Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Západonilský virus má víc obětí, než se čekalo

Západonilský virus si letos ve Spojených státech už vyžádal víc obětí, než se čekalo. Nemoci, kterou přenášejí především komáři, od začátku roku už podlehlo 42 Američanů. Oznámilo to Středisko pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC). Začátkem týdne hovořilo o 32 obětech. Nejvíce mrtvých, devět, bylo ve státě Illinois. Středisko očekává, že se v nadcházejícím období počet nemocných výrazně zvýší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tern

blbiny od Janiny
 Janicka sice placa blbiny, ale uklidnilo me, ze ATB na virozy nenasazujou jen nasi obvodaci
{abych nebyl uplne nespravedlivej, jsou ATB, u kterych byla zjistena i ucinnost proti nekterym virum, ale chinolony a flaviviry se pomerne uspesne ignorujou 
0/0
10.9.2002 11:32

Pcx

Jana ...
Čím to je, že Janičce nevěřím ani slovo? ... 45 st. Celsia horečky :-))) ... ciprofloxacin proti viru :-))) ... no, ale hlavně že se vykecala a uspokojila se :-)
0/0
7.9.2002 21:58

jsi

Smrtelné nebezpečí?
Proboha, přece na komplikace klíšťové encefalitidy a normální chřipky zemře ročně řádově větší množství lidí, porovnejte těch pár lidí se sníženou imunitou kteří umřeli na komplikace způsobené touto chorobou s množstvím lidí  ve Spojených státech popřípadě zabiých při dopravním úrazu anebo zavražděných či zabitých střelnou zbraní. Kromě toho velká část tohoto článku je opsána z jiných zdrojů, jako s německého časopisu ďer Spiegel, jak je často u Dnes zvykem po uplynutí doby, podle které je nutno zdroj citovat. Ovšem představa, že má někdo 45 stupňů horečky, je zajímavá, protože takový člověk by byl mrtvý, nemluvě o tom, že by si i při nižší teplotě nic nemohl pamatovat. Pravděpodobně dotyčný (á) má potíže při přepočítávaní strupňů Fahrenheita na Celsia...
0/0
6.9.2002 14:49

Jana

Re: Smrtelné nebezpečí?
Vy jste byl u Deda Vseveda, vidte? Vidite, nejsem mrtvá. To se zaplatpanbuh stava, ze se pacient uzdravi, i kdyz to s nim dobre nevypadalo. O horecce ma nemocnice samozrejme zaznamy i z doby, kdy pacient, v tomto pripade ja, vnima omezene. Ve stupnich Fahrenheita jsem ji uvest mohla (113; ano, tak ji americka nemocnice samozrejme merila), ale predpokladam, ze ctenarum iDNES jsou stupne Celsia srozumitelnejsi, nebot stupne F vetsina z nich bezne nepouziva. Jinak k vasemu prispevku: jiste, absolutni pocty zemrelych na dopravni nehody jsou mnohem vetsi, jenze se mi zda, ze smyslem clanku bylo rici, ze nakaza zapadonilskym virem neni nevinne onemocneni jako nachlazeni. Na nachlazeni prumerne zdravy a zdatny jedinec zemre s nepatrnou pravdepodobnosti, zatimco kdyz se americka populace (s nevybudovanou imunitou proti teto nakaze) nakazi zapadonilskym virem, je pravdepodobnost umrti kolem peti procent. To je dost. Ale je to mene nez v predchozich letech, protoze ted americti lekari vedi uz pri prvnich priznacich, o jakou nemoc muze jit, a nasazuji silna antibiotika, napr. Ciprofloxacin, hned a necekaji tri dny jako pred tremi roky u mne.
0/0
7.9.2002 2:36

t.k.

Re: Re: Smrtelné nebezpečí?
Není mi moc jasné, jak může ciprofloxacin (antibiotikum) zabírat proti VIRU...
0/0
7.9.2002 16:06

martin BCN

bic bozi
A ze zrovna ve statech...
0/0
4.9.2002 9:27

Walker J.

???
Jestli nám virus nehrozí jako to bylo v případě Černobylu, Spolany, padesátiletých vod, tak je to pohoda. A možná, že to bude nějaká tajná biologická zbraň, která likviduje oslabené lidi.
0/0
4.9.2002 7:54

concerned citizen

hulvatovi
Fantastic, ze se nazyvas hulvat. Jenom mi vysvetli, jak muze byt zenska impotentni, nepatri to pojmenovani Tobe, hulvate?
0/0
3.9.2002 22:53

