Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K pádu stíhačky přispěli piloti

K pádu stíhačky při letecké přehlídce ve Lvově přispěli sami piloti. Podle vyšetřovací komise se odchýlili od letového plánu. Předváděli totiž čtyři manévry, které neměli pořádně nacvičené. Nehodu také způsobil nedostatek bezpečnostních opatření, organizační problémy a provozní záležitosti. Při neštěstí zemřelo 85 lidí a 151 bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sluncevsobe

Raketa?
Dneska existují s rychlostí sedm macha! Nic jim neunikne!
Snad se dozvíme, co to bylo.
0/0
8.8.2002 9:12

outcast

velice zajímavý
Nevím proč se o tom více nepíše? Zprávu a záznam jsem viděl pouze na německé televizi. "Šmouha" nebyla jedna, ale dvě. Jedna těsně před kontaktem letadla se zemí a ta první, zřetelnější asi deset vteřin před tím. Německy moc neumím, ale co jsem vyrozuměl tak šlo pravděpodobně o malé vojenské rakety. Ani jedna letadlo nezasáhla. Záznam si prohlížel i starý generál/konstruktér Iljušin a bylo vidět, že je z toho jelen. Pokud to byly střely, musely někom dopadnout, kdo je vypálil a proč? Přestože to s největší patrností nemělo se samotnou nehodou co do činění je to nanejvýš zajímavý. Každopádně úplný ticho po pěšině. Copak nám to asi zase neříkají...?
0/0
7.8.2002 15:31

no spam

Re: velice zajímavý
k te smouze - pamatuju se, ze nejakej japonec si filmoval WTC tesne pred prvnim narazem (bylo to z vetsi dalky, takze tam bylo videt pul Manhatanu)a hrozne se divil co mu to tam na obloze vysoko nad NY leti - mel tam presne takovou smlouhu asi na trech-ctyrech zaberech. To co natocila RTL ma taky silenou rychlost a vypada to STEJNE ... Jen ted nemuzu ty japonsky zabery najit, ale pamatuju si, ze je zverejnil na internetu, aby nasel duvod ...
0/0
8.8.2002 12:11

ela

jojo
jojo, nafta je nafta :-))) Vsechno lita, co peri ma :-))
Ale o tom by se asi vtipkovat nemelo..jenze ono nejde moc o to, jestli ve vzduchu litaj pocitace nebo nafta, ale kdo s tim lita a jakou ma schopnost odhadu a "nemachrovani"..
0/0
7.8.2002 15:05

Michal

Rusko - USA
Koukám, že tu jsou všichni znalci, ale ve valné většině podle politické situace. Současná je taková, že Rusko a vše od nich je špatné, západ a USA nje nedotknutelné. Přečtšte si něco o Ruských letadlech. Proč asi amíci tak zbrojí? Oni totiž ruské stíhačky jsou nedostižné a technicky převyšují americké, které to musejí dohánět počítačema. Nalejte do americké stíhačky naftu a letťte, to asi nepůjde. Nalejte ji do Ruské, bohužel nevít typ a ona poletí, pak doplňte super, a poletí dál. Prvořadí jsou lidé a ti tam zemřeli a nikdo je nevrátí.
Lidi a začněte používat konečně svůj mozek. Možná by neškodilo si do Ruska po 13 letech zajet. Ono už to není co to bývalo a co nám věší na nos naši politici. Byl jsem tam před rokem a nestačil jsem se divit. Mimochodem žebráků v Moskvě jsem napočítal za jeden den 10. Je to hodně? Projděte se po Praze.
0/0
7.8.2002 8:54

outcast

Re: Rusko - USA
Da, da Michail Michailovic my Rusky celoveky vzdy byt nadlidi. A co ty nase naftove stihacky! Kampak na nas Amerika s jejich pocitacema nadopovanejma samoletama...
0/0
7.8.2002 14:47

