Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízda v pražském taxi od ledna podraží

Přestože se kvalita taxislužby zlepšuje jen pomalu a mnoho řidičů klienty dál okrádá, jízdné se asi zvýší. Magistrát za to očekává, že ubude podvodů. O tři koruny ze současných dvaadvaceti na pětadvacet korun za každý ujetý kilometr se zřejmě zvýší od ledna maximální povolená cena v pražské taxislužbě. Uvažuje o tom magistrát, který cenový strop pro taxikáře určuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Prchal

Radnice dělá s kalkulací tajnosti!
 
Vážený pane Zajíček, se znepokojením musím konstatovat, že jste ignoroval žádost Sdružení pražských provozovatelů taxislužby (SPPT), ve které jsme Vás žádali o podklady k připravovanému zvýšení ceny jízdého taxi (t.j. kalkulaci skutečně vynaložených nákladů vozů taxi). Tisk jste již informoval o tom, že MHMP touto novou kalkulací disponuje. Proto je naprosto nepochopitelný důvod, proč našemu sdružení upíráte právo na to, se s touto novou kalkulací nákladů seznámit. Považujeme za velice důležité, mít právo se k úpravě ceny vyjádřit a zabránit tak naprosto neprofesionálnímu přístupu rady ZHMP. Naposledy 31.5.2000 při schvalování maximální ceny jízdného, nerespektovalo 9 z 11 členů rady ZHMP platné zákony a prováděcí vyhlášky. Díky jejich amatérskému přístupu vstoupil v platnost paskvil, který nenapravitelným způsobem nejen pražské taxikáře, ale i cestující veřejnost poškodil! S ohledem na to, že rada ZHMP rozhoduje o svěřených záležitostech na základě závěrů a doporučeí odborných útvarů MHMP a zákon o obcích (zákon 367/1990 Sb.) nepředepisuje k výkonu funkce členů rady obecního zastupitelstva žádné požadavky na dosažené vzdělání či délku praxe, je nevyhnutelné, aby jste si uvědomil, že naše sdružení reprezentuje 2000 provozovatelů taxislužby a řidičů taxi. Profesní sdružení SPPT, na rozdíl od rady ZHMP, splňuje předpoklad a záruku odbornostii, dostatečné praxe a profesionality. Toto sdružení je schopno na rozdíl od neodborníků, na které se rada ZHMP tak ráda obrací, nejlépe navrhnout cenu jízdného tak, aby skutečně odpovídala vynaloženým nákladům, respektovala platné právní normy a citlivě reagovala na skutečné potřeby trhu. Pavel Prchal
0/0
11.8.2002 7:48

Pavel Prchal

Radní sami hrabou a taxikáře ometují!
Stačí se jenom trochu porozhlédnout, abychom pochopili, proč tolik dokumentů schválených Radou MHP je závadných! Vždyť oni jsou naprosto vyčerpaní plněním svých povinností ve správních a dozorčích radách atp.. Každý taxikář, který předražil jízdné je na internetu, tak i páni radní mají právo na to, pochlubit se spoluobčanům, kolik musí mít "vedlejšáků", aby se uživili! Než budou vymýšlet, za kolik by měl po Praze jezdit taxik, tak ať se zeptají sami sebe, kolik ročně nahrabají!  http://prchal.cz/radni.htm
0/0
8.8.2002 6:06

