Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA chtějí zahájit globální ofenzivu šarmu

Spojené státy mají nový globální problém: sílící pocit, že je nikdo nemá rád. Prezident George Bush se proto rozhodl zahájit celosvětovou kampaň, jakousi ofenzivu šarmu, která má pronikavě vylepšit image země především v islámském světě, ale i v dalších zemích. Američané zřídí Uřad pro globální komunikaci, jenž by měl za úkol obhajovat a vysvětlovat politiku USA, především v boji proti terorismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

GONZIK

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
1.8.2002 2:54

Frankie

Chválím
svého nejmenovaného dvorního šaška za bohaté reakce na jeden můj příspěvek. Je fajn, když se člověk může na něco či na někoho spolehnout.
0/0
31.7.2002 18:00

Jan

Re: Chválím
George je Jirka, šarmantní Frankie je zase obyčejný Ferda z Prachatic. Kluci vy jste to fakt dokázali. Jste světoví. Chci patřit mezi vás. Já se snad taky světově přejmenuju!
0/0
1.8.2002 7:25

Frankie

Re: Re: Chválím
Stačí říct. Co takhle "Little Johnny from Kosovo"?. Líbí se ti to, šášulo?
0/0
1.8.2002 14:38

Jan

Re: Re: Re: Chválím
Tvoje máma by jistě vymyslela lepší. Nechtěla ti kdysi Fanouši zvýšit uťápnuté sebevědomí, když jsi koktal a nosil gatě na jednu kšandu křížem?
0/0
1.8.2002 15:48

nxt

jeste jedno ujasneni....
....bezpaternost, korupce, opojeni moci, amoralnost - to nejsou neduhy komunismu, ale neduhy "nadvlady a moci" - tudiz jsou stejne pritomne v komunismu, diktature i v demokracii, objevuji se tam, kde maj vhodne podhoubi - a to je nejidealnejsi v politice.
Proc se nekdo permanentne ohani komunisty, jakoby tu slo o ideologicky problem, podivnou "svatou antikomunistickou valku"? Pritom jde v jadru veco o zakladni lidske vlastnosti. Vlastnosti, kterymi jsme ctyricet predeslych let u vladnoucich komunistu opovrhovali a nenavideli. Nyni jsme prekvapeni, ze tyto vlastnosti s padem komunismu nezmizely. A nezmizi ani, kdyz se rozhodneme povesit vsechny komunisty na lampy. A nezmizi tak dlouho, dokud budeme v podobnych dimenzich uvazovat
0/0
31.7.2002 11:26

Pavel

Re: jeste jedno ujasneni....
Naprosto souhlasim,ale myslim,bohuzel,ze s tim se nic neda v dnesni dobe nadelat,jedine tak precist si Malyho prince od Exuperyho??
0/0
31.7.2002 12:04

nxt

Re: Re: jeste jedno ujasneni....
.....to je bohuzel asi fakt, ze se s tim neda moc delat.....
0/0
31.7.2002 13:26

Mirek Dušín

s
Nikdy nepijte na ovoce!
0/0
31.7.2002 11:17

xx

Na image jim seru ...
V Bibli se tusim pise ... " a po ovoci poznate je ... " ...
... takze nejde jen o image, ale i o to co delaj ...
0/0
31.7.2002 11:07

Mirek Dušín

Re: Na image jim seru ...
0/0
31.7.2002 11:16

Pete75

A vy se jim divíte?
Vždyť stačí pročítat komentáře k článkům tady na iDNES. Plno lidí se tu vohání jakousi démonickou "AMERIKOU" a "AMERIČANAMA" a vůbec si neuvědomujou, že v Americe žijou normální lidi, kterejm asi neni moc dobře, když musej poslouchat, jak jim někdo vyhrožuje smrtí a nakonec to i udělá( atentáty na velvyslanectví, 11. září atd. ). Nevim, ale mě by se to asi moc nelíbilo. Ale jak řikám. Plno lidem to tu asi moc nedochází a utvořili si jednoduchej vzoreček USA = George Bush.
0/0
31.7.2002 11:00

briza

Re: A ty se jim divís?
... ze si takovy vzorecek vytvori. Pri sile pozice prezidenta v americkem systemu vykonne moci je vuci zahranici chovani prezidenta urcujici. Z pohledu americkych obcanu byl Clinton mozna playboy, ktery poskodil povest prezidentskeho uradu, ale faktem je, s politikou slona v porcelanu vuci zahranici prisel Bush. Kdyz uz i Powell musi vyvracet spekulace o sve mozne rezignaci tak proste neni koure bez ohne.
0/0
31.7.2002 11:58