Jana

Hysterie?
Už jsem tu napsala před časem, že do smíchu je jen těm, kteří se západonilským virem nenakazili. Já jsem se jím nakazila v roce 1999, tedy v době, kdy se poprvé objevil ve Spojených státech a nikdo ho tu nečekal. Dnes se silná antibiotika nasazují ihned, tehdy ale pohotovosti nemocnic nevěděly, co to jen s nakaženými (včetně mne) může být, když jinak celkem zdraví, relativně mladí a odolní lidé z ničeho nic mají horečku 45 stupňů a vypadá to s nimi hodně nahnutě. Letos už je úmrtnost nízká, v minulých třech letech nízká nebyla. Když se z těch pětačtyřicítek pak vrátíte do normálního života, máte k cynismu, kterým poznámky čtenářů iDNES k článkům o západonilském viru oplývají, hodně daleko. A garantuji vám, že by stačilo pár takových případů ve vašem okolí a noviny by byly plné panických zpráv a ordinace praktických lékařů plné pacientů.
0/0
3.9.2002 20:57

Zajic Ales

Re: Hysterie?
45 stupnu horecky!!!???To teda musi byt pekny peklo v tele!!!
0/0
4.9.2002 5:11

PC

Re: Re: Hysterie?
vole
0/0
4.9.2002 7:23

Jana

Re: Re: Hysterie?
Ano, je.
0/0
5.9.2002 1:06

Dan(1)

Re: Hysterie?
Při teplotě okolo 42 st. Celsia dochází k ireversibilnímu srážení proteinů. Užívání antibiotik má smysl jen tehdy, pokud hrozí bakteriální infekce při oslabení imunitního systému.
0/0
7.9.2002 22:05

Hugo

Hysterie
Ja bych zacal strikat cely Staty nejakym sajrajtem, aby vyhynuli vsichni komari. A pro jistotu bych vymlatil i vsechny ptaky. A do Ugandy bych poslal atomovku. Sicher ist sicher.
0/0
28.8.2002 13:28

FANTOMAS

HA HA HA
Ted vas jiz vyhladim vsechny, muj plan je realizovan. Nelibi se mi vase reakce, zlobim se, proto vas potrestam. HA HA HA HA
0/0
28.8.2002 13:04

amanda

cumim jako blazen...
..co to tady melete z blbosti...???je to prirozena vec..vyvoj tomu rikame...a lidi si na to zvyknou jako na ostatni infekce... ..ja se musim smat,,kdyz ctu ty vase tupy nazory.. ..co kdyby jste nechali toho fantazirovani...ale to bych chtel asi moc..co??kazdej je chytrej az se nestacim divit.. no asi civilizace dospela do stadia"to jsme ale chytri"..hahaahah ..jen tak dal..bavim se docela slusne a to nectu vsechno...
0/0
26.8.2002 14:07

Pavla

Nestacim se divit
Ted ctu prispevky ke clanku " O zapadonilskem viru" a nestacim se divit, co vsechno vy napisite do prispevku. Ziji v Ohiu a tento vir jsem prisel pred nedavnem. Ja si nemyslim, ze bulvarni tisk varuje nadarmo a clovek by se mel asi trosku chranit. K prispevku, kde zatahujete politiku a nebo prispevek o state Washington nebo Washington D.C.-cti poradne clanky a zabyvej se obsahem a ne prkotinama. Ksakru ctete nekdy po sobe to co napisete. Toto neni clanek o valce, Iraku, Iranu ci o boji USA-s kymkoli. Toto je o zacinajici epidemii a varovani a ochrane lidi vsech bez rozdilu. Zkuste jednou netahat do vseho politiku a zkuste prestat kritizovat iDnes a a ostatni. Jsem Ceska a ziji tady a vecne poslouchat urazky Z OBOU STRAN JE HROZNE. Kazdy stat ma sve pro a proti-tak jako kazdy clovek dela chyby a nebo vitezi. Zkusme nejprve kritizovat sebe nez budeme kritizovat ostatni.
0/0
25.8.2002 19:29

Hulvát

Re: Nestacim se divit
Když tomu nerozumíš ty bezcharakterní impotentní emigrantko tak se do toho neser a radši si jsi koupit hamburgera jako miliony tvych spoluobčanů.
0/0
26.8.2002 9:14

Maine,USA

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
5.9.2002 15:59

Jirka

Re: Nestacim se divit
Napsala jsi to dobre a zapomen na tu reakci hulvata.  Ale mylis se v tomto : " Toto je o zacinajici epidemii a varovani a ochrane lidi vsech bez rozdilu. " Ne bez rozdilu. Nekdo je odolny proti malarii, protoze ji v podstate ma cely zivot. No a staci obycejna chripka a je po nem. To samozrejme prehanim. Ne vsichni bez rozdilu jsme imunni proti vsemu. Mne by jen zajimala odpoved: Kde se v USA vzal zapadonilsky virus? Ptaci z USA do Ugandy ci prezimovat na Nil neletaji, komari se take nestehuji, tak kde je ten zakopany pes.
0/0
26.8.2002 10:16