Honza

Pro Neználky
Vážení, jste všichni vedle, jak ta jedle! Doporučuji Vám, aby jste se dříve, než se dáte do hloupých nezasvěcených debat, podívali jaké skutečné náklady na provozování taxikařiny v Praze jsou! Starou původní kalkulaci z 31.5.2000 najdete na http://taxi.praha.cz/taxinaklady.htm a pokud si podrobně přečtete komentář, bude Vám jasné o co jde!
Je trapné to, jak se snažíte přesvědčit, že snad jediným skutečným výdajem taxikáře je benzin a nákup auta. Ta kalkulace, kterou Vám doporučuji je vypracována Magistrátem, který taxikáře nenávidí a dojde Vám, že nikdo si nechce mastit kapsu na úkor druhého!
Taxikařina je podnikání jako každé jiné a proč se tedy netrefujete třeba do lékárníka, že má pro Vaši nemocnou starou mámu drahé léky a nebo do pekaře, že peče drahý housky. Možná by stačilo, aby jste se zamysleli více sami nad sebou, možná sami kradete jako straky aniž si to uvědomujete.
I úředníci státní správy na všech úřadech kradou a nikdo na to nepoukazuje. Stačí se porozhlédnout po všech kuřácích, kteří denně prokouří i několik hodin denně tím, že postávají po chodbách a vypalují si zobáky. To je ta pravá zlodějna!!! Takovej ouřada zasluhuje nakopat do prdele! Všichni si hrajou na svatoušky a serou se do taxikářů a sami maj máslo na hlavě. Je to projev slepé závisti a nenávisti! Nevidím nejmenší důvod pro to, aby měl taxikář prodělávet na kdekterém ožralém frajerovi, kterej prochlastal přes noc několik tisíc a pak by to chtěl dohnat na taxikáři!
0/0
31.7.2002 4:06

Brm

Re: Pro Neználky
A nacopak potrebuje TAXIKAR jezdici bezne po meste auto 1,9TDI ????? Na to aby mohl jezdit 120 po Legerove a rozjizdet se za zvuku pisticich gum??? (s tim se setkavam kazdy druhy vecer pri ceste z prace!!!!).
Nejak se zapomina na fakt, ze JINDE TO JDE - a tvrdi se, ze v Praze to nejde... KECY! Panove kradli vzdy - a krast budou... jen je sere, ze ted se to vic hlida...
0/0
1.8.2002 22:25

Honza

Re: Re: Pro Neználky
Pokud tvá inteligence dosahuje na rozdíl od magistrátních úředníků alespoň úrovně houpacího koně, tak bys po prostudování kalkulace Magistrátu hl. m. Prahy http://taxi.praha.cz/taxinaklady.htm,velmi rychle dospěl k výsledku, že je celá pochybná a že neodpovídá ani pro starou Škodu 120 jezdící na plyn!
0/0
4.8.2002 14:45

Brm

Veseni buliku na nos...
Jo, jasne - chudinky prazsti taxikari nemuzou vyzit pri cene 22Kc/km a jinde za Prahou clovek za 40Kc prejede cely mesto (5km) - v Praze clovek za ty penize se skoro ani nerozjede. Panove jen kecaji... a chteji si mastit kapsy, protoze to delali uz za komancu - a chteji to delat stale... Jak je jinak mozne, ze taxi nekde mimo hlavni mesto se pri srovnatelnych nakladech (oni zas o tolik mensi nebudou, ceny benzinu jsou vsude podobne - rozdil max 2Kc a auta stoji vsude taky temer stejne... a celkem pravidelne za onech 40Kc jezdim relativne novou Octavii s klimatizaci...).
Chtel bych videt reakci panu z cechu taxi, kdyby cech popelaru rozhodl, ze popelnice budou vyvazet za takovou cenu, aby meli 30tis plat... opravdu by si meli uvedomit svou pozici na spolecenskem zebricku!
Kdyby po meste nejezdili jako prasata, tak jim auto vydrzi i dele nez 3 roky... oni potrebuji penize hlavne na pokuty, ktere plati bud dopravakum, nebo uradu za to ze kradou... at si prestanou hrat na ciste ucetni odpisy - zivotnost vozu je pri NORMALNIM zachazeni delsi...! I kdyz si koupi novy - kdyz novy vuz taxikar sam odrasi, je to jeho problem - nema narok se vymlouvat na ojetinu...
Timto se omlouvam vsem, kteri jsou poctivi a snazi se neokradat (tech ale moc neni!!)
0/0
30.7.2002 21:20

Otík

Úředníci na Magistrátu se asi zbláznili,když se domnívají,že zdražení jízdného vyřeší zlodějnu.Klasický případ z Kocourkova,je to drahé a krade se,tak ještě zdražíme.Na Magistrátu sedí buď debilové nebo idioti.Kradou asi stejně jako taxikáři,když můžou něco podobného pustit do novin.
0/0
30.7.2002 13:57

rozumbrada

realita
Viděl bych to,že i za nástup do dročky se bude zvyšovat cena. Vždyť 30 Kč za otevření dveří jim určitě nemůže pokrýt náklady.
0/0
30.7.2002 10:18

