny hodnoty koncentrací, které jsou přípustné na pracovišti, tj. koncentrace, které ani při pravidelném dlouhodobém působení nevyvolávají žádná rizika. Podle bezpečnostního listu jednoho z dodavatelů chloru je to 0.5 ppm, tj. 0.5 dílu na jeden milion dílů směsi, neboli jinak vyjádřeno je to 1.5 miligramu chloru na krychlový metr. Krátkodobě, čímž je míněno 15 minut, je bezpečná koncentrace stanovena na 1 ppm, což jsou 3 mg/m3.
Práh citlivosti, tj. koncentrace, při níž lze "cítit chlor" je asi 0.03 mg/m3, což je setina přípustného limitu krátkodobé koncentrace. To znamená, že od okamžiku, kdy je poprvé rozeznat zápach chloru, musela by koncentrace vzrůst ještě stonásobně, aby dosáhla horní ze zdravotního hlediska naprosto bezpečné hranice. Koncentrace 0.6 - až asi 50 mg/m3 vedou k podrážnění dýchacích cest. Koncentrace okolo 90 mg/m3 nutí k dráždivému kašli. Nejnižší publikovaná toxická koncentrace je podle použité literatury 66 ppm, neboli cca 200 miligramů na metr krychlový.
Vdechování vzduchu s obsahem 1.5 gramu/m3 po dobu 5 minut je již pro člověka smrtelné.
Zkusme určit, jak by byl veliký mrak zamořeného vzduchu se 30-ti ppm (90 mg/m3), který by nutil ke kašli, ale byl zhruba na polovině tzv. toxické koncentrace (což je podle použitýchg pramenů 66 ppm).
K dosažení uvedené koncentrace by se 400 kilogramů chloru muselo rozptýlit do objemu asi 4,5 mil. m3.  To je na první pohled dost vysoké číslo, ale je to například objem krychle o straně 165 m.
Příspěvkem nechci nijak snižovat nebezpečí havárie k níž došlo, ale chěl jsem doplnit chybějící fakta. Poněkud předčasné je i odsuzování vedení Spolany před tím než se celá havárie vyšetří. Pochybuji, že by se vedení dobrovolně chtělo vystavovat rizikům spojeným s únikem jedů, vždyť i oni jsou zaměstnáni v areálu Spolany a jistě nejsou sebevrazi.
0/0
26.8.2002 0:18

GhorX

Re: Několik faktu o chloru
Dovolím si s Vámi polemizovat. Uvádíte, že dolní hranice toxicity je 200mg/m3 a jako relativně bezpečnou oblast uvádíte při známém úniku krychli o hraně 165m. Vzhledem k tomu, že chlór je těžší než vzduch, je ale potřeba počítat s kvádrem, nebo spíše tvarem, připomínájící populární auto brouk - jeho největší výška bude daná mnoha faktory, ale odhad 10m bude asi blízko realitě. Tím pádem se nám rozšiřuje zamořená oblast (používám onu dolní hranici toxicity) na - podle povětrnostních podmínek - cca 200x1000 m, přičemž podélně bude koncentrace nejvyšší, na okrajích nejnižší. Jestliže tedy během několika hodin ze Spolany uniklo 400 kg chlóru a oblak směřoval přes obydlené oblasti dřív, než se mohl rozptýlit, mohla být místy koncentrace až 350 mg/m3, což jak asi uznáte, nelze nazvat zdravým povětřím. Pravděpodobně ale nebyla - protože je chlór těžší, než vzduch, pak v oblasti, která je dost těžce zaplavená, se chlór bude intenzivně slučovat s vodou - tzn. koncentrace ve vzduchu klesne na "snesitelnou" hranici, bohužel je jasné, na úkor čeho. No - netvrdím, že se to tak stalo, jen říkám, že se to stát mohlo a proto mi připadá od Spolany neuvěřitelně nezodpovědné, že první informace na veřejnost poskytla tak pozdě. Přesněji, až v době, kdy už byly koncentrace ve vzduchu i ve vodě mnohem nižší...
0/0
26.8.2002 3:47

Vladimir

Re: Re: Několik faktu o chloru
No ano, samozřejmě, že se nevytvoří pravidelná krychle, byl to jen jednoduchý příklad a taky se asi ukáže, že uteklo chloru asi více. Chtěl jsem jen uvést několik faktických čísel.
Co se týče prudké reakce s vodou, rozpustnost chloru ve vodě při 0°C je asi 1.4 - 1.5 % takže si nejsem jistý, jestli se to dá označit za něco prudkého. Jiné by to bylo, kdyby v té vodě byla nějaká alkálie. Jinak se dá předpokládat, že povodňová voda byla silně znečištěná a měla zřejmě vysokou jak BSK tak ChSK, takže případně rozpuštěný chlor měl dostatek práce, na které mohl vybít svou vysokou oxidační reaktivitu, nicméně jestli opravdu uteklo až 80 tun chloru do vody, jak psaly noviny, pak by to chtělo více informací. jak rychle to utíkalo, jaké byly průtoky vody atd.
0/0
27.8.2002 0:24

