Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliony obyvatel USA trpí traumatem 11. září

Tragické události loňského 11. září se výrazně podepsaly na duševním zdraví velkého množství lidí. Miliony Američanů, kteří sledovali teroristické útoky v televizi, trpěly příznaky posttraumatické stresové poruchy, tvrdí v nejnovější studii američtí lékaři a vědci. Ještě mnohem více byli událostmi zasaženi ti, kteří byli přímými svědky útoků. Dosud však není jasné, jak se na zdraví lidí projeví zážitky z 11. září za několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nedy

Neni to nakažlivé!
Doufam že nedostanu podobný trauma.Už tak jsem narusen americkou hrdosti a zapominam na svou.Neni nejaka zbirka treba dolaru jeden mam.!
0/0
12.8.2002 8:52

madla

Válečná traumata
mají všichni, kteří něco podobného prožili. Proč MFD nepíše o traumatech obyčejných Afgánců, Iránců, Srbů, Vietnamců, Korejců a já nevím kde ještě padaly americké bomby od konce druhé světové. Já nezlehčuju, naopak chci říct že i Američani jsou lidi stejní jako my ostatní v tom zbytku světa, a bylo by dobře kdyby si to uvědomili i oni.
0/0
8.8.2002 16:41

z

Re: Válečná traumata
Oni to vedi, nedelej z nich magory. Ten clanek vysel tady a nikdo se nikoho neprosil ho prelozit do cestiny a ze MFD nepise o jinych to snad neni problem americke vlady.
0/0
8.8.2002 17:21

jurasek

Re: Re: Válečná traumata
spravne madlenko....srbsko americani neumi vyslovit, korea si mysli, ze je znacka nafukovaci matrace nebo termosky na polivku, takze jedine, co si pamatuji, je vietnam.......tam vymlatili 3 miliony vietnamcu, aby rec nestala, kdyz vsak sami prisli o 3 tisice, tak maji silena traumata...ja bych je take mel, kdybych mel za prezidenta takoveho vesnickeho idiota, ktery je znamy po celem svete jako tupe hovado s vlivnym otcimem...lol! lol! LOL!
0/0
12.8.2002 9:29

Ministr Zemetreseni

Re: Válečná traumata
Prestan blekotat a nejdriv si TY uvedom, ze "Americani" jsou docela stejni jako TY, MY a cela nase spolecnost. NEDAVEJ LIDI DO STEJENYHO PYTLE!!! A nedelej z nich magory. Kdyz se rozhlidnes kolem sebe, ted hned, tak uvidis lidi chytry blby, zradny, laskavy, nerozumny, zodpovedny, pracujici i lenosici . . . A to je v Cesku jen 10 mil. lidi. V USA je celkem vokolo 270 mil. Proc by to v USA melo bejt jiny??? TY si se ovsem z nejakyho trapnyho duvodu rozhodl(a), ze nikdy nic neprozili, ze sou vsichni stejni a ze nevedi vo co de?
0/0
8.8.2002 19:13

briza

Uz vidim ty filmy ....
... spravny hoch vyznavajici vsechny spravne americke hodnoty (kdysi) se pod vlivem dlouhodobeho traumatu promeni ve vrazdiciho maniaka a tak jedine jiny "true american hero" ho dokaze zastavit. Myslim, ze Bruce Wilis bude mit hodne prace.
0/0
8.8.2002 14:07

farářskej

žaloby
Uniká vám jedna důležitá věc - a to fakt, že někdy příští rok čekají všechny velký zpravodajský televizní stanice v USA opravdu obrovský výdaje. To až je začnou žalovat za způsobenou psychickou a emocionální újmu všichni tihle lidi, kteří tvrdí, že trpí, protože je nikdo neupozornil na to, že jim to může uškodit. Přespříští rok začnou nalepovat na televizní obrazovky nálepkovej ekvivalent proslulýho: "Kouření vážně poškozuje zdraví." Třeba ve znění: "Sledování emocionálně vypjatejch scén poškozuje váš rozum," nebo tak nějak. Že to je blbost? Precedent už tady máme (tabákový koncerny), tak jakýpak s tím fraky...
0/0
8.8.2002 10:35

koki

Re: žaloby
dik fararskej, koho mam zalovat ze pri pohledu na Bushe z buse se mi obraci zaludek?
0/0
8.8.2002 11:42

Pete75

To sou zase chvísty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zkuste se chvíli poslouchat! Vy zase děláte, jakoby v Americe žili mimozemšťani. Dyť tam žijou NORMÁLNÍ VOBYČEJNÝ LIDI jako tady. Maj rodiny, choděj do práce atd, atd. A že maj po 11. září strach? Vy se jim divíte? Jenom musim znova opakovat USA nerovná se G.W. BUSH!!!!! Na druhou stranu se koukněte, co vyváděj naši politici. Dovedete si představit, co by se dělo, kdyby ČR mělo moc USA?!
0/0
8.8.2002 9:50

Honza S.

