Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda: bohatším peníze, chudým sliby

Program, s nímž jde vláda žádat o důvěru poslanců, myslí na každého, ale ne na všechny stejně. Bohatší občané dostanou od Špidlovy vlády více peněz než ti chudší. Pro méně majetné jsou ve vládním programu určeny zejména velké sliby. Priority Špidlova týmu jsou očekávané: vstup do EU, bezpečnost, sociální stát, podpora podnikání a boj s korupcí. V detailech se však skrývají některá překvapení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Arnošt Kavka

AŤ ŽIJE KSČM.
0/0
10.8.2002 7:37

Arnošt Kavka

Re: AŤ ŽIJE KSČM.
0/0
10.8.2002 7:39

Arnošt KavkaAnna Boubelka

Re: AŤ ŽIJE KSČM.
A proč ne, když bejvalo lepší. Dneska to je samý bordel a korupce.
0/0
10.8.2002 7:43

Ministr Zemetreseni

Ja Vam vsem slibuju, ze se budete mit dobre!!!
Dejte mi svoje penize (spon se vo ne nemusite bat), Ja je "prerozdelim", na Vas se vyseru, Ja zbohatnu. Co je Vase, to je moje!!! Co je moje, to Vam muze bejt u prdele!!!
0/0
6.8.2002 18:14

kapitán Turgeněv :-)))

obava
Je mi 20. Podle toho jak to půjde dál a jestli se budou nadále prohlubovat naše deficity a následně naše zadlužení tak až to všem pořádně dojde tak mně bude 30 a budu muset za jejich blbost platit neskutečný daně, protože v opačném případě dopadneme jako Argentina ne-li hůř. Podívejte se na naši zemi před cca pěti lety, odrazili jsme se ode dna a stoupali nahoru, ne strmě, ale opatrně. Dluhy se dělat musí to chápu, ale nesouhlasím naprosto s tím, že nynější vláda bude pokračovat v násobení zadlužení, které bylo před x lety. Kam až to necháme dojít??? Nemluvím do větru, vím o čem mluvím. Musíme si přiznat, že jsou to dluhy každého z nás, že to budou dluhy našich dětí, zvolili jsme vládu, ta jedná za nás ve všech oblastech. Každý, kdo umí počítat si lehce spočítá jaké má naše zemička zadlužení a lehce si rozpočítá kolik to vyjde na každého z nás, kolik vlastně dluží a mě tohle šíleně mrzí a štve. Ještě jsem nedostudoval a už jsem zadluženej až po uši .....
0/0
6.8.2002 18:07

Janča

Vládní sliby
Vsechno se dá podat tak či onak. Kdyby to nebylo na stránkách MF Dnes tak bych to brala s obavou. Bylo by dobře si o tom přečíst někde jinde a s jiným komentářem.
0/0
6.8.2002 13:58

Bubák1

To je asi trochu mimo mísu.
Lidé zakládají rodiny nebo by aspoň měli, někdy kolem 25 roku. Kolik z nich je v tu dobu opravdu bohatých posuďte sami. Těžko bude dostávat přídavky na děi 40, 50 letý manažer.
0/0
6.8.2002 13:44

Petr z Mnichova

Vlada
"... Kazdy narod ma vladu jakou si zaslouzi..."
Alber Einstein
PS: V saouhlasu s jednim prispevkem v diskusi, musim poznamenat, ze typicky ceska vlastnost - ja nic, ja muzikant, se zacina projevovat...
0/0
6.8.2002 12:38

luban

rozpaky
To vládní prohlášení je moc hezká pohádka. Krásně líbivá je o podpoře mladých rodin. Jsem zvědav, zda-li se alespoň něco z toho naplní. Je to natolik všechno jednoduché, až mám strach, že snadno zneužitelné buď pro totální flákače, nemakačenky a sociály nebo pro zbohatlíky. Jsme mladá rodina, příjmy nemáme špatné, jelikož zatím oba pracujeme a snažíme se zbytečně neutrácet. Na úvěr ze stavebního spoření jsme si koupili zdevastovaný byt, který jsme komplet rekonstruovali. Investic až nad hlavu. Čekáme narození prvního dítěte. Měsíčně musíme zaplatit za provoz bytu a úvěr 6200,- kč.Až manželka bude na mateřské, budeme muset vystačit s jedním příjmem a bude to těžké. Nechci si stěžovat, protože to budeme muset zvládnout a věřím že to zvládneme, protože nechceme spoléhat na sliby vládních tajtrlíků. Ale myslím si, že mladí lidé, kteří mají snahu se postavit na vlastní nohy, mají chuť žít jako rodina a pořádně vychovávat své děti, by měli být státem podpořeni v jejich úsilí.Zatím zde podporujeme jen flákače, nemakačenky a dotujeme zbohatlé zloděje. Kolik jich denně vidím před naším barákem vysedávat v putice a jsou to pořád ti samí ksichti.Z nich je 90% neplatičů a není boha (i když zákony jsou) jak je klepnout přes prsty. Takoví jsou častými hosty sociálky a takové my dotujeme a ještě jim radíme jak to zase pěkně ošulit.
0/0
6.8.2002 11:07

