Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvá dvojčata vezli rodiče v tašce

Švédka, která porodila minulý týden mrtvá dvojčata, se společně s manželem vrátila letecky do vlasti s těly novorozenců v příručním zavazadle. Oznámil to švédský list Aftonbladet. Rodičku a jejího manžela očekával na letišti ve Stockholmu lékařský tým, ale také policisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PC

Zlocinny socialisticky system...
Nevim, proc na ne cekala policie.... Tela byla dobre zabalena, tak z nich nekapalo nic na zem.... Nechapu, proc jim letecky personal nevyhradil nejake misto v mrazaku....
Tohle vsechno je dusledkem socialistickeho experimentu ve Skandinavskych zemich
0/0
9.8.2002 2:56

Filip

Nadpis
Taky vas ty nadpisy clanku na iDnes tak neskutecne serou? Pripada mi, ze se vsichni z redakce Super presunuli do iDnes. Je to bulvarni H*N*U*S! Pripomina mi to, jak jsem jednou naletel Blesku. Nadpis pres celou prvni stranu hlasal "Nehoda na dalnici D1 - 150 mrtvych". Tak jsem si ty noviny rychle koupil at teda zjistim co se stalo a ejhle - vyboural se tam kamion s ovcema nebo co a tech 150 mrtvych bylo ovci. Ne ze by mi zviratek nebylo lito, ale... No, moje blbost. Byl jsem mlady a blby... Ale iDnes uspesne smeruje na uroven Blesku.
0/0
8.8.2002 23:54

Nancy

Re: Nadpis
Blesk taky nemusím.... ovšem když si někdo koupí noviny, aby si početl o tom, jak se někde na silnici zmasakrovalo 150 lidí - ten tak může někoho soudit !!!
0/0
11.8.2002 3:02

GhorX

Re: Re: Nadpis
Nancy, Vám připadá nenormální zájem zjistit bližší informace o možném masakru ? Co takhle zakázat informace, čtení obecně a vzdělání pod trestem smrti ?
0/0
11.8.2002 12:20

Nancy

Re: Re: Re: Nadpis
GhorXi, nebuďte demagog. Tvrdím, že ten, kdo se nemůže dočkat, až si v novinách počte o smrti 150 lidí /kvůli tomu koupí jemu neznámé noviny/ může těžko nadávat na informace Blesku, Novy apod.  Nechápu proč z toho usuzujete, že bych pod pohrůžkou smrti nejradši zakázala čtení a vzdělávání.
 
 
0/0
11.8.2002 22:40

manka

socialistické zdravotnictví
Článek vytesejte do žulového bloku a omlaťte ho Špidlovi o hlavu ! Jeho bludné utkvělé představy o socialismu švédského typu budou mít právě takové konsekvence. Zdravotnictví má 3 pilíře / = zdarma - kvalitní - pro všechny/ , vždy však jsou splněny jen 2  z nich. NAZDAR ŠPIDLO !
0/0
8.8.2002 22:52

noname

Re: socialistické zdravotnictví
švédské zdravotnictví je jedno z nejlepších v Evropě, pokud se podíváš na zdravotnictví v USA nebo VB a přestaneš sledovat ty jejich seriály, pak zjistíš skutečnou pravdu - státní nemocnice vůbec nefungují, je tam nekvalifikovaný personál z třetích zemí a mnohdy ani neumí anglicky!!!! To jsou zkušenosti kamarádky, která tam žije 5 let s manželem. Oba pracují a přesto si nemohou zaplatit soukromou kliniku. Tak se pobuďte nebo se tam vystěhujte a zjistěte si skutečný stav věcí o kterých nic nevíte. Naše zdravotnictví a MHD také patři k světové špičce, vy se jen díváte na materiální zabezpečení, ale 80% je v lidech
0/0
9.8.2002 0:50

TR

Re: Re: socialistické zdravotnictví
Tak to ja na to zdravotnictvi v USA koukam z blizka uz 3 roky a za ceske bych ho nemenila, nejsem blazen. Co je na ceskem zdravotnictvi tak skveleho? Zjistete si skutecny stav veci nez neco placnete.
0/0
9.8.2002 22:52