Re: To sou zase chvísty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ale vzdyt se to da srovnat!!! Jen si vemte treba Zemana a Bushe. Oba dva jsou alkoholikove a dokonce Bush byl myslim jedno vysetrovan pro vytrnost v opilstvi. Myslim, ze reportaz o tom davali na BBC a pak jsem jeste o nem vydel dokument na Discovery Channel a Reality TV. Vsechny se shodovaly v tom, ze to byl dosti agresivni clovek a k okoli, ktere s nim nesouhlasilo se choval velmi arogantne az sproste (napr. jsou zname jeho vyroky na adresu pratel, kteri byli abstitenti, pri jedne svatbe, kam byl Bush pozvan - velmi sproste je urazel a to jiz dokonce byl prezident). V cem je rozdil? Zeman pije jak duha a chova se jak p..e a Bush jakbysmet. Rozdil je v tom, ze ten druhy ma v ruce miliony zivotu a hraje si s nima.
0/0
8.8.2002 9:56

BRK

Re: Re: To sou zase chvísty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No,hlavně že muslimové jsou abstinenti.Aspoň by měli být.Hitler taky nepil a dokonce ani nejedl maso.Jelcin chlastal ještě víc a měl i větší pravomoce a přežili jsme to.Stejně je Bush podle vás jen loutkou zbrojařů,naftařů a kdoví koho ještě,tak ho nechte občas vorazit...
0/0
8.8.2002 10:11

koki

Re: To sou zase chvísty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mozna te to prekvapi ale vobycejny rodiny zily i v Jugosce, Afghanistanu, Paname, Grenade mam pokracovat?
0/0
8.8.2002 11:38

Gulliver

spojenci
Někdo tady napsal, že jsme pro Ameriku spojenci. Pro ně jsme spojenci asi jako pro nosorožce je spojencem bezvýznamný ptáček vyzobávající mu z kůže brouky a možná ani to ne.
0/0
8.8.2002 9:41

Jirka Kroupa

Re: spojenci
To jsem byl ja a prave takovy spojenectvi jsme mel na mysli
0/0
8.8.2002 14:38

Jan

A já si myslel
že jsou dlouhodobým sledováním filmů domácí provenience propagujících hrůzy a násilí dostatečně trénováni. Zřejmě by to chtělo v tréninkovém procesu více přidat.
0/0
8.8.2002 9:36

Honza S.

A co desne hruzy, co pachaji americane? Ty nepusobi traumata?
Je mi nesmirne lito, tech lidi, co zemreli ve WTC, ale to, ze se chudackove americanci zabyvajim tim, jake maji z toho traumata, jak jim sledovani televize ublizilo a jak se chudackove stresovali pri zrani hamburgeru a divani se na TV.
Co treba tento pribeh lidi z Afganistanu...
co zpusobili americane? A proc Americane prosadili v OSN, aby se kontrolni zprava nezverejnila (prestoze prave americane vzdy chteji, aby jejich protivnici kazdou zpravu vydali verejne) a predala se jen USA a vlade Afganistanu (s tim, ze Afganistan o ni musi pomlcet)? Podle me za vlady Bushe ztratila Amerika velmi mnoho z toho, co si na svobode a rovnopravnosti vydobyla za poslednich 100 let. Podle me on je svym jednanim podobny lidem jako Stalin, protoze jedna nacionalisticky a populisticky a to s tim, ze vyuziva k tomu utrpeni lidi z jinych zemi. Proc asi ted ta valka? Klesaji preference, udelame valku...preference stoupnou a bude zase pohoda. Pak se bude rikat...Aaaaano, za Bushe se bojovalo s teroristy a pak jeste jsme porazili Husajna. Tohle uz ani neni valka za ropu, ale tohle je PR valka.
0/0
8.8.2002 9:22

BRK

Re: A co desne hruzy, co pachaji americane? Ty nepusobi traumata?
Jó Stalin,to byl populista a nacionalista (nejspíš gruzínský)jedna báseň..Vidím,že nepamatujete nejspíš ani Gustáva...To,že došlo k omylu při postřelování svatebčanů je tragedie,ale posílat za to hned celý stát do pekel...O kolik obětí by bylo víc,kdyby se Talibán otloukal se Severní aliancí dalších 10-15 let, o obětech náboženské perzekuce nemluvě.
0/0
8.8.2002 9:35

Honza S.