Honzik

volebni program versus programove prohlaseni
tak a ted si porovnejte volebni program s programovym prohlaseni vlady, schvalne, kolik tam najdete shodnych bodu, moc jich asi nebude. takze sme zustali opet jen u slibu a to je vse. Jeste jedno srovnani, na ktere si pockame 4 roky: volebni program x programove prohlaseni vlady x realita. Myslim, ze budeme mit v ruce 3 uplne rozdilne dokumenty a hromadu nesplnenych slibu...
0/0
6.8.2002 10:32

pevl

Re: volebni program versus programove prohlaseni
Z Vaší první věty vyplývá, že ani Vy jste si porovnání ke kterému čtenáře vyzýváte neudělal. Jste jeden z těch breptů pro které je vše co nevyhovuje právě jím špatné. Mohl by jste mi říci kdy ony 3 dokumenty o kterých dále píšete si byly hodně podobny? To se nedařilo ani komunistickým pětiletkám a že KSČ uměla pěkně lhát.
0/0
6.8.2002 11:48

Re: volebni program versus programove prohlaseni
TAK PROČ JSTE SI TAKOVOU VLÁDU ZVOLILI???
0/0
6.8.2002 13:26

Štetináč

Zmatek
Tentokrát je článek MF pěkný zmetek. Plošné přídavky: souč.stav je na jedno dítě měsíčně max. okolo 300 Kč. To si ti "bohatí" namastí kapsy co? Kolik se ale ušetří za úřadovny,úředníky a formuláře na adresné vyplácení ? Společné zdanění je dobrá věc. Pomůže třeba tam, kde muž pracuje a žena se stará o děti doma. Může je lépe vychovávat a šetří i státu za školky, náklady na zdravotnictví (nemocnost dětí ve školkách ...) apod. A tak dále.
0/0
6.8.2002 9:38

Daňový soumar

Re: Zmatek
Za formulář se ušetří cca 50 haléřů a za úředníky vůbec nic, protože jsem ještě neviděl propuštěnýho úředníka...
0/0
6.8.2002 10:25

Jirka

Anketa
Zarazi me jedna vec. Programove prohlaseni teto vlady by NEpodporilo 220 lidi ku 87 (Utery, 9:00), ale V. Spidla s timto programem VYHRAL volby.
Takze je to porad stejne, v televizi se divame jen na dokumenty na CT2 (proc ma NOVA takovou sledovanost se take divime), V. Spidlu volime, ale nepodporujeme, .... ......
Vzhledem k tomu, ze casto procitam diskuze na iDNES, tak si nemyslim, ze by tento anktetni pomer byl zpusoben tim, ze iDNES ctou jen privrzenci pravice.
Kdyz uz jste Spidlu volili, tak se za to aspn ted nestydte!!!!
PS: ja ho nevolil
0/0
6.8.2002 9:07

Balabán

Re: Anketa
Já ho taky nevolil. Myslím si, že ho z větší části volili lidé co nemají přístup na net. Vycházím z povolební statistiky, že socani vyhráli s největším rozdílem v oblasti Severních Čech a Severní Moravy, kde je nejnižší připojení domácností na net a nejvyšší nezaměstnanost (tj. nemožnost připojení v práci), dále prohra ve městech nad 80 tis. obyvytel (kde je rovněž nejvyšší připojení na net), nedokážu posoudit vliv úřednictva (u kterého ČSSD jasně vyhrála) a možnost vstupu na internet.
0/0
6.8.2002 9:46

