Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie: Za tragédii může řidič autobusu

Policie uzavřela po půl roce červencovou nehodu autobusu u Dobšic na Znojemsku. Podle ní tragickou srážku zavinil řidič autobusu. Z vyšetřování vyplývá, že řidič firmy ČSAD Tišnov přejel před nehodou plnou čáru a porušil tak předpisy. "Za obecné ohrožení mu hrozí pokuta nebo až pět let vězení," řekla mluvčí policie Dagmar Bartoníková. Cestu z dovolené v Řecku nepřežila jedna žena. Na 40 lidí bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hovnival

@@
Bohuzel, dalsi tragicka nehoda ukazala, jak je podcenovana problematika spadaneho listi. To misto nehody znam, v sobotu jsem tam projizdel a kolem bylo plno listi. Umistil jsem tam ceduli, ale mistni lide ji strhli s tim, ze tam nema co delat. Nyni doslo k nehode. Proto upozornuji: Nejen na podzim nam hrozi spadane listi! Nyni je nebezpecne tim, ze muze byt vlhke ci namrzle!!
0/0
6.1.2003 15:40

Ondra

seděl jsem v tom autobuse
Je fakt, že ten řidič autobusu jel jako prase!!!! To si troufám tvrdit, protože jsem v tom autobuse seděl, ale jsem jeden z těch kteří dopadli dobře. A nejvíc ze všeho mne na tom štve, že ať za to může jakýkoliv z těch dvou řidičů, tak oba vyvázli v pohodě a odnesli to zase nevinní lidé. Z tím řidičem autobusu už jsme měli na mále v Itálii, kde jsme se málem srazili s kamiónem.
Tak Vám všem přeju mnoho šťastných kilometrů a ať Vaše dovolené končí lépe než ta naše
Ondra
0/0
31.7.2002 12:36

Nika

pristup
Hmmm//tech variant, jak se to stalo je v tom clanku dost, mne jen nejak nedochazi, jak osobni vuz muze vypadat po pomerne "dobre", zatim co autobus pujde pravdepodobne do srotu.
autobus jsem nikdy neridila, ale kdyz o tom tak premyslim, jak bych se k tomu postavila, mit za sebou 60 lidi, tezko se snazim vyhnout nejake Mazde, tim zpusobem ze sthnu volant tak...jak to dopadalo.
Rozhodne nechci rict, ze je to vina ridice autobusu, ale pokud ridim neco tak velikeho s tolika pasazery, ja sama bych stoupla na brzu a jela stale rovne...rozhodne by se stalo mene...pokud je tu nejaky ridic autobusu...rada si to poslechnu :o)
0/0
29.7.2002 3:58

ježura

početl jsem si a divím se
Co to tady plácáte?! Jezdím přes dvacet let a jedinou blbinu, kterou mám na účtě, je chybné parkování. Daně rovněž platím a dost. Nehody nejsou způsobeny pouze špatným stavem vozovek, a tak "koukejte ať vidíte"! A nemotejme stav vozovek, daně a důchodce do jednoho balíku. Všichni máme rodiče a "jedeme rychle i v životě", takže než to tu vše "vyřešíme", budeme tam, co jsou oni. Lituji všech, co zakončili život na dálnici či jiné vozovce, a Vám všem přeji pevnou ruku, správné  a bleskové rozhodování, dobré brdy a vždy šťastný návrat!!!
0/0
26.7.2002 10:28

Marek

Tak jsem si početl ...
0/0
26.7.2002 10:13

99

Je fakt ze profesionalove jezdi jako prasata
Ridici autobusu a nakladaku jezdi na doraz, brzdi na doraz, klidne jedou v obci 60 dva metry za osobakem. Vubec ze silnic mizi rozum. Casto se mi stava, ze blikam, brzdim, ze budu odbocovat. Kazdemu blbovi musi byt jasne, ze budu muset na dvojku, ze padesatkou tam neodbocim. A on za mnou jeste pridava, blbec! To uz je nedostatek inteligence.
0/0
26.7.2002 9:39