Re: Re: A co desne hruzy, co pachaji americane? Ty nepusobi traumata?
Prave, ze jsem to zazil velmi dobre a musim rici, ze ty projevy jsou uplne stejny. Izolovanost, zakony plati jinak pro jine a nejsou platne pro vsechny (viz. to, ze si Americane prosadili v NATO, ze jejich vojaci nesmi byt souzeni a trestne stihani mezinarodnim soudem, ale pouze americkym soudem) atd. Jen malicko otevrete oci a uvidite druhy Sovetsky svaz. I v SSSR bylo hodne slusnych a fajn lidi, ale cely system byl nicivy. Totez plati o USA. Urcite je tam mnoho slusnych lidi (dokonce se proti Bushovi i stavi - viz mnoho ruznych webu vcetne hodne prestiznich, kteri se ptaji, jestli nahodu Orwel nepsal spis o roce 2002 nez o roce 84). To ale nemeni nic na tom, ze Bush je nebezpecny a rozdil meni nim a teroristy je ten, ze teroriste nejednaji s posvecenim senatu. Jinak ten clovek ma odpovednost za tolik zivotu, az je to neuveritelne. A to vsechno jen pro moc.
0/0
8.8.2002 9:51

Jirka Kroupa

Re: A co desne hruzy, co pachaji americane? Ty nepusobi traumata?
To jsi vystih presne. Taky myslim, ze pan Bush ma diktatorsky choutky. Tomu jde o moc a je ochotnej jit pres mrtvoly. Vubec bych se nedivil kdyby se jendnou ukazalo, ze v pozadi utoku 11/9 byl boj o moc.
0/0
8.8.2002 9:38

Dan(1)

Re: A co
P útocích na USA jsem se díval na webcam na autobusovou zastávku v NY. Lidé se každou chvíli dívali směrem vzhůru. To je o lidech, ne o politice. Že i toto téma dokáže sprostý idiot zneužít ke kritice všeho amerického, mě už nemůže překvapit.
0/0
8.8.2002 19:31

Pavel

V konzumní společnosti,jaká je v USA,psycholog dostává zaplaceno(a to hodně)i za nesmysly,protože je psycholog a "psycholog má přeci vždycky pravdu,vždyť tak dlouho studoval:-)"....mám vlastní zkušenost s jedním americkým psychologem a musím konstatovat,že je to kokot.
0/0
8.8.2002 9:20

0/0
8.8.2002 9:00

universal

trauma
Ja trpim traumatem uzkostlivosti od doby, co jsou zname vysledky Voleb 2002
0/0
8.8.2002 8:39

armin

Mne zas zpusobuje trauma americke "ministerstvo propagandy".
Zajimalo by me, zda take Americane trpi posttraumatickou stresovou poruchou po shlednuti zaberu hladovejicich deti v Africe. Asi ne - takove "osklive" veci prece CNN neukazuje...
0/0
8.8.2002 8:38

Jirka Kroupa

Re: Mne zas zpusobuje trauma americke
Naprostej souhlas. Kdyz probihala odplata v Afganistanu, sledoval jsem to dost v evropsky BBC. Byly tam pomerne objektivni reportaze z uprchlickych taboru. Vcetne zaberu se stanu plneho umirajicich deti. Kdyz reportaz skoncila, komentator ve studiu rekl, ze tato reportaz je zakazana v USA, prave kvuli tem detem. Zda, se ze autocenzura funguje bezvadne. Boji se, ze by pak pan Bush nemel 90% podporu pri bombardovani
0/0
8.8.2002 9:19

BRK

Re: Re: Mne zas zpusobuje trauma americke
Co mají hladovějící uprchlíci společného s bombardováním? Vžyť uprchli kvůli občanské válce.Po porážce Talibanu se naopak začali vracet do Afgánistánu.
0/0
8.8.2002 9:43

Jirka Kroupa

Re: Re: Re: Mne zas zpusobuje trauma americke
Pokud vim, tak drtiva vetsina uprchla az po padu WTC. Predtim byly nejake uprchlicke tabory, hlavne podel pakistanskych hranic, nehrozilo tam vsak prelidneni. To co zpusobili USA byla katastrofa -tech lidi tam bylo najednou 20-40krat vic!
Kazdopadne, 'Nekonecna spravedlnost' stala zivot nekolikanasobne vice civilistu nez utoky 11/9. -docela bych pral tem, kdo jsou za ni zodpovedni, aby dopadli stejne jako deti v te reportazi.
0/0
8.8.2002 14:57

ppp

Re: Re: Mne zas zpusobuje trauma americke
To neni jedina vec, tykajici se utoku, co je tam zakazana. Bohuzel si nepamatuju jmeno, ale jeden francouzkej spisovatel si dal praci, ze sbiral dukazy o podivnostech ohledne utoku na WTC a Pentakgon a napsal o tom knihu. Kniha se stala bestsellerem v Evrope ale v USA je zakazana. Proc asi? neboji se nekdo, ze by se mohlo provalit neco nekalyho?
0/0
8.8.2002 15:06

DiscoStu

souhlas
Souhlasím s tím, co bylo napsáno níže - amíci jsou závislí na psycholozích i za naprostého klidu, jsou to velké děti, které nejsou zvyklé na nic jiného než rozmazlování
0/0
8.8.2002 8:37

Walker J.