Andrea

Re: Re: socialistické zdravotnictví
V USA ziji 5 let take a nemuzu si stezovat. Nikdy jsem se nesetkala s nikym, kdo by neumel anglicky, ba naopak personal casto mluvi i jinymi cizimi jazyky. Tak ze pane ci pani..........az vam znami zas budou neco "vykladat"......tak si to overte i jinde.........
0/0
10.8.2002 2:12

MICHAL

Re: socialistické zdravotnictví
kde zijes blbe ?
0/0
11.8.2002 13:20

Filip

Chudaci rodice...
...ted budou do smrti uvazovat, co se melo udelat jinak a jestli za to muzou... Hruza, ze se neco takoveho muze stat. Mimochodem, v Turku bydlim a pred par dny jsem tady u nemocnice videl vrtulnik svedske pobrezni hlidky a uvazoval jsem, co tady dela. Tak ted uz bohuzel vim... Chudaci lidi... :,-(
0/0
8.8.2002 19:53

Pozorovatel

I Dnes JSTE SVINE A HYENY
asi muj prispevek vymazete ale obludnost vaseho clanku nema obdoby! To vas ukaji ze o tomhle pisete - shanite senzaci??? Chcete si zvysit naklad? Hrabete se v soukromi lidi. Ti mladi manzele nebyli vrazi - to nikdo nema pred vami krkavci narok na ochranu soukromi - musite takove clanky prejimat. Jste stvury  horsi nez prostitutky co jsou nakazene syfilidou a jdou s dalsim klientem. Je mi z Vas na bliti .....
0/0
8.8.2002 19:20

Karel

Re: I Dnes JSTE SVINE A HYENY
Ty kretene,clanek poukazuje na svedsky system zdravotnictvi a na to jak brzy dopadneme i my!Clanek snad nejak poskodil rodice?Kdyz nechces vedet jak to ve svete chodi tak to necti a vrat se do dzungle Ty primitivni blbe!
0/0
8.8.2002 19:33

šárka

Re: Re: I Dnes JSTE SVINE A HYENY
Blb jsi ty,tohle se může stát všude.Znáš nějaký systém zdravotnictví,který fuguje dokonale?????Neznáš,protože neexistuje.Neznáš okolnosti toho případu,proto je článek pouze hyenismus,který o švédském zdravotnictví neříká nic.
0/0
8.8.2002 21:19

Karel

Re: Re: Re: I Dnes JSTE SVINE A HYENY
Zklidni hormony.Odpovidal jsem snad na Tvuj komentar?Az budes bydlet nekolik desetileti ve Svedsku tak zmenis nazor Ty Nano pitoma.Pokud nechces vedet co se deje ve svete tak se vrat do dzungle a necti noviny!To by se hodilo hodne lidem.Zakazat TV,noviny,radio.A jen poslouchat blaboly nasich vyvolenych!Ted tady budou volby,pokud Te to zajima.Uz predem vime kdo to vyhraje.Vis kde bylo Svedsko pred 30ti lety?A vis kde je diky Socanum dnes?V pr...Ale to budu slepicim tezko vysvetlovat.Vrat se do jeskyne!!!
0/0
11.8.2002 15:17

PC

Re: I Dnes JSTE SVINE A HYENY
Ono to brzo dopadne ve zdravotnictvi tak, ze kdyz si neprinesete do nemocnice svoji rakev, tak vas ani nezacnou lecit....
0/0
9.8.2002 2:59

David

Jurasku
Tady mas to socialisticky zdravotnictvi a tu svobodu. Svet neni tak cernobilej jak ho vidis, ze?
0/0
8.8.2002 19:18

yo

Re: Jurasku
ty jsi taky ignorant. socialisticky zdravotnictvi? A co takhle naprosto trzni amricky? Jak by se ti to libilo? ( Jestli nevis jak to tu v americe vypada se zdravotnictvim, tak si o tom nekde precti a on the ten debilismus prejde.
0/0
8.8.2002 22:26

Kar..