Jarda

Re: Rusko - USA
Michale,
Mas naprostou pravdu s letadlama.  Rusky Sukoj je daleko lepsi letadlo nezli jakejkoliv Americky stihacky.  Vetsina aviatskych rekordu maj Rusove.  Nejvetsi letadlo.  Nejvetsi cargo.  Tu-144 kterej si Americani pred 3-4 roky kouplili protoze do dnes nejsou schopny vyrobit nadzvukovej letoun takovy velikosti.  Prvni let pres pol letadlem.  Atd.
Obou nam ted vynadaj, za to ze rikame pravdu. 
Nic si z toho nedelej.  Minulej rezim bohuzel poznamenal nekolik generaci tim, ze jim vymazal jakoukoliv objektivitu.
Jsou to stejny lidi co se vydavaj za cizince dokola prezvykujici nakou anglickou zkomolenou vetu.
Jarda
 
 
0/0
7.8.2002 22:17

BRK

Re: Re: Rusko - USA
No,snad jim neupřete alespoň první let vůbec.Anebo v Sovětské encyklopedii psali něco jiného?
0/0
8.8.2002 8:33

James

co to bylo?
Zajimalo by me, co to bylo za smouhu na tom videozaznamu. Doufam, ze to brzo zjistej. Co kdyz to byl nejakej "projektil" a piloti se na posledni chvili uhejbali? Co si myslite?
0/0
6.8.2002 22:11

pod

nad
0/0
4.8.2002 1:47

0/0
4.8.2002 1:44

Bubrak

Kde je video naky poradny?
Vite nekdo o nejakym kvalitnejsim zaznamu? Dik.
0/0
2.8.2002 22:28

STAN

Re: Kde je video naky poradny?
Muzu te neco poradit ty hlupacku..........dojdi si do videopujcovny a podivej se treba na nejakou komedii,ale chtit videt jak umiraji deti a jim rodice.........
                                                                  :(:(:(
0/0
3.8.2002 16:20

Jenda

Re: Kde je video naky poradny?
Zajdi se podivat k reznikovi pitomecku, jestli chces videt maso. Vypada to uplne stejne.
0/0
4.8.2002 0:56

Honza

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
4.8.2002 7:41

lorenc

leetadlo
Podle me za to muzou Americani. Alespon v posledni dobe se mi zda, podle vetsiny reakci na iDnes, ze muzou za vsechno.
0/0
31.7.2002 7:13

Honzik

Re: leetadlo
bzzz???
0/0
3.8.2002 17:19

Rusak

vysadi motor-ha,ha,ha...za to muže bordel
A i kdyz vysadi OBA motory,palubni elektronika pokracuje v prace. Automaticki zapina sistem opetneho startu. V dobe 2 vterin motor zase funguje(je prece teply, ne studeny). V ten moment se automaticky se vysouva zadni žabra kratkeho startu. kdzy vzsadi jeden motor tak stroj pokracuje v letu, protoye to neni civilni technika. Hlavni ukol bojove techniki-splnit ukol a to na jednem motoru. Videl jsem v Čečne zasah Su-25. Dostal to raketou primo do motoru. Tak co? Udelal otacku, vzchodil falesne imitacni kulicki a klidne odletel pryc. Firma stejna. Stihac neni bitevnik, je docela draha vec a proto sistemy pro preziti v boje jsou mnohem dokonalejsi. Proto stichac na JEDNE turbine klidne utahne nahoru.
Myslet ze za vse muzou piloty je hloupost. Oba jsou plukovnici(!), piloty prvni tridy,kam dal? Ale myslim ze budou obetnimi berankama za bordel v de fakto neexzistujice ukrajinske armade, kde je zanedbana vse kvuli nedostatku penez. Staci jen vzpomenut jak bylo sundano ukrajinskou raketou ruske pasazerske letadlo nad Černym mořem.
 
 
0/0
29.7.2002 21:31

Jirka

Re: vysadi motor-ha,ha,ha...za to muže bordel
Skoro každé letadlo je schopno letět na jeden motor i civilní. To Su-25, které jsi "viděl" v klidu mohlo odletět prodože mělo dostatečnou výšku i rychlost. No a to je práve to čeho se nedostávalo tomu Su-27 na přehlídce, kdyby se to vysazení odehrálo ve výšce 1km, nic by se nestalo. Jak je vidět ze záběru po vybrání vývrtky došlo vhledem k asymetrii tahu motoru ke klopení doleva a vzhledem k malé rychlosti a výšce došlo ke škrnutí o zem a výletu mezi diváky. Vyšetřování ukáže víc.
0/0
30.7.2002 9:38