Mirek

řidiči autobusů
ze zkušeností vím co dokážou na cestach čeští a polští řidiči zájezových autobusů,zásadně nedodržují rychlost,velmi často brání v předjíždění ,na nepřehledných úsecích předjíždí a pak se narychlo cpou do kolony,prostě jezdí jak hovada a zapomínají ,že za nimi sedí lidé
0/0
26.7.2002 8:52

Přednosta

Překvapení ?
Bohužel ne.  Příklad: Po Třebíči jezdí auto ..J 06 06. Při vyjíždění drobně narazí do jiného a na plný plyn ujede. Když řidič nahlásí nehodu opodál stojícímu policistovi odpověď je neskutečná "My o něm víme, on nemá řidičský průkaz a to co mi říkáte mu asi nedokážem". Neskutečné.  Jak to může skončit. Pokud člověka který porušuje předpisy nic neomezuje (např. policie) , jezdí rizikověji než dovolují předpisy. Pak se může lehce stát , že dojde k nehodě při níž má bohužel smůlu nevinný člověk.  Tato moje zkušenost nemusí souviset , i když  ..... ,jaké je číslo značky auta na fotografii .... 47 77 ?...   Že by byla nějaká souvislost mezi zajímavými Třebíčskými čísly a rizikovou jízdou?... to se snad pletu... 
Upřímnou soustrast všem nevinným.
0/0
26.7.2002 8:11

JL

Dalnice
Opet dalsi z prikladu proc by bylo lepsi prispivat na vystavbu dalnic, ktere jsou mnohokrat bezpecnejsi nez napr. tato a mnoho dalsich podobnych silnic v CR. Jenze to by jste nesmeli davat penize duchodcum, vyzirkum a cikanum co se vraceji s neporizenou z Britanie ...ze pane Spidlo???
0/0
25.7.2002 23:53

MAS CA

Re: Dalnice
S TIM BY SE DALO JEDINE SOUHLASIT, OSOBNE ZNAM TUTO STATNI SILNICI MOC DOBRE A JE PRAVDA ZE SE TAM DA PREDJIZDET JEN NA NEKOLIKA MALO MISTECH, POKUD NENI VELKY PROVOZ, A PREDJIZDENI JE CASTOU PRICINOU POCETNYCH DOPRAVNICH NEHOD NA TETO SILNICI, JEJIZ KAPACITA JE UZ LETA NEDOSTACUJICI!!!PODOBNA SITUACE JE NA SILNICI 1.TR. Z BRNA NA SVITAVY A JISTE VICE DUVODU PRO VYSTAVBU RYCHLOSTNICH KOMUNIKACI, ALE ASI NEBUDOU PENIZE, ZE PANE SPIDLO?.
0/0
26.7.2002 4:27

jenda venda

Re: Dalnice
no a vy chcete od st8tu, aby vám pomohl jezdit "lépe a rychleji a ..." - vzžírka jako vyžírka, v tom se moc nelišíte. Mimochodem, kdo vám brání, věnovat další své prostředky na úpravu kusu té vozovky? A také momochodem - myslíte, že přeměna plochy státu ve vozovku a možnost "více a lépe" jezdit je to, oč tu "splečně usilujeme"? Nebylo by lepší "nepřejíždět", kdzž to neumím? Nebylo by vůbec lepší "nedávat sirky dětem"?
0/0
26.7.2002 5:05

MAS CA

Re: Re: Dalnice
Neplet do toho vyzirky,spise bych podotknul rychleji a bezpecneji, platim dost na danich,natoz abych do silnice vrazel to co mi jeste zbude...Mozna by jsi zmenil nazor,kdyby pri teto nebo podobne nehode zahynul tvuj blizky. Co se tyka vystavby rychlostnich komunikaci, nejde tolik o kvantitu,spise o kvalitu!
0/0
26.7.2002 6:33

Marek

Re: Re: Re: Dalnice
Hele ty frajere, jakou jezdis rychlosti po silnici a jakou po dalnici ?
0/0
26.7.2002 7:02

