Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: Ruský vrtulník sestřelili Čečenci

Příčina zkázy obřího ruského vrtulníku Mi-26, jehož pád si 19. srpna vyžádal 116 obětí, je už známa. Agentuře Interfax to potvrdil zdroj z oficiální komise, která neštěstí vyšetřovala. "Příčina neštěstí vrtulníku Mi-26 je jasná. Byl sestřelen raketou přenosného systému protivzdušné obrany," řekl zdroj. Komise tak potvrzuje dohady, že vrtulník sestřelili čečenští povstalci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Šindelář

Čečeny na kavkaze všechny neruské národnosti shodně NESNáší, a to právě kvůli tomu, co ve své zemi rozpoutali za teror. Pár bojovníků podporovaných ze zahraničí (shodně od arabů až po USA) si tam hraje na vojáky a odnáší to nejen zbytek čečenů, ale právě i okolní národy. A naši novináři z těchto zločinců ještě dělají málem hrdiny ... proč jsou asi Ingušové, Darginci, lezgini, Avaři, Agulové, Čerkesové, Kabardinci, Osetinci v ruské federaci spokojeni ? Proto6e dobře vědí, jak by dopadli pod samostatnou vládou pseudoislámských radikálů.
0/0
31.8.2002 12:54

Theo

I Ceceni maji narok na stat
Ceceni maji stejny narok na stat, jaky sme my meli v roce 1918.Velice podobny model:samostatnost, pak staleti poroby a snaha o samostatnost. Nevidim jediny duvod, proc by o ni Ceceni nemohli bojovat.A ze sou muslimove?Dokud nevesli v kontakt s ruskym elementem (cca 18. stol.), tak byli pravoslavni...Vymluvne.
0/0
26.8.2002 15:36

Sinuhe

Re: I Ceceni maji narok na stat
Odkial mas ten udaj o viere, celkom ma to zaujima. dik
0/0
26.8.2002 18:35

Waltari

Re: Re: I Ceceni maji narok na stat
Theo ma pravdu jenom castecne. Cecenci a Ingusove jsou prastare narody, ktere zily na uzemi stredniho Kavkazu od 3. tisicileti pr.n.l.Krestanstvi k nim prichazi z Gruzie ve 12. stoleti. Cecenci uctivali stara bozstva, tak jako vestina predkrestanskych civilizaci a toto delali i v dobe, kdy prijali krestanstvi, ktere ve skutecnosti nikdy neprijali s otevrenou naruci a davali prednost staremu polyteistickemu nabozenstvi. Islam k nim prichazi se Zlatou hordou mezi 13. a 15. stoleti. Cecenci maji spoustu architektonickych pamatek, ktere se datuji zpet do dob predkrestanskych; prvni znama islamska stavba byla vybudovana okolo roku 1400. cecenci maji skutecne bohatou narodni historii.
Snad aspon toto staci, Egyptane :)
0/0
27.8.2002 2:50

Dr.Büllow

Skutečný cíl ?
Každého lidského života je škoda a tím spíše života zničeného v zájmu politických bojů. Nejvíce trpí děti - ty co ztratoily rodiče i děti postižené boji. Je to krutá válka Rusů proti civilnímu obyvatelstvu, v jehož národnostním složení převládají paradoxně Rusové - proto neutekli na začátku "války", protože nevěřili, že by jejich armáda šla proti nim.
 
Skutečným cílem jsou naleziště ropy u Baku a kolem Kaspiku. Rusům stojí v cestě Čečna, Američanům Afghánistán. Mrkněte do map a na zmíněné weby. Ostatní jsou záminky a tzv "zpravodajské hry".
 
Píši to nerad, není to veselé; můžete si to ověřit z nezávislých zdrojů.
 
0/0
26.8.2002 12:55

zajoch

21
nemuzu si pomoct, ale vojensky vrtulnik okupanta mi prijde jako zcela legitimni cil, mnohem legitimnejsi nez plosne bombardovani Grozneho - mam dve pomerne detailni druzicove fotky Grozneho pred a po bombardovani - jo to dost vymluvne
0/0
21.8.2002 11:48

Samil

Re: 21
Jak muze byt ruska armada okupantem na uzrmi, ktere je integralni soucasti Ruske federace?
0/0
22.8.2002 10:32

Pylorus

Okupace
Asi tak stejne dobre jako byla vojska Vaskavskeho paktu okupanty na uzemi CSSR v roce 1968... nemas nahodou nejakou kratkou pamet?
Ach ti chudacci rusove... oni si pokojne bombarduji Grozne - nasazuji chemicke zbrane a ono se to tem cecencum nevoni? To je mi drzost... hrrr na ne!
0/0
26.8.2002 12:11