pevl

Re: Re: Anketa
Milý Balabáne myslím že myslíte špatně. Copak si myslíte že lidé pro to aby se rozhodli podle svého rozumu potřebují internet. Copak si myslíte že lidé jsou opravdu tak hloupí že strašení ODS socializmem a bláboly typu Klaus=národ neprokoukli. A teď to konečně uvidíte. Pro komunisty byla vždy úhlavním nepřítelem sociální demokracie a těžte se na to jak se KSČM a ODS sčuchnou budou hlasovat ruku v ruce proti všemu i tomu na první pokled dobrému s čím tato vláda příjde. Je to smutné, ale tato opozice nedovede přiznat porážku a bude dělat vše pro to, aby národ se měl špatně protože pro obě opoziční partaje platí "Čím hůř, tím líp" a tento národ bude žít dalších 40 let ve srabu, protože i po vstupu do unie nám pečení holubi do huby létat nebudou.
0/0
6.8.2002 12:06

GOGO

Re: Re: Re: Anketa
Co to je za kvák? KSČ právě s podporou SOCDEM vyhrála po válce volby a hlavně převzala moc.
0/0
6.8.2002 13:52

Balabán

Re: Re: Re: Anketa
Vůbec nechci říci, že jsou lidé chytří nebo hloupí, a že k tomu potřebují internet.Chtěl jsem vysvětlit rozpor proč podpora sociální demokracie je v interntových anketách značně rozlišná od faktických výsledků voleb. Jiné vysvětlení mě nenapadá. Pochybuji, že se názory od voleb změnily.
0/0
6.8.2002 15:16

Koudelka

Odvolavam co jsem odvolal a slibuju co jsem slibil. Vas Vladimir Ilijic Spidla s vladnim kabinetem
0/0
6.8.2002 9:05

pevl

Re: Odvolavam co jsem odvolal a slibuju co jsem slibil. Vas Vladimir Ilijic Spidla s vladnim kabinetem
S tím Vladimír Iljič Špidla vážený pane prokazujete pouze svojí ubohost. Koho by jste chtěl mít u moci když volby dopadly jak dopadly, co jste udělal pro to aby ČSSD ve volbách nezvítězila. Jak vidíte ani na ty 15% daně tento národ nepřistoupil a ODS nenechal vyhrát protože chce mít alespoň troch jistoty ve zdravotnictví, školství, sociálním zajištění údržbě silnic atd.
0/0
6.8.2002 12:18

Koudelka

Re: Re: Odvolavam co jsem odvolal a slibuju co jsem slibil. Vas Vladimir Ilijic Spidla s vladnim kabinetem
Takovou jistotu si pane strcte za klobouk. To bude jistota na dluh, ktery budou splacet nase deti a my do konce zivota. Bude se platit za to, ze jsme si par let zili nad pomery. A s kvalitou tech jistot je to take cim dal tim vic pochybny. Socani uz jednou slibovali posporu vzdelani a skolstvi, ale za jejich vlady vydaje na skolstvi a vzdelani vuci HDP neustale klesaly!!!!!!!!!!!!!!!!! Nejrozumejsi investice pro zemi, ktera nema zadne suroviny a nemuze stavet na prudukci "materialu", ale tady se to radeji narve v socialnich davakach nejperspektivnejsim volicum CSSD. To same plati pro udrzbu komunikaci (nezahrnuje to stavbu novych, ma na mysli pouze naklady na udrzbu stavajicich). Chapu, ze cast dluhu jsou ztraty zpusobene Klausovym panovanim a jeho presvedcenim, ze "spinave penize mu nesmrdi". Ale to je pouze tretina planovaneho dluhu do roku 2006.
0/0
6.8.2002 13:38

matěj

Komunistům zdar !!
Dnes to rozhodneme !!
0/0
6.8.2002 8:52

Johan

JAKEŠ NA HRAD!!!
Tak Spidla se vam nelibi???!!!! Jakese na vas, bando nevdecna!!!! 
                              
