Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Povodně zastavily vyslání další mise

Rozsáhlé povodně, které postihly velkou část Čech a Moravy, se začínají promítat do státního rozpočtu. Jako první to pocítili vojáci. Česká armáda kvůli povodním nevyšle další misi do Afghánistánu, o níž ji požádaly USA. "Žádali nás o bezpečnostní jednotku. Zejména kvůli finančním důvodů ji nevyšleme," řekl iDNES mluvčí ministerstva obrany. Mise v Kosovu, chemici v Kuvajtu a 6. polní nemocnice v Afghánistánu zůstávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Adam

Mlceti zlato
Tiskovy mluvci je tiskovym mluvcim od toho aby zprostredkoval informace mezi instituci a medii. Pokud pan Repka tohle nechape, tak at si zbali svych X svestek, nazuje gumaky a jde pomahat na Karlin, udelal by lip. V situaci, v jake se nyni nachazime muzeme byt radi za jakykoli dar a ono milosrdenstvi americke ambasady [nikoli vlady] za vysmech rozhodne nepokladam, za vysmech spise pokladam samotne vystoupeni pana mluvciho Repky.
0/0
20.8.2002 17:42

Kovboj2053

Afgan
Do Afganu by nasi jet meli a basta. Jestli ne, tak je Spidla vul jak andel(z „Tvrdakovi“ hlavy to rozhodne neni). O tom nema cenu diskutovat. Prozatim nas teroristicke utoky od muslimskych extremistu(a jim podobnych) minuly, ale zitra odpali Temelin a vsichni budete souhlasit, aby nasi vojaci do toho Afganu jeli. A k tem udajnym duvodum ze strany USA - ropa a podobny zvasty - panove nechte se lecit jestli za tim vidite jen prospech „zleho“ USA. Na druhou stranu jsem rad, protoze bracha zustane doma a my se o nej nebudeme muset pul roku bat. Zdravim a FUCK OFF CECHACCTVI. PS: pan mluvci kazi dojem celeho resortu(s nastupem „Tvrdaka“ mam i ja lepsi mineni o armade jakozto stastny majitel modre knizky:-))) - pan ministr by si mel lepe vybirat sve podrizene, natoz mluvci reprezentujici na verejnosti a vlastne i pred svetem
0/0
20.8.2002 17:01

Pepan

Je to ohavny alibismus nasi vlady.
Co jsme si navolili, to mame. Akorat vim, ze vetsina liid z internetove komunity tuhle vladu nevolila, tak tem se omlouvam. Tak. USA, Ne USA, je to boj proti terorismu, pomoc Afganistanu a lidem co jsou tam. Kdyz musej topit miliardy v korupcnich aferach a nesmyslnych socialnich programech, ktere jsou dobre akorat Cikaum, tak je samozrejme nemuzou davat na nejaky mise, ze......   
To zas mame vladu DOPRKNA
Ten Repka, tas se sebere a jde. To je bjes.
0/0
20.8.2002 16:51

plk

REPKA VEN!
To, co predvedl pan Repka, je skutecne neslychane buranstvi. Jak si muze vubec dovolit odsuzovat jakykoli dar? Kdyz uz citi nutkavou potrebu se k nemu vyjadrit (v popisu prace to rozhodne nema), mel by proste podekovat a dal drzet hubu! (Nemluve o tom, ze je to, jak uvedli nize diskutujici, nepresne, jedna se jen o okamzitou nabidku ambasady.) Naprosto souhlasim, ze Repka by si mel uz ted hledat novou praci. A skutecnost, ze nase zeme momentalne asi nema prostredky na vydrzovani dalsi jednotky v Afghanistanu, je myslim nasimi spojenci snadno pochopitelna.
0/0
20.8.2002 16:48

dub

vteřinovka
mohu si myslet cokoliv ale jsem-li představitel státu nemohu si dovolit vypouštět z huby co mne napadne. co předvedl pan řepka je zcela evidentní důvod pro vteřinovou výpověď a v civilizované zemi by vyletěl ještě dnes odpoledne s tím, že by se ministr za něj omluvil.
0/0
20.8.2002 16:26

