Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebojím se, říká muž najatý k vraždě

Z muže najatého k vraždě se stal korunní svědek. Karel Rziepel, který policii prozradil, že si ho lidé Karla Srby najali k vraždě novinářky MF DNES Sabiny Slonkové tvrdí, že se o svou bezpečnost nebojí. "Nebojím se o sebe a nevidím žádný důvod se skrývat. Přizpůsobím se situaci a když bude třeba, tak se na čas ztratím." Proč se nakonec k činu neodhodlal? "Je to práce, do které nedělám," vysvětlil devětatřicetiletý, čtrnáctkrát trestaný muž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zdenek

Kolik je let Citronovy? A bude hůř!!!
 Jen takový malý postřeh:
Je rok 2002 a Citron je 11 let nasvobodě
Pankrác tedy opustl v roce 1991  (jak se píše v článku)
14 let si odseděl a měl 14 trestů  (tak 14 je asi jeho smolný číslo, na tu bych citrone nesázel za tři roky se blíží další 14 kdy bude na svobodě)
Pokud tedy citron odpikavl trest takovým způsobem že vylezl z vězení, nadech se čerstvího vzduchu a šel tam hned spátky tak nám víjde že poprvé byl odsouzen v roce 1977.
Trestná zodpovědnost je unás od 18 let tak se pravděpodobně narodil v roce 1959 a dneska mu je tedy asi 43 let.
(To je zpočítáno jako nejkratší možný čas)
No a dodůchodu mu už moc nezbívá a vzhledem k tomu že musel s městkým ůřadem udělat dohodu že nastoupi k výkonu veřejně prospěšných prací až v září kde si odmaká 400 hodin. Tak se domnívám že práci jentak shánět nebude. Je tento způsob ubživy u něj nutnost a když mu nabídly jen 200 000 Kč tak za tyhle peníze by asi ani kuře nehrabalo musí ty prachy na spokojený důchod vydělat nějak jinak a nebo se ho nechce dožít a já to tak odhaduju na 3 roky života protože to příjde víše zmiňovaná 14  let na svobodě. Je to i skvělej čas nato aby se na tuhle aferku zapomělo (3 roky snad stačí ne)
0/0
28.7.2002 15:08

Ondřej

Re: Kolik je let Citronovy? A bude hůř!!!
Ty mas docela problemy s cestinou, ze? Co se tyce tvych vypoctu, tak vubec nepocitas s tim, ze mohl sedet treba i jen pul roku.
0/0
29.7.2002 7:31

Martin z New Yorku

Takovych lidi jako Citron by mohlo byt vice,vypadalo by to u nas mnohem lepe.Zaslouzil by si aspon vymazani trestniho rejstriku.
0/0
26.7.2002 20:12

xxx

Jak se vůbec vyslovuje "Rziepel", víte to někdo?
0/0
25.7.2002 11:49

RedBull

Re:
Citron
0/0
25.7.2002 21:40

Libuše Volná

Není vrah
Netoužím po zvřejňování svého příspěvku, myslím si však, že autor článku "Strach nemám, tvrdí najatý vrah" by se měl omluvit p. Rziepelovi za oznečení "najatý vrah", neboť tento byl sice na vraždu najat, ale žadnou nespáchal, tudíž není žádný vrah. Já také nejsem vrah a nelíbilo by se mi, kdyby mne nejčtenější noviny v republice takto označily. Libuše Volná,U Tatry 1483, Příbor
0/0
25.7.2002 7:40

Veronika

Proč by měl Citron dostal trest, když ani nebyl obviněn? Podle dosavadních informací nic nepřipravoval, vlastně šel "připravovače" ihned prásknout, tak co? navíc, pokud se podíváte do trestního zákona na ustanovení účinná lítost, zjistíte, za jakých podmínek trestnost činu zaniká. takže i kdyby něco připravoval, trestnost jeho činu by nepochybně jeho oznámením připravované vraždy zanikla.
0/0
24.7.2002 13:13

petra n.