Inkvizitor - originální

Re: A vy se jim divíte?
A nebyl náhodou GB též v podezření z falšování hospodářských výsledků firmy v níž pracoval ? A není náhodou stejně podezřelý i jeho viceprezident ? To začali s tou tvorbou image ti správní........
0/0
31.7.2002 13:30

Jan

Cyril a Metoděj
V Čechách prý byli vždy poturčenci o krok před svým velkým učitelem Turkem. Nejinak je to i v případě Bushem zamýšleného Uřadu pro globální komunikaci. U nás už dávno existuje. Zde na chatu ji zřídil a šéfuji jí expert na Balkán Franta Dvořák z Prachatic  řečený Frankie s pobočníkem Davídkem, dosud bez nároku na odměnu. Vylepšují pověst a šarm Ameriky. Cyril s Metodějem to kdysi neměli v české kotlině těžší.
0/0
31.7.2002 10:49

venca

Re: Cyril a Metoděj
Ale di se vycpat. S tim Frantou Dvorakem ses uz nudnej. To nemas nic zajimavejsiho?
0/0
31.7.2002 19:15

Jan

Re: Re: Cyril a Metoděj
Mýlíš se Vendo. Fanda Dvořák z Prachatic je fakt zajímavej kořen.
0/0
1.8.2002 15:50

Edita

USA chtějí zahájit globální ofenzivu šarmu
Jde o proglematicky pohled na velmoc.
0/0
31.7.2002 10:27

George

Nevim o co vam jde
Jsem american, ale ziju v CR a jedno vam reknu, bez USA by ste byli jenom ty komunistiky ovce, ktery sehnou hlavu a delaji co se jim rekne. A prezidenta Bushe nechte na pokoji. Vzdyt vetsina z vas o nem vi jenom z tisku a kolik z vas vubec bylo v americe. Demokracie v CR se s nasi zatim vubec nemuze srovnavat.
0/0
31.7.2002 9:58

Jan

Re: Nevim o co vam jde
Jasně Jirko, řekls nám to na rovinu a srozumitelně. Bez Sovětského svazu, tedy chtěl jsem napsat bez USA bychom nebyli nic! PS: Jak se ti u nás líbí?
0/0
31.7.2002 10:20

Unknown user

Re: Nevim o co vam jde
...pravda pravdouci.USA skutecne a nesporne prispely k padu komunismu ve vychodnim bloku.Jen jim to trvalo ctyricet let, trochu to zpozdilo par "mirovych" smluv o nezasahovani do vnitrnich zalezitosti a zejmena dohody o rozdeleni vlivu nad polovinou Evropy.Politika USA vuci zemim, jimz byl vnucen (z velke casti) koncem ctyricatych let sovetsky komunismus, a to v letech 1945-1990 je zcela obdobna s postojem zapadnich velmoci pri Mnichovske konferenci 1938 a to se stejnymi dusledky.Netrvdim, ze USA maji nebo kdy mely moralni povinnost usmernovat vyvoj v kterekoli ohrozene zemi k lepsimu, ale NERIKEJTE NAM PROBUH, ZE USA NAS ZBAVILY TOTALITNIHO ZRIZENI.To neni klam, to je lez!
0/0
31.7.2002 10:20

briza

Re: Nevim o co vam jde
No ono jde mozna o to, ze tady existuje pocit (at uz opravneny nebo ne), ze se od nas ted ceka, ze sehneme hlavu a budeme delat to co reknou USA. Ona jedna takova zprava predsedy branne bezpecnostniho vyboru Senatu (po navratu z navstevy USA) o tom, ze pokud si vybereme jine stihacky nez americke muze to mit negativni vliv na nase vztahy s USA, kterou nikdo z americke strany nedementoval (!!!) o necem svedci. A pokud jde o srovnavani kvality demokracie tak mas pravdu stale jeste nektere demokraticke instituce a procedury pracne budujeme. Na druhou stranu nemame problem cestovat kamkoliv po celem svete coz zrovna vasi obcane jiste problemy (ze strany statniho aparatu) maji.
0/0
31.7.2002 10:55

nxt

Re: Nevim o co vam jde
tak to je skvely, ze nam takhle pomohli - jesteye nam nepomohli stejne jako indianum, nebo kubancum, kdyz vzybrojili Castra, chilanum, kdyz dosadili Pinocheta.........diky moc!
BTW: kdo bude tomu jejich ministerstvu propagandy sefovat?
0/0
31.7.2002 11:01