barbudo

Re: Re: vysadi motor-ha,ha,ha...za to muže bordel
Zkus se podívat na ten záběr znovu. Přibližně od chvíle, kdy stroj dosáhl vodorovné polohy, přestal kouřit. Od té chvíle není vidět ani charakteristické rozmazání obrazu za tryskami - ani proti stromům, ani proti dráze. Vypadá to, že stáhnul plyn (třeba aby neočoudil diváky) nebo zdechly motory oba. To vybočení vlevo vypadá na začátek levé vývrtky o přetažení.
0/0
30.7.2002 10:44

Jirka

Re: Re: Re: vysadi motor-ha,ha,ha...za to muže bordel
No jo, na kvalitnějších záběrech to je patrnější. Třeba chtěl předvádět průlet v minimální rychlosti, napovídal by tomu i povysunutý brzdící štít, ale tenhle sled figur jsem ještě neviděl. Takže nakonec moc malá rychlost a z toho vyplývající počátek vyvrtky doleva?
0/0
31.7.2002 14:12

jena

nekázeň naruby
na nehodu lze mít několik pohledú.pohled leteckého nadšence je ,že na západních airshow létají piloti daleko a vysoko a vítám agresivní pilotáž,ale když jediné místo kde si to piloti mohou zkusit je veřejné vystoupení ,tak to dopadá tak jak bývalé sovětské letectvo ukazuje po celé evropě.
0/0
29.7.2002 21:24

Vojta

Re: nekázeň naruby
Svatá pravda mudrlante, a také jim to proto nikdy nespadlo a nikdy to nikoho nezabilo. Hold od |Rozvadova na východ je to jinak.
0/0
3.8.2002 19:06

Radek

Jak jsem to viděl já
Co se týče katatrofy na Ukrajině, rád bych řekl toto.Nezatracujte počítačové simulace, jak myslíte, že se tento případ bude prošetřovat? Mimo jiné i simulací!
Teď k tomu pádu....Myslím že došlo k technické chybě, zároveň však i chybě pilota.Letadla SUchoj této řady jsou poměrně robustní  trošku "těžkopádné", vysadil-li motor, pilot se mohl snažit sebevíc,ale tak těžký stroj zkrátka nejde zvednout na jeden motor v tak malé výšce.To že předváděl vývrtku je běžná věc na leteckých dnech..otázka je,jestli v okamžiku zahájení manévru nebyl už nízko...to nevím,neviděl jsem to.Ani jsem si nevšiml možných ptáků...podle názorů některých pilotů se nasání ptáka do motoru někdy příliš zveličuje..zkrátka možnost že dojde k vypadnutí motoru tu je,ale spíše se to nestane.
Ještě bych chtěl podotknout, že umístnit diváky tak,aby nebyli ohroženi v případě havárie letadla v podstatě nejde.To by museli být pár kilometrů daleko a to potom ani nemusí platit "vstupné".
V poslední řadě bych se chtěl krapet zastat obou pilotů.Nevěřím tomu že by tak hazardovali, to se příčí každému pilotovi.V extrémních podmínkách mají létat v boji, myslím že na leteckých show se drží zkrátka.Pokud udělali chybu, tak to rozhodně nesouviseli s tím že by "frajeřili".....Pokud udělali chybu,budou s tím žít do konce života a věřte že je na tom budou mnohem hůř než kdyby při havárii zahynuli....
Dejme šanci odborníkům ať tuto havárii vyšetří.
 