NewIm

Nevymachana huba
Muzeme mit jakykolik nazor na vyslani ci nevyslani jednotky do Afghanistanu (a kazdy na to ma pravo), ale takove veci by se snad opravdu rikat nemely! I kdyby to byla pravda, coz neni. Financni pomoc je mnohem vyssi, velvyslanectvi USA se krome toho nabidlo, ze da do poradku Kampu (coz je snad docela velky ukol) atd. Myslim, ze pan mluvci prokazal nevymachanou hubu presne ve stylu byvaleho premiera. A mel by za to velmi rychle vyletet ze sve funkce. Ministr obrany na me pusobi velmi serioznim a sympatickym dojmem. Doufam tedy, ze si jej nebudu muset pozmenit. Je to dost velka ostuda!
0/0
20.8.2002 16:16

mathew

zpět k tématu
článek hovoří o zrušení vyslání naší jednotky do afghánistánu, s čímž zcela souhlasím. pokud ČR pomáhá prosazovat USA jejich ekonomickopolitické zájmy (ne naše!!!) v afghánistánu, kuvajtu apod. (pozn. jde jen o ropu, sadám, ládin a spol. je jen medialní záminka) tak zmíněná částka na povodně je opravdu výsměch.
0/0
20.8.2002 15:56

jmx

Je to hamba
Jak muze nase vlada ignorovat mezinarodni boj proti terorismu? Ano povodne byly strasne ale to nas snad neopravnuje k tomu abychom bojkotovaly tak slibne se rozvijejici praci na poli boje proti terorismu nevyslanim nasich vojaku?
Cozpak si nikdo neuvedomuje, ze Al-Kajda je stale hrozbou a ze se z jeji strany muzeme dockat jaderneho, chemickeho ci biologickeho utoku? Cozpak si muzeme dovolit v otazce bezpecnosti koukat na par korun a nezasadit se o mir?
Do Afragistanu musime!!! 
0/0
20.8.2002 15:48

Ich

Re: Je to hamba
Jo a zítra přiletí Marťani. Kdyby to řek Bush, tak bys tomu taky asi věřil, co? Doporučuji ti tohle http://www.blisty.cz/txt.php?id=11355&iid=1111 a další http://www.ceskenoviny.cz/view-id.php4?id=20020818F00952
0/0
20.8.2002 15:56

z

Re: Re: Je to hamba
Buh s tebou jestli veris clankum v blistech. Radeji si davejte pozor co delate a rikate nebo se vam muze rychle stat, ze se na vas vsichni vykaslou. Jestli jste to nepostrehli Cechy nejsou jedina postizena oblast.
0/0
20.8.2002 16:07

mathew

Re: Je to hamba
jéé, to je text jak z "poučení z krizového vývoje" nesmíš všemu věřit
0/0
20.8.2002 15:59

Berny

Re: Je to hamba
Naprostej souhlas, je to ostuda. Chráněni být chceme taky, ale nic proto udělat, to ať dělají jiní... Mimochodem, nejenom my, ale mnoho států, kteří se na boji proti terorismu podílí, má své vlastní nemalé problémy, které musí paralelně zvládat. Postoj ČR mi v tomto případě příjde jako typicky čecháčkovské "ojebávání" a malost. Co kdyby se tak choval každý. Tak jsou Sadámové, Kadáfí, komunisti a další verbeš ještě víc prolezlá tímto světem.Stydím se za tento postoj vlády .
0/0
20.8.2002 16:00

Nemo

Re: Je to hamba
Myslil jsem si,že větší pitomec než strážmistr Flanderka z Putimi se už nenarodí. Ó jak hluboce jsem se mýlil !!!!
0/0
20.8.2002 23:07

Eduardo

Re: Re: Je to hamba
Všechny svým příspěvkem přesvědčuješ o tom, že s tím Flanderkou máš pravdu.
0/0
21.8.2002 0:26

honza

50000$
50 000$ v prvnich dnech povodni nabidla USA ambasada v Praze jakozto jedna z prvnich z jejich rozpoctu pro nejnutnejsi prostredky pri evakuaci a nakup potravin prvnim obetem povodni
0/0
20.8.2002 15:43