Zdeněk

Re: Nevim o co vam jde
jenom jestli z američanů nebudou velmi brzo ještě větší ovce, než z nás za komunistů.
0/0
31.7.2002 11:39

Pavel

Re: Nevim o co vam jde
Tak vcera jsem videl ve zpravach jak v USA zacinaji pestovat obcanskou povinost v slideni tzv."vseho co je podezrele":-),???stale te bude nekdo smirovat??a udavat??a chran buh,abys mel na hlave turban!....Svoboda?....Georgi radsi zustan v Evrope,protoze ta demokracie tam trosku zacina zapachat...Jo a skoro mi to tak vyznelo,ze chodis na veceri do bilyho domu,to asi ne,vid,tak se drz radsi toho svyho McDonalda.
0/0
31.7.2002 11:48

taky obcan

Re: Nevim o co vam jde
no a jak se zdá, s USA budeme muset být nekomunistický ovce. Ohledně Bushe, ano, je to historická osobnost, prezident dosazený ne ani tak volbami jako spíše soudem. Naštěstí jsou i jiní američané, žijící tam, a přes celkem dobrou pozici si uvědomující, že s tím slovem "demokracie" je to trochu ošidné, spíše jde o to "dostávat, ale nedávat", nebo možná "demokracii" hochů od krav - ne to křivdím, ti lidé, které znám, takoví nejsou a šilhají raději po světě.... 
0/0
31.7.2002 12:12

George

Re: Nevim o co vam jde
Kurnik, to teda zabralo. Jsem čech jak poleno a zkoušel jsem, jak máme u nás silný protiamerický nálady. Musím říct, že výsledek byl docela objektivní, ale že se na udičku chytne tolik lidí, to jsem nečekal.
0/0
31.7.2002 12:19

michala

Re: Re: Nevim o co vam jde
0/0
31.7.2002 18:28

Michal

Re: O co jde tobe ?
A ty ho znas - tj. G.W. Bushe osobne, nebo taky jenom z tisku ? ;-) Tak nebo tak, doufam, ze lidi nejsou uplne blbi a uvidi rozdil mezi novou americkou informacni propagandou a tim co skutecne cini. Ohledne komunistu, mas mozna pravdu, ale to neospravedlnuje to, jak se Amerika chova v posledni dobe. Arogance moci, testovani co vsechno si mohou beztrestne dovolit (Kyoto, mezinarodni soud, posledni udalosti v Afghanitanu, ... vycet by byl dlouhy). Promin, ale americka dominance/diktatura ve svete, v jistych aspektech neni rozdilna od komunisticke diktatury ve Vychodni Evrope a Sovetskem Svazu. Podobne je zalozena na jedne filozofii, politice, pohledu na vse co se ve svete deje. Ackoli americka se na prvni pohled muze zdat liberalnejsi, svobodnejsi. Zdani klame. Pokud volny trh, pak ve vsem, i ve filozofii, nabozenskem vyznani, politice, atd. vsude ve svete, a prave zde USA tlaci jen to svoje. Kde je pouze jeden dominantni subjekt, prestava volny trh existovat - vznika monopol, cenzura, omezeni, korupce.
0/0
31.7.2002 13:34

armin

Zkrátka "MINISTERSTVO PROPAGANDY"
Nestačím se divit.  
0/0
31.7.2002 9:06

Czech made

Je to tak jak píšete
Američani jsou skutečně národem idiotů. V INTELIGENTNÍM národě si přeci lidé říkají čtyřicet let "soudruhu". A potom, když už nemusí, tak těm co je k tomu nutili dovolí aby si rozebrali vše, co má v zemi jakoukoliv cenu. A navíc, aby se jim po estébácich a komunistech náhodou nestejskalo, tak si je soustavně volí do vlády. Debilní Američani by se od podobných "národů" mohli jen učit!!! 
0/0
31.7.2002 9:04

