Diskuze

Žena není rovna muži

Muž má v potu tváře dobývat svůj chléb. Žena zas v bolestech rodit děti a muže poslouchat. To řekl Bůh na počátku věku. My, moderní lidé, jeho omyl napravujeme. Aspoň v tom posledním bodě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ježura

26. 7. 2002 11:30
Je fajn, že nechodí po světě pouze mloci
To jsem si početla, takže pouze krátce: Vzhledem k tomu, že jsem 25 let sama s dětmi, jsem přesvědčena, že ženy vládnou životem s rozhodností stejnou měrou jako muži. Zejména pokud jsou přinuceny, řekněme nevlídností osudu, se toto naučit a poradit si ve všech situacích. Muži vzniklé situace řeší více rozumem a zneklidní je skutečnost, že cosi realizovali pod "vlivem" svých citů (srdce). Ženám se lépe "kloubí" rozumová řešení s citovými.  Mnohdy muži příliš mluví, čili vedou úvahy hlasité, zejména hledají-li 1000 důvodů proč to či ono nejde, čímž ženu "otráví", mnoho žen spíše hodnotí situaci "uvnitř" a pak se s konečnou platností vyjádří. Což ovšem velice často vede k tomu, že bohužel ostatním zúčastněným chybí souvislosti. A děti se již dnes nerodí ženám ve věku kolem 25 let, ale o cca 7 let později. Objektivně: jsem přesvědčena, že bychom se měli k sobě - muži, ženy - chovat slušně a s pochopením, protože naše vzájemné rozdílnosti jsou zpestřením života a protože bychom si zcela jistě chyběli. Přeji všem vlídnost života a bezva víkend.
0 0
možnosti

Eva Klokočníková

24. 7. 2002 9:24
Žena nechce být rovna muži, chce být uznána
Vztah žen k mužům v naší společnosti je dán osudem, který ženám tato společnost připravila. Vezměme to chronologicky a mluvme o převážné většině žen (statisticky): Žena se nejprve stejně jako muž snaží získat kvalifikaci, aby jednou mohla uplatnit své schopnosti a samozřejmě vydělávat peníze. Po získání kvalifikace, což bývá někde mezi 20 – 25 rokem, žena porodí potomka nebo potomky, o které se – zejména ona – stará (myšlena každodenní systematická péče). Dochází při tom do zaměstnání stejně jako její muž a vycvičí tak své organizační schopnosti, aby mohla zvládnout jak náročné pracovní povinnosti, tak péči o děti a manžela. Málokterý manažer by dokázal bez několika asistentek promyslet do detailu všechny akce, které žena musí během dne, týdne, měsíce skloubit, nevyjímaje opakování si geometrie, českého pravopisu nebo třeba znalostí o životě Ferdy Mravence. Žena to samozřejmě zvládne, protože je k tomu přírodou obdařena schopnostmi – pracovitostí, trpělivostí, pečlivostí, houževnatostí a v neposlední řadě tolik potřebnými organizačními schopnostmi. Děti ale rychle rostou a přibližně za 15 let, což je ve věku 35-40 let ženy, je již většina dětí natolik samostatná, že tuto intenzivní péči nepotřebují. Naopak, někdy jim tato přehnaná matčina péče neumožní se osamostatnit, což může být jejich celoživotní problém. Další děti se už většinou ženám nerodí, vnoučaty dnes děti své matky obdaří v pozdějším věku, něž tomu bylo dříve, pokud vůbec, potíže s příchodem klimakteria se dnes díky moderním lékům daří posunout na pozdější dobu nebo eliminovat úplně, takže žena má k dispozici ještě minimálně dvacet let času, který může využít podobně jako muž. Má v sobě stále ten úžasný energetický potenciál, kterým ji příroda obdařila, aby lidstvo přežilo. Ale zeptejte se žen kolem 40 věku, chtějí-li si najít lepší pracovní místo nebo chtějí-li získat vedoucí funkci ve svém podniku, s jakým výsledkem se většinou setkají: jste žena, jste „stará“, nechceme Vás. Ale zaměstnavatel, který nepochopil situaci a nevyužil tu ohromnou ženinu energii, kterou v této době má, není hoden toho, aby pro něj taková žena pracovala. Ale ona většinou musí – za méně peněz a méně muziky. Eva Klokočníková Terronská 14 160 00 Praha 6 ekl3@atlas.cz
0 0
možnosti