Kominík

Vykopany pes
Nabizim moznost.USAMA POSLAL LETADLEM PAR KOMARU?!Ne vazne je to realna moznost...Idealni zalezitost-vysoce napadite,levne,ucinne,srach v lidech vzbuzujici.Kdyz se ten virus poradne rozmnozi(nevim co presne je to zac-??asi neco jako horecka Dangue),tak to opravdu bude stat za to!Uvedom si,ze na virova onemocneni neexistuje ucinna lecba az na v nekterych pripadech ockovani a tech nejakych par slabych leku....!GENIALNI!.
0/0
26.8.2002 12:00

Tom

Re: Re: Nestacim se divit
Dneska se kdejaky virus muze prenest na opacny konec sveta za par dni. Podekuj letadlum a cestovnimu ruchu.
0/0
26.8.2002 14:17

Tom

Re: Re: Re: Nestacim se divit
Chtel jsem dodat, krome tazneho ptactva. Co kdyz se nekdo nakazi v Africe a odcestuje jinam, sam ma imunitu, muze se od nej nakazit jiny clovek? Jestli nositele pak stipne "zdravy" komar, muze se ten nakazit a prenaset virus dal nebo se komari nakazi jen od ptactva?
0/0
26.8.2002 14:28

Dr. Dummy

Re: Re: Nestacim se divit
Tvy prispevky mi trochu zavaneji rasismem. Ja ko kdybys chtel obvinit nejky "spinavy pristehovalce"... Co kdybych rek, ze tan virus tam zavlekl nejakej bilej american, co si jel do Afriky zastrilet na chraneny zvirata...
0/0
26.8.2002 15:55

PC

Re: Nestacim se divit
Pavlo, ze se s tema hulvatama bavis.... On ten komar taky muze priletet do Ceska a tam, na rozdil od americkych uradu, mistni urady se na lidi vykaslou a nachaj je at si zvykaji :))
0/0
29.8.2002 2:23

Jirka

Nevim.....
Jak se tam ten virus vlastne dostal? To prileteli komari? Myslim, ze trosku bude problem i v tom, kdo do USA emigruje. Jenze o tom, se moc nemluvi. Ci v ramci politicke koreknosti nemuze. Lide z jinych svetadilu jsou treba odolni ale na mistni populaci to ma jiny ucinek. Proste nemaji potrebnou imunitu.
0/0
25.8.2002 15:56

Pavel (z Ammanu)

Komari jsou zhouba
Uz jsem prodelal par nemoci zavinenych komary vc. malarie, jestli je zpusob jak se branit, tak to umi asi jen v Singapuru. Bylo by obtizne Afriku nebo Indii vycistit a nechat tam jen neskodne vyselektovane komary. Co se ma stat to se stan...
0/0
25.8.2002 13:44

Pavel z Kansasu

Komaru je tady vic jak much
No muzu vam rict, ze do Kansas to dorazilo  taky, ale ze by nekdo horecne vyjupoval Repelenty ...  ma neco se umrit musi, tak proc ne na komara. A vubec nedelaji media z komara velblouda?
0/0
25.8.2002 13:15

Wenca

Mlada fronta...?
  Ziji v Severni Karoline a mohu potvrdit, ze tu zadna panika kvuli komarum neni i kdyz jsou jich vsude mracna. Zabyva se tim jedine televize CNN, ale tu uz davno neberu vazne. Je to bulvar stejne jako iDnes.
  Jinak ty nejcerstvejsi zpravy mluvi o statu Washington. Ve Washington DC uz je ten virus od lonska, takze Mlada fronta zase zaperlila.
0/0
9.8.2002 0:01

Lukas

Washington nebo Washington D.C.?????
Redakce by mela aspon psatporadne nazvy Americkych mest! Z clanku neni zcela jsno jestli je to Washington D.C. (hlavni mesto) nebo stat Washington!!!
0/0
8.8.2002 14:18

Jirka

Re: Washington nebo Washington D.C.?????
Ale.... V clanku je napsano: "Washington se snaží odchytit a otestovat komáry ze všech vodních ploch ve městě." Z toho snad vyplyva, ze se jedna o mesto Washington, nebo ne? Aspon ja jsem to tak pochopil.
0/0
25.8.2002 16:00

Petr

USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
No tak to má Amerika ve své sebestřednosti zase důvod přidat si další zemi do své osy zla, tentokrát Ugandu. Stačí jen už to, jak si teď hledají za každou cenu důvod, který by opodstatnil jejich plánovaný útok na Irák. Stydím se, že jsem občanem státu, který je spojencem USA
0/0
8.8.2002 12:46

RastanSaga

Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
Důležité bude jak se k případné americké agresi postaví ostatní členové NATO- věřím, že negativně. Čas, kdy Evropa převezme plnou vojenskou a hlavně ekonomickou kontrolu nad koulí zvanou Země se naštěstí nezadržitelně blíží.
0/0
8.8.2002 13:31