Kanibal Hanibal

Re: Několik faktu o chloru
Krychle 165 m ? Doporucil bych vylezt na kopec ktery je za Labem, odkud je na Spolanu dobry vyhled a na tu krychli se podivat pri pristi havarii, tak jako jsem to udelal ja pri prvnim uniku. Potom projet vsi Tisice a podivat se lidem po zahradach. Potom zjistit, jak se Spolana hlasi k podobnym havariim z predchozich let a jak se snazi skody, ktere eventuelne zavini kompenzovat. (Samozrejme, ze pokud se prokaze, ze je na vine, zaplati vsechno. Bohuzel, vetsinou se neprokaze nic, zejmena v pripade chloru. I napriklad v pripade letecke dokumentace cele spalene stopy to nebyl dostatecny dukaz pred nekolika malo lety, tusim, ze pred tremi.) Mozna na miste zamyslet se, jestli zamestnanost necelych 2000 lidi vyvazi rizika ohrozeni nejblizsiho okoli, kde zije neco mezi 50 a 100 tisici obyvatel a spis nez psat podobne elaboraty zahajit petici za zruseni podobnych bordelu v hustwe osidlenych aglomeracich.
0/0
26.8.2002 13:56

Vladimir

Re: Re: Několik faktu o chloru
Mrak jsem neviděl a také nevíme, jaká byla v mnraku koncentrace a kolik toho skutečně uteklo do vzduchu, že. Uvedl jsem jen jednoduchý příklad a chtěl jsem poukázat na to, že jakkoliv je chlor nebezpečný, dává o sobě alespoň vědět zápachem již v koncentracích značně nižších, než jsou koncentrace povolené jako bezpečné, na rozdíl od jiných jedovatých plynů, jako je například CO, to je vše.
Je jasné, že je potřeba včas informovat, ale na druhou stranu je otázka, co je technicky možné a jestli tento technicky možný nejkratší termín (a to nemusí být minuty) byl splněn, pokud ne, pak teprve je na místě vyvodit přísné důsledky.
Co se týče výstavby chemiček mimo osídlení, je situace spíše taková, že osídlení se stěhuje za pracovními příležitostni, než že chemička se vystaví v centru města. I v Ustí, kde je dnes situace s polohou ještě markantnější, byla původně chemička mimo hranice města.
Nevím, nakolik se vyznáte v technologii výroby chloru, ale všechny technologie udržují ve výrobním zařízení podtlak chloru, takže i při poškození spojů, potrubí a pod. se chlor nedostane ven ze zařízení, a navíc jeho množství v samotném zařízení za provozu je zcela minimální. Velká množství jsou až v zásobnících a skutečně velké chemičky  řeší situaci tím, že ačkoliv je vlastní chemička relativně blízko osídlení, vlastní zásobníky mohou být v bezpečnější vzdálenosti.
Daleko častější hrozbou v osídlených oblastech může být například nečekaný únik amoniaku z větších chladicích zařízení, a to je amoniak našimi spoluobčany z ekologických hnutí označovaný za "přírodní chladivo". Pamatuji se na evakuaci celé čtvrti Karlových Varů při úniku ze stadionu před několika lety kvůli skutečně pár desítkám kilogramů amoniaku. Ale to je zase další ekologická kapitola.
0/0
27.8.2002 0:56

Anonym

Události ve Spolaně
Doporučuji sledovat zprávy Britských listů na www.blisty.cz
0/0
25.8.2002 23:29

jir123

Super hra "Chlorový mrak"
http://neratky.cz/fun/games/cloud
0/0
25.8.2002 15:45

Du blejt ven

v listopadu 89 se zvonilo klíči
Dnes tak možná farncouzákem. Doporučuji laické veřejnosti stránky greenpeace.cz, věnované Spolaně. Opravdu velmi zajímavé čtení, zvlášť pro mne bylo poučné čtení o odstavených provozech, v nichž se vyráběl dioxin, které nejsou dosud spolehlivě zakonzervovany a tudíž jsou trvalou hrozbou ekologické katastrofy.
0/0
25.8.2002 13:11

Michal

Greenpeace
Ahoj lidicky, ne ze bych mel organizaci Greenpeace rad, ale za precteni to mozna stoji http://www.greenpeace.cz/agentorange/index.htm
0/0
25.8.2002 11:18

Václav

Ano ještě že takové Greenpeace apod. je...
To jsem si také dnes uvědomil. Kontrola je velmi důležitá...
0/0
25.8.2002 12:36

Ben

Hovada ze Spolany
To musí být fakt totální hovada když jim uteče chlór dvakrát za sebou. A že bylo zahájené vyšetřování? Vždyť to je dneska každému k smíchu, přejde to do ztracena a nikdo za nic odsouzený nebude, stejně jako v případě metra, o tom vůbec nepochybujte! Tak to u nás chodí. A spolana si bude dál vesele vypouštět další jedy, možná bude i pár mrtvých, ale co na tom... vždyť "se vlastně nic nestalo" jak spolana s oblibou prostřednictvím tiskových mluvčích lže do světa.
 