0/0
6.8.2002 8:31

johoho

to sme to vyhrali
Hospodarstvi se trochu vylepsilo bez (nebo navzdory?) jejich zasahum a z toho si delaji obrovske zasluhy. Vsichni nadavaji na Klause. Ten aspon nerozdava z pujceneho. A mezi vsemi se najdou zlodeji, kort kdyz dostanou prilezitost.
0/0
6.8.2002 7:34

pevl

Re: to sme to vyhrali
Tak pan Klaus podle Vás nerozdával z půjčeného. Byly snad jeho ty desítky podniků které jeho úředníci v privatizaci dali pánům Soudkům, Stehlíkům, Marouškům a nevím už jak se všichni ti dobrodruzi jmenovali? Nerozdával snad z půjčeného když razil heslo že privatizaci nelze zdržovat čekáním na zákony? Nerozdával snad z půjčeného když si na sraz s ODS pozval na Žofín shora jmenované kapitány našeho průmyslu a mnoho dalších a bez ohledu na to zda se jednalo o t.zv. soukromé podniky (páni podnikatelé si na ně půjčili ale ručili pouze právě tím podnikem), akciovky se 100%úcastí státu nebo ještě státní podniky si od nich pro ODS nechal zaplatit vstupné 200tis.Kč - chyba v tomto případě nerozdával, ale co hůř bral!! Ten závěr Vašeho příspěvku je bohužel pravdivý.
0/0
6.8.2002 12:42

Doutnak

Re: Re: to sme to vyhrali
A to je co tohle? Tim jako chcete rict ze ted uz teda muzeme smele prozrat na dluh cokoliv?
0/0
6.8.2002 14:46

SumiciTrava

Re: Re: Re: to sme to vyhrali
Doutnak ma pravdu!!! Pevl tady kvaka socialni zvratky!!!
0/0
6.8.2002 17:42

Špidloň

Argentina II
Zdravím novou vládu a její socialistický kapitalismus. Pan premiér by se měl více zajímat o dění ve světě a zjistit si jaké důvody vedly ke státnímu bankrotu v Argentině.
 
0/0
6.8.2002 7:32

Věra

Re: Argentina II
BRAVO!!!!
0/0
6.8.2002 9:55

pevl

Re: Argentina II
Některé z důvodů bankrotu v Argentině je přeci známy. Na př. stoprocentní vázání argentinské ekonomiky na americký dolar, divoká privatizace státních podniků.
0/0
6.8.2002 12:48

Doutnak

Re: Re: Argentina II
To jsou jenom 'drobnosti'... Rozhodujici samozrejme bylo to ze sve dluhy nebyli schopni zaplatit. Budeme na tom po Spidlovi podobne, az nam polezou jenom kazdorocni uroky nekam ke 100 miliardam rocne..
0/0
6.8.2002 14:49

Hala

Huraaa!!!
To se ale Cikani ted budou mnozit.50 litru za jednoho cikorku!!!
0/0
6.8.2002 2:30

cosmo

Re: Huraaa!!!
skoda ze cikosi umej udelat 10 malejch cigosu do roka
0/0
6.8.2002 2:41

Pepak

Re: Re: Huraaa!!!
Bylo by dobré podmínit vyplacení těch 50.000,- odpracováním 10-ti let v pracovním procesu - takže by je každé dítě dostalo tak ve 30, cigáni NIKDY :-)
0/0
6.8.2002 8:44

Věra

Re: Huraaa!!!
To máš pravdu. 50.000 Kč za novorozeně, no to si piš, to bude geometrická řada...
0/0
6.8.2002 9:56

Zděnda Ketiv@msn.com

no teda!
0/0
6.8.2002 0:55

Honza

Ahoj Nováci
Možná by některým diskutérům prospělo se koukat méně na TV Nova a zalistovat si odborným tiskem jako jsou HN nebo Ekonom. Kecům o Argentině může věřit jen vůl, který nezvládá základní počty (% zadlužení vůči GDP je v ČR 22%, např. Belgie je na 103% - je Belgie na tom stejně jako Argentina?) V navrhovaném rozpočtu jde 103 mld. na úhradu ztrát KA, ten dluh už tady je, ne? A pokud si vzpomínám tak vznikl v době budování "trhu bez přívlastků", kdy si polostátní podniky půjčovali od státních bank a "komunističtí tlusťoši" si hráli na businessmany. Doporučuji vám přečíst si například "Průvodce krajinou priorit pro Českou republiku" od CESES UK, bude vám běhat mráz po zádech z úplně jiných věcí než je deficit státních financí. Špidla není žádnej lumen, ale neni to ani sociální inženýr ani gangster a to je dobře.
0/0
6.8.2002 0:42

Dlouhy

Re: Ahoj Nováci
Hochu Ty jsi ale vuuuul!!!
0/0
6.8.2002 2:22

VlK

Re: Re: Ahoj Nováci
Ne - bohužel není...
0/0
6.8.2002 7:14

Re: Re: Ahoj Nováci
Vůl jako Špidla
0/0
6.8.2002 13:38

Vaclav Hanus

Re: Ahoj Nováci - zaza se pta
Mily Honza,.... .."Průvodce krajinou priorit pro Českou republiku" ....kdyz uz to doporucujes precist, mohl bys alespon uvest kde se to da sehnat. Nejakej link na to, nebo tak. A co je to CESES UK? UK znamena United Kingdom a nebo universita Karlova? (legracky...nic ve zlem)
0/0
6.8.2002 8:18

R.E.C.