0/0
29.7.2002 14:39

Trouba the MicroWave

Re: Jak jsem to viděl já
"...otázka je,jestli v okamžiku zahájení manévru nebyl už nízko...to nevím,neviděl jsem to" - já osobně si myslím, že nebyl. Podle mě pilot vývrtku měl pod kontrolou, kdyby ji nekontroloval, tak by vzal zem PRAVÝM, ne LEVÝM křídlem. Podle toho jak si to pamatuju (opět: neví někdo odkud stáhnout záznam toho pádu?) pilot vybral vývrtku do vodorovného letu, pak nasadil na zatáčku doprava, která ho měla dostat nad ranvej, jenže během toho obratu začalo letadlo znovu klesat a přetáčet se z pravého křídla na levé, tím se zvětšil poloměr zatáčky a letadlo se dostalo až mezi lidi. Jestli to byla chyba pilota? To nevím, osobně si ale myslím, že ne. Na ztrátu rychlosti to fakt nevypadalo, kinetické energie musel mít po vývrtce přece dost. Skutečně bych si vsadil na výpadek levého motoru, s následnou ztrátou tahu a rozhozením trimu - obojí vysvětluje klesání a přetočení letadla z pravého na levé křídlo.
0/0
29.7.2002 16:51

barbudo

Re: Re: Jak jsem to viděl já
Odkaz na video je dole, mrkni na to a nerozvíjej teorie.
0/0
29.7.2002 18:02

Drson

Re: Re: Jak jsem to viděl já
No, jestli pouzivaj stejny vyskomery, jako maj nase skandalni L-139 (nebo jaky to cislo vlastne je), tak si trebas pilot myslel, ze je jeste 3km nad zemi...
0/0
3.8.2002 16:34

Inkvizitor

Žasnu nad "odborníkam" vysoké pilotáže, kteří nacvičují doma na počítači, jak jim je všechno jasné. Že tam zemřelo spousta lidí, to je ovšem nezajímá. Stíhačka ve vývrtce je ale žůžo, ne? Asi Vám začínají zelenat mozky.
0/0
29.7.2002 13:59

Trouba the MicroWave

Re:
Jo, budete se divit, žůžo to je. Asi jako rychlé sportovní auto, plachtící orel nebo sprintující gepard. Je spousta lidí (já se mezi ně počítám), kteří obdivují sílu a eleganci stíhaček, a nevidím důvod, proč by se za to měl někdo stydět. Na posledním CIAFu v Hradci Králové tuším bylo asi 30 000 lidí, zajímalo by mě, kolik jich přijede letos. Já určitě pojedu. A že by se mohla taková havárie opakovat? To už bych se víc bál, že se po cestě z Prahy do Hradce zabiju v autě. Že ve Lvově zemřelo dost lidí, to samosebou je hrůza, nikdo neříká, že ne; ale největší průšvih je v tom, že havárie Su-27 je jedinečná, a proto přitáhne pozornost médií celého světa, ale kdyby se těch 83 lidí zabilo třeba v dopravním letadle, neštěkne po nich skoro ani pes. Howgh.
0/0
29.7.2002 17:10

taky obcan

Re: Re:
jojo, to jsou ti frajeři, co potřebují virtuální svět, kde mohou všechno zmáčknout, ale nemusí nic snášet...což tak se po katastrofě vašeho letounu odstřelit, aby to bylo realističtější?
0/0
29.7.2002 17:43

Libor Petr

Byli to ptaci, nebo kaz na filmu....
Havarii jsem videl v sobotu z videa. Tchan to odpoledne natocil z nejake nemecke nebo rakouske stanice. Bohuzel jsem pak nevidel ani jedny ceske zpravy a tak nemuzu soudit, kolik toho bylo v ceskych zpravach. Ale nejen ja, ale i ostatni okolo me si vsimnuli, ze v okamziku zastaveni vyvrtky, tesne pred tim nez pilot zahajil vybirani stremhlaveho letu se po obrazovce vpravo od letadla objevil cerny bod a o par okamziku v jinem miste dalsi. Vzhledem k zaberu kamery, rychlosti a trajektorii letadla to vypadalo, jako by neco letelo vysokou rychlosti proti letadlu, ve skutecnosti to klidne mohl byt kaz na filmu stejne jako dva ptaci letici vodorovne. A pokud jsem opravdu videl dva ptaky, nemohl tam byt i treti, ktereho nasaly motory?
Dokazete nekdo specifikovat, co a za jak dlouho se stane s motorem SU-27, kdyz nasaje ptaka ve stremhlavem letu? Dojde k poklesu vykonu, vypadku, nebo se nestane vubec nic? Protoze pokud dojde byt jen ke kratkodobemu poklesu vykonu, tak to casove vychazi. Ten domnely ptak se do motoru dostal tesne pred tim, nez pilot zacal vybirat stremhlavy let a nekdo tady v diskuzi psal, ze k vyrovnani mu chybelo cca 2m.
0/0
29.7.2002 13:35