Re: Re: Jurasku
I can tell you exactely how it works here. If you don't have insurance (that could sometimes cost more than the salary of some Czech employees), well... you're pretty much screwed... I am a capitalist, BUT some things need to be taken care of by the government: Schools and Universities and Healthcare to name a few that are usually contested.
0/0
8.8.2002 22:57

PC

Re: Re: Re: Jurasku
Tak treba v New Jersey podle zakona te nesmi na pohotovosti odmitnout, i kdyz nemas pojisteni... Jsou tu ruzne pojistovaci programy pro chude lidi... Jsou tu take lidi, kteri vydelavaji slusne penize a mysli si, ze pojisteni nepotrebujou a pak samozrejme maji smulu.... Tak tu jsou verejne sbirky, kdyz nekdo potrebuje drahou operaci, obcas nemocnice provede operaci zadarmo jako reklamu.... Vsechno stoji penize, zdravi taky...Jestli si nekdo mysli, ze to je zadarmo, tak se myli..... a proc by to melo byt zadarmo???
0/0
9.8.2002 3:05

Sarka

Re: Re: Re: Re: Jurasku
To neni jen v New Jersey. Samozrejme nas US system ma daleko do idealniho, ba rekla bych do optimalniho, a jako kazdy jiny ma sve vyhody a nevyhody, ale predstavy nekterych domoCechu (nebo i tech "docasnych" kteri nemusi byt zrovna nejlepe orientovani) jsou veskrze mimo misu. Ja funguji v Californskem zdravotnictvi temer dvacet let. Neexistuje neposkytnout nekomu sluzbu  pokud jde o Emergency Service. Kdyz se mi na pohotovosti objevi nekdo, kdo nema pojisteni, neni naprosto predtsavitelne, jak ze zakona tak z hlediska profesni etiky, je vyhodit bez pomoci. Naopak, musi se jim poskytnout kriticka sluzba a teprve potom je poslat na dasli ostreni tam, kde se prijimaji lide bez pojisteni. Nekdy mne to stoji hodiny casu nez jim najdu spravnou naslednou peci, ale najit ji musim. Socializovane zdravotnictvi ma svoje prednosti, a take svoje nevyhody. Nejlepsi by bylo oba systemy skrizit - ovsem je nebezpeci, ze dite se narodi s horsimi vlastnosmi obou rodicu.
0/0
9.8.2002 5:07

koza

Re: Re: Re: Re: Re: Jurasku
NO VZDYT ONI SI TO PAK BUDOU LIDE SPLACET DO KONCE ZIVOTA.
0/0
9.8.2002 7:00

Sarka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jurasku
Mylite se. Nemajetni za zdravotnickou peci neplati, zadne splaceni do konce zivota se nekona. Vice reality a mene propagandy by nebylo na skodu. Kliniky pro nepojistene funguji na podklade "schopnosti platit", tedy vymeri, podle prijmu, primerenou "spoluucast"; zbytek plati obec, nebo spital, prijde na to. V podstate je jednodussi byt nemajetny a nepojisteni, nez "trochu majetny" a nedostatecne pojisteny. Clovek sam nese zodpovednost za to, jakou cestu si zvoli. Ale je naprosty vymysl, ze nemajetni tu stradaji bez lekarske pece, anebo ze "do konce zivota splaceji operaci". Rpzhodl-li se nekdo, kdo penize ma, se nepojistit, je to jeho risk, a pak samozrejme musi zaplatit to,  co ma a muze.
0/0
9.8.2002 7:46

PC

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jurasku
Je to dost otresne, co si nekteri lide mysli o "strasne" zdravotni peci v "dabelske" Americe :))))
Ale uznavam, ze i v USA jsou ve zdravotnictvi problemy (treba urizli zdravou nohu a pak museli uriznout i tu spatnou:) Ale to jsou jen "collateral damages" :)
Jinak se mnohym lidem muze jen o Americkem zdravotnictvi zdat ....
0/0
9.8.2002 8:24