Re: Ahoj Nováci
Souhlas. Jenom bych doplnil, že i veřejné rozpočty se v té době dostávaly do ztrát především díky tzv. "vyrovnaným" státním rozpočtům pana V.K., protože obce si musely půjčovat peníze za vysoké úroky, místo aby je dostaly ze schodkového rozpočtu. A když náhodou Klaus zjistil, že jeho "vyrovnaný" rozpočet jde do mínusu, tak zavedl oblíbené BALÍČKY a škrtnul samozřejmě investice. Ještě bych chtěl připomenout autorovi článku, že si plete pojmy sociální a socialistický. Asi by neškodilo, kdyby si o tom něco přečetl.
0/0
6.8.2002 8:19

Balabán

Re: Re: Ahoj Nováci
Další ekonomický (socialistický) pohled. Stát si má hlídat svoje finance a obce svoje. Pokud by měl stát dávat peníze ze schodků obcím, tak je lepší, aby obce neměli vůbec svůj rozpočet a byli napojeni na státní. Půjčky obcí byly komerční a kryté obecním majetkem, při neplacení komeční banky realizovaly zástavy a tím se dluh smazal a není zde co hovořit o schodku veřejného rozpočtu. Btw. balíčky byly vydány pod hrozbou demise Lidovců a byl to jejich nápad. 
0/0
6.8.2002 9:33

R.E.C.

Re: Re: Re: Ahoj Nováci
O komunální politice toho víte hodně málo.
0/0
6.8.2002 15:45

Balabán

Re: Ahoj Nováci
Belgie je dobrý příklad, nedopadne jako Argentina, protože státní dluhopisy jsou spláceny díky dobré daňové disciplíně a vydáváním nových a Belgie je součástí jednotného měnového systému. V 80 létech, kdy nastala akcelerace dluhu, Belgie vysokými výdaji nezískala žádné výhody oproti srovnatelným zemím (např. Dánsko nebo Holandsko) naopak v současné podstatná část daňových výběrů jde na splácení dluhů. Argentina se dostala do problémů, kdy splatné dluhopisy chtěla nahradit vydáním nových, ale díky špatné platební disciplíně státu v minulosti (mj. způsobené strukturou rozpočtu, daňovou nedisciplinovaností obyvytelstva a firem a nereagováním na doporučení mezinárodních institucí) se jí je nepodařilo umístit. My jsme někde mezi. Na závěr: argumentace úhrady ztráty KA je OK, ale velká část výdajů rozpočtu jde na činnosti které stát vykonává velmi draze, je to způsobeno existencí firem napojených na státní rozpočet a existencí některých úřadů.   
0/0
6.8.2002 9:18

Arnošt Kalous

Raději žádné příspěvky nepište.
Váše níže uvedené příspěvky odpovídají slovům pana profesora Knížáka, že 90 procent našich lidí jsou dementní. Vaše příspěvky mu dávají za pravdu.
0/0
6.8.2002 0:34

Mike

Re: Raději žádné příspěvky nepište.
Souhlasim amezi tech 90% dementu radim i pana profesora Knizaka, protoze takovouhle hovadinu muze z huby vypustin jen totalni dement kterej je zahledenej jenom sam do sebe.
0/0
6.8.2002 2:29

Loner

BTW: je tam jen mala zmena, je to EFEKTIVNI zamestnanost
Coz znamena ze ti co jsou bez prace bez ni budou nadale protoze jejich efektivita je nizka tudiz pro dosazeni plne efektivni zamestnanosti nejsou potrebni :)
0/0
6.8.2002 0:20

Frenk

Re: BTW: je tam jen mala zmena, je to EFEKTIVNI zamestnanost
Ne ty ucho, to znamena, ze chtej dosahnout takove urovne nezamestnanosti, ktera by neakcelerovala tempo inflace. Myslim, ze i tato odpoved Ti vsak bude prd platna, ty Einsteine.
0/0
6.8.2002 0:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.