Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlodráha nemá podporu radnice

Magistrátem preferovanou rychlodráhu nechtějí obyvatelé ani volení zástupci Prahy 6. Metro považují za ekologičtější variantu. Starosta Prahy 6 Pavel Bém (ODS) nehodlá podporovat rychlodráhu ani v případě, že by byl po podzimních komunálních volbách zvolen primátorem. "Rozhodně ne v plánované trase, která by končila na Masarykově nádraží," řekl Bém. Podle něj je třeba preferovat trasu metra k starému ruzyňskému letišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pařan M.

Metro + rychlodráha
Myslím si, že nejideálnější by bylo postavit rychlodráhu. Na území Prahy 6 by mohlo jezdit po kolejích rychlodráhy metro. Metro by bylo napojeno z Dejvické na rychlodráhu a končilo by někde na Červeném vrchu, s tím, že by po stejných kolejích jezdila z Masaryčky rychlodráha.
Díval jsem se na stránkách Metroprojektu na projekt rychlodráhy. Myslím si, že Pha 6 nemá proti čemu protestovat, protože metro by na jejich území více stanic pravděpodobně nemělo. Takže by bylo ideální co nejdříve postavit rychlodráhu a na ni poslat i vozy metra z Dejvické (muselo by se samozřejmě jednat o soupravy M1, které mohou jezdit i venku). Musela by to ovšem umožňovat přepravní kapacita tratě.
0/0
23.10.2002 18:58

Jakub K.

Trochu rozumu
Zajímalo by mě,co udělá Praha 6 a její obyvatelé,až se někdy (počítá se za cca 15 let) bude modernizovat trať Praha-Kladno. Řeknou snad: "Tady nic nestavte,my máme metro"?
0/0
22.7.2002 19:28

Miroslav Grossmann

Uvažujme hlavou
Proboha, jak je možné, že někdo chce "urychlenlenou výstavbu metra" prodloužením áčka??? Vždyť na řadě je přece trasa D, která musí řešit velké problémy s dopravou v oblasti Krče, Kamýku, Lhotky, Libuše a Modřan, kam vede jediná tramvajová trať v dané oblasti a většina území je obsluhována autobusy. Na šestce vedou tramvajové tratě hned tři!!! Ptám se také, jak může rychlodráha poškodit životní prostředí, když se uvažuje o použití elektrické trakce, nových souprav, moderního způsobu uložení kolejnic a také protihlukových opatřeních. Dnes po dané trati jezdí i těžké dieslové lokomotivy!!! A naposledy se ptám, jak může Praha 6 odmítat vydání povolení. Pokud přece stavebník splní zákononné podmínky, má na takové povolení nárok! Kde to jsme???
0/0
22.7.2002 17:27

Špatně položená otázka
A proč je ten problém neustále prezentován stylem "BUĎ metro, NEBO rychlodráha"? To je přece blbost. Správně má být "metro + rychlodráha", a z toho pak plyne i otázka "co postavit dřív, zda metro, nebo rychlodráhu?" Je přeci evidentní, že zatímco metro Dejvice - Veleslavín - Petřiny (viz studie Metroprojektu) má být určeno pro plošnou obsluhu Prahy 6, rychlodráha má spojovat letiště a Kladensko s centrem Prahy a prostřednictvím centra (železnice, ÚAN Florenc) se zbytkem republiky, a Prahou 6 má pouze tranzitovat.
0/0
22.7.2002 13:27

Jáchym

Re: Špatně položená otázka
Promiňte,  ale vy asi nevíte, kolik stojí dopravní stavby peněz. To jste vážně tak naivní, že si myslíte, že by se mohlo postavit obojí? Nezapomeňte na to, že rychlodráha byla uznána jako důležitější mnohem dříve a až od toho vznikla úvaha o metru. Když chcete obojí, tak za 50 možná za 60 let se dočkáte.
0/0
24.7.2002 21:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.