Edgar

Re: 50000$
On je prave problem v reakci oficialnich americkych mist, resp. tech za velkou vodou. Zdejsi ambasade se skutecne, pro mne velmi prekvapive, lidsky chytla a delala maximum v ramci svych kompetenci. S vizi, ze je jasne, ze za chvili dojdou zpravy i do Washingtonu a prijde i podpora od americke vlady. Ted to vypada na situaci, kterou spis zname z nasich realii. I pan velvyslanec se osobne ohani lopatou v ulicich (podle pritomnych to rozhodne nevypadalo na nejake symbolicke rypnuti do zeme ala zasazovani vyznamneho stromu), ambasada organizuje sbirky. A z U.S. ticho jako v hrobe. Zdejsi cenne aktivity a vyborny pristup narazi na nezajem z vyssich mist. Asi tak. Na druhou stranu, ve srovnani s Nemeckem i Rakouskem nejsme tak zajimave politicke sousto. Shrnuto, na bazi lidske mne americane prekvapili. Nejen krajanci, kteri se opravdu snazi, ale i bezni. Pochopitelne, nejde jen o Prahu, ale i treba o oblibeny Krumlov. A hezke je, ze rada mych znamych z U.S. se zajima o moznost prispet celkove. Vsechno mi to jen proste znechucuje prehlizivy nezajem ze strany oficialnich autorit. Ani ne snad nezajem, ten pocit se dost tezko popisuje. Proste je nenapada, cim by to mohlo byt uzitecne - takze neco mechanicky a symbolicky odbydeme a jde se dal. Kdyby se na nas uplne vykaslali a zustalo to jen na beznych lidech, byl bych asi spokojenejsi.
0/0
20.8.2002 16:15

Berny

Nevěřím svým vlastním očím
Normálně jsem slušnej, ale Řepka by potřeboval pořádně přes tu svoji nevymáchanou držku. Blbec jeden!!!
To snad není pravda - se o finanční pomoci, ať je jakákoli vyjadřovat, že je to výsměch. Je to vůbec v kompetenci toho vola? Já myslím, že ne - je mluvčí a navíc ubohej. Nehledě na to, že pomoc už je  $ 500 000. Okamžitě by ho měli odvolat, je mi za něj stydno a jen doufám, že se tato informace nedonese do USA, jako že asi donese. "Navalte prachy, nebo si bezpečnost v avganistaánu zajistěte jenom sami" to je absolutně kreténskej vzkaz. Copak to dělaj USA jenom pro sebe, snad pro celosvětovou bezpečnsot, tak by všechny vyspělé státy světa měli přiložit ruku dílu. Pan Řepka by měl projít kurzem elementárníhho slušného chování Doufám, že z tohoto úletu na MO vyvodí důsledky, ale nevím, když byli schopni pošpinit jednoho z nejlepších a nejodváženějších diplomatů p. Přibíka, kterého si velice vážím.
Ještě jedna věc, myslím, že USA nejprve rozhodli o  $  50 000 protože to bylo ještě v době, kdy nevěděly o katastrofickém rozsahu povodní. Řepku stejně jako afektovaného a strojeného Pospíšila (dříve mluvčí MZV) jsem nikdy nepovažoval za dobré mluvčí, ale tohle je vrchol. Vždyť p. Řepka nejlíp ví, že nám USA poskytnou rakety na obranu Prahy při listopadovém summitu za několik stovek tisíc USD a nebudou je chtít vrátit - bude to dar. Myslím, že se k nám USA vždy chovali korektně a vážím si jejich postoji k ČR.
Řepka má červenou a měl by okamžitě jít ven. Jardo, doufám, že to nenecháš bez následků... Do USA by měla jít omluvná diplomatická nóta s odkazem, že se jedná pouze o soukromý názor M. Řepky, který okamžitě opouští státní správu...
0/0
20.8.2002 15:28

ip

RE Rakety na obranu Prahy
Na obranu prahy? CHE CHE pouze na obranu AMERICKYCH ZAJMU. a americkych cilu jako jsou predstavitele Velike Ameriky
0/0
20.8.2002 15:32