MAS CA

Re: Re: Re: Re: Dalnice
jezdim: 55 MPH na HW,65MPH na IS  ,jestli vis ,co to znamena?Frajere!
0/0
26.7.2002 7:58

taky obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Dalnice
což o to, já to vím, jen jestli to víte Vy? ... CZ
0/0
26.7.2002 8:53

Zdeněk

Re: Re: Re: Re: Dalnice
Není důležité, jak rychle jezdím po silnici a dálnici, důležité je, že ta silnice u Znojma je vážně v katastrofálním stavu. Dálnice je jenom do Pohořelic a pak je to krize, stejně tak když se chce člověk dostat do Znojma při cestě z Prahy přes Jihlavu - je to sice opravený, ale pořád jsou úseky, kde to je krize (typicky ostrá zatáčka v jakési díře, úzké mostky, atp.). K čemu pak jsou takové silnice? A ještě jedna věc - i kdybych jel po dálnici předepsaných 130 km/h, tak si nemůžu být jistej, že v nějaké té díře na silnici nevymlátím tlumiče nebo neurvu kolo. Každej soudnej člověk ví, že silnice v ČR jsou až na výjimky v dezolátním stavu a souhlasím, jak už někdo napsal, že platím dost vysoký daně na to, aby tomu bylo jinak. Nesouhlasím s tím, aby každej cigán dostal každý rok 50 tisíc státní příspěvek za nově narozené dítě, tím se porodnost Čechů nezvýší, maximálně tak cigánů. Jsem pro to, aby se do důchodu chodilo později (nedávno se podle průzkumů zjistilo, že důchodců přibývá a dožívají se vyššího věku - kdo to má ale platit?) a aby stát investoval na to, na co chce většina populace, která mu platí daně
0/0
26.7.2002 9:07

taky obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Dalnice
je pro mne novinkou, 6e na dálnici se musí jezdit 130 (já naiva si myslel, že to je horní mez, nad kterou budu platit, jestliže mne chytí...); no aje tu jiné pravidlo o přizpůsobení jízdy podmínkám; nehledě na tomůj učitel jízdy, bývalý soutěžák, který se mne předvším snažil naučit co nejrychleji tam mít zařazenou nejvyšší rychlost (a mlátil mne), taky říkal, že se jezdí hlavně podle rozumu,  předpisy jsou od toho, až když se hledá hlupák, co to zavinil....takže klidně si nadávat na situaci můžeme, jak chceme, jenže tím se ona nezmění, takže máme se vraždit dál? Vaš daně mi můžou být ukradený, platím určitě víc, a tak si dovoluju tvrdit, že lidi, co se neumějí "pohybovat v jisté společnosti", se tam pohybovat nemají, má to tak asi stejnou hodnotu jako vaše. Moje naděje, že když bych platil daně ještě za Vás, tak Vy byste tu mizernou silinici udržoval na světové úrovni, je zřejmě klamná. Uvědomte si, že tu voláte stejně jako ti cigoši "dej, dej, dej...."
0/0
26.7.2002 9:30

bejby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalnice
mě třeba silnice vpodstatě živí a aniž bych chtěl spekulovat o tom kdo platí vyšší daně je fakt, že je co zlepšovat
0/0
26.7.2002 10:01

taky obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Dalnice
je pro mne novinkou, 6e na dálnici se musí jezdit 130 (já naiva si myslel, že to je horní mez, nad kterou budu platit, jestliže mne chytí...); no aje tu jiné pravidlo o přizpůsobení jízdy podmínkám; nehledě na tomůj učitel jízdy, bývalý soutěžák, který se mne předvším snažil naučit co nejrychleji tam mít zařazenou nejvyšší rychlost (a mlátil mne), taky říkal, že se jezdí hlavně podle rozumu,  předpisy jsou od toho, až když se hledá hlupák, co to zavinil....takže klidně si nadávat na situaci můžeme, jak chceme, jenže tím se ona nezmění, takže máme se vraždit dál? Vaš daně mi můžou být ukradený, platím určitě víc, a tak si dovoluju tvrdit, že lidi, co se neumějí "pohybovat v jisté společnosti", se tam pohybovat nemají, má to tak asi stejnou hodnotu jako vaše. Moje naděje, že když bych platil daně ještě za Vás, tak Vy byste tu mizernou silinici udržoval na světové úrovni, je zřejmě klamná. Uvědomte si, že tu voláte stejně jako ti cigoši "dej, dej, dej...."
0/0
26.7.2002 9:30