ela

"lajna"
Nemam cas cist vsechny vase prispevky, ale muj nazor je takovy, ze doslo ke kumulaci nekolika chyb najednou - chyba pilota, ze provadel takto obtizny manevr nizko nad zemi a nad lidmi, chyba organizatoru, ze pustili lidi na plochu letiste - na vsech leteckych dnech v Evrope i jinde ve svete existuje preci jakasi "lajna", kterou pilot nesmi preletet, aby se nedostal nad divaky, nikdy prece nemuzete vedet, co se muze stat...evidentne na Ukrajine si jsou svou dokonalou technikou jisti. A je taky chyba tech lidi, ze nemeli dost rozumu a stali tam, kde bohuzel stali. Je to velka tragedie, ale nehody se nekdy sejdou v ten nejhorsi okamzik....
0/0
29.7.2002 13:28

tomáš

kdy bude u nás první show Gripenů za 100 miliard? Zalezu do sklepa.
0/0
29.7.2002 13:07

Zdeněk

Re: kdy bude u nás první show Gripenů za 100 miliard? Zalezu do sklepa.
Zalez tam už teď a nepřihřívej si svoji hnusnou polívčičku na tragédii jiných !!!
0/0
29.7.2002 16:47

RV

Registrace, náměty
Když už se tato diskuze bohužel zvrhla do roviny, zda provozovat dál diskuze, tak přidám taky svůj názor.
- Jaký je problém, prohledávat "nevhodná" slova už při zasílání příspěvku a vůbec nedovolit uložení ? To že některé příspěvky zrušeny jsou a některé ne, mi připadá, že se to dělá dodatečně a ručně. Určitě nebude problém aktualizovat seznam výrazů a doufám, že to nikdo nebude brát jako cenzuru.
- Co se týče registrace, stačí mail a heslo, ale registrace bude zpožděná o 24 hodin. Mail bude možno nezobrazovat u příspěvku.
- Pokud někdo pošle příspěvek s nevhodnými výrazy, neuložit , napoprvé varovat, napodruhé okamžitě automaticky zrušit registraci. Odložená registrace odradí od dalších pokusů.
0/0
29.7.2002 7:42

FRANTA

BOHUŽEL-TRAGICKÁ STRÁNKA LÉTÁNÍ
ČLOVĚK, KTERÝ SE LÉTÁNÍM ZABÝVÁ AKTIVNĚ JE UNEŠEN KAŽDÝM LÉTAJÍCÍM STROJEM. TATO TRAGÉDIE JE PŘÍLIŠ VYSOKÁ DAŇ ZA MOŽNOST HLEDĚT NA SVĚT Z VÝŠKY. JE TO SMUTNÉ, VELICE SMUTNÉ.
0/0
28.7.2002 23:24

SNOZ

Re: BOHUŽEL-TRAGICKÁ STRÁNKA LÉTÁNÍ
Vážený unešený,  tuto daň ale zaplatili ti, kteří z výšky na svět nehleděli. Snad až teď... Kdy přestane neoprávněná suverenita a arogance tzv.vojenských pilotů? Ať jsou příčiny jakékoliv, ten stroj se neměl zřítit na lidi.
0/0
29.7.2002 6:56

shapet

Re: Re: BOHUŽEL-TRAGICKÁ STRÁNKA LÉTÁNÍ
jiste,tuto "dan" vzdycky plati nekdo jiny,nez ten,ktery by mel.Suverenita a arogance vsech tech,kteri v poslednich dnech zavinili nehodu,suverenita tech,kteri nechali v alpskem tunelu uhoret radu lidi,arogance ridicu kteri zavini smrtelnou nehodu(i s detmi) a sami vyvaznou....
  Takto se to resit neda.Nemuzeme delit lidi na arogantni ruske  a ukrajinske polointeligenty a tise nechat prejit smrt za zady,kdyz si vybira(opet deti,a opet z Ruska),tentokrat ovsem nad uzemim jineho statu,odkud sletli z 10 km volnym padem diky ignorantsvi jinych.
  Kazda prace,umerou ke sve rizikovosti ma stanovena pravidla,postupy a bezpecnostni narizeni. Na tzv. "leteckych" dnech to temer vsude na svete jen zazrakem nedopada stejne.Kdo to alespon trochu sleduje,nebo se v tom dokonce vyzna,vi sve.
  Pani plukovnici,kteri to prezili,budou zit s tezkou dusi,ten ktery to neuhlidal,ale nesedel v kabine.
  Tecka.
0/0
29.7.2002 9:33