Re: Re: Re: Re: Jurasku
Ne, nic není zadarmo, když vydělám peníze, velkou část odevzdám státu - tedy společnosti , ale když od společnosti tedy od státu jako jedinec COKOLI potřebuju tak to musím zaplatit - rádo by často jen symbolicky, ale ten symbolickej třeba úřední poplatek je obvykle daleko vyšší než náklady na to co pro mě stát za něj udělá (chci něco od úřadu vyjet z PC, zaměstnám někoho koho stejně platim z daní doslova na několik sekund a stejně tak asi opetřebuju hardware státní správy a vykešuju minimálně několik set Kč - obvykle navíc za něco co vůbec nechci ,ale musím to mít kvůli jinému úřadu - tomu se řiká vybírání výpalného ..... ), takže můj názor je, platím daně, platím pojištění a umím počítat takže chci od státu spoustu věcí "zadarmo" a zdravotnictví, školství a vzdělávání a zdraví vůbec jsou určitě mezi tím prvním co by měl hradit a alespoň částečně organizovat stát, protože jinak je uplně na hovno..... pardon.
0/0
9.8.2002 17:02

dss
Ne, nic není zadarmo, když vydělám peníze, velkou část odevzdám státu - tedy společnosti , ale když od společnosti tedy od státu jako jedinec COKOLI potřebuju tak to musím zaplatit - rádo by často jen symbolicky, ale ten symbolickej třeba úřední poplatek je obvykle daleko vyšší než náklady na to co pro mě stát za něj udělá (chci něco od úřadu vyjet z PC, zaměstnám někoho koho stejně platim z daní doslova na několik sekund a stejně tak asi opetřebuju hardware státní správy a vykešuju minimálně několik set Kč - obvykle navíc za něco co vůbec nechci ,ale musím to mít kvůli jinému úřadu - tomu se řiká vybírání výpalného ..... ), takže můj názor je, platím daně, platím pojištění a umím počítat takže chci od státu spoustu věcí "zadarmo" a zdravotnictví, školství a vzdělávání a zdraví vůbec jsou určitě mezi tím prvním co by měl hradit a alespoň částečně organizovat stát, protože jinak je uplně na hovno..... pardon.
0/0
9.8.2002 17:02

PC

Re: Re: Re: Jurasku
University, skoly ( i ty statni) jsou na dost slusne urovni...Nevim, o cem kecas, pane kapitalisto.... A jestli jako kapitalista platis kolem 38% dani, tak urcite vis, kam ty penize jdou.... Ale spravny kapitalista dane neplati :)) a pak chce, aby se o vse postaral stat z dani vykoristovaneho proletariatu :)))
0/0
9.8.2002 3:09

PC

Re: Re: Re: Jurasku
zdravotni pojisteni je normalne casti platu. Kdyz ale jses treba na volne noze, tak muzes platit pojisteni sam, treba $1200 mesicne za ctyry osoby, coz neni spatne...... A to, ze to je vice nez plat "nektery" ceskych zamestnancu neni vina americkeho zdravotnictvi.... Jestli jses kapitalista a chces to, cos napsal, tak vse, o cem tak snis, najdes ve Svedsku..... tak proc budujes kapitalismus v USA a ne ve Svedsku? Nechapu tvoji logiku ( vetsinou by mel kapitalistovy fungovat mozek velice dobre)....
0/0
9.8.2002 3:15

PC

Re: Re: Jurasku
V USA zdravotnictvi funguje, mohu si vybrat doktora a za navstevu platim maximalne $20.....
0/0
9.8.2002 3:01

koza

Re: Re: Re: Jurasku
a co treba operace?ockovani?nove zuby?porod? Pochybuji, ze to stoji $20
0/0
9.8.2002 7:05