beton

Re: Re: Re: Dalnice
To je uplne idealni.Zabetonujeme celou tuhle malou zem, vyfukovyma plynama to tu cely zasmradime a bude nam nadherne s pocitem vitezstvi,ze jsme zase o krok dale. Jedna rada: na dane se vyser a postav si za tvoji vilou nejakou dlouhou silnici,na ktere budes moct jezdit rychle.ale bacha aby jsi netrefil nejake tve blizke.
0/0
26.7.2002 9:33

antibeton

Re: Re: Re: Re: Dalnice
pokud postavis misto stary silnice novou tak to zase takovej problem neni a bacha abys nevlez nekdy na jeho silnici za vilou, aby netrefil tebe...
0/0
26.7.2002 9:56

DDT

Zase devianti :-(((
Zajímavé. Už jsem v diskuzích iDNES viděl všelijaké uchyly, ale Tommy Mann a Alcapino, to je skutečně unikát. Slintat na sebe nad článkem o havárii autobusu se smrtelnými následky, to je se jen tak nevidí. Doporučil bych vám shownomercy.com, tam najdete sobě rovné devianty...
0/0
25.7.2002 23:16

Karel

Proč stále píší Mazda
Nechápu co má společného značka auta (tady Mazda) s celo tragickou událostí. Prostě to byla nehoda autobusu a osobního vozidla, jakou roli v tom hraje zda to byl Peugeot, Škoda či Mazda?? Kdyby bylo podezření z konstrukční vady která nehodu způsobyla tak by to bylo samozřejmé, proč ale uvádět do takto špatného světla onoho výrobce automobilů skutečně nechápu. Autorby se měla zamyslet nad novinářskou etikou.
0/0
25.7.2002 16:50

Louda

Re: Proč stále píší Mazda
Ty toho jeste nechapes vic.Az vychodis Zakladni skolu a naucis se cesky tak pochopis.
0/0
25.7.2002 17:30

kohut

Re: Procˇ stále písˇí Mazda
Tak podle tebe se srazyl autobus s prdeli?!
0/0
26.7.2002 1:08

The_Scooter

srazil?
Jak se srazil, vzdyt do sebe ani netukly.
0/0
25.7.2002 15:53

Anulu

Re: srazil?
Tys tam byl? Že to víš?
0/0
25.7.2002 16:28

Pepa z Honkongu

Nechapu
Nechapu jednu vec - kdyz nekdo mini odbocit VLEVO, tak auto za nim musi pribrzdit a pockat az to auto odboci vlevo. Jenom kdyby tam byl odbocovaci pruh a dotycny byl v odbocovacim pruhu a pak si to rozmyslel a vjel opet do rovnobezneho pruhu. I tak bych spis ocekaval, ze auto za nim strhne volant DOPRAVA a ne doleva (a dokonce pres protipruh), jako autobus. Kdyz mi nekdo vysvetli tuto zahadu, tak budu rad.
0/0
25.7.2002 15:43

kamil

Re: Nechapu
Pepo asi nam to nikdo nevysvetli me by to totiz taky zajimalo. Nikde se totiz nepise ze by za to vlastne mohl ridic autobusu coz mozna asi tak nakonec bude. bude to podobny pripad jako se stal nedavno polskemu autobusu na kruhovem objezdu který na nej najel prilis rychle.
0/0
25.7.2002 15:54

Louda

Re: Re: Nechapu
Koukam Kamile ze jsi nejak zvlast chytry a uz jsi to vyresil.To bude urcite na vine autobusak ze?Koukam ze je tady fura odborniku.
0/0
25.7.2002 17:24