0/0
24.8.2002 23:42

Jirka

Re: Hovada ze Spolany
No Ty do toho nejak vidis od sveho komplu a v klidku....
1) Spolana je podnik na svetove urovni a to, co se stalo, se muze stat kdekoliv. Tedy i na Zapade.
2) Nikdo zatim odsouzeny byt nemuze, protoze neni nic prokazano. Chapu, ze to navenek vypada jako veliky bordel ( a asi je ), ale vsichni zatim mame informace pouze z medii. A ty dokazi udelat i z komara velblouda, pokud se to nekomu hodi.
3) Nevim, kde beres jistotu, ze Spolana vypousti a v klidu bude vypoustet jedy. Pokud mas dukazy sup s nimi na prokuraturu.
4) Tak jako v pripade metra si myslim, ze selhal lidsky faktor. Tady souhlasim a prislusni vinici by meli nest zodpovednost.
Vypada to, ze "chranim" nejake padouchy z chemicky ci metra. To ne, ale muze nekdo predlozit overene informace a dukazy? Na INETu se to mudruje dobre na zaklade zprav treba na IDNES. A az se vysetrovani zacne pohybovat smerem do ztracena( podle predpokladu), tak by meli novinari nastoupit a zjistovat co a jak. Nezlob se na me, ale na zaklade nejakych svedeckych vypovedi, ze tam zacaly opadavat listy, myslim zadne konkretni zavery nelze ucinit.  Uz vubec ne o tom, kolik a ceho se dostalo do ovzdusi. 
 
0/0
25.8.2002 5:04

Pavel

Re: Re: Hovada ze Spolany
No tak taky nazor. Na tom Ti parchanti hrajou, ale nekteri maji zavrene oci a dodrzuji notmy demokracie. Neuveritelne, kdyz jenom to uz dnes zjistili novinari a televize, Tobe jeste nestaci, samozrejme do basy muzou jit az vse projde soudem, ale v DEMOKRACII to funguje tak ze, top management si je vedom sve odpovednoti do te miry ze po takovem selhani sam odstoupi, to je jako v manzelstvi, kdyz by ti na to prisla ze si delas dobre s jinou a ty by ses tvaril ze se vlastne nic nestalo, sorry. ze je ten vztah v prdeli vlastne nevadi co? No comment. pak se tezko divit ze to tady tak funguje, kdyz jsou mezi nama lide s temi nazory. To porad rikam vzdyt to jsou lide jako my, tak proc si myslet ze by se meli jinak chovat. Kdyz je nekdo podobny s timto nazorem tady na netu, proc ne ve vlade, vzdyt prisel taky ze spoda. jeste nas to bude stat hodne vody nez se neco zmeni jak je zvykem ve svete. A to je presne to co rikas. na zapade by se to mohlo stat, pochopitelne nikdo neni neomylny, ale musi nest dusledky a to je to co se tady nenosi, tady se lze a zatlouka, muze za to pocasi jaro leto podzim a nekdy i zima, jen ne ten konkretni clovek. Bodejt koryto za 100 litru neni kazdy den k mani.
0/0
25.8.2002 7:35

Jirka

Re: Re: Re: Hovada ze Spolany
Smim se zeptat, kde to funguje tak ze "  top management si je vedom sve odpovednosti do te miry ze po takovem selhani sam odstoupi". Ukaz mi jednu zemi, kde se management rozhodne jen tak a ne na zaklade natlaku verejnosti ci tisku. Jen na zaklade sveho vlastniho svedomi a sveho pocitu viny. Jen jeden priklad bych prosil.....
0/0
26.8.2002 1:56

miramax

Re: Re: Hovada ze Spolany
Ty hňupe!Asi jsi neviděl nebo nechtěl vidět v tv ty spálený stromy a neslyšel nebo nechtěl slyšet lidi co popisovali velkej mrak co se pohyboval nad územím.A navíc také ten maličký ministr v těch maskáčích tuším Gross,prndá něco o tom ,že se nic nestalo a přitom státní fabrika málem přiotráví tisíce lidí.jdi se vycpat nádhero!
0/0
25.8.2002 9:30

