Diskuze

Povodí: Památkáři bránili ochraně Prahy

Pracovníci Povodí Vltavy, kteří navrhli jak chránit Prahu před velkou vodu, viní památkáře z toho, že zdržovali výstavbu bariér na Malé Straně. Zátarasy na levém břehu měly přijít na řadu po první etapě výstavby na Starém Městě na břehu protějším. Tam bylo mobilní hrazení dokončeno v roce 2000. Radnice Prahy 1 navrhovala dvě řešení ochrany Malé Strany, k nimž měli památkáři výhrady. Památkáři se ale ostře ohrazují proti tomu, že zavinili poškození Kampy v historickém centru města záplavou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mila

1. 9. 2002 18:08
Zúžení koryta
Výstavbou mobilních hrází na obou březích by se zúžil tok Vltavy, čímž by protékající množství vody dosáhlo vyšší výšky.  Je možné, že by se voda přelila přes zátarasy chránící Staré město (moc velké rezervy tam už nebyly) a napáchala by i mnohem větší škody na mostech.  Nedovedu si pak představit situaci v Praze, pokud by se k nefungujícímu metru přidala nemožnost dostat se z pravého na levý břeh.
0 0
možnosti

Martin Ler

24. 8. 2002 3:05
velka voda
Obavam se, ze v okamziku, kdy bude dobudovana zabrana napriklad podel obou brehu vltavy v okoli karlova mostu mame pri obdobnem prutoku vody jako letos po zizalkach. voda se nerozleje do sire, ale bude se hnat korytem dal ve vyssi hladine. Tentokrat chybelo asi 12 cm....
0 0
možnosti

M.Albrecht

23. 8. 2002 13:19
Několik nedostatků při stavbě
V pondělí 12.8. jsem pomáhal na Novotného lávce při plnění pytlů pískem a při té příležitosti jsem viděl několik nedostatků při instalaci prptipovodňových zábran.
1. Zámky. Ochranná víčka zámků v chodnících byla na několika místech zarezlá a pracovníci Sezamu Praha kteří prováděli stavbu zábran neměli odpovídající techniku k jejich otevření, pomohli až hasičí s motorovou rozbrušovačkou.
2.Stavba zábran probíhala hodně pomalu.Přestože veškerý materiál pro stavbu zábran byl na místo dovezen již kolem 16. hodiny ještě kolem 20. hodiny stály pouze vertikální sloupy.
3.Veškerý materiál pro stavbu zábran byl na místo transportován v kontejnerech na speciálních vysokotonážních podvalnících (pravděpodobně vzhledem k jejich hmotnosti) což vylučuje použití běžných návěsů pro transport a v případě jakékoliv poruchy dopravní tecniky může způsobit kritickou ztrátu času při instalaci a v případě nutnosti průjezdu tohoto transportu přes podmáčená území může vést k propadu celé soupravy do vozovky.
Naštěstí přívalová vlna přišla až ve chvíli kdy již bylo vše sestaveno a zábrany fungovaly bezvadně.Doufám že již brzy bude tento systém instalován na všechna ohrožená místa v Praze a v případě dalších povodní nedojde ani ke zlomku současných škod.  
0 0
možnosti