Honza2

Re: Nechapu
Pepo, vidim, ze v Honkongu jezdite uplne blbe. Za prve, jestlize nekdo chce predjizdet, mel by nejprve zvazit vsechny okolnosti, zda neco nejede v protismeru, popripade zda je vozidlo v protismeru v dostatecne vzdalenosti tak, aby bylo bezpecne predjizdeni mozno uskutecnit. Nesmi pak ohrozit nikoho z ostatnich ucastniku provozu. Pripadna havarie je pak evidentne chybou predjizdejiciho, ktery precenil sve moznosti (ne-li schopnosti). A za druhe, proc by mel autobus strhavat rizeni DOPRAVA? To jako aby se svalil do prikopu, popripade aby narazil do nejakeho stromu??? Ty asi nebudes moc zkuseny ridic... Jasne, ze strhl rizeni doleva, kde mel v tu chvili asi vice prostoru pro nejaky manevr. Bohuzel ho nezvladl, ale to neznamena, ze to byla jeho chyba. 
Reknu Ti, Ty uz radeji za volant nesedej, protoze pri Tvych teoriich bys mohl byt dost nebezpecny...
0/0
25.7.2002 17:15

Pepa z Honkongu

Re: Re: Nechapu
Vazeny Honzo, jezdim autem hodne a mam najezdeno vice nez 200,000 Km a posledni nehodu (nedal jsem prednost pri odboceni vlevo) jsem mel pred 10 ti lety. Od te doby ani skrabanec na aute.
Kdyz jsem psal svuj prispevek, zadne teorie o predjizdeni nebyly zname. Psal jsem to na zaklade puvodni spravy, kde se rikalo, ze Mazda chtela odbocovat vlevo a pak si ridic rozmyslel a vratil se zpet. Proto jsem to psal, ty chytroline. Jinak se stocenim volantu doleva, kde by hrozil stret s priotijedoucim vozidlem take neni nejchytrejsi teorie. Takze si ty sve rady radeji nekam strc.
0/0
25.7.2002 20:04

Profík

Re: Re: Nechapu
Promiň druhý Honzíku, že ti do toho chci kecat, Ale myslím si, že se svými více jak 2 000 000 najetých kilometrů na to mám tak trošku nárok. Dosud platilo, že se jezdí tak rychle, abych stačil zastavit na vzdálenost, na kterou mám rozhled, nebo snad už ne. A při trošce předvídavosti, což bych si u řidiče dálkového autobusu dovolil předpokládat, by měl takto zkušený řidič odhadnout a předpokládat chování ostatních řidičů. Jestli chtěl předjíždět nebo odbočovat a nebylo to tzv. na 100%, platí jediné pravidlo: noha z plynu a preventivně na brzdu. A za druhé: Od nepaměti v 99% případů platilo, že kdo má rozbitý předek, je viník (pochopitelně nepočítám čelní srážky při nedání přednosti nebo vjetí do protisměru).  A na závěr si dovolím vyjádřit svůj, znovu zdůrazňuji soukromý, názor podepřený zkušenostmi a potvrzený kolegy od profesionálního volantu. Řidič autobusu, ať chce nebo nechce, je přece jenom v jiné pozici než ostatní řidiči. Zákony a vyhlášky platí pro něj stejně jako pro jiné, ale vozí lidi... . Bohužel, pro některé řidiče autobusů je právě toto motivace se předvést a při pocitu své nadřazenosti a síly často právě takto končí situace, které by řidič se schopnostmi uvedenými výše hravě zvládl. Nechci v této složité situaci někoho poučovat, ale mám své pochybnosti o tomto případu a odhadu odpovědnosti za jeho průběh...
 