Jirka

Re: Re: Re: Hovada ze Spolany
Diky za osloveni , napodobne. Vzdyt ja nejsem ten typ, co situaci podcenuje. Rekl bych spise : "TVRDE NA NE". Ty spaleny stromy jsem nevidel, ani lidi co popisovali mrak. To je to co jsi videl Ty. Ale v TV. Nebo osobne? Nerikam, ze realita je jina, mam dojem ze spis horsi.  Proboha se prober, ja jsem na nikoho neutocil. Ty vis presne co se stalo na zaklade par svedectvi z TV? Pokud ano, sup s tim k soudu jak jsem psal. Ty hnupe....
0/0
26.8.2002 2:08

Martin

Nic se neděje?
Pokud tam neboudou mrtví, jako např. při nehodě Union Carbide v roce 1984 v Bhopálu v Indii (zahynulo přes 2.700 lidí) tak se absolutně nic dít nebude. Ekologie je zcela mimo zájem současné vlády.
0/0
24.8.2002 20:55

GhorX

AD Gross
Včera do televize (kolem půnoci) prohlásil, že se situace řeší, je potěšen spoluprací při lokalizaci, ale Spolaně už značně nedůvěřuje. Vybadá to, že mu taky něco nakecali a asi jim to teď bude dost líto. To, co říkal, znělo to - no, velmi nespokojeně :)
0/0
24.8.2002 20:32

Du blejt ven

Gross,Tvrdík-příručí, co za nic neručí.
To, co předvádějí naši (ne)kompetentní činitelé je možné jen u nás. Všude jinde v demokratických státech (kam se rádi počítáme) by padaly hlavy na těch nejvyšších místech. Po 40ti letech vlády rudých zločinců se sice změnily barvy, ale lumpové, darebáci a neschopní nýmandi jsou opět na výsluní. Jak to blekotal náš Vašík: "láska a pravda zvítězí nad lží a nenávistí". Já spíš myslím,že naši představitelé studovali Gobelse a jeho "100 krát opakovaná lež se stává pravdou". Pokud mají pánové Gross a Tvrdík alespoň trochu slušnosti v těle, měli by odstoupit a nebo si pustit chlor.
0/0
24.8.2002 20:07

Pavel

Re: Gross,Tvrdík-příručí, co za nic neručí.
Já už blil. Nelze než souhlasit. To je přesně to co tady bylo 40 let. Zatloukat a nějaký práva, koho to tady zajímá. Svrab a neštovice, ale ruku na srdce, lze čekat něco jiného, těžko. A hlavně ryba smrdí od hlavy. Chyba je že obyvatelé Neratovic chtějí sepisovat petice. Rozhodně by měli okamžitě podat žalobu(y)  a těch důvodů by bylo jistě, víc, ne jen obecné ohrožení. Když tv Nova odvísilala celou retrospektivu jak jeden "prohlašovač" střídal druhého, byla to jedna lež za druhou, na čí popud? Kdo má zájem? Jak to že ministr vnitra nepojme podezření, proboha a kdo jiný??? Neuvěřitelné, ovšem reálné.
0/0
24.8.2002 22:17

Pavel

aktivni svazák v zaloze:
Ministr vnitra Gross necht neprodlene rezignuje na svoji funkci z duvodu zamerneho klamani a nasledneho lhani o nedostatku informaci se dopustil verejneho ohrozeni a zneuziti pravomoci verejneho cinitele.Mel byt zbaven imunity a predan trestni odpovednosti. 
0/0
24.8.2002 18:29

Re: aktivni svazák v zaloze:
tobe se nelibi ze tento mlady socialni demokrat odlozil slusive maskace a triko s napisem MVCR ? jinak mas pravdu je to hnup ktery asi nema o nicem poneti, bohuzel ho vzdy vystrci pred kameru a on tam neco placne, ale copak si vazne myslis ze tento spidlikuv favorit bude neceho zbaven ?
0/0
24.8.2002 18:50

Bruno

Re: Re: aktivni svazák v zaloze:
Na silnici I/43 Svitavy - Brno, v úseku Kuřim - Česká ve směru do Brna . Silnice je s opatrností průjezdná.Provoz brzdí hlavně přihlížející kolemjedoucí motoristé.
0/0
24.8.2002 19:15

castor

SPATNE MISTO
Prosba pro managment Spolany i vsech ceskych chemicek, vybudujte prosim nejaky zvlaste nebezpecny provoz s velkym rizikem havarie v prostoru Maticni ulice v UnL. Nemate na nej penize? Zkuste verejnou sbirku, urcite se sejde penez aspon na tri takove projekty. Hodne stesti, priste jenom havarii lepe lokalizovat.
0/0
24.8.2002 17:36