Berny

Re: Nevěřím svým vlastním očím
Omlouvám se za chybky v příčeští minulém, nějak jsem se nechal unést.
0/0
20.8.2002 15:38

kokot

slusne vychovani
ja teda nevim proc se tu pise ze to je urazka. osobne si myslim, ze bychom meli podekovat komukoli ca jakoukoli castku. je to projev dobre vule a je jedno jak je vysoka. mam dojem, ze tomu se rika slusne vychovani. je sice prekvapive ze usa daly zrovna tolik, ale to jim za to xcete nadavat? no teda panove...
0/0
20.8.2002 15:27

Nemo

Je to opravdu urážka
Podle mne je to opravdu urážka. Naprosto bych chápal, kdyby USA nedaly nic. Tomu rozumím. Ale proč proboha 50000 USD. Je to asi jako jako když vám spadne dům a nějaký chytrolín vám za mediální kanonády dá 5 Kč. Neexistuje proto jiné slovo než urážka.
0/0
20.8.2002 15:21

marvo

Re: Je to opravdu urážka
Nemusíte tu pětikorunu přijímat. Stejně tak nemusela ČR přijímat 50000 USD.
0/0
20.8.2002 15:26

ip

Je to výsměch
Pokud jsme členy Nato a budou naši vojáci umírat pro Americké zájmy tak by amerika měla dát na ty povodně víc.
Doufám že do iráku naši vojáci bojovat nepojedou stejně jako většina evropských "spojenců" amerického diktátu.
 
0/0
20.8.2002 15:16

marvo

Re: Je to výsměch
ČR nabídla takovou pomoc o jakou bude požádána. O pomoc požádána byla a odmítla. To je velmi neseriózní jednání a s povodněmi to nemá nic společného. Navíc je americká zahraniční politika mnohem snesitelnější než "evropská". Nechat Saddáma ať si vyvíjí svoje nukleární zbraně je bezpečné jen do té míry, než si vyvine také rakety s dostatečným doletem. Kdo si počká, ten se dočká...
0/0
20.8.2002 15:29

ip

Re: Re: Je to výsměch
Kdyby sadám seděl na písku a né na ropě tak by ho dělat si , nazvali by to neškodné hračky nechali.
Ale sedí na ropě tak prostě musí mít třebas i Svatý grál jen proto aby sme ho mohli s té ropy sundat a nechat si jí pro sebe že.
A nemají ony usa nahodou protiraketovou obranu?
Vidět v sadámovi něco co není je zaslepené a víc než nějaké nuky má biologické zbraně a ty pustí na ameriku protože z evropy by mu to tam navál zpět vítr (IRONIE, NECHCI FLAME WAR)
0/0
20.8.2002 15:37

pina

Re: Re: Re: Je to výsměch
Kdyby seděl na písku a ne na ropě, tak by neměl roupy a nevyvíjel ZHN ja se tomu říká, jednoduše by na to neměl. Jinak jen skromný dotaz: je likvidace terorismu jen americký zájem, jak se to jeví některejm narudlejm mozkům?
0/0
20.8.2002 15:43

Ich

Re: Re: Re: Re: Je to výsměch
Zase jeden zmasírovanej. Copak nechápeš, že terorismus se nikdy nedá zlikvidovat zbraněmi!?! Tím ho naopak ještě víc posílíš. Mysli někdy a rozhodně nevěř současné vládě USA!!
0/0
20.8.2002 15:49