SOLDAT

24. 7. 2002 21:58
Re: Žena nechce být rovna muži, chce být uznána
No myslím, že až žena ovládne schopnost počít dítě i jindy než mezi 20-25 roky, tak bude nejspíš dokonalá :-) Napsala jste to tak, jako kdyby o tom rozhodoval Bůh a ne ona sama. V tom je ovšem bohužel ten zásadní zádrhel celé vaší teorie :-)
0 0
možnosti

Dagmar Kramlová

23. 7. 2002 22:02
Ženské zbraně, ženské slabiny
Podtitulek k článku pana Komárka : Feministky přejímají čistě mužský pohled na svět a mrzačí se, příjemně černobíle shrnuje postoj k mystériu ženství; je vzhlíživě manipulativní ve stylu Davida Meiera : “Stavěl jsem ženy na piedestal, abych se jim mohl dí vat pod sukně.” Významově blízkou verzí je imperativ – nechť se ženy emancipují, ale ať zůstanou ženami – rozuměj, ať neztrácí nic ze svých “ženských” vlastností.
Nemyslím si, že přejímání mužských vlastností ženami vyrábí mrzáčky, těmi se stávají extremisté a přiznejme si : se stoprocentní ženou bývá pořízení stejně těžké jako se stoprocentním chlapem. Já jsem žena a tudíž se bojím agresívních mužů, nicméně zkušenost mě poučila, že slabost žen dokáže být ve své závislosti stejně nebezpečná.
Antipodem “piv ních primitivů” jsou uhihňané fanynky urputně se zavděčující svému idolu (znáte snad takové fandy?), který s nimi po použití vymete dvorek, šarlatáni všeho druhu vydělávající na nekritické víře žen v “pocit” a “věci mezi nebem a zemí” a dále použiji ilust raci z nejčernějších – v tomto státě žijí tisíce nešťastných lidí, jejichž matky věděly nebo ví léta o zneužívání svých dětí partnerem a neudělaly nic.V takovém nic se kumulují stíny ženského mystéria – kvůli ochotě ke kompromisům ženy nechtějí riskovat ko nflikt, kvůli identifikaci sebe samé se vztahem se snaží uchovat jej za každou cenu a utěšují se, ještě to není tak zlé, nějak to vydržíme…Vždyť je tak těžké, tak nelidské být sama !
Ano, nabízí se námitka – je to jen hloupost a ta je univerzální. Ne. Ty ženy a dívky nejsou hloupé, jen naivní, vypadá to ale stejně. Jejich nekritičnost k situaci je důsledkem stinných stránek ženskosti – emoce jsou víc než rozum, jsem ta, s kým chodím.
Každý rys povahy lze totiž nahlédnout z více stran : tak se sympatická vlastnost “ženy mají nižší touhu být středem pozornosti a velet druhým” proměňuje v uhýbavou neprůbojnost a neschopnost zjednat si na veřejnosti autoritu, naopak “být viděn, dohnat, předehnat, zválcovat” hrubého barbara lze interpretovat jako transparentnos t v jednání – s ním vím, na čem jsem, a úsilí o posouvání možností.
Závěrem si neodpustím pronikavý výkřik – tak jako novináři nejsou tím, za co je prohlásí Miloš Zeman, tak ani feministky nejsou tím, za co je prohlašuje pan Komárek – feminismus akceptuje ženské vidění světa, ne že ne ! “A říkám vám to, pane redaktore, počtvrté a naposled, protože jinak bych musel pochybovat i o té míře vaší inteligence, o níž jsem dosud nepochyboval…”
Dagmar Kramlová, Starý Plzenec
0 0
možnosti