Jiří Kolář

Vzpomínáte?
Dnes v neděli 11.8. očekáváme ojediněle v bouřkách výskyt přívalových srážek kolem 30 mm. K večeru a v průběhu noci na jihu Čech trvalý déšť s postupem k severu a úhrny 30 až 60 mm.   Zítra v pondělí 12.8. trvalé srážky ovlivní většinu území Čech. V Čechách lze očekávat úhrny srážek 30 až 90 mm, v oblasti Šumavy a Novohradských hor i přes 100 mm. Na Moravě a ve Slezsku v místních bouřkách mohou být i přívalové srážky. V Čechách budou srážky doprovázeny zesilujícím severozápadním větrem s nárazy 15 až 25 m/s. Vzhledem k podmáčenému terénu hrozí při nárazovém větru k vyvracení stromů.   V Čechách se vzhledem očekávaným srážkám předpokládají během noci a zítřka vzestupy na všech tocích, přičemž největší budou v povodí horní Vltavy a Berounky a na dalších tocích již dříve zasažených povodí.   V povodí horní Vltavy se předpokládají vzestupy až na úrověň 3.SPA na většině toků.   V povodí Berounky, na tocích pramenících na Šumavě, může dojít k prudkému vzestupu již během dnešní noci. Předpokládáme dosažení 2.SPA, postupně až 3.SPA. Platí pro: přívalové srážky - dnes 11.8. lokálně s možností na celém území ČR,                               zítra 12.8. lokálně, zejména na Moravě.            trvalé srážky - dnes 11.8. na jihu Čech,                            zítra 12.8. většina území Čech.            nárazový vítr - zítra 12.8., většina území Čech.
0/0
24.8.2002 16:14

Honza

Pozdrav ode mne z Neratovic
Jsem sám jak černý kříž,který je od větru ošlehán,nejde mi nic,chi raděj umřít,nemám proč žít mé srdce je mrtvé,mé vnitřní já pomalu umírá já jsem sám mrtví a mrtví nemluví.Umírám pomalu,v mém srdci je ta nejtěžší rána která se nikdy nezacelý a anikulka nezpůsobí takovou bolest.Mé srdce krvácí a nejde to zastavit tak jen Tiše umírám smutný a sám,opuštěný.Tak kde je ten anděl,který si pro mě přijít ta smrt je pomalá krutá ale spravedlivá.Za chvilku vydechnu naposledy a jen zvony v dáli zahrají tu písen poslední,kterou už asi slyšet nebudu.Cítím teplo,přichází smrt,co je to smrt.Je to jen myšlenka,která každému proběhne hlavou,když se naplní čas každého z nás.není to nic těžkého,přijde jen anděl,odnese se nás někam,kde se setkáme se svými blízkými.Není to o pekle,peklo si děláme na zemi sami,všechny ty války,zbytečné životy a smrt,už toho bylo dost.Proč se pak divíme,když přijde záplava,ozve se sopka,ale lidi na tato znamení jen se smíchem se dívají a opovrhují.Spíš si zahrávají s vesmírem,který je nekonečný a má mnoho možností jak napravit naše chyby,ano naše,nás všech,všechna ta znečištěná moře,otrávený vzduch,umírající lidi na tolik nemocí.Tak nač potřebujem zbraně,atomové elektrárny,nač se potřebujem vzájemně zabíjet.Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí,spíš lež,moc a nenávist zvítězí nad pravdou a láskou.Ale je to jen naše chyba,nás všech,že se to dá otočit proti nám,všem.Nevím,ale přijde trest na nás všechny at je ten vinnen a nebo ne.Za vše si můžem sami.Ani já jsem nevěřil a ted začínám věřit,že tohle nikdo nechtěl.Nastal čas nápravy a odpuštění,pokud si dokážem odpustit hlavně sami sobě.Jeden moudrý muž pronesl:člověk není štastný když se druhým zdá,ale když sám sebe pokládá za štastného.To asi umí jen málo lidí,protože jak by vznikla závist.Závist je zlo a to bůh nechtěl.Myslím,že mělo to být tak,že prvotním zájmem každého z nás,bylo překonávat překážky a usilování o úspěch přijde později.Život má větší představivost,než si nosíme ve svých snech,sny jsou hezké,ale jsou to jen sny,na které nikdo nevěří.Já také nevěřil,dokud se nazačali plnit.NIkdo z nás by neměl sundavat nohy ze země a oči z hvězd.Stojíš před propastí,rozhoduješ se jestli uděláš jeden velký skok a nebo dva krůčky,ale jak uděláš krok,tak se zřítíš do tmy,co si vybereš:život a nebo smrt?Já si vybral život,vybral jsem si lásku k blížnímu svému,láska je největší léčitel na zemi,léčí všechny nemoce.Hraji takovou hru,kamarádka a já méme na výběr tři otázky,můžeš se ptát na cokoliv,úplně na vše,jen rozhoduje upřímná odpověd.otázka:v co veříš?Odpověd:věřím na život,věřím v to,že musíme každý z nás naplnit určité poslání,věřím v osud,věřím v posmrtný život,věřím na život bez katastrof,povodní,věřím na pravdu a lásku,učím se věřít v sám sebe,protože pokud se to každý z nás naučí,tak hodně pochopí.Věřím v to,že jsem mohl vidět zas druhý den východ slunce a poděkovat bohu.Myslíš,že je to zbytečné,odepisovat někomu na tři otázky.To si myslíš jen Ty,ale dobrá,můžeš to také skusit: 1)čeho si na světě nejvíc ceníš? 2)čím by ses chtěl narodit v příštím životě? 3)co je to vlastně život? Jen sedíš a přemýšlíš,tyto věci Ti doposud unikali,čeho si na světě nejvíc cenil,plného účtu penez,ale co zdraví,koupíš si jej za peníze,určitě ne,jen jsi okrádal rodinu o čas a viděl jsi své děti dva týdny v roce kdzž jsi je vzal na dovolenou,to je asi tak vše,pak se zas celý rok honíš a nemyslíš na své blízké,to ale tak nikdo nechtěl,máš rozdávat moudrost,předávat skušenosti.Žijem v kruhu,myslím,že už nechci umřít,chci vystoupit z kruhu ven a dát se tu svou pravou cestu,na kterou se dostane každý z nás.Já jsem se také dostal,díky čarodějce,není to o tom,jak jsi žil předtím,ale jak budeš žít ted.Je to o tom,naplnit své poslání,ketré máš určeno.MOžná,že na tu svou cestu nedojdeš hned,ale budeš na ní naveden,tak jako já.Jsi nemocný,chodíš k doktorům,dávaj Ti prášky,sice odstraní nemoc,ale neodstraní příčinu,tu kterou sis vztvořil svou myšlenkou.Změn své myšlenky a změní se i tento svět.Je to na každém z nás.Bůh přeci nechtěl,abychom žili ve strachu a z toho,co se kde zase stane,je to náš trest za to,jak se chováme k přírodě,my všichni.Je to o tom,že když budem přírodu uctívat a vážit si ji,nic takového se dít nebude,je mi líto těch 2 mrtvích,je mi líto,těch zaplavených rodin,at už s dětmi a nebo starých lidí,kteří už třeba nikoho nemají,je mi líto,že k tomu došlo,nejsem novinář,píši poprvé,ale byla to vůle boží,trest,který musel jednou přijít a pokud se už konečně lidstvo nevzpamatuje,přijde náš zánik a nebude to jen potopa.
0/0
24.8.2002 16:11