Re:
Veroniko, pokud jde o účinnou lítost, pletete páté přes deváté a evidentně nevíte, o co jde. Tento institut je upraven jednak obecně v § 66 TZ a jednak existují zvláštní ustanovení o účinné lítosti, které se vztahují k TČ neodvedení daně, zanedbání povinné výživy a úplatkářství. Obecné ustanovení obsahuje taxativní výčet TČ, u nichž trestnost činu zaniká tím, že pachatel zamezí škodlivému následku nebo ho napraví. TČ vraždy tam SAMOZŘEJMĚ uveden není a nemůže být!!! V tomto případě se "najatý vrah" dopustil přípravy k TČ, jejíž trestnost zanikla, protože chystaný čin dobrovolně oznámil, v době, kdy nebezpečí mohlo být ještě odstraněno (§7, odst.3,písm.b) TZ). Neargumentujte, prosím, paragrafy, když je neznáte a neumíte vyložit! Díky.
0/0
24.7.2002 13:34

Veronika

Re: Re:
Omlouvám se velké právničce Petře, že jsem si spletla účinnou lítost s dobrovolným upuštěním od přípravy k trestnému činu nebo jejím oznámením podle § 7 odst. 3 tr. zák. Samozřejmě jsem myslela toto ustanovení, jen jsem to špatně nazvala "účinnou lítostí". Výsledek je ovšem úplně stejný, trestnost jeho činu oznámením zanikla. Takže Vaše rozbory jsou spíše tak trochu akademické že, myslím že většinu lidí tady nebude zajímat přesná aplikace a výklad trestního zákona. To víte Petro, mám asi trochu dál od školy než Vy a trestem se nezabývám. Příště si vezmu k ruce trestní zákoník, abych byla úplně přesná anebo se raději k trestně právním aspektům této kauzy nebudu vyjadřovat, Vy nám to vysvětlíte lépe než Beckovy komentáře. Ale nic ve zlém, děkuji za upozornění.
0/0
25.7.2002 9:23

pilk

Re: Re: Re:
Pozor!!! Petra n. je arogantní emancipovaná žena s velmi čerstvým vysokoškolským diplomem. Nemá cenu se s ní přít - má vždy pravdu ...
0/0
28.7.2002 15:28

Darius

Doufejme
1) Doufejme, že nejde o zpravodajskou hru, která má zpochybnit kritiku velkých stran 2) Doufejme, že cílem není dokázat, že čeští novináři se mohou svobodně vyjadřovat a jsou to jen vrahové a blázni, kteří je ohrožují, a ne zaměstnavatelé, kteří je za pravdu vyhazují z práce 3) Doufejme, že nejde o to odvrátit pozornost od stovek tunelářů, kteří systematicky tunelovali naše banky a podniky. Dobře si jejich jména zapamatujme. Darius Nosreti, Ostrava darius.cz/zvon
0/0
24.7.2002 12:58

menhir

V nejhorším případě dostane milost
Chápu, že "CITRON" nemá obavy, protože jeho (ale i moje) dosavadní zkušenosti dokazují, že má poměrnou vysokou šanci na udělení prezidentské milosti, protože by trest ohrozil jeho rodinu, výdělky atp. 
0/0
24.7.2002 9:30

Inkvizitor

Strach nemá
Myslím,že právě on by měl mít strach a to velký. Až se to vše začne provalovat, kdo tuhle hru sehrál, bude právě on a paní novinářka v opravdovém reálném nebezpečí ohrožení života. Zatím si užívají slávy. Jenže to nebude trvat věčně - tohle je tak neuvěřitelný případ, že se nemohl stát nikde jinde než v Česku.
0/0
24.7.2002 9:01

Mirek

Re: Strach nemá
A sakra,že by se konečně povolilo volné nošení zbraní ? Co myslíš...
0/0
24.7.2002 9:32

Inkvizitor

Re: Re: Strach nemá
Nevím, já jí nepotřebuji, nejsem tak důležitý. A stejně bych asi mnoho netrefil.
0/0
24.7.2002 11:06

petra n.

Důvěryhodnost svědka
Při hodnocení svědeckých výpovědí musí soud brát v úhavu mimojiné i důvěryhodnost svědka. Já si narozdíl od autorů článku nemyslím, že byl pan "najatý vrah" byl sympatický a o důvěryhodnosti se u recidivisty-narkomana nedá uvažovat snad vůbec. Jsem zvědavá, o co v téhle kauze vlastně. Celá je dost podivná.
0/0
24.7.2002 8:29

Inkvizitor

Re: Důvěryhodnost svědka
Nedělejte si iluze. Viděla jste svědka na základě jehož svědectví byl odsouzen Kájínek ? A soud mu věřil. Kájínek dostal doživotí. Já vůbec nepolemizuji o jeho vině nebo nevině. Při pohledu na toho svědka jsem ale dostal strach, co je tady všechno možné. Naštěstí sám nejsem tak důležitý, abych někomu vadil, ale na české soudy od té doby příliš nesázím.
0/0
24.7.2002 9:05

petra n.

