Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tajemné devitalizace ve Vrchlabí

Několik pacientů s rakovinou sice podle tvrzení vrchlabské nemocnice podstupuje v tomto zdravotnickém zařízení takzvanou devitalizaci, v jejich lékařské dokumentaci však o tom není ani slovo. Potvrdil to ředitel nemocnice Vladimír Dryml s tím, že mu to poradili právníci. Metodu devitalizace objevenou Karlem Fortýnem, o níž se už přes rok vedou kontroverzní debaty, státní instituce dosud nepovolily pro běžné užívání v praxi. Čekají, až skončí výzkum na zvířatech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivo

... a byl pohádky konec.
Myslím, že bublina vyhnaná nechutným kšeftem s nadějí a emocemi začíná splaskávat. Žádná geniální ryze česká cesta léčby rakoviny se nekoná. Je to nepopulární fakt, ale je to tak. Názory podobné tomu, který napsal (s pravopisnou chybou) níže Martin, budou ovšem ještě nějakou dobu obíhat. Jde o jasný prototyp fámy, jenž se snadno šíří zvláště v rozvojových zemích. V jeho optice (přece všudypřítomná) snaha o zisk stojí za strádáním národa, blízkých, našich dětí atd. Kdyby tedy nebyl vyspělý svět s pokrokem vědy a medicíny, léčili by se lidé zjevně příjemněji, srozumitelně, úspěšně a s minimálními společenskými náklady. Pohádka pro dospělé...
0/0
23.7.2002 11:42

xy

Re: ... a byl pohádky konec.
Nevím, ale já jsem v roce 1975 podstoupil zákrok, který měl všechny znaky devitalizace - podvázání, pozvolné ztrácení se nádoru. Pro devitalizaci v mém těle existuje důkaz.
0/0
23.7.2002 12:23

Ivo

Re: Re: ... a byl pohádky konec.
Takže je zpochybněno Fortýnovo prvenství? Proti osobní zkušenosti je těžko polemizovat a zdá se mi to navíc nepatřičné. Výjimečné případy medicína určitě zná. Častěji se ovšem při patřičné analýze zjistí, že věci se měly jinak. Rozhodně bych si ale nedovolil zpochybňovat konkrétní případ, o němž pochopitelně nic nevím. S pozdravem Ivo.
0/0
23.7.2002 13:07

xy

Re: Re: Re: ... a byl pohádky konec.
Nemáte se za co omlouvat, já sám nevím, co se mnou tehda dělali, jen když se dnes či v poslední  době mluví o devitalizaci a ten zákrok je popisován, tak to samé v roce 1975 dělal ten lékař se mnou - odebral vzorek tkáně, pak oznámil, že mi to podváže (zaškrtí) a že to pozvolně zmizí a ono to tak fungovalo. Jako dnes si pamatuji jeho slova - přijďte za 10 let na kontrolu jinak můžete mít vážné komplikace. To snad aby mě donutil na tu kontrolu přijít, či co. Nikde jsem nebyl. Jinak ten zákrok prováděl s lokálním umrtvením a vše jsem vnímal - rozšmyknutí  (nádor byl vevnitř těla), zaškrcení jakýmsi kroužkem či svorkou a zašití. Příjemné to nebylo a šel jsem po zákroku hned domů.
0/0
23.7.2002 13:47

Pepe

Re: Re: Re: ... a byl pohádky konec.
Z toho co jste napsal je zřejmé, že nemáte ani potuchy o čem píšete. Jinak by jste věděl, že Fortýn provedl tento zákrok poprvé v padesátých letech.
0/0
26.7.2002 12:01

Martin

No asi se to moc nehodí dodavatelum citostatik
Tak proc by se zkorumpovana komora nestavela proti devitalizaci. Radeji nechaj lidi umrit zatimco do nich bu¨dou pumpovat prasky za tezky prach. Je to hlavne dobrej kseft, zatimco pruzkum a uvedeni devitalizace tolik nevynasi.
0/0
23.7.2002 11:01

ZACKOVA

PODVOD
Nejsem onkolog, proto jsem se nezapojila do emocemi zmitajici diskuze. Ale sdeleni, ze v zaznamu nemocnice je neco jineho, nez se provadi ( i kdyz je to treba velmi podobny vykon) je vice nez zarazejici. A jestlize reditel nemocnice si dovoli neco podobneho vypustit do sveta s vedomim, ze mu to prinese spise popularitu, nez odsouzeni ,byt jen moralni , je tristni. V kazdem pripade se budu snazit VRCHLABI vyhnout velkym obloukem, protoze tam bych si nenechala ani zasit rozbite koleno.
0/0
23.7.2002 10:24

pavel

Re: PODVOD
Souhlas.
Jaky je vas nazor na metodu samotnou?
0/0
23.7.2002 10:40

Věra

Re: Re: PODVOD
O metodě jsem četla loni. Běžně se prováděla, ale od 1.10. byla zakázána. Myslím, že by mohla být úspěšná a pokud je někdo specialista a viděl její přednosti, je možné, že ji ještě nyní uplatňuje za patřičný "poplatek" v praxi. A protože je v současné době již nezákonná, aby nebyla právně napadnutelná, uvádí se v papírech něco jiného. Vždyť v současné době jde za peníze naprosto vše, zvláště, pokud si to pacient a jeho příbuzní výslovně přejí... Prováděla se dokonce v okresních nemocnicích. Vím to, protože má sestra tam loni ležela.... A pokud by se dal v současné době "naklonovat" člověk, řekla bych, že se tak stalo....
0/0
23.7.2002 10:54