Miksi

22. 7. 2002 23:08
zbytečná hysterie?!
Je až neuvěřitelné, jak stačí pár slov z poměrně obsáhlého článku a už se to oboustranným osočováním jen hemží. Ano, za stejnou práci každému náleží stejný plat, ale pokud jsem pečlivě četla výzkumy, rozdíly jsou nejmarkantnější na pozicích manažerských ap., a tam bývá srovnání nejvíce ošidné - výsledky podniků nebývají stejné, tudíž rozpětí manažérských platů je dost veliké. Jinak každý soudný člověk uzná, že rozdíly mezi mužem a ženou jsou, mají svůj význam a to zejména ve vztahu k dětem. Je to žena, které je dán dar porodit dítě, je to žena, která má tu výsadu sžívat se s dítětem 9 měsíců předem a to ji potom mnohé usnadňuje zejména v péči o dítě zcela malé. Muž o tyto věci přichází prostě proto, že k rození dětí není uzpůsoben - tudíž se lépe orientuje na věci vnější než vnitřní. Pokud se společnost rozvíjela alespoň přibližně v souladu s přírodou tak nikoho nenapadlo vymýšlet všelijaké nové modely. Ať chceme nebo ne, naše civilizace už žije naprosto mimo přírodní zákony, překročili jsme mnohá přirozená tabu a tápeme. Myslím si, že ženy dnes mohou rozhodovat jestli studovat, v jakém oboru se uplatnit atd.  A jsem přesvědčena, že většina z nich ve správný čas, ať už si ve dvaceti myslí cokoliv, poslechne tikání biologických hodin. Pak se žena dopouští omylu, pokud omezení s tím spojená pojímá jako důkaz mužské nadřazenosti. Je to přece ona, která je obdarovaná prožitkem mateřství, muž je schopen sdílet s ní tyto chvíle jen velmi okrajově. S článkem p. Komárka se dá jen souhlasit, nakonec i sebepřesvědčenější bojovnice naprosté rovnosti pohlaví nepožaduje specielní kvóty pro box i armádu a pokud ji nejde nastartovat auto, zcela  samozřejmě osloví muže.
0 0
možnosti

Amir

23. 7. 2002 20:41
Re: zbytečná hysterie?!
vy nemáte mozek
0 0
možnosti

SOLDAT

22. 7. 2002 22:33
redakci
Vážená redakce, správný vztah muže a ženy je jedině rovnoprávný. Nechť se párují dle libosti. Rozdílné platy jsou 1) ve státní správě - věcí státu a 2) v soukromé sféře věcí žen. Žádné jiné femino-šovinistické debaty nemají smysl.
0 0
možnosti

Karl Heinz Pluknik

22. 7. 2002 20:57
Ženy
Kdyby gumové panny uměly rodit děti, tak jste nám na prd:-)))!
0 0
možnosti

Jan Špaček

22. 7. 2002 19:48
Žen by také bylo dost, jen dámy se vytrácejí
Je mi líto paní Ivy Rolečkové, která se svěřila 22.7. na straně A6 v článku „Mužů je dost, chybějí chlapi“ se svými   problémy. Paní Rolečková, proč takového budižkničemu, který se ani sám nenají, vedle sebe trpíte a nevyhodíte ho. Ale ruku na srdce, nejste Vy tak trochu pěkná satorie, když píšete, že držíte kasu, muže špindíru nepustíte do parádního pokoje a nutíte ho k přezouvání? Ale nyní k tématu Vašeho článku.
Paní Rolečková, podpořím každou Vaši iniciativu, jak zlepšit pokořující postavení žen v naší, primitivními muži ovládané společnosti. Fakt, to Vám slibuji. Proč by měl mít muž o čtvrtinu větší plat? Budu bojovat do krve, aby tato nespravedlivost z našich pracovišť zmizela. Už žádná diskriminace!   Až do firmy přivezou zboží v 20 kg kartonech, až bude třeba něco přestěhovat, až šéf pošle muže vyměnit píchlou pneumatiku, až se na služební cestě utrhne výfuk u auta, tak skládat, stěhovat a montovat musí všichni stejně. Proto půjdu příkladem a budu po vedení firmy   chtít, aby nediskriminovalo moji utiskovanou a neoceněnou kolegyni se stejným pracovním zařazením a budu šéfa přesvědčovat, aby   tyto práce mohla vykonávat i ona. To slibuji!
Paní Rolečková, obzvláště se mi líbí návrhy některých žen stejně postižených jako Vy. Například uzákonění poměrného zastoupení žen v politice a řídících funkcích. Ale milé ženy,   proč ta skromnost? Nenechávejte se urážet tak malým ústupkem ze strany těch neschopných a   nadutých mužů a rozšiřte svůj požadavek   o uzákonění poměrného zastoupení žen všude.   Jen vyžeňte ty mužské zabedněnce z těch jejich tak zvaně tradičních profesí.   Plně Vás v tom podpořím a budu chodit na všechny Vaše manifestace a budu přesvědčovat všechny své známé. Proč se necháváte utlačovat. Vždyť je to už ostudné a Vždyť je to veřejná diskriminace žen. Kdo kdy viděl ženu ve funkci kopáče, horníka, pokrývače, instalatéra, naftaře, topenáře, čističe kanálů atd.? To je jen malá ukázka utisku žen ze strany těch ubožáků mužů. Ještě by se našlo   mnoho profesí ve kterých by muži chtěli vládnout, a kterých se zubynechty drží, například asfaltér, studnař, lešenář, dřevorubec…Ale naše utiskované a diskriminované ženy se nedají a pevně věřím, že svůj boj vybojují a z těchto, lživými tradicemi udržovaných profesí, muže pomocí zákona dostanou tam, kam patří !!!!! A ti neschopní muži ( ti byvalí lovci, pcha ), ať zkusí jak pokořující je dělat podřadnou práci!   Ať ti primitivní muži konečně vědí jaké to je, vrátit se unavený z práce a starat se o domácnost. Ženy nedejte se a   pokořte muže, ty prázdné náfuky.   Pro začátek navrhuji vyhlášením „Svátku otců“, tak jako oni urážejí Vás „Svátkem matek“.
Váš obdivovatel
Jan Špaček
V zahradě 177