Michal

Re: Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
Jak's na to prosim te prisel, ze Evropa prevezme vojenskou a ekonomickou vudci roli ? Prani je to pekne, ale realita je bohuzel jina a v blizke budoucnosti se neda cekat nic takoveho. Evropa je na to prilis prestarla, zkostnatela a neflexibilni. Staci se podivat na akceschopnost EU. Zadny zazrak to neni. Jestli nekdo prevezme kontrolu, tak podle me to Evropa na 80% nebude.
0/0
8.8.2002 14:35

taky občan

Re: Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
To je tak z bláta do louže. Je tu vůbec někdo ochotný debatovat o tom že jsou jedinci, kteří jednak netouží jiné kontrolovat, jednak nepřipustí, aby byli jinými nedobrovolně kontrolováni? Nebo je tu jen tupé stádo opic vzhlížejících k momentálně největšímu nejsilnějšímu ... opičákovi? Jestli to druhé, pak zřejmě budu muset už něco udělat, abych měl to stádo pod kontrolou já, ne?
 
0/0
20.8.2002 11:49

Mirek

Re: opice
Ano, ano. Tupé stádo opic. A v té tuposti skutečně nebezpečné.
0/0
4.9.2002 0:33

Pani Mullerova

Re: Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
Panove, ponekud jste prestrelili. Nas nepritel je presne na opacne strane koule nez USA. Odkudpak vypousteji na Zapad a pak Evropu nakazene komary ve jmenu alaha POKOJ BUD POD NIM,? Zaspali jte dobu,panove. Proberte se uz! Nezapomente, ze pul Evropy nalezelo kdysi Islamu, "Pravi verici" na to nikdy nezapomenou, dokud to nebude pekne zpatky.
0/0
22.8.2002 3:58

Baud

Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
A mně ještě leze na mé zahrádce AMERICKÝ BROUK. Čest soudruzi.
0/0
8.8.2002 14:03

Lucka

Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
Tak se prestehuj, soudruhu, treba do Ciny.
0/0
20.8.2002 9:26

jaymzz

Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
stydis-li se za sve obcanstvi, mas samozrejme moznost je zmenit. na vyber mas irak, iran, palestina, libye a jine vyspele zeme... 
0/0
20.8.2002 9:30

jaymzz

Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
stydis-li se za sve obcanstvi, mas samozrejme moznost je zmenit. na vyber mas irak, iran, palestina, libye a jine, podobne vyspele zeme... 
0/0
20.8.2002 9:30

pavel

Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
Omyl, to nebude útok, ale mírová akce spojená s humanitárním bombardováním.
0/0
20.8.2002 11:24

dobromysl

Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ neplaceny ČETNÍK LIDSTVA
Nestyd se, delej s tim neco, prestehuj se do Iraku, Sadam te potrebuje!!!
0/0
20.8.2002 22:21

Re: USA-NEJVĚTŠÍ SVĚTOVÝ AGRESOR A SAMOZVANÝ ČETNÍK LIDSTVA
Ja opravdu miluji lidi s obsesemi a jednoduchouckym pohledem na svet. Zajimalo by me, jak casto se v tvem ustnim projevu vyskytuji fraze "kazdy vi" a "jeden chlapek v hospode rikal".
0/0
25.8.2002 10:13

koki

jo
ja si taky myslim ze by se melo pro jistotu humanitarne bombardovat vsak ono se uz neco najde
0/0
8.8.2002 11:35

DIXIE

CO SE DA DELAT!
ZROVNA JSEM V LOUISIANE,ALE ZE BYCH SI PAKOVAL KUFRY KVULI DAMN MOSGUITOS TO NE.CO JSI BUDEM NALHAVAT,UZ JSOU STEJNE VSUDE!!!!!!
0/0
3.8.2002 1:15

hovnival

Re: CO SE DA DELAT!
Musis mit slozity zivot...... neumis poradne ani cesky, ani anglicky.....
0/0
3.8.2002 5:12

Josef Kouba

Re: CO SE DA DELAT!
Taky jsem zrovna v Louisiane a taky nebalim.. je to zbytecna panika.. myslim ze na silnici se denne zabije vice lidi nez kolik ten viru zabil od doby, co se v USA objevil a nikdo se tim tak netrapi...
0/0
5.8.2002 22:22

Martin007

Bůh pomáhej Americe
7 morových ran se snáší na bratrské USA. Inu, vize filmů jimiž nás USA zavalila nabírají 3D podstatu. Bůh pomáhej Americe!!!
0/0
29.7.2002 12:02

erh

Re: Bůh pomáhej Americe
Mozna jste si nevsiml, ze v Europe ten vir uz davne existuje taky.
0/0
30.7.2002 17:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.