Ich

Re: Okupace
Ty seš dement! Čečensko je součástí Ruské federace, nechápeš ten rozdíl? To je stejný jako kdyby se Morava chtěla odtrhnout a začala páchat teroristické útoky na Čechy. Te to totéž, idiote!!!!!
0/0
26.8.2002 12:17

Mgr. Větrný Josef

Re: Re: Okupace
Seš vyměklej a málo sprostej. S pozdravem Mgr. Větrný Josef
0/0
26.8.2002 12:35

Guderian

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.8.2002 13:02

Sinuhe

Re: Re: Re: Okupace
Bal si sa, ze by vas ti "bacovia" utlkli capicami, co??
0/0
26.8.2002 18:38

Ivo

Re: Re: Okupace
Lepší případ Slovensko. Když se chtělo osamostatnit, tak se osamostatnilo, ne? Nedivil bych se ale sestřelování našich nejen VOJENSKÝCH cílů v případě, že by Češi rozbombardovali Bratislavu na kusy, že by zabili adekvátního třičtvrtě milionu Slováků a dosadili by v zemi kolaborantskou správu. Plně zodpovědnou bych v tomto případě činil českou vládu. (Hrůznost a absurdnost srovnání je obviněním ruského imperialismu). Čečenci bojují proti naprosté převaze nepřítele daleko čestněji než Palestinci proti Izraeli. Izrael Palestincům na rozdíl od Ruska Čečencům nabízí vrátit přes 95 % území a přece jsou jeho ženy a děti cílem teroru. Zaměření Čečenců na vojenské cíle je opravdu v mezinárodním měřítku pozoruhodné. Procento obětí na životech z počtu obyvatelstva je v Čečensku nesrovnatelné, opakuji nesrovnatelné, s procentem obětí mezi Palestinci. Zato je plně srovnatelné s podílem mrtvých Rusů za hitlerovské agrese!
0/0
3.9.2002 9:28

taky občan

Re: Okupace
nepatřilo to pod Rusko už od Puškina (pardon, nebylo okupováno např. Lermontovem)?
0/0
26.8.2002 12:49

BRK

Opět bych se rád dozvěděl,zda na území Čečenska funguje i protimoskevská správa,aby bylo nutno používat pro rozlišení adjektiva "promoskevská".A Apokalypsa s tvrdým.
0/0
20.8.2002 22:57

Tom

Muslimská svoloč
Doufám, že už konečně udělají Rusové, Indové, Izraelci a další národy, které trpí muslimským terorismem zásadní tah a tu svoloč budou systematicky likvidovat.
0/0
20.8.2002 15:04

Jalovec

Re: Muslimská svoloč
Jestlipak víš, milý se vším rychle hotový Tome, že ses právě dopustil trestného činu dle trestního zákona? Nejdříve přemýšlej, pak piš. Třeba pochopíš, že zásadní příčinou zmíněné tragedie byl bez diskuze klasický ruský bordel (co má ve vrtulníku pro 80 osob co dělat 112 či více vojáků?
0/0
20.8.2002 15:45

web

Re: Muslimská svoloč
 tady ale o terorismus nejde...Rusove okupuji suvereni stat a jeho legalne zvoleni reprezentanti (prezident Maschadov a spol.) proti nemu vedou partyzanskou valku. Jedniny kdo provadi na uzemi Cecny teroristicke akce jsou Rusove, kteri bez prestavky tretim rokem brutalne terorizuji civilni obyvatelstvo.
0/0
21.8.2002 11:06

Jirka

Re: Re: Muslimská svoloč
A kýmpak je ten "suverénní stát" uznaný kromě Afganistánu? Frýdlantský výběžek je více suverénní než Čečňa.
0/0
21.8.2002 11:31

taky občan

Re: Muslimská svoloč
...no jo, ale co my se svojí luzou, co by pořád ráda něco systematicky likvidovala....?
0/0
26.8.2002 12:54

Jitrka

0/0
20.8.2002 14:49

vemeno

MI 26
tak to je síla, ten vrtulník je vážně obří. Nikde jsem o něm ale nic nenašel, na Yahoo, na seznamu, prostě nic. Jinak je to smutný a vážně musím říct, že Čečence nemám rád. Ať už tyhle svoje boje schovávají za cokoliv, boj o nezávislost, proti agresorovi apd., pravdou je, že když měli jakou takouž nezávislost mezi oběma válkama, byl to stát bez zákonů, tranzitní země narkomafie a teroristický doupě, takže jsem pro to, aby tam Rusové už konečně udělali pořádek.
Jinak zkusím ještě vyhledat nějaký údaje o MI 26
0/0
20.8.2002 9:27