Re: Re: Důvěryhodnost svědka
Čekala jsem reakci na případ Kajínek. Moc toho o něm nevím. Svědka jsem viděla, ale podrobnosti neznám, takže se zdržím hodnocení. Zato tuhle kauzu hodlám sledovat dost pečlivě. Pokud jde o iluze, tak si je dělám asi proto, že jsem loni ukončila studium práv. :) Přiznávám, že za půl roku praxe, jsem ale přišla již o celou řadu iluzí.
0/0
24.7.2002 9:44

Inkvizitor

Re: Re: Re: Důvěryhodnost svědka
Víte, ono není důležité co si myslíme. Věřte, že život není to co chceme. Život to je to, co máme. My dva jsme si tento stát nevymysleli a ani jej neřídíme. Uděláme ovšem velmi dobře, nebudeme-li příliš důvěřiví a budeme-li hledat pomocnou ruku na konci svého vlastního ramene. Tady jsme svědky obrovského humbuku kolem absolutně neuvěřitelných záležitostí. Pravdu se možná nedozvíme nikdy.
A k těm iluzím. To časem přejde. Na rozdíl od Vás jsem ovšem přesvědčen, že nezávislost soudů je špatná. Pokud by existovala možnost korekce jejich rozhodování to by hodně lidí křičelo cosi o potlačování zakladních práv. Jenže by bylo možné evidentně špatná rozhodnutí zvrátit. Takže trpí také lidé - rozdíl je v tom, že to jsou jiní lidé než ti co křičí.
0/0
24.7.2002 11:17

František

Nespolehlivost
Dneska se člověk nemůže na nic spolehnout. Když dáte peníze do kampeličky - zkrachuje. Když si najmete vrahouna, on se práskne policii.  Cesta do Evropy je ještě dlouhá, až tam budem, budou snad i ti  nájemní vrazi spolehlivější. A to je dobrá zpráva pro Srby, Kladiva a jiné nespokojené úředníky a podvodníky.
0/0
24.7.2002 8:02

Frenk

citron je tezce v poho
  Citron je tezce v poho. Nemyslim si, ze po pomste touzi jenom rytiri, a proto odpovidam na otazku: "Co tam vidis Jindrichu?", slovy klasika: "Davam citronovi rok, maximalne dva!". Myslim, ze je jenom nastrcenej bilej kun, kterej se bud prepocital a dal na sliby zpravodajcu ci policie CR, a nebo je to hrac jak svina.
   Souhlasim s tim, ze odpovednost za sve podrizene potencionalni reditel planety Kato nenesl proklate dlouho. Mozna si toho vsimla treti osoba a ve psolupraci s rozvedkou mu pres problematickeho namestka hodlaji zatopit. Na popeeeel, na popeeel, preju si. 
   A Tobe Lucko - blahoslaveni chudi duchem, nebot jejichz je kralovstvi nebeske. Ja vim, tak to se mi povedlo. Jsem totiz vagus.
0/0
24.7.2002 1:18

Martin

Citron je vpohode
Za rady Vacatka taky byli vobycejni kasari ktery by ale nesahly na krev. To se radsi dou udat. Ono potom po zbytek zivota mit vycitky neni nic moc. Vybrat kasu neni jako odbouchnout mladou holku. Taky je to Citronovi jasny ze nic nema odted jisty ale zase kdo by se mu mstil a hlavne co tim ziska? Kdepak mocnejm jde o prachy, ne o mstu, ta je pro rytire a ty uz vymreli.
0/0
24.7.2002 0:25

Bobes

Kavanovi nefandim
souhlasim s temi, ze je jedno jestli mluvi napraveny citron pravdu, protoze Kavan mel tech afer hodne, a uz me unavuje jak nikdo neruci za sve podrizene, kdyz si je vybral, tak by je mel znat, taky se tesim co bude za mesic s citronem a s celou kauzou
0/0
23.7.2002 23:17

jb

lol:)
BTW, take Vam prijde, ze pusobi "sympatickym dojmem"?:))))
0/0
23.7.2002 22:58

petra n.