Libišák

Honzíčku vypadni
Bankéřům vstup zakázán
0/0
24.8.2002 15:41

GhorX

Bu bu bleee ?
Ten Honza už se asi nadejchal...
0/0
24.8.2002 15:33

Libišák

Poplach
V 15 hodin byl v Libiši vyhlášen II. stupeň chemického poplachu s tim, že možná v 16.00 bude III.
0/0
24.8.2002 15:31

josefhav

ach ta informovanost
informovanost obyvatelstva opet selhala. v tomto pripade jsem ja, jakozto obcan mohl zjistit po 21.hodine tak akorat, ze unikla neznama latka ze Spolany a ze byl vyhlasen 3.stupen chem.poplachu - z TV - co to 3.stupen je, to uz vam nikdo nerekne - muze to byt nejhorsi stupen nebo taky ten nejslabsi - v mnoha pripadech se tak deje.
0/0
24.8.2002 15:29

josefhav

ach ta informovanost
informovanost obyvatelstva opet selhala. v tomto pripade jsem ja, jakozto obcan mohl zjistit po 21.hodine tak akorat, ze unikla neznama latka ze Spolany a ze byl vyhlasen 3.stupen chem.poplachu - z TV - co to 3.stupen je, to uz vam nikdo nerekne - muze to byt nejhorsi stupen nebo taky ten nejslabsi - v mnoha pripadech se tak deje.
0/0
24.8.2002 15:27