Neo

Re: MI 26
Tak tos hledal asi dost blbe. Zkus si nekdy pouzit googlika :) MI-26: http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRMi-26.htm
0/0
20.8.2002 10:00

Rudi

Re: Re: MI 26
Není škoda žádného rusáka
0/0
20.8.2002 13:28

MERO

Re: Re: Re: MI 26
Vážený pane Rudi, dovoluji si Vás upozornit, že tímto výrokem se dopouštíte trestného činu a zároveň ukazujete mnoha lidem svou intelektuální úroveň. 
0/0
20.8.2002 21:18

slap64

Re: Re: MI 26
Jo, tip dobej, ale mrzí mne, že někdo používá přezdívku Neo, kterému, jak předpokládám, nesahá ani po lem ponožek ...
0/0
20.8.2002 13:37

Neo

Re: Re: Re: MI 26
Zajimalo by me, proc ti to vadi. Pouzivam tuto prezdivku pres 6 let :)
0/0
20.8.2002 13:48

Neo

Re: Re: Re: Re: MI 26
btw. je to podle zkratky Near-Earth Objects :) kdyby te to zajimalo....
0/0
20.8.2002 13:50

Radim, Toronto

Re: Re: MI 26
http://www.russians.bird.ch/MilHeli/MI26P03.html...Tady je dalsi link, Neo ma pravdu, pouzij na search google.
Podivej se treba na tento link, mas tam od technickych udaju po fotogalerii vsechno; tato helikoptera, ktera se zritila, mela n palube 132 lidi oproti 108-120, ktere je doporuceno. Vypada to spis na to, ze ji zasahly 2 rakety nez technicke problemy zpusobene pretizenim.
Britove si je od Rusu pronajimali behem kampane v Afganistanu, je to nejvetsi transportni helikoptera vubec a je to krasny 'ptak', kdyz se na to podivas. Kanadane nedavno odsouhlasili nakup podobnych transportnich helikopter, ne k vojenskym ucelum, ale transportu dreva z nedostupnych mist. Videl jsem na vlastni oci, jak pracuje a je to k nevire, co tyto masiny dovedou.
 
0/0
21.8.2002 6:41

Ivo

Re: MI 26
Nejde o to, zda máme rádi Čečence nebo Rusy, ale o to, zda schvalujeme koloniální válku s rysy genocidy vedenou velmocí za udržení impéria.
0/0
20.8.2002 11:35

vemeno

Re: Re: MI 26
ano, to je sice hezky řečeno, ale já jsem napsal, proč Čečence rád nemám. Myslím si, a nejsem až tak daleko od pravdy, že jsou to i oni, kdo vede válku terorismu proti západnímu světu. Další věcí samozřejmě je důvod této války. Navíc jsem napsal a rozhodně to není můj výmysl, jak fungoval "samostatný" čečenský stát. Únosy zahraničních novinářů, neustálé bojůvky, ekonomika postavená na kriminalitě, vraždy a přestřelky a tu a tam "výlet" do okolního státu a terorizování tamějších obyvatel. Samozřejmě pokud se týče sousloví " koloniální válku s rysy genocidy vedenou velmocí za udržení impéria", pak vzor demokracie a pro někoho i životního stylu, USA, si s Rusy v ničem nezadají, jen to dělají globálnějc, chytřeji a pod rouškou celosvětového boje proti jinému způsobu života. Prostě politika a pravidlo, že všichni jsou si rovní a někteří rovnější anebo že když dva dělají totéž, tak to není totéž. Je mi líto nevinných a slušných Čečenců, ale kdyby jich byla drtivá většina, nemohlo by se to dít. Zkrátka je to na déle, než pár vět v chatu...:)
0/0
20.8.2002 12:14