Re: lol:)
Jasně! :)Potetovaní narkomani, kteří strávili 14 let v base musí být sympatičtí snad každému! :))) Nejen novinářům z MF.
0/0
24.7.2002 8:25

divák Čk

Obvinění Novotný a Volf ho prý oslovili proto, že je ve Vimperku poměrně populární osobnost v oblasti zločinu. "Byl jsem čtrnáctkrát odsouzen, většinou za majetkovou trestnou činnost, odseděl jsem 14 let, ale nespáchal jsem žádné násilí," připomněl recidivista. mluvím já: a hodně štěstí mezi Kojaki, Colombi, Moulini, Taiggrety, Chandlery, Flatcherovými, McCormicki, a už vítr mně odnesl knihu světových detektívů, proto chci ještě dodat: Holmes,CI5, Rada Vacátko a hlavně Rozpuštěný a Vypuštěný. Zdar a sílu a těším se na knihu Ze všech kapes najednou. Haf. Haf!
0/0
23.7.2002 22:39

Louda

Re:
Co to tady placas?Vzdyt to nema ani hlavu ani patu.
0/0
23.7.2002 23:11

antivseho

Re: Re: louda - vzdyt to nema hlavu ani patu
Loudo, ale ma. Jenom ty jsi hloupy.
0/0
24.7.2002 2:09

Lucka

tak tento vagus ma hybat OSN to se vam nepovedlo
0/0
23.7.2002 21:47

Dan(1)

Re:
Smysl vašich příspěvků mi jaksi uniká. Chápu, že pro jistou část žen je Kavan erotickým symbolem (silně připomíná jistou část mužského těla), ale v diskusích raději užívejme více rozumu, než citu.
0/0
23.7.2002 21:52

antitunelar

Re:
Lucko, zdrejme  oddana Kavanova dcero, co takhle se bavit o vsech Katovych aferach komplexne ?
To jestli ten potetovany psychous mluvi pravdu se jeste ukaze, ale tech afer ma Kato vic a to, ze jezdi ozraly autem, na nej nepraskl potetovany zlocinec.
0/0
23.7.2002 22:10

Radek

Malý kvíz
Takový malý kvíz pro čtenáře: Otázka: Víte, proč novináři mají rádi začátek každého měsíce? Vyberte správnou variantu: A: protože v té době je termín výplaty. B: protože nastává krátké období, kdy jejich IQ je vyšší než aktuální datum.
0/0
23.7.2002 21:18

Honza

Re: Malý kvíz
jo zato ty musíš bejt inteligent jak hrom.......
0/0
23.7.2002 21:29

Lucka

Re: Malý kvíz
bravo
0/0
23.7.2002 21:46

Jan

Re: Malý kvíz
Radečku, Radečku, po usilovném celodenním kopání výkopů sis sedl k netu a teď nás bavíš svými žvásty...? :-) No, jestlipak Ty těm novinářům trochu nezávidíš, viď..? :-) Jan
0/0
23.7.2002 22:34

C

Re: Malý kvíz
No jak myslíš, ale upozorňuju jenom okrajově na to, že výplaty se obvykle rozesílají v polovině měsíce a ne na začátku :))
0/0
24.7.2002 13:47

jaroslav

?
Je s podivem, kolik  informací je najednou v tak delikátní kauze policií uvolněno pro tisk, když jindy je velmi stručná a nebo vydatně "mlží". Nepříjde Vám to taky nějak zvláštní??? S.
0/0
23.7.2002 20:23

Dan(1)

Re: ?
Takže tento článek vychází z informací PČR? Co konkrétně bylo uvolněno pro tisk, kromě potvrzení, že podezřelí jsou obviněni a byli vzati do vazby? Nepřijdete si nějak zvláštní?
0/0
23.7.2002 21:34

znalec

Re: ?
Ani ne, protože se policii málokdy něco takto povede. Tudíž to nutně musejí silně medializovat a pak oběť měla býti novinářka a ta taky bude něco vědět. A ten najatej zabiják je pěkný blb, který také všechno vykecá(do roka ho sejmou).
0/0
23.7.2002 21:35

jaroslav

dělají z nás
už zase blbce. Je to průhledná zpravodajská hra proti Kavanovi a ani bych se nedivil, kdyby ta reportérka v tom jela taky.  Jen houšť a častěji... Slávek
0/0
23.7.2002 20:17

znalec

Re: dělají z nás
Myslim že ani nemusej
0/0
23.7.2002 21:30

antitunelar

Re: dělají z nás
To jak Kavan, jeste jako poslanec, totalne ozraly naboural za volantem auta nekolik vozu pred hospodou, byla take hra zpravodaju ???
0/0
23.7.2002 21:46

Pepik

Re: dělají z nás
Hlavne z nas nedelej blbce Ty!!!
0/0
23.7.2002 23:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.