honza

pomoc USA
Je mi velmi lito vsech v Cechach,kteri jsou postizeni povodnemi a citim s nimi jako by se to stalo nam a je mi lito veskerych skod na majetku a na prekrasnych kulturnich pamatkach krasne Ceske zeme a verim,ze financni vypomoc nas krajanu zijicich v USA nebude mala.Absolutne souhlasim s prispevkem "vysmech" od eduarda.....je to ostuda se takto vyjadrit mluvcim ministerstva obrany.......co on zaridil nebo poslal,kdyz jsme meli  povodne zde v USA na Mississipy,nebo co jste "pane"mluvci min.obrany vy osobne poslal obetem New Yorku po teroristickem utoku minuly rok?????Jsem si 100% jisty ze ani korunu a to se nebavime o dolarech....je to vysmech Vam a vasemu projevu a velka ostuda.
0/0
20.8.2002 15:16

marvo

Re: pomoc USA
Ano, vláda by měla více dbát na kvalitu svých úředníků. Ale u nás se říká: "Jaký pán, takový kmán", takže čemu se divíme.
0/0
20.8.2002 15:24

Tomáš Kapler

ale co, výsměch to je
fakt je, že to výsměch je. Vždyť my jsme nabídli USA po 11. září více. fakt také je, že to je velké diplomatické faux-pas. Když malé zemičky se kterými nemáme tak úzké vztahy jako s USA nám nabídli řádově více, tak je to průser. Kdyby nenabídli nic, tak by udělali lépe.
Ohýbáte hřbet a říkáte že musíme děkovat za každý dar. Ale když přijmete dar, znamená to, že se zavážete. A zavázat se kvůli tak mrzké částce je nesmysl. Myslíte si, že kdyby nám dali desetikorunu, že jim máme také poděkovat a držet hubu? A když by nám dali deset tisíc? A sto tisíc? Tak kde podle vás začíná "dar" a končí urážka!
Na druhou stranu uznávám, že to ministr komentovat neměl. Od toho tu není komentovat činy cizích států.
0/0
20.8.2002 15:14

Nommo

Re: ale co, výsměch to je
Ano, souhlasím. Pravda je, že je to opravdu výsměch. Neřekl bych, kdyby to dali a konec. Ale, že se to hned zveřejnilo s velkým humbukem, to je ta urážka!!! Druhá věc je, že mluvčí ministerstva je vůl. A poznámka, kdyby dali víc, tak to pošleme je totální projev neinteligence. Ale nemůžeme se divit, když Zemanovi prošli mnohem větší tuposti! Prostě je to jenom styl české politiky. Jinak na druhou stranu si myslím, že je to logický krok. Já přece, když mi třeba spadne dům taky nepůjdu pomáhat sousedům, ale prvně se postarám o svůj! Taky myslím, že nevyslání vojáků kamsi, kde to je stejně jenom akce USA, nění žádné nedodržení slibu nebo tak... Konec konců si myslím, že ty mise nás stojí ročně až až... A samotná skutečnost, že nestáhnou i ty další je myslím si, z hlediska cizích států, obdivuhodná. Já bych stáhl i je, protože každá koruna tu bude dobrá.
0/0
20.8.2002 15:48

XrayH

RE:Výsměch?
pro tuhle rubriku je to možná divné, ale nelze než nesouhlasit s Ed. Kdybych byl šéfem Řepky, už by si chlapec hledal místo někde jinde nebo by mohl začít leštit  podlahy někde v katakombách MO (jenže oni tam ty katakomby nejsou, tak zbývá jenom ta první varianta).  A poučení do budoucna, doufám že Řepka se nebude vyjadřovat k věcem veřejným, a jeho sekretářka mu pro příště nezapomene předtím než odejde z kanceláře přelepit pusu páskou.... :). XrayH
0/0
20.8.2002 15:02

Eduardo

Výsměch?
Nevěřím vlastním očím. Jestliže oficiální mluvčí ministerstva obrany označuje pomoc cizího státu za výsměch (ať už je jakkoliv vysoká, pořád je to pomoc a dar), tak je to tragédie. Ani bych se nedivil, kdyby se ostatní státy na nás vysraly, když nám jejich pomoc není dost dobrá. Za každý dar se sluší poděkovat, to je slušnost, a ne říkat - "No to jste se moc nepředali." Jestli to dělají média (Nova apod.), tak budiž, ale jestliže je to oficiální vyjádření ministerstva, tak je to nebetyčná ostuda.
0/0
20.8.2002 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.