Ivo

Re: Re: Re: MI 26
Nejvíc souhlasím s poslední větou (částečně i s několika dalšími). Kdyby bylo osamostatnění Čečenska uznáno, podařilo by se jistě časem a za pomoci OSN nastolit pořádek. Což nevidíte, jak dlouho to trvá i ve spořádanějších poměrech jinde? Co se týče USA, tak za udržení řekněme Portorika neobětovaly jediný život, zatímco Rusové zabili podobné procento obyvatel Čečenska jako nacistické Německo Rusů za tzv. Velké vlastenecké války. Výsledkem je ovšem nenávist a odpor. (Což Češi nespáchali atentát na zastupujícího říšského protektora z daleko slabších pohnutek?) Srovnejte cíle útoků čečenské gerily s cíly, které volí Palestinci. (Ruské úřady dluží svému lidu pravdu o útocích na činžovní domy). Palestincům je přitom nabízen stát na území více než 95 % původního. S Čečenci jednal naposled Lebeď a Jelcin. Víte něco o Kadirovovi a o Gantěmirovovi? Tito kolaboranti jsou zapleteni do zločinu nesrovnatelně se zvoleným prezidentem Maschadovem (srovnejte jehomezinárodní pozici s Arafatovou). Proto také kolaborují. Když jste napsal o rovných a rovnějších, tak jste to měl vztáhnout na ohledy EU (i republikánských USA) vůči Putinovu Rusku ve srovnání s jejich vztahem k Izraeli.
0/0
20.8.2002 14:03

vemeno

Re: Re: Re: Re: MI 26
stejně tak to říkám já: částečně souhlasím s poslední větou i dalšími v textu. Vše co jsem chtěl napsat bylo, že malý národ je sice, a teď to přeženu, ale jde mi o přirovnání, roven velkému v právu na život, prostor,zákonech před mezinárodním soudem a před bohem, jenže snad kromě poslední instance je to jenom teorie a zbožné přání. Tím jsem myslel ona dvě přirovnání o rovnosti a děláním téhož, respektive dvojím metrem užívaným od nepaměti. Obávám se, že to se nezmění. On totiž každý má svou pravdu a otázkou je, čí pravda je společensky přijatelnější, hlasitější, líbivější nebo podpořena větším množstvím peněz, nebo zbraní. Já chápu vpád Rusů do Afghanistánu v sedmdesátých letech, stejně jako Americkou invazi do Vietnamu. Jenže zároveň vím, že to byly invaze, které musí každý logicky odsoudit. A také je dost možné, určitě narážíte na spekulace, že obytné domy vyhodila do vzduchu ruská tajná policie, aby získala záminku k invazi. Ale byly to Čečenci, Basajev, předpokládám, kdo vtrhnul do Dagestánu. Nevěřím, že by jakákoliv státní organizace obětovala tolik civilistů kvůli jediné zámince, stejně tak bychom totiž mohli začít spekulovat o WTC a to jistě zní neskutečně. Ale myšlení a činy velmocí jsou prostě trošku v jiných dimenzích a někdy účel světí prostředky. Ale já mám pocit, že jsem nic neřekl a popsal jsem celou stránku. Je to složité, to je mi jasné a má to víc tváří. Bylo by to na dlouho...:)
 
0/0
20.8.2002 15:07

Ivo

Re: Re: Re: Re: Re: MI 26
Už jen stručně: Části Dagestánu skutečně obsadily oddíly Šamila Basajeva. Možná to měla být prevence ruského útoku, o němž bylo tou dobou již rozhodnuto, spíš však vnitropoliticky motivované vojenské vystoupení. V žádném případě jej neobhajuji. Podstatnější je, myslím, jiná věc: Mezi Rusko a USA nelze (při vší kritičnosti k USA) klást rovnítko. Není dneska 21. srpna?
0/0
21.8.2002 7:51

Kodyt

Re: Re: Re: Re: MI 26
"za poci OSN nastolit porade", mohl by mne nekdo sdelit kde OSN nastolilo poradek?
0/0
27.8.2002 2:18

fred

Re: Re: Re: Re: MI 26
Přesně tak! Nejhorší na tom je, že do čečny posílají 18 leté kluky někde ze Sibiře a používají Čečnu jako skladiště vysloužilé techniky (viz první utok na Groznij  kdy Rusáci přišli o všechnu nasazenou techniku!!! ).
0/0
27.8.2002 18:54

Kiki

Re: Re: Re: MI 26
Zajeď se podívat do Gruzie, Arménie a ostatních států bývalého sovětského impéria, které se marně snaží odtrnout se od "velkeho bratra" a jeho "pomoci". Pochopíš, že válka v Čečně je jen jedním z mnoha pokusů Ruska udržet si moc a především ropu a nerostné bohatství Kavkazu a Kaspickeho moře. Je mi líto obyčejných mladičkých ruských pěšáků, kteří jsou pouhými figurkami a snadnými terči, které Putin a spol. posílají v první linii udržení své "moci".Situace ale zdaleka není tak jednoduchá, jak se to v pohodlí České kotliny může zdát. S Ruskem si to žádná velmoc nechce rozházet - pochopitelně - Čečna je tak bohužel obětním beránkem na kterého se dívá celý svět.
0/0
20.8.2002 15:27