Honza

Bu bu bu bu
Vlastnictví otevřených podílových fondů začíná být samozřejmostí. Staly se vedle stavebního spoření a dalších finančních důležitou součástí individuálního i podnikového majetku. Pro svou flexibilitu a jednoduchost jejich význam ve finančním plánování domácností nadále poroste. Proč stále více lidí i institucí raději nakupuje podíly fondů než aby své prostředky nechali napospas inflaci nebo nízkým úrokům na termínových vkladech?
Kromě základní přednosti v podobě vyšších dlouhodobých výnosů v porovnání s bankami se fondy vyznačují řadou výhod, z nichž nejvýznamnější jsou:
  1. Přístup k trhům . Investování prostřednictvím fondů je zejména pro drobné investory jediným způsobem, jak využít plné škály hlavních instrumentů na celém světě. Díky jim se může kdokoli stát zprostředkovaným akcionářem nejlepších světových firem, podílet na ziscích z růstu mobilní telefonie v Číně, nebo spekulovat na úspěch společností v revoluční oblasti biotechnologií aniž má k dispozici dostatečné informační a kapitálové zázemí pro přímé operace na těchto trzích.
  2. Profesionální správa . Manažeři fondů jsou zkušení odborníci v oblasti kapitálových trhů a pro svá rozhodnutí mají k dispozici analytický potenciál vlastní společnosti a makléřů, přes které obchodují. Vzhledem k objemu spravovaných prostředků si tak mohou dovolit nést náklady zástupů odborníků stojících za jednotlivými investičními doporučeními.
  3. Likvidita . Otevřené podílové fondy jsou povinny na požádání odkoupit a ve stanoveném termínu (dnes již většinou do několika dnů) proplatit své podílové listy. Cena přitom odpovídá aktuální hodnotě majetku fondu připadající na jeden podílový list. (Může být však snížena o odkupní srážku). Investor se tak zbavuje rizika, že pro prodávané cenné papíry na trhu nenajde kupce.
  4. Diversifikace . Profesionálně spravované portfolio se skládá z desítek a stovek různých, nejlépe na sobě nezávislých investičních instrumentů, čímž se rozkládají a omezují rizika spojená s investicemi do jednotlivých titulů. Ztráta na akciích nebo dluhopisech jednoho problémového podniku se rozmělní ve výnosech ostatních investic.
  5. Snížení transakčních nákladů . Fondy díky velikosti svých příkazů k nákupu či prodeji dosahují výrazně nižších poplatků účtovaných zprostředkovateli. Zatímco individuální investor za každý obchod platí makléři a dalším institucím většinou více než jedno procento, náklady fondů se pohybují v desetinách procent.
  6. Zjednodušení správy prostředků. Zejména podniky oceňují radikální zjednodušení administrativy spojené se správou prostředků. Nákup a prodej podílů fondu pro ně představují pouze dvě účetní operace narozdíl od několikastránkových výpisů od správce porfolia.
  7. Daňové výhody . Skutečnost, že pokud do nich investuje soukromá fyzická osoba (to znamená, že investice není vedena v žádném účetnictví), je výnos po půl roce od investice osvobozen od daně z příjmu. Všechny úroky na bankovních produktech (běžné účty, vkladní knížky, termínované vklady) jsou vždy u soukromých fyzických osob zatíženy daní 15%, kterou strhává přímo příslušná banka a odvádí státu. Získat z rok zablokovaných úspor např. 3% p.a. a ještě z toho 15% odevzdat státu, lze těžko označit za zhodnocování peněz. Přesto to takto dělá naprostá většina z nás!

Jerry

Re: Bu bu bu bu
Tomu už ten chlór taky leze na mozek...
0/0
24.8.2002 15:14

Libišák

Re: Vypadni bankéři
Tady čucháme chlór, tak neunavuj
0/0
24.8.2002 15:39

Chlóóórman

Chlóóórman radí
Všem kteří máte již připravené evakuační batůžky, tak si do nich připravte hru Člověče nezlob se. Az budete dost nazlobení, začněte hrát a svoji nazlobenost svádějte jeden na druhého. Pokud zloba přejde v pláč , pocítíte škrábání v krku a začnete chroptět  - doporučuji se přesunout blíže ke hřbitovu.
0/0
24.8.2002 13:54

Občan ČR

Státní bordel
V tomhle státě je takovej bordel.... Všichni lžou jakoby to bylo uplně normální. Nikdo z Neratovic nemůže říci pravdu na veřejnosti, aby ho náhodou zítra nesrazilo auto. Takže pravda se šíří jen v podobě tabuizovaných tamtamů.
Lidi probuďte se , otevřete oči a nakopejte ty parchanty co za to všechno mužou. AŤ JDOU UŽ SAKRA DO ......
0/0
24.8.2002 13:43

Libišák

Spolana
Neratovice se všemu podivují, vždy utíkal chlór po vodě, směr Libiš. Tam si užíváme chloru, co se nosu ráčí.Ale město Neratovice bylo vždy vysmáté. Jen čuchejte vesničani. Spolana dál mlží. Spolana, která leží na katastru Libiše z 75 % odvádí peníze do Neratovic.Jen čuchejte vesničani.
0/0
24.8.2002 13:40

Obraceč kalendáře

Co to kecáte?
Tady vNeratovicích jsme všichni v pohodě,akorát nám už nestojej vocasy a nemáme žádný nehty.
0/0
24.8.2002 13:17

Honza

Bu Bu
Žen, které si mohou vyrazit bez podprsenky, opravdu přibývá. Podle vizážistky to není jen módou, ale mají na tom zásluhu také plastičtí chirurgové. "Vliv na módu "bez" mají také tílka a šaty na ramínka. Pod ně se vyčnívající barevné prádlo vyloženě nehodí," radí stylistka.
Letošní móda vyhovuje hlavně mladým. "Konečně jsem se dočkala! Mám menší prsa a nepomohly mi ani zvedačky. Teď, když chodím bez, mám u mužů stejný úspěch, jako třeba moje kamarádka se čtyřkama," pochvaluje si dvacetiletá studentka Jana z Pardubic.
Ženám starším a s větším poprsím nezbývá ale nic jiného, než zůstat u osvědčeného prádla, které drží tvar. "Nedovedu si představit vyjít bez podprsenky. Jedině snad doma nebo na zahrádce," říká dvaatřicetiletá Karolína z Čáslavi, matka dvou dětí na mateřské dovolené.
0/0
24.8.2002 11:28

O.T.