Život není film.
Najednou, když vidí katastrofu ve skutečnosti a nejenom v přiblblých filmech, tak mají traumata. Podle mě v Americe ta traumata měli lidé již daleko dříve. Měli by si uvědomit, že na světě není jenom Amerika, ale i jiné státy s daleko vetšími problémy.
0/0
8.8.2002 8:31

tibo

Re: Život není film.
problem je v tom, ze vetsina ani nevi co to Amerika je, nevidi ani za konec svyho mesta, ale oni sou k tomu tak vychovavani. Napr. verecni zpravy jsou 95% z jejich mesta, nic se tady clovek nedovi...
0/0
8.8.2002 18:21

tibo

Re: Život není film.
oni jsou proste jedno velky stado, ktery dela to co jim rekne TV nebo reklamy, to byste neverily co ty lidi sou schopny koupit, samozrejme s patricnou reklamou, tomu rikam trh :o)
0/0
8.8.2002 18:22

Adventisté 7 dne

YES
Přesně tak ! Zdegenerovaní amíci, s houfama psychologů a psychiatrů za prdelí a vyžraní od Coly , Hamburgerů a Pop Cornu najednou jsou " OUT ".  Ovšem když mastějí nevinné lidi v bývalé Jugoslávii či jinde tak je to omyl. Je zajímavé, že když nejenom český občan cestuje do USA, je lustrován jako špion či 007 agent, ale oni k nám cestují bez poplatků bez víz atd. takže stejnou měrou bych jim zatrhnul TIPEC a hlavně ať proboha neřeší naši cikánskou otázku v oblasti rasismu či migraci a azyl u nás v ČR. USA k sobě nepustí nikoho, bez pardonu dají razítko nežádoucí, tak ať se neserou do nás a starají se o svoje černochy, portorikánce atd. Líbí se mě Austrálie, když odmítla celou loď s uprchlíky. prostě chrání svoje lidské zájmy. Jenom my si necháme kecat do všeho, hlavně nenažranaáááá Amerika nám chce poroučet. Ať jde celé USA do hajzlu a stará se o sebe  a svoje problémy, ať si žerou skopové na marmeládě, dávají si do piva led a pijou si svoji hnusnou kafe a svoje stupidní filmy ať posílají třebas Castrovi na KUBU ! USA go home ! Ostatní národy kde se zabíjí a vraždí, tak to je pro nicka, jak správně tady kdosi psal.
Ahoj.
0/0
8.8.2002 8:27

Jirka Kroupa

Re: YES
To jak jim lezem do zadku me taky stve. Na jednu stranu nas povazujou za spojence z NATO a na druhy strane delaji problemy s vizama. Ja bych se k nim choval uplne stejne. Zda se, ze jsme spojenci jen kdyz z toho pro ne plyne nejakej uzitek. Jinak, poucovani o lidskych pravech od nich beru s usmevem. Pouceni o lidskych pravech od naroda, ktery bez pardonu temer vyvrazdil puvodni obyvatelstvo a s chuti valci po celem svete... Myslim, ze nam muzou dat tak akorat Colu, McDonald a filmy, ktere podnecuji nasili v detech :-(
0/0
8.8.2002 9:31

Jana

A co ti ostatní ?
Jakákoliv forma terorismu je nepřípustná !!! Ano miliony lidí v USA trpí traumatem, protože jsou zhýčkaní bezstarostným životem v míru, přežraní hamburgry a zlenivělí od sledování televize. A co ti ostatní miliony lidí po celém světě, ti netrpí traumaty? Asi ne, protože na to nemají čas. Boj o přežití je zaměstnává  dostatečně!!! 
0/0
8.8.2002 7:44

Hanysek

A co Israel? Co Sudan? Co Filipiny? Co Timor? Co Indonesie?
Nasleduje Argentina s mohamedanskym obyvatelstvem, za nimi jde Italie, Spanelsko, Francie, Holansko, Anglie, Svedsko, nehlede na rozmlacenou Jugoslavii. A porad je to malo varovne. Svetove obchodni centrum je jen cast tohoto menu. V mohamedanskych zemi se vsak tento druh pristehovalectvi nepestuje, tam jde o kejhak, nebo nemam pravdu?
0/0
8.8.2002 6:17

BRK

Re: A co Israel? Co Sudan? Co Filipiny? Co Timor? Co Indonesie?
Mohl by jste prosím upřesnit počet mohamedánů v těchto zemích, hlavně v Argentině? Také jsem se divil,že prezident Menem byl Arab.
0/0
8.8.2002 10:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.