FRANTA

BOHUŽEL-TRAGICKÁ STRÁNKA LÉTÁNÍ
ČLOVĚK, KTERÝ SE LÉTÁNÍM ZABÝVÁ AKTIVNĚ JE UNEŠEN KAŽDÝM LÉTAJÍCÍM STROJEM. TATO TRAGÉDIE JE PŘÍLIŠ VYSOKÁ DAŇ ZA MOŽNOST HLEDĚT NA SVĚT Z VÝŠKY. JE TO SMUTNÉ, VELICE SMUTNÉ.
0/0
28.7.2002 23:24

Pepa

simulace
Dneska jsem si zkusil nasimulovat tu situaci. Na jedne z fotek zverejenych na iDnesu je videt, ze predni manavrovaci klapky (slats) byly vysunute naplno. Jejich praci ridi, pokud je mi znamo, automatika. Vysunou se, pokud letadlo ma pocit, ze potrebuje vic vztlaku. Pri simulaci jsem plneho vysunuti dosahl pri rychlosti kolem 500km/hod uz na 2G. Pri vyssich rychlostech se jim uz moc nechtelo ven, ani kdyz jsem tahal, co to slo. Muj tip je vysazeni leveho motoru. K divakum; pokud se neco podela pri manevru, je jedno, jestli divaci stoji x metru  od VPD nebo y metru. Zalezi jen na tom, kam to letadlo z "bozi vule" dopadne. Pri rychlostech 400km/hod je za sekundu letoun o sto metru dal. Zalezi taky na tom, z jake vysky, jak rychle a v jakem uhlu pada, pripadne kolik ma jeste v nadrzich. Proste ti chudaci byli ve spatny cas na spatnem miste.  Letoun nebo jeho mohl take dopadnout jenom na hlavni tribunu a paradoxne ti, co by byli v zakazanem prostoru, by to ve zdravi preckali na rozdil od tech sporadanych.
0/0
28.7.2002 22:29

SNOZ

Re: simulace
Letadlo nepadlo na lidi z boží vůle, ale protože nějaký dobytek prováděl manévr v prostoru, kde mu to svědomí a profesionální přístup neměly dovolit, pane.
0/0
29.7.2002 7:02

Losk

Re: Re: simulace
SNOZ - jsi nejaky chytry vid? Ridis se logikou co je ruske to je spatne (at se jedna o stroje nebo o lidi). Nechytej mne za slovo ze tohle je Ukrajina - masinka to byla ruska. Mozna by sis mel poradne procist dostupne informace - pilot byl na "spravnem miste", ale poradatel pustil lidi na letistni plochu - a ti tam nemeli byt. Takze...radsi mlc, ano?
 
0/0
29.7.2002 9:18

erh

Re: Re: Re: simulace
Vse bylo spatne. Piloti pred predvadenim prileteli z jineho letiste, ktere je asi 350 km na vychod, protoze MIGy z nejakeho duvodu nebyli pripravene k show.
Letistni mapa, kterou dostali piloti, neodpovidala skutecnosti.
Zadne "tribuny" neexistuji, organizace byla mizerna. Dost bylo jen mist, kde se prodavalo pivo a cokolada.
V jedne rodine bohuzel 4 mrtvoly: matka (29), otec (30), Natalka (8), Adriana (4)
0/0
29.7.2002 23:31