Re: Bu Bu
Nechápu, proč je tento příspěvek pod článkem o Spolaně. Asi mi unikají nějaké souvislosti... :-(
0/0
24.8.2002 13:00

Honza

komunisté vždycky lhali o katastrofách, a stejně tak ČSSD
a Špidlův proletariát v exekutivě se od nich nijak neliší. Rozdíl mezi ODS a ČSSD u vlády tkví v tom, že zatímco ODS, majíce průser, alespoň potupně mlčela a temně zatloukala, sociální demokrat je však schopen se obléci v rozšafný obleček, a s nonšalantně solidárním úsměvem a se žvýkačkou v ústech prohlásit, že se nic nestalo, všechno je pod kontrolou, máme to pod palcem, a i jinak lhát národu a balamutit ho. Sociálně demokratické kecy o tom, že oni jsou ti kdo se starají o lidi a myslí na ně, jsou jednou z nejnebezpečnějšíc lží současné doby. Stačí si zanalyzovat, jak ČSSD strká hlavu do písku před kauzou Srba, a jak se ČSSD pochválila i přes průsery při povodních.
Nebojím se pankáčů, protože je na nich od prvního momentu vidět, s kým mám tu čest. Bojím se sociálních demokratů. protože strašně lžou, a co jsou zač člověk pochopí, až když je pozdě.
0/0
24.8.2002 11:10

Pavel Kocourek

Je to normální 12 let po pádu komunismu?
Přes léto jsem ve vesnici Káraný, která je pár kilometrů od Neratovic, směrem na východ. Ve čtvrtek jsem se náhodně z TV dozvěděl, že unikl chlor ze Spolany . Bylo to někdy okolo 14,00. Ihned jsem dojel na chatu a poslal mou ženu s dvouletým synem do Prahy do Modřan. Následně jsem se dozvěděl, že to bylo zbytečné, protože v té době již byl chlor dávno ve vzduchu. Z neškodného množství několika kil - info od mluvčího Spolany ze čtvrtka se vyklubalo několik stovek kil. Po konzultaci se svým právníkem jsem se rozhodl, že podám trestní oznámení na Spolanu, resp. na majitele. Dozvěděl jsem se, že většinovým vlastníkem ať již přímo nebo nepřímo je stát, zastupovaný výkonným orgánem, a to vládou, která má mimo jiné za úkol chránit zdraví občanů. Jestli se chcete přidat, tak napište příspěvek. Pavel Kocourek pakko@seznam.cz
0/0
24.8.2002 11:10

Neratovicky

Re: Je to normální 12 let po pádu komunismu?
No tak to už je moc. Do ovzduší uniklo množství, které nepřekročilo žádné normy. Tak nemáte žádnou šanci, akorát si utrhnete kus ostudy. To snad neni, opakuji neni mozne co si lidi nevymysli.  Zbytecne zbrzdite případy, které je potřeba řešit než vaše nepodložené kraviny.
0/0
24.8.2002 11:28

UmaGUma

Re: Re: Je to normální 12 let po pádu komunismu?
Kolik ti plati Spolana, za to ze sedis na Internetu???? A nebo budes nejaka bandaska, ktera se boji aby neprisla o praci, protoze neumi nic jinyho nez otacet kouhoutem u nadrze s nejakym sajrajtem.
0/0
24.8.2002 15:19

myrinda

Re: Re: Je to normální 12 let po pádu komunismu?
Nepodlozene kraviny? To ze lidi druhy den meli podrazdene dychaci cesty, spatne se jim dychalo a kaslali  ( a to jsem dost daleko od neratovic) je nepodlozena kravina? NO...dokud bude hodne lidi s takovymhle pristupem, budou si moc podobne spolany dovolit opravdu vsechno....
0/0
24.8.2002 16:54

kuk

Re: Je to normální 12 let po pádu komunismu?
To co bolo za pravnika, ktory Vam radi davat trestne oznamenie na vlastnika???
Pri as a sro nesie zodpovednost tato spolocnost respektive prestavenstvo/konatel. Vymente pravnika!
0/0
24.8.2002 12:55

Neratovicky

spolanek
Co to porad melete ? Snad vedai co tam delaji a vam to muze byt jedno. Kdyby se neco stalo tak pro vas prijodu ze mate jit pric. KOukejte v klidu na Volejte rediteli a nechte kecy na zitra to jets na nedeli
0/0
24.8.2002 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.