Martin007

Re: Je to tak jak píšete
Ale o tom to není, jsi 10 let pozadu, my už jsme jinde než v komunismu a postkomunismu. Za chvíli se do volených funkcí začne dostávat generace, která o komunismu už neví nic a je na nás aby jsme udržely tu hladinu mezi zapomenutím na "věčné časy" a americkou degenerací!!!
0/0
31.7.2002 9:10

Czech made

Re: Re: Je to tak jak píšete
"My už jsme jinde než v komunismu a postkomunismu". Tohle může napsat jenom vůl! Kde teda jste? V demokracii? Za chvíli se do volených funkcí začne dostávat garnitura jejich zrovna tak blbejch a pokřivenejch parchantů a příbuznejch.  Prostě "můžete vzít tigra z džungle, ale nemůžete vzít džungli z tigra". Jinými slovy tu závistivost, bezpáteřnost, donašečství a provincionálnost máte v sobě zadřenou na věky (omlovám se těm 5% u kterých tomu tak není). 
0/0
31.7.2002 9:24

Martin007

Re: Re: Re: Je to tak jak píšete
Píšeš česky, myslíš česky, ale necítíš se čechem. Stydíš se za to odkud pocházíš? Tak to už tě mají!!! Jeden z prvních úspěchů úřadu pro vymývání mozků amerikou.
0/0
31.7.2002 9:29

Czech made

Re: Re: Re: Re: Je to tak jak píšete
"Mají" mne patrně déle než ty jsi na světě. Za to, že jsem Čech se nestydím, ale kdybych si mohl upřímně vybrat, tak bych se patrně narodil někde jinde (nemuselo by to být zrovna USA). Hlavičku budeš mít spíš vypláchlou ty. Na straně druhé za těch 40 let ti to nikdo nemůže mít za zlé...
0/0
31.7.2002 9:36

Martin007

Re: Re: Re: Re: Re: Je to tak jak píšete
můžu tě přivést k vodě, ale pít už musíš sám!!! Už tě neřeším. Hodně štěstí v životě a možná se sejdeme až ti budu vládnout.
0/0
31.7.2002 9:40

Czech made

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to tak jak píšete
Copak to já se rád napiju... Taky hodně štěstí a moc v té vládě neblbni.
0/0
31.7.2002 9:49

Jan

Re: Re: Re: Je to tak jak píšete
no tedy, tenhle Czech made, je vyrobený v Česku, ale ta neprovinciální arogance a povýšenost vůči ostatním a ty hluboké sociologické a historické znalosti, ten světový pravopis - tiger. Hned se pozná příslušník 5% menšiny. V úctě Jan.
0/0
31.7.2002 10:28

Czech made

Re: Re: Re: Re: Je to tak jak píšete
Ok -  český pravopis mi zase tolik nejde. Nicméně si rád nechám vysvětlit současnou situaci v Čechách. Doufám, že nám nějak zdůvodníš za použití  tvých "hlubokých sociologických a historických znalostí" proč je politická a ekonomická špička tohoto národa z DRTIVÉ většiny tvořena bývalými estébáky. Určitě to napíšeš bez chyb a nesmírně vzdělaně.  
 
0/0
31.7.2002 10:48

Smutný

Nezajímá mě to
Vlastně je mi to lhostejné. Někteří debatující se již ale dostali do vlivu onoho šíleného úřadu. Dřív než vznikl. Toto napravení image, je li vůbec možné dělat to plánovitě, začíná u zkonkretizování výchozího stavu a stanovení cíle. Stalo se, celosvětová debata dle přání mocnosti započala. Shodné články vyšly v tisku zcela jistě i jinde ve světě. Tam kde je toho zapotřebí. Máte přece taky ten pocit, že ať je to jak chce jsou amíci arogantní a hloupá tlusťoučká hovádka s instantním životem? Tady padnou činy onoho úřadu na úrodnou hroudu. Právě proto ve mě sílí pocit, že jde opět o uměle vyvolanou aféru, která má obrátit pozornost jinam. Lidé bděte!
0/0
31.7.2002 8:40