marketa

22. 7. 2002 15:09
Ne dohánět, ale neznemožňovat
Nejde o to, že někdo nutí ženy dohánět muže, ale o to, aby společnost nebránila ženám najít stejné uplatnění v životě jako muži, pokud o to stojí. Každý jedinec je jiný a každý má v sobě ženské i mužské prvky, nesouhlasím s názorem pana Komárka, který vidí mezi ženami a muži zásadní rozdíl ve všem. Je zde rozdíl fyzický, ale ne povahový. Možná, že jeho popis odpovídá 50-70% žen, ale co ten zbytek? Mají se jako ženy cítit méněcené, protože nepasují do jeho definice a mají jiné ambice? A co muži, kteří nejsou dostatečně agresivní (a inteligentní), aby se stali těmi zmíněnými manažery? Navíc schopný management by se měl skládat z manažerů všech povahových vlastností. Takže se mi tento článek jeví jako pěkný blábol, i když závěrečná myšlenka změnit myšlení pivařů se to snaží napravit.
0 0
možnosti

Neomi

26. 7. 2002 0:36
Re: Ne dohánět, ale neznemožňovat
Souhlasím s Markétou... vždycky mám nepříjemný pocit, když se mě někdo snaží nacpat do "archetypálně ženské" škatulky...
Jsem grafička a redaktorka už sama podstata mé obživy nutí člověka k usilování o to, stát se středem pozornosti... Proto jsem si tu profesi konec konců vybrala.
Nemá smysl znásilňovat jednotlivce a nutit je identifiovat se s archytypy, o kterýc nejsem přesvědčena, že jsou zcela přirozené už proto, že nefungují celostětově.
0 0
možnosti

Veronika Wohlová

22. 7. 2002 12:33
Zena se nemusí rovnat muži
Tak jak muž se nemusí rovnat ženě.Všichni jsme naprosto jedinečné osobnosti bez ohledu na pohlaví.Jsem žena,jsem naprosto samostatná a soběstačná a nevidím jediný důvod proč bych se měla snažit někomu vyrovnávat jen proto že má penis.Už tím že feministky mluví o vyrovnávání se uznávají že jsou jako ženy méněcenné.Každý člověk má právo zacházet se svým životem jak uzná za vhodné a pokud se žena nechá utlačovat od manžela,nadřízeného a pod. je to jen jení chyba.Co mi vadí nejvíce je předpoklad společnosti že se budu chovat určitým způsobem jenom proto že jsem žena.A stejný problém mají i muži.Proto si myslím že řešením tohoto problémů nebudou řůzne kvóty a pozitivní diskriminace žen.Je potřeba vychovávat už z dětí osobnosti vědomé si vlastních práv a svobod. A zajímá vás co dělám když slyším poznámku že něco nemůžu dělat protože je to mužská práce ? Z kamenným výrazem požádám dotyčného o podrobné vysvětlení jak u té činnosti používa penis,protože pokud ho nepoužívá nevidím důvod proč bych onu činnost nemohla vykonávat. Zdravím redakci Veronika Wohlová Kloboučky 62 Bučovice 68501
0 0
možnosti