Pcx

Dryml
Všechno to je pouze reklamní tah pana ředitele Drymla a soukromé vrchlabské nemocnice ... chudáci pacienti - kde je ministerstvo, aby s tím něco udělalo?
0/0
23.7.2002 9:18

jupík

Re: Dryml
Já vím, že je to na hraně. Ale když máte někoho blízkého kdo umírá na rakovinu určitě uděláte a zkusíte všechno co je možné.
0/0
23.7.2002 9:42

doktor

Kouzla kolegy Drymla
Aby urychlil zavedení nové léčebné metody, nejen že nekráčí zdravotní podnikatel Dryml cestami, běžnými v civilizovaném světě (evidence based medicine, čili přípustnost jen takové léčby, jejíž účinky jsou podložené vědeckými důkazy, získanými všeobecně uznávanými metodami),ale navíc své údajné devitalizační zákroky utajuje. Ve skutečnosti je zřejmě tají především před zdravotními pojišťovnami, které tak zvané devitalizační zákroky nehradí, a on není takový lidumil, aby je dělal zadarmo. Už proto je zřejmě vykazuje pod jinými, hrazenými kody, čili nejen zdravotní pojišťovny, ale i nás, občany České republiky, s pomocí ochotných novinářů veřejně podvádí.
0/0
23.7.2002 8:41

laco

Re: Kouzla kolegy Drymla
Mne jako laikovi se zdá, že spíše šetří kapsu zdravotním pojišťovnám. Když budu vycházet ze zadání, že mám pacienta napadeného rakovinou a on mi umře jak po podvázání nádoru tak po chemoterapii tak pojišťovnu méně stojí chirurgický zákrok podvázání než chemoterapie. Kde se mýlí potenciální pacient při pohledu na hrazení úkonů ?
0/0
23.7.2002 9:22

doktor

Re: Re: Kouzla kolegy Drymla
Moudrá úvaha, zvláště když si uvědomíme, že devitalizace zřejmě vedou ke smrti pacientů - pokusných králíků, mnohem rychleji, než jakákoliv jiná (dražší) léčba. Dávám však přednost legalitě a životu před podvody a smrtí, i když uspoří peníze daňových poplatníků (jak rádi říkají ekonomičtí novináři).
0/0
23.7.2002 10:27

Pepe

Re: Re: Re: Kouzla kolegy Drymla
Pane, Vy jste opravdu doktor? Nejste náhodou ten arogatní předseda vědecké rady? Pokud je obecně známo, lidem kteří ovšem umí číst, tak první studie prokázala neškodnost pro lidský organismus. Na straně druhé vědecká práce AV prokázala fantasticky vysokou účinnost na prasatech a psech. Ovšem ve fatálním stadiu tato metoda nebyla účinná ani na prasatech. O úspěšných aplikacích podvazování nádoru na lidech zde nemá cenu se zmiňovat, protože takový chytrostí neoplývající Dvořáčkové to stejně nechtějí vidět.
0/0
26.7.2002 11:24

fanfán tulipán

Samozřejmě že je nedělají
Kdo zná pana Drymla, tak ví, že jeho hlavním krédem je na sebe neustále upozorňovat. Zaujala mně však informace, že neuvádějí přesné údaje do dokumentace a tady už se pohybují na hraně zákona. Vzpomeňte jaká byla aféra v Ostravě kolem transplantací ( a tam byla jedinou chybou nepřesná dokumentace ). Nejhorší na tom je, že zneužívají pacienty, kteří jsou v nouzi a využijí je k zviditelnění nemocnice, která měla být už několik let zavřená. To, že ti pacienti za pár měsíců na svou chorobu zemřou se již ale nedovíme, protože na pořadu dne bude jiná "důležitá" zpráva
0/0
23.7.2002 8:30

Věra

Re: Samozřejmě že je nedělají
Tulipáne, nemáš pravdu. Studovala jsem loni tuto metodu. Může být skutečně do budoucna velice úspěšná, pokud se jedná o určitý - zapouzdřený druh rakoviny, který se dá "podvázat". Nejde to však u všech, Bohužel. Ale tam, kde to bude možné, jejím podvázáním se prakticky způsobí zastavení zásobení živinami a ona odumře a odpadne, je to možné a docela jednoduché. Vždyť každý převratný objev je většinou ve své podstatě velice jednoduchý.... Zapomněla jsem jméno lékaře, který ji objevil, mám to doma někde vytištěné, je to vynikající, a na lékaře, který ji objevil se nakonec zapomene. Objevil ji náhodou, když už nebylo vyhnutí a pacient měl "na kahánku". Zkousil to jako poslední možnost... A pacient se uzdravil... A bylo jich více a více...
0/0
23.7.2002 10:59

rado

Re: Re: Samozřejmě že je nedělají
Lékař se jmenoval MuDr. Fortýn,bohužel už zemřel. Metodu zkoušel na prasatech s téměř 100% úspěšností. Měl vyzkoušeno,že i když se podváže metastáza , odumře i hlavní nádor.Samozřejmě větší účinek má podvaz hlavního nádoru.
0/0
23.7.2002 11:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.