Pouze zlodějna!
Vlastním vůz Škoda Octavia 1,9 TDi. Ať počítám, jak počítám, při současných cenách mi vycházejí faktické náklady na ujetí jednoho kilometru - při spotřebě okolo 5. litrů na 100 km - na maximálně 2,50 Kč. Nejvyšší cena, která nehraničí se zlodějnou je proto podle mne 10Kč/km. Že musí taxikáři platit náklady na pořízení vozu? Tak prostě budou bohatnout pomaleji!Měli by si konečně uvědomit, že v civilizovaném světě je taxikařina považována za podřadnou práci, kterou vykonávají převážně nižší společenské vrstvy, přistěhovalci apod. Viz USA, Německo, Švýcarsko...Řidič taxi není pán, ale vždy a za každých okolností jen sluha! A když to v jiných městech republiky jde za 14 - 16 korun ( Č.Krumlov, Benešov, Frýdek - Místek) proč by to nešlo v Praze. Další variantou by mohlo býd zrušení taxislužby jako soukromé živnosti a znovuzavedení komunálního podniku, se zaměstnanci a jasně danými pravidly. To nám ovšem naše qasidemokracie asi nedovolí, co kdybychom se dotkli lidských práv našich milých zlodějů! Michal Karda, Praha 6
0/0
30.7.2002 10:04

Diego

Re: Pouze zlodějna!
V podstatě souhlasím, i když by neměl tak úsporné auto, náklady na 1km nepřekročí 6Kč, pokud nebude jezdit nějakým pětilitrovým osmiválcem.  Pokud by si taxikář pořídil auto za 0,5M (cca nová Octavia), pak by při ceně 25,- Kč/km  měl splaceno za méně než tři roky, pokud by ujel alespoň 50 placených km každý pracovní den. A to jsem počítal náklady na provoz i nějaký zisk. Takový leasing si ale nikdo v této zemi i s nadprůměrným platem dovolit nemůže. A navíc...kolik taxíků je slušných, většinou jsou to staré šunky, v nejlepším případě Felicie....
0/0
30.7.2002 13:23

Diego

Re: Pouze zlodějna!
V podstatě souhlasím, i když by neměl tak úsporné auto, náklady na 1km nepřekročí 6Kč, pokud nebude jezdit nějakým pětilitrovým osmiválcem.  Pokud by si taxikář pořídil auto za 0,5M (cca nová Octavia), pak by při ceně 25,- Kč/km  měl splaceno za méně než tři roky, pokud by ujel alespoň 50 placených km každý pracovní den. A to jsem počítal náklady na provoz i nějaký zisk. Takový leasing si ale nikdo v této zemi i s nadprůměrným platem dovolit nemůže. A navíc...kolik taxíků je slušných, většinou jsou to staré šunky, v nejlepším případě Felicie....
0/0
30.7.2002 13:24

gt

Re: Pouze zlodějna!
Tak to zkuste jezdit za 10 Kč. Ujišťuji Vás, že Vám nezbyde ani koruna, a budete ve ztrátě.
0/0
30.7.2002 21:28

Re: Pouze zlodeˇjna!
Co takhle vyhlasit jim bojkot na jeden tyden a jezdit treba jen s tim koho clovek zna, nebo vubec. Uz me to vyrikovani, kdy zlodej vola chytte zlodeje leze krkem. Vsechny ty jejich narky jsou jen lzi. No a kdo lze ten i ...
0/0
25.9.2002 18:49

robi

Re: Re: Pouze zlodeˇjna!
tak jezdete tramvaji za dvanact ve stoje a nechte se vokradat vod cikanu kde je poviny ruceni gumy nahradni dily poplatky za drat najem kvartyru zradlo a prachy pro rodinu nebo si snad lidi myslej ze zijem v aute????
0/0
30.9.2002 16:16

kluk

Re: Re: Re: Pouze zlodeˇjna!
když chceš vydělat na všechno co jsi vyjmenoval, tak budeš potřebovat denně jezdit 28 hodin
0/0
3.12.2002 4:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.