Tomáš

22. 7. 2002 14:49
Re: Zena se nemusí rovnat muži
Občas se Vám Vaše argumentace vymyká z ruky, nemyslíte? Tak třeba "předpoklad společnosti, že se budete chovat určitým způsobem" - pokud je na Vás zřetelně poznat, že jste žena, nevidím nic špatného na tom, že společnost bude očekávat, že jednou porodíte dítě. Stejně tak se mě nikterak nedotýká, že od chlapů společnost očekává, že si najdou partnerku, oplodní ji a ona pak porodí dítě. Je to poměrně důležité, pro zachování našeho druhu. A až budete někdy uvažovat, jak chlapi používají při práci penis, zkuste se zamylset nad tím, jak byste tam Vy uplatnila dělohu se zahnízděným plodem, nebo vyšší hygienické nároky v době menstruace, ... Máte pravdu, ženy jsou opravdu schopné pracovat na šachtách, ve slévárnách a v dalších "mužských profesích", otázkou ale zůstává, jak moc by bylo zaměstnání ženy na takovém místě efektivní. Mimochodem, nechtěla byste si přivydělávat jako dárce spermatu? Ani na tuto práci není potřeba penis! On totiž rozdíl mezi mužem a ženou zdaleka nespočívá jen v tom, co kdo má, resp. nemá mezi nohama, koneckonců ženskou kostru lze od mužské rozeznat na první pohled, nejen podle pánevních kostí, ale i podle lebky, stejně tak se lišíme různou hladinou některých hormonů, produkcí některých enzymů, metabolismem, ...
0 0
možnosti

Anetka

22. 7. 2002 11:19
Muž není roven ženě :-)
Po přečtení článku se musím usmívat. Žena opravdu není rovna muži což pramení již ze skladby názvu, ale i naopak muž není roven ženě. Dříve jsem mužům záviděla, ale dnes moc dobře vím, že ač se to nezdá mají život mnohem těžší neb být našimi peněženkami a sexuálními otroky není nic lehkého... Ahoj Anetka
0 0
možnosti

Neomi

26. 7. 2002 0:54
Re: Muž není roven ženě :-)
V celé diskusi se masivně používají stereotypy.. Muž mění kolo, je peněženkou, žena není tak průbojná, nezabíjela by civilisty ... atd...
Rozhlédněte se kolem sebe, jestli reálný svět funguje tímto způsobem... jestli si člověk nevymění píchlé kolo sám, jestli nějsou některé ženy průbojné a jiné ne, jestli by žena neřídila útok úplně stejně jako muž, protože by byla (nebo je) stejně vzdělána na stejné akademii a počítala by své ztráty a ne ztráty protivníka...
Na diametrálně odlišné jednání určené pohlavím nevěřím už proto, že mé reakce a způsoby řešení situací jsou podobnější reakcím mého bratra, než cizí ženy... jinak vychované a z jiného prostředí.
Zdá se, že už samo téma vždycky vyvolá konfrontační atmosféru, která nakonec vyústí ve snahu dokazovat, které pohlaví je "lepší". Imho není lepší ani jedno pohlaví, jsme zkrátka jeden živočišný druh...
Napadlo vás někdy soudcovat, jestli jsou lepší psy nebo feny, hřebci nebo klisny, osli, nebo oslice? Dokonce ani v případě zvířat se totiž nedá generalizovat... choleričnost, flegmatičnost, skony k melancholii jdou napříč pohlavími... Kdyby někdo napsal, že psi jsou tvrdší obranáři než feny, budou ho kynologové považovat za hlupáka... když se podobná věc začne rozebírat u lidského druhu, obalí se stejný nesmysl mýty, filozofií a náboženstvím...
 
0 0
možnosti