barbudo

Re: simulace
Viděl jsem z dálky záběr ukrajinské televize. Pilot předváděl vývrtku, zastavil rotaci a přecházel ze střemhlavého letu do vodorovného. Chyběly mu tak dva metry. O tom, že tahal jak mohl svědčí Tebou odhalené naplno sklopené náběžné části křídla, já jsem v televizi viděl i kondenzaci ve vírech nad přídí. Pokud máš simulátor s popisem technických dat, zkus najít, zda má tenhle stroj tryskové klapky nebo něco podobného. Pokud ano, pak by vysazení motoru mohlo znamenat ztrátu vztlaku (možná i asymetrickou). Pokud ale tryskové klapky nemá, motor by mu mnoho nepomohl. Zkus si nasimulovat situaci: svislá poloha, bez rotace, rychlost 1.2 x minimální a vybírej bez motoru, s motorem na 50%, na 100%, zkus vyšší výchozí rychlost. Porovnávej, jaký vliv má výkon motoru na ztrátu výšky při vybrání. Pokud něco zjistíš, dej vědět. Můj skromný odhad je, že prostě byl nízko na bezpečné vybrání. Pokud se bezpečnosti a nebezpečnosti týče - jak jsem napsal už kdesi dole, laikům se předvádí nebezpečné věci, ale laici netuší, že jsou obtížné, že to co vidí je vrcholová pilotáž a je jim to úplně jedno. Bylo by vhodnější předvádět "lacinějí" a především bezpečnější věci.
0/0
29.7.2002 9:47

Trouba the MicroWave

Re: Re: simulace
Jestli si dobre pamatuju televizni zabery Ukrajinske televize (mimochodem - nevi nekdo, kde by se daly stahnout na netu?), tak pilot predvadel vyvrtku, z ni presel do prave vodorovne zatacky, ktera ho mela dostat zhruba nad runway. Behem te zatacky podle me vysadil levy motor, diky tomu se stroj zacal propadat a ztratil trim (z hlavy si nepamatuju, ma uz Su-27 usmernovace tahu?), pilot musel povolit oblouk a asi se pokusil stroj srovnat a prejit na stoupani. To uz se mu nepovedlo, stroj dostal nekontrolovatelnou vychylku na leve kridlo, a tim kridlem vzal o zem. Prusvih se stal v okamziku, kdy musel pilot povolit oblouk - v tom okamziku teprve zacal smerovat proti lidem, kteri stali u ranveje. Mimochodem, to, ze pustili lidi az k hlavni ranveji, to je podle me hruza. Kdyby to resili treba jako na CIAFu, kde se smi jen k taxi runway, tak by bylo obeti tak zhruba pulka.
0/0
29.7.2002 13:04

boygeorge

Re: Re: Re: simulace
souhlas, viděl jsem ty záběry několikrát v TV a bylo zjevné, že to letadlo se začalo ještě před těmi stromy točit nekontrolovatelně doleva (výpadek levého motoru?) a mělo tendenci natáčet se bokem ke směru letu a zároveň se ještě víc propadat na levé křídlo.
0/0
29.7.2002 13:55

Chorche

Re: Re: Re: simulace
Jo, našel sem video tady http://www.chron.com/cs/CDA/story.hts/front/1510933  a je z toho jasně vidět, co sem psal v minulym příspěvku - letadlo bylo moc natažený.
0/0
29.7.2002 16:35

barbudo

Re: Re: Re: Re: simulace
Díky za link na video. Tenhle záběr jsem v ještě neviděl. Chtělo by to lepší kvalitu, ale já vidím, že od chvíle, kdy se stroj dostal do vodorovné polohy není vidět ani náznak kouře a stroj po přetažení zahajuje pád do levé vývrtky.
0/0
29.7.2002 17:31

taky obcan

Re: simulace - relativita????
no, já na rozdíl od Vás mám dojem, že ve špatnou dobu na špatném místě byl ten letoun, nikoliv diváci. V čem se mýlím? A co si o Vás pomyslím?
0/0
29.7.2002 12:55

Pepa

Re: Re: simulace - relativita????
Myslet si muzete, co chcete. Slovni obrat "byt ve spatnou dobu na spatnem miste" prece neznamena, ze stojim o pulnoci v teniskach v mocuvce. Muzu sedet treba vylesteny v saku v nejlepsi restauraci, u ktere vsak diky blbe nahode vybuchne plyn a strep letici z vylohy mi vypichne oko. Uz je to jasne?
0/0
29.7.2002 13:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.