PC

Re: Re: Re: Re: Jurasku
Zalezi na pojisteni....  Kdyz mam spatne pojisteni, tak si necham take vyoperovat nejaky zdravy organ a pouziju to jako "trade-in" :)
Ockovani nevim, nektere ockovani plati pojistovna, nektere ne.... Opravdu nevim. Se zubama to je horsi, muzu mit pojisteni...ale to ja nemam... Tak navsteva u zubare, podle prace, muze vyjit lehce vyjit na $1000.... Nektere zakroky u zubare se pocitaji jako lekarske zakroky a to plati zdravotni pojisteni....  O porodech nevim, ja v USA nerodil, ale kdyz vezmu, ze v chudych ctvrtich americky mest se rodi deti jako na bezicim pasu, tak asi to drahe neni.... Kdyz uz nejake to dite z te matky leze, tak prece ten porodnik nebude to dite strkat zpatky, dokud matka nezaplati....Tak nelidske zase to americke porodnictvi neni. A tech $20 to je "co-pay" (cast, kterou platim ja), zbytek plati pojistovna....
0/0
9.8.2002 8:33

TR

Re: Re: Re: Re: Jurasku
Mam pojisteni, ktere patri k prumeru. Ockovani nevim, vyuzila jsem jen proti chripce-zdarma, novorozenecke je bud plne hrazeno pojistovnou nebo s drobnym priplatkem, zuby jsou drahe, ale vetsinu beznych zakroku mi z pulky hradi pojistovna. Porod tam informace mam docela dobre. Kamaradka-dvojcata bez problemu, pojistovna jen za porod $15 000, ona $0, ja, zatim prenatalni pece po 4. mesici pojistovna celkem $1050, pokud jsem na nic nezapomnela, ja spoluucast pri navsteve lekare 3x$10. Porod vcetne komplikaci (cisarsky rez...) a pobyt v porodnici vcetne pece o dite do opusteni porodnice bude plne hrazeno moji pojistovnou. Je pravdou, ze pojisteni stoji vice nez jsem v CR vydelavala mesicne, ale tady pro celou rodinu tvori jen 1/15 nasich prijmu....
0/0
10.8.2002 0:15

koza

Re: Re: Re: Jurasku
a co treba operace?ockovani?nove zuby?porod? Pochybuji, ze to stoji $20
0/0
9.8.2002 7:05

koza

Re: Re: Re: Jurasku
a co treba operace?ockovani?nove zuby?porod? Pochybuji, ze to stoji $20
0/0
9.8.2002 7:06

koza

Re: Re: Re: Re: Jurasku
sorry za opakovani
0/0
9.8.2002 7:07

Andrea

Re: Re: Re: Jurasku
A kam chodis???? Muj doktor "bere $ 70-80 za navstevu. Za "dve petky" by to bylo v pohode :-)
0/0
10.8.2002 2:22

PC

Re: Re: Re: Re: Jurasku
Me nezajima, kolik bere doktor za navstevu. Me zajima, co platim ja, a to je $20
0/0
10.8.2002 2:55

Sarka

Re: Re: Re: Re: Jurasku
Andrea, to zalezi na tom, jake mate pojisteni. Moji pacienti nekdy plati $20, nekdy $15, nekdy $10, nekdy nic, podle toho jake si koupili pojisteni. Bez pojisteni by za hodinu navstevy na nasi klinice platili $145. Kazdy si musi zatracene dobre rozmyslet, do ceho leze, a hlavne cist i ten nejdrobnejsi tisk na pojistovaci smluve. Pojistovny jsou, jako vsude, na svete kvuli tomu aby vydelaly penize, ne aby je prodelaly, tem o Vase dobro nejde. Musite se za nej postavit sama, a to pred tim nez pojisteni koupite. Koupit mizerne pojisteni a pak nadavat je Vam k nicemu. Zdravotnici jsou tu aby lecili, a i kdyz je nas (US) system nedokonaly, stejne jako kazdy jiny system, proste neni pravda, ze by lide bez pojisteni tu zivorili ci umirali bez lekarske pece.
0/0
10.8.2002 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.