hovnival

Re: Nezajímá mě to
Konecne to vim... Nebyl popraven gestapem, ani nezemrel v 80. letech v Argentine. Stale zije a dokonce se na stara kolena seznamil s internetem a prispiva sem pod pseudonymem Smutny..... (pro mladsi generaci - jedna se o Julia Fucika).
0/0
31.7.2002 9:03

hovnival

Re: Nezajímá mě to
Konecne to vim... Nebyl popraven gestapem, ani nezemrel v 80. letech v Argentine. Stale zije a dokonce se na stara kolena seznamil s internetem a prispiva sem pod pseudonymem Smutny..... (pro mladsi generaci - ta osoba je  Julius Fucik).
0/0
31.7.2002 9:04

Guderian

Další úřady
Ministerstva pravdy, lásky a míru budou následovat v zápětí.
0/0
31.7.2002 8:34

DiscoStu

Proč mě nikdo nemá rád...?
Američané jsou hodně naivní. Myslí si, že svět je jenom Amerika a zbytek je nevýznamný a zaostalý venkov nebo vhodný cíl k provětrání munice. Ale pochybuju, že se změní, mají spoustu keců, chytají se za srdce (nebo spíš za něco jiného), jak emotivně prožívají svoji příslušnost k USA při každé příležitosti. Chtělo by to trošku změnit vzdělávání dětí, jestli je toho v USA ještě někdo schopen. Každé impérium jednou padne, prostě přeroste samo sobě přes hlavu...
0/0
31.7.2002 8:32

Zdeněk

pověst
Nechápu, čemu se američané diví. Svou kulturu postavili na myšlence úspěšnosti, která je měřena výlučně dolarem.  V mezinárodní politice aplikují pouze metodu cukru a biče a bezohledně vykořisťují nerostné bohatství chudých zemí a tlačí je ještě hlouběji do bahna beznaděje. Uvalují embarga jak na běžícím pásu, hlavně, když jim z toho něco kápne.  Pro svůj styl života spotřebují nehorázné množství surovin a jejich produkce  odpadů je trojnásobně vyšší, než v Evropě.  K tomu přidejme blokování významných mezinárodních smluv, účast v desítkách konfliktů a  nulovou sebereflexi. Je to stát, který chce ze své pevnosti (území) ovládat celý svět a hrozně se divý, že se ostatní brání, když chce pro Ameriku jenom to nejlepší na úkor ostatních.
0/0
31.7.2002 8:14

trenkii

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
31.7.2002 8:01

Lacas

Globální ofenzíva
Bůh je jenom jeden..........americký dolar, Všechno ostatní jsou jenom prachobyčejný komerční kecy.
0/0
31.7.2002 7:48

Gary

PAX AMERICANA
Neumím si představit úřad na vylepšování image nějaké země. V podstatě je to pěknej průšvih pro americké ministerstvo zahraničí. V souvislosti s příspěvkovou bitvou mezi amerikanisti a antiamerikanisti chci říct jen tolik: nepiju colu, nejím hamburgery, ale americký filmy mám rád (většinou nezávislý filmaře), žeru americkou literaturu. Nepřipadá mi ale jako náhoda, že všechny ty intervence americký armády různě po světě připadají opodstatněný a morální většinou jen američanům. Nemám důvěru v to, že nějaká země (a USA zvlášť) bude hájit silou svých zbraní jiný, než svý zájmy a těžko to změní nějakej novej úřad.
0/0
31.7.2002 7:39

Petra

Ne USA, ale Bush
Problém je v tom, že špatnou image nemají jen USA, ale zejména prezident Bush, který jim vládne. Jeho inteligence a rozhled nejsou nijak veliké a jeho ukvapenost a neprozíravost značná. Zkrátka prachatej americkej balík, který chce zodpovědně vládnout, ale nemá na to.
No USA si ho zvolili v jejich dokonalém volebním systému, tak ať si snědí co si navařili.
0/0
31.7.2002 7:38

Martin007

Re: Ne USA, ale Bush
Ale ne, USA si svou pověst vydobyli už před Bushem. On je jen třešnička, která to táhne do absurdity.
0/0
31.7.2002 7:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.