Vltava
Článek je napsaný bez znalostí problematiky, ale předchozí diskutující rovněž učinili závažnou chybu, neboť nebrali na zřetel, že se jednalo o R208 Vltava. V tomto vlaku jsou řazeny výhradně ruské lůžkové a lehátkové vozy a černý pasažér se do vozů vůbec nedostane, pokud mu průvodce vagónu neodmekne. Navíc ruští průvodci neoplývají přílišnou znalostí češtiny a technický stav vozů není z nejlepších, takže nefunkční záchranné brzdy jsou ještě tím nejmenším problémem.
Co se týká mobilního telefonu, je otázkou, kde by ho průvodčí vzala, spíš by ho měl mít vlakvedoucí. Nemluvě o tom, že na trase Olomouc-České Třebová je pokrytí signálem všech třech mobilních operátorů dost katastrofální a nelze vyloučit, že by se stejně nedalo nikam dovolat, protože právě operátor služebního telefonu by na místě zastavení vlaku neměl pokrytí.
Nechce se mi ani věřit, že výpravčí v Zábřehu poslechl nějakého hysterického osla volajícího telefonem a vypnul celý úsek. Na tomto místě bych se rád otázal autora článku, od koho čerpal informace, protože jako mnohem pravděpodobnější variantu celé situace bych viděl, že někdo zavolal na nádraží, výpravčí se dověděl, proč se mu v úseku zastavil vlak, a aby se dotěry ve sluchátku zbavil, řekl mu, že je vypnutý proud a nemůže se nic stát.
Btw, k celému článku mi chybí oficiální vyjádření Českých drah...