Martin

Re: MI 26
nebo zkus primo nejaky rusky vyhledavac:
a jeste lepsi odkaz: www.aeronautics.ru
0/0
20.8.2002 12:09

Petr

Re: MI 26
Mrkni na tohle: http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/mi-26.htm
0/0
20.8.2002 20:57

aha

...
akorat chce bejt zajimavej...
 
ale me by zajimalo --- protoze clanky o leteckych nehodach casto komentuje dost znalcu - aspon se tak nekteri tvari  --- neco o tom vrtulniku, vzdyt v tom letelo lidi jak v Boeingu od CSA  - to je mega vrtulnik
0/0
20.8.2002 3:08

Marek

Ano!!!
Bijte Rusky okupanty do hlavy!!!!
0/0
19.8.2002 19:52

LENKA

Re: Ano!!!
KDO SE MUZE DIVIT, JESTE DNESKA, TOMU, MARKU, ZE MAS NA NE STALE ZIZEN.
0/0
19.8.2002 21:28

LENKA

Re: Ano!!!
KDO SE MUZE DIVIT, JESTE DNESKA, TOMU, MARKU, ZE MAS NA NE STALE ZIZEN.
0/0
19.8.2002 21:28

Jitrka

Re: Ano!!!
Když nás okupovali, ty magore, tak jsi ještě nevěděl o světě. Kdo jsi že soudíš. Jedná se tady o životy lidí, ale dle tvého vyjadřování jsi asi v životě nikdy nepoznal, co je to přijít o své nejlepší kamarády, nebo členy rodiny. Příště až budeš chtít zase něco podobného vypotit, tak se zamysli. Bohužel nad sebou.
0/0
20.8.2002 9:22

iiii

Re: Re: Ano!!!
byli to vojaci - tak co ...
0/0
20.8.2002 13:52

JK

Re: Re: Ano!!!
Ty Rusove proste nedokazou pochopit, ze muzou existovat lidi, kteri nestoji o jejich zpusob zivota. Oni si myslej, ze jejich stredoveky zpusob fungovani spolecnosti je ten jedinej pravej a jejich poslanim je toto "nesporne dobro" rozsevat po celem okoli. Oni si doopravdy myslej, ze tim pomahaji civilizovat sve blizni v okolnich zemich (mluvim o obycejnych Rusech, generalita to samozrejme dela pro prachy). Zkuste Rusovi vysvetlit, ze se s jeho zebricekem hodnot neztotoznujete, protoze co je dobre pro jednoho, naprosto nemusi druhemu vyhovovat - vubec vas nepochopi. Takhle fungoval stredovek - husiti, krizacke valky atd. Ze hodnoty jsou vec relativni a vec osobniho nazoru je vydobytek zapadni civilizace. Ackoli je krasne byt spravedlivym bojovnikem za nadosobni hodnoty, ja davam prednost te zapadni relativite hodnot. Nejsou to tak vznosne city, ale taky to neni pomer 1:16 mrtvych vojaku ku zabitym civilistum, z toho tri deti jako v Cecne.
0/0
20.8.2002 15:41

xxx

Re: Re: Re: Ano!!!
Zato Cecenci to chapou az az ..
Jen proto vtrhli do Dagestanu, aby mohli tolerovat jejich zpusob zivota zblizka, ze jo ???
0/0
21.8.2002 15:43

bývaly rusky voják

Re: Ano!!!
Ták můžeš odjet do Čečenska a vyzkoušet si to tam . Asi tě rychle přejdou ty tvoje vtipy,(pokud to ovšem přežiješ ). Až se střetneš s příslušníkama od SPECNAZU,OMONu anebo COBRu tak budeš mluvit jinak .
0/0
21.8.2002 2:05

Mgr. Větrný Josef

Re: Re: Ano!!!
Kdesi na qoqaz.net se kdysi válela potupná poprava hrdinného příslušníka SPECNAZU. A ruské výsadkáře bych vzhledem k té odpudivé a zbabělé vraždě policisty na Muzeu vůbec nebral jako nějaký uctívaný vzor elitního vojáka. S pozdravem Mgr. Větrný Josef
0/0
26.8.2002 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.