0/0
25.7.2002 20:58

MAS CA

Re: Re: Re: Nechapu
PRESTOZE JSEM U TOHO NEBYL,MUSIM SOUHLASIT S PREDCHOZIM PRISPEVKEM, ZE PODLE TOHO JAK JE O TOM PSANO V CLANKU, NA NEHODE NESOU VINU OBA DVA MINIMALNE STEJNOU, ALE SPISE MYSLIM, ZE TO BYLA CHYBA RIDICE AUTOBUSU. A POKUD SE VRACEL Z RECKA,MOHLA NA TOM MIT PODIL UNAVA A TUDIS NEPOZORNOST A SPISE REAKCE VYVOLANA LEKNUTIM SE U RIDICE AUTOBUSU. DALSI OTAZKOU JE TO,ZDA-LI AUTO JEDOUCI V PROTISMERU UZ PROJELO,NEBO STIHLO ZABRZDIT NEBO SE BLIZILO, V MOMENTE, KDY RIDIC BUSU UHYBAL DO LEVA,COZ SE V  CLANKU NEUVADI.
0/0
26.7.2002 4:22

Tommy_Mann

Ahojky už musím jít. Je pozdě.
0/0
25.7.2002 14:36

Tommy_Mann

Tak zlato, já dneska už končim. Musim jít na vlak..... Přeju ti krásnej zbytek dne a zase zítra ti napíšu kde se budu nacházet.
0/0
25.7.2002 14:35

Alcapino

1
tak a máme to
0/0
25.7.2002 14:33

Tommy_Mann

0/0
25.7.2002 14:33

Tommy_Mann

Martin: hele aby ses nezbláznil..... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Máš li potřebu se k tomu tématu vyjádřit, tak tak učiň a nás tu neobtěžuj. Tohle totiž nejsou rozhovory pro "cizí" uši
0/0
25.7.2002 14:33

Diana

Re:
Fajn, jestli to nejsou rozhovory pro cizi usi, tak Ti mozna uniklo, ze jsi na chatu idnes a ze si to tu cte tisice lidi.  Radsi utikej na vlak ...
0/0
25.7.2002 14:38

kamil

Re: Re:
diano, vedle jsi ty. na chatu idnes nejsi jsi na diskuzi k clanku o tragicke havarii autobusu . chatova stranka je kousek vedle chce to jen lepe kliknout mysi na spravny odkaz
0/0
25.7.2002 15:50

Martin

Re:
V tom případě doporučuji jít pokecat do soukromé místnosti,popř. do hospody Stačí pouhopouhý návrh všem: " Přejdeme na skutečný Chat?"  mluvit snad umíš i psát...
0/0
25.7.2002 14:52

Alcapino

-
já to říkám pořád, jsi sladké batolátko
0/0
25.7.2002 14:30

Martin

Neplete si to někdo...
náhodou s chatovací boudou??, tady je diskuse na téma- srážka autobusu a ne nějaký zamilovaný bláboly, blokuješ frekvenci!!!
0/0
25.7.2002 14:30

Diana

Re: Neplete si to někdo...
Taky me to dost zarazilo, chci si precist nazory lidi a misto toho tady nejake kecani o nicem na trech strankach. Nemeli by jste si jit vykladat jinam?
0/0
25.7.2002 14:34

Tommy_Mann

Tady je teda počasí. Jednou je úplně černo, a pak svítí sluníčo jak blázen. No prostě hrrůůůůzzzzzazaaaa
0/0
25.7.2002 14:30

Tommy_Mann

Dy´t už jí vlastně máš. Nakopírovanou, ale teď bude hezčí, naskenovaná. Jinak jás e strašně nerad fotim....
0/0
25.7.2002 14:28

Alcapino

/
mě se líbíš takovej jake si  ale ráda se kouknu určitě jí pošlu
0/0
25.7.2002 14:26

Tommy_Mann

Fešák s jednim chlupem na hlavě a dvěma dudlíkama v pusince.... jo a ještě tam mam jeden zoubek....
0/0
25.7.2002 14:26

Tommy_Mann

Alča: Jasně že ti napíšu kde budu. Pošlu to více lidem aby se taky zpojili do nějaký diskuse. teda oficiálně diskuse, neoficiálně chatu s emigrantem (nucenym)
0/0
25.7.2002 14:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.